احتمالاً به خاطر دارید که لکسس بیش از دو سال پیش در نمایشگاه دیترویت کانسپت قابلتوجهی بنام LF-1 Limitless را معرفی کرد. در آن زمان بسیار فکر میکردند این کانسپت پیشنمایش نسل جدید اسیووی LX باشد اما حالا به نظر میرسد برند لوکس تویوتا برنامهٔ دیگری در ذهن دارد زیرا گزارش جدید از Car&Driver میگوید نسخهٔ تولیدی این کانسپت، LQ نام خواهد داشت و بهعنوان یک شاسیبلند پرچمدار جدید، بالاتر از LX قرار خواهد گرفت.
طبق این گزارش، بسیاری از قسمتهای فنی و زیرساختی LQ با سدان پرچمدار LS مشترک خواهد بود و از پیشرانههای این سدان لوکس یعنی ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی با ۳۵۵ اسب بخار قدرت در آن استفاده خواهد شد. البته گفته شده نسخهٔ عملکرد بالای F این شاسیبلند با پیشرانهٔ V8 توئین توربو و بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد. به گفتهٔ کارانددرایور، LQ با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. پیشبینی میشود قیمت پایهٔ این ماشین در حدود ۸۰ هزار دلار باشد و برای نسخهٔ پرچمدار F به حدود ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد.
البته بعید است که لکسس نسخهٔ LQ F را از همان ابتدا به بازار عرضه کند. بنابراین احتمالاً این نسخه یک سال بعد بازار آمد تا در صدر خانوادهٔ این ماشین با برچسب قیمتی ششرقمی رقیبی برای خودروهایی مثل مرسدس GLS63 AMG و آئودی RS Q8 باشد. شایانذکر است لکسس هماکنون حق استفاده از نام LQ را ثبت کرده و گفته است که کانسپت LF-1 پتانسیل تبدیلشدن به کراساوور لوکس پرچمدار آیندهٔ این برند را دارد؛ بنابراین به نظر میرسد گزارش کارانددرایور منطبق بر واقعیت باشد خصوصاً با توجه به اینکه شاسیبلند پرچمدار کنونی لکسس یعنی LX بسیار سالخورده شده و توانایی رقابت با رقبای مدرن را ندارد.
البته منابعی از داخل لکسس و تویوتا گفتهاند که نسل کاملاً جدید LX در سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد و در مقایسه با نسل کنونی که یک دهه پیش معرفی شده است، تحول بزرگی را تجربه خواهد کرد؛ بنابراین احتمالاً تا دو سال آینده شاهد معرفی دو شاسیبلند بزرگ (LQ و LX جدید) توسط لکسس خواهیم بود تا این برند لوکس ژاپنی در این بخش موضع بسیار قویتری نسبت به امروز پیدا کند.
رزیتا
۲۹ فروردین ۱۳۹۹جلوپنجره دوکی شکل این مدل لکسوس بیشتر از قبل جلب توجه میکنه
Joker
۲۹ فروردین ۱۳۹۹از lx بزرگتر! مگه میشه،قطعا یه هیولا قراره از آب در بیاد، فعلا که نسل جدید gls 63 amg تو این کلاس حرف اول رو میزنه…
یانکی
۲۹ فروردین ۱۳۹۹Gls کراس اوور نه suv واقعی که رقیب lx باشه
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۹طراحی قبلیش به مراتب هماهنگ تر بود و البته جذاب تر در کل از نظر طراحی به نظرم ماشین های اروپایی و امریکایی به ژاپنی ها خیلی برتری دارند که بیشتر بر میگرده به فرهنگ غربی ها و هنر اونا خصوصا اروپایی ها که اعتقاد به سادگی و هماهنگی در عین زیبایی دارند مثل جگوار بنز بی ام و کادیلاک و فورد
♤Angus_812♤
۲۹ فروردین ۱۳۹۹چرا LQ مگه شاسی بلندهای لکسوس X نداشتن؟؟؟؟
M3csl
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ب نظر من قضیه ایجوریه که
لکسس همونطور که در متن مقاله گفته شد اول نسل جدید LX رو معرفی میکنه و بعد LQ ،،
LQ به عقیده من مدل کوپه LX خواهد بود نه کلاسی بزرگتر از آن
چون LX که بر پایه لندکروزر ساخته شده یک اس یو وی فول سایز هست و ساخت نسخه بزرگتر از آن کاریست غیر منطقی،
چون تا به حال لکسس مدلی در کلاس شاسی بلندهای کوپه تولید نکرده قصد داره برای تفکیک مدلهای کوپه از کد LQ استفاده کنه تا راحت تر و سریعتر شناخته شده و گویای مدل اتاق باشه،
مثل ب ام و که شاسی بلند های کوپش همه با اعداد زوج شناخته میشن و شاسی بلندهای معمولیش با کد های فرد،
همون کاری که آئودی جدیدا کرده و مدل Q8 و Q2 رو بعنوان شاسی بلند کوپه و مدلهای معلولی شاسی بلندش همه با اعداد فرد شناخته میشن.
این مدل اسم گذاری هوشمندانه تره و سریع تر مدل ماشین رو معرفی میکنه،تا اینکه بخواد مثلا مثل مرسدس برای نشون دادن مدل شاسی بلند هاش یک پسوند کوپه هم به آخرشون اضافه کنه،،مثل GLC و GLC کوپه،،یا GLE و GLE کوپه که نسبت به مدل نامگذاری آئودی و ب ام و اسامی شاسی بلندهای مرسدس طولانی تر و در نتیجه حفظ و تلفظ اونا به وقت و انرژی بیشتری احتیاج داره و این در دنیای اقتصاد امروز پذیرفتی نیست چون اسامی برند ها و محصولات برای عموم باید کوتاه و ساده باشن تا ارتباط گیری و تشخیص مدل ها برای مشتری در کوتاه ترین زمان و راحت ترین راه ممکن بشه و نیاز به کلمات و توضیح اضافه نباشه.
Hadi
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ب ام وه x8 هنوز نیومده رقیبش پیدا شد…
انتظار داشتم شاسی بلندی تمام الکتریکی باشه…
اما همون بهتر که بنزینی و هیبرید قراره باشه…
Khosrow
۲۹ فروردین ۱۳۹۹خیلی شبیه کانسپت سری 7 – ب ام و – شده / اتفاقی نیست / اگر – ب ام و – الان Z9 کانسپت 1999 رو عینا تولید کنه از تمام تولیدات خودش و بقیه خفن تره ..
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۹از نظر ابعاد،،، lx کوچکتر از پاترول، x7، gls هست و قطعا لکسوس در نسل بعدی این قضیه رو جبران خواهد کرد
اما lq قطعا glsمایباخ رو هدف گرفته،،،، با توجه به اینکه بی ام دبلیو به نسخه لوکسترx7 فکر میکنه
رامتین
۲۹ فروردین ۱۳۹۹البته مقایست تا حدی اشتباست، خصوصا در مقایسه با بنز و بی ام و. شاید 7-8 سانتی از نظر درازا، لکسوس کوچکتر از gls یا x7 باشه اما ارتفاع 191 سانتیش حدود 10 سانت بلندتره و قطعا ارتفاع خودرو در یک شاسی بلند به چشم میاد نه طول آن. لکسوس lq بیشک ارتفاعش کمتر از lx خواهد بود اما طول آن بزرگتر که حس لوکس بودنشو بیشتر کنه و شبیه gls بشه.
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ال ایکس 570 دست کم 15 سانت از بنز gls کوتاهتره و 16 سانت از بی ام دبلیوx7 و 24 سانت از پاترول
تعداد نفرات هم در طول جای میگیرن، نه ارتفاع
یعنی هرچی طول بیشتر باشه، صندلی بیشتری جا میشه و فضای راحتتری برای سرنشین ایجاد میشه
اما ارتفاع که گفتی در شاسی بلند حرف اول رو میزنه….
ارتفاع از سطح زمین تا کف خودرو یا از کف خودرو تا سقف؟
یا از کف زمین تا سقف؟
شما فقط ارتفاع از کف خودرو تا سقف و طول و عرض خودرو و همچنین فاصله محورها رو میتونی دقیق بگی
با وجود فنر و سیستمهای تنظیم ارتفاع موجود در این خودروها، فاصله زمین تا کف خودرو یا سقف خودرو حدودیه
یعنی اگه باد لاستیکم بخوابه،،،، فاصله کم میشه
Amir.z
۲۹ فروردین ۱۳۹۹اقا داستان چیه؟ بین طراح ها مسابقه هرکی زشت ترین ماشین تاریخو طراحی کنه راه افتاده؟ والا من پونتیاک ازتک رو به این ترجیح میدم حداقل معلوم بود یه ماشینه نه سفینه فضایی. طراحی مدرن میخوای بنتلی هست استون مارتین هست بی ام و هم طراحی هاش فوق العاده بود مثل سری پنج جدید که یهو سروکله جلو پنجره ای که کل نمای جلوی ماشینو میگیره پیدا شد…بابا ما طراحی اینده نگرانه نمیخوایم. واقعا چطور امکان داره ماشینی مثل این پنجاه سال بعد به عنوان کلاسیک شناخته بشه یا به عنوان طراحی زیبا ازش یاد بشه
Zonda R
۲۹ فروردین ۱۳۹۹لکسوس انقدر رادیکالی طراحی و تولید میکنه ک تفاوتی میان کانسپت و نمونه تولیدیش واقعا کمه
Nx یجوریه ادم احساس میکنه بهش بخوره لباسش پاره میشه
من بشخصه خیلی دبربا میدونم طراحیش رو و جالب اینه nx الان 4 ساله تو ایران اما هنوز تازگی دارع
بهنام
۲۹ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم مانند کراس اوور ان ایکس، این مدل هم با کمترین تغییرات تولید بشه.
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۹خدارو شکر تویوتا یکی دوسالی میشه که داره خودشو تکون اساسی میده و لکسوس هم دنبالش.
خودشون که میگن منتظر اخبار زیادی از تویوتا و لکسوس باشید. تا ببینیم چی میشه.
علیرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۹یکم نمای جلو و عقب هماهنگ نیست . اون تیزی و بررندگی طرح نمای جلو که به شمشیر سامورایی معروفه جای خودشو به طرح سیال و روان امواج اب در عقب داده . البته حتما دلیلی داشته . نظرم کاملا شخصیه و قطعا خالی از اشتباه نیست
gtr
۲۹ فروردین ۱۳۹۹طراحی زیبایی داره
اما بادوستان هم موافقم ک گویا نمای جلو با عقب خودرو کمی ناهماهنگه
مثلا طراحی آکوراnsx رو دقت کنیدخیلی هماهنگه
Amir
۱۴ دی ۱۴۰۰از نظر من جلو با عقب خیلی قشنگه بازم سلیقه هست و اگه دقت کنی از جلو تا اخر کشیده هست و هماهنگی داره
Amir
۱۴ دی ۱۴۰۰دید زیاد و زیاد شدن حجم شیشه ها و کشیدگی و موتور توربو شارژ دوقولو داره که عالی کرده و فکر کنم 10 دنده باشه که عالی هست و قراره که یک غدل باشه