لکسوس

بررسی نسخه دیفرانسیل جلوی لکسس RX350L مدل 2018

لکسوس آر ایکس ۳۰۰ نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو برای نخستین بار توانست با ترکیب شاخصه‌های یک شاسی‌بلند در پیشرانه V-6 وام گرفته شده از تویوتا کمری، دنیا را تغییر دهد. بهتر است بدانید که واژه مبهم کراس‌اوور نخستین بار در تبیین ویژگی‌های منحصر بفرد این خودرو به کار گرفته شده است. با تولید مدل جدید این خودرو، شاهد شاهکار دیگری از لکسوس خواهید بود. نسخه RX350L مجهز به سامانه انتقال نیرو به چرخ های جلو بوده و نسبت به قبل، از ابعادی بزرگتر بهره‌مند شده است.

لکسس RX350L
طول، فاصله بین محوری و وزن مدل جدید به ترتیب برابر است با ۵۰۰.۱ سانتیمتر، ۲۷۸.۹ سانتیمتر و ۲۰۳۵ کیلوگرم. طبق اطلاعات منتشره از سوی شرکت سازنده، نسخه چهار چرخ محرک این خودرو به میزان ۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر خواهد بود. با این ابعاد، اگرچه RXL هنوز در قیاس با مزدا CX-9 کوچکتر است اما اختلاف ابعادی میان این دو کمتر شده است.

لکسس RX350L
به منظور اضافه نمودن صندلی‌های ردیف سوم، مهندسان به میزان ۱۰.۱۶ سانتیمتر در طول خودرو افزایش ایجاد نموده و برای حفظ ارتفاع سقف در این قسمت، آن را مورد بازنگری قرار داده‌اند.

لکسس RX350L
همچنین شیشه های عقب به جهت تطابق با سقف تغییر شکل یافته، مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. دسترسی به ردیف سوم برای کودکان مشکل بوده و فضای پای بزرگسالان در این قسمت تا حدی محدود است و برای راحت نشستن سرنشینان در ردیف سوم، لازم است تا افرادی که در ردیف دوم نشسته‎اند صندلی خود را به سمت جلو متمایل نمایند. طبق ادعای شرکت سازنده فضای پای سرنشینان ردیف سوم معادل ۵۹.۷ سانت است که در عمل با مقداری کمتر از این حد است مواجه هستیم. در واقع ردیف سوم تنها برای استفاده کودکان مناسب بوده و نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت؛ حتی کودکان نیز امکان دارد از نشستن زیاد در این قسمت دچار خستگی و ناراحتی شوند. البته ردیف سوم به صورت جداگانه دارای دریچه‌های تهویه می باشد که بدین صورت کمی از محدودیت‌های این بخش کاسته خواهد شد.

لکسس RX350L

لکسس RX350L

لکسس RX350L

لکسس RX350L
در صورتی که صندلی های ردیف سوم در سر جای خود قرار داشته باشند، فضای اندکی برای قرار دادن باروبنه باقی خواهد ماند. این فضا معادل ۱۹۸ لیتر است که اصلاً کافی به نظر نمی رسد. با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، حجم محفظه بار تا ۶۵۱ لیتر افزایش خواهد یافت که در قیاس با مدل ۵ نفره، در حدود ۱۴۱.۵ واحد بیشتر فضا دارد. اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز دارید می توانید صندلی‌های ردیف دوم را خوابانده و بدین ترتیب حجم محفظه بار را تا ۱۶۴۲ لیتر گسترش دهید.

لکسس RX350L
پیشرانه شش سیلندر وی شکل RX350L در قیاس با مدل RX350، دچار تغییر شده و توان خروجی آن از ۲۹۵ به ۲۹۰ اسب بخار کاهش یافته است. اگر اهل سواری پرهیجان هستید، نمونه پنج نفره گزینه بهتری برای شما خواهد بود. این خودرو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است که با پرداخت مبلغ ۱۴۰۰ دلار می‌توان از سامانه چهار چرخ محرک نیز بهره‌مند شد. در ضمن یک نسخه هیبرید از این خودرو تحت عنوان RX450hL هم ساخته شده است که پیشرانه آن قادر به تولید ۳۰۸ اسب بخار قدرت است.

لکسس RX350L

لکسس RX350L
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت مدل RX350 برابر ۶.۹ ثانیه بوده و نتایج حاصل از تست یک‌ چهارم مایل این خودرو مساوی است با ۱۵.۳ ثانیه در بیشینه سرعت ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت.

از جمله امکانات مدرن به کار رفته در این خودرو می‌توان به دوربین دید اطراف، رادار نمایشگر سرعت و فاصله به همراه درب برقی قسمت عقب اشاره نمود. فقدان اپل کارپلی و اندرویداتو یکی از ایرادات اساسی وارد بر لکسس RX350L است که با توجه به گستردگی کاربرد آنها در میان خودروهای رقیب، جای خالی این دو قابلیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست. کابین خودرو به طرز خارق العاده ای ساکت و آرامش بخش بوده و کاملا مناسب مصارف برون شهری است اما در کل هنوز نیاز به  بروزرسانی و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن بیشتری در داخل کابین لکسوس احساس می شود. بهای نسخه RX350L در حدود ۴۴۰۰ دلار بیشتر از مدل RX350 بوده و در حدود ۴۴,۲۶۵ دلار برای خریداران هزینه در بر خواهد داشت. لکسس RX دنیا را تغییر داد و نسخه جدید آن به دنبال تصاحب دنیایی است که روزگاری موجب آفرینش آن شده است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    “کابین خودرو به طرز خارق العاده ای ساکت و آرامش بخش بوده و کاملا مناسب مصارف برون شهری است”

    یادمه تو یکی از همین نقد و بررسی های پدال خوندم داخل لکسس حتی از رولزرویس هم ساکتتر و آروم تره. پدرسوخته یجورایی از اونور بوم آرامش افتاده :))

  2. مهرداد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چرا جدیدا لکسوس و مخصوصا رنو اکثر ماشین های جدید شون رو با طراحی و ظاهری تقریبا شبیه به هم تولید میکنن

  3. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    به نظر من لکسس نباید آر ایکس سه ردیفه می ساخت
    چون سبد محصولات شاسی بلند لکسس کامل هست
    آر ایکس یه کراس اوور لوکس اسپرت هست نه یه شاسی بلند هفت نفره
    اون دسته از خریداران هم که نیاز به ی لکسس شاسی بلند هفت نفره هستند GX و LX انتخاب بهتری هست

    1. Mohamad

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      احتمالا تقاضایی وجود داشته که اینکارو کرده
      از طرفی سری RX پرفروشترین خودروی لوکس آمریکا و فکر میکنم جهان هستش و به لطف همین محبوبیتش طرفدارانی برای نسخه 3ردیفه ی این محصول خواهد بود پس خانواده RX را کامل کرده که به مشتریانش افزوده شه
      ال ایکس 570 هم که معرکه ست، واقعا با شکوهه.

  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم یه سر به نمایندگیهای ایرتویا بزنید و داخل مدل ۲۰۱۷ این خودرو که دیگه وارد نمیشه بشینید تا به شکوه کیفیت و طراحی عالیش پی ببرید.
    لکسوس برای همه ثابت شدس
    واقعا خدایی میکنه
    خیلی توپه
    ولی فکر موتور ۲ لیتریشو که میکنم کلافه میشم.
    یه ماشینی با این همه پرفودمنسی باید موتورش ۲ لیتری توربو داشته باشه آخه

    1. احمد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      حتما حکمتی توش بوده، لکسوس بدون فکر کاریو نمی کنه

  5. مهران

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کلا صندلی ردیف سوم فقط مناسب مسیر های کوتاه هستند ولی کلا حسی که یه اس یو وی به دم میده یه کراس اوور نمییده

  6. حسین وی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ردیف سوم این ماشین از ردیف اول ماشین من بیشتره دکمه داره :|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا