فروش لکسس کاهش یافته است. این خودروساز به عنوان برند لوکس تویوتا در سال ۲۰۱۹ سیامین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته اما نبود خودروهای جدید در کلاسهای مهم خودرویی دردناک جلوه میکند. رقبای آلمانی یعنی بامو، آئودی و مرسدس بنز در کلاس شاسی بلندهای بزرگ حضور دارند و لکسس یک زمانی بازیگری کلیدی بوده است. امروز لکسس GX و LX به مانند دایناسور بوده و از ساختارهای سالخورده و سیستمهای اطلاعات سرگرمی نه چندان خوبی استفاده میکنند. دادههای فروش نشان میدهد سهم ۱۸ درصدی لکسس که زمانی بیشترین سهم این برند از بازار بوده به ۱۳ درصد کاهش یافته است.
بلومبرگ با برخی از نمایندگیهای لکسس گفتوگو کرده و آنها اذعان کردهاند که این برند در حال افول است. یکی از نمایندگیها گفته است:
ما میدانیم که سال ۲۰۱۹ را از دست دادیم؛ اما لکسس در دو، سه، چهار، پنج و یا چند سال پس از آن دوباره بازار خود را به دست خواهد آورد.
متأسفانه ما تا این حد خوشبین نیستیم. همانگونه که قبلاً گفته شده جایگزین لکسس LX در سال ۲۰۲۱ یعنی ۱۴ سال پس از عرضه نسل فعلی رونمایی خواهد شد. آیندهی نسل بعدی شاسیبلند میان سایز GX فعلاً مشخص نیست اما اگر لکسس بهطور کامل از این کلاس که شامل رقبایی مثل بامو X5 و آئودی Q7 است کنار برود تعجب زیادی نخواهیم کرد. بزرگترین و بهروزترین شاسیبلند لکسس در حال حاضر و حتی با وجود شاسی بدنه روی فریم خود فروش خوبی ندارد.
لکسس RX که از سال ۲۰۱۷ تاکنون بهصورت سه ردیفه نیز عرضه شده از نظر مشتریان طبق انتظارات عمل نکرده است. البته معاون فروش تویوتا در آمریکای شمالی میگوید لکسس در حال توسعه طیف گستردهای از خودروهای جدید است.
شایان ذکر است سه نمونه از محصولات لکسس جزو قابلاعتمادترین خودروهای حاضر در بررسیهای کانسومر ریپورتز بوده و لکسس نیز به عنوان برندی با ارزش از نظر جی دی پاور معرفی شده است. همچنین این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۹ ده میلیونمین خودروی خود را به فروش رسانده است.
جدای از رقبای سنتی آلمانی، لکسس با رقبای کرهای هم مواجه شده است. جنسیس از جنبههای زیادی یک برند لوکس بوده و در واقع بنا به گفته یکی از مدیران کانسومر ریپورتز محصولاتی با قیمت مناسب، راحت و بیدردسر تولید میکند. شاسیبلند جدید جنسیس GV80 اولین ورود این برند به دنیای شاسی بلندهای لوکس خواهد بود. مدل کوچکتر GV70 نیز اندکی بعد رونمایی خواهد شد. با توجه به رقبای فعلی و جدید، لکسس باید سریعتر از هر زمان دیگری در بازار شاسی بلندها خودی نشان دهد. عواقب تعلل و سستی در تولید شاسی بلندهای جدید قابلقبول نخواهد بود.
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۸شاید بهتره تا زمانی که بتونه یک شتسی بلند پرفروش تولید کنه ، سراغ سهم خواهی بیشتر از بازار کراس اور ها بره!
sina
۱۴ دی ۱۳۹۸تاخیر معرفی شاسی بلندها چه تویوتا و چه لکسس دیگه داره زیادی طولانی میشه.
تویوتا باس تو دو سه سال اینده همه پیکاپ ها و شاسی بلندهای بزرگشو تغییر نسل بده.
البت فراموش نکنین تغییر نسل کمری و کرولا و یاریس و راو4 و معرفی سی اچ عار همگی تو دوسال انجام شدن و نشدنی نیست.
M سابق
۱۴ دی ۱۳۹۸اقا یه سوال چرا ژاپنیا کلا اعتقادی به تغییر نسل ندارن؟
اون از GTR
ااون از لندکروز
اون از 370Z
اینم از این
و خیلیای دیگه
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۸چون طراحی یک ماشین که ظرف ۱۳ ساعت ساخته بشه ، اما سی سال بدون خرابی کار کنه ، قیمت مناسب و کیفیت عالی هم داشته باشه ، کار اسونی نیست!
ممد ژانگولر
۱۴ دی ۱۳۹۸مشکل اینا نیست . مشکل معرفی خودروهای برقیه مثل تسلا که تاثیر گذاشته تو کاهش سبد فروش کمپانیها.
فکر کن طرف این همه پول یک ماشین گنده بده که بنزین میسوزونه و از عقبش دود میاد بیرون ضمنا مولتی مدیا هم صفر یا شامل هزینه های گزاف بشی تازشم کلی باید خودت ماشینو برونی!!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۳۹۸اصلاً یکی از دِلبَریاش همین ظاهر دایناسور مانندشِ .
اما درست میگه ، انگاری دیگه نسل های امروزی ظاهر مردانه و با هیبت دوست ندارند و همه چیز میخواد سانتی مانتی بشه با ظاهری خانومی پسند که تا میزنی رو ترمز ، بیاد بالا .
شما فقط به کیفیت مواد به کار رفته داشبورد و آلومینیوم برس خوردش یه نگاه بنداز تا تَه خط کیفیت را میری .
این روزها هم که مُد شده همه زدن تو کار فیسلیفت لندکروزر ، بنظر من که ظاهر خودروهای مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ از همه لندکروزرها یا Lx ها به صورت استاندارد زیباتر از فیسلیفتشِ .
آماج
۱۵ دی ۱۳۹۸واقعا درست گفتی هنوز لکسس ۲۰۰۸ هیبت داره
Elmiraj
۱۴ دی ۱۳۹۸شهرت و آوازه تویوتا و لکسوس بخاطر قابلیت اعتماد بالاتر شون نسبت به رقباست که از سادگی پلتفرم و بی آپشن بودنشون نشأت میگیره….اگر تویوتا پلتفرم های جدید توسعه بده باید در حد رقبا امروزی پیچیده و پیشرفته باشند چیزی که باعث نزول تویوتا در رأس هرم قابلیت اطمینان میشه و موقعیت و ارزش برند را به خطر می اندازه…..
و این که ترند امروز صنعت خودروسازی که آینده را ترسیم می کنه پیشروی به سوی الکتریکی و خودران هست که بازم تویوتا بسیار در آن عقب تر از رقبا هست .
datsun
۱۴ دی ۱۳۹۸خنده دار ترین حرف دنیا اینه که بگی اولین تولید کننده انبوه هیبرید برقی بنزینی دنیا از الکتریک سازی عقبه
الان ماهیندرا هند هم توان تولید ماشین الکتریکی رو داره تویوتا جای خود دارد.
کیان
۱۴ دی ۱۳۹۸دوست عزیز همه لکسوس به آپشن و کیفیت میشناسند، این بی آپشن بودن و شما از کجا اوردی واقها از اون حرفها بود !!!!
بعدش شما برو یه سری به تاریخچه پریوس بزن ، ببین تویوتا موقعی ک هیبرید میفروخته نصف دنیا اصلا نمیدونستن هیبرید و الکتریکی چی هست !!!!!!!!!!
Elmiraj
۱۵ دی ۱۳۹۸منظور آپشن های کمتر نسبت به رقبای بروز هست نه نبود آپشن…
شما چند کلیپ مقایسه LX570 را با اسکالید و ناویگیتور نگاه کنید متوجه حرف من میشید .
.
ضمناً انبوه سازی هیبرید ارزان ربطی به پیشرو بودن در صنعت خودرو های الکتریکی نداره..!!!
Mohammadreza
۱۵ دی ۱۳۹۸هروقت ارزش خودروسازهای آمریکایی در مجموع به تویوتا رسید بیا به عنوان یه تسلا فن تویوتا رو نقد کن.
Elmiraj
۱۵ دی ۱۳۹۸شما هر وقت تویوتا ۷۷ سال هیچ…تونست ۷ سال پشت سر هم بزرگترین و با ارزش ترین خودروساز دنیا باشه بیا در مورد خودرو سازی آمریکا حرف بزن…!!!!
.
این که بعد بیش از یک دهه ماشینی مثل هایلوکس کوچکترین پیشرفتی در پایداری نداشته دلیلش اینه که تویوتا از پس ساخت یک پلتفرم پیچیده و قابل اعتماد برنمیاد…!!!!
آماج
۱۵ دی ۱۳۹۸بنظرم لکسس بهترین خودروی حال حاضره. هنوز مدل آرایکس ۲۰۰۸ را سوار میشی لذت میبری