نسل سوم مدل LX بهعنوان شاسیبلند پرچمدار لکسس، بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد و بنابراین نیاز به تغییر نسل دارد تا بتواند با دیگر اسیوویهای لوکس بازار رقابت کند. حال لکسس کراساوور کانسپتی بنام LF-1 Limitless را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرده که میتواند پیشنمایشی از نسل کاملاً جدید LX باشد؛ اما لکسس در مورد این کانسپت میگوید که LF-1 پتانسیل شکل دادن به آیندهٔ یک کراساوور لوکس را دارد. این در حالی است که LX یک اسیووی با ساختار بدنه روی شاسی و استایلی جعبهای شکل است؛ بنابراین فعلاً با قاطعیت نمیتوان گفت که کانسپت LF-1 Limitless پیشنمایش نسل آیندهٔ مدل LX است یا اینکه خود بهعنوان یک کراساوور لوکس جدید به تولید خواهد رسید.
این کانسپت که طراحی بسیار تهاجمیای دارد، با همکاری مرکز تحقیقات طراحی CALTY در کالیفرنیا طراحی شده است یعنی همان مرکزی که کانسپت تویوتا FT-1 که پیشنمایشی از نسل جدید تویوتا سوپرا است را طراحی کرده است. در توصیف طراحی کانسپت LF-1 Limitless گفته شده که مانند فلزی مذاب است که با ریختهگری به یک شمشیر ژاپنی تبدیل شده است. همچنین درعینحال این کانسپت گام بعدی در زبان طراحی لکسس نیز محسوب میشود.
LF-1 دارای ۵.۰۱ متر طول، ۱.۹۸ متر عرض و ۱.۶۰ متر ارتفاع است که این یعنی کمی کشیدهتر و عریضتر از LX است اما ارتفاع آن به میزان قابلتوجهی کمتر است. فاصلهٔ محوری این کانسپت نیز برابر با ۲.۹۸ متر است که به میزان ناچیزی کوتاهتر از LX است. همانطور که از یک کانسپت انتظار میرود، LF-1 روی رینگهای بسیار بزرگ ۲۲ اینچی قرار دارد که شخصیت تهاجمی و قدرتمند آنرا تقویت میکند. بهطورکلی LF-1 دارای طراحی شیک با خط سقفی جذاب است که امیدواریم در نمونهٔ تولیدی تغییر نکند.
در نمای جلویی LF-1 جلوپنجرهٔ دوکیشکل معروف لکسس تهاجمیتر از همیشه به چشم میخورد که در کنار آن چراغهای LED با طراحی فوقالعاده کار شده است. این چراغها به همراه چراغهای عقب متصلبههم، به استایل پیشرفته و تکنولوژیک خودرو کمک کردهاند. همچنین دستگیرهٔ مخفی درها به همراه عدم وجود آینههای جانبی سنتی هم این ویژگی را تقویت کرده است. رئیس مرکز طراحی CALTY آقای «Kevin Hunter» در رابطه با این کانسپت میگوید:
«این دیدگاه ما برای نوع جدیدی از خودروی پرچمدار است که تواناییهای یک کراساوور را بدون قربانی کردن عملکرد و لوکس گرایی که در سدانهای ردهبالای امروزی دیده میشود، ارائه میکند».
در داخل خودرو اما نمایی ساده کار شده که کنترلرهای سنتی بسیار کمی در آن دیده میشود چراکه در اینجا بیشتر از نمایشگرهای دیجیتالی و کنترلهای حرکتی فعال استفاده شده است. صفحه آمپر راننده کاملاً دیجیتالی است که در طرفین آن نمایشگرهای کوچکی بهعنوان آینههای جانبی تعبیه شده است. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر زیبایی کار شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب نیز از طریق دو نمایشگر ارائه شده است. همچنین همانطور که از کانسپتی در سال ۲۰۱۸ انتظار میرود، LF-1 Limitless هم از توانایی رانندگی کاملاً خودکار بهرهمند است.
اما لکسس هیچ اطلاعاتی از قوای محرکهٔ این کانسپت ارائه نکرده است. بااینحال سازندهٔ ژاپنی گفته است که گزینههای قوای محرکه برای کانسپت LF-1 Limitless، مانند نامش بدون محدودیت است؛ بنابراین، این گزینهها میتواند شامل هر نوع قوای محرکهای شامل بنزینی، هیبریدی/پلاگینهیبریدی، تمام الکتریکی و هیدروژنی باشد. درهرحال LF-1 Limitless یکی از کراساوورهای کانسپت لکسس است که احتمالاً به تولید خواهد رسید.
با پوشش لحظهبهلحظۀ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلۀ پدال همراه شما عزیزان هستیم…
سعید
۲۵ دی ۱۳۹۶از یه زوایایی بهش نگاه می کنی خیلی قشنگه با تغییر زاویه در عکس بعدی حسی بهش نداری در کل خوبه ولی نیاز به یه سری اصلاحات داره که طراحان کار بلدترن در این زمینه .
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶چرا لکسس اینجوری شده طراحی هاش خیلی بچه گانه و نا متعارف شده انگار اسباب بازی خودرو لوکس بای طراحیش سنگین باشه
طراحی داخلیشم منو یاد پژو 3008 می ندازه
سعید جون من از هیچ زاویه ای حسی بهش ندارم
به نظرم طراحی هاش خیلی زود از چشم میوفته
Volvo
۲۵ دی ۱۳۹۶فلزی مذاب است که با ریختهگری به یک شمشیر ژاپنی تبدیل شده است
به به
CNA
۲۵ دی ۱۳۹۶????????
عجب پرچم داری
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶به نظرم این به هیچ عنوان نسل جدید ۵۷۰ نیست
مگر اینکه لکسوز بخواد بن و اساس ۵۷۰ رو از پایه به صورت کلی عوض کنه
datsun
۲۵ دی ۱۳۹۶حیفه lx تبدیل به یه کراس اوور بشه
بعید میدونم تویوتا چنین کاری رو انجام بده
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶کاملا موافقم
امیرمحمد
۲۵ دی ۱۳۹۶نسل جدید لکسوس ال ایکس؟مگه نسل جدید ال ایکس سال ۲۰۱۶ معرفی نشده؟?
Bilbo
۲۵ دی ۱۳۹۶خیلی کانسپت عجیبیه، چون به من امکان این رو نمیده که با قطعیت بگم دوسش دارم یا ازش بدم میاد، شاید این حجم از خطوط و این حجم از خشم نیاز به زمان بیشتری برای عادت کردن و در وهله بعدی، دوست داشتن و در نهایت عاشق شدن داره.
پ ن: لطفا بد برداشت نکنید اما فرم چراغ های عقب ماشین، شباهت به نسبت واضحی با فرم چراغ عقب های کانسپت های بامو (خصوصا کانسپت گرن لوسو) داره.
Saeed Boroomand
۲۵ دی ۱۳۹۶بله چهره غیر قابل پیش بینی داره، و این یه مقدار ترس رو توی مخاطب القا میکنه… و مطمین نیستم کلاسی که مد نظرشه مخاطب هاش از این احساس استقبال کنن، اما بر عکس برای یه ماشین اسپرت میتونه جهره خوبی باشه، به شرط این که المان های آیرودینامیک رو هم اضافه شه بهش و به ذهن حسش رو متبادر کنه…
Hamid.Hellcat
۲۵ دی ۱۳۹۶فکر کنم روش جدید لکسوس برای طراحی اینه که یک ماشین رو از دره پرت میکنن پایین بعد میارن بالا بر اساس اون ماشین جدید طراحی میکنن.
شعار جدید لکسوس:
هر روز مچاله تر از دیروز
????
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶ایول دادا گل گفتی این شعارتو باید با طلا نوشت
,همیشه آویزه گوشم میکنم
Hamid.Hellcat
۲۶ دی ۱۳۹۶مخلصیم علی اقا
البته بعضیا اینجور طراحیا رو میپسندن. اما لکسوس فراموش کرده که یک برند لوکس سازه و طراحیاش باید ساده و سنگین باشه. این نوع طرحها با خطوط تیز و شکسته بیشتر به درد سوپر اسپرتهایی مثل لامبورگینی میخوره.
ماتئوس هتزنر
۲۵ دی ۱۳۹۶هر روز تیز تر از دیروز ….
Khosrow
۲۵ دی ۱۳۹۶جلوش از سوسک سیاه به خرمگس / پشتش کپی پیست از کانسپت ب ام و / جلو پنجره رو — بازیه بایو هازارد تو میکرو یا سگا بود / حمید هلکت عالی گفت این بالا ..
Hamid.Hellcat
۲۶ دی ۱۳۹۶لطف داری خسروخان
Just bentley continental
۲۵ دی ۱۳۹۶طراحیش که بی نقصه??
#ali.m#
۲۵ دی ۱۳۹۶فکر نمیکنم نسخه تولیدی دقیقا شبیه این باشه .
مخصوصا قسمت جلوش .
به هر حال لکسس قوی ترین لوکس ساز غیر المانیه
میدونه باید چ کار کنه .
?لکسس?
مهران
۲۵ دی ۱۳۹۶خیلی زیباست مخصوصا از نمای بالا و آون دو تا امتداد که بهم نرسیدن از دو طرف
Mohsen
۲۵ دی ۱۳۹۶کمی کشیده تر و عریض تر از lx !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????//یا خدا
بیشتر بهش می خوره از nx هم کوچیک تر باشه به خصوص تو عکس شیشم
بعد صندلی ردیف دوم دیگه تقریبا فضایی نمونده
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۶اصلا با طراحی چراغهای جلوش حال نمیکنم
البته کانسپته ، یعنی ایده هایی از این در خودروهای آیندش .
در کل خودروهای کانسپت همیشه یجوری هستن.
کانسپتو باید کادیلاک و مایباخ بزنه تا به زمین میخکوبت کنه
M.us
۲۵ دی ۱۳۹۶نوید جون تنها کانسپتی که منو شگفت زده کرد و تا حالا کانسپتی به زیبایی اون ندیدم کانسپت کادیلاک ciel بود خیلی خوب بود همه چی به خوبی ساخته شده بود یجوری قلدری و اشرافیت و کمی خشن بودن رو با دیدنش احساس کردم ،پهن و طویل بود
PaRHaM
۲۶ دی ۱۳۹۶Sixteen❤
Cien❤
Ciel ❤
Elmiraj❤
Escala ❤
و….
اینا چی خب ؟
اینا هم شاهکار هستنا?
M.us
۲۶ دی ۱۳۹۶پرهام جان sixteen که شورشگری بود با انحین 16 سیلندر13.7 لیتر با قدرت 1000 بصورت تنفس طبیعی اخرت خودرو بودهمینطور زیبایی بی بدیل المیراج تکرار نشدنی کلا کانسپت های کادیلاک محشرن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۶درسته جناب M.us
یچیزی تو مایه های کشتی تایتانیک
M.us
۲۵ دی ۱۳۹۶نمیدونم اما یجوری بهم القا شد جلوشو از کلاهای سامورایی ها که خیلی ترسناک گرفتن یکم طراحیش برام مبهم اما داخلش به خوبی طراحی شده ،قطعا نسخه تولیدی خیلی با این کانسپت فرق میکنه
mehran911
۲۶ دی ۱۳۹۶قطعا این کانسپته و با نمونه تولیدی کیلومترها تفاوت داره
طراحی قسمت جلو نامفهوم و کاملا سردرگمه خطوط شکسته زیاد برقراری ارتباط با خودرو رو سخت میکنه تقریبا همه عکس ها رو با دقت نگاه کردم اما طراحی این ماشین رو اصلا دوست نداشتم
اما قسمت عقب طراحی معقول تری داره
Raha
۲۶ دی ۱۳۹۶بعید ب نظر میرسه که این جای LX رو بگیره و به عنوان یه مدل جداگانه ب فروش میرسه.
کمتر کمپانی چنین جسارتی رو ب خرج میده که یه کانسپت ب این تهاجمی رو ارائه بده.
طراحیش هم که عالی ب نظر میرسه البته باید دستخوش یه سری تغییرات بشه