لکسس NX جزو خودروهای شاخص بازار خودروی کشور ما بوده است. این کراس اوور لوکس و کوچک در سال ۲۰۱۴ وارد صحنه شد و در مدل سال ۲۰۱۸ خود نیز فیس لیفت ملایمی را تجربه نمود. اگرچه NX سن بالایی دارد اما همچنان فروش خوبی را نصیب لکسس کرده و پس از RX دومین خودروی پرفروش این برند محسوب میشود؛ اما خب همانگونه که میدانید هر خودرویی عمر به خصوصی داشته و ژاپنیها نیز در حال توسعه نسل جدید این خودرو هستند.
برای اولین بار تصاویر جاسوسی NX جدید در کلرادو منتشر شدهاند. این خودرو کاملاً از دیدها پنهان شده اما خب میتوانیم در پروفایل جانبی چیزهایی را تشخیص دهیم. شیشه جانبی بخش ستون D کاملاً متمایز بوده و نظرها را به خود جلب میکند. ما همچنین برخی خطوط شاخص در بدنه را میبینیم که مشهودترین آنها در اطراف دستگیره دربها دیده میشوند.
این ویژگیها شبیه نسل فعلی NX به نظر میرسند و اگر روی بخش جلوی خودرو تمرکز کنیم شاهد شباهت کلی جلوپنجره نیز خواهیم بود. بهطور خلاصه انتظار داریم طراحی ظاهری این خودرو روند تکاملی را نسبت به نسل کنونی تجربه کند و جلوپنجره دوکیشکل مشهور لکسس نیز در آن نصب شود. قطعاً تغییراتی نیز در کابین صورت خواهد گرفت که از جمله آنها میتوان به صفحهنمایش بزرگ اشاره کرد.
انتظار میرود NX جدید از پلتفرم بهروزتر TNGA-K تویوتا که در راو ۴ نیز بکار رفته استفاده کند. در واقع NX جدید حتی میتواند چیزهای بیشتری را از راو ۴ قرض بگیرد که از جمله آنها میتوان قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو را نام برد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری راو ۴ نیز میتواند در نسخه پایه NX نصب شود و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری کمری هم در مدلهای فول تر NX عرضه شود.
با توجه به وضعیت پروتوتایپ NX نمیتوان گفت که این خودرو چه زمانی رونمایی خواهد شد. فعلاً باید منتظر تکمیل فازهای توسعه این کراس اوور لوکس بمانیم.
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹من یه دور کوتاهی باهاش زدم
واقعا واقعا خوشدسته. ارگونومی خیلی خوبی داره
حمایت صندلیها خیلی خوب بود
مدل هیبریدی بود واقعا عالی بود
اما چیزی که خیلی خوشم اومد سکوت داخل کابین بود که خیلی خوشم اومد
با اینکه پلتفرمش با راو4 یکیه ولی از اون خیلی نرمتر بود بخصوص عقبش خشکی راو4 رو نداشت
خیلی دوست دارم RX رو تست کنم ولی تا حالا قسمت نشده
پدر خودروسازی جهان
۲۵ دی ۱۳۹۹پورشه اینقدر رو کاین جدید را نپوشونده بود که لکسس پوشونده ?
Hadi
۲۵ دی ۱۳۹۹هنوز طراحی نسل الانش قدیمی نشده و تازگی های خودشو داره هنوز…
این NX تو کلاس خودش خیلی معروف و خوبه ?
فقط موندم نسل جدیدش رو چطوری میخوان بهتر و خوشگل تر از مدل الانش بسازن…
میدونم که لکسس میتونه
با نسل جدید RX و LQ چه شود ?
سامورایی دوست داشتنی ?
Ho3in
۲۵ دی ۱۳۹۹ماشین خوشگلیه شکی در اون نیست ولی اگه مدتی داشته باشیش هم خوبی خودشو داره هم بدی خودشو
این ماشین خیلی خشکه و سواریش اذیته برعکس بقیه سری های این برند نه اینکه مث هایلوکس باشه?
شتاب گیریش ضعیفه البته از مدل هیبریدش نبایدزیاد انتظار داشته باشی
ولی خوب کیفیتش عالیه هزینه نگهداریش خیلی مناسبه مصرفش هم همینطور در ضمن خیلی هم توی چشمه?خودتون میفهمین منظورمو ?
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹من از این پیاده شدم سوار ولوو XC90 شدم
صاحب ولوو قبلش لکسوس NX داشت که یه دور باهاش زده بودم
ولوو واقعا نرمتر از این بود
خیلی سواری خوبی داشت
به صاحب ولوو گفتم که این خیلی نرمتر از NX بود ولی در جواب گفت اون خیلی بهتر از اینه. خرج و مخارج اون کجا و این کجا
میگفت کافیه روغن عوض کردنش یه کم اینور اونور بشه دهنی ازت سرویس میکنه که اون سرش ناپیدا
بشدت هم از توربوشارژ و سوپرشارژ متنفر شده بود
خیلی هم از لگ صفحه تاچش مینالید
آخرشم ولوو رو فروخت سانتافه نیو خرید 470 تومن.
الان ساندرو دور و بر 400 تومنه
ای خدا ??????
زیزیگولو
۲۵ دی ۱۳۹۹من لکسوس RX رو ترجیح میدم
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۹آقا میثم
به چند دلیل با شما مخالفم :
فضای داخلش خیلی خیلی خَفه و کمتر از راو۴ هست !
سواریش از راو۴های فیسلیفت مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سفت و خشکتر هست اما نسبت به راو۴های زیر مدل ۲۰۱۵ نرم به نظر میرسه !
بیشترین دلیلی که خریدارش نبودم ، نداشتن موتور تنفسطبیعی بود که سازگاری بیشتری نسبت به بنزین و شرایط ایران داره و با این وضع خدمات و گرانی قطعات و تعمییرات نمونهی هایبرید و توربو اصلاً به درد ایران نمیخوره حتی اگر لکسوس باشه که در دنیا از مَنظر استهلاک کم زبانزد هست !
مصرف سوخت راو۴ کمتر هست و از همه مهمتر در چشم نیست و لکسوس nx لامصب اینقدر زیباست که همه جا گاو پیشونی سفیده ? !
اما واقعاً ماشین مُجَرَدهاست و کیفیت متریال داخلیش حرف نداره و از چرم و آلومینیوم زنده ساخته شده و نه پلاستیکی ، در راو۴ روی درها و داشبورد از پلاستیک شبیه به آلومینیوم کار کردن ولی تنها خوبیش استفاده از چرم طبیعی همانند لکسوس هست در داخلش کار کردن ولی از نظر آپشنی هیچ حرفی برای راو۴ باقی نمیمانه و در لکسوس nx ۹کلید اینقدر آپشن هست که اسمش هم مدتها زمان میبره تا یاد بگیریم ، البته یکی از موارد جالبی که تجربه کردم اینه که کیفیت بلندگوها در راو۴های سفارش کانادا مدل ۲۰۱۶ مارک Jbl بسیار بالاتر از مارکلوینسونهای لکسوس هست که واقعاً نمیدونم چرا ؟!
Reza.M
۲۵ دی ۱۳۹۹یکی از دلایل محبوبیت nx و کلا محصولات لکسوس در ایران نبود مشابه های اروپایی یا امریکاییشونه…واقعا لکسوس میتونه با تکیه به قوای محرکه تویوتا که تنها شعاری که داره دوامه با بنز glc و بی ام و x3 یا ایودی q5 یا رنجروور ایووک که همگی بیس خودشون رو دارن نه پلتفرمه ارزون و یه موتور ضعیف مقابله کنه؟؟؟…همیشه گفتم لکسوس پتانسیل بالایی داره ولی اشتباه کرد که به جای مستقل شدن (مشابه کاری ک جنسیس ب زیبایی کرد) اتصالش رو به تویوتا حفظ کرده…
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹خیلی ببخشید اما NX در آمریکا تو کلاس خودش پر فروش ترینه !
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۹کاربر Reza.M
موفقیتش در بازار جهانی و آمریکا مخالف گفتههای شما را نشان میده !
و البته فروش فاجعهبار جنسیس و پروپاگاندایی که به راه میاندازند ، مخالف تفکرات شما را نشان میده !
همین که لکسوس حدود ۹ سال میشه باکیفیتترین برند جهان هست ، خودش گویای همه چیزه !
و اگر نسل جدید LX , GX , NX رونمایی بشه ، میتونه پرفروشترین برند لوکس آمریکا بشه و شرکت BMW هم پشت سر بگذارد !
حالا من موندم شما چه اِسراری دارید که برند حاشیهایه جنسیس را به بزرگان بچسبانید وقتی که اصلاً عددی به حساب نمیاد اصلاً و احتمالاً تا سالهای نزدیک نیومده رَخت خداحافظی بر تن میکند !
میثم
۲۵ دی ۱۳۹۹نوید جان این تجربه من برای مدل 2014 بود.
از نظر فضای عقب کابین نظری ندارم چون هم راو4 و هم اینو پشت فرمان نشستم
در مورد در دسترس بودن کلیدها و حالت فرمان موافقم و خودم هم اشاره کردم که خیلی خوشدسته و همه چیز سر جاشه
خیلی وقت نداشتم با آپشنها کار کنم و ترجیح دادم تو اون مدت کوتاه باهاش رانندگی کنم
مدلی که من سوار شدم هیبرید بود و مالکش بسیار بسیار راضی بود نمیدونم هیبریدهاش توربوست یا معمولی
ولی سواری ولوو خیلی بهتر از این بود
در مورد RX مدل قبلی هم سوار نشدم ولی تعریف سواری نرمشو خیلی شنیدم
همچنین کمری گرند که اونم سوار نشدم ولی همه میگن خیلی نرمه
Aryan kia
۲۵ دی ۱۳۹۹در اصل اگر قرار بر مقایسه بین ولوو با لکسوس باشه تو ایران باید با rx200t مقایسه بشه چون قیمتاشونم به هم نزدیک تره
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۹البته یادم رفت که بگم وقتی پشت فرمونش میشینید اولین گزینهای که لذت میبرید اینه که همهچیز با حالتی زیبا در دسترس راننده هست و فرمون کوچیکش احساس رِیس بودن به شما دست میده و همینطور شیب جالب جلو داشبورد و ساعت آنالوگ چشم شما را به سمت خودش میکشونه !
اما صندلیهاش اصلاً به درد افراد درشتاندام نمیخوره و همینطور اگر قدتون بیشتر از ۱۸۰ سانت باشه ، کلافه میشوید و اگر عقبش بشینید که دیگه بدتر !
این هم بگم که شتاب نمونهی هایبرید و توربو در کمال ناباوری با راو۴ در یه حدود هست که دلیلش اینه که توربو دیر به کار میوفته !
یه کلام بگم و خودم را راحت کنم ، اگر میخواهید خودرو را سالها نگهداری کنید و زیاد رانندگی میکنید ، نه nx بخرید و نه راو۴ مدل بالا ، بهترین کار اینه که یه لکسوس RX350 مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تمیز پیدا کنید و بخرید تا متوجه تفاوت سواری و لذتش با خودروهای مدل بالاتر شوید که واقعاً ساخته شده برای لذت بردن از تنفسطبیعی و مسافرتهای جادهای در سکوت کابین نسبت به تمام کراساوورهای رقیب جدید و قدیم از تمام برندها !!!
R@m!n
۲۵ دی ۱۳۹۹نوید کارت چیه ؟؟ اینجا هر کی راجب تجربه رانندگی حرف میزنه نفر اول میای نقد و بررسی. فقط یه مایه دار انقدر ماشین عوض میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۹آقا رامین
اگر مایهدار بودم که وقت نمیکردم اینجا بیام چَت کنم !
علاقه مندم و بنا به دلایلی تجربهی اکثر خودروها را دارم البته تجربه سواری دلیلی برای داشتن و تصاحب همه خودروها نیست و برخی از شغلها زنجیروار مربوط میشه به تجربهسواری با این خودروها خواسته یا ناخواسته !
فقط این را میدانم مردم ایران هیچ سواد خودرواییی ندارند که کرهایها را شاخ کردهاند و این مسئله فقط تو ایران دیده میشه چون بازار ما را مافیا میچرخونه و نه عدالت و آزادی در بازار !
طرف میخواد ماشین بخره نگاه میندازه به آپشن و قشنگی در صورتی که خودرو در وَهلهی اول باطنش باید مهم باشه که شامل کیفیت متریال مواد و کیفیت سواری میشه !
برای همین میگم حتی پژو ۲۰۶ تولید ۲۰ سال پیش شرف داره به خودروی پوشالیه چینی جدید !
یا ژاپنیها در هر برندی شرف دارند به کرهایهای پوشالی که فقط قیافه دارند و آپشنشون به ۱۰۰هزار کارکرد نرسیده مدام اُفت و اُفت میکنند تا جایی که حتی از کار میوفتند و این را میتوانید از کسانی که کار ریمَپ انجام میدن بپرسید و تجربه کنید و ببینید تا بدنید من درست میگم یا اشتباه !
دنیای خودرو ، دنیای متنوعی هست اما هنوز هم این اصالت هست که حرف اول و آخر را در تولید خودرو و بازتابش در جامعه میزنه !
Ahmedreza2002
۲۵ دی ۱۳۹۹Rx هم همینه ولی به شدت نرم تره
البته من کلا ده دقیقه صندلی پشت نسل قبلش نشستم ولی خب خیلی ماشین کاملی بود نسبت به سال تولیدش
مزدا
۲۵ دی ۱۳۹۹فک نکنم تغییرات زیادی ایجاد کنن در ظاهر ماشین.
ولی امیدوارم غربیلک فرمانشو تغییر بدن به روزترش کنن
JoJo
۲۵ دی ۱۳۹۹من که هیچی نفهمیدم امیدوارم خوب شده باشه
R@m!n
۲۵ دی ۱۳۹۹یه چادرم روش می کشیدن
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۹واقعا خیلی با حجابه
R@m!n
۲۵ دی ۱۳۹۹اعتقادات قوی داره لکسوسم کلا برندیه که همه کارمنداش ارزشین برندشم ارزشیه
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۹??
sina
۲۵ دی ۱۳۹۹حجاب محدودیت نیست رامین جان :)
R@m!n
۲۵ دی ۱۳۹۹مگه ما گفتیم محدودیته. اتفاقا اینجا پل پیشرفته چه قله ها که با چهار متر پارچه سیاه فتح نشه
sina
۲۵ دی ۱۳۹۹احسنت :))
AMG///
۲۵ دی ۱۳۹۹هیچی معلوم نیست که
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹احتمالا تو ۳ ماه آخر ۲۰۲۱ معرفی میشه
هر دو تا موتورش هم حدود ۳۰۰ اسب قدرت دارن
Ramin
۲۵ دی ۱۳۹۹من که فقط فهیمدم 4 تا چرخ داره…
چه قدر پوشوندش…
Ahmedreza2002
۲۵ دی ۱۳۹۹ای بابا حالا جوش نیاره ماشین انقد پوشوندینش هوا به نمیرسه
رامتین
۲۵ دی ۱۳۹۹واقعا خودروی جذابیه این NX و بعد این همه مدت کاملا تازگی داره. فقط امیدوارم موتور 2 لیتری توربو 235 اسبیش ارتقا پیدا کنه که مثلا با حدود 270 اسب و گشتاور بیشتر، جذابیت بیشتری پیدا کنه. اون موتور 2.5 لیتری هیبریدی راو4 هم عالیه.
ツSAMURAIツ
۲۶ دی ۱۳۹۹تو سایت Motor1 گفته بود احتمالا با این دو تا موتور عرضه میشه
موتور ۲.۵ لیتری پلاگین هایبرید با ۳۰۰ اسب قدرت (موتور راو فور پرایم)
و موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۳۰۵ اسب قدرت
(موتور کمری)
رامتین
۲۷ دی ۱۳۹۹درسته ولی فکر نمیکنم موتور 2لیتری توربوشو حذف کنه. چرا که در سایر خودروها هم استفاده میشه.