لکسس در نمایشگاه شانگهای اولین مینیون تاریخ خود را با نام LM رونمایی کرده است. البته این خودروی کاملاً جدیدی نیست زیرا بر اساس مینیون تویوتا آلفارد ساخته شده و در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ آلفارد محسوب میشود اما بااینحال لکسس تغییراتی زیادی را خصوصاً در داخل آن انجام داده و LM را به خودروی بسیار خاص و لوکسی تبدیل کرده است. در بخش جلویی این مینیون، جلوپنجرهٔ مشهور لکسس در اندازهٔ بسیار بزرگی به چشم میخورد که جلوپنجرهٔ بامو سری ۷ در مقایسه با آن کوچک به نظر میرسد! این بزرگترین جلوپنجرهٔ دوکیشکلی است که تاکنون در محصولات لکسس دیدهایم. در جایجای بدنهٔ LM نیز تریمهای کرومی فراوانی به چشم میخورد که نمای لوکسی به آن بخشیدهاند.
هرچند ظاهر LM با وجود جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ جذاب و چشمگیر به نظر میرسد اما اتفاقات مهمتر در داخل این ماشین روی داده است. لکسس این مینیون لوکس را با ترکیب داخلی چهار صندلی در شانگهای به نمایش درآورده است که دو صندلی عقبی آن بسیار لوکس و مجلل بوده و سطح راحتی مشابه یک مبل را ارائه میکنند. با این ترکیب، بخش عقبی LM به سالنی مشابه بخش بیزینس کلاس هواپیماها تبدیل شده است. صندلیهای عقب به گرمکن، تهویه، ماساژور و تنظیمات متنوعی مجهز هستند. به گفتهٔ لکسس، این صندلیها با فومهای خاصی پُر شدهاند که ترکیبی از حمایت ایدهآل از بدن و راحتی مشابه لیموزینها را ارائه میکند.
بخش صندلیهای عقب LM با دیواری از قسمت جلو جدا شده که این دیوار از بخشی شیشهای با قابلیت بالا و پایین رفتن برخوردار است. روی این دیوار همچنین یک تلویزیون بزرگ ۲۶ اینچی هم جای گرفته است که این تلویزیون قابلیت اتصال به دستگاههایی مثل گوشیهای هوشمند و تبلتها و همینطور پخش بلوری را دارد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه این مینیون لوکس نیز میتوان به سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو، یک یخچال کوچک ۱۴ لیتری با فضای کافی برای قرار دادن دو بطری نوشیدنی و یک صفحهنمایش لمسی بین صندلیهای عقب برای کنترل تلویزیون، صندلیها، سیستم تهویه و سیستم صوتی اشاره کرد. در LM حتی مثل محصولات رولزرویس، محفظهای برای قرار دادن چتر هم تعبیه شده است.
اما علاوه بر این ترکیب چهار صندلی مجلل، به گفتهٔ لکسس، این مینیون با ترکیب هفت صندلی (بهصورت سه ردیفه) هم قابل سفارش است. این نسخه از دو صندلی فردی لوکس در دو ردیف اول به همراه سه صندلی در ردیف سوم برخوردار است. صندلیهای ردیف دوم با زیر آرنجیهای بزرگ، راحتترین صندلیهای این نسخه هستند. به گفتهٔ لکسس، این نسخهٔ هفتنفره برای ثروتمندان و تاجرانی مناسب است که نیاز به حمل تعدادی از اعضای خانوادهٔ خود را هم دارند.
مینیون لکسس در دو مدل LM350 و LM300h با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود. مدل اول به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بنزینی مجهز است درحالیکه دومی از قوای محرکهٔ هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده میکند. بهمنظور ارائهٔ سواری راحت و جذب ناهمواریهای مسیر، در این مینیون از فناوریهای تعلیق نسل جدید سدان ES مثل کمکفنرهای سوپاپدار استفاده شده است. لکسس LM از اواخر امسال در دو رنگ مشکی و سفید در بازار چین و دیگر کشورهای آسیایی عرضه خواهد شد اما متأسفانه سازندهٔ ژاپنی برنامهای برای عرضهٔ این مینیون لوکس در دیگر قارهها ندارد.
MjM
۲۸ فروردین ۱۳۹۸مثل همه ماشینهایی که زشت شدن و ما فقط بهشون عادت کردیم به اینم که از اولش یکم زشته عادت میکنیم!
اون حالت امضای طراحیشو رو ستون وسط نمیداشت بهتر بود!!
Sajjad
۲۸ فروردین ۱۳۹۸شبیه کابینتی شده که با چسب برق براش چراغ عقب درست کردی
البته
این ماشین کاربردش مهم تره تا ظاهرش
علیرضا(lexus)
۲۸ فروردین ۱۳۹۸شایسته ترین و زیباترین ون دنیا
s.h
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ون های سوپر لوکس مرسدس خیلی جادار تر و بزرگتر و اپشنال تر از این هستند
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۳۹۸دورش بگردم ، مگه داریم از این لوکس تر .
عاشق ون هم نباشی ، اینو ببینی عاشق میشی .
تمام رقیبا رفتن برای دومی و پائینتر بجنگند .
me84
۲۸ فروردین ۱۳۹۸.
جلو پنجرش با اینکه زیادی بزرگه اما از طرفی هم خیلی خوش فرمه و کلا طراحی زیبایی داره. من که خیلی خوشم اومد.
sina
۲۸ فروردین ۱۳۹۸داخلش چه خوبه !
مهزیار
۲۸ فروردین ۱۳۹۸seriously?
Mohammadreza
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ون های لوکس مثل همین لکسوز Lm و ون های مرسدس و … یا Suv های بزرگ لوکس مثل رنجروور اتوبیوگرافی و اسکالید چون از لیموزین ها فضای داخلی بیشتری دارن(مخصوصا از نظر ارتفاع داخل کابین)راحتی و امکانت بیشتری هم در دارن(یکی از مثال اپشنهای بیشترشون همین تلویزیون ۲۶ اینچی لکسوس Lm هست)
در مقابل لیموزین ها پرستیژ و خاص بودن بیشتری دارن
بنظرم مثل بقیه سگمنت ها, ون ها و Suv های فوق لوکس یواش یواش جای لیموزین هارو خواهند گرفت .به همین خاطره که لکسوس اولین ون لوکسش رو معرفی کرده که فعلا بازارهای هدف محدودی داره ولی احتمالا در اینده در بازارهای بیشتری عرضه خواهد شد
حمیدرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ظارهش اصلا شباهتی به لکسوس های دیگه نداره اخه چیه مد شده همه دارن جلو پنجره دهن نهنگ میزارن داخلشم که خیلی خیلی شیک و لوکسه قطعا در چین خیلی بازار خوبی پیدا می نه خصوصا که اونا عاشق ون و خودروهای ام پی وی هستن