لکسس NX برای سال ۲۰۱۸ با بهروزرسانیهای جزئی روبرو شده که مهمترین آنها به نام خودرو باز میگردد. از این به بعد بایستی این خودرو را با نام NX300 به جای NX200t مورد خطاب قرار دهیم.
البته اشتباه نکنید! خبری از پیشرانه V-6 نیست و از همان قلب تپنده چهار سیلندر خطی با توان ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در مدل ۲۰۱۸ نیز بهره گرفته شده است.
در داخل کابین هم صفحه نمایشگر ۸ اینچی در ابتدا جلب توجه مینماید و در صورت سفارش سامانه مسیریابی، قطر صفحه نمایشگر مذکور تا ۱۰.۳ اینچ افزایش خواهد یافت که در نمونه مورد بررسی از همان صفحه ۸ اینچی بهره میبریم. هر دو مورد توسط نرمافزارهای ویژه لکسوس قابل بهکارگیری هستند و یک هات-اسپات وای-فای جدید نیز به کار گرفته شده است. تاچ-پد کنترلر که برای کار با صفحه نمایشگر طراحی شده است، نسبت به قبل بزرگتر بوده و کار با آن نیز راحتتر است. در ضمن یک صفحه نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه کیلومترشمار بین دو عقربه نشانگر سرعت و دور موتور تعبیه شده است. پکیج ایمنی لکسس موسوم به +safety system برای سال ۲۰۱۸ به صورت استاندارد عرضه شده که شامل تجهیزاتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل تطبیقپذیر، نور بالای خودکار و نگهدارنده اتوماتیک بین خطوط است.
همچنین به جهت بهبود کیفیت سواری لکسوس NX در سال ۲۰۱۸ همراه با مجموعهای از قطعات جدید سیستم تعلیق ارائه شده است. کیفیت سواری خودرو واقعا قابل تحسین بوده و بسیار نرم و یکنواخت است.
اما هندلینگ خودرو چندان عالی به نظر نمیرسد و در ترمزگیری به اندکی به سمت جلو بلند میشود. در شتابگیری نیز با نوسان همراه است.
با تست این خودرو در پیست متوجه شدیم که به جز مسافت ترمزگیری و سرعت خودرو در آزمون یک چهارم مایل، مابقی موارد نسبت به مدل ۲۰۱۶ تا حدودی ضعیفتر شده است.
نتایج بدست آمده از تست لکسس NX 2018در پیستهای ویژه به شرح ذیل است:
- شتاب ۰-96km/h برابر ۶.۹ ثانیه
- آزمون یک چهارم مایل: ۱۵.۳ ثانیه در سرعت ۱۴۶.۵ کیلومتربرساعت
- شتاب جانبی در اسکید-پد: ۰.78g
- رکورد عبور از مسیر ۸شکل: ۲۷.۸ثانیه در ۰.62g
- مسافت مورد نیاز برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت: ۳۸.۷۱ متر
رانندگی با این خودرو در خیابان نوعی حس سنگینی را به راننده منتقل میکند. قدرت شتابگیری خودرو قابل قبول بوده اما اصلا هیجان انگیز نیست.ترمزگیری همراه با فشار زیاد بر روی پدال همراه بوده و در عبور سریع از مسیرهای منحنی، خودرو تا حدی به سمت بیرون پیچ متمایل میشود. کناره های ضخیم صندلیها به خوبی از بدن سرنشینان حمایت نموده و مانع انحراف آن به سمت بیرون میشوند.کمکفنرها به خوبی کابین را از اتفاقات ناگوار سطح جاده مصون نگه میدارند.
ناهمواریهای سطح جاده به خوبی جذب سیستم تعلیق شده و کابین از سکوت بسیار مناسبی بهره می برد. در کل به عنوان یک خودرو نسبتا لوکس با یک محصول خوب روبرو هستیم اما به عنوان یک کراساوور اسپرت، شاید لکسس NX چندان وا به میل نباشد.
همچنین با وجود حس سنگین بودن خودرو، میزان مصرف سوخت آن در حد یک اتومبیل سبک وزن است. مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر برابر ۱۰.۷، در بزرگراه ۸.۴ و در سیکل ترکیبی معادل ۹.۴ لیتر برصدکیلومتر است که قابلیت رقابت با سایر رقیبان را دارد.
پوشش چرم مصنوعی صندلیها بسیار نرم، راحت و با کیفیت بوده اما ارتفاع صندلی راننده حتی در پایینترین سطح آن نیز زیاد به نظر رسیده و به دلیل خاصیت تلسکوپی اندک غربیلک فرمان، افراد کوتاه قد در این زمینه با مشکل مواجه خواهند شد.
ارتفاع صندلیهای عقب هم نسبتا بالا بوده و هنگام ورود به این بخش بایستی مواظب سرتان باشید تا به سقف برخورد نکند. در ردیف جلو ارگونومی داشبورد چندان ما را شیفته خود نکرد و عملکرد تاچ پد برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی تا حدی ناامید کننده به نظر می رسد.حجم محفظه بار هم به نسبت ابعاد کلی بدنه چندان رضایت بخش نیست.
علاوه بر تجهیزات استاندارد، مواردی همچون آینههای تاریک شونده، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک، گرمکن و سردکن برای صندلیهای جلو، مون-روف و درب برقی محفظه بار که با قرار دادن پا در زیر سپر عقب باز میشود، از جمله آپشن های ارائه شده ویژه لکسس NX300 2018 به شمار میروند.
در پایان به ذکر این نکته بسنده میکنیم که لکسس NX300 آن طور که ادعا میشود از شاخصههای اسپرت بهرهمند نشده اما همچنان یک گزینه مناسب در میان کراس اوورهای لوکس محسوب میشود. ما امیدواریم تا شرکت سازنده، سیستم تعلیق و سامانه اطلاعات سرگرمی این خودرو را مورد بازنگری قرار دهد اما به طور کلی میشود گفت که لکسوس NX300 به اهداف خود دست یافته و خودروی خوبی از آب درآمده است.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۳۹۷طراحی ، مسائل فنی و همه چیزه این ماشین خوبه بجز فضای داخلی بخصوص فضای عقب که برای افراد بلند قامت کلافه کنندست.
مزدا
۱۳ فروردین ۱۳۹۷همیشه این سوال منو درگیر کرده چرا کراس اوورهای شرقی مثل پورشه و بی ام و و بنز لاستیک پهن استفاده نمیکنن؟دوستان کسی میدونه؟
T.H.M
۱۲ فروردین ۱۳۹۷برای من به شخصه بهترین کراس اوور لوکس کامپکته. به چند دلیل: بالاترین کیفیت و بالاترین قابلیت اطمینان که خیلی مهمه به خصوص برای من، هزینه نگهداری کم که خیلی به شخصه برام مهمه و البته برای کسی که ذره ذره ی پولشو واسش زحمت کشیده و با رنج و زحمت به دست آورده (برعکس خیلیا که میگن آدم ماشین لوکس میخره باید پای هزینه هاش هم باشه !!! که میبینیم لکسس این رو نقض کرده و نشون داد که ماشین لوکس با هزینه نگهداری کم هم میشه داشت و این هنر لکسس و تویوتا و ژاپنی هاست)، نرمی سواری که تو متن هم بهش اشاره شده و کیفیت سواری خودرو رو تحسین کرده، ایمنی بالا که البته همه ی لوکس ها و اکثر ماشینای با برند درجه یک الان از ایمنی بالایی برخوردارن، طراحی فوق العاده عالی و زیبا و جذاب که برای من زیباترین ماشینه در کلاس خودش چه در بیرون و چه داخلش. پس از دو سه سال که تو خیابون میبینم و خدایی خیلی هم زیاد شده، برام حتی جذاب تر از روزای اول هستش. برعکس یه عده که اون سال اول میگفتن طراحیش زود گذره و اکثرشون الان به اشتباهشون پی بردن. مگر یه عده که سر ناسازگاری و دشمنی با لکسس دارن. یکی برمیگرده میگه دماغ باد کرده که معلوم نیس دماغ و بادشو از کجا اورده و خودتو میکشی ببینی چی میگه و آخرم نمیفهمی و واضحه گوشتکوبو ورداشته کلی بکوبه لکسس رو. اون یکی میگه شورشو در اورده با این طراحی تیز و فلان و چند وقته برگشته شروع کرده به کوبوندن تویوتا و لکسس و نمیدونم چه سودی میبره از این حرفاش. خودتو خالی کن داداش. لکسس نشون داد چه طور میشه طراحی با خطوط تیز داشت اما هم زمان زیبا و جذاب و ماندگار بود. این هنر لکسسه که یکی از اون هنرهاش همین NX هست به نظرم. همین لکسس که شما میگی دماغ بادکرده و شورشو دراورده و فلان و …، مدل RX ش ، پرفروش ترین ماشین لوکس آمریکاست با اختلاف و این دوسالی که طراحیش تغییر کرده هم همچنان این اختلاف رو حفظ کرده و همچنین جزو 3 شاسی بلند لوکس پرفروش دنیا هستش، مدل NX ش جزو 2 تا پرفروش ترین ماشینا تو کلاس خودشه در آمریکا به همرا کادیلاک XT5، این دو تا رو گفتم چون از همه مدلاش بیشتر خطوط تیز و اغراق شده به کار رفته، وگرنه که لکسس LS که فعلا اولین سال نسل جدیدشه و UXهم هنوز نیومده تو بازار. بقیه مدلاش هم چندان تیز و کلمات من در آوردی شما نیستن. اینم بگم که طبق مطلبی که پدال گذاشته بود، مهمترین فاکتورهای آمریکایی ها تو خرید ماشین، اولی و دومیش طراحی داخلی و خارجی بود. پس اگه اینا زشت بودن و دماغ باد کرده و شورشو درآورده بودن، پس چرا اینقدر فروش داشتن؟ پس چرا تو کامنت های خارجیا تو سایت های مختلف این همه تعریف میکنن از طراحی های جدید لکسس؟ میدونید چرا؟ چون اونا مثل ما ایرانیا هدفشون تخریب ماشینا و حرص طرفدارای ماشین رقیب رو درآوردن نیس. ما ایرانیا هستیم که متاسفانه از این کار لذت می بریم. مهم نیس. لذت ببرین. چه قدر مگه آدم عمر میکنه. لذت ببرید. ما هم لذت میبریم از این طراحی ها.
رضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷نمیدونم چرا وقتی کامنت هایی که هدفشون چرند گفتن راجع به خودروهای ژاپنی بر میخورم ناخودآگاه یه حسی بهم میگه که اینا مصداق بارز حکایت گربه هستن با پیف پیف کردن گوشت. ژاپنی ها الحمدالله با قدرت دارن به فروششون تو جهان ادامه میدن و اگه همون هایی که هی خورده میگرن به ژاپنی ها و نظرات تخیلی میدن دوزار از آمار فروش خبر داشن هیچ وقت همچین چیزایی نمیگفتن.
رامتین
۱۲ فروردین ۱۳۹۷بنظر من هم nx خصوصا مدل جدیدش که کمی فیس لیفت شده (مدل 2018) در ایران بهترین کراس اور لوکس بحساب میاد. شاید تنها رقیبش بی ام و x1 باشه که من ترجیحم لکسوسه. فقط بهتر بود تویوتا گیربکس جدیدی براش معرفی میکرد و از 6 دنده به 8 دنده میرسوند.
Fk
۱۳ فروردین ۱۳۹۷خدمت شما اون دوست عزیز که بعد شما کامنت گذاشته
قبل از اینکه شما و اون دوست گرامی ب این دنیا قدم بگذراید من ماشین سوار میشدم ماشین جم میکردم
خیلی از ماشینهایی رو من سوار شدم یا رانندگی کردم که شما حتی لمسشونم نکردید
از جمله ی لامبو کانتاش نارنجی رنگ سال ۸۷تو تهران البته اینو فقط داخلش نشستم
نتونستم رانندگی کنم
بیشتر از این توضیح نمیدم که کی هستم شغلم چیه
بیکارم نیستم که بیام هی جواب بدم
کما اینکه تقریبا ۴ ساله میام پدال ولی کامنت نمیذارم ولی تا اونجا که بتونم میخونم چون ب یاد گیری علاقه دارم
شما عجیب توهم ورت داشته بدجور هم ب دماغ کراش داری
من یبار این واژه رو برای ی مدل لکسوس بکار بردم یبار دیگه هم راجب همون مدل بازم گفتم
ولی قصدم تخریب نبود نظر شخصیم راجب طراحی حالا شما دوست داری منو دشمن حساب کن دوست داری بدترین منتقد ماشینای ژاپنی واسه من اهمیتی نداره
من هیچ خودرویی رو تعصبانه بهش نگاه نمیکنم چون تفکر غلطیه اصولا تعصب کورکورانه رو هرچیزی اشتباهه ماشین که جای خودشو داره هیچ کامنتی هم از من پیدا نمیکنی تعصب رو معنی کنه
متاسفم اینو میگم ولی کامنتهایی از نوع کامنتهای شما کأربرا رو از نظر دادن پیشمون میکنه بدلیل اینکه امثال شما نگاهتون شخصیه اینو ب وضوح میشه از ادبیاتتون فهمید اینجا ی فضای مجازیه و البته عمومی
ی جمع چند نفره نیست
sina
۱۲ فروردین ۱۳۹۷زیباترین و بهترین کراس اور لکسس هست این ماشین
بنظر من بهترین خودروی کلاس خودش هم هست
amin
۱۲ فروردین ۱۳۹۷دایی من nx200t مشکی داره و با توجه به اینکه بسیاری اوقات در مسافرته ماشینش رو زیاد برمیداشتم ،تنها نکات منفی که در موردش میتونم بگم یکی اینه که کابینش یه مقدار تنگ و کیپ هستش و نکته دوم اینکه نمیدونم چرا کلید لمسی قفل کردن درب ها را روی دستگیره درب عقب سمت راننده گذاشتن و رو دستگیره خود راننده نیست،این همیشه برام سوال بوده ولی صدای ریز وارد مدار شدن توربوها واقعا آدم رو ارضا میکنه و البته پاخورش هم عالیه و حیف که تاهل و اسلام دست و بال ما رو بسته!!!!
Mohamad
۱۲ فروردین ۱۳۹۷تو کلاس خودش رو دست نداره
Hamid.Hellcat
۱۲ فروردین ۱۳۹۷یه NX تصادفی دیدم که بر اثر ضربه عقب و جلوش مچاله شده بود فکر کردم فیس لیفت 2018 هست???
مجتبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷هه هه
بامزه،کمدین،لورل هاردی،چارلی چاپلین،خیارشور،رامبد جوان،استند آپ،سنگ نمک ارومیه تو سایت بررسی خودرو چیکار میکنی برو اسمتو برای استندآپ کمدین تو خنده وانه جدید بنویس داری اینجا حیف میشی!
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷درود بر تو ای ژاپنی میهن پرست
طراح ارشد لکسوس
تو ایران چکار میکنی
ژاپنیا اگه بدونن یکی از شهروندان متعصبشون اینجا داره تلف میشه حتمن یک هواپیمای اختصاصی برات میفرستن ببرنت
مجتبی
۱۳ فروردین ۱۳۹۷برای بار صدم من در درجه اول ماشین بازم تا یک متصب.
متعصب به کسی میگن که چشمشو رو به واقعیت ها میبنده و بی دلیل از چیزی دفاع یا توهین میکنه مثل شما که به با کیفیت ترین برند جهان توهین کردی.
واقعا هم متاسفم برات که ابروی آمریکایی بازای این سایت رو داری میبری.
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷توهین رو خوب اومدی
از نظر خودت شاید ماشین باز به نظر بیای ولی از دید من جو گیر و کاسه از آش داغ ترهستی
مجتبی
۱۳ فروردین ۱۳۹۷باشه تو خوبی.
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷من نمیدونم چرا باید اینقدر از یک شوخی و نقد در مورد طراحی لکسوس که تو همین مقاله هم مطرح شده ناراحت شد و توهین تلقی کرد؟
مالک لکسوس هستی؟
مدیر لکسوس هستی؟
کارمند لکسوس هستی؟
مشتری لکسوس هستی؟
ژاپنی هستی؟
یه مدت ژاپن بودی؟
.
.
به خدا بزرگتر که شدی خودت از این کامنتها خنده ت میگیره..
مجتبی
۱۳ فروردین ۱۳۹۷شما کی هستی!؟
برترین طراح دنیای خودرو هستی؟
مجری و منتقد خودروهستی؟
جرمی کلارکسون هستی؟
عضو مجله کار اند درایو هستی؟
یه مدت تو ایتالیا بودی؟!
من همین الانم به نظر های شما میخندم نیاز نیست بزرگتر بشم.
????
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷برای کامنت گذاشتن در مورد یک ماشین تو این سایت نیاز به جرمی کلارکسون بودن نیست چون نظر شخصی هر کسی میتونه متفاوت باشه.
اما برای توجیه این سطح از تعصب و ناراحتی حتمن باید یکی از اون موارد که گفتم باشی.
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۸خیلی دارم سعی میکنم امسال بتونم مدل ۲۰۱۸ شو بخرم
دیوونشم لنتی?❤