پس از معرفی یک کانسپت نزدیک به تولید در نمایشگاه دیترویت در اوایل امسال، حالا لکسس سرانجام رسماً نسخهٔ تولیدی LC کانورتیبل را در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی کرده است. این خودرو در همهٔ قسمتها بهجز سقف با نسخهٔ کوپهٔ خود یکسان است اما سقف باز شوندهٔ آن از نوع پارچهای چهار لایه است که میتوان آنرا طرف ۱۵ ثانیه تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته کرد. این سقف در دو رنگ مشکی یا بژ قابل انتخاب است که در کنار یکی از ۱۰ رنگ قابل انتخاب برای بدنه قرار میگیرد. بخش عقبی LC500 کانورتیبل نیز با صندوق بار اصلاحشده، چراغ ترمز سوم یکپارچه و پوشش عقبی جدید، طراحی منحصربهفردی دارد.
ازآنجاییکه خریداران این خودرو با آن در شرایط آبوهوای مختلفی رانندگی میکنند، LC500 کانورتیبل به سیستم گرمایش و سرمایش پیشرفتهای مجهز شده است. بدین منظور، سیستمی بنام نگهبان آبوهوای لکسس در این خودرو ارائه شده که با سیستم گرمایش بخش فوقانی بدنه، بهطور خودکار سیستم تهویه، گرمکن صندلیها، گرمکن گردن و گرمکن غربیلک فرمان را تنظیم میکند تا سرنشینان بدون توجه به دمای بیرون راحت باشند. در این خودرو همچنین کمربندهای ایمنی طراحی خاص دارند و بخش عقبی هم از نو طراحی شده که به کاهش سروصدای باد کمک میکند. علاوه بر این، یک بادگیر شفاف هم در LC500 کانورتیبل تعبیه شده که موجب کاهش سروصدا در سرعتهای بالا میشود.
در داخل LC500 کانورتیبل خریداران از کابینی شیک با تودوزی چرم و آلکانترا برخوردار خواهند بود. پدالهای آلیاژی، نورپردازی داخلی و نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو، آمازون الکسا و کارپلی نیز از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این روباز ژاپنی هستند. LC500 کانورتیبل همچنین بهصورت استاندارد به سیستم ایمنی پلاس لکسس مجهز شده است که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل راداری پویا، نوربالای هوشمند چراغهای جلو، سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میشود.
لکسس فعلاً مشخصات دقیق پرفورمنس LC500 کانورتیبل را منتشر نکرده است اما میدانیم که این خودرو مثل برادر کوپهٔ خود به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 مجهز است که ۴۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده تا نیروی خود را به چرخهای عقب برساند. هرچند فعلاً معلوم نیست LC500 کانورتیبل چقدر از نسخهٔ کوپه سنگینتر است اما گفته شده شاسی خودرو تقویت شده و تعلیق نیز دوباره تنظیم شده است بهگونهای که بهمنظور بهبود راحتی سواری، تعلیق عقب خودرو به اتصالات آلومینیومی ریختهگری شده و کمکفنرهای پرفورمنس مجهز شده است.
قرار است LC500 کانورتیبل تابستان آینده برای فروش به بازار عرضه شود و فعلاً قیمت آنهم مشخص نیست اما لکسس نسخهٔ تولید محدودی از آنرا بنام سری اینسپیریشن (Inspiration) ارائه خواهد کرد که تنها ۱۰۰ دستگاه از آن ساخته میشود. همهٔ این صد دستگاه با رنگ بیرونی آبی، سقف آبیرنگ، تریم خاکستری و رینگهای ۲۱ اینچی ارائه میشوند. علاوه بر این، قرار است یک نمونهٔ تک ساخت از LC500 کانورتیبل در تاریخ ۱۷ ژانویه در حراجی بَرت جکسون به حراج گذاشته شود که اطلاعات و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.
کیان
۵ آذر ۱۳۹۸خیلی زیباست
واقعا زیباست
net
۵ آذر ۱۳۹۸چراغ جلو و عقب ۳ جهته بد هست.اگر سقف فلزی جمع شونده خودکار داشت زیباتر میشد.اگر اگزوزها دایره ای بود قشنگتر میشد.رینگش جالب نیست .طراحی داخلی خوبه و چون ماشین روباز هست نباید ساعت انالوگ کنار ال سی دی استفاده میکرد و اگر سمت چپ دنده دیوار زشت نداشت خیلی زیباتر میشدو این دیوار زشت احساس میشه صندلی شاگرد تحریم هست و شاگرد با راننده قهر هستند. صندوق عقبش کشیده هست خیلی خوبه
مهدی
۵ آذر ۱۳۹۸بهترین ماشین لوکسی که امسال دیدم خیلی زیباست و یه دهن کجی اساسی به آلمانی هاست
ارشیا
۵ آذر ۱۳۹۸عجب چیز واقعا
NAVID۰۰۹۸
۵ آذر ۱۳۹۸وای از این لکسوس
دو خودرو در دنیا هست که به شدت فضای داخلی آنها من را مبهوت و هپروت خودش کرد ، یکی بنز s مدل ۲۰۱۵ با تریم سفید و کرم و دیگری همین لکسوس LC با تریم چرم و جیر نسکافه ای رنگ ، که هر دو را در نمایندگی شهر دوبی سوار شدم .
وقتی داخل این دو خودرو میشوید ، به شما قول شرف میدم که برای چند ثانیه سکوت میکنید از هنر طراحی و احساسی که کابین به شما میده چیزی که در هیچ خودروی دیگری حتی گرانتر از اینها هم ندیدم .
نوید جهرمی
۶ آذر ۱۳۹۸کاملا باهات موافقم نوید. یه چیزی رو هم سر در نمیارم. هر چی داره سنم بالاتر میره، بیشتر از لکسس خوشم میاد. برا شما هم همینطوره؟
رامتین
۵ آذر ۱۳۹۸خیلی زیباست اما از نظر فنی جذاب نیست. موتور 5 لیتری 8 سیلندر با 470 اسب، فناوری 10سال پیشه. تعجب میکنم ژاپنیها تغییر روی این موتور که روی gsf هم نصب شده، ندادند. انتظار اصلا از لکسوس نیست که مانند فراری458 بیاد روی موتور 4.5 لیتری 8سیلندر تنفس طبیعی، 570 اسب بده اما روی همین حجم میتونست تا 500 اسب برسونه. ضمنا این خودرو را میشد چند سانت کوچکتر کرد و با سقف فلزی بجای پارچه ای همراه کرد که افزایش وزنش هم جبران بشه و از نظر زیبایی، به حد اعلا.
علیرضا
۵ آذر ۱۳۹۸از نظر طراحی خیلی نمیشه بهش ایراد گرفت … تقریبا کامل و جذابه . ولی داخل ماشین خیلی حرف برای گفتن داره . خیلی لوکس و با کیفیته … اما موتور با این حجم سیلندر و خروجی زیر ۵۰۰ معقول نیست.یه فکری به حال این قسمت کنه توان رقابتش شدیدا بالا میره
علی
۵ آذر ۱۳۹۸سیستم نگهبان آب و هوا رو عشقه
قشنگیش که بماند
امیر.عارف
۵ آذر ۱۳۹۸روی تک تک اجزای داخل کابین ساعتها فکر و کار شده . خیلی زیبا و با سلیقه کابینش جمع شده .
Mohammadreza
۵ آذر ۱۳۹۸هرچی بیشتر نگاهشمیکنم بیشتر در نظرم زیبا میشه .
Abbas
۵ آذر ۱۳۹۸فقط میتونم بگم خدااااایااااا،کاااااااابینشششش فقط،و ای لعنتتت بر شانس خراب من که همش باید کابین فوق لوکس و پوشیده از چرم پارس رو لمس کنم،همین