لکسس NX نیاز چندانی به عمل جراحی و فیس لیفت نداشت اما این کمپانی ژاپنی به گونهای دیگر فکر کرده و از مدل فیس لیفت شدهی این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرده است. اگرچه بازنگریهای صورت گرفته در ظاهر خودرو قابلتوجه نیستند اما باعث چشمگیرتر شدن ظاهر خودرو در جاده خواهند شد.
لکسس میگوید کل نمای جلوی NX 2018 تازه شده و اگرچه قطعاً تفاوت وجود دارد اما فقط افراد تیزبین خواهند توانست بلافاصله این تفاوتها را تشخیص دهند. از بخشهای بازطراحی شده در بخش جلو میتوان به جلوپنجرهی دوکیشکل و چراغهای روز روشن LED اشاره کرد.
به علاوه، هر دو مدل NX 300h و اف اسپورت از ورودیهای هوا و مه شکنهای اصلاح شدهای سود میبرند. تغییرات بخش عقبی خودرو نیز شامل خروجیهای اگزوز کرومی بزرگتر، چراغهای اصلاح شده، اسپویلر جدید برای NX 300h و عناصر کرومی L شکل در هر دو طرف سپر میشوند. مجموعه رینگهای ۱۸ اینچی جدیدی نیز در لیست آپشن های این خودرو قرار گرفتهاند.
مدل استاندارد NX 300 از نظر فنی تقریباً همان مدل NX 200t بوده و از همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده میکند. مدل NX 300h نیز همان پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و دو واحد الکتریکی خود را حفظ کرده است. لکسس میگوید هر دو مدل یاد شده همان کارایی قبلی را دارند.
از مهمترین تغییرات فنی این خودرو میتوان به بهبودهای قابلتوجه سیستم تعلیق برای ارتقای سواری و هندلینگ اشاره کرد. از میان تغییرات صورت گرفته میتوان به تنظیم دوبارهی فنرها، میلههای پایدارکننده و بوشها اشاره کرد. به علاوه ضربهگیرهای جدیدی بکار رفته که باعث بهبود سواری NX فیس لیفت شده است. لکسس همچنین از همان سیستم تعلیق متغیر تطبیقپذیر بکار رفته در مدل LC 500 بهره برده است.
ما بهبودهای قابلتوجهی را در زمینهی طراحی NX شاهد بودهایم و کارایی آن را ارتقا دادهایم. همچنین ویژگیهای جدیدی را به منظور افزایش راحتی و رفاه در نظر گرفتهایم. لکسس NX جدید هنوز هم همان عناصر محبوب خود در گذشته یعنی طراحی تیز، استفادهی روزمره و لذت سواری را ارائه میکند اما همهچیز بهبود پیدا کرده و اولین بار که خودرو را برانید متوجه آن خواهید شد.
#ali.m#
۳۱ فروردین ۱۳۹۶واقعا طراحی خوبی داره توی کشور هم ازش خیلی خوب استقبال شده .
japan&america
The R
۳۱ فروردین ۱۳۹۶تغییر اسم مدل های مختلف هم برای رقابت خیلی جالبه. تو یه سایت می خوندم که بنز و ب ام و تو تغییر نام گذاری ها کلا به هم نگاه میکنن.
مثلا بنز مدل E300 رو میده و بی ام و مدل 528 رو به 530 تغییر نام میده. چون یه جورایی 2 از 3 کمتر به نظر میاد. یا مثلا c300 و 330 (که به جای 328 اومده). شاید لکسوس هم به همین دلیل مدل 200t رو به 300 تغییر داده.
Parvaz
۳۱ فروردین ۱۳۹۶قبلا تو نام گذاری ۲۸ نشان از موتور ۴سیلندر بود و ۳۰ ۶سیلندر بود، الان فکر کنم یکم پیچیده تر شده !!!
The R
۳۱ فروردین ۱۳۹۶به صورت سنتی BMW بعد از شماره اتاق، دو رقم حجم موتور رو می نوشت. مثلا 520 میشد سری 5 با موتو 2000 (البته استثنا هم وجود داشته). الان عوض شده.
تو بنز هم سه رقم بعد از حرف نشون دهنده سه رقم اول حجم موتو ربودن (مثلا E300 میشده E کلاس با موتور 3000 که البته باز هم استثنا وجود داشته).
28 نشون دهنده 4 سیلندر نیست. مثلا 525 های مدل 2009 موتور 6 سیلندر 2500 دارن.
چیزی که گفتم این بود که مثلا تغییر 528 به 530 در جهت رقابت با مرسدس هست چون E300 رقیب مستقیم 530 هست در نتیجه از نظر بازاریابی بهتره که 528 به 530 تغییر کنه. این یکی از شگردهای مارکتینگ هست.
فيصل.
۳۱ فروردین ۱۳۹۶عدد تو اسم ماشینای لکسس نشاندهنده حجم موتوره. ۲۰۰ یعنی ۲ لیتری، ۳۵۰ یعنی ۳.۵ و ۵۰۰ یعنی ۵لیتری و 570 هم یعنی 5.7 لیتری
Nx200 یعنی ۲لیتری و t هم یعنی توربو
و مثلا Es350 هم سدان ۳.۵ لیتری
X: کراس اورها
S: سدانها
IS: intelligent sedan
NX: Nimble cross over: یعنی کراس اور چابک
RX: Radiant cross over یهنی کراس اور درخشان
GS: Grand sedan: سدان بزرگ
LS: Luxury sedan
GX: grand cross over
Es: excecutive sedan
هیبریدیها هم ۱ عدد بالاتر از نسخه غیر هیبریدی با پسوند H. مثل nx300h و gs450
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
البته الان این قاعده دیگه منسوخ شده.
مثلا در همین سری ؛ NX300 H موتور 2.5 لیتری داره.
یا RX450 که بازم موتور 3.5 لیتری داره.
The R
۳۱ فروردین ۱۳۹۶الان اسم NX 200 شد NX 300. اون قاعده قدیمی شده و نامگذاری ها عوض شده.
فيصل.
۳۱ فروردین ۱۳۹۶جلو پنجره اولی ک اف اسپروت نیست هم مثل LX جدید شده تو سایز کوچکتر. بعضیا میگن خیلی قشنگه بعضیا میگن خیلی زمخت و زشت
حسین وی
۳۱ فروردین ۱۳۹۶واقعا فیسش نسبت به قیمتش خیلی عالیه یادمه اوایل که اومده بود هشیکی باور نمیکرد 350 300 قیمتشه واقعا زیباس
mohsen
۳۱ فروردین ۱۳۹۶واقعا چرا باید به این پیر اسپورت نما 350 400 میلیون پول داد
من که خیلی خوشم نمیاد از این سگمنت ولی X3 رو ترجیح میدم
این همم خرج کنم 220 یا حتی سری 3 و 4 هم ساپورت میکنه
باز تواین سگمنت به پول کمتر اوتلندر رو خیلی خیلی دوست دارم
نمیدونم حتما یه چیز داره دیگه من که چیزی ندیدم تو 1 ساعت توش
Archi KHAN
۳۱ فروردین ۱۳۹۶انصافا تو بازار آشفته ی ایران یکی از بهترین هاست …
amin
۳۱ فروردین ۱۳۹۶واقعا معرکه است هم طراحی داخلیش و هم طراحی خارجیش .
Amir.dp
۳۱ فروردین ۱۳۹۶یه سامورایی واقعی??
حمید
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶میدونین از چی خندم می گیره!!
از اینکه ی عده با اطمینان میگن جنسیس هیوندایی تا ۱۰سال دیگه لکسوس رو زمین می زنه!
یعنی خود هیوندایی هم حتی چنین رویایی برای ده پونزده سال آیندش نداره !
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته حمید جان.
ایشان تعداد فروش مدنظرشون بود اما با این شروع برند لوکس جنسیس که فروش بسیار پایینی بود و با اون حجم تبلیغات تقریبا یک شکست محسوب میشه و لازم به ذکر هست تا قبل از حضور سری G جنسیس این شرکت دو محصول لوکس در سبد فروش داشت که اوضاع بدی نداشتند!
یک محصول بیشترین فروشش در همان یکی دو سال اول حضورش رقم میخوره اما برای جنسیس این کار خوب پیش نرفت.
به غیر از اون خودروی لوکس کیا k900 در سه ماهه اول سال در آمریکا 108 عدد و کانادا 3 عدد تونسته بفروشه و تا حدودی به مرز کنار کشیدن از بازار نزدیک هست و در آینده در سگمنت اپتیما ، سوناتا. کادنزا ، آزرا هم دچار مشکل فروش خواهند شد و اون موفقیت هایی را که در ساخت خودروهای کوچک شهری بدست آوردند ممکنه با این بلندپروازی ها کم رنگ بشه و به مشکل بخورند.
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶خوش استیل و جذاب تر شده ولی قیمتش در ایران زیادی بالاست