لکسوس

معرفی نسخهٔ سه‌ردیفهٔ لکسس RX در نمایشگاه لس‌آنجلس

همان‌طور که وعده داده شده بود، لکسس سرانجام نسخهٔ سه ردیفهٔ کراس‌اوور محبوب خود یعنی RX را در نمایشگاه لس‌آنجلس با نام RX L رونمایی کرده است. برای نصب ردیف سوم صندلی‌ها، طول RX به میزان ۱۱ سانتیمتر افزایش پیدا کرده که ظرفیت سرنشینان را به هفت نفر رسانده است. علاوه بر این، پنجرهٔ جانبی سوم نیز کمی کشیده‌تر شده است. لکسس گفته است که راحتی صندلی‌های ردیف سوم RX L مشابه راحتی صندلی‌های ردیف دوم خواهد بود.

این کراس‌اوور سه ردیفهٔ ژاپنی در حالت استاندارد به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شود اما امکان سفارش صندلی‌های خلبانی برای ردیف دوم وجود دارد که در این صورت ظرفیت سرنشینان به شش نفر کاهش پیدا می‌کند اما دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم آسان‌تر صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، گفته شده که فضای سر و پای ردیف دوم صندلی‌ها نیز کمی افزایش یافته است.

کسانی که به فضای بار بیشتری نیاز دارند نیز می‌توانند صندلی‌های ردیف سوم را به‌صورت برقی بخوابانند. علاوه بر این، RX L به‌صورت استاندارد به درِ صندوق بار برقی، سیستم تهویهٔ سه منطقه‌ای با دریچه‌های مجزا برای هر سه ردیف صندلی و روکش چرمی صندلی‌های ردیف اول و دوم مجهز شده است. برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان ردیف آخر نیز، نگه‌دارنده‌های لیون برای آن‌ها تعبیه شده است.

تیپ‌های پایهٔ RX L با یک نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شوند اما در صورت سفارش پکیج ناوبری، این نمایشگر به یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی وضوح‌بالا تبدیل شده و همراه با یک سیستم صوتی پریمیوم با ۱۲ بلندگو ارائه می‌گردد. برای کسانی که به این هم قانع نیستند نیز یک سیستم صوتی ۸۳۵ واتی پریمیوم لوینسون با ۱۵ بلندگو قابل سفارش است.

نسخهٔ سه ردیفهٔ RX در دو مدل بنزینی بنام RX350L و هیبریدی بنام RX450hL ارائه می‌شود. مدل اول به همان پیشرانهٔ آشنای ۳.۵ لیتری V6 مجهز است که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. RX350L در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. مدل هیبریدی RX450hL اما از همان موتور ۳.۵ لیتری V6 به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که درمجموع ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارند. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

برای هردو نسخهٔ RX L طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها، سیستم‌های ایمنی و سیستم‌های کمک‌راننده قابل سفارش است. فعلاً قیمت RX450hL اعلام نشده است اما برای نسخهٔ دیفرانسیل جلوی مدل RX350L قیمت پایهٔ ۴۷,۶۷۰ دلار و برای مدل چهارچرخ محرک ۴۹,۰۷۰ دلار اعلام شده است. انتظار می‌رود RX L از اواخر سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده گردد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    خیلی خوبه کاش مدل های قوی ترش وارد ایران میشد ?

  2. Sina

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    من عاشق شاسی بلند که فراری هم بهم بدن میرم میفروشمش شاسی میخرم میگم تو بهترینی و کاملا بی نقص و دیگه دلیلی برای خریدن رقبا نمیبینم ….
    چیزی که سه سال پیش دوست داشتم لکسوس بسازه رو بلاخره ساخت

  3. حامد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، مطمئن ……… :))))))))))))
    حرف نداره

  4. ارش

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ماشین خوبی بود بهترم شد.

  5. الهی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    لکسس اسکل شده…. خخخ

    اون فول سایزا کوچیک میکنه…

    اینا کشیده میکنه……

    داخل ماشین خوش رنگه…

    ردیف سوم صندلیهاشم کاربردیه…..

    ولی ماشین کشیده تر باید پهن تر هم باشه… تا بش بیاد…

  6. net

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3393 ديدگاه)

    لکسوز طراحی تیزی داره مثل لامبورگینی .حاشیه السی دی روی داشبورد خیلی زیاده.ساعت انولوگش تو ذوق میزنه.ردیف سوم صندلی برای شاسی بلند و کراس اور یه چیز الکی و بیخودیه و فضا رو اشغال میکنه و هیچ کاربردی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا