لکسوس

لکسس NX200T 2015، شمشیر بُران سامورایی

از میانه دهه ۵۰ میلادی که خودروهای تویوتا روانه بازارهای جهانی شدند تا سه دهه پس از آن، عمده محصولات این شرکت را خودروهایی ارزان و مردمی و البته سخت باکیفیت و کم استهلاک تشکیل می‌دادند. از سوی دیگر، نه تویوتا را توان و جرئت آن بود که به وادی خودروهای لوکس وارد شود و نه روح زمانه و نسل‌های آن دوره پذیرای چنین امری بود و حتی در صورت وقوع نیز، تصور آنکه تویوتا اندک موفقیتی را در این عرصه شاهد باشد دور از ذهن بود. در آن دوره، با توجه به ذهنیتی که از این برند نزد اکثریت وجود داشت، کمتر کسی حاضر بود خودروهایی همچون مرسدس بنزهای کلاس S، ب‌ام‌وهای سری ۶ و ۷ و یا کادیلاک‌های سویل رؤیایی را واگذارد و به‌جایش تویوتایی گران‌قیمت را خریداری کند!

Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
از اواخر دهه ۷۰ میلادی، بهای نفت افزایش چشمگیری یافت و بالطبع بهای بنزین نیز به همراه این مسئله، روند صعودی را طی نمود. از سوی دیگر دامنه مقررات زیست‌محیطی هم عرصه را بر روی سازندگان خودرو و علی‌الخصوص برندهای لوکس بسیار تنگ کرده بود. بازنده نهایی این وضع هم بیشتر خودروسازان آمریکایی بودند که سال‌های مدید بود که به ساخت خودروهای سنگین و پرآپشن عادت کرده بودند و وقوع این حوادث آن‌ها وادار نموده بود که برای کاهش مصرف سوخت هم که شده از وزن خودروهای تولیدی خود کاسته و ابعادشان را کوچک‌تر سازند. همین امر موجب شد که بازار لوکس سازان آمریکایی به‌تدریج دچار تلاطم گردد و مشتریان سنتی هم رفته‌رفته از آن‌ها فاصله بگیرند. در این مورد می‌توان مثال‌های متعددی را ذکر نمود. مثلاً کافی است که نسل اول کادیلاک سویل را با نسل‌های دوم و سوم آن قیاس نماییم تا شاهد افت محسوس این مدل در جنبه‌هایی همچون زیبایی، راحتی و…. باشیم، همین موضوع به‌خودی‌خود توانست کاهش فروش این مدل را در بازار رقم زند و پس از آن هم هیچ‌گاه کادیلاک قادر نشد موفقیت نسل اول آن را تکرار نماید. از سوی دیگر، سازندگان خودروهای لوکس انگلیسی هم در آن زمان، دستخوش بحران‌های حاد مدیریتی و نیز جابه‌جایی ناشی از مالکیت بودند که این آشفتگی‌ها دست در دست هم بر کیفیت محصولاتشان سخت تأثیر نهاده بود، به حدی که موارد متعددی از خرابی در خودروهای جگوار و رولزرویس (دهه ۸۰) گزارش شده بود، مواردی که حتی در خودروهای بسیار معمولی هم دیده نمی‌شد از جمله قفل ناگهانی درب‌های خودروهای رولزرویس در اتوبان‌ها و از کار افتادن همزمان پیشرانه و….
Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
در غیاب حضور مؤثر لوکس سازان انگلیسی و آمریکایی، این تنها ژرمن‌ها بودند که توانستند سلایق فرادستان و ثروتمندان را تا حد زیادی پوشش داده و نظرها را بیش‌ازپیش به خود معطوف سازند. زیرا از سویی به لحاظ فنّاورانه سخت پیشرو بودند و از سوی دیگر نیز کیفیت مطلوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دادند، کیفیتی که لوکس سازان آمریکایی و انگلیسی و…از ارائه آن ناتوان بودند. علاوه براین، از اوایل دهه ۸۰ میلادی و پس از آن، انواع خودروهای لوکس آلمانی به لحاظ ابعاد و نیز راحتی پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه نمودند و به همین سبب نیز توانستند جای خالی محصولات بزرگ و راحت آمریکایی را تا اندازه زیادی پر کنند. از همه مهم‌تر بازار دست‌دوم (بسیار مناسب) این خودروها بود که قابل قیاس با دیگر همتایانشان نبود.
Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
اما در این میان ژاپنی‌ها چه می‌کردند؟ نخستین حرکت را در این زمینه از سوی هوندا هستیم و آن هم ارائه مدلی لوکس به نام آکورا (ACURA) بود که در نوع خود اولین خودروی لوکس ژاپنی به شمار می‌آمد. علاوه براین، خودروی مذکور محصول بسیار با کیفیتی نیز بود، تا آن حد که در سال ۱۹۸۶ میلادی توانست مقام نخست را در جدول موسسه J.D POWER از آن خود نماید. این خودرو که آکورا لج‌اند نام داشت از پیشرانه‌ای ۶ سیلندر بهره می‌برد. آن‌هم با توجه به این نکته، که تا آن زمان غالب خودروهای صادراتی ژاپن از پیشرانه‌های ۴ سیلندر برخوردار بودند.
اما تویوتا چشم‌انداز وسیع‌تری را دنبال می‌کرد و به همین سبب پروژه خودروهای لوکس این کمپانی در سال ۱۹۸۳ میلادی کلید خورد. این پروژه F1 نام داشت. بالاخره پس از ۶ سال کار بی‌وقفه و مداوم ۶۰ طراح و ۱۴۰۰ مهندس و ۲۳۰۰ تکنسین و…. که در این پروژه مشغول به فعالیت بوده‌اند، محصول نهایی آماده تولید شد. این محصول لکسس LS نام داشت که از پیشرانه‌ای ۸ سیلندر بهره می‌برد و نخستین مدل جدی تویوتا در بازار خودروهای لوکس به شمار می‌آمد.
انتخاب نام لکسس (LEXUS) هم توسط آژانس تبلیغاتی ساعتچی & ساعتچی صورت پذیرفت. این مأموریت هم از سال ۱۹۸۶ میلادی و به درخواست تویوتا انجام گرفت، این شرکت سال‌ها بود که با تویوتا همکاری داشت. از آنجایی که این خودرو از پیشینه خاصی برخوردار نبود لذا تویوتا تصمیم گرفت که هویت کاملاً جداگانه‌ای را برای آن قائل شود و حتی شبکه نمایندگی‌های آن نیز از محصولات تویوتا کاملاً تفکیک شد تا تصور خرید خودرویی ارزان‌قیمت را از ذهن مشتریان عمدتاً آمریکایی‌اش، دور نماید.
اولین محصول که با کد LS400 روانه بازار آمریکا شد، در قیاس با خودروهای آن دوره از انبوهی از تجهیزات لوکس و رفاهی به صورت استاندارد برخوردار بود و پیشرانه و فنربندی بسیار نرم و بهای پایه ۳۶ هزار دلاری‌اش، آن در کانون توجه مشتریان و مطبوعات آمریکایی آن زمان قرار داده بود. همه این‌ها دست در دست هم فروش آن را به‌سرعت بالا برد و به همین سبب تنها در نخستین سال عرضه آن در بازار آمریکا، ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسید زیرا این مدل سلایق خریداران آمریکایی را تا حد زیادی ارضاء می‌کرد.
Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
از همان آغاز ورود لکسس به بازار، همواره دو ویژگی بارز با نام آن همراه بوده است، یکی از آن‌ها «کیفیت عالی» این خودروست و دیگری «سکوت کابین». در مورد کیفیت تنها این را می‌توان گفت که از همان بدو ورود، کمابیش نام آن در رأس باکیفیت‌ترین برندهای موجود در جداول موسسه J.D POWER می‌درخشد. شاید لازم به گفتن نباشد که از همان ابتدای عرضه این خودرو به بازار آمریکا، موتور، گیربکس و بدنه آن با گارانتی مادام‌العمری عرضه می‌شد و یا پیستون‌های آن برای اصطکاک کمتر به روکشی از فلورکربن مجهز شده بود و….. برای بی‌صدا کردن اتومبیل و ایزوله کردن محیط داخلی آن از صدای اطراف و لرزش‌های زائد هم، از ورقه‌های دوبل فلزی که با مواد ضد ارتعاش پر شده بود در بسیاری از نقاط حساس خودرو استفاده گردید و……شاید امروزه داشتن ریموت برای باز و بسته کردن درب‌های خودرو مسئله‌ای عادی و پیش‌پاافتاده به نظر برسد ولی در سال ۱۹۸۹ میلادی، که اکثریت مطلق خودروها درب‌هایشان با کلید باز و بسته می‌شد لکسس از اولین خودروهایی بود که این تجهیز را به‌طور استاندارد و برای تمامی خودروهای خود عرضه می‌کرد.
Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
آنچه در سطور بالا ذکر شد ترسیم برهه‌ای خاص از زمان بود که در آن برهه، لکسس تولد یافت. امروزه اوضاع نسبت به آن دوره، تا حد بسیاری تغییر یافته است و لوکس سازان انگلیسی و آمریکایی پا به پای ژرمن‌ها و ژاپنی‌ها در حال ترک‌تازی در بازار هستند. در حال حاضر کادیلاک یک رقیب بسیار جدی برای دیگر همتایان خود محسوب می‌شود و همچنین کره‌ای‌ها هم با ارائه برند بسیار لوکس جنسیس، حرف‌های بسیاری دراین‌باره برای گفتن دارند.
Lexus NX200T F Sport
Lexus NX200T F Sport
مدتی است که کراس‌اوور لکسس NX وارد کشورمان شده است. این خودرو نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار معرفی شد. لکسس NX از ساختاری مشابه با تویوتا RAV4 بهره برده و فاصله بین دو محور جلو و عقب هم در آن‌ها یک اندازه است اما این نقطه تشابه در همین‌جا خاتمه می‌یابد و لکسس NX از طراحی، پیشرانه، فنربندی، کابین و استانداردهای منحصربه‌فرد لکسس بهره می‌برد. فروش این خودرو از ژانویه ۲۰۱۵ در سرتاسر دنیا آغاز شده است و در حال حاضر تنها در کشور ژاپن تولید می‌شود. چندی پیش، این کراس‌اوور از طرف نویسندگان سایت «AUTOMIDDLEEAST» مورد بررسی قرار گرفت که اینک چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.
Lexus NX200T F Sport
Lexus NX200T F Sport
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو:۴ از ۵

لکسس NX یک خودروی مهم برای برند خودش محسوب می‌شود. چون این مدل، نه‌تنها اولین کراس‌اووری کوچکی است که توسط این کمپانی عرضه می‌گردد بلکه نخستین مدلی از لکسس است که به سیستم توربو شارژ مجهز است. اما در این میان یک پرسش مهم باقی می‌ماند و آن اینکه که آیا این مدل قادر است خریداران خودروهای آلمانی را اغواء نموده و به دام خود بیاندازد؟

Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
هدف لکسس از ارائه این مدل آن است که تاج سروری را از فرق سر همتایانی چون ب‌ام‌و X3 و پورشه ماکان (MACAN) بر باید، به همین سبب است که تمامی مساعی‌اش را بر ویژگی‌هایی چون طراحی، هنر ساخت، و دینامیک رانندگی این خودرو متمرکز نموده است.

نمای ظاهری
لکسس NX200T مدل ۲۰۱۵ از نمایی دلپذیر برخوردار است. خطوط مواج و پر چین و شکن و نیز صفحات پهنی که در جای‌جای آن دیده می‌شود و همچنین جزییات پیچیده و بغرنج روی سطح بدنه، همه این‌ها، لکسس NX را همچون بازیگری فشن در خانه‌ای قدیمی جلوه می‌دهد، به‌خصوص هنگامی که آن در کنار رقبایش قرار دهیم. در نمونه‌هایی از این خودرو که به پکیج F SPORT مجهز هستند، یک جلوپنجره بزرگ توری شکل وجود دارد و همچنین یک جفت رینگ آلومینیمی ۱۸ اینچی، و نیز نشان F SPORT که در امتداد بدنه خودرو دیده می‌شود.

Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015

کابین
هرچند که این کراس‌اوور ژاپنی در بخش‌هایی از DNA خود، از اشتراکاتی با پسرعمویش تویوتا RAV4 برخوردار است. ولی در درون کابین، هیچ نقطه تشابه ای بین این دو دیده نمی‌شود. در کابین این خودرو ترکیبی از چرم دوخته شده و سوراخ‌دار وجود دارد. همچنین در امتداد کنسول میانی برجسته آن، یک صفحه لمسی چندرسانه‌ای (MULTI MEDIA) جای گرفته است و در سرتاسر کابین هم دکمه‌های متعدد، دستگیره‌ها و سوئیچ‌ها گوناگون مشاهده می‌شود، در ضمن یک ساعت آنالوگ باکیفیت هم در میانه داشبورد آن خودنمایی می‌کند. در مجموع، ارائه این موارد، کابین این خودرو را در سطحی بالا و بسیار لوکس جای می‌دهد.

Lexus NX200T Interior
Lexus NX200T Interior

ویژگی‌ها
تجهیزات متعددی در لکسس NX وجود دارد که برای نخستین بار است که از سوی این برند (لکسس) و در این رده عرضه می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی تاشو برقی عقب، یک شارژر بدون سیم برای تلفن همراه و نیز میزهایی که در استراحتگاه میانی دست قرار دارند، اشاره نمود. برای حفاظت از ایمنی نیز یک مانیتور در آن وجود دارد که چشم‌اندازی وسیع را کنترل می‌کند؛ این سامانه مرکب از چهار عدد دوربین می‌باشد و این دوربین‌ها نیز در پشت و جلوی این خودرو جای گرفته‌اند و وظیفه آن‌ها هم این است که تمامی جوانب اطراف خودرو و نیز نقاط کور موجود در آن را رصد کنند.

رانندگی
235 اسب‌بخار قدرت در ۴۸۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۶۵۰ دور در دقیقه، این‌ها تمامی آن توانی است که از پیشرانه ۲ لیتری و توربوشارژ این خودرو استخراج می‌شود. این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چهارچرخ آن منتقل می‌شود. با بیشینه وزنی معادل ۲/۳۲۵ کیلوگرم، این خودرو در برخی از شرایط کمی سست احساس می‌شود اما چنانچه پای خود را تا ته بر پدال گاز آن بفشارید، می‌توانید شتاب صفر تا صدی معادل ۷ ثانیه را با آن داشته باشید.
Lexus NX200T 2015
Lexus NX200T 2015
ما رانندگی نسبتاً مختصری با این خودرو داشته‌ایم که از ناحیه AL KHOZ (القوز) تا شهر جشنواره (FESTIVAL CITY) ادامه یافت. از خصائص بارز این خودرو آن است که تمامی تأثیرات ناشی از طراحی بدنه آن، در همان وهله نخست خاتمه یافته و استمرار پذیر نیست. با این حال، هنگامی که ما پشت فرمان مدلی از آن جای گرفتیم، که به کیت F SPORT مجهز بود، برخی از سرها به سمت این خودرو گردش یافت.

در بیشتر اوقات سامانه ASC را از جمله تجهیزاتی به شمار می‌آید که به کنترل پایداری (فعال) خودرو می‌پردازد، اما این سامانه در لکسس NX وظیفه بسیار متفاوتی را عهده‌دار است و آن هم کنترل (فعال) صدای ورودی به داخل کابین این خودروست. این سامانه این امکان را به‌راحتی فراهم می‌کند که صدای پیشرانه در داخل کابین طنین‌انداز شود و همچنین به راننده این اجازه را می‌دهد که صدایی مصنوعی را در کابین ایجاد کند، البته کنترل این تجهیز هم دست خود راننده است و هرگاه که اراده نماید می‌تواند آن را کاملاً خاموش کند.

Lexus NX200T Engine
Lexus NX200T Engine
داوری نهایی
لکسس NX با بهایی معادل ۱۶۰,۰۰۰ درهم روانه بازار می‌گردد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای خریداران بدل می‌نماید. بهای این خودرو ۱۱۵,۰۰۰ درهم ارزان‌تر از ب‌ام‌و X3 و نیز ۱۰۰,۰۰۰ درهم کمتر از پورشه ماکان است. البته این وضع در مواجه با خودرویی مثل آئودی Q3 که از مختصات نزدیکی با آن برخوردار است، کمی پیچیده‌تر می‌شود. اگر تنها این نکته را در نظر بگیریم که این خودرو در همان رده‌ای قرار دارد که آئودی Q3 در آن جای گرفته است (کراس‌اوور کوچک). البته این نکته را هم در نظر بگیریم که بهای فروش NX بیشتر در حد و اندازه مدلی همچون آئودی Q5 است. ممکن است زمانی پیش آید که جاذبه‌های یک برند به دغدغه ذهنی‌تان مبدل شود و این امر هم بستگی به این دارد که تا چه اندازه آرم و نشان نصب شده بر روی پیشانی یک خودرو، برای شما ارزشمند است. چنانچه جاذبه‌های یک برند، نخستین اولویتتان برای گزینش یک خودروست، پس فوری و بدون فوت وقت، خودروهایی همچون آئودی Q3 و Q5 را خریداری نمایید اما چنانچه خودرویی خالص را طالب هستید، لکسس NX می‌تواند گزینه‌ای برتر باشد و می‌دانم که انتخابتان این خودروی ژاپنی خواهد بود. نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی بدنه این خودرو بیشترین گیرایی را نسبت به رقبایش دارد.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

بهای این خودرو، آن را به‌طرف طیف گران‌تر بازار هل می‌دهد.

Lexus NX200T
Lexus NX200T
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی

توان: ۲۳۵ اسب‌بخار در ۴۸۰۰ الی ۵۶۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۳۵۰ نیوتن‌متر در ۱۶۵۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه

صفر تا صد: ۷ ثانیه (در برخی منابع ۷.۳ ثانیه ذکر شد)

حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی: ۷.۹ لیتر

نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته اتوماتیک

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات به همراه فنرهای مارپیچ، گازی تحت فشار و جاذب ضربه و شوک به همراه میله تعادل

سیستم فنربندی عقب: مستقل، دوبل جناغی به همراه فنرهای مارپیچ، گازی تحت فشار و جاذب ضربه و شوک به همراه میله تعادل

سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۳۰/۱۸۴۵/۱۶۳۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلی‌متر

گنجایش محل بار: ۵۰۰ لیتر

وزن خالص: ۱۷۹۱ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۵ R 18

Lexus NX200T
Lexus NX200T Trunk
ایمنی

این خودرو در موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلوی خودرو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو)، حفاظت از سر و صندلی‌ها و نیز تست بسیار مشکل SMALL OVERLAP (هم‌پوشانی کوتاه) توانست بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را کسب نماید.

۸ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم کنترل پایداری VSC

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم هشداردهنده نقاط کور

سیستم هشداردهنده خروج از لاین مسیر

سیستم فنربندی تطبیقی

تجهیزات رفاهی – بالاترین تیپ (PLATINUM F SPORT) در بازار امارات

صندلی‌های تاشوی عقب برقی

گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها

فرمان با پوشش چرمی

سانروف برقی

صندلی‌های با پوشش چرمی

تنظیم اتوماتیک صندلی‌های برقی به همراه حافظه

چراغ نقشه‌خوانی

تهویه مطبوع تمام اتوماتیک کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + DVD + پورت USB + AUX + اتصالات بلوتوث

سیستم صوتی مارک لوینسون به همراه ۱۴ عدد بلندگو

سیستم هوشمند ورود بدون کلید + استارت از راه دور

سیستم ناوبری (NAVIGATION)

سیستم نمایشگر اطلاعات بر روی شیشه جلو (HEAD UP DISPLAY)

صفحه نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای (MULTIMEDIA) به سایز ۷ اینچ

چراغ‌های LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) + روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)

باربند سقفی

شوینده چراغ‌های جلو

کروز کنترل تطبیقی

آینه‌های برقی و تاشو به همراه گرم‌کن

دوربین دید عقب

شیشه عقب ضد بخار

فرمان تلسکوپی برقی

تریم چوبی بر روی داشبورد

شارژر وایرلس تلفن و موبایل در استراحت گاه‌های دست

و…….

Lexus NX200T Interior
Lexus NX200T Interior

قیمت

قیمت در ایران: ۳۸۰ – ۴۱۰ میلیون تومان (بازار آزاد، مدل PLATINUM با کیت F) – ثبت‌نام این خودرو نیز در حال حاضر با پیش‌پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان، صورت می‌پذیرد.

قیمت در امارات: ۲۰۵,۰۰۰ درهم (نمونه فول و یا مدل PLATINUM با کیت F) – ۱۶۰,۰۰۰ درهم (نمونه پایه و یا مدل PREMIER)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD TBAG

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست ……
    طراحی بیرونش واقعا خشن و زیباست …..
    فقط کمی قیمتش بالاست …..

    1. فورد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (892 ديدگاه)

      خیلی عالیه لکسوس یعنی احترام به مشتری انشالله که خودرو ساز های داخلی هم به کیفیت لکسوس برسن منتهی ما دیگه زنده نیستیم

      1. Frankenstein

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (45 ديدگاه)

        چرا اینقدر لبه های تیز دورو برش طراحی کردن؟؟؟؟؟

        با یه آدم تصادف کنه دست و پای طرف رو میبره به جای این که بشکنه…..

        :)

    2. سامورایی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      صندوق عقبش زمین فوتبال:-)

    3. Zonda R

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      لکسوس NX:لایک
      ب ام و X3: دیسلایک

    4. یک ایتالیایی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      شاید اگه بگم یکم خواسته از نیسان تقلید کنه و طراحی متفاوت و مربوط به آینده!(مثل ماکسیما ) داشته باشه بد نگفتم .طراحی داخلش عالیه بیرونشم خوبه در کل ولی نمای جلوش میزنه تو ذوق یکم عجازه

      1. Zonda R

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        با تشکر از دوست خوبم سام عزیز
        تفاوت قیمت زیادی با x3 داره و هیچ چیزی ازش کم نداره
        واقعا محصولات جدید لکسوس بخصوص در کلاس suv تحولات بزرگی رو تجربه کرده
        قیمت بالای nx در ایران میتونه بزرگترین دشمنش باشه چون در واقع لندکروزر در نمونه دست دوم x3 و rx در نمونه ی دست دوم x4 در نمونه ی low کاین قدیمی در این بازه قیمتی قرار دارن
        که انتخاب رو سخت میکنن

        1. سام

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          خواهش می کنم فرزاد عزیز، لطف داری شما

      2. فرید

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        اون زمان که لکسس داشت NX رو طراحی میکرد نیسان داشت فکر میکرد آیا نسل جدید ماکسیمارو بده بیرون یا فیس لیفت کنه…

        1. فرید

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          اول جا داره از آقای سام کاویانی عزیز تشکر ویژه کنم چون بسیار زیبا این مقال رو به تحریر درآوردند که آدم از خط به خطش لذت میبره…مرسی آقای کاویانی عزیز.
          واقعا لکسس همه چی تمامه…واقعا هیچ نقصی در این مدل نمیبینم…
          قیمت کمش در مقابل سایر رقبا گزینه ای هستش که همیشه باعث برنده شدن لکسسه…همیشه گفتم این برند های آلمانی مخصوصا بی ام دبلیو پول مفت از مشتریاش میگیره و دلم بخاطر اون مشتریاش میسوزه…و بعضی از دوستان هم نمیخوان این قضیه رو قبول کنند که متاسفانه باید بکنند…یکم از تعصبشون کم کنند.
          یه نکته ای رو آقای کاویانی ذکر کردند که گارانتی مادام العمر بدنه و گیربکس هستش که این قابل تحسینه…
          واقعا این برند قابل ستایشه چون هم به فکر مشتری هستش و هم بهترین و با کیفیت ترین هاشو به مشتریش در قبال مبلغ کمتر ارائه میده و همیشه به فکر آرامش و ایمنی مشتریشه…
          و اون دوستانی که دنبال بهونه از این مدل هستند…شماها دنبال چی هستین واقعا…چشم هاتون رو به روی واقعیت باز کنید…کمتر متعصب باشین دیگه این حرف ها و ایراد ها کهنه شده…واقعیت رو قبول کنید.
          زنده باااااااااااد تویوتا…………..زنده بااااااااااااااااااااااد لکسس………

        2. سام

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          لطف داری فرید جان، شرمنده می کنی دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

        3. فرید

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          خواهش میکنم آقای کاویانی عزیز…
          من یه راه ارتباطی با شما میخوام…چون یه سری مقالات دارم که برای ترجمه خیلی مناسبه،اگه محبت کنین ممنون میشم.

    5. یک ایتالیایی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      دوستان من قیمتشو حساب کردم به دلار میشه 145 هزار تا!!! خیلی گرون.درسته مقایسه ی بی رطبیه ولی کابین مزدا 6 فول که 30000 دلاره رو من از این بیشتر دوس دارم که قیمت این 5 برابره مزداست.

      1. بهزاد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        درهم 900 تومانه و اگه قیمت پایه را ضرب تومان کنید بعد تقسیم بر قیمت روز دلار حدود 43 هزار دلار بدست میاد.

  2. SAEED

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    درود
    یه مورد بی ربط به موضوع ولی
    یه سوژه ی داغ …
    http://www.topspeed.com/cars/car-news/2016-chevrolet-camaro-revealed-on-cnbc-ar169409.html

    کامارو 2016 رونمایی شد … ببینید حالشو ببرید
    :D :D :D :D :D

  3. سیامک

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    میترسم یه متمم به قانون منع واردات خودرو های بالای 2500 سی سی اضافه شه مبنی بر اینکه تنفس طبیعی 2500 به بالا توربو شارژر دار 2000 و بالاتر.
    اینجوری دیگه این ماشینا رو هم باید قیدشونو زد…

    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      این ماشین مجوز واردات رو گرفته، نگران نباش
      نسل جدید rx هم به احتمال زیاد وارد میشه

      1. احمدرضا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        این توی نمایشگاه اهواز هست با پلاک اروند فوق العاده هست از نزدیک

    2. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (247 ديدگاه)

      دوستان کسی از وضعیت پیشرانه ی این خودرو نسبت به حساسیتش به بنزین اطلاعی داره؟
      بین nx 200 و X3 2.8 که هر دو 2 لیتر هستند کدوم یکی به بنزین حساس تره؟ اصلا به راندمان یا مسائل دیگه کاری نرام فقط این که کدوم یک حساس تره به بنزین داخلی؟

      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        موتور x3 عملکرد بالاتری داره و به همین دلیل اسیبپذیرتر از nx نسبت به نوع بنزین هست
        Nx از نظر موتور ماشین معمولی تری هست و خیلی براش فرق نمیکنه
        ولی x3 یه بنزین خوب نیاز داره تا خودشو نشون بده
        البته اینو بگم x3 ماشینی نیست به خاطر نوع بنزین خراب بشه

  4. Reza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حرف ندارده آخر کیفیته

  5. behdad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من بقیه ماشینایهه لکسووسو دوس دارم اماا این از نمای بغل نامتعارفه

    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      باور کن لکسس روی نمای بقل هیچ کدوم از ماشینهاش به اندازه نسل جدیدrx و همین nx کار نکرده
      بقل ماشین با بقیه نما های ماشین هماهنگ هست

      به هر حال هر کی سلیقه ای داره

  6. SAEED

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    عالی … تقریبا چیزی کم نذاشته , توی این کلاس NX رو به رقبا ترجیه میدم ولی فقط تولید صدای مصنوعی تو ذوق میزنه !

  7. David

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    لکسس بهترین بوده و بهترین هست و بهترین خواهد موند.از همه نظر شاهکاره.امیدوارم روزی برسه که در ایران “حقیقت” جای “تعصب” رو بگیره و اون روز نزدیکه ;)

  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    قیمت هایی که برای اختلاف قیمت ب ام و و پورشه ماکان اعلام شده درسته ؟؟؟؟
    یعنی قیمت ب ام و ایکس 3 دوبرابره ؟؟؟؟؟

    1. سروش

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      سلام
      قیمت لکسوس nx200 از 160هزار درهم شروع میشه تا 205هزار درهم
      بی ام و x3 هم قیمتش به این شکل پایینه .
      ( AED 246000 – 270000 (xDrive28i
      (AED 275000 – 284000 (xDrive35i
      انقدر اختلاف قیمت دارن که اصن بحثی توش نباشه.

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . فکر نکنم جاهای دیگه اینقدر اختلاف قیمت داشته باشن !!!!!

        1. سروش

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (135 ديدگاه)

          اختلاف قیمتش جاهای دیگه در حد چهار هزار پوند یا ۵ هزار دلاره . نمیدونم چرا تو دبی انقدر اختلاف قیمت دارن . حرفم این نبود که قیمت پایین لزوما بهتره . منظورم این بود که با این فاصله قیمت رقابت کمتر بوجود میاد . پورشه ماکان انقدر خوب هست که قیمتش زیاد باشه اما با این که هم کلاس nx هست قشر مشتریهاشون با هم متفاوته. ،بنظر من بی ام و و بنز بیشتر روی هندلینگ و راحتی و متریال تمرکز دارن اما لکسوس در درجه اول روی بهینه سازی تولید کار میکنه که کارشم تا اینجا عالی بوده .

  9. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    کاش لکسوز یکم سواریاشم مث شاسی بلنداش زیباتر طراحی کنه بنظرم طراحیش حرف نداره اغلب ملت خودروهای خشن وجذاب دوس دارن وفروششم بد نبوده مثلا ازx4 خیلی بهتره وبنظرم کم کم جاشو باز بیشترم باز میکنه وx3 هم باید سریعتریه فیس لیفتی چیزی کنه تا عقب نمونه

    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      لکسس در هر کلاس طراحی خاصی رو داره
      مثلا gs_f و rc_f که ماشین های اسپورت لکسس هستن از خطوط خمیده و منهی در طراحیشون استفاده شده ( طراحی لطیفی دارن ) البته سدان های سطح پایین تر لکسس هم از همین نوع طراحی استفاده میکنن مثلا is
      ____________________
      ماشین های لوکس لکسس مثل ls و lx و همینطور یک کلاس پایین تر مثل es و gx هم خشن هست و هم ساده با طراحی لطیف ( در طراحی این ماشین ها میانه روی شده )
      ____________________
      حالا میرسیم به rx و nx
      این دو ماشین ، ماشین های استراتژیک لکسس هستن ( این ماشین ها دل ادمو میبرن ;) )
      طراحی خشن و ……
      این هم از طراحی کراس اورر های لکسس

  10. Ali mtr

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    از فرم در هاش خیلى خوشم میاد قشنگه با طراحیه اغراق آمیزش هم خیلى حال میکنم حجم صندوقش هم خیلى خوبه

  11. maysam.. laferrari

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    گرونه وگرنه همینو میخریدم20ملیونم دارم به نظرتون چند قرن دیگه باید پول جمع کنم؟؟؟

  12. Mohammad Amin

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان فقط یه سوال ، ثبت نام این ماشین کجا انجام میشه ، من ایرتویوتا رو چک کردم چیزی در مورد این ماشین ندیدم ، تحویل اون چند وقته است ؟
    و مورد دوم اینکه سایت خود لکسس نوشته تو مدل F Sport صندلی ها فقط گرمکن دارند و سردکن ندارند ، آیا برای امارات سردکن هم اضافه شده یا نه ؟

  13. milad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    اگر من پول داشتم بین3گزینه بنز..ب ام و ..لکسوس قطعا بنز یا ب ام و رو انتخاب میکردم..خیلی لکسوس با کیفیته ولی اصالت بنز یا ب ام و رو نداره یه ضرب المثل بود که میگفت توی تاریکی شب بنز یا ب ام و قابل شناسایی هستن..

    1. David

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      بی منطق ترین بحث در خرید یه ماشین همین اصالته ! من نمیفهم از اصالت اینا چی به شما میرسه ؟! بعدش مگه کسی گفته که لکسس بی اصالته ؟!؟!؟! لکسس توسط تویوتا تاسیس شده که خودش از با اصالت ترین برندها و در حال حاضر هم با ارزش ترین برند خودرویی جهان هستش.به قول یکی از دوستان این اصالت اصالت گفتنا مثل اینه که فرض کنیم یه شاگرد هیچوقت از استادش نمیتونه بهتر بشه که خوشبختانه در طول تاریخ هزاران مورد دیده شده که شاگرد از استادش بهتر شده بنابراین شما به جای گول زدن خودت و این اصالت گفتنا کمی تحقیق کن.فقط یه مقایسه ساده بین لکسس LS و ب ام و سری 7 همه چی رو واسه شما روشن میکنه.همینجور که میبینین لکسس در تمامی قسمت ها

      Overall Quality

      Overall Performance and Design

      Predicted Reliability

      امتیاز کامل 5 رو گرفته.تازه این مدل 2013 بوده.بعدش سری 7 مدل 2014 رو هم نگاه کنین.امتیازهایی که گرفته به ترتیب 3-2-4 هستش.خب به نظرتون وقتش نرسیده که یه کم تجدید نظر کنین و حقیقت رو قبول کنید ؟

      http://autos.jdpower.com/research/Lexus/LS+460/2013/Sedan/index.htm
      http://autos.jdpower.com/research/BMW/740i/2014/Sedan/index.htm

      1. فرید

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        دیوید جان بعضی از دوستان(متعصبین) در خواب به سر میبرند…با اینکه حقیقت رو میدونند ولی باز انکار میکنند…تازه دارند به حرف های ما میرسند…تا الان زمان همه چیز رو مشخص کرده باز هم زمان خودش همه چیز رو نشون میده به این دوستان.

  14. ارمان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    با این قیمت مثل اینه که از جیب خودت پول بدزدی واقعا دزدیه 410 میلیون؟ 4سال پیش با این پول میشد بنتلی خرید :))))

  15. خاوری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    داخلش زیبا بیرونش زشت

    1. shayan

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یعنی با این حرفت تمام زحمات طراح هارو زیر سوال بردی:/

  16. امیر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اقایان نسل جدید camaro عکساش درآمد واقعا زیباتر شده واصالتشو حفظ کرده

  17. مسعود مقدم

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این قیمت هنوز معلوم نیست . فقط دو مدل وارد ایران شده که با رنگ مشگیf sport نمایندگی مرکزی ایرتویا هست مدل معمولیشم سفید رنگ تو نمایندگی ایر تویا میچرخه . زمان مجوز پلاک nx اول تیر ماه هست .

  18. BMW7

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هرچه نگاه کردم که از یجاش ایراد بگیرم نداشت و فقط به نظرم تو مدل F sport یه تفاوتهایی تو بدنه هست و اون مدل معمولی از نمای جلو با اضافه شدن اون دوتا مه شکن و دور کروم زیباتره، البته نظر شخصی هست هرچه لیست امکاناتش رو میخوندم تمامی نداشت،زیبایی و کیفیت تو این ماشین بیداد میکنه،به امید روزی ک همه خودروهای ورودی به کشور شرایط اروند و چابهار و ارس داشته باشن

  19. هوندا تویوتا سوبارو فولکس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    طراحی داخلیش عالی و منحصر به فرده. اولین باری که دیدم نفسم بند اومد!!

    1. فرید

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      قربون اون نفست :-D ;-)

  20. احمد باقری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.

  21. کاوه

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من که عاشق این ماشینم واقعا همه چیز تمومه حیف که یه چن صد سالی باید پول جمع کنم تا بخرمش!!!

  22. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    حرف نداره عاشقشم….عشق به توان100000

  23. al.rt

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سایت لکسوس nx300h قیمتش 41000$ اما تو ایران باقیمت 300 تومن عرضه میشه! اما nx200t ساده که F اسپرت نیست باقیمت که 35000-37500$ تو ایران 350 تومنه! چه جوری حساب می کنن دقیقا؟ و این که این دوتا مدل به جز نوع سیستمش که توی قدرتش تاثیر داره فرق دیگه ای هم دارن؟

  24. Adib

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه عاشقشم

  25. محسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام وتشکر از کارشناسی دقیق وکامل جنابعالی >..به نظر بنده این خودرو از همه لحاظ عالیه فقط یه کم فضای پاسرنشینان عقب وصندوق عقب کوچیکه …..ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا