سدان لوکس و شرقی لکسس ES هیبرید از دگرگونی زیادی در بحث طراحی ظاهری و داخلی سود برده است. اخیراً فرصتی دست داده تا ما این خودرو را بهصورت تخصصی بررسی نماییم و نتیجهی این ارزیابی تقدیم شما عزیزان میشود.
- قیمتگذاری (امتیاز ۸ از ۱۰)
خودروی لکسس ES 300h لاکچری به همراه هزینههای تحویل و آپشن ها قیمت ۴۵۲۰۰ دلاری دارد. البته قیمت مدلهای لاکچری از ۴۳۹۶۵ دلار آغاز میشود که ۲۶۵۵ دلار بیشتر از قیمت مدل پایهی این خودرو میباشد.
با انتخاب تریم لاکچری شما صاحب تجهیزاتی همچون صندلیهای چرمی گرم و سرد شونده، تریم چوب واقعی، برفپاککنهای حساس به باران و اسپویلر عقب خواهید شد. ناوبری، سیستم صوتی مارک لوینسون و تجهیزات ایمنی اضافی نیز در لیست آپشن ها به چشم میخورند اما خودروی حاضر در تست از آنها بیبهره بوده است. ناوبری قیمت ۱۸۲۰ دلاری داشته و سیستم صوتی بهتر هم هزار دلار دیگر به قیمت خودرو میافزاید. همچنین پکیج ایمنی که قیمت ۱۹۰۰ دلاری دارد شامل مواردی همچون پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، حسگرهای پارک عقب و تشخیص عابران پیاده میباشد.
نزدیکترین رقیب خودروی موردبحث ما لینکلن MKZ هیبرید است که قیمت پایهی ۳۵۹۹۵ دلاری آن حاکی از اختلاف قیمت بیش از ۵ هزار دلاری است. البته قیمت مدل فول MKZ بلک لیبل از ۴۷۹۹۰ دلار آغاز میشود. این را هم بدانید که لینکلن با این قیمت دارای آپشن های متنوعی میباشد.
- طراحی (امتیاز ۶ از ۱۰)
مدل سال ۲۰۱۹ لکسس ES بیشک جذابترین مدل تاریخ این خودرو بوده است. مدلهای قبلی بدنهای با ظاهر دردناک و غیر جذاب داشتهاند و از هرگونه احساسی به دور بودهاند. حتی نسل پیشین نیز علیرغم استفاده از جلوپنجرهی دوکیشکل این برند خیلی توجهات را به خود جلب نکرد.
نسل جدید ES از معماری TNGA بکار رفته در برخی محصولات تویوتا همچون آوالون، کمری و راو ۴ سود میبرد. این پلتفرم جدید باعث کشیدهتر و پهنتر شدن ES نسبت به نسل قبلی شده و اگرچه در نمای جلو همچنان جلوپنجرهی دوکیشکل لکسس دیده میشود اما خب هماهنگی بهتری با خطوط بدنه داشته و در کل با خودرویی تیز و سرراست طرف هستیم. جلوپنجرهی آشنای لکسس همچنان نگاهها را به خود جلب میکند اما ES برای اولین بار نظر مثبت ما را به همراه دارد.
در کابین از جدیدترین زبان طراحی لکسس استفاده شده که بخش اعظم آن از خودروی افسانهای LFA و LC الهام گرفته است. یک صفحهنمایش بزرگ در کنسول خودنمایی میکند. هیچچیزی بهطور شوکه کنندهای جذاب نیست اما کابین احساس کلافگی هم ندارد. چرم نرم لکسس روی پانلها و کنسول مرکزی را پوشانده درحالیکه تریم چوب براق نیز بهخوبی روی داشبورد خودنمای میکند. در کل فضای بسیار خوبی را شاهد هستیم مخصوصاً اینکه در مدل هیبریدی آپشن چوب داشبورد را انتخاب کنید. در کل میتوان گفت کابین این خودرو نمرهی خوبی را دریافت میکند.
- راحتی (امتیاز ۸ از ۱۰)
کیفیت کابین و راحتی سواری از جمله نقاط قوت لکسس ES 300h هستند. در روی داشبورد طراحی دکمهی ساده شده و دکمههای تهویه مطبوع با کاربری آسان را شاهدیم که دارای دکمهی صدای بزرگی نیز میباشد. اگرچه دکمهها به خوبی کار میکنند اما صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی خیلی با کاربر دوستانه رفتار نمیکند.
لکسس از نظر راحتی صندلیها نیز عملکرد خوبی دارد. صندلیهای ES مخصوصاً در ردیف جلو کاملاً راحت و دلپذیر هستند. این صندلیها در تریم لاکچری از نوع گرم و سرد شونده بوده و شاید جذابترین بخش یک سفر کوتاه جادهای باشند.
اگرچه کابین ES از نظر خلاقیت در طراحی هیچ جایزهای را به خود اختصاص نمیدهد اما خود کابین جزو راحتترین فضاها در کلاس خودش میباشد. فضای داخلی ES جادار احساس شده و ۵ سرنشین فضای معقولی خواهند داشت. تنها سرنشینانی با جثههای بسیار بزرگ دربارهی صندلیها شکایت خواهند داشت و در اکثر سدان ها موقعیت صندلی وسط کمی تنگ است. خبر خوب اینکه فضای سر خوبی در صندلیهای ردیف دوم وجود دارد.
سر و صدا، لرزش و ناهنجاری جایی در ES ندارند. اگرچه صدای پیشرانه در تخت گاز رفتن درمیآید اما در سواریهای روزمره خبری از صدای آن نخواهد بود. همچنین کمترین میزان صدای باد یا جاده در سرعتهای بالا به گوش میرسد که نشان دهندهی راحتی بالای این سدان ژاپنی در مسافرتها میباشد.
- تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۳ از ۱۰)
لکسس ES از صفحهنمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی در میانهی داشبورد استفاده میکند. ابعاد این صفحهنمایش قابلتوجه بوده و گرافیک آن نیز خوب است اما کنترلر تاچ پد در نظر گرفته شده از نظر ارگونومیک افتضاح است. حرکت بین منوها و نمادها نیازمند تمرکز کامل راننده روی آن است که کاملاً خطرناک میباشد.
- پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۳ از ۱۰)
قوای محرکهی هیبریدی ES 300h تر و تمیز کار شده است. یک واحد الکتریکی با پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی همکاری میکند. با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخاری که ۱۵ واحد بیشتر از قبل است، ES 300g با شتاب قابل قبولی حرکت میکند. تا سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها با استفاده از پیشرانهی الکتریکی بهپیش میرود.
- ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)
لکسس از تجهیزات ایمنی قابلتوجهی در ES استفاده کرده است. سیستم ایمنی ۲.۰ لکسس شامل هشدار پیشگیری از برخورد، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار میباشد. همچنین ترمز اضطراری خودکار هم بهصورت استاندارد در این سدان لوکس وجود دارد.
- مصرف سوخت (امتیاز ۹ از ۱۰)
اگرچه ES 300h از نظر مصرف سوخت همانند پریوس عمل نمیکند اما مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب برابر با ۵.۵/۵.۱/۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. لینکلن کمی پرمصرفتر بوده و خودروی آوالون هیبرید که از نظر فنی مشابه ES میباشد مصرف تقریباً مشابهی دارد.
- قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۶ از ۱۰)
با وجود سدان های اسپورت نام آشنایی که برندهای M و AMG تولید میکنند، به سادگی میتوان پرفورمنس را به دست آورد؛ بنابراین وقتی که فرصت راندن یک سدان لوکس کاملاً نرم و راحت پیش میآید شما قطعاً لکسس را ستایش خواهید کرد. لکسس ES 300h 2019 به عنوان یک سدان سنتی لوکس جایگزین راحت سدان های اسپورت و سرسخت ژرمنی محسوب میشود.
در طی سفری چند صد کیلومتریای که با این خودرو داشتیم لکسس سواری راحت و لذتبخش خود را ثابت کرد. این خودرو از ظاهر جذابتری بهره برده و تصویر کلافهکنندهی همیشگی سدان لکسس را زدوده است.
مشخصات لکسس ES 300h 2019 لاکچری
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه ۲ واحد الکتریکی
- قدرت: 215 اسب بخار
- گیربکس: e-CVT، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 8.۱ ثانیه (تخمینی)
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 5.۵/۵.۱/۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 41410 دلار
- قیمت مدل تست شده: 45200 دلار
منبع: motor1
sina
۱۳ اسفند ۱۳۹۷لکسس تو این مدل هیچ وقت دنبال پرفورمنس نبوده که نداشتنش نقظه ضعف براش محسوب شه.
ایمن ترین خودروی کلاس خودش هست و خودروی برگزیده جی دی پاور هم تو کلاس خودش شد.
ولی سیستم اطلاعات وسرگرمی همچنان پاشنه آشیل محصولات تویوتا هست علیرغم همه پیشرفت ها.
در مجموع انتخاب من تو این کلاس همین خودرو هستش.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اسفند ۱۳۹۷من میدونم این چه اُعجوبه ایه
من میدونم این چه اُعجوبه ایه
من میددنم این چه اُعجوبه ایه
خدایا به حق خلقت انسان ، یه کاری کن es جدید رو تو ایران سوار بشیم .
بچه ها ، اگر سوار نسلهای قبلی این خودرو شدین ، برای بقیه بگین که بدونن ، رودست نداره از هر نظر .
مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ ، ۶سیلندرشو سوار شدم و تجربه رانندگی باهاشو دارم ، فقط میتونم بگم رانندگی باهاش آرامشی به شما میده که بدون هیچ اِغراقی باید فقط در لاکچریهای گرون قیمت انگلیسی دنبالش باشید .
Solid Viper
۱۳ اسفند ۱۳۹۷تنها ایراد این ماشین دف جلو بودنشه
Mohamad
۱۳ اسفند ۱۳۹۷نوشته :
البته گول ظاهر ES را نخورید و فکر نکنید که این یک خودروی هیولا در پیست یا جاده میباشد
((کجا لکسس محصولشو اینجوری معرفی کرده که طبق چنین انتظاراتی نمره داده motor1؟!))
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۷تکنولوژی 3/10
پرفومنس 3/10
البته تعجبی نداره چون motor1هستش
این ماشین دربدترین شرایط امتیازتکنولوژی6بایدبهش میداد وهمینطورپرفومنس درحدمتوسط
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۷جالب اینه دربخش طراحی گفته:این نسلش جذاب ترین طراحی تاریخ ES روداره وبعدامتیاز6/10 روبهش داده.این مجله همیشه بررسی هاش عجیب بودن واین سری هم ازاین قاعده مستثنی نیست
حسن
۱۳ اسفند ۱۳۹۷جلو داشبوردش خوشگله
me84
۱۳ اسفند ۱۳۹۷.
در مورد صندلی راننده این مدل چند وقت پیش پدال یه پست گذاشته. اگه نخوندید توصیه میکنم حتما برید بخونید تا به راحتی این ماشین بیشتر و بهتر پی ببرید.
Mohammadreza
۱۳ اسفند ۱۳۹۷این ماشین جز محدود ماشین هایی هست که از همه زوایا بدلم میشینه و زیباست
طراحی داخلی لکسوس هم که اثبات شدست
ES واقعا دوست داشتنیه❤️
net
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ال سی دی ذوذنقه ای روی داشبورد که مثل ال سی دی روی داشبورد بی ام و ذوذنقه ای هست و سمت راست و چپ حاشیه داره جالب نیست و اگر ال سی دی روی داشبورد مستطیلی و بدون حاشیه بود قشنگتر میشد
عماد
۱۳ اسفند ۱۳۹۷خدایی برا یه ماشینه چهار سیلندر بدونه توربو صفر تا صد هشت ثانیه کند نیستا،اون آلمانیایی که 6ثانیه میزنن توربو دارنا
net
۱۳ اسفند ۱۳۹۷طراحی یکپارچه طراحی داخلی مشکی و صندلی چرمی مشکی خوبه و اگر برای صندلی از دوخت مشکی استفاده میکرد قشنگتر میشد و دوخت رنگ سفید صندلی جالب نیست،اگر عقبش کشیده تر بود قشنگتر میشد
این مدل لکسوس سدان نیمه لوکس هست نه سدان لوکس
emad1990
۱۴ اسفند ۱۳۹۷اتفاقا کاملا اشتباه گفتی.سدان لوکسه
واژه ای به اسم نیمه لوکس نداریم.احتمالا منظورت پرمیومه
Mohammadreza Jafari
۱۴ اسفند ۱۳۹۷نسبت به نسل قبلی صد در صد بهتر شده ولی به نظر من توی این سگمنت رقباش بهترن…
Sina
۱۴ اسفند ۱۳۹۷دو تا امتیاز ۳ از ۱۰ این ماشین کاملا بی معنی و نشان دهنده عقل ناقص تست کننده میباشد
Achtung
۱۴ اسفند ۱۳۹۷اگر به بی ام و سری ۵ امتیاز ۱۰ از ۱۰ بدیم برای این ۳ از ۱۰ خیلی زیاده و باید کمترم باشه
H
۱۴ اسفند ۱۳۹۷اگه از نظر استهلاک به این 10بدیم برای بی ام و زیر 10هم زیاده