اگر شایعات منتشر شده درست از آب دربیایند، نسل بعدی لکسس IS از همان پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژر تویوتا سوپرای جدید استفاده خواهد کرد. همانگونه که میدانید این پیشرانه از بامو به عاریت گرفته شده است.
مجلهی Best Car ژاپن با انتشار این خبر گفته اگرچه فعلاً تأییدیه رسمی توسط لکسس منتشر نشده اما در صورت تبدیل شدن این خبر به واقعیت یک سورپرایز واقعی در انتظارمان خواهد بود. دو خودروی بامو M340i و Z4 M40i از همان پیشرانهی B58 سوپرا استفاده میکنند اما مدلهای آلمانی قدرت ۳۸۲ اسب بخاری دارند درحالیکه قدرت سوپرا به ۳۳۵ اسب بخار میرسد.
پیشرانهی سوپرا ظاهراً تنها قلب آهنین نسل بعدی لکسس IS نخواهد بود. این خودرو احتمالاً با پیشرانههای ۲ و ۲.۴ لیتری توربو و نسخهی ۲.۵ لیتری هیبرید هم عرضه خواهد شد.
این همهی داستان نیست. IS F نیز میتواند در نسل بعدی این خودرو بازگشت باشکوهی داشته باشد و از پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربوی سدان LS 500 استفاده کند. این پیشرانه در فرم فعلی خود قدرت ۴۱۶ اسب بخاری دارد که برابر با قدرت پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی IS F قبلی میباشد. مهندسان لکسس همچنین میتوانند پیشرانهی LS 500 را دستکاری کنند تا قدرت و کاراکتر بهتری در IS F داشته باشد.
جدای از پیشرانهها، نسل جدید IS احتمالاً ابعاد مشابهی با نسل فعلی خواهد داشت و وزن آن کمتر و حدود ۱۵۴۰ کیلوگرم خواهد بود. در مقام مقایسه میتوان گفت نسل فعلی وزن ۱۶۹۵ کیلویی دارد که آن را سنگینتر از رقبای آلمانی میکند. انتظار میرود نسل جدید لکسس IS در سال ۲۰۲۱ رونمایی و به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ فروخته شود.
parvaz
۵ اسفند ۱۳۹۷نمیدونم چرا ولی هربار میشنوم تویوتا از انجین های بیمر استفاده میکنه حس بدی بم دست میده، مثل این میمونه بیمر برای خودش داره هوو میاره!!!
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۷جناب parvaz
همین حِسی که شما نسبت به تویوتا داری .
تویوتا بازها نسبت به bmw دارند .
پس بهتره ، مثبت (( + )) به این پروژه نگاه کنیم تا جنگی بین طرفدارها پیش نیاد ، .
اما خدایی اصالت داره جای خودش را عوض میکنه با دنیای تجارت جهانی و هزینه کمتر ، بهره وَری بیشتر .
Mohamad
۵ اسفند ۱۳۹۷تقریبا میشه گفت به جز تسلیحات نظامی و جنگ افزارها، تجارت خودرو آخرین بازمانده از اون اصالته
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۷جُدایه اینکه ،is مثل همیشه بیینظیر طراحی و ارائه میشه .
مهمترین بحث سرِ این میتونه باشه که موتورهای bmw که همیشه به استهلاک بالاتر نسبت به بقیه برخوردار بودند ، دیگه این مشکل را ندارند ، چرا که تویوتا وقتی میاد با جرئت تمام اعتبار معروف شده خودش را به دست چنین موتوری میسپاره ، یعنی این خودرو ، سوپرا و احتمالاً در آینده نزدیک روی بقیه خودروها هم میگذاره ، پس نتیجه میگیریم bmw دیگه اون bmw قدیم نیست که معروف بودند به خرج زیاد موتوری و گیربکس .
بچه ها ، قسمت جدید ((گرند تور )) را از دست ندین ، بخصوص عاشقان m5 bmw
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۷من دانلودش کردم. آلپیناb5هم هست.اما ایکاش M5کامپتیشن میبود
#ali.m#
۵ اسفند ۱۳۹۷نوید جان
بی ام و و تویوتا هنوز همونی هستن که بودن .
تفاوتشون دقیقا همون میزان اسب بخاریه که تویوتا از همون موتور یکسان، کمتر از بی ام و میگیره.در نتیجه استهلاک کم و عمر موتور بیشتر میشه .
این دقیقا همون چیزیه که تویوتا توی سایت رسمیش نوشته که “ما کمترین توان ممکن رو از این موتور بیرون کشیدیم” و قطعا همه دلیلشو میدونیم
دلیلش این بوده که تویوتا به اصالت و برند خودش یعنی کم خرجی و کم استهلاکی وفادار باقی بمونه .
مطمئن باشید تویوتا هنوزم کم استهلاک و قابل اعتماده .
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۷آقانویدزمان گیری دور پیست باM5رو دیدی!
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۷مهدی جان ، زمانش بهتر از نیسان gtr شده ، ولی فکر کنم تو جمع خودروهای سریع سوپر اسپرت ، فکر کنم از ۱۰ هُم تا ۱۵ هُم شد
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۷بله زمانش از نیسانgtr سریع تر بودوخیلی سریع ترازهونداnsx ودقیق مساوی زمان بدست آمده پورشه911gt3 اونم مدل پرفومنس تر یعنی مدل مخصوص پیست 911gt3 rsجالب اینه زمانm5 روگذاشتن بالای زمان 911gt3 rs
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۷تویوتا هم اینهمه موتور خوب داره اونوقت سفت چسبیده به این شیش سیلندر ب ام و
بهزاد
۵ اسفند ۱۳۹۷تا جایی که یادم هست در شروع همکاری پروژه سوپرا یکی از بندهای قرارداد BMW با تویوتا عدم استفاده موتور 6 سیلندر برای برند لکسوس بود.
بنظرم احتمال این تبادل ضعیفه و در حد شایعه باشه اما در دنیای تجارت هیچ سدی وجود نداره و شرکت ها با وضعیت فروش سدان ها ممکنه با همین رویه به دنبال جبران کاهش فروش بروند و بقول معروف در هزینه ها سرفه جویی کنند.
با این اوضاع انتظار نمیرفت مدل جدید IS را شاهد باشیم و احتمال خاتمه ی تولیدش میرفت و حداقل خبر خوبی برای دوستداران سدان ها است.
sina
۵ اسفند ۱۳۹۷امیدوارم هر چی زودتر شاهد معرفی is باشیم تا هر سه تا سدان اصلی لکسس نسل جدید داشته باشن.
راجب همکاری با بی ام و هم بنظرم با توجه به بازخورد خوبی که لکسس از نسل جدید ls و es گرفت، خودش موتور رو هم توسعه بده بهتره
یاور
۵ اسفند ۱۳۹۷چرا لکسس اینقدر موازی کاری می کنه؟
الان تفاوت IS با ES چیه؟
تازه یه GS هم داشتند که بازنشسته شد.