لکسس قبلاً نسخههای هیبریدی محصولات کنونی خود همچون ES، GS، LC، LS و NX را معرفی کرده اما این خودروساز ژاپنی هنوز محصولی پلاگین هیبریدی عرضه نکرده است. لکسس قبلاً استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی را رد کرده زیرا به دنبال استفاده از منابع خود برای تمرکز روی تکنولوژی سلول سوختی و الکتریکی بوده است. سال پیش بود که سرانجام این خودروساز از اولین خودروی تمام الکتریکی خود یعنی UX300e رونمایی کرد و حالا هم برخی خبرها نشان میدهند این شرکت در آماده شدن برای معرفی محصولی پلاگین هیبریدی است.
تویوتا اخیراً نام های NX450h+ و NX350+ را در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت تجاری کرده است و بنابراین انتظار میرود نسخه پلاگین هیبریدی NX معرفی شود.
به این ترتیب شاهد تولید اولین خودروی پلاگین هیبریدی لکسس خواهیم بود. تویوتا در آمریکا نیز نام های NX250 و NX350 را ثبت کرده و بنابراین احتمال تولید نسخههای جدید از این خودرو وجود دارد. از آنجایی که نام نسخه پلاگین هیبریدی NX فقط در اروپا ثبت شده بنابراین مشخص نیست که آیا این خودرو در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر. اگر اینگونه نباشد شاید لکسس فرصت خود برای افزایش فروش محصول محبوبش را از دست بدهد.
جزئیات قوای محرکه این خودرو در دست نیست اما احتمالاً شاهد نصب قوای محرکه تویوتا راو ۴ پرایم در NX پلاگین هیبریدی باشیم.
راو ۴ پرایم دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی، باتری لیتیوم-یونی و دو پیشرانه الکتریکی بوده و قدرت کل ۳۰۲ اسب بخاری دارد.
بد نیست بدانید NX هیبرید کنونی قدرت ترکیبی ۱۹۴ اسبی داشته و بنابراین این خودرو افزایش قدرت قابلتوجهی را تجربه خواهد کرد. اگر NX از همان قوای محرکه راو ۴ پرایم استفاده کند بنابراین قدرت و برد الکتریکی بیشتری نسبت به ب ام و X3 پلاگین هیبریدی ۲۹۲ اسبی خواهد داشت.
همچنین احتمال دارد این خودرو بر پایه نسل بعدی NX تولید شود. NX جدید طبق انتظارات از تابستان سال جاری وارد خط تولید خواهد شد اما شاید شیوع ویروس کرونا این کار را به تأخیر بیندازد.
meysam
۳۰ فروردین ۱۳۹۹عجب چیزی میشه این راو4 پرایم. قدرت 302 اسبی حتما شتاب خوبی براش ایجاد میکنه اونم برای یه برند اقتصادی.
GERMANY
۳۰ فروردین ۱۳۹۹یادش بخیر واسه کولینان منصوری میگفتیم اگه توش بشینیم سرمون درد میگیره
بنظرم این از اون بدتره
NAVID۰۰۹۸
۳۰ فروردین ۱۳۹۹لکسوس NX ??? .
یکی از مسائلی که در حوضه خودرو دغدغه فکریم شده ، اینه که لکسوس چطور میخواد نسل بعدی nx را رونمایی کنه .
از ۲۰۱۵ تا به امروز که میبینمش هنوز تازگی داره برام ، یه خشونت دوستداشتنی در چهره داره که همیشه چشمهارو به خودش برمیگردونه ، با هر رنگی زیباست اما مشکیش یه چیز دیگست .
اما لکسوس ثابت کرده در عمل که هر خودرویی را به روزرسانی و عوض میکنه ، بهتر از قبلیه میشه ، دقیقاً برعکس خیلی از خودروسازان که محافظه کارانه عمل میکنند و نسل بعدیشون را تِر میزنند (( اسم نمیبرم تا جنگ نشه )) .
اگر تا به حال سوار این خودرو شده باشید ، متوجه دو ایراد بزرگش میشوید ، فضای کم تنگ خفه در داخل و کوبش اتاق و این در صورتیه که شما در اصل یک تویوتا راوفور (( پلتفرم nx دقیقاً تویوتا راوفور هست )) را میخرید با قیمتی دو برابری تویوتا راوفور و این در حالیه که راوفور هم نرمتر و هم فضای بسیار بسیار دلبازتری داره و هم اینکه موتور تنفس طبیعی با مصرف سوخت کمتری داره ، اما nx لامصب سگ داره ، یعنی غیر ممکنه بری دوردور پشیمون برگردی خونه .
یادش بخیر ، یه زمانی از ۲۷۰ میلیون شروع میشد تا ۳۹۵ میلیون ، امروز باید جکوجونور چینی بخری با این پول .
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹منبا خبر مشترک بودن پلتفرم nx و راو۴ رو لطف میکنید
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۳۹۹بله ، چرا که نه ..
برو تو گوگل سرچ کن تا به منبعش برسی
مثلاً میخواد مچگیری کنه ، بگه من آره … .
این رو حاج حافظ شیرازی هم میدونه nx روی پلتفرم راوفور ساخته شده ، اما جنابعالی اینقدر غرق در اعجوبههای کرهای شدی که خبر نداری ? .
حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۹دقیقا میخواستم همین حرفو بزنم. یه کراس اوور با کیفیت و با دوام و با شتاب مناسب (حدود 5.8 ثانیه) که قیمتش هم باید در حدود 32 هزار تا باشه که کاملا ارزونه واسه یه خودروی پلاگین. تویوتا داره کل معادلات خودروسازها رو بهم میریزه واقعا پادشاهه.
اصلا آدم از محصولات ژاپنی سیر نمیشه.
میلاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹نسل فعلی لکسوس ان اکیکس هم ماشین واقعا بی نقصیه
من اولین باری که به دعوت دوستم سوارش شدم واقعا از کیفیت و طراحی داخلیش شگفت زده شدم
واقعا نمیشه توصیفش کرد
من خودم تو اون رنج بخوام ماشین بخرم انتخاب اولم نیست ولی واقعا خفن بود و چشم نواز
واقعا
امیر حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۹چه طراحی قشنگی داره