شاخصههایی نظیر پلتفرم بزرگ به همراه پیشرانه V-8، از جمله دلایلی است که لکسوس LX570 را به یک شاسیبلند فولسایز با اصالت بدل نموده است. این خودرو از سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد و نسخه فعلی آن از سال ۲۰۰۸ مهمان جادههای سراسر دنیا بوده است. ده سال پس از آخرین به روزرسانی عمده، LX با یک آپشن جدید عرضه میشود که پیش از این هرگز به همراه ان در میادین ظاهر نشده بود و آن چیزی نیست جز حذف ردیف سوم صندلیها و عرضه این خودرو با دو ردیف صندلی.
اگر فکر میکنید که این کار لکسس اشتباه است _چرا که معمولا همه تولیدکنندهها به محصولات خود صندلی اضافه مینمایند_ بهتر است بدانید که در عوض حجم فضای محفظه بار بسیار افزایش یافته و شما میتوانید وسایل زیادی را در مسافرت به همراه خود داشته باشید. با حذف ردیف سوم صندلیهای لکسوس LX در حدود ۱۶۴ لیتر به فضای پشت صندلیهای ردیف دوم اضافه شده و حجم آن را از ۱۲۶۶ به ۱۴۳۰ لیتر افزایش داده است که برای جای دادن بسیاری از وسایل همچون دوچرخه، کیف وسایل گلف و بارهای حجیم مناسب به نظر میرسد.
از باب مقایسه، لکسس RX دارای فضایی به میزان ۵۲۹ لیتر در پشت صندلیهای ردیف دوم خود است. به جرأت میتوان گفت که حجم محفظه بار لکسس LX دو ردیفه، یکی از بزرگترینها در میان شاسیبلندهای فول سایز سراسر دنیاست. البته اگر مایل هستید که بیش از ۵ نفر در خودروی خود سوار کنید لازم است بدانید که دو سرنشین به راحتی قادر هستند تا در قسمت پشت صندلیهای ردیف دوم، برای خود نوعی کمپ استراحت دایر نمایند.
ورای افزایش حجم محفظه بار، سطح به روزرسانی سایر نقاط کابین در حداقل قرار داشته اما با این وجود، کابین لکسوسLX570، فضای بسیار مناسبی به جهت نشیمن است. صندلیها بسیار راحت بوده و فضای پای راننده و سرنشینان کاملاً گسترده است.
تزیینات چوبی لاک الکلی در بسیاری نقاط کابین نظیر غربیلک فرمان و پنل دربها به چشم میخورند، طراحی داشبورد و مجموعه کابین شیک و زیباست به طوری که به خوبی حس یک خودروی لوکس را در ذهن سرنشینان تداعی میکند. آگاهی یافتن از تنظیمات صحیح متعلقات کابین نیز چندان زمانبر نخواهد بود.
همانند فضای داخلی، طراحی بیرونی چندان بویی از به روزرسانی نبرده و تنها نسبت به نسخه سال ۲۰۱۵، در نمای روبرو از جلوپنجره دوکی شکل بزرگتر برخوردار شده است. همچنین برخی از ویژگیهای جدید نظیر هدلامپهای LED، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی، چراغهای بزرگ عقب از نوع LED و درب عقب دو تکه، در نمای بیرونی به چشم میخورد.
ظرفیت یدککشی لکسس LX570 دوردیفه معادل ۳۱۷۵ کیلوگرم بوده و میزان مصرف سوخت آن به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی برابر۱۳.۱ و ۱۸.۱ و ۱۵.۷ لیتربرصد کیلومتر است.
این خودرو بسیاری از قابلیتهای دینامیکی شاسیبلندهای بزرگ با ساختار بدنه-روی-فریم را حفظ نموده است. در عبور از پیچ به طرز دراماتیکی تکان میخورد و غرش پیشرانه به اندازه کافی وارد کابین می شود. البته شرکت لکسس میزان نرمی سیستم تعلیق را بالا برده و شدت صدای ورودی به کابین را نیز تقلیل داده است. سامانه فرمان برقی هم به منظور حصول هندلینگ راحتتر مورد بهینهسازی قرار گرفته است. در مسیرهای مستقیم سواری لکسس بسیار راحت و خوشایند است. شیشه بزرگ جلو نیز دید خوبی به بیرون فراهم می نماید.
سامانه چهار چرخ محرک به همراه سیستم تنظیم الکترو هیدرولیکی ارتفاع تعلیق، به طور استاندارد بر روی لکسس LX570 ارائه شدهاند.
در ضمن سامانه عملکرد کرال به همراه سیستم کنترل کشش چند حالته، قابلیتهای آفرود این خودرو را افزایش دادهاند. اما متاسفانه لاستیکهای فاق کوتاه و رینگهای ویژه ۲۰ اینچی، چندان مناسب مسیرهای آفرودی نیستند.
نسخه دو ردیفه لکسوس LX تنها در قالب یک تریم عرضه میشود که به طور استاندارد از امکانات ذیل بهره میبرد:
سامانه کمکی پارک، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم اطلاعاتسرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی که از بالای داشبورد قد برافراشته است.
متاسفانه کار با سیستم اطلاعات سرگرمی حین رانندگی دشوار بوده و کنترلگر آن حساسیت بسیار بالایی دارد.
لکسس همچنین اجازه دستیابی به مجموعه نرمافزارهای Enform خود را صادر کرده که از طریق این قابلیت شما میتوانید موتور خودرو و سیستم تهویه را از راه دور روشن یا خاموش نموده، قفل دربها را باز و بسته نمایید و یا خودرو را در یک پارکینگ شلوغ به راحتی جانمایی کنید.
منبع: motor1
امیرحسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۷تو این کلاس از نظر من فعلا بهترین لینکلن نویگیتره بعد کادیلاک اسکلید. نسل جدید اسکلید بیاد اون بهترین خواهد بود. مزیت خاص این لکسس دوام و قابلیت اطمینان بالاشه ولی از لحاظ اعداد و ارقام امریکایی ها و آلمانی ها و انگلیسی ها برترن
Mohamad
۱۹ فروردین ۱۳۹۷اعداد و ارقام بمونه برا اهلش
کیفیت و اطمینان و آسایش و راحتی و ماندگاری و آفرود هم بزار واسه ما
Yaser1986
۱۹ فروردین ۱۳۹۷لامصب کشتی هستش واسه خودش کیفیت داره از سرو روش میباره
خدا لعنت کنه کسایی رو که باعث محرومیت مردم از ماشینای روز دنیا شدن
T.H.M
۱۹ فروردین ۱۳۹۷اون عکس های آخر که داخل ماشین رو نشون میده (کرم رنگ) واسه مدلای قدیمی تر (2008 تا 2015) هستش. اصلاح کنید لطفا. با تشکر
سردبیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۷سلام. تصاویر این مقاله از روی منبع که در انتهای مطلب ذکر شده برداشته شده و مربوط به مدل 2018 هست.
ممنون
رضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۷اقا اون عکسه که داشبورد رو نشون میده واضحه مال قبل فیس لیفته. اون عکس داشبورد رو میگم که ال ایکس های تو ایران داخلشون اونجوریه
T.H.M
۱۹ فروردین ۱۳۹۷سایت motor 1 رو دیدم الان. اون عکس هایی که گذاشتید و کنسول مرکزی رو نشون میده اصن تو این سایت عکساش نیست و واضحه برای مدلای قدیمی تره. اصلا خودتون تو عکس چهارم، عکس داخل و کنسول نسل جدید رو گذاشتید بعد تو عکسای پایینی اصن شکل کنسول فرق داره. خوب واضحه قدیمیه دیگه. از اون 8 تا عکس آخری که داخل کرم رنگ ماشینو نشون میده، 4 تای دومی واسه مدل 2018 هستش و تو این سایت هم گذاشته، ولی 4 تای اولی واسه مدل قدیمی هستش و تو این سایت هم این عکسا نیست. اصن تابلو هستش متفاوتن. یه نگاه به درب عقب دو تا گروه عکسا از داخل نگاه کنید. محل قرار گیری اون یه تیکه چوب و سایر چیزاش و هم چنین صندلی هاش که تو 4 تا بالایی پشت سری ندارن در حالیکه تو پایینی داره و غیره. البته چیز مهمی نیستا. همینطوری بی کار بودم خواستم گیر بدم :)
سردبیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۷بله. کاملا حق با شماست. اصلاح شد. ممنون از دقت نظر شما
datsun
۱۹ فروردین ۱۳۹۷پدال عزیز این عکس داخلی مدلهای قدیمیه
مدل ۲۰۱۸ عکسهاش تو سایت لکسوس هست
maximus
۱۹ فروردین ۱۳۹۷این نسل از ال ایکس ۵۷۰ زمانی تولید شد که لامبورگینی به تازگی گالاردو و مورسیه لاگو رو فیس لیفت کرده بود !!!!! اونا که سوپراسپرت و هایپر اسپرت بودن از ۶-۷ سال پیش دیگه تولید نمیشن!!! ال ایکس ۵۷۰ هم دیگه خیلی قدیمی شده و بعیده جز یک تعداد اندک کسی حاضر به پرداخت ۸۵ هزار دلار براش باشه وقتی گزینههای خیلی بهتری چه در رده ی لوکس و چه غیر لوکس اما باارزش (مثل فورد expedition) وجود دارند
Reza
۱۹ فروردین ۱۳۹۷تو نخر
maximus
۱۹ فروردین ۱۳۹۷این دیگه چه حرف مسخره ایه که میگی !
همین جواب رو به صورت های مختلف به همه میشه داد … شما هم اگر از پراید و کویک و تیبا راضی نیستی خب نخر ! اگر از رانا و ۲۰۶ و ۴۰۵ خوشت نمیاد نخر ! اگر از زندگیت راضی نیستی خب زندگی نکن ! اگر از کامنت من راضی نیستی خب نخون !
فضای سایت رو واسه تبادل نظر گذاشتن دیگه … شک نداشته باش خود تویوتا هم به این حقیقت واقفه وگرنه این ماشین رو ۳ بار فیس لیفت نمیکرد…
datsun
۱۹ فروردین ۱۳۹۷شما حرف های بقیه رو مسخره میدونی
اگه اشتباه نکنم آمار فروش ایالات متحده شش هزار تا بود در ۲۰۱۷ که نسبت به سال قبلش رشد فروش داشته از اون ماشینی که نام بردی فورشش بیشتر بوده ، میگی تعداد اندک ! بعید میدونی کسی بخره ! یه کلام بگو خوشم نمیاد الکی رو هوا کامنت نزار
[Soroush]
۱۹ فروردین ۱۳۹۷مطمئنا lx ماشین خوبیه ولی فروشش خیلی کمتر از رقباشه تو امریکا. اما سکویا با طراحی بهتر (بنظر من) 2 برابر لکسوس lx فروخته. البته لکسوس جز فول سایز پریمیوم و سکویا سگمنت فول سایزه. پرفروش ترین ها تو این دو سگمنت : کادیلاک اسکالید و شورولت تاهو .
http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2017-q4-premium-full-size-suv-segment/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-q4-2017-large-suv-segment/
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ولی امار فروش این خودرو تو کشور های بیابانی و کوهستانب که نیاز به افرودر هست چیزی بر خلاف نظر شما رو میرسونه.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۳۹۷من بشدت عاشق این مدل لکسوسم.
اگر حاشیه خلیج فارس یا کانادا یا آمریکا بودم بدون دِرنگ یکیشو میخریدم.
البته میگن ((اگر)) را کاشتن در نیومد
ایشالاه برا ما در بیاد?
دعا میکنم شب خواب دلار ۱۰۰۰ تومنی ببینید تا صبح که بلند شدید سرحال باشید
ستار
۱۹ فروردین ۱۳۹۷تنها چیزی که به ذهنم میاد از این دو پست قبلی پدال
چطوری ایرانی؟؟!!
«پ.ن آنونس فیلم به وقت شام»
بدم حالم خراب،از این همه زیبایی دنیا که هیچیش نسیب مردم عادی ایران نشد
Mohamad
۱۹ فروردین ۱۳۹۷از غول های مورد علاقه من
شما فقط زل بزن به کابین خودرو ببین چه کرده
سوار شی و ممکلت رو زیر و رو کنی باهاش
net
۲۰ فروردین ۱۳۹۷لکسس نظر من رو انجام داد و فهمید ۳ ردیف صندلی برای اس یو وی زیاد هست و یه چیز الکی هست و فضا رو اشغال میکنه.کراس اور و اس یو وی باید ۲ ردیف صندلی داشته باشه نه ۳ ردیف صندلی.واقعا تعجبم چرا سانتافه ۲۰۱۹ سه ردیف صندلی گذاشته
net
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ای کاش لکسس جلو پنجرو تغییر میداد.قیافه ماشیناش با این جلو پنجره تیز زشت شده.لکسوس نباید جلو پنجره رو داخل سپر جلو کنه این کار باعث زشت شدن ماشیناش شده
net
۲۰ فروردین ۱۳۹۷مصرف سوختش خیلی زیاده
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷به نظرم سلطان این سگمنت کادیلاک اسکالید هست و بعدش لینکولن نویگیتور.بعد اون نوبت به این لکسوس میرسه.البته من تو منطقه ازاد سوار نسل قبلیش شدم واقعا ماشین بی درد سر و خیلی خیلی راحته.جوری که حتی ادم دست اندازم حس نمیکنه
حمی
۲۵ تیر ۱۳۹۷نسل جدیدش ۲۰۱۸ با طراحی داخلی که عربها سوارش میشن ۴نفره عکستی اونم با نقد بزارید لطفا
بهنام
۲۰ بهمن ۱۳۹۸هی گفتن کادیلاک اسکالید و….گفتم بینم چیه،دیدم یه استارت دکمه ای نداره باید مث پراید با سوییچ روشنش کنی،این خیلی ظرافت داره لعنتی،عین کابین هواپیماست،خوشبحال اوناییکه دارن…