لکسس LC یکی از شاخصترین محصولات این برند ژاپنی بوده و طراحی آن باعث شده تصویر ذهنی بسیار جذابی از لکسس در ذهنها حک شود. هماکنون و سه سال پس از عرضه نسخه کوپه زمان تولید مدل مهم دیگر یعنی LC کانورتیبل فرا رسیده است.
برخلاف مدل کوپه که بهصورت ۸ سیلندر بنزینی و ۶ سیلندر هیبریدی در دسترس است مدل کانورتیبل فقط بهصورت بنزینی و با نشان LC 500 عرضه میشود.
مشخصات این نیروگاه ۸ سیلندر بد نیست. پیشرانه ۵ لیتری LC 500 قدرت ۴۵۸ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری تولید کرده و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک این نیرو را به چرخ های عقب منتقل میکند. همین قدرت و گشتاور باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعتی میشود.
سقف پارچهای خودرو طراحی خوبی داشته و تأثیری روی زیبایی برجسته خودرو نگذاشته است. فرایند پایین آوردن سقف LC حدود ۱۵ ثانیه طول کشیده و این کار را میتوان تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت انجام داد. قطعاً با پایین بودن سقف خودرو طراحی تمیزتر و رضایتبخشتری داشته و بخش عقب خودرو ابهت بالایش را به رخ همگان میکشد.
افرادی که همیشه تحت تأثیر قابلیت اطمینان بسیار بالای محصولات لکسس قرار گرفتهاند از شنیدن این موضوع که مکانیسم سقف این خودرو ۱۸ هزار بار در سیکلهای باز و بسته شدن تست شده خوشحال خواهند شد. در واقع لکسس کارکرد سقف در بازه حدود ۲۴ سال را آزمایش کرده و مشکلی در عملکرد آن دیده نشده است.
LC کوپه همیشه خودرویی نیمه اسپورت نیمه GT بوده اما با وزن بیشتر و توانایی باز کردن سقف، نسخه کانورتیبل بیشتر یک کروزر برای مسافتهای طولانی است.
شاید این موضوعی ناامید کننده به نظر برسد اما اینطور نیست. سواری LC 500 خوب بوده و فرمان نیز دقت بالایی دارد اما خب نباید روی تغییرات ناگهانی لاین حرکتی حساب باز کرد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز هر از گاهی در یافتن دنده مناسب ناتوان نشان میدهد.
پیشرانه فوقالعاده نرم بوده و زمانی هم که بخواهید بسیار پرقدرت ظاهر میشود. لکسس از طرف دیگر کار بسیار خوبی در سرکوب صدا انجام داده و وقتی سقف بسته باشد صدای چندانی از پیشرانه به کابین نفوذ نمیکند.
البته وقتی سقف را باز کنید تغییراتی رخ میدهد. ناگهان متوجه صدای لذتبخش پیشرانه در دورهای پایین و غرشهای آن در حالت اسپورت رانندگی و دورهای بالاتر از ۴ هزار خواهید شد. در سرعتهای بالا کمی شاهد پیچیدن باد در کابین خواهید بود اما این موضوع شما را از سریع رفتن منع نخواهد کرد و به شدت خواهان شنیدن صدای تولیدی پیشرانه خواهید بود.
کابین LC ترکیب لذت بخشی از چرم مرغوب و دکمههای فلزی است. این کابین شاهکار ارگونومی نبوده اما خب حس خاصی دارد.
لکسس LC بیش از آنکه یک کانورتیبل چهار نفره کامل باشد خودرویی ۲+۲ است و اگرچه سقف بازشوی آن همه حجم صندوق را اشغال نکرده اما ظرفیت آن تنها ۱۴۹ لیتر است.
بیش از هر چیز دیگری لکسس LC 500 کانورتیبل ثابت میکند که علاوه بر قابلیت اطمینان بسیار بالا و شبکه نمایندگی برجسته، روح هم دارد. شاید دستیابی به چنین چیزی در درازمدت صورت گرفته باشد اما LC کانورتیبل یکی از محصولات درخشان این خودروساز ژاپنی بوده و میتواند در بازار موفق شود.
مشخصات لکسس LC 500 کانورتیبل اسپورت پلاس پک
- قیمت: 96625 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 457 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه
- حداکثر سرعت: 269 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
Alireza
۲۶ مهر ۱۳۹۹اگه خارج از ایران زندگی میکردم حتما یکیشو میخریدم.این ماشین محشره❤️
ارشیاSVJ
۲۶ مهر ۱۳۹۹محشر تر از خوده ماشین
موتورشه.
من به خاطر موتورش و طراحی متفاوتش خیلی دوسش دارم!
Alireza
۲۷ مهر ۱۳۹۹لامصب صداش روح آدمو نوازش میده❤️
Hadi
۲۶ مهر ۱۳۹۹زیبا ترین ماشینی هستش که تا حالا ساخته شده با اختلاف ?
موتورش عالیه
گیربکسشم عالیه…
قراره که مدل قویترش با موتور ۴ لیتری v8 توئین توربو با حدود ۶۰۰ اسب تولید بشه…
فک کن با این بری مسافرت……
حتی تصورشم لذت بخشه…
Alireza
۲۷ مهر ۱۳۹۹واقعا حیف که از داشتن خودرو های روز دنیا محرومیم?
اگه وارد هم شه اکثر مردم توانایی خریدشو ندارن??♂️
مزدا
۲۷ مهر ۱۳۹۹یه جا خونده بودم ده سال برای طراحی و توسعه اش وقت گذاشتن
امیر
۲۷ مهر ۱۳۹۹سایپا هم تقریبا ۱۵ سال برای طراحی تیبا وقت گذاشت بوخودا …اسمش هم گذاشت زیبای ایرانی.ولی هر موقع تو خیابون میبینمش حالت تهوع بهم دست میده دلم میخواد تف بندازم روشرکت سازندش
سورنا
۲۶ مهر ۱۳۹۹عجب استایلی داره ولی به نظرم قیمت یه خورده زیادی بالاس …
حسن
۲۶ مهر ۱۳۹۹شاهکار صنعت خودروسازی جهان بینظیروزیبا
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۹از اون ماشیناست که در صورت امکان میخریدم حتی با این قیمت .
(Saeed(peugeot
۲۶ مهر ۱۳۹۹فوق العاده هست ….. چه رخی ، چقد با کلاس ….
یه جای متن گفته پیشرانه فوق العاده نرم ….واقعا ادم درک میکنه و حس میکنه این ارام بودن این ماشین و ….
Ho3in
۲۶ مهر ۱۳۹۹من عاشق این ماشینم به شدت دوست داشتنی ❤
فقط ای کاش میشد
یه موتور فراری
یه گیربکس زد اف
دیگ همه چیش عالیه ❤?
طراحی لکسس فقط این لعنتی ?
amg 63
۲۶ مهر ۱۳۹۹ننگ و خاری بر این جبر جغرافیایی. زندگیمون شده پشت شیشه نگاه کردن به دنیا.
REZA
۲۶ مهر ۱۳۹۹بد جوری دوستش دارم
Me
۲۶ مهر ۱۳۹۹موتور هیبریدش واقعا مدرن و قابل احترامِ
ولی موتور ۸ سیلندرش………
۹۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور
شتاب ۵ ثانیه ای با موتور ۵ لیتری
و مصرف سوخت ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
این ارقام ۲۰ سال پیش واقعا خوب بودن ولی تو سال ۲۰۲۰ فقط مایه خجالتِ
سهند
۲۶ مهر ۱۳۹۹راست میگی قدرت این و پورشه ۹۱۱ توربو و m8 کامپتیشن قابل قیاس نیستند
امیر
۲۷ مهر ۱۳۹۹توی کشوری زندگی میکنی که پرفروش ترین ماشین اون کشور بعد از پراید، پژو ۴۰۵ میباشد و در بهترین حالت ممکن به ازای ۱۰۰ اسب بخار صدی۱۳ لیتر بنزین میسوزونه اونوقت نشستی از لکسس ژاپن ایراد میگیری که با ۴۵۷ اسب بخار و ۵۳۰ نیوتن متر صدی ۱۱.۷ لیتر میسوزونه یه دختر بچه ۵ ساله هم با یه مقایسه ساده میفهمه کدوم مایه خجالته… خوبه با وجود تو معنی کلمه خجالت رو هم فهمیدیم
Me
۲۷ مهر ۱۳۹۹نخیر هموطن من آلمان زندگی میکنم
ماشینم هم پاسات ۲۰۱۸ ست
خجالت رو تو باید بکشی که بدون اطلاع از هیچ چیز نظر میدی
سهام دار کارخونه تویوتا نیستی که غیرتی میشی
Maserati-MV20
۲۶ مهر ۱۳۹۹ماشین عالی ای هست ولی اسپرت نیست
زیزیگولو
۲۶ مهر ۱۳۹۹همه چیز این ماشین عالیه به غیر از یه چیز، پیشرانه ای ماشین 8 سیلندر 5 لیتری هستش ولی واقعا جای تعجبه که شتاب 0 تا صد کیلومترش 5 ثانیه هستش!
blackburn
۲۶ مهر ۱۳۹۹داخلش خیلی سیاهه کرم بهتره یا چوب و چرم
Enzo
۲۶ مهر ۱۳۹۹توی عکسهای به این کوچیکی هم کیفیت بالای داخل ماشین جلب توجه میکنه
مدیرعامل
۲۶ مهر ۱۳۹۹شتاب صفر تا صد کیلومتر جنسیس کوپه های 10 سال پیش که داخل ایرانم هست از این خیلی بهتره چون یادمه اون موقع شتاب صفر تا صد جنسیس کوپه 3.8 دهم ثانیه بود
TOYOTEX
۲۶ مهر ۱۳۹۹کسی از سایت ها یا مجله های معرفی ماشین خبر داره البته خارجی باشه اسمشو بگه ممنون میشم
Tesla ?
۲۶ مهر ۱۳۹۹carscoops
caranddriver
carbuzz
برای برقیا هم
insideevs
electrek
TOYOTEX
۲۷ مهر ۱۳۹۹خیلی ممنون
سهند
۲۶ مهر ۱۳۹۹بهترینشان car and driver و topgear و auto car و car advice و auto express و motor trend است ، carbuzz هم خوبه
به نظرم car and driver بهترینه
TOYOTEX
۲۷ مهر ۱۳۹۹ممنون
محمد
۲۶ مهر ۱۳۹۹از زیبا ترین خودرو های تاریخ?
کسی اسم طراحشو میدونه؟
کاش یه عکس با سقف بسته هم میزاشتین
امیر
۲۷ مهر ۱۳۹۹از بالا به پایین پنجمین عکس باسقف بسته میباشد