پس از رونمایی از نسل جدید لکسوس LS در نمایشگاه دیترویت، حالا این برند لوکس ژاپنی نسخهٔ هیبریدی سدان پرچمدار خود را هم با نام LS500h در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. این مدل جدید از آخرین ورژن سیستم هیبریدی Multi Stage لکسوس استفاده میکند که شامل یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بنزنی به همراه دو موتور الکتریکی میشود. خروجی کلی این سیستم برابر با ۳۵۵ اسب بخار قدرت است.
این سدان لوکس هیبریدی که بر اساس جدیدترین پلتفرم GA-L لکسوس ساخته شده است، مرکز ثقل پایینتر و شاسی سنگینتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد که موجب ارائهٔ راحتی بیشتری میشود. همچنین لکسوس به جهت پاسخ مستقیم به درخواستهای راننده و ارائهٔ تجربهٔ رانندگی پویاتر، یک سیستم تغییرپذیر چهار مرحلهای را به قوای محرکهٔ هیبریدی LS500h اضافه کرده است درحالیکه همچنان همان مشخصههای سیستم هیبریدی این شرکت یعنی پالایش و بهرهوری حفظ شده است.
به لطف این سیستم، پاسخگویی و شتاب خودرو افزایش داشته است بهگونهای که LS500h در ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند درحالیکه میتواند در سرعتهای کمتر از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت نیز موتور بنزینی را خاموش کرده و بهصورت تمام الکتریکی رانندگی نمود. همچنین پکیج باطریهای لیتیوم یون این ماشین ۲۰ درصد کمتر از باطریهای نیکل هیدرید مدل LS600h نسل قبلی هستند اما درعینحال قدرت بالاتری دارند.
همانند نسخهٔ معمولی نسل جدید LS، در نمونهٔ هیبریدی هم شاهد همان فضای داخلی لوکس و زیبا هستیم که در آن از مفهوم ژاپنی Omotenashi الهام گرفته شده است. صندلیهای جلوی این سدان لوکس مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور هستند درحالیکه قابلیت تنظیم در ۲۸ جهت را هم دارند. این در حالی است که برای صندلیهای عقب هم تنظیم برقی و ماساژور در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، تریمهای مختلف LS500h نیز از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته است و در همهٔ آنها از چوب استفاده شده است.
LS500h جدید همچنین به طیف گستردهای از سیستمهای ایمنی لکسوس مجهز شده است که از وقوع حوادث جلوگیری میکنند. همچنین سیستمهای امنیتی این ماشین نیز خطرات ناشی از رایجترین انواع تصادفات شامل برخورد از عقب، برخورد با عابر پیاده، حوادث ناشی از خروج از خط و حوادث در تقاطعها را پوشش میدهد. علاوه بر این، LS جدید برای اولین بار در دنیا به سیستم تشخیص عابر پیاده فعال با قابلیت تغییر جهت مجهز شده است. انتظار میرود لکسوس LS500h در اواخر امسال وارد بازار اروپا گردد.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
حسین وی
۱۸ اسفند ۱۳۹۵به جرعت میتونم بگم این نسل از ls به علت زیبایی و ظاهر متفاوت و اعتماد بالا به ماشین میتونه رقبای آلمانی شو به چالش بکشه !
یکی از نکات مثبتی که داره ظاهر آینده نگرانشه به شما قول میدم این ماشین حتی در 15 سال دیگه هم ظاهر به روزی خواهد داشت !
farshid omidfar
۱۸ اسفند ۱۳۹۵داداش از به چالش کشیدن خیلی وقته رد شده ها
sina
۱۸ اسفند ۱۳۹۵داداش این ماشین 15 بار با کیفیت ترین خودرو جهان شده بر اساس سایت جی پاور و کلی دفعه هم خودرو سال شده بعد شما میگی میتونه رقبای المانیش رو به چالش بکشه؟؟!!!!
بدون در نظر گرفتن بحث سلیقه این خودرو هیچی از بنز و بی ام و و آئودی کم نداره.
و من شخصا به المانی ها ترجیحش هم میدم بعلت کم استهلاک تر بودنش.
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵به نظر من ماشین خوبیه.
ولی در این کلاس بهترین انتخاب به نظرم آئودی A8 جدید باشه.
S8 پلاس که دیگه نکو.
علی
۱۹ اسفند ۱۳۹۵در خوب بودن بی ام و سری7،آئودی A8،لکسوس LS وکادیلاک STX شکی نیست ولی در این سگنمنت تاج پادشاهی همیشه بر سر مرسدس S کلاس بوده .
نوید جهرمی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵فعلا که پرفروش ترین اس کلاس و بعد سری 7 ه.
shirko
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ماشین بسیار لوکس و جذابیه ولی هنوز زوده با اس کلس و سری ۷ خودشو تو یه تراز قرار بده ، مقایسه ی این با المان دقیقا شبیه مقایسه جنسیس جی ۹۰ با همین مدل لکسسه .
Mohamad
۱۸ اسفند ۱۳۹۵داداش یه خرده در مورد این خودرو تحقیق کن، افتخاراتش رو ببین و قشنگ بشناسش بعد در موردش اظهار نظر کن…
بزودی هم نقدها، مقایسه با رقبا و امتیازات میاد بیرون اونوقت میشه نظر داد.. شما صبر داشته باش :)
Mehran
۱۸ اسفند ۱۳۹۵اونطوری که شما دارین بهش افتخار میکنین سازنده نمیکنه. نهایته نهایتش تویوتاست.بیشتر نیست.
sina
۱۸ اسفند ۱۳۹۵به نقل از کامنت دوست عزیزم Viper ACR
افتخارات و نکات جالب Lexus LS:
ژاپنی باز های پدال که هنوز نیومدن ، ، ان شا الله میان ، تا وقتی بذار من یکم راجع به این اسطوره ی ژاپنی بگم :
– محصول پروژه ی F1 برای ساخت یک پرچم دار ( F از Flagship)
-5 سال صرف طراحیش شد
– 1 میلیارد دلار هزینه
– ماموریت اصلی از روز اول = شکست دادن قدرتمند ترین رقبای اروپایی و امریکایی و آسیایی
– ماموریت دوم = بهترین بودن در آیرودینامیک ، سکوت و راحتی کابین، حداکثر سرعت ، مصرف سوخت
– تیم F1
60 طراح ، بهترین های گروه تویوتا
1440 مهندس ، زبده ترین مهندسین تویوتا
در 24 تیم
2300 تکنیسین از بهترین کالج های دنیا
– 450 مدل پروتوتایپ معرفی شد
900 نوع موتور براش طراحی شد
– 2.7 میلیون کیلومتر رو در سردترین مناطق جهان و داغ ترین بیابان های افریقا و آسیا طی کرد
– 2 اختراع با این خودرو به اسم تویوتا ثبت شد.
بنز سیستم Airmatic در S class رو از روی Piezo TMS در LS ساخت
.
– 2007 خودروسال انتخاب شد.
– 1991 خودروی محبوب بین المللی
– 1991 خودروی سال کانادا
– لیموزین سال top gear
– بالاترین امتیازی که car and driver در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
– بالاترین امتیازی که consumer report در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
– بالاترین امتیازی که motorweek در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
– بالاترین امتیازی که Fleetworld در تاریخ خودش به یک ماشین داده !!
– 15 سال رتبه ی اول کیفیت JD پاور. از سال 1994 تا 2009. سال 2012 و 2014. سال 2013 هم سوم شد.
– ایمن ترین خودروی تست شده ی Autobuild در سال 2007
– ایمن ترین خودروی بالای 40/000 دلار سایت kiplinger
– جزو 10 موتور برتر سال
– بهترین سیستم صوتی به انتخاب سایت Edmund
منبع: ویکی پدیا + (سایت لکسس ، مجلات ماشین)
Mohamad
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سخن بزرگان:
نهایت نهایتش یه تویوتاست دیگه، بیشتر نیست!!!!
اونطور که شما بهش افتخار میکنید سازنده نمیکنه!!!!
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵.
دوست عزیز ژاپنی ها بدون تبلیغات و هیاهو و جار جنجال کار میکنن.
کیفیت خودروهای ژاپنی و مهندسی دقیقشون برای افرادی که عقلشون به چشمشون نیست خودش بهترین تبلیغه.
کسی اگه از خودش تعریف نمیکنه و ساکت و بی صدا کار میکنه دلیل نمیشه که فکر کنی توانایی نداره یا قدرت و عظمتش کمه.
متاسفانه دنیای امروز شده دنیای تبلیغات. کیفیت میتسوبیشی کم نشده ، اما مشتری هاش کم شد چون میتسوبیشی بلد نیست خوب تبلیغ کنه و سر و صدا راه بندازه.
دلیل ارزون بودن نسبی ماشین های ژاپنی هم همینه. بنز و bmw و فراری و آئودی و … پول تبلیغاتشون رو هم ازت می گیرن. البته از اون طرف ماشینت جلب توجه میکنه و با خودت افتخار میکنی که دارم ماشین آلمانی ، ایتالیایی یا انگلیسی سوار میشم.
#ali.m#
۱۹ اسفند ۱۳۹۵خیلی جالبه ما ایرانیا تویوتا که یه عمر تجربه و کیفیت و اعتماد پشتشه رو مسخره میکنیم بعد خودمون سوار پراید میشیم.
مهران جاناگه نصف مردم دنیا فقط نصف مردم دنیا مثل شما فکر میکردن همین پرایدم دیگه نبود.
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۵افتخارات چیه؟؟؟؟
تو این کلاس بنز و بی ام و سیستم رانندگی خودکار( کمک راننده) دارند. ولی لکسس با این که دیر تر از هر دو آن ها رونمایی شد هنوز فاقد این امکانات است.
سال پیش این خودرو کلا ۹۹ عدد در در اروپا فروخت که این یعنی شکست نه افتخار!!!!!!
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۵لکسس ls سال پیش کلا در اروپا ۹۹ عدد فروخت ???? اون وقت ملت اینو هم تراز S کلاس میدونن!!!!!!
این هم لینکش:
http://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7/
فقط با آمار فروش S کلاس مقایسه کنید.
علي
۱۸ اسفند ۱۳۹۵مطمئنا با توجه به اعتبار و تولیدات قبلی لکسوس میتونه ماشین خوبی از آب در بیاد ولی یه ایرادی که ماشین تونستم بگیرم اونم طراحی (((داخل و خارج))) بیش از حد شلوغشه که باعث میشه زود (((کثیف و خاک آلود))) بشه و تمیز کردنشم با توجه به داشتن (((مشبکهای لونه زنبوری )))کار بسیار دشواری خواهید داشت . یعنی در یک کلام تمیز کردن این خودرو کار هر کسی نیست و زمان بره.
با تچکر
#ali.m#
۱۹ اسفند ۱۳۹۵در جواب محمد: نه حیر ملت اینو هم تراز نمیدونن.
مجله های معتبر خودرو و نشریه ها و امار و ارقام اینو میگن.
و در مورد اون امار بدون منبع شما هم اصلا معیار دقیق نیست کافیه فروش لکسوس تو امریکا رو ببینی.
اینم لینکش:
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-2016/
مهزیار
۱۸ اسفند ۱۳۹۵داخلیو نگاه… اوفففف
ارمان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵در حدی نیستم بخوام نظر بدم . شما ماشینو نگاه کن یه کتاب حرف داره باهات بزنه :))
Hamid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵در شتاب بی رقیب در اعتماد و اطمینان وعدم استهلاک بی نظیر .در مصرف بنزین ونرمی وارامش و ایمنی کم نظیر .درخشگلی و طراحی داشبورد وکابین نمونه .دیگه چی میخواهی .کلاس s و سری7 عمرا بهش برسند. بنز وبی ام و خیلی زور بزنن از هیوندا میتونن بزنن جلو .کجارفتن این پر ادعایان آلمانی.
فقط تویوتا و هوندا
۱۸ اسفند ۱۳۹۵اولشو خوب اومدی. ولی آخرشو بد خراب کردی. این ماشین فوق العادست. من خودم عشق اولم تو برندها، لکسوسه. ولی این که بیایم بگیم آلمانی ها مثل کلاس S و سری 7 عمراً بهش برسند، کاملاً حرف اشتباهیه. نه میشه گفت صد درصد این بهتره، نه میشه گفت صد درصد بنز یا بی ام و بهتره. سه ماشین فوق العاده از برترین های خودروسازی دنیا. در بالاترین سطح ممکن فقط باید به مقایسشون تو ابعاد مختلف پرداخت. قطعاً لکسوس یه برتری هایی داره، بنز یه برتری هایی، بی ام و هم یه برتری های دیگه. مثلاً برای معیارهای من با توجه به روحیات و تفکراتم برتری های لکسوس مهم تر از برتری های بنز و بی ام و است، برای خیلی ها برتری های بنز اهمیتش بیشتره و همینطور برای خیلی ها بی ام و . اصلا همینشم قشنگه.
ضمناً جمله ی آخرتونو نیمدونم واقعاً جدی گفتین و نظر واقعیتونه؟؟؟ بدجوری حرصم گرفت خدایی. بنز و بی ام و زووور بزنن …؟؟؟ انگار مثلاً خیلی عقبن الان تو خودروسازی که بخوان زور بزنن. مرد مومن اینا بهترین های دنیان. چیو زور بزنن. اینا اگر شل هم کنن بازم 99 درصد خودروسازا ازشون عقبن. خیلی هم عقبن. چه برسه به هیوندای که یه قرن عقبه از اینا. هیوندای هنوز نمیتونه خودش موتور بزنه. تو طراحی داره از آلمانی ها کپی می کنه. نمیتونه طراحی کنه میره طراحای بزرگ میاره واسشون طراحی کنه. اووقت با بنززز مقایسش می کنی؟؟؟ لطفا اسم کره ای ها رو کنار این غول ها نیارید. حتی وقتی می نویسید سعی کنید یه فاصله ی زیادی بینشون بذارید. خدا رو خوش نمیاد اسم شرکت هایی مثل بنز که اساساً ماشینو اختراع کردند و کارشون خدمت به صنعت خودروسازی و مردم دنیا بوده و هست در کنار کره ای هایی که همین شرکت ها اگه نباشن هیچی نیستن، بیارین. به نظر من حتی خدا هم راضی نیست. اون با تلاشو کوشش خودش رسیده به این جایگاه رفیع، کره ای ها صرفا از نتیجه ی تلاش و کوشش اون شرکت ها به این جایگاه تازه معمولی رسیدن.
در پایان هم گفتین کجا رفتن این پرادعایان آلمانی. سوال واقعا خوبیه به نظر من و در جوابش باید گفت به اوج و قله ی خودروسازی رفتن که رسیدن بهش کار هر شرکتی نیس. مخصوصاً کره ای ها که هنوز اول کارند.
به عنوان سخن پایانی این که آلمانی ها رو فقط باید با آلمانی ها مقایسه کرد. و اگر هم احتمالاً خواستین که کشوری رو در کنار آلمانی ها (و نه مطلقاً بالاتر از اونا) بیارین، اون کشور به نظر من فقط ژاپن میتونه باشه. درود بر خودروسازان آلمانی و ژاپنی، پیشرووان صنعت خودروسازی.
Machine
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ضمن اینکه با گفته های شما «فقط تویوتا و هوندا» موافقم باید یه نکته رو اضافه کنم و اون اینکه به لیست کشورهای خودروسازی که میشه در کنار آلمان ذکر کرد باید آمریکا رو هم اضافه کرد خصوصاً برندی مثل کادیلاک که یکی از قدیمیترین و اصیلترین لوکسسازان دنیا است و اختراعات فراوانی تو صنعت خودروسازی داشته بطوریکه یه جورایی میشه گفت صنعت خودروسازی دنیا تو بسیاری از موارد مثل اختراع استارت الکتریکی، ساخت اولین موتور هشت سیلندر و… مدیون کادیلاکه. شرکتی که کم کم داره به روزهای اوج خودش برمیگرده و بزودی در کنار بنز، بامو، آئودی و لکسوس بر بالاترین سطح در میان لوکسسازان دنیا خواهد ایستاد.
فيصل.
۱۸ اسفند ۱۳۹۵قیمتش چند؟
امین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵هر آنچیزی که از یه خودرو لوکس انتظار داریم. عالیه
سهيل
۱۹ اسفند ۱۳۹۵این از اس کلاس سرتره؟?