اگر لکسس GS F را با توجه به داشتههایش و بدون مقایسه با سایر رقیبان بررسی کنیم، قطعاً نمره بالایی کسب خواهد کرد. یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب با موتور ۵ لیتری V8 و خروجی ۴۶۷ اسب بخار عالی به نظر میرسد. مشکل اینجاست که وقتی به قیمت خودرو نگاه میکنیم، درمییابیم که با همین اندازه بودجه میتوانیم یک کادیلاک CTS-V با موتور V8سوپر شارژر و خروجی ۶۴۰ اسب بخار به همراه سیستم تعلیق مغناطیسی و حتی ظاهری زیباتر برای خود دستوپا کنیم.
شاید لکسس فکر میکند مشتریانی هستند که به اعداد و ارقام موتور توجهی ندارند؛ اما واقعاً نمیدانیم چه چیز GS F باید ما را در میان اینهمه رقیب قدرتمند در این سگمنت، وادار کند تا آن را بهعنوان خودرویی همه چیز تمام و منسجم برگزینیم.
نقاط قوت خودرو:لکسس GS F واقعاً یکی از راحتترین خودروهایی است که تاکنون تجربه کردهام. صندلیها بهخوبی شمارا در آغوش میکشند و سیستم تعلیق قابل تنظیم نیز سواری و بالانس فوقالعادهای برای شما فراهم میکند. حتی در جادههای ناهموار نیز احساس ناراحتی در خودرو به شما دست نمیدهد؛ اما حس خوبی به شما میگوید که روی چه چیزی در حال حرکت هستید. من بدون اینکه حتی یکبار از خودرو پیاده شوم، گشتی در کشور زدم و دوباره بازگشتم. کاری که شاید شما با یک بیامدبلیو M5 چندان مایل به انجامش نباشید.
قطعاً شما نمیتوانید با غرش یک موتور هشت سیلندر مقابله کنید تا وارد کابین نشود و در لکسس نیز این صدا با خشونت خاصی همراه است. باوجوداینکه خودرو از سیستم کنترل هوشمند صوت استفاده نمیکند؛ اما کابین آرامی دارد و صداهای انفجاری موتور حتی با گذر از دور ۴۰۰۰ شنیده نمیشود.
موتور V8 لکسس واقعاً موتور خوبی است. نمونه ۵ لیتری همین موتور در لکسس RC F نیز وجود دارد؛ اما موتور GS F در دور موتورهای بالا قدرتنمایی بیشتری از خود نشان میدهد.
آرامش داخل کابین لکسس و البته کابین تقریباً لوکس آن که کم از خودروهای پرچمدار این کمپانی ندارد، از دیگر نکات مثبت GS F است.
هیچوقت نگذارید اندازه بزرگ صفحهنمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی شما را گول بزند. اگر سیستم اطلاعات سرگرمی را نتوان بهراحتی کنترل کرد، قطعاً ارزش و جایگاه خود را نزد راننده از دست خواهد داد. کنترلرهای موس مانند معمولاً در مقایسه با صفحهنمایش لمسی عملکرد ضعیفتری دارند. البته اوضاع زمانی بدتر میشود که بدانیم صفحهنمایشهای لمسی لکسس نیز عملکرد چندان مطلوبی ندارند. ازجمله صفحهنمایشی که در لکسس NX استفادهشده است. اگر فکر میکنید استفاده از صفحهنمایش لمسی آزاردهنده است، پس بهتر است یکبار کنترلرهای موس دار را امتحان کنید.
۲۰۱۶ LEXUS GS F | |
پیشرانه | ۵.0L V8 |
خروجی موتور | ۴۶۷ اسب بخار – ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته خودکار |
شتاب ۰-۹۶ | ۴.۵ ثانیه |
نهایت سرعت | ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت (شهر-بزرگراه-ترکیبی) | ۱۴.۷-۹.۸-۱۲.۴ لیتر در صد کیلومتر |
وزن | ۱۸۳۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | $۸۴,۴۴۰ |
قیمت نسخه تست | $۸۷,۸۲۸ |
منبع: motor1
احمد باقری
۱۹ خرداد ۱۳۹۵هر شرکتی برای تولید یک ماشین، همیشه باید رقبا و قیمت رو مد نظر داشته باشه تا بتونه فروش خوبی داشته باشه، به هر حال، لکسوس هم حتما تمهیداتی اندیشیده، وگرنه در زمان کوتاه هم اگر نباشه، در دراز مدت از نظر فروش دچار مشکل خواهد شد.
mj
۱۹ خرداد ۱۳۹۵آقای محمدی the country یعنی روستاهای سر سبز اطراف شهر نه کشور
در این جمله>
من بدون اینکه حتی یکبار از خودرو پیاده شوم، گشتی در کشور زدم و دوباره بازگشتم. کاری که شاید شما با یک بیامدبلیو M5 چندان مایل به انجامش نباشید.
ali
۲۰ خرداد ۱۳۹۵حکایت ماشینهایی غیر از بنز و بی ام و مثل ساختن رباط می مونه .
هرچی هم که پیشرفته و شبیه انسان ساخته بشن باز روح ندارن
اما وقتی داخل بنز یا بی ام و می شی انگار ماشین روح داره و با
با آدم ارتباط برقرار می کنن .
به نظرم وجه تمایزشون همینه
مهراب
۱۹ خرداد ۱۳۹۵خیلی gs رو کوچیک کرد مقالتون
Mohammadreza4060
۱۹ خرداد ۱۳۹۵لکسس داره راه رو درست میره
هرچندبنظر من شرکت های تابع مثل لکسس و کادیلاک و اکورا و … نمیتونن لوکس بودن و لذت رانندگی شرکت های مثل بنز و بی ام دبلیو رو داشته باشن
چون شرکت های تابع مجبورن ماشیناشون رو روی همون پلت فرم ماشین های شرکت مادر (که غالبا هم لوکس نیستن) بسازن
ali
۱۹ خرداد ۱۳۹۵حرفتون اشتباه دوست عزیز
پلتفرم کادیلاک سویل به عنوان یکی از ماشینهای گرون و پیشرفته کادیلاک در دهه ی
70 از شورولت نوا که یه ماشین ارزونه گرفته شده و قیمت نوا یک پنجم سویل بوده
ولی سویل ماشین بسیا ر اشرافی بوده و هست و خواهد بود
الانشم همینطوره در جی ام
Carbonado Aventador
۱۹ خرداد ۱۳۹۵الان پلت فرمی که یک ماشین روش ساخته میشه دقیقا چه ربطی به لوکس بودن ماشین داره؟
_______________________________________________
درمورد لوکس بودن هم بستگی داره که لوکس بودن رو تو چی ببینیم؟مثلا اگه شما لوکس بودن رو در داخل کابین بنز میبینی(چرم الکانترا و چوب گردو و روکش پوست تمساح و…) , من میگم خب میشه واسه پراید هم از طلا روکش صندلی درست کرد و دوتا الماس برلیان هم میچسبونیم به داشبوردش و از بنز خیلی لوکس تر و گرون تر میشه!ولی خب ایا واقعا پراید واقعا از بنز لوکس تر میشه؟؟؟
____________________________________________
و شرکت هایی مثل آئودی و کادیلاک اگه از بنز و بی ام و بهتر نباشن , بدتر هم نیستن!
الان همه شاهدیم که آئودی خودرو های باتکنولوژی بالاتر , مقرون به صرفه و با راندمان بهتری از بنز و بی ام و تولید میکنه و از اون طرف کادیلاک داره جایگاه خودشو به عنوان پادشاه خودروهای لوکس پس میگیره!!!
الان تنها دلیلی که بنز و بی ام و شناخته تر شده هستن به خاطر اعتباری هست که از قدیم الایام تا الان داشتن مگرنه آئودی و کادیلاک دست کمی از بنز ندارن!
______________________________________________
به لکسس باید فرصت داد تا بتونه در زمینه ی خودروی اسپرت به پختگی برسه , درسته چندسال پیش lfa رو درست کرد ولی همون ماشین هم ایرادات جرئی ای داشت!
دراخر لکسوس چندسال دیگه مسلما خیلی حرف های بیشتری در این زمینه خواهد داشت!
حسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۵درود بر محمد حسین خان عزیز. آقا چند تا نکته:
دقیقا به همون دلیلی که لوکس بودن همش مربوط به چرم و چوب نمیشه، پلت فرم این وسط نقش مهمی داره. اما با اینم موافق “نیستم” که لکسس از بنز و ب ام و عقبتره چون از پلت تویوتا استفاده میکنه.
از طرف دیگه آئودی هزینه نگهداری بالاتری نسبت به بنز و ب ام و داره و اصلا مقرون به صرفه تر نیست. همینطور طبق گزارش QuattroDaily (که اخبار روزانه آئودی رو منتشر میکنه) که همین امروز منتشر شد، الان ب ام و سری 7 از نظر تکنولوژی در کلاس خودش از رقیباش جلوتره و در ضمن، کادیلاک هم هنوز خیلی مونده تا جایگاه خودشو پس بگیره. جایگاهی که بیشتر از 130 ساله بنز داره توش حکمرانی میکنه و توی یه دوره ی نسبتا طولانی کادیلاک هم در کنار بنز جزء برترینها بود.
بنده به هیچ عنوان قبول نمیکنم که بنز و ب ام و به خاطر اعتبار گذشتشون الان اسم و رسم دارن. دقیقا فعالیتهای الانشون هم باعث اعتبار آیندشون میشه. این اعتبار الکی به دست نیومده و محاله کسی بتونه یه اعتباری به دست بیاره و تا آخر عمرش نونِ اعتبار گذشتشو بخوره. اگر به اعتبار باشه، کادیلاک توی لوکس سازی اعتبار بیشتری از ب ام و داشته، پس چرا الان پشت سر ب ام و قرار گرفته؟ به خاطر اینکه اعتباری که داشت رو نتونست نگه داره.
با پاراگراف آخر کامنتت هم موافقم.
موفق باشی
NIKOLA
۱۹ خرداد ۱۳۹۵راستش لکسس به من هم اون حس لوکس بودن رو القا نمیکنه. فکر کنم ظاهر ماشین خیلی مهمه. مدلای لکسس بیشتر به درد جوان تر ها میخوره. کسایی که هم پولدارن هم جوون و میخوان با ماشینشون تفریح کنن. ولی BMW و مخصوصا مرسدس واسه ثروتمندان میانسالی طراحی میشه که در درجه ی اول به راحتی فکر میکنن و شاید پشت فرمون نشستن براشون کسر شان باشه. لکسس خیلی اسپرت تر از بنز و بی ام دبلیو هست ولی خب اون حس ثروتمندی که ثروتمندام دنبالشن رو به ادم القا نمیکنه. شاسی بلنداشونم همینطوره. در ضمن چیزی که خیلی به bmw کمک میکنه مشهورترین لوکس ساز تاریخ یعنی Rolls Royce هست در حال که لکسس هنوز تازه کاره.
به نظرم پلت فرم هم بستگی به ماشین اصلی داره. اگر پلت فرم اصلی برای ماشین حجیم و طویل و سنگینی ساخته شده باشه راحت میشه روش یک ماشین لوکس سوار کرد.
هزینه ی نگهداری ائودی شاید بالاتر از بنز و بی ام و باشه ولی فراموش نکن داری در مورد ائودی حرف میزنی . مطمئن باش اختلافشون خیلی کمه. ائودی اصلا از بنز و بی ام دبلیو کم نمیاره فقط برای این که زیر مجموعه ی Volkswagen هست نمیتونه در تخصص خودش خیلی جلو بره چون بعد رقیب بنتلی میشه دقیقا مثل لامبورگینی که تا جایی پیش میره که بوگاتی از اون جا شروع میشه! و من این ظلم رو دوست ندارم!!! مطمئن باش علم ساختن یک ماشین مثل s class شاید حتی بهترش در دست ائودی هست ولی نمیتونه استفاده کنه در حالی که مرسدس راحت همه ی توانشو به کار میگیره.
برای کادیلاک واقعا امیدوارم زودتر برگرده به دوران اوجش و از این بابت مطمئنم چون یه دورانی انچه خوبان همه داشتند کادیلاک یکجا داشت.
علی
۲۰ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز من تجربه رانندگی با lexus es350 مدل 2013 داشتم و باید بگم این ماشین یه ماشین عالی و خانوادگی با یه موتور پر قدرت هست ولی وقتی صحبت از اسپورت بودن میشه شخصاٌ هیچوقت لکسوس رو بهتر از بنز یا بی ام دبلیو نمیدونم. برای مثال شما میتونی توی شهرتون و کمی جست و جو توی اینترنت بری و یک بنز C-Class مدل 2015 رو از نزدیک ببینی و لطفاٌ بعدش بگو لکسوس اسپرت تر هست.
با تشکر.
NIKOLA
۲۰ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیزم علی جان من فقط ظاهر ماشین رو گفتم
Carbonado Aventador
۲۰ خرداد ۱۳۹۵حسین عزیز
خب میشه گفت 70 درصد حرفای شما حرف های منم هست.
ولی درمورد کادیلاک اصلا حرف شمارو قبول ندارم!
کادیلاک در گزشته به قدری بالابوده که نماد و سنگ محک خودروهای لوکس بوده!
یعنی بنز تعقیب کننده ی کادیلاک بوده…این حرف منم نیست حرف تمام مجلات و سایت های معتبره!
حالا یه بحران هایی پیش میاد که کادیلاک تا مرز ورشکستگی میره و از دنیای خودرو عقب میمونه.
بعدش خب منم گفتم کادیلاک کم کم داره جایگاهشو پس میگیره دیگه!
چیز غیر از این گفتم؟
:)
داج توماهاک
۱۹ خرداد ۱۳۹۵مشخصات فنی عالیه.
لکسوس خودرو میسازه این.ایران خودرو هم سمند میسازه.
سهیل
۱۹ خرداد ۱۳۹۵لامصب یدونه اس لکسس.خیلی این مدل رو دوست میدارم
اما یه ایرادی که میتونم بگیرم ازش سایز تایر ها بنظر خیلی کوچیک میاد
اما چیزی که بدجور دلمو برده فرم اگزوز هاشه
کیفیت ساختش هم از بقیه رقبا بیشتره
خلاصه که لکسوس دوستت داریم
بهنام
۱۹ خرداد ۱۳۹۵کادیلاک CTS-V یه چیز دیگه س
ولی لکسس بنا رو بر لوکس بودن خودرو گذاشته و ظاهری اسپورت نسبتا به نمونه معمولی
ولی کادیلاک سری V فقط تمرکزش روی اسپورت بودنه
درسته CTS V با GS F هم قیمتن ولی دو مقوله جدا رو در پیش گرفتن ! قطعا خریدارن این مدل لکسس به فکر اسپورت بودن در حد CTS V نیستن
ali
۱۹ خرداد ۱۳۹۵cts.v که یه کادیلاک باغیرت و خلفه
تمام مشخصات یه کادیلاک اصیل رو داره مثل زیبای محض.قدرت.لوکسی و……..
میخوامش خدددداااااااااا
ولی لکسوس هم کمپانی خوبیه ولی طرز تفکرش با کادیلاک مثل اب و اتش هست
moein
۱۹ خرداد ۱۳۹۵چه دلبری شده
NIKOLA
۱۹ خرداد ۱۳۹۵عاشق جلوشم با اون چراغای نازش.
عیسی
۱۹ خرداد ۱۳۹۵دوران افول تویوتا نزدیکه..نه اینکه تویوتا بد کار میکنه..رقیباش دارن خیلی خوب کار میکنن…فک میکنم تویوتا داره زیادی رو برندش حساب میکنه..
محمد حسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۵کابینش ساده تر از اون چیزیه که نمای بیرونش سعی میکنه القا کنه امّا باز هم جای تحسین داره . لکسس واقعاً بلند نظره…
sina
۱۹ خرداد ۱۳۹۵واقعا نه میشه گفت زشته و نه میشه گفت قشنگه
ولی واقعا با این مصرف سوخت نجومیش که اخرشم 467 اسب تولید میکنه به نظرم کسی که میخواد این قد پول بده بره 911 یا gtr بخره خیلی به صرفه تره یا حتی بی ام و m5 یا e63 بخره بازم بهتره چون اینجا مثل ایرات سوخت مفت نیست و واقعا توجیهی برای خریدش وجود نداره تا اینجایی که من خبر دارم تنفس طبیعی برا انسان خوبه برا زیادم خوب نیست مخصوصا با اون قیمت نجومی سوخت که تو امریکا که بخوای دور امریکا بگردی با این مصرف سوخت جیزی حدود 10 میلیون برات پول میخوره!
نمیدونم مگه میخوان چه قد استهلاک داشته باشن
shahin
۱۹ خرداد ۱۳۹۵اونی که این ماشینو تست کرده یه ماشین باز خبره امریکایی بوده که سوار ماشینایی شده که حتی ما ندیدیم و اینجوریه که نقد میکنه و میکوبه یه ماشینو نسبت به قیمتش.وگرنه ما که اکثرمون حتی این ماشینو از نزدیک هم ندیدیم یه دور بدن سوار بشیم تو پوستمون نمیگنجیم :))
Hamid...Audi
۲۰ خرداد ۱۳۹۵خیلی خوبه که یه ماشین نرم و راحت و پر قدرت و زیبا وجود داره که استهلاک پایینی داره…
Mahmood
۲۰ خرداد ۱۳۹۵واقعا میشه آخرین حد کیفیت رو به وضوح تو این خودرو دید از هر نظر فوق العادست جنس ژاپن همیشه خوب بوده و هست و خواهد بود.