الماسِ شرق! بررسی تخصصی لکسس LC 500 لیمیتد ادیشن 2020

شنبه 21 تیر 1399 - 14:30
مطالعه 9 دقیقه
Lexus LC 500 Limited Edition 2020 review-8
اگر در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت دو درب با قدرت حدود 400 اسب بخار هستید پاسخی بسیار ساده وجود دارد: پورشه 911! این خودروساز آلمانی چندین دهه...
تبلیغات

اگر در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت دو درب با قدرت حدود 400 اسب بخار هستید پاسخی بسیار ساده وجود دارد: پورشه 911! این خودروساز آلمانی چندین دهه است که با 911 آقایی می‌کند و بنابراین رقبا کار بسیار سختی در این کلاس رقابتی دارند.

لکسس LC 500 یکی از این رقبای شجاع است که به دنبال پایان این سروری بوده است. این خودرو در سال 2016 عرضه شده و فروش نسبتاً پایینی دارد که واقعاً مایه شرمساری است زیرا شکی وجود ندارد که لکسس محصولی عالی تولید کرده است.

نسخه جدید لیمیتد ادیشن از این خودرو دارای برخی ویژگی‌های ظاهری و کابین خاص است. LC به خودی خود محصول جذابی بوده اما این تغییرات ملایم باعث شده‌اند لکسس یکی از برجسته‌ترین خودروهای بازار باشد. این خودروی سفارشی با رنگ سبز خاصی که خاکی تران نام دارد عرضه می‌شود. به این مورد باید رینگ‌های 21 اینچی را نیز اضافه کرد.

کابین هم به اندازه بدنه چشم‌نواز و گیراست. صندلی‌های چرمی قهوه‌ای بسیار جذاب بوده و پانل‌های درب جیر و داشبورد مشکی نیز تضادی ایجاد کرده‌اند که شاید باب میل همه نباشد اما چیزی که بی‌شک جلب‌توجه می‌کند کیفیت متریال و میزان توجه به جزئیات است. تمامی دکمه‌ها، اهرم‌ها و... حس بسیار خوبی دارند. LC 500 دارای یکی از بهترین کابین‌های بازار است.

لکسس LC 500 با دو پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری هیبریدی یا 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی 457 اسب بخاری در دسترس است و ما نیز نسخه 8 سیلندر را تست کرده‌ایم. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌کند.

تغییرات رخ داده در این خودرو کاملاً بصری و زیبایی هستند و بنابراین حس پشت فرمان خودرو همانی است که قبلاً دیده‌ایم. علیرغم وجود پیشرانه 8 سیلندر گیرا در زیر کاپوت و ظاهری منحصربه‌فرد، LC بیش از آنکه خودرویی اسپورت باشد محصولی مناسب سفر در بزرگراه‌هاست. یکی از دلایل این موضوع به وزن بالای آن مربوط می‌شود که حدود 2 تن است.

علیرغم وزن بالا و رینگ‌های بزرگ 21 اینچی، کیفیت سواری LC در اکثر موارد بسیار خوب است. خودرو در سرعت‌های بالا نرم و روان بوده و درعین‌حال در سرعت‌های پایین نیز بخشنده عمل می‌کند. تعویض دنده‌ها نیز به نرمی و راحتی انجام شده و فضای ریلکسی ایجاد می‌کنند. البته سیستم تعلیق در صورت روبرو شدن با چاله‌های بزرگ به تقلا می‌افتد و لرزش‌هایی در کابین به وجود می‌آید.

پیشرانه نیز جای کار دارد زیرا برخلاف اکثر رقبا فاقد توربو بوده و پاسخ پدال گاز از حالت سکون کمی با کندی همراه است اما خب در مقابل شما انتقال قدرت نرم و قابل پیش‌بینی‌ای خواهید داشت که به این مورد باید صدای سنگین پیشرانه را نیز افزود.

وقتی دور پیشرانه بالای 4 هزار برود قدرت واقعی آن نمایان خواهد شد. در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس نیز گیربکس تعویض‌های تیزتری خواهد داشت. احتمالاً شما دنده‌ی مناسب را در زمان مناسب نخواهید داشت اما خب پدال شیفترها می‌توانند این کار را انجام دهند. نسبت‌های دنده‌های بالاتر برای بزرگراه‌ها مناسب‌تر هستند.

لکسس فاقد واکنش‌های تیز 911 بوده و تکان های بیشتری در بدنه دارد. البته این موضوع با توجه به وزن خودرو سورپرایز کننده نیست. فرمان نیز سریع است اما درعین‌حال بسیار کرخت بوده و بازخورد چندانی نمی‌دهد.

در بحث فضای کابین و بار نیز نقاط ضعفی وجود دارد. صندلی‌های عقب به‌طور باورنکردنی‌ای تنگ بوده و تنها به درد حمل برخی وسایل می‌خورند. این مورد خوب است زیرا محفظه بار 195 لیتری که شکل خوبی هم ندارد چندان جادار نیست. پاشنه آشیل محصولات لکسس سیستم اطلاعات سرگرمی آن‌هاست چیزی که به خوبی در داشبورد LC ادغام شده است اما خب عملکرد جالبی ندارد.

لکسس LC معمولاً به عنوان یک خودروی اسپورت دو درب در نظر گرفته نمی‌شود. این خودرو شاید فاقد حس خاص پورشه 911 باشد اما پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری آن یکی از بهترین‌ها بوده و ظاهر خودرو نیز بسیار منحصربه‌فرد است. اگر شما در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت و لوکس باشید LC یک گزینه قابل‌اعتنا خواهد بود.

مشخصات لکسس LC 500 لیمیتد ادیشن

  • قیمت: 90425 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 457 اسب بخار/530 نیوتون متر
  • گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 11.6 لیتر در هر صد کیلومتر

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.