لکسوس

معرفی کانسپت LF-1، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور پرچم‌دار لکسس

نسل سوم مدل LX به‌عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس، بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد و بنابراین نیاز به تغییر نسل دارد تا بتواند با دیگر اس‌یووی‌های لوکس بازار رقابت کند. حال لکسس کراس‌اوور کانسپتی بنام LF-1 Limitless را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرده که می‌تواند پیش‌نمایشی از نسل کاملاً جدید LX باشد؛ اما لکسس در مورد این کانسپت می‌گوید که LF-1 پتانسیل شکل دادن به آیندهٔ یک کراس‌اوور لوکس را دارد. این در حالی است که LX یک اس‌یووی با ساختار بدنه روی شاسی و استایلی جعبه‌ای شکل است؛ بنابراین فعلاً با قاطعیت نمی‌توان گفت که کانسپت LF-1 Limitless پیش‌نمایش نسل آیندهٔ مدل LX است یا اینکه خود به‌عنوان یک کراس‌اوور لوکس جدید به تولید خواهد رسید.

این کانسپت که طراحی بسیار تهاجمی‌ای دارد، با همکاری مرکز تحقیقات طراحی CALTY در کالیفرنیا طراحی شده است یعنی همان مرکزی که کانسپت تویوتا FT-1 که پیش‌نمایشی از نسل جدید تویوتا سوپرا است را طراحی کرده است. در توصیف طراحی کانسپت LF-1 Limitless گفته شده که مانند فلزی مذاب است که با ریخته‌گری به یک شمشیر ژاپنی تبدیل شده است. همچنین درعین‌حال این کانسپت گام بعدی در زبان طراحی لکسس نیز محسوب می‌شود.

LF-1 دارای ۵.۰۱ متر طول، ۱.۹۸ متر عرض و ۱.۶۰ متر ارتفاع است که این یعنی کمی کشیده‌تر و عریض‌تر از LX است اما ارتفاع آن به میزان قابل‌توجهی کمتر است. فاصلهٔ محوری این کانسپت نیز برابر با ۲.۹۸ متر است که به میزان ناچیزی کوتاه‌تر از LX است. همان‌طور که از یک کانسپت انتظار می‌رود، LF-1 روی رینگ‌های بسیار بزرگ ۲۲ اینچی قرار دارد که شخصیت تهاجمی و قدرتمند آن‌را تقویت می‌کند. به‌طورکلی LF-1 دارای طراحی شیک با خط سقفی جذاب است که امیدواریم در نمونهٔ تولیدی تغییر نکند.

در نمای جلویی LF-1 جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف لکسس تهاجمی‌تر از همیشه به چشم می‌خورد که در کنار آن چراغ‌های LED با طراحی فوق‌العاده کار شده است. این چراغ‌ها به همراه چراغ‌های عقب متصل‌به‌هم، به استایل پیشرفته و تکنولوژیک خودرو کمک کرده‌اند. همچنین دستگیرهٔ مخفی درها به همراه عدم وجود آینه‌های جانبی سنتی هم این ویژگی را تقویت کرده است. رئیس مرکز طراحی CALTY آقای «Kevin Hunter» در رابطه با این کانسپت می‌گوید:

«این دیدگاه ما برای نوع جدیدی از خودروی پرچم‌دار است که توانایی‌های یک کراس‌اوور را بدون قربانی کردن عملکرد و لوکس گرایی که در سدان‌های رده‌بالای امروزی دیده می‌شود، ارائه می‌کند».

در داخل خودرو اما نمایی ساده کار شده که کنترلرهای سنتی بسیار کمی در آن دیده می‌شود چراکه در اینجا بیشتر از نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های حرکتی فعال استفاده شده است. صفحه آمپر راننده کاملاً دیجیتالی است که در طرفین آن نمایشگرهای کوچکی به‌عنوان آینه‌های جانبی تعبیه شده است. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر زیبایی کار شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب نیز از طریق دو نمایشگر ارائه شده است. همچنین همان‌طور که از کانسپتی در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود، LF-1 Limitless هم از توانایی رانندگی کاملاً خودکار بهره‌مند است.

 

اما لکسس هیچ اطلاعاتی از قوای محرکهٔ این کانسپت ارائه نکرده است. بااین‌حال سازندهٔ ژاپنی گفته است که گزینه‌های قوای محرکه برای کانسپت LF-1 Limitless، مانند نامش بدون محدودیت است؛ بنابراین، این گزینه‌ها می‌تواند شامل هر نوع قوای محرکه‌ای شامل بنزینی، هیبریدی/پلاگین‌هیبریدی، تمام الکتریکی و هیدروژنی باشد. درهرحال LF-1 Limitless یکی از کراس‌اوورهای کانسپت لکسس است که احتمالاً به تولید خواهد رسید.

 

با پوشش لحظه‌به‌لحظۀ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلۀ پدال همراه شما عزیزان هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    از یه زوایایی بهش نگاه می کنی خیلی قشنگه با تغییر زاویه در عکس بعدی حسی بهش نداری در کل خوبه ولی نیاز به یه سری اصلاحات داره که طراحان کار بلدترن در این زمینه .

    1. علی

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      چرا لکسس اینجوری شده طراحی هاش خیلی بچه گانه و نا متعارف شده انگار اسباب بازی خودرو لوکس بای طراحیش سنگین باشه
      طراحی داخلیشم منو یاد پژو 3008 می ندازه
      سعید جون من از هیچ زاویه ای حسی بهش ندارم
      به نظرم طراحی هاش خیلی زود از چشم میوفته

      1. Volvo

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (195 ديدگاه)

        فلزی مذاب است که با ریخته‌گری به یک شمشیر ژاپنی تبدیل شده است

        به به

  2. CNA

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ????????
    عجب پرچم داری

  3. F۲۲RAPTOR

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    به نظرم این به هیچ عنوان نسل جدید ۵۷۰ نیست
    مگر اینکه لکسوز بخواد بن و اساس ۵۷۰ رو از پایه به صورت کلی عوض کنه

    1. datsun

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      حیفه lx تبدیل به یه کراس اوور بشه
      بعید میدونم تویوتا چنین کاری رو انجام بده

      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        کاملا موافقم

  4. امیرمحمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    نسل جدید لکسوس ال ایکس؟مگه نسل جدید ال ایکس سال ۲۰۱۶ معرفی نشده؟?

  5. Bilbo

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    خیلی کانسپت عجیبیه، چون به من امکان این رو نمیده که با قطعیت بگم دوسش دارم یا ازش بدم میاد، شاید این حجم از خطوط و این حجم از خشم نیاز به زمان بیشتری برای عادت کردن و در وهله بعدی، دوست داشتن و در نهایت عاشق شدن داره.

    پ ن: لطفا بد برداشت نکنید اما فرم چراغ های عقب ماشین، شباهت به نسبت واضحی با فرم چراغ عقب های کانسپت های ب‌ام‌و (خصوصا کانسپت گرن لوسو) داره.

    1. Saeed Boroomand

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      بله چهره غیر قابل پیش بینی داره، و این یه مقدار ترس رو توی مخاطب القا میکنه… و مطمین نیستم کلاسی که مد نظرشه مخاطب هاش از این احساس استقبال کنن، اما بر عکس برای یه ماشین اسپرت میتونه جهره خوبی باشه، به شرط این که المان های آیرودینامیک رو هم اضافه شه بهش و به ذهن حسش رو متبادر کنه…

  6. Hamid.Hellcat

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    فکر کنم روش جدید لکسوس برای طراحی اینه که یک ماشین رو از دره پرت میکنن پایین بعد میارن بالا بر اساس اون ماشین جدید طراحی میکنن.
    شعار جدید لکسوس:
    هر روز مچاله تر از دیروز
    ????

    1. علی

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ایول دادا گل گفتی این شعارتو باید با طلا نوشت
      ,همیشه آویزه گوشم میکنم

      1. Hamid.Hellcat

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        مخلصیم علی اقا
        البته بعضیا اینجور طراحیا رو میپسندن. اما لکسوس فراموش کرده که یک برند لوکس سازه و طراحیاش باید ساده و سنگین باشه. این نوع طرحها با خطوط تیز و شکسته بیشتر به درد سوپر اسپرتهایی مثل لامبورگینی میخوره.

  7. ماتئوس هتزنر

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    هر روز تیز تر از دیروز ….

  8. Khosrow

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    جلوش از سوسک سیاه به خرمگس / پشتش کپی پیست از کانسپت ب ام و / جلو پنجره رو — بازیه بایو هازارد تو میکرو یا سگا بود / حمید هلکت عالی گفت این بالا ..

    1. Hamid.Hellcat

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      لطف داری خسروخان

  9. Just bentley continental

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    طراحیش که بی نقصه??

  10. #ali.m#

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فکر نمیکنم نسخه تولیدی دقیقا شبیه این باشه .
    مخصوصا قسمت جلوش .
    به هر حال لکسس قوی ترین لوکس ساز غیر المانیه
    میدونه باید چ کار کنه .
    ?لکسس?

  11. مهران

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خیلی زیباست مخصوصا از نمای بالا و آون دو تا امتداد که بهم نرسیدن از دو طرف

  12. Mohsen

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کمی کشیده تر و عریض تر از lx !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????//یا خدا
    بیشتر بهش می خوره از nx هم کوچیک تر باشه به خصوص تو عکس شیشم
    بعد صندلی ردیف دوم دیگه تقریبا فضایی نمونده

  13. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    اصلا با طراحی چراغهای جلوش حال نمیکنم
    البته کانسپته ، یعنی ایده هایی از این در خودروهای آیندش .
    در کل خودروهای کانسپت همیشه یجوری هستن.

    کانسپتو باید کادیلاک و مایباخ بزنه تا به زمین میخکوبت کنه

    1. M.us

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      نوید جون تنها کانسپتی که منو شگفت زده کرد و تا حالا کانسپتی به زیبایی اون ندیدم کانسپت کادیلاک ciel بود خیلی خوب بود همه چی به خوبی ساخته شده بود یجوری قلدری و اشرافیت و کمی خشن بودن رو با دیدنش احساس کردم ،پهن و طویل بود

      1. PaRHaM

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        Sixteen❤
        Cien❤
        Ciel ❤
        Elmiraj❤
        Escala ❤
        و….
        اینا چی خب ؟
        اینا هم شاهکار هستنا?

        1. M.us

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (237 ديدگاه)

          پرهام جان sixteen که شورشگری بود با انحین 16 سیلندر13.7 لیتر با قدرت 1000 بصورت تنفس طبیعی اخرت خودرو بودهمینطور زیبایی بی بدیل المیراج تکرار نشدنی کلا کانسپت های کادیلاک محشرن

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        درسته جناب M.us
        یچیزی تو مایه های کشتی تایتانیک

  14. M.us

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    نمیدونم اما یجوری بهم القا شد جلوشو از کلاهای سامورایی ها که خیلی ترسناک گرفتن یکم طراحیش برام مبهم اما داخلش به خوبی طراحی شده ،قطعا نسخه تولیدی خیلی با این کانسپت فرق میکنه

  15. mehran911

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    قطعا این کانسپته و با نمونه تولیدی کیلومترها تفاوت داره
    طراحی قسمت جلو نامفهوم و کاملا سردرگمه خطوط شکسته زیاد برقراری ارتباط با خودرو رو سخت میکنه تقریبا همه عکس ها رو با دقت نگاه کردم اما طراحی این ماشین رو اصلا دوست نداشتم
    اما قسمت عقب طراحی معقول تری داره

  16. Raha

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    بعید ب نظر میرسه که این جای LX رو بگیره و به عنوان یه مدل جداگانه ب فروش میرسه.
    کمتر کمپانی چنین جسارتی رو ب خرج میده که یه کانسپت ب این تهاجمی رو ارائه بده.
    طراحیش هم که عالی ب نظر میرسه البته باید دستخوش یه سری تغییرات بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا