در آینده در سبد محصولات لکسس تغییراتی رخ خواهد داد زیرا درحالیکه خریداران به سمت کراساوورها متمایل شدهاند، این شرکت ژاپنی دو سدان متوسط لوکس در سبد محصولات خود دارد که مدلهای ES و GS هستند. این در حالی است که متأسفانه خریدارانِ مدل دیفرانسیل جلوی ES از سدان دیفرانسیل عقب GS بیشتر هستند. درنتیجه، طبق گزارشی، لکسس قصد دارد نسل آینده ES را بهعنوان تنها سدان متوسط سبد محصولاتش در نظر گرفته و GS را حذف کند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به نسل آینده لکسس ES.
طراحی
نسل کنونی ES هیچگاه طراحی جذابی نداشته و در مقایسه با دیگر محصولات لکسس ظاهر آرامی دارد؛ اما نسل جدید این خودرو با خطوط تیز، جلوپنجره تهاجمی و نسبتهای بهتر، از طراح شارپی برخوردار است. در این نسل چراغهای جلو طراحی جالبی دارند و جلوپنجره در نسخههای اسپرت به رنگ مشکی است. خط کمر کرومی و قطور خودرو نیز تا ستون C ادامه یافته و چراغهای افقی عقب هم پایانبخش طراحی نسل آیندهٔ ES خواهند بود.
پلتفرم
در زیر پوست این سدان جدید لکسس پلتفرم جدید تویوتا بنام TNGA قرار دارد. این پلتفرمی است که در اکثر محصولات تویوتا مانند کمری، پریوس، آوالون، کرولا و CH-R بکار میرود. استفاده از پلتفرم TNGA در نسل آینده لکسس ES به معنای برخورداری آن از فضای سرنشینان عقب مناسب، توانایی دینامیکی، کیفیت سواری و ایمنی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: بررسی لکسوس ES200 وارداتی
قوای محرکه
انتظار میرود برای ES جدید همان پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه گردد. این نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود اما لکسس برای اینکه خریداران را بابت حذف مدل دیفرانسیل عقب GS راضی کند، احتمالاً سامانه چهارچرخ محرک را بهصورت یک آپشن برای ES جدید ارائه خواهد کرد. طرفداران خودروهای هیبریدی هم میتوانند خوشحال باشند زیرا لکسس برای این سدان لوکس یک قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی را هم ارائه خواهد کرد که احتمالاً مشخصات و مصرف سوخت آن مشابه نسخهٔ هیبریدی نسل جدید تویوتا کمری خواهد بود.
رقبا
ازآنجاییکه نسل آیندهٔ ES بهعنوان تنها سدان متوسط لکسس، خودرویی دیفرانسیل جلو خواهد بود، رقبای اصلی آن نسل آیندهٔ آئودی A6 به همراه ولوو S90 و لینکلن کانتیننتال خواهند بود اما مرسدس بنز E کلاس، بامو سری ۵، جگوار XF و کادیلاک CTS هم میتوانند در لیست رقبای این سدان لوکس ژاپنی قرار گیرند. تاریخ دقیق رونمایی نسل جدید لکسس ES هنوز مشخص نیست اما ازآنجاییکه قرار است این ماشین سال آینده معرفی گردد، نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ میتواند یکی از گزینههای احتمالی باشد.
منبع: CarScoops
:::فرشاد:::
۷ مهر ۱۳۹۶به نظرم لکسوس باید ES رو حذف کنه، با کاهش قیمت GS، رو این محصول رده بالاتر تمرکز کنه.
sina
۷ مهر ۱۳۹۶“اما لکسس برای اینکه خریداران را بابت حذف مدل دیفرانسیل عقب GS راضی کند، احتمالاً سامانه چهارچرخ محرک را بهصورت یک آپشن برای ES جدید ارائه خواهد کرد.”
الان این یعنی GS دیف عقب ندارع دیگه؟
.
نظر من:
ES رو حذف کنه و یه مدل دیفرانسیل جلوی ارزون تر به GS اضافه کنه که در کنار مدل معمولی و F بشن سه تا و همه طیف و قیمتی رو هم پوشش بدن
AK_007
۷ مهر ۱۳۹۶نظر من اینه ک مث ای کلاس و سری پنج جدید بشه بین حالت های مختلف مث دف جلو یا عقب یا چهار چرخ سوویچ کرد
sina
۷ مهر ۱۳۹۶دقیقا
Fericuda
۷ مهر ۱۳۹۶معمولا طراحی های لکسوس بخاطر استفاده ی بی پروا از خطوط تیز و گوشه دار خیلی به دلم نمیشینه اما این یکی واقعا هماهنگ و بی حرف و حدیث
خیلی خوشمان آمد
حمیدرضا
۷ مهر ۱۳۹۶حیف جی اس با مدل افش که هیولایی در روی زمینه البته کلا استقبال از جی اس در خیلی از کشورها کمتر از ای اس هست و واقعا تصمیم منطقی هست این کا ربهتر از اینه که مثل المانی ها ده مدل سدان هم شکل داشته باشی
Pooriya_German_BMW
۷ مهر ۱۳۹۶لکسس باید هر دو مدل رو تولید کنه ولی Gs رو به سدان کوپه تبدیل کنه تا بشه رقیبی برای ب ام و سری ۶ گرن کوپه آئودی A7 بنزCLS
لکسس نباید GS کلا حذف کنه ولی با تغییر در سگمنت این خودرو طیف جدید مشتریان بسمت خودش خواهد کشاند
اگر نسل آینده ES همین باشه که تو عکس اولی هست واقعا زیباست
MehdiTurbo
۸ مهر ۱۳۹۶جالب اکثرن gs و بیشتر دوست دارند و دوست دارند es حذف بشه،در صورتیکه امار فروش es بیشتر بوده،علتش چیه ؟؟؟ اکثر ایرانیا از gs بیشتر خوششون میاد.پس چرا es تو بقیه کشورا بیشتر فروش داره ؟؟؟
MehdiTurbo
۸ مهر ۱۳۹۶http://www.motorauthority.com/news/1104441_first-look-at-mercedes-modular-platform-for-electric-cars
این عکس اولیه مثلن ی پلت فرم حالا بستگی به کلاس بندی خودروش داره طراحیش شاسی بلند باشه،سدان،هاچ بک و …
Behi
۸ مهر ۱۳۹۶پلتفرم = خمیر پیتزا
قارچ،گوشت و… = موتور،بدنه و …
خخخ
joojoo
۹ مهر ۱۳۹۶چون توی بقیه ی دنیا، به آرامش یه ماشین توی این سگمنت بیشتر توجه میشه و از طرفی es قیمت کمتری هم داره
اما توی ایران و البته مخصوصا بروبچه های سایت پدال، چون علاقه به رانندگی هیجانی بیشتره و از طرفی GS، یه هندلینگ مثال زدنی و یه صدای اگزوز فوق العاده داره، از این بیشتر خوششون میاد. منم GS رو خیلی بیشتر از ES دوست دارم