به گزارش پدال به نقل از موتور۱ (Motor1) طبق صحبتهای اخیر یکی از منابع داخلی و بینام لِکسِس با کار اَند درایوِر (Car and Driver)، این خودروساز هماکنون در حال آماده کردن نسخه تقویتشده LC کوپه با پسوند F میباشد و احتمالاً در نمایشگاه ۲۰۱۷ توکیو در اُکتبر سال جاری (حوالی مهر ۹۶) از آن پردهبرداری خواهد کرد. گفته شده بهای این مدل حدود دو برابر LC 500 (92.995 دلار) خواهد بود.
فرد مذکور همچنین در بخش دیگری از سخنانش به دو نکته فنی مهم نیز اشاره کرده: اول، هیچیک از دو پیشرانه ۵ لیتری هشت سیلندر ۴۷۱ اسب بخاری (LC 500) و ۳.۵ لیتری شش سیلندر ۳۵۴ اسب بخاری هایبرید (LC 500h) در نسخه F استفاده نمیشوند. در عوض یک بلوک ۴ لیتری V8 توربو دوقلو جدید برای آن در نظر گرفته شده که بهنوعی همزاد بزرگترِ نمونه ۲ لیتری توربو موجود در مدلهای IS، RC و NX محسوب میگردد. دوم، خروجی بلوک مذکور نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات) بوده و گشتاوری برابر با ۶۳۷ نیوتونمتر تولید میکند. برای جعبهدنده هم یک نمونه ده سرعته خودکار (همانند LC 500) کاملاً محتمَل است.
نسخه F اسپرت علاوه بر قوای فنی قابلتوجه، قطعاً در بخش ظاهری و داخلی هم تفاوتهایی با مدلهای استاندارد خواهد داشت. همچنین احتمال دارد که از برخی عناصر طراحی موجود در گونه مسابقهای Super GT نیز استفاده کند. برخی شایعات حاکی از آن است که ورودی هوای روی کاپوت، بال بزرگ ثابت در عقب، مجرای اختصاصی برای خنک کردن دیسکهای ترمز، کیت بدنه عریضتر و کالیپرهای شش پیستونه ترمز (بجای انواع چهار پیستونه استاندارد) جزو ویژگیهای آن خواهند بود.
فيصل.
۱۲ اسفند ۱۳۹۵تویوتا هم داره موتورهای توربو توسعه میده. یکم دیرتر از رقباش فهمید ولی بالاخره آستیناشو بالا زد. ای والله
Mehran
۱۲ اسفند ۱۳۹۵نگو داداش الان طرفداراش ناراحت میشن. دیشب به خاطر این حرف دسته جمعی میخاستن منو کتک بزنن.????
گفته هات کاملا درسته
Madjid
۱۲ اسفند ۱۳۹۵.
تویوتا حداقل از دهه ی 1970 از توربو استفاده کرده.
ماشین های شهری و ارزان قیمت تویوتا چون پرفورمنس نمیخواستن ، نیازی به توربو نداشتن.
تویوتا پریوس یا کرولا ، شتاب و حداکثر سرعت بالا نمیخواد ، دوام میخواد و کیفیت و کم خرجی. که موتور تنفس طبیعی در این زمینه ها خیلی بهتره.
ولی همین تویوتا در نسل آخر سوپرا که یک خودروی پرفورمنس بود از توئین توربوشارژرها و سیستم سکوئنشال استفاده کرد. یا در” تویوتا سِوِن ” که برای گرند پریکس ژاپن طراحی شد هم از توربو استفاده کرد. ( 50 سال پیش)
تو دیروز در صفحه ی DS گفتی تویوتا در زمینه ی فناوری توربو از رقبا عقب افتاده و واسه همین موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه !!!!!!!
واسه اثبات برتری پژو- سیتروئن بر تویوتا هم از جیب خودروسازان آلمانی ( به قول خودت اروپایی!!) خرج کردی !!!!!!
فراری هم چند سال میشد که از موتور توربوشارژ شده در هیچ محصولی استفاده نکرده بود، اما این دلیل بر ناتوانی فراری یا نداشتن علم و تجربه نبود. تویوتا هم همینطوره.
فراری بعد از چند سال از کنار کذاشتن توربو شارژر در مدل F40 در سری 488GTB به همه نشون داد که اگر بخواد موتور توربو بسازه ، به نحو احسنت این کار رو انجام میده و هیچ کس به گرد پاش هم نمیرسه.
.
الفبای خودروسازی جهان رو شرکت هایی مثل بنز ، تویوتا ، فورد و… نوشتن. چطور ممکنه این شرکت ها تازه به اهمیت ساخت توربو پی برده باشن ؟!؟?? یا اینکه دانش ساخت توربو نداشته باشن و تازه بخوان یاد بگیرن ؟!؟!
سامان اذری
۱۲ اسفند ۱۳۹۵مجید
❤??
ace
۱۲ اسفند ۱۳۹۵❤
تویوتا کارش خیلی درسته.
واقعا دیروز بهم برخورد که از طرف این دوستمون با پژو مقایسه شد و تازه برچسپ “عقب افتاده” هم بهش چسپید !!!
Ferrari zonda TDF
۱۳ اسفند ۱۳۹۵مجید خان f50 توربو داره
F40دوازده سیلندره و تنفس طبیعی.
datsun
۱۲ اسفند ۱۳۹۵شما مطمئنی جناب فیصل که تویوتا دیر فهمید ازتوربو استفاده کنه
ژاپنی ها خیلی وقته دارن رو موتور های توربو کار میکنن وتوسعه دادن فک نکنم خودرو سازی های هیچ کشوری به اندازه ژاپن رو توربو تاکید داشته باشن ،از گذشته تا به حال
فيصل.
۱۲ اسفند ۱۳۹۵تویوتا تو ماشینهای تولید انبوهش هیچ موتور توربویی نداشته تا سال ۲۰۱۵ با nx200t و is و gs200 بعدش هم ls500. دلیلش هم قطعا سیاست شرکت هست که تاکید روی دوام و عمر بالای قطعات بوده. منظور من این نبود که تویوتا ناتوان بوده منظورم اینه که طیف تولیدات خودش رو گسترش داده که قطعا امتیاز حساب میشه براش. الان بنز و بی ام و فورد و شورلت و … هر کلاس خودروهاشون رو با چندین نوع موتور ارائه میکنند که خریدار بسته به سلیقه خودش توربو یا اتمسفریک و حجم رو انتخاب میکنه چیزی که لکسس از ۲۰۱۵ شروع کرده تو ۲ خودروش
حسین وی
۱۲ اسفند ۱۳۹۵لکسس ماشینیه که وقتی شما پشتش میشینی استانداردایی که قبلا از خودرو داشتی واست عوض میشه زیبا ترین طراحیشم از نظر من برای gs450 مدل 2007 شه
Man
۱۲ اسفند ۱۳۹۵تویوتا = کیفیت
تویوتا پریوس = اقتصادی + زشت ترین مدل تویوتا
لکسوس = کیفیت + زیبایی
بنز = اعتماد + زیبایی+ تکنولوژی + پیشگام
خودرو سازان چینی= غیر قابل اعتماد + نامتوازن
فرانسوی ها = پر اصطحلاک + قیمت پایین تر + زیبا