این کانسپت در اصل یک لکسوس GS بود که به یک هاچبک کامپکت V8 چهارچرخ محرک تبدیل شده و توسط ایتالدیزاین طراحی شده بود
نام | لکسوس لانداو (Landau) |
ترکیب | موتور جلو |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار |
گیربکس | اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
استفاده از یک پیشرانهٔ V8 متعلق به یک خودروی بسیار بزرگتر در یک هاچبک کامپکت، ایدهای عالی بود بهخصوص که این موتور بزرگ با سیستم چهارچرخ محرک هم ترکیب شود. این ایده را لکسوس در کانسپت بنام لانداو بکار گرفت. این کانسپت اولین لکسوس پنجدر سگمنت C بود که در اصل بر اساس نسل اول سدان GS300 ساخته شده بود و در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. همچنین این خودرو اشتراکات زیادی هم با تویوتا آریستو اوایل دههٔ ۹۰ میلادی داشت. کانسپت لانداو هم مانند GS که بر اساس آن ساخته شده بود، توسط ایتالدیزاین طراحی شده بود و حدود ۶۰ سانتیمتر طول کمتری داشت.
با وجود اینکه طول کانسپت لانداو نسبت به سدان GS به میزان قابلتوجهی کاهش پیدا کرده بود اما تأثیری منفی بر فضای داخلی آن نگذاشته بود. علاوه بر این به دلیل افزایش حدود ۵ سانتیمتری ارتفاع سقف، این هاچبک کانسپت از فضای سر بیشتری هم برخوردار بود. مهندسان لکسوس نیز تصمیم گرفتند مخزن سوخت را هم به زیر صندلیهای عقب انتقال دهند.
بهعبارتدیگر، کانسپت لانداو همان سطح تجمل، رفاه و آسایش سدان GS را در اندازهای کوچکتر ارائه میکرد. این هاچبک لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 شده بود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت داشت و ازآنجاییکه این موتور از تویوتا آریستو گرفته شده بود، لانداو سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک آنرا هم به ارث برده بود. البته این ترکیب هرگز در ایالاتمتحده برای مدل GS ارائه نمیشد و لکسوس آنرا در قالب مدل بزرگتر LS400 عرضه میکرد.
ازلحاظ طراحی بیرونی، کانسپت لانداو بهطور قابلتوجهی متفاوت از دیگر محصولات آن سالهای لکسوس بود بهگونهای که اگر تمامی لوگوها و آرمهای آن برداشته میشدند سخت میشد تشخیص داد که این یک لکسوس متعلق به دههٔ ۹۰ میلادی است. لانداو همچنین در بیرون فرمی گرد شکل داشت که جالب به نظر میرسید اما هماهنگ با دیگر محصولات لکسوس در آن دوران نیست.
اما کمی هم در مورد ریشهٔ نام این کانسپت صحبت کنیم. لانداو (Landau) به درشکههای لوکس چهارچرخی که توسط دو اسب کشیده میشدند اطلاق میشد. این درشکهها در قرن نوزدهم مورداستفاده قرار میگرفتند اما این نام در سال ۲۰۰۹ توسط مایباخ و با معرفی مدل 62S Landaulet دوباره احیا شد. در حال حاضر به خودروهایی Landau یا Landaulet گفته میشود که در قسمت جلویی خودرو یعنی در بخش راننده دارای سقف ثابت معمولی هستند اما سقف قسمت سرنشینان عقب قابل باز شدن است.
منبع: Motor1
فرشاد سجادیان
۲۳ دی ۱۳۹۵نه تنها هیچ شباهتی به یک کانسپت نداره، بلکه به عنوان یک خودروی تولید انبوه هم نمیشه آنچنان روش حساب کرد؛ یه ایده خاکستری
حسين
۲۳ دی ۱۳۹۵درود.
پست لکسس LS که گذشت اما با اجازه دوستان یه چندتا نکته راجع بهش رو اینجا بگم.
(خب وقتی ژاپنی بازای سایت فعال نباشن ما مجبوریم بریم جستجو کنیم)
در مورد سیستم کاهش نویز که لوئیس بهش اشاره کرد: ایزوله کابین نسبت به قبل بهتر شده و یه سیستمی برای تشخیص صدای موتور و خنثی کردنش به وسیله فرستادن امواج معکوس از طریق سیستم صوتی در این ماشین استفاده شده. البته این سیستم برای اولین بار نیست که استفاده میشه.
در مورد سیستم تشخیص عابر پیاده: این سیستم اولین باره که داره استفاده میشه و به این صورته که با دیدن عابر پیاده و تشخیص امکان برخورد، ترمز میکنه و با فرمون دادن به ماشین، عابر رو رد میکنه. یه همچین سیستمی در ب ام و برای تشخیص موانع و فرمان دادن اتوماتیک نسبت به اونا و در بنز برای تشخیص عابر و کمک کردن به راننده در جهت چرخوندن فرمان وجود داره.
در ضمن لکسس LS تقریبا در همه موارد نسبت به نسل قبل بهبود داشته. از طراحی تا کاهش وزن و هندلینگ و راحتی و …
من دیگه هرچی گشتم هیچی بیشتر از این پیدا نکردم. و همچنان به نظر میاد که چیزای جدید زیادی رو به همراه خودش نیاورده! حتی هیچ جا حرف از قابلیت رانندگی خودکار که در تمام رقیباش وجود داره زده نشده و فقط از سیستم ایمنی فعالش صحبت شده! این برام عجیبه
حسين
۲۳ دی ۱۳۹۵پدال
دو روزه خیلی کامنت گذاشتن سخت شده. 1000 بار این کامنتو گذاشتم تا اومد رو سایت. آخرشم رفت برای تایید. مگه کلمه ی مورد داری توش بود؟!!
Viper ACR
۲۳ دی ۱۳۹۵هنر ایتال دیزاین ???
ارش
۲۳ دی ۱۳۹۵افتضاحه . حتی طراحیش رو انگار از روی اپل کورسا کپی کردن.
احمد باقری
۲۴ دی ۱۳۹۵طراحیش اصلا جالب نیست.
ماسل
۲۴ دی ۱۳۹۵خیلی سعی کردم هرکاری مکنم لایک نمیشی
faramarz
۲۴ دی ۱۳۹۵این کجاش شبیه کانسپته!!!