تعداد اعضای خانواده لکسس UX در سال آینده و با تولید نسخه تمام الکتریکی افزایش خواهد یافت و اگرچه UX 300 e جدید مرکز تمام توجهات خواهد بود اما این به معنی دست کشیدن لکسس از نسخههای هیبریدی دیگر نیست.
دلیل آنهم به رقیب لکسس یعنی بامو X2 مربوط میشود که هماکنون بهصورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک عرضه میشود. قوای محرکه بنزینی/الکتریکی کنونی پذیرای پیشرانه دوم در اکسل عقب شده و در شرایط چسبندگی کم میتواند ۷ اسب بخار و ۵۵ نیوتون متر را به چرخ های عقب هدیه کند.
سیستم E-Four آنگونه که لکسس میگوید راندمان و کارایی بهتری نسبت به شفتهای مرسوم پیشرانههای درونسوز دارد. همچنین این سیستم وزن زیادی نداشته و تنها ۶۰ کیلوگرم را به وزن نسخه دیفرانسیل جلوی UX اضافه کرده است.
به این ترتیب UX در اکثر مواقع همان حس نسخههای قبلی را خواهد داشت. این شاسیبلند لوکس از پلتفرم جهانی تویوتا که در محصولاتی همچون یاریس جدید، پریوس و کمری بکار رفته استفاده میکند و همانند این خودروها سواری نسبتاً درگیر کننده و درعینحال راحتی دارد. با راندن خودرو حس میکنید مرکز ثقل آن پایینتر قرار داشته و با تیزی خاصی پیچها را پشت سر میگذارد. البته UX فاقد پایداری یا چابکی بامو X2 بوده ولی به اندازه آن هیجانانگیز است.
آسایش کابین نیز در سطح بالایی قرار داشته و یکی از دلایل آن به قوای محرکه هیبریدی مربوط میشود. علاوه بر پیشرانه الکتریکی اکسل عقب یک پیشرانه بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری و یک پیشرانه الکتریکی دیگر در جلو با خروجی ۱۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متری وجود دارد. باتری کوچک خودرو نیز هم توسط ترمزهای احیا شونده و هم توسط پیشرانه بنزینی شارژ شد و باعث میشود برد الکتریکی خودرو در مسافتهای کوتاه تأمین شود.
گشتاور پیشرانههای الکتریکی باعث شده UX 250h در سرعتهای پایین پاسخگو حس شود و قدرت مناسب خودرو در دورهای پایین به این معنی است که نیازی به تحتفشار قرار گرفتن گیربکس CVT نیست. این گیربکس دارای حالت نیمه اتوماتیک نیز بوده که باعث درگیر شدن مصنوعی دندهها میشود. گیربکس عملکرد خوبی دارد اما درگیر شدن در حالت نیمه اتوماتیک طول میکشد که عجیب است.
اما قوای محرکه هیبریدی لکسس در شهر خودش را به خوبی نشان میدهد. در ترافیک معمول شهری که حرکت و توقف زیادی وجود دارد UX کممصرفتر از همه رقبای خود است. در حقیقت این خودرو کممصرفتر از مصرف رسمی و ترکیبی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر ظاهر شد.
اما همهی این موارد را میتوان درباره نسخه دیفرانسیل جلوی UX نیز گفت. با وزن و یک پیشرانه کمتر، UX کنونی میتواند بیشتر در حالت الکتریکی رانده شود و بنابراین راندمان بالاتری دارد. در تستهای رسمی نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو مصرف سوخت ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است.
اگرچه شاید برخی افراد معتقد باشند انتخاب مدل چهار چرخ محرک به خاطر کشش بیشتر ارزشش را دارد اما واقعیت این است تا زمانی که هر روز در مسیرهای مرطوب و بارانی رانندگی نکنید مزیتهای این سیستم بسیار کم خواهد بود. اگر واقعاً اولویت شما چسبندگی خودرو در آبوهوای بد است شاید بهتر باشد ۱۲۷۰ پوند در نظر گرفته شده برای سیستم E-Four را صرف دو جفت لاستیکهای زمستانی بکنید.
دو بخشی که UX پشت سر رقبای آلمانی خود قرار میگیرد عبارتاند از سیستم اطلاعات سرگرمی عجیب و محفظه بار کوچک. البته برخی تغییرات در این خودرو رخ دادهاند.
فضای بار این شاسیبلند ژاپنی هنوز هم کوچکتر از رقباست. کف صندوق بسیار بالا بوده و تنها ۳۲۰ لیتر فضا دارد. برای مقایسه باید گفت بامو X2 فضای بار ۴۷۰ لیتری را ارائه کرده و حتی آئودی Q2 نیز ۴۰۵ لیتر فضای بار دارد.
همچون گذشته استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی نیز دردسرهای خودش را دارد. صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی خیلی به لمس دستان حساس نبوده و تمامی عملکردها هم از طریق تاچ پدی کنترل میشود که هر از گاهی درست کار نمیکند. البته وجود اپل کارپلی و اندروید اتو باعث بهبود اوضاع شده است.
اما تمامی نقاط قوت این خودرو همچون طراحی کابین باقی ماندهاند. به جز برخی پلاستیکهای سخت بکار رفته در این بخش، کابین احساس کیفیت ساخت بالا را القا میکند.
خودروی حاضر در تست از تریم تاکومی بوده که در واقع فول ترین نسخه UX است و قیمت ۴۱۴۲۰ پوندی دارد. این در حالی است که قیمت پایه مدل E-Four از ۳۶۷۷۰ پوند شروع میشود. تمامی مدلها از تجهیزات استاندارد خوبی بهرهمند بوده و از جمله آنها میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی، حسگرهای پارک جلو و عقب، صندلیها و فرمان گرم شونده، صندلیهای چرم، ورود بدون کلید و… اشاره کرد.
UX یک شاسیبلند کامپکت دوستداشتنی بوده و بیشک بهترین محصول لکسس است. البته مشتریان کمی از مزیتهای این نسخه چهار چرخ محرک بهره خواهند برد مخصوصاً که برای خرید آن باید هزینه بیشتری پرداخت شود. وجود اپل کارپلی و اندروید اتو یکی از دو مشکل عمده این خودرو را حل کرده اما مشکل فضای بار کوچک آن هنوز هم به قوت خود باقی است.
مشخصات لکسس UX 250h تاکومی E-Four AWD
- قیمت: 41420 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری هیبریدی
- قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/۱۹۰ نیوتون متر به همراه ۲۵۷ نیوتون متر گشتاور پیشرانههای الکتریکی
- گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 177 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
زیزیگولو
۲۲ مهر ۱۳۹۹میشه گفت این ماشین واسه زندگی مدرن شهری طراحی شده و طبق مطالبی که از این ماشین خوندم لکسوس UX از اون ماشینایی هستش که پر از آپشنای مختلفه
Hadi
۲۲ مهر ۱۳۹۹عاشق طراحی لکسسم…
انگار کانسپته
و به این زودی هام تو ذوق نمیزنه…
Mohammad
۲۲ مهر ۱۳۹۹روزبه روز بیشتر عاشق طراحی های لکسوس میشم
Maserati
۲۲ مهر ۱۳۹۹چرا کمپانی ها تو گند زدن استادن؟؟؟؟اخه چرا دی لایتو بردی بالا ?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
مهدی موتورز
۲۲ مهر ۱۳۹۹یه لکسوز بود خیلی کوچیک بود
اسمش چی بود؟
MOHAMAD.n.r
۲۲ مهر ۱۳۹۹Ct200h
هاچبک هست. تو ایران هم هست نمونش.
AMG_73///
۲۲ مهر ۱۳۹۹خوبه
حسن
۲۲ مهر ۱۳۹۹کوچولوی ریزه میزه این همه بلانمیشه
Arena
۲۲ مهر ۱۳۹۹البته همین کوچولوی ریزه میزه اگر به ایران ویرانمون وارد میشد فکر کنم بالای ۵ میلیارد قیمت گذاری میشد
به لطف اقتدار و مسئولین با عرضه و درستکارمون!!!!?
Me
۲۲ مهر ۱۳۹۹هیبرید های جدید تویوتا واقعن خوبن
Ux
Rav4 prime
Corolla 2.0 hybrid
حتی یاریس جدید ،علیرغم یاریس بودنش ولی واقعا خوبه
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹طراحی های لکسوس عالین!!???