سوپرکار مشهور لکسس LFA پس از حدود ۱۰ سال کارهای فنی و توسعهای توسط بهترین مهندسان تویوتا و لکسس در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این سوپرکار شوکه کننده با پیشرانه ۱۰ سیلندر فوقالعادهای که با همکاری یاماها توسعه یافته پدیدار شد و از متریال فیبر کربنی زیادی هم بهره برد. LFA به نمادی برای برند لکسس تبدیل شد و در واقع الهامبخش محصولات آتی و تواناییهای فنی این شرکت شد. اگرچه LFA سوپرکار فوقالعادهای بوده اما امروزه اکثراً آن را به خاطر صدای اگزوز فوقالعادهاش میشناسند.
لکسس LFA پشتیبانی کامل آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا را به همراه داشت کسی که خواهان تولید نمادی برای برند لوکس لکسس بود. لکسس LFA تواناییهای مهندسی این شرکت را به نمایش گذاشت و اگرچه بسیاری از افراد میگویند تولید پایین آن باعث عدم دستیابی به اهداف مدنظر شد اما شکی وجود ندارد که LFA ویترینی عالی برای درخشش لکسس بود.
بهمنظور پیشگیری از فروش دوباره این خودروی منحصربهفرد، لکسس LFA با برنامه لیزینگ دوساله و شخصیسازی ارائه شد. این تاکتیک باعث میشد خریداران این خودرو را فقط به خاطر سود آتی خریداری نکنند.
جدای از وضعیت خاص و انحصاری، LFA به لطف پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری خود نیز طرفداران زیادی دارد. این پیشرانه همانگونه که گفته شد با همکاری یاماها تولید شده است. دور پیشرانه 1LR-GUE یاد شده به ۹ هزار میرسد و قدرت قابلاحترام ۵۵۳ اسبی تولید میکند.
لکسس این نیروگاه را با تمرکز روی پاسخ آنی قدرت تولید کرده است. اگرچه تیم مهندسی لکسس میتوانست از پیشرانههای ۸ یا ۱۲ سیلندر نیز استفاده کند اما ثابت شد که پیشرانه ۱۰ سیلندر به خاطر برخی ویژگیها بهترین پاسخ را ارائه میکند. لکسس ادعا کرده پیشرانه ۱۰ سیلندر LFA تنها به ۰.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از دور درجا به ردلاین برسد!
در دنیای امروزی عدد ۵۳۱ اسب بخار در تست داینو برای یک فولکس GTI تیون شده رقمی احساسبرانگیز است نه برای یک سوپرکار خاص اما LFA فقط به قدرت توجه نکرده و جذابیت و درگیری سواری را انتخاب کرده و واضح است که این خودرو در سالهای آینده نیز محصولی شاخص باقی خواهد ماند.
[دانلود ویدئو]
علی"P.F"
۲۴ فروردین ۱۳۹۹اخ لعنتی صداش….
مهراد
۲۴ فروردین ۱۳۹۹به غیر از صدا باید بگم که یا حضرت ردلاین ?
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۳۹۹نکته جالب اینجاست زمانی که جرمی کلارکسون تستش میکرد و میگفت کامترین خودرو ساخته شده دنیاست ولی صبر کنید تا یه ایراد بنی اسرائیلی بگیرم و اون نداشتن کاپهولدرِ و با خنده میگفت مگه میشه یه ماشین اینقدر کامل باشه اما نه مشکل کاپهولدر مهمه چرا که مجبوری قهوه داغ را روی خودت بریزی و بسوزی? .
جالبتر اینجاست که قیمت این خودرو اینقدر گران در اومده که با همین تعداد کم هنوز نمونههای صفرش تو نمایندگی خریدار نداره و برای فروش گذاشتهاند و جالبتر اینجاست که شرکت یک دلار هم ترزونتر نمیده چون میگفتند این خودرو بسیار گرانتر از قیمت فروشش در اومده و اینقدر برای سانت به سانت این خودرو فکر و مهندسی شده که حدود ۱۰ سال ساختش طول کشیده اما سرآغاز راه لکسوس بوده در همین دههای که درش قرار داریم و دارید میبینید که چطور یک دفعه لکسوس متحول شد ، فقط محصولات امروزش را مقایسه کنید با ۱۰ سال قبل .
موفقیت یک شبه به دست نمیاد که یک شبه هم از بین بره ، نیاز به صبر و پشتکار و مدریت درست داره که حاصلش میشه لکسوسی که بدون کپی از هیچ برندی سال ۱۹۸۹ استارتش زده شد و این برای همینه که من منتقد جنسیس هستم چون جنسیس میخواد یکشبه و با چنگ انداختن به بزرگان آلمانی و ژاپنی خودش را بالا بکشه اما نمیدونه موفقیت در گذر زمان و ثابت شدن حاصل میشه نه زیرابی رفتن و کپی از آئودی و بقیه .
کلاس لاکچری و کلاس سوپراسپرت سازی از تمام کلاسهای خودرویی سختره جاانداختنش تا مشتری حجم زیادی از پول را برایش پرداخت کنه ، این شوخی نیست ، این برنامهریزی پشتش هست تا پس از دهه ها سال جواب بده .
لطفاً اگر نقد مخالفی هم هست با دلیل و احترام باشه ، ممنون .
GERMANY
۲۴ فروردین ۱۳۹۹خیلی باحاله صداش انصافا.
علیرضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۹فقط صداش !
بهنام
۲۴ فروردین ۱۳۹۹فوق العاده هست، عالیه. زیبا، باکیفیت، خوش صدا و قابل احترام. این خودرو توانست افق های جدیدی برای برند لکسوس ترسیم نماید. انتخاب اول تنر فارست و جرمی کلارکسون بود یه زمانی از بس رانندگی درگیر کننده و هیجانی داشت و اون پیشرانه ی معرکه ،که هر چی بهش گاز بدی سیر نمیشی.
حسن
۲۴ فروردین ۱۳۹۹لذت بردم
ساسان
۲۴ فروردین ۱۳۹۹چندسال پیش یادش بخیر این کلیپ:
https://www.aparat.com/v/N7MVr/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87_%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%88%D8%B2_%D8%A2%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_LFA
datsun
۲۴ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم الان یاماها با تویوتا همکاری میکنه یا نه ولی این دو تا با هم همیشه بهترین ها رو ساختن
:::فرشاد:::
۲۵ فروردین ۱۳۹۹به امید همکاری کاوازاکی و نیسان در نسل بعد GTR
رامتین
۲۴ فروردین ۱۳۹۹چقدر عالی.
لکسوس میتونه روی همین lfa تمرکز کنه و نسخه شبیه این تولید کنه. بهیچ وجه نباید سمت موتور توربو بره. روی LC که اصلا در برابر LFA حساب نمیشه موتور توربو بکار میبره اما روی LFA و درواقع خودروی جانشینش فقط موتور طبیعی. حجم موتور بالفرض از 4.8 به 5 برسه و با بهینه سازیهای دیگه قدرت از 555 به بالای 600 برسه عالی میشه. چراکه قیمت 350هزار دلاریش هم خیلی عدد بالاییه و انتظارات را زیاد میکنه.
رزیتا
۲۴ فروردین ۱۳۹۹واسه کسایی که لکسوس LFA و پیشرانه خورجینی ۱۰ سیلندر این ماشین سوپر اسپرتو که در تعداد محدود تولید شده رو میشناسن و به اصطلاح ماشین باز هستن شرایط خیلی خوبیه
علیx76
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ای کاش بعد از هزینه ای که برای ساخت موتور شاهکارش کردن ، تو مدل های دیگه هم استفاده میکردن
جا داشت یه اسپرت ارزونتر در حد ۲۰۰ هزار تا ، بدون فیبرکربن هم بزنن ، اما با یه اسم دیگه ، که جایگاه کلکسیونی LFA رو خراب نکنه
Zonda R
۲۴ فروردین ۱۳۹۹Lfa سلطان صداس
تلفیقی از فراریو و لامبورگینی
mojtaba
۲۴ فروردین ۱۳۹۹یاد need for speed Most wanted 2012 دوباره زنده شد.یکی از خودروهای ماندگار تاریخ
امیر
۲۴ فروردین ۱۳۹۹صداش نوید دهنده روز رستاخیزه!
lmbx
۲۴ فروردین ۱۳۹۹حقیقتا روحو جلا داد تو این وضع کرونایی اصلا حالم خوب شد
امیررضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۹چه کردی با گوش های من، صداش روحو نوازش میکنه!
الکتریکی؟ بیخیال! فقط همین صدا کافیه واسه مقایسه
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۹مو به تن ادم سیخ میشه هیولای دربند
ارش
۲۵ فروردین ۱۳۹۹عالی .
AREF
۲۹ فروردین ۱۳۹۹بی نظیره . برترین خودروی تاریخ خودروسازی دنیا
حتی خود لکسوس هم فکر نکنم بتونه این شاهکار رو دوباره تکرار کنه . فقط و فقط به احترامش یک دقیقه سکوت
زنده باد امپراطوری خورشید سرخ
حمید
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر جالبه . صدای موتور h2r هم خیلی شبیه به صدای این lfa هست . ژاپنی ها انگار راه رسیدن به این صدا رو خوب یاد گرفتن