بخش اروپایی لکسس میگوید از سال ۱۹۹۰ تاکنون تعداد ۱ میلیون دستگاه خودرو را در قاره همیشهسبز به فروش رسانده است.
این اتفاق مهم ماه پیش و ۳۰ سال پس از حضور لکسس با تک مدل خود یعنی LS 400 در اروپا رخ داده است. در آن سال لکسس فروش ۱۱۵۸ دستگاهی را تجربه کرد.
این خودروساز ژاپنی میگوید:
شاید ما آغاز کندی داشتیم اما این نشان دهنده شروع دگرگونی بازار خودروهای لوکس بود و LS از نظر پرفورمنس، راندمان و تجهیزات پیشرفته باعث باز تعریف یک خودروی لوکس شد.
پرفروشترین خودروی لکسس در این بازار RX است که اوایل قرن ۲۱ میلادی اولین شاسیبلند لوکس و هیبریدی دنیا بود و فروش ۲۸۹۲۸۴ دستگاهی را تجربه کرده است. پس از این خودرو نیز IS با فروش ۲۰۲۲۱۰ دستگاهی و NX با فروش ۱۵۵۳۶۶ دستگاهی قرار گرفتهاند.
برند لوکس تویوتا همچنین تعداد ۹۷۶۳۷ دستگاه CT، تعداد ۷۴۹۹۸ دستگاه GS، تعداد ۵۸۲۳۴ دستگاه LX و ۳۹۰۵۹ دستگاه LS را در قاره همیشهسبز به فروش رسانده است. سوپرکار LFA که بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در کارخانه موتوماچی در ژاپن مونتاژ شده طی این مدت به خانه ۳۸ اروپایی راه یافته است.
از میان ۱ میلیون لکسسی که طی ۳۰ سال گذشته روانه جادههای اروپا شدهاند ۴۵ درصد هیبریدی بودهاند. در مقابل باید گفت ۹۶ درصد فروش کنونی لکسس در اروپای غربی از نوع خودروهای الکتریکی شده بوده و این آمار در بریتانیا به ۹۹.۷ درصد میرسد، بازاری که بیش از یکچهارم کل فروش لکسس در اروپای غربی را تشکیل میدهد.
بازارهای غرب اروپای لکسس شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ، ایسلند و سوئیس بوده درحالیکه بازار کشورهای اروپای شرقی نیز شامل روسیه، اوکراین، قزاقستان، ترکیه و… هستند.
کارانددرایو
۷ آبان ۱۳۹۹یک میلیون در 30 سال ! فراری و لامبو هم نیست که بگیم تولید محدود هستن ! ایران خودرو و سایپا خودمون که بیشتر تولید میکنن
کیان
۷ آبان ۱۳۹۹بازم اکانتهای زرد و فیک با تعداد کامنت در حد انگشتهای دست !!!
خدا کنه زودتر مدارس حضوری بشن
Ali
۷ آبان ۱۳۹۹شما با این بی احترامی ادب خودتون رو نشون دادید
NAVID۰۰۹۸
۷ آبان ۱۳۹۹در این مقاله یه چیز مشخص شده که nx موفقترین محصول لکسوس بوده که با اینکه هنوز نسل دومی نداره ولی چه فروشی داشته نسبت به بقیه لکسوسهایی که چند نسل تولید داشتند .
سامورایی
۷ آبان ۱۳۹۹لکسوس یه برند لوکسه و همه توانایی خریدش رو ندارن و توی سلیقه اروپایی ها نیست با این حال فروش خوبی داشته یه نگاه به آمار فروش کادیلاک و لینکلن تو اروپا بزن میفهمی
رضا
۷ آبان ۱۳۹۹اون آبیه وسطیه خیلی تو چشمه لامصب
Hadi
۷ آبان ۱۳۹۹آمار خوبیه
ولی فکر میکردم فروشش بیش از این حرفا باشه…
میثم
۷ آبان ۱۳۹۹اروپاییها سلیقشون به ماشینای آسیایی نیست. بخاطر همین بخصوص تو لوکسها برندهای آسیایی خیلی کار سختی دارن. اگه از این زاویه ببینیم میشه فهمید همچین کم فروش هم نبوده ولی خیلی هم راضی کننده نیست. 30 سال زمان کمی نیست
Alireza
۷ آبان ۱۳۹۹فقط lc500
لامصب شاهکار هنریه❤️
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///
۷ آبان ۱۳۹۹لکسوس تو 3 سال یا کمتر تو آمریکا همینقدر میفروشه
آرش وان
۷ آبان ۱۳۹۹با اینکه لکسس عالیست و لکسس را دوست دارم ، باید عرض کنم ، اگر دوستان پدالی آمار فروش لکسس را در ژاپن ارائه دهند ، متوجه خواهیم شد که مرسدس در ژاپن ، در چند سال اخیر و به صورت متوسط از فروش بیشتری نسبت به لکسس برخوردار بوده است
Abbas.Lambo
۷ آبان ۱۳۹۹همون اندازه که تو آمریکا زیاد فروخته،تو اروپا کم فروخته
حسن
۷ آبان ۱۳۹۹بهترین لوکس ساز جهان لکسوسه
سامورایی
۷ آبان ۱۳۹۹بازار اصلی لکسوس آمریکا و خاورمیانه هست ولی تو اروپا هم فروش نسباتا خوبی داشته
مانی
۸ آبان ۱۳۹۹شاید ما آغاز کندی داشتیم اما این نشان دهنده شروع دگرگونی بازار خودروهای لوکس بود و LS از نظر پرفورمنس، راندمان و تجهیزات پیشرفته باعث باز تعریف یک خودروی لوکس شد.
نسل اول رو که حسابی از رو بنز کپی زد
از لحاظ پرفورمنس،راندمان و تجهیزات پیشرفته
که از بنز برتر نبود فقط خوش قیمت بود
چون ۳۰ سال گذشته پس کسی یادش نیست،کنتور هم که نمیندازه