نسل سوم لکسس IS در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد و حالا برای مدل ۲۰۲۱ بهروزرسانی بزرگی را تجربه کرده است. هرچند این یک نسل کاملاً جدید نیست اما سدان کامپکت لکسس مورد فیسلیفت و بازنگری گستردهای قرار گرفته تا شاید بتواند بیشتر از قبل توجهات را به خود جلب کند و رقیب بهتری برای ژرمنهای خوشنام این بخش باشد. با توجه به اینکه IS جدید روی همان پلتفرم قبلی ساخته شده، در ظاهر خیلی متحول نشده است اما بااینحال در بخش جلویی آن جلوپنجرهٔ دوکیشکل معروف لکسس با فرمی جدید و طرح داخلی سهبعدی به چشم میخورد.
این جلوپنجره توسط چراغهای جدیدی احاطه شده که برخلاف قبل، دیلایتهای LED بهصورت یکپارچه درون آنها کار شده و این کار ظاهر مدرنتر و سطح بالاتری به خودرو بخشیده است. هرچند پروفیل جانبی IS جدید تا حد زیادی نسبت به قبل دستنخورده باقیمانده اما طراحان با بازطراحی رکابها و درها، استفاده از رینگهای ۱۸ اینچی بزرگتر و خط شخصیت پایینتر که به سمت گلگیرهای عقب جریان یافته، سعی در ایجاد نمای جدیدی داشتهاند.
در عقب سدان کامپکت لکسس هم شاهد سپر جدید و همینطور چراغهای جدیدی هستیم که با یک نوار LED نازک به هم متصل شدهاند. علاوه بر این، درب صندوق هم بهطور کامل از نو طراحی شده است. از لحاظ اندازه نیز IS جدید کمی بزرگتر از قبل شده بهگونهای که حالا ۳۰ میلیمتر کشیدهتر، ۳۰ میلیمتر عریضتر و ۵ میلیمتر بلندتر شده اما فاصلهٔ محوری ۲,۸۰۰ میلیمتری آن هیچ تغییری نکرده است.
هرچند تغییراتی بیرونی IS مدل ۲۰۲۱ چشمگیر و کلی هستند اما بهروزرسانیهای داخلی آن چندان قابلتوجه نیست بهگونهای که فرم و طراحی کلی داشبورد و کنسول مرکزی بدون تغییر باقیمانده است. بااینحال، در اینجا تغییراتی جزئی مثل تبدیل دریچههای تهویهٔ طرفین داشبورد به نمونههای دایرهای و حذف تریم روی جعبهداشبورد به چشم میخورد. همچنین نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم برای دسترسی بهتر، ۷۶ میلیمتر به راننده نزدیکتر شده است.
برای IS جدید همچنین یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم قابل سفارش است که از اپل کارپلی، اندروید اتو و آمازون الکسا پشتیبانی میکند. این نمایشگر بزرگتر به پکیج ناوبری هم مجهز است و میتوان در کنار آن، سیستم صوتی پریمیوم لوینسون ۱۸۰۰ واتی با ۱۷ بلندگو را نیز سفارش داد. هرچند بسیاری از قطعات داخلی IS مدل ۲۰۲۱ از نسخهٔ قبلی گرفته شده اما برای این سدان لوکس ژاپنی تجهیزات زیادی مثل صندلیهای برقی جلو با تودوزی NuLuxe، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای و سیستم دسترسی هوشمند با استارت دکمهای در نظر گرفته شده است.
لکسس برای IS جدید نسخهٔ F Sport را ارائه کرده که در داخل و خارج از ویژگیهای منحصربهفردی برخوردار است. بهعنوانمثال، این نسخه در بیرون از سپرهای اسپرتتر، جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، اسپویلر عقب، سیستم اگزوز اسپرت، دیفیوزر و رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی سود میبرد. علاوه بر این، خریداران میتوانند پکیج هندلینگ پویا را هم سفارش دهند که سیستم تعلیق تطبیقی متغیر و رینگهای ۱۹ اینچی فورجکاری شدهٔ BBS به رنگ مشکی مات را ارائه میکند.
این رینگها اما فقط برای زیبایی نیستند زیرا هرکدام نزدیک به دو کیلوگرم از رینگهای ۱۹ اینچی استاندارد وزن کمتری دارند. این پکیج همچنین قاب فیبر کربنی آینههای جانبی و اسپویلر عقب فیبر کربنی را هم به همراه دارد. لکسس IS F Sport در داخل نیز از صندلیهای اسپرت با گرمکن و تهویه، گرمکن غربیلک فرمان، پدالهای آلیاژی، پارکابیهای فولاد ضدزنگ و رو دریهای خاص برخوردار است.
در پیشرانههای IS مدل ۲۰۲۱ تغییری صورت نگرفته و لکسس همان موتورهای قبلی را برای سدان کامپکت جدید خود ارائه کرده است. این یعنی زیر کاپوت مدل IS300 دیفرانسیل عقب یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند که از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته برخوردار است که چندین پارامتر پرفورمنس مختلف را کنترل میکند تا دندهٔ بهینه را انتخاب کند.
مدل IS300 چهارچرخ محرک علیرغم نام یکسان با مدل قبلی، از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور تحویل داده میشود؛ و نهایتاً مدل IS350 نیز به موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نسخهٔ دیفرانسیل عقب این مدل که از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند، ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۵.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.
هرچند IS مدل ۲۰۲۱ یک نسل کاملاً جدید نیست اما این به معنای دستنخورده ماندن شاسی آن نیست زیرا به گفتهٔ لکسس، تغییرات شاسی خودرو در مقیاس نسل جدید است. این IS جدید در مرکز فنی شیمویامای تویوتا توسعه یافته و آزمایش شده و اولین خودرویی محسوب میشود که از ویژگی جدید «امضای رانندگی لکسس» برخوردار است. به لطف آزمایشهای گسترده، مهندسان با افزایش نقاط جوش در قسمت جلویی خودرو و بهینهسازی ساختارهای تقویتی از ستونهای C تا طرفین سقف، بر تقویت استحکام بدنهٔ تمرکز داشتهاند. به گفتهٔ لکسس، این تغییرات به کاهش سروصدا و لرزش کمک میکند و درعینحال موجب بهبود راحتی سواری و پرفورمنس رانندگی میشود.
علاوه بر این، سیستم تعلیق IS هم کاملاً اصلاح و به بازوهای آلومینیومی فورجکاری شده مجهز شده که ۱۸ درصد از نمونههای فولادی قبل سبکتر هستند؛ اما صرفاً در این قسمت کاهش وزن صورت نگرفته زیرا نوار تثبیتکنندهٔ جدید و کمکفنرهای جدید هم به ترتیب نسبت به قبل ۱۷ و ۲۰ درصد سبکتر شدهاند. همچنین کمکفنرها هم به سوپاپهای جدیدی مجهز شدهاند که سرعت فوقالعادهای داشته و به جزئیترین مشکلات جاده پاسخ میدهند.
در بخش ایمنی هم IS مدل ۲۰۲۱ به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ سیستم ایمنی لکسس (Lexus Safety System+) مجهز شده است. در این سیستم دوربین جلو و رادار موج میلیمتری بهبود یافته و حالا خودرو بهتر میتواند عابرین پیاده، دوچرخهسواران و دیگر وسایل نقلیه را ببیند. از دیگر سیستمهای این پکیج ایمنی هم میتوان به سیستم پیش از برخورد، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار اضطراری فرمان، کروز کنترل راداری پویا، نوربالای هوشمند، دستیار تشخیص علائم جاده، هشدار عبور و مرور عقب و پایش نقاط کور اشاره کرد.
لکسس IS مدل ۲۰۲۱ پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش در سراسر ایالاتمتحده خواهد شد و قیمتگذاری آنهم در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میشود. این سدان جدید ژاپنی همچنین در ۳۹ کشور دیگر هم برای فروش عرضه خواهد شد.
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۹واسه همین فروشش اینقدر کمه تمام رقبا نسل جدید با تغییرات اساسی بیرون دادن فرض کن یه is 2013 داری سال ۲۰۲۳ میخوای عوض کنی بازم باید همون داشبوردو تحمل کنی بدون تغییر خواصی در هندلیگ و ویژگی های اساسی خودرو لکسوس داره نابود میشه بجز rx و nx همه محصولاتش ۱۰ ساله هستن
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹جاااان ، چیشد !!!
الان محمد این حرفشو از کجا آورده که تمام محصولات به جز nx و rx قدیمی هستند .
اتفاقاً nx قدیمتر از LS , ES , UX , LC که حدود دوتا چهار سال میگذره از تولید و معرفیشون قدیمی هستند و حدود ده ساله که تولید میشن ؟!؟! .
ما که نفهمیدیم چی میگید .
اگر هدفتون تخریب لکسوس هست ، اون یه بحثه و اگر هدفتون ندانستن هست ، اون میشه یه بحث دیگر .
علم ریاضی را جابجا کردین با این محاسبتون !!!
Omid622
۲۷ خرداد ۱۳۹۹بیشتر به فیس لیفت میخوره تا نسل جدید از تویوتا بعید بود در مورد محصولات لکسس اینقدر محافظه کارانه عمل کنه
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۹پدال دباره دوئل بزار ولی یک ساله تمومش کن
موافقا لایک
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹خوبی که خوبتر شد
اما چرا داخلش همون قبلیه
لکسوس میخشو محکم کوبونده واسه رقابت با بزرگان آلمانی که حالاحالاها دست نیافتنیست .
تا سوار خودروهای لکسوس نشوید و تجربه نکنید ، نظر دادن در مورد لکسوس بیفایدست .
جواد خطر
۲۷ خرداد ۱۳۹۹بِرندای اروپاییو آمریکایی بُوخوره تو سَرِمون حَدِاَقَل کاشکی بِ جای پولای نفت بولوکِ شُدِ ایرون تو ژاپون و کُرِ جُونوبی بزارَ ماشین ژاپونیو کُرِ ای وارد شِ
Amir Machine
۲۷ خرداد ۱۳۹۹لکسس با این IS اصلاً نمیتونه حریف آلمانها بشه
کابینش هیچ تغییر قابلتوجهی نسبت به قبل نداشته و اصلاً به پای کابینهای مدرن آلمانیها نمیرسه، فقط یه نگاه به کابین سری 3 یا A4 بندازی مشخص میشه لکسس چقدر قدیمیتر بنظر میاد، تازه این IS باید با نسل بعدی C کلاس رقابت کنه که کوه تکنولوژی خواهد بود
موتورها همون قبلیها هستن و درحالی تو سگمنت لوکس دیگه هیچ شرکتی از تنفس طبیعی استفاده نمیکنه، لکسس هنوز ول کن این موتورهای کمقدرت تنفس طبیعی قدیمی نیست و درسته که قابلیت اطمینان بالا و هزینه نگهداری کمتری داره اما اصلاً نمیتونه حریف توربوشارژهای آلمانی بشه
گیربکسهاش کاملاً قدیمی شدن، آخه تو سال 2020 اونم تو یه ماشین لوکس جدید، گیربکس 6 دنده اتوماتیک؟!!!
از لحاظ تکنولوژی هم که قطعا عقبتر از آلمانیهاس، نه صفحه آمپر دیجیتالی، نه سیستم چهارچرخ محرک هوشمند، نه سیستمهای رانندگی نیمه خودران، هیچی
بنظرم لکسس با فیسلیفت کلی IS میخواد بدون صرف هزینه زیاد برای توسعه یه سدان کاملاً جدید، فقط تو این کلاس حضور داشته باشه، همین، وگرنه این IS نهایتاً فقط میتونه با ماشینهایی مثل جنسیس G70، کادیلاک CT4 و جگوار XE رقابت کنه نه آلمانیهای تا دندون مسلح و بشدت مدرن
بهزاد
۲۷ خرداد ۱۳۹۹مدل 2 لیتری توربو داره!
گیربکس دو مدل 6 و 8 سرعته هم داره.
سیستم چهارچرخ هم موجوده و هوشمندانه قدرت رو بین محورها تقسیم میکنه.
توسعه ی پلتفرم برای سدان کم فروش چیزی مثل حماقت یا خودزنیه.
نگاه تجارت این شرکت با سایرین یکم متفاوته و برای همینه پایدارترین تاجر صنعت خودرو گروه تویوتاست و محصولاتش مبتنی بر نیاز بازاره نه پوستر و کاتالوگ.
Ferrari Fxx K Evo
۲۷ خرداد ۱۳۹۹کابینش در مقایسه با رقبای المانی زیاد مدرن نیست
MAHDI
۲۷ خرداد ۱۳۹۹طراحی بیرونش بین سدان های لکسوس جذاب ترینه.یکی از نقاط ضعف لکسوس ها در مقابل رقبای آلمانی سیستم اطلاعات سرگرمی بوده که باید دید الان چطوره.
والبته باید دید وزن این ماشین چقدره چون نسل قبلش مخصوصا در نسخه کوپه خیلی سنگین بودکه اصلا هندلینگ خوبی نداشت در مقابل رقبا. درهرصورت برای رقابت با سدان های آلمانی جدای از طراحی جذاب و کیفیت بالا که اینارو داره باید هندلینگ قوی، هماهنگی بالای موتور وگیربگس، حس قوی رانندگی و برای این کلاس باید تندوتیزو سبک باشی (حداقل در زمان رانندگی وزن بالاش رو حس نکنی)!!!!
کیفیت کابینش خوبه اما برای سال 2020 یکم زیادی شلوغ و پیچیده است داشبوردش!!!
sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۹فک کنم نسل جدیده این نه فیس لیفت.
در کل خعلی خوب شده ظاهرش. میشه گفت هر سه تا سدان اصلی لکسس الان قیافه های معرکه ای دارن
امیر دهقان
۲۷ خرداد ۱۳۹۹سلام
این یه فیسلیفت عمده و کلیه، ولی نمیشه گفت نسل جدید چون روی همون پلتفرم قبلی ساخته شده، فاصله محوری هیچ تغییری نکرده، موتورها و گیربکسها همون قبلیها هستن و کابین و داشبورد هم تقریباً هیچ تغییر بزرگی نداشته
تو سایت منبع این نوشته یعنی Carscoops هم این IS یه فیسلیفت بزرگ عنوان شده
sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۹مرسی امیرجان بابت پاسخ
ایمان جباری
۲۷ خرداد ۱۳۹۹سلام
این ماشین یک Redesign حرفه ای و خفن داشته
لکسوس مثل همیشه عالی کار کرد ??
Hadi
۲۷ خرداد ۱۳۹۹.
.
یادمه ۴ سال پیش پشت یه دونه مدل ۲۰۱۰ نشستم…
اون شب جزو رویایی ترین شبای زندگیم بود
اون مدل موتور ۶سیلندر تنفس طبیعی ۳ لیتری ۲۳۰ اسبی داشت ولی قدرتش انگار خیلی بیشتر بود…
خیلی سریع بود و صداشم واقعا خوب بود صفر تا صدم راحت تو ۶.۵ میزد
حالا این نسل جدیدش رو دیدم یاد اون افتادم…
واقعا خیلی زیبا و خشن شده
راستی امروز روز ژاپنیاس……
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹داداش این شاید دلیلش این باشه که سوار رقبای هم کلاسش نشدی وگرنه اتفاقا آی اس خیلی هم خوب از آب در نیومده بود
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹اگر حرف از رقیب باشه
من سوار شدم و هیچ کدوم از مدلهای سری ۳ و بنز C از نظر نرمی و راحتی به پای لکسوس نمیرسند ولی از لحاظ هندلینگ و لذت فرمانپذیری آلمانیها سرآمد کلاس خودشون هستن .
به شخصه راحتی و نرم بودن در رانندگی را به خشک بودن ترجیح میدم .
حالا اینکه شما میگی is خوب در نیومده ، توضیح بدین چرا خوب در نیومده ، دنبال چی هستید در خودرو که میگوئید خوب در نیومده .
داخل is تا حالا نَنِشستی ، فقط یه چیزی تو هوا میپرانید .
بماند که هنوز پس از ۱۰ سال مدلهای سری اول وارداتیها دارند بدون هیچ ایراد و اِروری کار میکنند و تازه خیلی از صاحبان این خودرو دست به آبدیت ظاهرش هم میزنند ، چون این ماشین اگر به خدماتش برسی چیزی به نام خرابی نداره مگر اینکه تصادف کنی باهاش .
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹من اهواز زندگی میکنم تا دلت بخواد نمونه های استوک این مدل و سری سه و سی کلاس اومده… دیگه دست مردم اومده که کدوم مدل ها نمونه استوک کم دردسرتری هستن این مدل لکسوس هم مشابه سی کلاس و سری سه سواری خشکی داره احتمالا شما تاحالا سوار این مدل نشدی که میگی راحت و نرمه…. کابین نسبت به زمان خودش مدرن بود اما الان دیگه نه! ضمن اینکه به شدت کابین کوچیکی داره و قد بلند باشه واقعا به مشکل میخوره مخصوصا جاپا عقب که تقریبا بی استفادست
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۹دقیقاً ذکر کردم که اگر نرم هست نسبت به رقباش و نه کلاسهای بالاتر .
یه پیگیری کنید متوجه میشی ارور در خودروهای آلمانی یه چیز عادیه حتی اگر به خدماتش برسی اما در لکسوس به این راحتیها اروری نمیبینید .
شما اهواز هستین چه ربطی به سوار شدن این خودروها داره ؟
پلاک اروندی دلیل میشه ؟
OMID
۲۷ خرداد ۱۳۹۹لکسوس مثل لامبورگینی ماشینای لوکس میمونه
طراحیاش خشن ولی به شدت زیبا و ماندگار و ظریفه
.
۲۷ خرداد ۱۳۹۹فیس لیفت فایده نداره با این موتور ها و طراحی داخلی با g70 هم نمیتونه رقابت کنه چه برسه به سری ۳ کاش با همین چهره تغییر نسل میداد ظاهرش جذاب شده چون
(suan chwan)امینMAF
۲۷ خرداد ۱۳۹۹بهش نمیخوره اسمش is باشه
AMANTE
۲۷ خرداد ۱۳۹۹این ماشین الان طراحی فوق العاده ای داره و از اون شلوغ و گیج بودن طراحی قبلی فاصله گرفته و یک سدان جذاب و خشن شده، حالا اینکه طراحی داخلیش یه خورده قدیمی میخوره به کنار.
این ماشین داره داد میزنه به من یک موتور شیش سیلندر 3 یا 3.5 لیتر توربو بدید با حداقل 450 و حداکثر 520 اسب بخار و یک مهندسی هندلینگ و عملکردی در حد LFA تا بتونم آلمانی های مغرور و جنتلمن رو بشونم سر جاشون.
pooriya.bmw.germany
۲۷ خرداد ۱۳۹۹لکسس همه پلت فرم هاش قدیمی هست این ای اس پلت فرم ش واسه ده سال پیشه
اصل یک ماشین پلتفرم ش هست
تعویض چراغ کاپوت گلگیر نمیشه یه ماشین جدید
ال ایکس پلتفرم ش واسه سال ۲۰۰۷ هست
ان ایکس پلتفرم ش با نسل قبلی روفور یکسان هست که سال ۲۰۱۲ تولید شده
موتور قدیمی گیربکس قدیمی پلتفرم قدیمی
یا تویوتا اصل پلتفرم درک نکرده یا از توانش خارجه طراحی پلتفرم های جدید
این پلتفرم ای اس از نسل های قبل تر ب ام و سری سه و بنز سی کلاس شکست های سنگینی خورده الان چطوری میخواد با ب ام و سری ۳ آل نیو رقابت کنه
حسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۹آره فقط بی ام و بلده پلتفرم بسازه??? دم بی ام و گرم. فقط نمی دونم با این همه توانایی هاش این جلوپنجره یا بهتر بگم دریچه کولر چیه میذاره جلوی ماشیناش. حتی i4 که الکتریکی هست جلوپنجره داره به عظمت جلوپنجره آوالون. همون آوالون که گفته بودی طراح های تویوتا با چه عقلی اون جلوپنجره رو واسش گذاشتن چون نیازی بهش نداره.
نمی دونم تویوتا با بی ام و چیکار کرده که بعضی از طرفداراش اینقدر دشمنی دارن? جز اینکه لطف کرد و بی ام و رو از دانش الکتریکی و هیدروژنی خودش بهره مند کرد.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۹والا تا جایی که من میدونم ، طراحی چراغهای عقب سری ۳ جدید شبیه محصولات لکسوس شده و از همه مهمتر اینه که این پلتفرم با تمام قدیمی بودنش هنوز اینقدر قدرتمند هست که تولید میشه و فروش داره و ظاهر لکسوس با کوچکترین فیسلیفت میتونه زیباتر از همه رقباش باشه که این هنره .
هر کدوم از خودروها بازار مخصوص به خودشون را دارند که هیچ ادعایی برای دست درازی به بازار دیگری نمیتونه داشته باشه چون نیاز هر خریدار با دیگران متفاوته .
کسی که is به گفته شما را میخره یعنی عقل یا پولشو نداشته که سری ۳ یا بنز بخره ؟؟؟
لکسوس خریدن یعنی در نظر گرفتن خیلی از مسائل از جمله اطمینان بالا و کم استهلاکی با افت قیمت کمتر و ارورهای کمتر و از همه مهمتر سواری نرم و راحتتر .
Peyman56
۲۷ خرداد ۱۳۹۹خب بزرگترین مزیت لکسوس کیفیت ساخت ومهندسی ژاپنیشه که هوای جیب مشتریاشو داره.بنظر من مخصوصا در ایران این مهمترین فاکتوره که ماشین لوکس و بروز با امکانات مناسب سوار شی وهزینه های مالکیت ماشینت پایین باشه.مگه آدم هر روزمیخواد بره پیست؟
Mohammadreza
۲۷ خرداد ۱۳۹۹بسیار زیباست.
آرم لکسوس روی جلو پنجره هم تضمینی بر کیفیت در طولانی مدت هست.
لکسوس مثل همیشه عالی
samurai
۲۷ خرداد ۱۳۹۹عالی ولی من مدل ls رو بیشتر دوست دارم اوج هنر لکسوس تو پرچمدارش که ال اس هست میشه دید
ارش
۲۷ خرداد ۱۳۹۹طراحی بیرونیش عالیه هیچ ایرادی نداره .
MASIHA
۲۷ خرداد ۱۳۹۹از همه نظر تقریبا ایده اله….
parvaz
۲۷ خرداد ۱۳۹۹کاش قیمتش رو هم میگفتند اونوقت راحت تر میشد در موردش نظر داد، ولی بازم با خریدش آدم چیزی رو از دست نمیده بلاخره لکسس هستش و معیار های خاص خودش رو داره
sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۹نسخه پایه از 32 هزارتا شروع میشه
parvaz
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ممنون سینا جان، طراحی زیبایی داره ولی با بودن سری ۳ خیلی سخته آدم ازش دل بکنه، اینقدر منتظر سری ۴ بودیم به ظاهر سری ۳ بی تفاوت شدیم چون انتظار داشتیم خیلی خفن تر از سری ۳ باشه، الان میبینم سری ۳ چقدر جذاب هستش و اصلا توجه نمی کنیم
Sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اره سری 3 فوق العاده اس
این ماشینم چون از موتور و پلتفرم قدیمیش استفاده کرده بعیده ناامید کننده است یکم هرچند قیافه اش فوق العاده است واقعا
مانی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹یه بازنده تمام عیار
حتی جلو جنسیس جرات نطق کشیدن نداره
اسم سی کلاس جدید و بیام و سری ۳ رو دیگه نیارین
بهنام
۲۷ خرداد ۱۳۹۹نمای جلو بینظیره. جلوپنجره ی لکسوس بالأخره روی دوتا مدل لکسوس به زیبایی هر چه تمامتر نشست، آی اس و ال اس. تو سگمنت سختی حضور داره ولی حرف برای گفتن هم خواهد داشت.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۹باشه مانی
قرنتینه رو شما هم اثر گذاشته ، مشکلی نیست .
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹من مونده م والّا …
آخه ماشین به این توپی،چرا داشبوردش اینه؟
بدتر از همه اینکه اصلا تمام محصولات تویوتا،دارای فرمان مزخرف و ابلهانه ای هستند … یعنی یکی نیست توی اون دم و دستگاه که بفهمه این فرمون ها به درد هیچ ماشینی جز محصولات سایپا نمیخوره؟!
amin
۲۸ خرداد ۱۳۹۹سلام
من که فک میکنم داشبورد old school و با کیفیتی و قشنگی داره . درسته به شیکی داشبوردای آئودی نیست ولی از داشبوردای مرسدس که یه تبلت دراز میذازه ازینور تا اونور کابین بهتره .
بعدم لکسوس واقعا هزینه نگهداریش پایین و نقرون به صرفه ست .
ایوب
۲۸ خرداد ۱۳۹۹چه طراحی خوفی داره
حیف کابینش قدیمیه و با طراحی بیرونیش نمیخونه
قشنگ یه 10سال اختلاف نسل بین داخل و بیرون ماشین هست
Kf
۲۸ خرداد ۱۳۹۹دوستانی که به داشبورد و جلو پنجره بزرگ سری ۴ حمله کردن نیستن؟
یکی نیست که بگه چرا داشبوردش تغیری نکرده یکی نیست که بگه چرا سپر جلو فقط شده جلو پنجره؟!!!! دلیلش فقط تعصب روی یک برند هستش و از بقیه برند ها خوشت نمیاد.
رامتین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹همه چیزش خوبه جز 2 مورد:
اینکه بهتر بود از پلتفرم TNGA استفاده می کرد و اینکه چرا این موتورهای قدیمی را عوض نمیکنه؟ آخه چرا تویوتا این رویه را داره. اون موتور 8 سیلندر 5 لیتری 472 اسبی را که 10 ساله استفاده میکنه. اینم از این موتور 2 لیتری. بحث اصطحلاک هم فرضا مطرح باشه اصلا این روند و طرز فکر تویوتا جالب نیست. چطور مرسدس و بی ام و همواره در حال پیشرفت هستند! مثلا موتور سری4 بی ام و که 2 لیتری توربو بوده از 248 به 255 اسب و گشتاور از 370 به عدد فوق العاده 400 نیوتن متر رسوند.
آریا ماشین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اسم لکسوس میاد یاد خدا بیامرز gs میفتم…
در ضمن تو متن شتاب مدل دیفرانسیل عقب سریع تر از چهار چرخ محرک نوشته شده ، مگه میشه؟
مهرداد
۳۱ خرداد ۱۳۹۹طراحی بیرونی فوق العادست مخصوصا با کیت f-sport ولی طراحی داخلیش دیگه واقعا قدیمی شده و نا امید کنندس. اگه داخل ماشین رو هم بروز میکردن با وجود اینکه پلتفرمش همون قدیمی بوده میتونست تو بازار رقابت کنه چون خریدارای لکسوس معمولا قابلیت اطمینان و کمی راحتی بیشتر و ظاهر خاص رو به اینکه پرفورمنس ماشین بین رقبا بهترین باشه ترجیح میدن و حداقل با این فیس لیفت دلیلی نداشت با سری 3 یا مثلا جگوار رقابت کنه