لکسس کمی بیش از یک سال پیش به تولید سدان GS خاتمه داد اما حالا به نظر میرسد احتمال بازگشت این سدان لوکس وجود داشته باشد. البته GS جدید دقیقاً همان چیزی نیست که طرفداران لکسس انتظار دارند اما هنوز هم میتواند گزینهٔ جذابی باشد. طبق گزارشی از Drive، ممکن است لکسس سدان جدیدی که بر اساس تویوتا میرای ساخته میشود را جایگزین GS کند. این یعنی اگر این گزارشات درست باشند، احتمالاً شاهد یک لکسس هیدروژنی خواهیم بود. البته هنوز هیچچیز رسمی نیست اما منبع این گزارش، پُستی در اینستاگرام است که طرح محصولات لکسس را افشا کرده است.
به گفتهٔ Drive، این خودروی جدید ممکن است نام دیگری داشته باشد و میتواند بهعنوان جایگزین غیرمستقیمی برای GS در آسیا و آمریکای شمالی عرضه شود. در حال حاضر، میرای در همان خط تولید تویوتا کراون تولید میشود. این سدان لوکس که فقط برای بازار ژاپن به تولید میرسد، اشتراکات زیادی با GS دارد و همچنان روی خط تولید است. طبق برنامه محصولاتی که از لکسس لو رفته، باید سال آینده جانشین GS رونمایی شود؛ بنابراین، اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، باید در ماههای پایانی سال جاری منتظر تیزرها و تصاویر جاسوسی سدان هیدروژنی لکسس باشیم.
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۰ تیر ۱۴۰۰عالیه لکسس gs رو خیلی دوست دارم باید برگرده ولی با یه پرفورمنس عالی
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰این ماشین بسیار خوبه و شکی درش نیست و یکی از عزیزان داشت و زیاد نشستم ولی سوال اصلی اینه که تا وقتی e کلاس و سری 5 هست ایا خرید این منطقی هست؟اونم توی این کلاس که این دو رقیب المانی خیلی توش مهارت دارند و به نوعی جز سلاطین این کلاس هستن!این ماشین درسته هندلینگ و سواری خیلی خوبی رو ارائه میده اما نه به پای سری5 میرسه و نه نرمیش به پای e کلاس میرسه البته به علت لاستیک های فاق کوتاه e250 زیاد فرقی با gs نمیکنه ولی خب بنز بنزه دیگه!بنابراین به طور واضح ازین دوتا رقیب که کم میاره منتها خیلیا میان به جای gs نسخه es350 میخرن که خودم همین کارو کرده بودم چون بازار بهتری داره و قیمت بهتری داره و اینکه موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر داره به جای 6 سیلندر 2.5 لیتری. es350 شتابش به وضوح بیشتره ولی مکسیمم سرعتش کمتر از gs هست و نسخه 250 هم 4 سیلندر هست و حرفی نزنیم راجبش.البته من برای اون عزیزانی که یک سدان 6 سیلندر می خوان تویوتا اریون رو پیشنهاد می کنم که با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر جی اس رو لوله میکنه و ابعاد منطقی تری داخل شهر داره البته نسخه 350 جی اس هم هست ولی خیلی کم هست و گرانه و اصلا خریدش منطقی نیست!من به شخصه به جای gs350 دو کار میکنم یا یک c200 و اریون اسپرت میخرم یا یک 528 یا e350 تمیز میخرم.
مفیدی
۲۰ تیر ۱۴۰۰خدا کنه دیگه برنگرده.
این همه سدان های خوب و لوکس، لکسوس حرفی برای گفتن نداره.
کیان
۲۰ تیر ۱۴۰۰واقعا این همه سدان خوب هست که باز هم رتبه دوم فروش تو امریکا تو پریمیومها داره !!!
البته یه سری برند هم هستن که از ته لیست با کلی تبلیغ و دو پله صعود کردن خخخخخخ
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰کیان جان من به ته لیست کاری ندارم و توی بازار انحصاری ایران عمدتا همین 3 برند بنز و بی ام و و لکسوس رو خریداری می کنم.اصولا هم تعصبی ندارم یا سعی می کنم که نداشته باشم تا جایی که سعی دارم جدا از بحث اینکه خودم ژاپنی بازم و همین الان 3 تا ژاپنی داریم و هیچ وقت تویوتا مخصوا پرادو و لندکروز از سبد خانوادگی ما بیرون نرفته
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰لکسس ۳ سال بعد تاسیسش کجای جدول بود که انقد به جنسیس گیر میدی اگه انتظار داری یه برند ۳ یا ۴ ساله اندازه آئودی بفروشه من حرفی ندارم بعد اینم در نظر بگیر جنسیس فقط ۵ تا مدل داره که اون پنج تا هم تنوع پیشرانه کمی دارن
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰بدون شک لکسس از جنسیس بهتره ولی من موندم مشکل شما ژاپنی بازا چه که تا هر چی میشه کره ای هارو مسخره میکنین ؟
کیان
۲۰ تیر ۱۴۰۰@Amirreza
من کاری به جنسیس و … ندارم، مبارک مردمان کره جنوبی ک میتونین جنسیس تولید کنن و ما هنوز تو صف ثبت نام و …
ولی در رابطه با لکسوس لازمه بگم حدود سال 1989 ک اولین ورود ال اس حاصل یه پرژه 10 میلیارد دلاری 10 ساله بود. 10 میلیارد دلار اون موقع و حساب کنید الان حتی با تورم کم غرب و ژاپن خودش باز چند برابر شده.
لکسوس ال اس همون سال اول تاسیسش المانیها رو درو کرده بود، من نمیگم امار فروش هستن میتونی بری چک کنی.
بی ام و بارها بارها از لکسوس شکایت کرد تو دو سه سال اول، لکسوس متهم به دامپینگ بود و خیلی از زمان خودش جلوتر بود، بنز اس خیلی جاها و زمانها از لکسوس ال اس فروشش کمتر بود.
لکسوس وقتی اومد المانیها رو لرزوند. تا سال 2005 لکسوس بسیار قدرتمندتر از چیزی بود که الان هست تو بازار، از اون موقع به بعد سیاستهای تویوتا و حتی ژاپنیها عوض شد و …
همه اینها رو خواستی با رفرنس بهت میگم، من از اون توهمیا نیستم از خودم عدد در بیارم.
لکسوس که هیچی، شما یه نگاه فقط به ماشین نیسان پرزیدنت تولید سال 1995 بنداز، بذارش کنار اس کلاس و خودت بیا نظر بده.
کسی کره ایها رو مسخره نمیکنه، راهی که رفتن تحسین داره واقعا، بحث ترولها یا واقعا افرادی هستن که رفتار بسیار بچه گانه ای دارن و اسپم و ترول و … هستن، و کلا در رابطه با افکارشون میخ اهنی نرود به سنگ هست، شما نگاه کن ما الان فن ماشین چینی داریم که مدعی شده چینی کیفیتش در حد بنز هست و …
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰امیررضا جان خواستم کامنتی بنویسم دیدم کیان جان نوشتند و منم از تکرار مکررات خوشم نمیاد و کامنت ایشون درسته و مستند هست و اما جنسیس بارها در موردش صحبت کردیم و راستش من از هر 6تاش راضی هستم و بارها گفتم تو ایران ارزش بالایی داره و الان هم رشد چشمگیری کرده و نباید حرف بعضی از دوستان رو گوش کرد و اون دوستانی که بی منطق صحبت می کنند اصلا ماشین باز نیستند و علمی ندارند وگرنه یک ماشین باز باید بدونه از هر ماشینی به اندازه قیمتش انتظار داشته باشه و کیف بکنه.شاید خندهت بگیره من هنوزم پشت ماکسیما میشنینم لبخند رو لبم میاد و کلی ذوق میکنم
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰آقا کیان من با اینکه مرسدس فنم ولی اعتراف میکنم اون طراحی وحشی ال اس با رنگ لعل ژرف بینظیره اسم انگلیسیشو یادم رفته ، منم میدونم که جنسیس به پای لکسس نمیرسه اما میگم بهتره بجای ایراد گرفتن یه زمان بهش فرصت بدیم تا جایگاهشو پیدا کنه ، من فعلا حتی در بعضی رقابت ها آکورا هم بیشتر جنسیس قبول دارم ولی جنسیس نسبت به اینکه چندساله وارد بازار شده خوب عمل کرده از نظر من
کیان
۲۰ تیر ۱۴۰۰جدای بحث حجم موتور، بنظرم قیاس c200 اصلا منطقی نیست، چون توی این کلاس نیست، اینکه gs موفق نکرد بحثی توش نیست.
اما به شخصه gs و ترجیح میدم خصوصا برای تو کشوری مثه ایران. خرابی و استهلاک واقعا پایینتر و آپشن خیلی بیشتر خصوصا در نسخه های فول وارداتی و راحتی سواری واقعا عالی خصوصا تو نسخه های جدیدتر gs که اومدن. gs های فول نایت ویژن داشتن، کیت اگزوز فابریک داشتن و صندلیهای جلو در هر حالتی ک فکر میکردی قابلیت تنظیم داشتن، اکثرا هم VIP صندلیهای عقب و داشتن.
البته خب به لحاظ اتاق و شاسی و … es با gs تفاوت عمده ای دارن که دیفرانسیل عقب بودن gs اونو خیلی با es متمایز میکنه و …
اگر یه سری به سایتهای خارجی بزنید میبینید که gs علی رغم تولید نشدن تو مدلهای پایینتر قیمتوشن از بی ام و بیشتر هست، چون ماندگاری و استهلاکشون تضمین شده هست و … .
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰کیان جان
درست میفرمایید و اینکه این خودرو در کلاس C200 بنز نیست اما منظور ماهان جان چیز دیگری بود .
مسئلهی GS در ایران خاص هست و باید مخاطب خاص هم داشته باشه چون میدانم قطعاتش کم و گران هست و بازار فروشش هم جالب نیست با اینکه ارزش بالایی دارند و مطمئناً اگر روزی روزگاری دوباره واردات آزاد میشد و GS هم برمیگشت ، مطمئناً در خریدش درنگ نمیکردم چون به ندرت خودرویی را کمتر از ۵ سال نگهداری میکنم و همیشه خودروها را برای مدت زیاد نگهداری میکنم مگر شرایط خاصی پیش بیاد که بخواهم بفروشم یا تعویض کنم با اینکه در آن سالهای خوب واردات حداقل سالی یکبار خودرو عوض میکردم چون همه چیز رِوال بود و ارزان و میشد با خودرو لذت برد و سپس عوضش کرد و نه مثل امروز که به ندرت خودرویی تمیز پیدا بشه و پیدا هم بشه یه قیمتی میدهند گرانتر از خونه باباشون !!!
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰دقیقا نویدجان.من بنظرم باید بیشتر توضیح میدادم و دلیلم رو میگفتم که سوتفاهم نمیشد که شما برادرانه زحمت کشیدید و مثل همیشه حق مطلب رو ادا کردید.دقیقا
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰برای استفاده طولانی مدت به نظرم لکسس باید مناسب تر باشه
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰بله امیررضا جان ولی من اگه بخوام بخرم مدلی از لکسوس میخرم که قطعاتش باشه و راحت تر بخرم دقیقا برای استفاده طولانی مدت و خرج کمتر بی شک لکسوس برتره و انکارپذیر نیست مخصوصا تو بازار شام کشور ما ولی اگه بگم خرج جی اس و ال اس تو ایران تقریبا یکیه باور نمی کنید گرفتاریشون هم همین طور من بخوام بخرم es350 میخرم و اینم بگم که نگند نگفتی es از gs پایینتره!منتها بازار ایران هست و داستان های خاص خودش
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰کیان جان کسی c200 رو با gs مقایسه نکرد و میدونم که نه توی یک کلاس هستند و نه توی یک قیمت!گفتم به جای خرید این ماشین من یک اریون با c200 میخرم توی بازار ایران هرچند میتونستم c350 هم بخرم ولی چون c کلاس اتاق کوچکی هست و دارم با یک ماشین اتاق متوسط مقایسه می کنم گفتم یک ماشین داخل شهری با اتاق کامپکت همراه یک ماشین با اتاق متوسط بخرم.خودم توی لکسوس rx350 سال 2013 و 2009 داشتم nx200 توربو اف اسپرت داشتم lx570 داشتم is300 سال 2010 داشتم es350 ,es250 داشتم و gx460 هم داشتم جدا از اینکه ls460 , gs350.gs250.gs430 و خیلی از مدل های بالا در سال های مختلف رو نشستم و همچنین تجربه کلی تویوتا و مزدا و دوتا اینفینیتی هم دارم پس در مورد خرابی و استهلاک خودرو های ژاپنی بی خبر نیستم و همین طور به علت مالکیت کلی خودروی المانی از استهلاک های خودرو های المانی هم بی خبر نیستم!
اتفاقا تجربه استفاده از gs برای من طولانی مدت هست و شریکم داشت و ما با این خودرو بالای 100 بار تهران تا قم و مازندران میرفتیم و هم میروندم هم مینشستم و تجربه کوتاهی نیست ازین خودرو ولی جالب بود نمی دونستم صندلی وی ای پی دارند مال این دوستمون فول بود ولی نداشت البته بستگی به سفارش گذاری ها داره در مورد صندلی یکم اغراق میفرمایید ولی درسته خیلی مرغوبه و دست کمی از رقبا نداره ولی صندلی راننده با تنظیمات ۱۶ حالته برقی و صندلی سرنشین جلو با تنظیمات ده حالته برقی هستش که خیلی خوب هستند و مشکلی توش نمیبینم.فقط ایکاش صندلی عقبش تاشو بود که بازم مهم نیست و من ازین عادت های عجیب غریب نه به وانت ندارم!البته میدونیم که نمونه های فول بسیار کم هستند اما خودروی خوبی هست اما به سبب واردات کم ان قیمت قطعات این اصلا ارزان نیست و پیدا کردنش بسیار زمانبر و سخت هستش و نسبت به رقبا کمیاب تره!منظورم این هست که توی ایران گزینه مناسبی نیست وگرنه توی خارج یکی از گزینه های خوب هست و من سال ها در خارج زندگی کردم و نیاز به سر زدن توی سایت ها نیست و باخبرم و بماند که خودرو های المانی عمدتا در خارج بازار دست دوم خوبی ندارند و خودم فوقش 2تا3 ساله بیشتر استفاده نمی کنم ازشون و تنها خودرویی که دلم نیومد بفروشم s500 w221 هست و معتقدم کلکسیونی میشه وگرنه خودم خودرو های المانی عمدتا بی ام وو رو تا 2 و 2.5 سال بیشتر نگه نمیدارم.
کیان
۲۰ تیر ۱۴۰۰من به داسنته های تمام و کمال شما جسارت نکردم از توضیحاتتون هم الان استفاده کردم
در نهایت بنظرم در توافق با شما بهترین ماشین زیرپا که توقعات رو هم بخوبی براورده میکنه و فقط پیدا کردن نمونه سالمش کار بسیار بسیار سختی هست اریون هست.
واقعا ماشین خوبی هست این تویوتا اریون، سواری خوب، به اندازه برات راه میره، مصرفش هم خوبه، پرستیژ شخصیتی خاصیم داره واقعا
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰قربانت کیان جان.ماهم چیز خاصی بلد نیستیم از شما و دوستان یاد میگیریم و طبق گفته هایی که فرمودی درست هست و معلومه شخص منطقی هستید و منم باید توضیحاتمو کاملتر ارائه میدادم که بازم کمی نوشتم و کمی هم دوست عزیزم نوید جان شفاف سازی کرد.من نگفتم بهترین ماشین زیرپا اریون هستش و حقیقتا مقایسه اریون با جی اس هم کار درستی نیست درسته از نسخه 250 قویتره ولی طبق دلایلی که خودتون هم واقف هستید درست نیست من گفتم به جای خرید میان سایزی که خرجش نزدیک به لکسوس ال اس هست اصلا درست و منطقی نیست مثلا اصلا منطقی نیست ادم ای کلاس بشینه خرج اس کلاس رو بده منظورم همینه که بخاطر بازار انحصاری ایران این اتفاق افتاده بنابراین گفتم یک پله پایینتر میام و به جاش دوتا خودرو میخرم!یا انتخاب های دیگه می کنم.راستش بابت بهترین خودرو زیرپا بستگی به شرایط و بینش افراد داره و به موقعیت و خیلی چیزا بستگی داره همین اریون هم برای منی که اپشن باز نیستم شاید خوب باشه و خیلیا این انتقاد رو ازش میکنند که اپشن هاش نسبت به رقبا کم هست و ما هم قبول می کنیم ولی جی اس ماشینی نیست که بدرد زیرپا انداختن و دمه دستی بخوره من اگه بخوام یک ماشینی بخرم و زیاد هزینه نکنم و هرازگاهی دوتا گاز بدم و نرم باشه و استهلاکش پایین باشه و از طرفی لوکس باشه واقعا چون تعارف نداریم اریون انچنان لوکس نیست es350 هست ولی بازم بستگی به نگرش افراد داره اما در فوق العاده بودن و خوب بودن جی اس شکی نیست همه دوست دارن سوار خودرویی بهتر بشن اما اینجا که باید کمی قیمتش بیشتر از ای اس باشه منتها بخاطر کمیابیش هم قیمت و هم هزینه هاش به ال اس نزدیکه منو تشویق به خرید ال اس میکنه!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰mahan جان
سلام و درود
پیداست که شما درک حقیقتاً بالایی از جهان خودرو دارید و مثل دیگران تعصب یا بیجا سخنوری نمیفرمایید و به شخصه دارم به شما ایمان میآورم چون جزییات و درک درست را میفرمایید که این مسئله هم فقط و فقط توسط تجربهی رانندگی به دست میآید و نه هیچ چیز دیگر !
با شما کاملاً موافقم که محصولات آلمانی رقیب این خودرو پرفورمنس و کلاس بالاتری دارند ، اما به شخصه چون سواری نرم و راحت و آرامش رانندگی و خدمات ارزان و بدون دغدغه برایم مهم بوده در ایران انتخابم لکسوس هست و بخصوص GS430 و GS460 با موتور ۸سیلندر که تا آمد شناخته شود ، خورد به مشکلات واردات و عرضاندامیه ES و شکستش در جهان هم به سبب همین ES بوده با اینکه بشدت ES عالی هست اما کلاس GS بالاتر بود و اتفاقاً یکی از دوستانم GS250F مدل ۲۰۱۴ داره که دیشب هم با هم بودیم و مشکل این خودرو دو مسئله هست که یکیش موتور ۶سیلندر اما حجم کم که برای اتاق لوکسش روی مُخ هست و فقط صدای جذاب ۶سیلندری دارد اما راه نمیره لامصب مثل آلمانیها و مسئلهی بعدی فاق لاستیک که رفیق من لاستیک فاق بلند انداخته که به شدت تاثیر مثبتی در راحتی داشته !
مطمئناً میدانید و تجربه دارید خرج خدمات لکسوس خیلی خیلی کمتر از همردههای آلمانی خودش هست و احساس ژاپنی را میشه حقیقتاً در لکسوسهای GS و LS پیدا کرد مثل کیفیت بالای متریالشان و بویی خاص که در این محصولات هست که تفاوت زیادی با بقیه ژاپنیها داره !
با شما در مورد اوریون موافقم ، اما مسئلهی اوریون ، مشکل گیربکسش هست که در تمام لکسوس و تویوتاهای اون مدل و سالها بوده ولی مشکلش قابل حل هست که بِلااستثناء یکبار هم که شده سرویس و تعمیر یا تعویض باید شوند و اشتباه نکنم امروزه حدود ۹۰ میلیون هزینه داره که مشکل برای یکبار و همیشه برطرف شود ، اما همین که برطرف شد دیگه هیچگاه مشکلی ندارند و این ضعف هم پس از سریهای جدید گیربکس ۶سرعته در سال ۲۰۱۳ به بعد رفع شد و همون گیربکسی که روی لکسوسها و تویوتاهای مدل ۲۰۱۳ تا امروز استفاده میشود معرکه و مثل کوه دوام دارند و حتی تا بالای یک میلیون کیلومتر اگر درست و به موقع به خدمات روغن و فیلتر برسید کار میکند و خراب شدن اصلاً برایش تعریف نشده و بسیار هم باهوش و کمک به مصرف کم سوخت میکنند .
mahan
۲۰ تیر ۱۴۰۰سلام و درود توام خدمت نوید جان عزیز لطف داری راستش پیش استاد درس پس میدیم و با تک تک حرفاتون موافقم و شما هم بالا صحبت های بنده رو تکمیل کردید و در مورد اون مشکل جالبه قیمتش شد 90 میلیون من اون موقع برای اریون رو درست کرده بودم 23 میلیون عجب قیمتا نجومی رفته بالا!در مورد نسخه 250 هم که تجربه های مشابه داریم درسته کسی منکر کیفیت بالاش نیست و این طور نباشه بعید هست و در مورد استهلاکش هم درسته کم استهلاکه نسبت به رقبا و تو خارج هم شرایط بهتره منتها این جا به علت خاص بودن و کمیابیش قیمت قطعاتش به سمت ls میره و خودت بهتر میدونی هرچی ماشینت تو ایران خاصتر باشه تعمیرکارا و قطعه فروش ها بیشتر تیغ میزنن بماند که نمایشگاه دارا میگن خودرو خاصه نمیصرفه ارزون میخرن و موقع فروش هم برعکس میگن خودرو خاصه تک سواره بقول خودت خونه باباشون رو میکشن رو قیمت!وگرنه من خودم بارها گفتم و اصلا نیاز به گفتن من نیست و لکسوس رو هر کی بخره فروشش براش سخت میشه و اینو مدیون اون کیفیت و ارامشی هست که به صاحبش میده.من همیشه این مثالو میزنم خودروی المانی مثل پسری هست که میگه بابا حسابمو پرکن تا برات پسر خوبی باشم وگرنه بد میبینی و خودروی ژاپنی مثل خودرویی میمونه که درکنار تحصیل توی کار به پدرش کمک میکنه و پشتی میشه برای پدرش!! البته مثاله و در مثال مناقشه نیست منظورمو دوستانی مثل شما که تجربه شو دارند میدونن چی گفتم
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰👑❤
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰داستان تویوتا و لکسوس هم خیلی عجیب شده!
دل میدن قوه میگیرن!😂😂