مدیر لکسس آمریکا در واکنش به عرضه مرسدس بنز CLA با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار در بازار این کشور، گفت که این شرکت هیچ گاه خودرویی ارزان تا این حد نخواهد ساخت. در حالی که سایون و تویوتا میتوانند این نقش را بر عهده بگیرند، دلیلی برای تلاش برای عرضه خودروهای ارزان قیمت توسط لکسس وجود ندارد.
با این حال لکسس به موفقیت مرسدس بنز CLA در بازار آمریکا اذعان دارد و این به دلیل مجموعهای از عوامل از جمله تاثیر برند بنز و لوکس بودن خودرو است.
مرسدس بنز از ماه سپتامبر فروش CLA را به عنوان ارزانترین خودروی خود در آمریکا با قیمت پایه ۲۹۹۰۰ دلار آغاز کرده و تاکنون نزدیک ۱۱ هزار دستگاه از این سدان دیفرانسیل جلو را به فروش رسانده است.
سام*
۲۴ آذر ۱۳۹۲لکسس برند محبوب که تمام ویژگیهای یک خودرو کامل یکجا داره.من که عاشقشم.
mahsa
۲۵ آذر ۱۳۹۲عجب پول پرستی بوده طرف
میتونسته بجای لفظ ارزان از لفظ کیفیت استفاده کنه
اینطوری مشریاش خام میشدن که اون بفکر کیفیت ماشیناشه نه بفکر ختلی کردن جیب ما تازه اونم به نفع احسنت
به عنوان یه مدیر اصلا حرف زدنشو بلد نیس
mahsa
۲۵ آذر ۱۳۹۲البته حرف من توهینی به لکسوس نیس
فقط این طرز حرف زدنه مدیرشه که شبیهه ادمای حرف میزنه مه وقتی بهشون سلام میدی میگه پولام فلان شد
و این نوع حرف زدن نشان ضعف شخصیت مدیر اونجاس و هیچ ربطی به کل کمپانی نداره
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
حالا شما به دل نگیر!!!
جوونه هنوز تجربه کافی نداره!!!
شما به بزرگواری خودتون ببخشیدش
آخه طرف مثل شما هنوز خوب بلد نیست بامشتری خوب صحبت کنه
ایشالا در اولین فرصت بهش میگم هر وقت خاست چیزی بگه اول باشما مشورت کنه بعد بگه
حالا شما جوش نزن دنیا ارزش نداره
امین
۲۶ آذر ۱۳۹۲به قول خودت جلال هرکسی نظری داره. پس به نظر دیگران احترام بذار.
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲باید بیان ایران پیش مدیران ویران خودرو و سایپا تا درس فروش یاد بگیرن!!!!!!!
km
۲۴ آذر ۱۳۹۲دقیقا وقتی که تویوتا و سایون ماشین های ارزون تر رو میسازند لکسوس هم برند لوکس تویوتاست و نباید ماشین های هم قیمت با تویوتارو بسازه.
مرسدس بنز CLA هم اگه 6 سیلندر بود قیمتش خیلی بیشتر میشد ولی چون 4 سیلندره از 30000 دلار شروع میشه حتی مدل CLA 45 AMG هم 2000 سی سی توربو شارژ 4 سیلندره که 355 اسب بخار داره و شتاب 0-100 4.1 ثانیه هست این یعنی قدرتمند ترین ماشین 4 سیلندر دنیا که توربو داره.
اما مرسدس برای تسخیر بازار CLA رو با بهترین قیمت ممکن عرضه کرد واقعا امیدوارم وارد شه فک کنم اگه پول برند و دلالی و این چیزا بهش اضافه نشه حدودای 200 میلیون میشه قیمتش در حال حاضر.
زیگما
۲۴ آذر ۱۳۹۲داداش این درست نیست.یه موتور 6 سیلندر میتونه با 1500 دلار افزایش قیمت روی ماشین نصب بشه.6سیلندر اونم تو امریکا تاثیر زیادی در قیمت نداره.نمونش کادیلاک ats .ارزان بودن cla رو نمیشه به این موضوع ربط داد.دیف جلو بودن ساده تر بود فضای داخلی و حذف تجهیزاتی که در بقیه مدل ها هست ولی رو این نیست باعث قیمت پایینشه .
زیگما
۲۴ آذر ۱۳۹۲حتی ایمپالا 4 سیلندر (تازه تنفش معمولی و نه توربو مثل cla)با شش سیلندرش در یکی از ندل ها 900 دلار فرق داره
km
۲۴ آذر ۱۳۹۲من در مقایسه با خودش گفتم بنز بنزه و به هر حال CLA رو نمیشه با چوی ایمپالا مقایسه کرد قطعا بنز لوکس تره شما مدل AMG CLA رو هم ببینی از E350 ارزونتره.
زیگما
۲۴ آذر ۱۳۹۲آره درسته.از نظر قیمت و هزینه و تاثیر موتور در قیمت خودرو گفتم.
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲لکسوز باید پی ساخت یه سوپر اسپرت بهتر از lfa باشه ولی حیف که خبری نیست!!!!!!!!
ab12
۲۴ آذر ۱۳۹۲دوستان همیشه یه سوال ذهنمو مشغول کرده لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه
بنظر میاد علی رغم اینکه تویوتا یک برند کهنه کار و با کیفیته ولی یکم نامرده! چرا که با وجودیکه محصولاتش ارزون تر از محصولاته المان در میاد با این وجود یکم تغییر توی ظاهرش میده و چند تا اپشن اضافه میکنه و با نام لکسوس(مخصوصا این روزها که تویوتا ولکسوس ظاهرش خیلی به شبیه شده ولی با علامت متفاوت روی پسش رادیاتور!) یه قیمت محصولاته المان (که هزینه کارگر زیاده)میفروشه
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲طرح های لکسوس که خیلی با تویوتا فرق داره!!!!
ab12
۲۴ آذر ۱۳۹۲به هم شبیه شده
پیش رادیاتور
alireza
۲۴ آذر ۱۳۹۲من که عاشق لکسوسم. امیدوارم یه روز بتونم یکیشو بخرم.
sahand
۲۴ آذر ۱۳۹۲خب,
که چی!
به ما چه؟
به ما چرا میگی؟
ما الان چی کار میتونیم برات انجام بدیم؟
mahsa
۲۵ آذر ۱۳۹۲لطفا بنظر هم دیگه احترام بگذارید اقا سهند اینجا همه حق دارن هرطوری خواستند کامنت بذارن و اگر نیازی بود سردبیر سایت خودش پاک میکنه
sahand
۲۵ آذر ۱۳۹۲من عذرخواهی میکنم,اصلا قصد بی احترامی نداشتم,ولی میتونم بپرسم نظر دوستمون در مورد چی بود؟
به هر حال امیدوارم دوستمون یه روز بتونه یکیشو بخره!
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲ایشاا… یه روزی بخری !!!!!!ما که بخیل نیستیم!!!!!!!
مهدی62
۲۴ آذر ۱۳۹۲خوب بنز خودشو با اون بازار وقف داده چرا لکسس نتونه یا اینکه نخواد بازار امروز رو فروش بیشتر خلاصه میشه مگر مدلهای تعداد محدود.
محسن.د
۲۴ آذر ۱۳۹۲آفرین به لکسوس با این حرفش! کاملا درست میگه،وقتی تویوتا هست دیگه تولید لکسوس ارزون قیمت هیچ دلیلی نداره. به نظر من این کار بنز و ب ام و میتونه در دراز مدت به اعتبار برندشون لطمه بدی بزنه.ارزش نداره برندای تاپ بخاطر یکم فروش بیشتر، رو بیارن به این سمت.
امین
۲۴ آذر ۱۳۹۲برندای تاپ که نباید فقط مخصوص آدم های تاپ باشن . اتفاقا در این صورت در دراز مدت براشون مشکل ساز میشه!
محسن.د
۲۴ آذر ۱۳۹۲امین جان من نگفتم فقط آدمای تاپ باید لکسوس بخرن!این حرفی که شما میزنی”باید محصولات یک کمپانی جامع و کامل باشند”حرف کاملا درستیه، اتفاقا این کاریه که تویوتا به بهترین شکل ممکن انجام داده،از ارزونترین مدل های تویوتا مثل یاریس داره تا لکسوس های گرونLSوLX اما اگه بیاد از لوکس بودن برند لکسوسش کم کنه تا قیمتشو بیاره پایین،عملا دیگه لکسوسی وجود نخواهد داشت،میشه همون تویوتا!مثل اینکه رولزرویس مدل ارزون بزنه!!!مطمئنا اعتبارشو ازدست میده.مگه اپل نمیتونه هزار مدل ارزون قیمت دیگه هم تولید کنه؟پس چرا اینکارو نمیکنه؟چون همین خاص بودنش باعث شده تا حالا با وجود فقط یک iphone بتونه مقابل غول هایی مثل گوگل و مایکروسافت، بایسته!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۵ آذر ۱۳۹۲درود.
محسن به چه سمتی؟؟؟
بنز CLA به چند دلیل ارزونه.
1-چون روی پلتفرم مرسدس بنز A کلاس هست.
2-سایزش کوچک تره.
3_ علت دیفرانسیل جلو بودن ان هم به خاطر طراحیه موتوره.موتور بنز های
A و B کلاس طوری طراحی شده که در زمان تصادف بی زیر ماشین حرکت میکنه.که
داخل اتاق نیاد و باعث هزینه و خطر بیشتر بشه.این مساله را روی ارزون
تر تمام شدن ماشین نگذارید.
در ضمن بنز CLA یک مدل چرت و پرت نیست که فقط واسه ی افزایش فروش باشه.
بنز با تولید این ماشین چنتا هدف رو در نظر گرفته.
1-اینکه کسانی که بودجه ی خرید بنز CLS رو ندارند به این مدل رو بیارند.
2-تولید یک ماشین سدان سایز کوچک در کلاس A و فروش بیشتر از اتاق C بنز.
3-تولید اولین ماشین سدان سایز A با طراحیه خاص و کوپه.
چطور میگید بنز برای این مدل کمتر روی کیفیت کار کرده.؟؟؟!!!
این نوعی پاسخ گویی به نیاز مشتری و مشتری مداری است.
از کجا میدونید که شاید بنز سودش رو روی این مدل کمتر نکرده باشه؟؟؟
کاری که بنز برای موتور و کیت بدنه ی بقیه مدل ها انجام میده برای این
مدل هم انجام میده.با نصب موتور 2000 سی سی توربوشارژ با قدرت 355 اسب
بخار.حتی برای این مدل یک سریه سیاه هم تعریف کرده با قدرت 400 اسب
بخار!×!!!!
به نظر من لکسس این حرف رو از روی حسودی زده.گربه دستش به گوشت نمیرسه
میگه پیف پیف.
شرکت بزرگ و معتبری همچون مرسدس بنز نمیاد به خاطر کیفیت و نهایتا 2000
الی 3000 دلار کمتر کمتر که فروش بیشتر را در پی دارد ، خودش را ضایع
کند.من نمیدونم چطور شما متوجه همچین مساولی نمیشوید.!!!!!!
به شما قول میدم تا چند سال دیگه خود لکسس برای رقابت با این مدل ، با
هر ترفندی که شده یک مدل تولید میکنه.
بشین و نگاه کن.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۲۵ آذر ۱۳۹۲میلاد؟!؟! من یادم نمیاد جایی گفته باشم CLA بی کیفیت و چرته! میلادجان خوبه خودت داری میگی CLA واسه کسانی که پول CLS رو ندارن تولید میشه!بااین حساب بنظرت کار درستیه که فردا یه مدل ارزون تر هم تولید کنه واسه اونایی که توانایی خرید CLA رو ندارن؟! من نمیدونم ولی ازونجایی که بنز و ب ام و در آلمان رقابت خیلی شدیدی دارن،شاید بنز این مدل رو فقط بخاطر سری1 ساخته! دوست خوبم!منم اگه العان پول CLA رو داشتم،امون نمیدادم! ولی همونطور که تو این مطلب گفته شده بحث سر تاثیر اینکار در دراز مدته. لکسوس هم نیازی به حسودی کردن نداره چون به اندازه کافی تویوتا هست!
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
راست میگه میلاد جان
همین که تویوتا از همون اول تولیداتشو به3 قسمت
1 تویوتا برای مدل های معمولی
2 لکسوس برای مدل های لوکس
3 سایون برای مدل های ارزون
تقسیم کرده نشون دهنده نوغ تویوتاست
یعنی تویوتا اگر بخواد فروش خودروهای ارزونشو بالاتر ببره این کاررو با آرم تویوتا یا سایون انجام میده
هیچ نیازی نداره لوکس بودن برند لکسوس رو خدشه دارکنه
عزیزم منطقی باش
حمزه
۲۴ آذر ۱۳۹۲خیلی دوسش دارم لکسسو. خیلی. کم مصرف، با کیفیت، با امکانات رفاهی و امنیتیه بالا، شیک، و کلی خصوصیات خوب دیگه. دمشون گرم…
ESI
۲۴ آذر ۱۳۹۲به نظر من زیبائی CLA بهتر از لکسسه
محسن
۲۴ آذر ۱۳۹۲100%
امین
۲۴ آذر ۱۳۹۲بحث، بحث مخدوش شدن تصور مردم نیست … اصلا ربطی نداره!
اتفاقا وجود خودرو هایی با قیمت های ماکسیمم و مینیمم در مجموعه ی محصولات یک کمپانی نشان از جامع و کامل بودن اون کمپانی داره و برعکس ، مردم یه حساب دیگه ای روی اون شرکت باز میکنن
لکسوس الکی بهونه نیار …. تو نمی تونی از مرسدس بنز بهتر باشی!
زیگما
۲۴ آذر ۱۳۹۲اگه اینجور بود فولکس واگن تمام خودرو های لوکسشو با برند فولکس تولید میکرد!!نخیر برادر من.خودرو ها کلاس بندی داره.نمیشه خرکی دامنه محصولات رو گسترش داد.
رامتین
۲۴ آذر ۱۳۹۲لکسوس در برابر بی ام و یا بنز دقیقا مانند قدرت تیمهای فوتبال ژاپن در برابر آلمانه. با اینکه لکسوس در آسیا یک سر و گردن از همه بالاتره اما در برابر بنز یا بی ام و بسیار عقبتره. طرف سال 1988 کارشو شروع کرده و اگه سرعت پیشرفت این دو کشور را برابر بدونیم (در بهترین حالت) پس تا قیامت فاصله فناوری این دو وجود داره.
امین
۲۴ آذر ۱۳۹۲عزیز حرفت کاملا اشتباست. چون لکسوس به تنهایی که کارخونشو راه نیانداخته تا با بنز و بی ام و رقابت کنه.تویوتایی که 100 سال ماشین تولید میکنه بوجود اوردتش. تجربه های 100ساله تویوتا پشتشه. پس در نتیجه براحتی میتونه باهاشون رقابت کنه.
.
.
من نمیدونم چرا بعضیا هیوندای سنتنیال رو با بنز اس کلاس مقایسه میکنن ولی میگن تکنولوژی لکسوسی که ال اس تولید میکنه از بنز عقب تره و اوحو در مقابل بنز قبول ندارن.
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
امین جان نمی دونم چرا هرکی طرفدار بنزه
همه برند های دیگه رو آشغال میبینه؟
امان از تعصب
امین
۲۶ آذر ۱۳۹۲تا حالا شما دیدین که من توی نظراتم بگم هیوندای اشغاله؟؟ منظور حرفمو نفهمیدید.
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
نه امین جان اتفاقا منظورتو فهمیدم و دارم حرفتو تایید میگنم
منظور من با بعضی از دوستانه
که وقتی طرفدار یه برندی باشن همه رو یه جوری میبینن
منظرم شما نبودیکه عزیزم
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲همه اینجوری نیستند!!!!!!من خودم عاشق بنز ام ولی برند دیگری رو دست کم نمی گیرم!!!!!!
فرامرز
۲۴ آذر ۱۳۹۲یه یورو معادل ۱.۳۷ دلاره اما نمیدونم چرا وقتی قیمت های آلمان رو با آمریکا مقایسه میکنم میبینم هرچی اونا به دلار میدن ما اینجا همونقدر به یورو میدیم. مثلاْ مرسدس CLA که همین جا هم تولید میشه حداقل ۲۹۰۰۰ یورو قیمت خورده. آخه این انصافه که بعد از ۲۰ درصد مالیات حقوقمون ۲۰ درصد هم مالیات بر ارزش افزوده بدیم!
زیگما
۲۴ آذر ۱۳۹۲مالیات مسخره در اروپا!!همینه دیگه.عاشق ماشین هستی باید بری امریکا.سوخت ارزون.مالیات بر خودرو تقریبا صفر!!بی خود نیست 15 میلیون دستگاه خودرو در سال تو امریکای خراب شده بفروش میره!!!امریکا 4 برابر ایران جمعیت داره.ولی فروش خودرو در امریکا 12 برابر ایرانه!!! در امریکا 800 خودرو به ازای 1000 نفر وحود داره!تقریبا بیشترین میزان مالکیت خودرو در جهان!این رقم در ژاپن 600 خودرو در 1000 نفر هست.در آلمان 570 خودرو برای 1000 نفر.در ایران 200 خودرو برای 1000 نفر وحود داره!!!البته با وجوود همچین مردم بدبختی انتظار دیگه نمیشه داشت!
فقط سری۳
۲۴ آذر ۱۳۹۲خوب بنز وبی ام و مثل تویوتا ۲نام تجاری مختلف برای خودشون ندارن . پس باید با نام تجاری خودشون کارکنن تویوتا ولکسوس یکی هستن برای ۱شرکت هستن پس واقعا دلیل نداره لکسوس ماشین غیر مثلا لوکس بسازه .تویوتا این کار رو میکنه . درضمن قیمتclaبا ارزونترین محصول لکسوس فقط ۳۰۰۰هزار دلار فاصله داره فکر نمیکنم فاصله زیادی باشه
Sina.Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
هردوشونم ماشین خوبی اند ولی من CLA رو بهتر از لکسس میدونم.
فرهاد
۲۴ آذر ۱۳۹۲تا وقتی تویوتا هست دلیلی هم نداره بزنه
ولی به نظرم اگه بنز هم این کارو نمیکرد بهتر بود.
علی
۲۵ آذر ۱۳۹۲با سلام
من مرده این اظهار نظرهای لکسوس هستم ولی ماشین ارزون واسه توده ها چه عیبی داره شرکتها داشته باشند؟؟؟فورد مدل t اگه نبود ما هیچ کدوم ماشین نداشتیم.ولی اظهار نظرش در نوع خودش جالبه
masoud v12
۲۵ آذر ۱۳۹۲ای کاش ارزان بودن بنز سی ال آ بخاطر کمی آپشن باشه نه بدلیل کیفیت کمش! چون مردم در لحظه خرید نسبت به وجهی که پرداخت میکنند آپشنهاشو چک کردند و میخرند و بعدا در این مورد گله ای هم ندارند ولی کیفیت رو نمیشه با چشم دید باید چند سالی ماشین دستت باشه بعد در مورد کیفیتش نظر بدی.
e36
۲۵ آذر ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی هنوزم زوده با بنز و ب ام و مقایسه بشه
saeid
۲۵ آذر ۱۳۹۲شک نکنید که لکسوس از بنز و بی ام و هم کم استهلاکتر و بی دردسر تره
محبوب ترین برند امریکا و کانادا
عصاره تجربه تویوتاست
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
بله سعید جان
اگر غیر از این بود فروش بنز در تمام جهان تا این حد کمتر از تویوتا نبود
رضا
۲۵ آذر ۱۳۹۲این که چیزی نیست
سایپا و ایرانخودرو هم هیچوقت خودروی ارزان نمیسازن..
mahsa
۲۶ آذر ۱۳۹۲درسته این حرف شما شوخیه اما عین واقعیته چون ماشینای که ایران خودرو و سایپا میسازن هیچ کدوم ارزش پولی که مشتری بهشون میده رو ندارن
Enzo
۲۶ آذر ۱۳۹۲حرفی بدی نزده برند لوکس نبایدم هر چیزی تولید کنه . مثل این میمونه پورش بیاد بگه برای فروش بیشتر بیام محصول 30 هزار دلاری بدم تو بازار تا کسی که اینقدر بیشتر نداره هم بگه منم پورش سوار میشم
اون وقت مشتریای قدیمیش وکسایی که به خاطر خاص تر بون رفتن سراغش چی فکر میکنن؟
مرسدس هم بهتر بود وراد این رده قیمتی نمیشد ولی احتمالا به خاطر جبران هزینه بخش R&D و جبران کاهش فروش محصولات لوکس تو شرایط نه چندان خوب اقتصادی اروپا وامریکا مجبور شده
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲خب نمی سازه، نمی سازه به درّک…
moh3en
۲۳ فروردین ۱۳۹۳دوستان زیاد خودتون رو اذیت نکنین.من نمیگم لکسوس ماشین یا کمپانی بد یا حتی متوسطیه.بلکه خیلی خوب و یا بهتر بگم شرکت عالی با تولیدات فوقالعاده ای ام هست.ولی واقعیت اینه ک ن تنها مرسدس رو نباید با لکسوس بلکه با هیچ برند دیگه ای نباید مقایسه کرد.پشت این حرف من ن تعصبی و ن طرفداری الکی خوابیده بلکه نام کمپانی خوابیده ک هر کسی ب سیاست مهارت تکنولوژی کیفیت کیفیت کیفیت و مسءله دیگه ای شک کنه هیچ گونه اطلاعات علمی و عمقی از خودرو نداره.و مقایسه و حرفهایی ک زده میشه بر گرفته از نگاهای تصادفی توی خیابونشون هست.تو دنیای ماشین هیچ وقت افکار و صنعت آسیایی رو با آمریکا و آمریکا رو با اروپا و همه اینارو با آلمانها مقایسه نکنین.همونطور ک خدای عزیز اولینو آخرین اشرف مخلوقاته آلمانها هم اولو آخر صنعت خودرو هستن.حالا تو این ابر کشور مرسدسی ک خودرو ملی و سر گل صنعت خودرو محسوب میشه باید ام کاری کنه ک مسءولین کارگاهی مثل لکسوس صد سال دیگه هم ندونن از کجا خوردن.منظورم از کارگاه لکسوس در قیاس با کمپانی مرسدس بود ک اگه بخوایم این دو رو با هم مقایسه کنیم از هر نظری کلمه کارگاه برازند خواهد بود.با تشکر
سامان از تبریز
۳۰ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوشگله دوستم میخواد از ارس بیاره 30 هزار دلار قیمت جنسیسه که بنز ازش خیلی سرتره من عاشق بنزم اینم بگم که درسته 30 هزار دلاره ولی ارم ستاره بنز روش باشه اینو تضمین میکنه که تا اخر عمرت واست کار میکنه با کمترین هزینه
بنزین فقط 6.7 میسوزونه تو سیکل ترکیبی این یعنی از پراید هم کمتره
پس زندهباد مرسدس