آئودیکادیلاکلکسوس

آئودی S5 در برابر کادیلاک ATS کوپه و لکسس RC350 F Sport

اینجا در ساحل رودآیلند و در فضایی زیبا، سه خودروی تکامل‌یافته از نوع کوپه‌های ۲+۲ حاضرند تا در میانه غرور جوانی، بلوغ و حیله‌گری از نام و حیثیت خود دفاع کنند. اگر لکسس و کادیلاک مانند جاستین تیمبرلیک و جاستین بیبر در پی کسب افتخار باشند اما آئودی S5 همچون کلینت ایستوود از پس سال‌ها تجربه بازیگری و کارگردانی روالی پیوسته و افتخارآمیز دارد. ریشه‌های این برجستگی هم برمی‌گردد به سال ۲۰۰۷، وقتی آئودی هنوز رقیبی چون مدل ۴۳۵ ب‌ام‌و نداشت و همه رقبا را له می‌کرد.

Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
هدف ما از این مقایسه بررسی چالشی میان این سه خودرو بود که همگی در محدوده قیمت بالاتر از ۵۰,۰۰۰ دلار قرار دارند. کادیلاک و لکسس برخلاف آئودی به‌صورت آپشنال از سیستم چهارچرخ متحرک بهره نمی‌برند این در حالی است که آئودی از این سیستم به‌صورت عادی بهره می‌برد و شما برای آن هزینه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنید. از آنجا که با اضافه شدن این سیستم به کادیلاک و لکسس بر وزن این دو افزوده می‌شد ما از این کار اجتناب کردیم. در این خصوص اگرچه به‌طورکلی آئودی S5 یک A5 قدرتمندتر است و نه چیزی بیشتر اما دیسک‌های ترمز قدرتمند کادیلاک و لاستیک‌های چهارفصل لکسس حقایق دیگری را نشان می‌دهد. ناگفته پیداست سیستم تعلیق ATS از تهاجمی‌ترین نمونه‌های بازار است. لکسس اما بدون سیستم ۴ چرخ متحرک دچار کم فرمانی به‌ویژه در قسمت عقب است.
بر روی لکسس و آئودی موتور استاندارد V6 سوار است که در مقایسه با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری کادیلاک چیزی کم ندارد.
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
برای شناخت بهتر هر یک از این سه خودروی دو درب، با عبور از خیابان‌های شهر و گذر از میان کوه‌های ایالت کالیفرنیا به سمت نقطه‌ای در جنوب غربی، یعنی سن آندریاس حرکت می‌کنیم تا درنهایت به ساحل زیبای جالما در کناره اقیانوس آرام برسیم.
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
Cadillac ATS Coupe 3.6, Lexus RC350 F Sport, and Audi S5
عبور فرمانده
رتبه سوم: لکسس RC 350 F sport

این خودرو را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: یک پرش بلند برای خلق آنچه لکسس “کوپه رادیکال” می‌نامد با ترکیب داغ‌ترین مدل‌های v6 خود یعنی GS و IS همراه با یک یک شاسی و سخت‌افزار بلندپروازانه که درس‌هایش را به خوبی از سوپر کار مشهور خود LFA آموخته است. به کمک طراحان برجسته، جلوپنجره خودرو به شکلی زیبا طراحی شده با این مفهوم که شبکه‌های دماغه همچون نگاره‌های یک دوک نخ‌ریسی و حاشیه ای کروم کاری شده به شلاقی می‌مانند که می‌خواهد رقیب را از پای درآورد. پیکره خودرو با انبوهی از خطوط زیبا و دست و دل بازانه همچون مجسمه ای است تراش‌خورده در همراهی با دریچه‌های ورودی هوا در کنار و چراغ‌های خودرو یک صدای واحد دارد. صدایی که از اعماق روح نجواگر لکسس فریاد می‌زند.

2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
موتور لکسس برخلاف ظاهر خودرو صدایی آرام و آرامشی غریب دارد.RC با انبوهی از مشخصات سری sport F همراه شده تا این لکسس کوپه استانداردهای جدیدی از رانندگی را عرضه کند.
خودروی مورد آزمایش ما در مدل پایه قیمتی در حدود ۴۳۷۱۵ دارد که با افزودن برخی موارد قیمتش به بیش از ۵۴ هزار دلار می‌رسد. تجهیزاتی که همچون پکیج sport F (که شامل تایرهای ۱۹ اینچی، تریم داخلی، دامپرهای دوبل و صندلی‌های اسپرت می‌شود) به قیمت ۳۹۸۵ دلار، دستگاه ناوبری و سرگرمی به قیمت ۲۶۱۰ دلار و تریم داخلی.
2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
درباره RC حرف‌وحدیث بسیار است. شاسی خودرو می‌تواند به خوبی ضربات را مهار کند، همین ویژگی باعث می‌شود تا رانندگی با این خودرو ساده باشد و بتوان این کوپه وحشی را در پیچ‌ها تحت کنترل داشت. بااین‌حال تنها برخی رؤیاهای لکسوس درباره این مدل محقق شده‌اند و همچنان برخی عیوب این خودرو چشمگیر است. در استفاده‌های نرمال و عادی لکسس شبیه مادربزرگی دوست داشتنی است، سنگین و باوقار. غرش موتور توجه شما را جلب می‌کند، تغییر دنده‌ها با شتاب انجام می‌شود، واقعیت این است که لکسس فرمان پذیری بالایی دارد و رانندگی با آن مانند خوابیدن روی مخمل است. خودرو کاملاً تحت اختیار شماست و در داخل کابین کمتر صدایی شنیده می‌شود و همه‌جا ساکت است.
2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
با انتخاب حالت اسپرت اما فعل‌وانفعالاتی ناخوشایندی در RC صورت می‌گیرد و لکسس سویه دیگر شخصیت خود را به شما می‌نمایاند. وقتی لکسس خشمگین می‌شود دندان‌هایش را به هم می‌فشرد و این یعنی سیستم تعلیق سفت می‌شود، فرمان حساس می‌شود و دور موتور تا محدوده قرمزرنگ بالا می‌رود اما متأسفانه عملکرد آن‌گونه که باید نیست! لکسس ضعیف‌ترین نسبت وزن به‌قدرت را در این گروه خشن! داراست و این یعنی شکست. خودرو آشکارا از تقسیم وزن نامناسب رنج می‌برد و در چالش اسلالوم این موضوع به‌وضوح عیان می‌شود. اگر می‌پرسید عمده این مشکل به تایرهای نامناسب RC 350 F sport برمی‌گردد یا مهندسانی که به خوبی خودرو را تنظیم نکرده‌اند؟ به نظر ما هردو اینها مقصرند. سبکی فرمان گرچه روح یاغی لکسس را نشان می‌دهد اما موجب می‌شود تا خودرو سردرگم و در حرکات مارپیچی عملکردی ضعیف داشته باشد. در این میان پدال ترمز کار را بدتر می‌کند به‌گونه‌ای که موجب می‌شود اعتمادبه‌نفس راننده RC 350 F sport کاملاً از دست رود.
2015 Lexus RC350 F Sport
۲۰۱۵ Lexus RC350 F Sport
در داخل کابین اوضاع بدتر از این است. در این گروه از خودروها، لوکس بودن و راحتی فضای داخلی یک فاکتور مهم و اساسی است و لکسس اینجا هم با مشکلات متعددی روبرو است. باوجود اینکه لکسس بیشترین ارتفاع سقف را در این گروه داراست اما فضای سرنشینان در جلو و عقب خودرو کاملاً عادی است و سرنشینان عقب نه تنها جای وول خوردن ندارند که دید بسیار محدودی نیز به بیرون دارند. حتی آینه‌های جانبی هم دید مناسبی به راننده نمی‌دهند. در صندلی‌های جلو وضع بهتر است و نشیمن و استراحتگاه دست‌ها و پشت عالی است و بدن سرنشینان را به خوبی حفظ می‌کند. البته در حالی که آئودی و کادیلاک صندلی‌هایی با تنظیمات کاملاً الکترونیکی در همه قسمت‌ها و جهات دارند لکسس از کنار این امکان به‌راحتی می‌گذرد. پد لمسی موجود در لکسس که امکان ارائه اطلاعاتی از وضعیت‌های مختلف را به راننده می‌دهد از نکات بسیار خوب این خودرو است که مخصوصاً در انتخاب دنده‌ها بسیار مؤثر است گرچه کار با آن کمی خسته‌کننده است. نهایتاً اینکه می‌توان لکسس RC 350 F sport را جاستین بیبر تشبیه کرد که از فرط باده‌گساری در گوشه ای از یک اتوبوس پیر بی‌حوصله بیرون را نگاه می‌کند! سلحشوری در پی کسب افتخار
رتبه دوم: کادیلاک ATS Coupe 3.6
خبر خوب درباره کادیلاک این است که تلاش‌های جنرال موتورز به ثمر نشسته است. صرفه‌جویی در وزن، دینامیک رانندگی بالا و فرمان پذیری عالی و تمرکز بر شاسی متوازن و سیستم تعلیق مغناطیسی که به خوبی ضربات را جذب می‌کند، همگی باعث شده تا کادیلاک ATS Coupe 3.6 نویددهنده روزهای خوبی برای جانب جنرال موتورز باشد.
2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
فضای بیرونی خودرو به‌وضوح یادآور کوپه‌های مشهور برند کادیلاک یعنی ELR و CTS است. کادیلاک ATS چیزی میان زرق‌وبرق لکسس RC و روح کلاسیک S5 آئودی است. کادیلاک با این مدل ثابت کرد به ایده کاهش وزن و توجه ویژه به کیفیت ایمان دارد و می‌خواهد خاطرات مردم از کوپه‌های چاق و تنبل خود را پاک کند آن‌هم با خودرویی چابک، باکیفیت و ارزشمند. خودرویی که پس از نیم قرن تاج گل قدیمی کادیلاک را بر سر ندارد و از مفهومی تازه حرف می‌زند.
2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
ATS Coupe برای حمله به کوپه‌های اسپرت موجود در بازار که محدوده قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار ساخته شده، آن‌هم با انبوهی از انتخاب‌ها که به شما اجازه می‌دهد از میان دو موتور قدرتمند، دو نوع گیربکس، سیستم دو یا چهارچرخ متحرک و چهار تریم داخلی دست به انتخاب بزنید. خودروی مورد آزمایش ما در این جدال از تریم پریمیوم با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بهره می‌برد که قیمت کادیلاک را تا ۵۲۳۱۵ دلار افزایش می‌داد.
2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
مزیت برجسته ATS Coupe در این جدال، تعادل بسیار بالای خودرو و وزن مناسبی است که دارد. شاسی با کمترین حرکات و کمترین کم‌فرمانی مزیت دیگری است که در همراهی با لاستیک‌های بریجستون پوتنزا RE050A به کادیلاک در این جدال برتری می‌بخشد و این آفریده زیبای جنرال موتورز را در مسابقه اسلالوم در صدر این گروه سه تیمی قرار می‌دهد. کادیلاک با اضافه کردن دریچه‌های گاز به سیستم ترمز این خودرو مانع سرخوردن‌های بیجا در سر پیچ شده و به کادیلاک ATS Coupe مزیتی بخشیده که در کمتر خودروی امروزی دیده می‌شود. این مزیت باعث شده تا در آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۳ تا ۰، کادیلاک ۳ متر خط ترمز کمتری از آئودی و ۶.۴ متر کمتر از لکسس برجای گذاشت.
2015 Cadillac ATS Coupe 3.6
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe 3.6
کادیلاک بااینکه نسبت به بزرگ‌ترین بدنه و بزرگ‌ترین حجم موتور در این گروه اختلاف فاحشی دارد اما به‌واسطه کشش کمتر موتور، فاصله میان دنده‌های بیشتر و قدرت موتور کمتر در برابر آئودی ناتوان از مقاومت است و قافیه را می‌بازد. حرکت با کادیلاک در جاده‌ها شایسته تحسین است و ATS واقعاً سواری دلپذیری دارد اما هرگز نمی‌تواند برخی حرکات اتاق در سرعت‌های بالا و در مسیرهای مواج را فراموش کرد. البته همه‌چیز با فرمان کالیبره و عالی کادیلاک تحت اختیار است و جای نگرانی نیست اما تکانه‌های این خودرو در این سطح از بازار قابل‌بخشش نیست. پدال ترمز در پاسخ به فشار پا پاسخی مناسب دارد و عملکرد دیسک‌ها بسیار عالی است. کادیلاک ATS در جدال با S5 آئودی رقیبی سرسخت است و پر بیراه نیست اگر بگوییم که یانکی تروفرز، آلمانی مغرور اصیل را حسابی به چالش می‌کشد. خواننده احتمالاً از خود بپرسد پس چرا کادیلاک با همه ویژگی‌های خوبش از پس آئودی برنمی‌آید؟ پاسخ روشن است: جعبه‌دنده کادیلاک به‌هیچ‌وجه درخور نام این برند نیست و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. عیب دیگر کادیلاک در موتوری است که در دورهای ابتدایی همچون سگی گیر افتاده در سرمای سوزان زمستان می‌لرزد و در دورهای بالایی مانند یک گربه جیغ می‌کشد. خب مشخص است که با لرزیدن و جیغ زدن نمی‌توان ارابه مرگبار آلمانی را شکست داد و همین موتور از رده خارج عامل اصلی ناتوانی کادیلاک در کسب رتبه نخست است. کادیلاک همچون جاستین تیمبرلیک بلندپرواز نیست گرچه با افتخار به رتبه دوم خود می‌بالد. ارابه مرگبار و راه‌های افتخار
رتبه نخست: آئودی S5
آشکارا گران‌قیمت و لوکس است و گرچه از تاریخ‌مصرف طراحی‌اش کمی گذشته اما هنوز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و بدون توقف مسابقات و مقایسه‌های مختلف را با کسب رتبه‌های برتر پشت سر می‌گذارد. این افتخارآفرینی ریشه در ذات تندوتیز آئودی دارد. آئودی همه ویژگی‌های لازم برای قهرمانی را دارد.
2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
فرزند میانی خاندان آئودی قیمتش از حدود ۵۳ هزار دلار چکش می‌خورد که کمی گران است. خودروی مورد آزمایش ما البته از ۴ مجموعه اضافه بهره می‌برد که روی‌هم حدود ۵ هزار و ۸۰۰ دلار بر قیمتش می‌افزایند و قیمت این کوپه ۲+۲ را به کمی کمتر از ۶۰ هزار دلار می‌رسانند. آپشن هایی از قبیل پکیج تکنولوژی شامل سیستم هشداردهنده کناری و هشداردهنده دنده عقب، ناویگیشن و سیستم سرگرمی، پکیج جعبه‌دنده اتوماتیک، هفت سرعته و دوکلاچه آئودی، پکیج تریم فیبر کربن داخل اتاق و … .
2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
حرکت دو سال پیش آئودی که موتور ۸ سیلندر و ۴.۲ لیتری خود را با موتور ۶ سیلندر جدید و سوپرشارژر دار خود عوض نمود بسیار زیرکانه بود چراکه در عین کاهش وزن، چابکی و قدرت فراوانی را نصیب S5 نمود. با وجود کاهش قدرت اما گشتاور خودرو در دامنه گسترده‌تری در اختیار قرار گرفت و توزیع وزن میان محورهای جلو و عقب بهبود یافت. این تغییر نه تنها باعث برتری S5 در بسیاری از رقابت‌ها شد که در هماهنگی با جعبه‌دنده ۷ سرعته و دوکلاچه آئودی، به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و افزایش شتاب S5 منجر شد. همین عوامل در این رقابت موجب برتری آئودی بر کادیلاک شدند، دماغه سنگین ATS کار دست کادیلاک داد و آئودی S5 رستگار شد.
2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
وقتی با آئودی S5 در حال گاز دادن هستید دو چیز را هرگز نباید فراموش کنید: صدای زیبا و جذاب موتور که تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه بالا می‌رود و کابین مملو از چرم و چوب آئودی که راحتی و آرامش را نصیب شما می‌کند. این آئودی گرچه در هندلینگ و سیستم ترمز به گرد پای کادیلاک هم نمی‌رسد اما مجموعه هماهنگی به خریداران تحویل می‌دهد که می‌توانند همواره از پیروزی بر رقیب دمدمی‌مزاجی چون لکسس RC و مبارز تازه‌نفسی همچون کادیلاک آسوده‌خاطر باشند. تنها مشکلات آئودی اما در ۲ چیز نهفته است: سیستم ترمزی که احساس قدرت را از طریق پدال به راننده منتقل نمی‌کند و عامل دیگر کم فرمانی حادی است که باعث می‌شود تا در پیچ‌ها و مسابقه اسلالوم قافیه را به کادیلاک ببازد. البته طرفداران آئودی نباید نگران باشند. راننده آئودی در جاده و با تکیه بر موتور و گیربکس فوق‌العاده‌اش نظاره‌گر کادیلاک و لکسوس در آینه ایست که روبرویش قرار دارد.
2015 Audi S5
۲۰۱۵ Audi S5
کابین آئودی در این مدل با تریم ممتاز عرضه می‌شود که زیبایی چشم‌نوازی دارد. جز کمربندهای جلو که در تنظیمات با اندکی مشکل مواجه‌اند بقیه موارد دلپذیر است. صندلی‌های آئودی همچون یک مبل زیبا، نرم و راحت‌اند و در صندلی‌های جلو راحتی را می‌توان سریعاً احساس کرد. سوای اینها سیستم سرگرمی MMI آئودی است که با ارگونومی عالی می‌تواند سرنشینان خودرو را سرگرم نماید. نهایتاً اینکه گرچه آئودی خودرویی ذاتاً سنت‌مدار و کلاسیک است اما از دید زیبایی‌شناسانه بی‌عیب و نقص و کامل است، تازه این تنها خودروی ۲+۲ در این رده است که می‌تواند به گوشی‌های هوشمند وصل گردد. آئودی انصافاً یک نمونه تکامل‌یافته است. هرچه نباشد آئودی می‌خواهد کلینت ایستوود باشد، بزرگ، سرگرم‌کننده و با اصالت. این GT آلمانی یک بار دیگر خاطره هری کثیف و کلینت ایستوود را زنده کرده، آن‌هم با برتری بر همه رقیبانش.
جدول امتیازات و بخشهای مختلف مسابقه
Audi S5 Cadillac ATS Coupe 3.6 Lexus RC350 F sport امتیاز کل بخش  
۵۱ ۵۵ ۴۱ ۶۰ سیستم تعلیق و شاسی
۵۱ ۴۳ ۴۱ ۵۵ سیستم انتقال قدرت 
۲۱ ۲۲ ۱۴ ۲۵ لذت رانندگی 
۸ ۷ ۸ ۱۰ راحتی رانندگی 
۹ ۵ ۵ ۱۰ ارگونومی
۵ ۴ ۳ ۵ راحتی صندلی های جلو
۵ ۵ ۳ ۵ راحتی صندلی های عقب
۵ ۴ ۴ ۵ فضای بدن
۱۰ ۹ ۸ ۱۰ امکانات و ویژگی ها
۹ ۸ ۸ ۱۰ متناسب بودن
۹ ۵ ۶ ۱۰ طراحی داخلی
۹ ۸ ۵ ۱۰ طراحی خارجی
۰ ۰ ۰ ۵ تخفیفات و امکانات ویژه
۱۷ ۲۰ ۱۹ ۲۰ ارزش مدل مورد آزمایش
۲۰۹ ۱۹۵ ۱۶۵ ۲۴۰ کل امتیازات
Audi S5 Cadillac ATS

Coupe 3.6

 Lexus RC350 F sport

 

 
۵۳۴۲۵ $ ۴۶۱۴۵ $ ۴۷۷۰۰ $ قیمت پایه 
۵۹۳۲۵ $ ۵۲۳۱۵ $ ۵۴۴۰۵ $ قیمت مدل مورد آزمایش 
۴.۶۴ ۴.۶۶ ۴.۶۹ طول (متر) 
۱.۸۵ ۱.۸۴ ۱.۸۴ عرض (متر)
۱.۳۷ ۱.۳۹ ۱.۳۹ ارتفاع (متر) 
supercharged DOHC 24-valve V-6
(۲۹۹۵ cc)
DOHC 24-valve V-6
(۳۵۶۴ cc)
DOHC 24-valve V-6
(۳۴۵۶ cc)
مشخصات موتور 
۳۳۳ / ۶۵۰۰ ۳۲۱ / ۶۸۰۰ ۳۰۶ / ۶۴۰۰ قدرت موتور/دور موتور
 
۴۴۰ / ۲۹۰۰ ۳۷۳/ ۴۸۰۰ RPM ۳۷۵ / ۴۸۰۰ RPM گشتاور (نیوتن متر/دور موتور) 
۷سرعته دو کلاچه اتوماتیک ۶سرعته اتوماتیک ۸سرعته اتوماتیک جعبه دنده 
Pirelli
Cinturato P7
245/40R-18 93Y
Bridgestone
Potenza RE050A RFT
F: 225/40RF-18 88W
R: 255/35RF-18 90W
Dunlop
SP Sport Maxx 050
F: 235/40R-19 96Y
R: 265/35R-19 94Y
نوع و اندازه تایر 
۴.۵ ۵.۶ ۶ شتاب ۰ 96  
۲۴۶ کیلومتر در ساعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت نهایت سرعت 
۰.۹۰ g ۰.۹۴ g ۰.۸۵ g بالاترین میزان تحمل شتاب جانبی
۱۷۹۳ ۱۶۱۴ ۱۷۶۱ وزن (کیلوگرم)
 
۵۶.۱/۴۳.۹ ۵۱.۴/۴۸.۶ ۵۳.۱/۴۶.۹ نسبت تقسیم وزن در دو محور جلو و عقب
[polldaddy poll=8913792]

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. Archi khan

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    علیرغم دوم شدن کادیلاک , از بین این سه
    انتخاب من کادیلاک

    1. faraz777

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      آقا اگه کسی “چرم و چوب فراوان” توی آئودی رو دید به ما هم بگه!!!

      1. Lord Cezar

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (300 ديدگاه)

        همین واسه منم سواله ؟! چرم شاید باشه ولی چوبی تو داشبورد و متعلقات اون نمیبینم.

        1. "Amir"

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (728 ديدگاه)

          جای m5 / m4خالیه ، ولی تو این مقایسه من با کادیلاک حال میکنم

    2. مصطفی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      متن سایت car and driver نگاه کنید آدم لذت می بره نویسنده انگار با حسش نوشته…
      تومنی ارزش داره …چقدر با بقیه فرق داره
      خیلی لذت بردم.
      ممنونم

    3. سامورایی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      کادیلاک نهایت جذبه و غرور

  2. Nima

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    با تشکر از محمد حسین شاوردى!خیلى عالى بود مقایسه

    به نظرم آئودى عالیه و اگر کادیلاک از گیربکس جدید ۸ سرعته که روى کوروت و … استفاده میشه در آینده استفاده کنه و بهینه سازى هایى توى موتور(سوپرشارژ) انجام بده(چون فقط آئودى توى این لیست تنفس طبیعى نیست) میتونه مقام اول رو کسب کنه با قیمت کمتر از رقبا!

  3. رهگذر

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    یعنی لکسوس […]!! جاستین بیبر رو باید به لکسوس گفت نه کادیلاک! :D

    1. محمدحسین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      دیگه چیزی هست که کار اند درایو نوشته :-)

  4. کافر مقدس

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نظر من به کَدیلاک نزدیک است . . . .

  5. حسين

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    جای M4 خییییلی خالی بود

    یه غلط املایی هم توی متن هست: «لکسس “سویه” دیگر شخصیت خود را به شما می‌نمایاند»

    1. BMW4ever

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (155 ديدگاه)

      باید بگی جای 435 خالی بود

  6. شاهین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    بسیار بسیار ممنون از محمدحسین عزیز،واقعا عالی بود…
    دقیقا همونطوری که حدس میزدم شد،آئودی عالی میکنه،بی ادعا و سربه زیر…
    فقط حیف جای M4 خالی بود،اون بود که دیگه مقایسه ی خیلی فشرده و جذابی میشد…
    تشبیهات به کار رفته توی متن هم بسیار زیبا و سرزنده بودن،باز هم ممنون از محمدحسین جان گرامی 3>
    ارادت

    1. شاهین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      نمیدونم بحث فنی و عملکرد یه خودرو چقدر واستون مهمه،ولی در این مقایسه اگه به امتیازات و جدول نگاه کنین،آئودی خیلی فاصله ی زیادی با رقبا داره،این در حالیه که این نسلش به قول نویسنده تا حدودی قدیمی شده حالا در نظر بگیرین اگه نسل جدیدش بیاد چی میشه (تازه این نسخه ی S بود،نسخه ی RS میومد که دیگه اجازه ی نفس کشیدن نمیداد!)
      یکی هم اینکه تو چندتا ریویو که از S5 دیدم،از سیستم کواتروش خیلی تعریف کرده بودن.

      ولی بازم میگم جای M4 خیلی خالی بود :))))))

      1. BMW4ever

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (155 ديدگاه)

        شاهین جان و همچنین دوستان عزیز در این تست قویترین مدل های خودرو ها تست نشدن پس این جا جای M4 خالی نبود بلکه جای 435i خالی بود

    2. محمدحسین شاوردی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      فدات شاهین جان … لطف داری دوست خوبم

      1. Ahmad..F12

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        جا داره از دوست و همکار عزیزم آقا محمد حسین شاوردی تشکر کنم و ورودش رو به عرصه نویسندگی تبریک بگم

        ممنون عزیزم عالی بود

  7. یک ایتالیایی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (158 ديدگاه)

    از بین این سه تا چهره ی آیودی آرام تر و قدیمی تره

  8. امیر حسین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    با سلام
    از نظر من کادیلاک بهترین بود چراکه امتیاز های سلیقه ای رو به آئودی دادن … تازه اگر کادیلاک با گیربکس ۸ دنده شرکت می کرد نتایج بهتری می گرفت در ضمن موتور آئودی سوپر چارجره و این مقایسه رو تا حدی نا عادلانه می کنه

    1. ahmad

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      امتیاز دهی سلیقه ای ؟؟؟؟؟؟؟ فک نمیکنی حرفت یه کم بچه گانس ؟؟؟؟؟؟
      زیبایی و فضای سرنشینا و اینا سلیقه ای قبول، پرفورمنسش چی ؟؟ آیودی شدیدا تو عملکرد از اون دو تا سرتره
      این رو چی میگی ؟؟
      وقتی حرفی واسه زدن ندارید بهتره سکوت کنید
      البته از دید خیلیا لکسوس برندس چون خوش رنگ تره :)))))))))))

  9. TAGHAVI MOTORS

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Only USA only cadillac
    کادیلاک ابهت خاصی داره یه ماشین اصیل امریکایی

    1. Lord Cezar

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      طراحی های کادیلاک رو دوس دارم . به روز تر و جذاب تر از هر دو هست .

  10. کیارش

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    دوستانی که ادعای بهترین بودن لکسوس را دارن کجان ؟؟
    البته مطمینا اونا از کارشناسای کار اند درایور بیشتر میفهمن :)

  11. ahmad

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مهندسی 3-4 سال پیش المانی از مهندسی جدید ژاپنی خیلی سرتره
    ولی باز هم یه عده سرشون رو کردن زیر برف و میگن چون کرولا خرجش از بوگاتی ویرون کمتره ژاپن آلمان رو شکست داده :)))))))))))))))

    1. lp-910

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عجب حرفی زدیااا :D

      واقعاً که حق رو گفتی

      مهندسی آئودی آلمان کجا لکسس ژاپن کجا

  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    هر سه خودرو عالی .
    لکسس : در این کلاس خودرویی باید قبول کنیم که لکسس تجربه زیادی نداره ، فکر کنم تنها محصول لکسس که به نوعی پرچمدار این نوع کلاسش به حساب میاد ، مدل LFA هست . اما خب به نظر من ایراداتی که به این مدل وارده باید مورد بازنگری لکسس قرار بگیره .
    مثلا به نظر من بنده ، نباید داخل این مدل خودرو آرام و ساکت باشد .( نسبت به رقبا ) .هم صدای موتور و هم صدای اگزوزها باید راننده را ترغیب کنند تا فشار بیشتری به خودرو وارد کند . در همین حین لذت سواری و هیجان دو چندان میشود .
    اما خب مثل اینکه لکسس در این مدل هم خواسته که روی عقیده خودش پافشاری کنه و همانند دیگر مدل های این خودروساز ، کابین ارام . پرهیز از هیجان بیش از حد در رانندگی و …..در این مدل بیشتر نمود پیداکنه و به ظاهر اسپورت و جسور و خشن RC350 بسنده کرده . این رویه و مشخصه و سنت لکسس است .
    دیگر موارد لکسس همچون خروجیه کم موتور . ما حتی این مهم را هم در موتورهای لندکروز 8 سیلندر و لکسس LX570 هم شاهد هستیم .
    در هر حال شاید در آینده لکسس تغییر رویه بدهد . اما ایراد چندانی نسبت به ذات لکسس که آرامش است وارد نیست . خودمونی بگم که به خریدار داره میگه ظاهر و باطن همینه .
    کادیلاک :
    کادیلاک نه تنها در این مدل ، بلکه در تمامی مدلها جهشی باورنکردنی داشته و داره با سرعت به روزهای اوجش برمیگرده . نقات مثبتش نسبت به رقبا اللخصوص آئودی واقعا تحسین برانگیزه و یک زنگ خطر برای ژرمن ها .
    خط ترمز . تحمل شتاب جانبی . وزن .و …
    آئودی :
    آئودی هم ، همانطور که در متن آمده ، تجربه زیادی در این کلاس داره و جز این هم ازش انتظار نمیره .
    فقط خیلی دوست داشتم که ب ام و M4 میبود و مرسدس بنز C کلاس کوپه هم معرفی میشد تا رقابت هرچه داغتر بشه .
    درهرحال هرکس برند مورد علاقشو میخره .

    1. RETOLEX

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      دقیقا همینطور هست

      یه پیشنهاد برای مجموعه تویوتا دارم .
      لکسس باید دور ماشین اسپورت خط بکشه و بیشتر روی ماشین های لوکس و سدان های معمولی تر کار کنه
      تویوتا عزیز هم باید طراحی هاشو در زمینه سدان تغییر بده و روی suv هاش تمرکز کنه (در کل اس یو وی و وانت های خوبی میسازه و توانایی چیز های بهتر رو هم داره
      سایون هم چکار به اسپورت داره !

      لکسس = سدان …..لوکس
      تویوتل = اس یو وی ……… تراک…….وانت
      سایون = ارزون

      لکسس دوست داره در همه کلاس ها باشه ولی همونطور که شما گفتین باید خودشو تغییر بده

      اگه تویوتا به فروش توجه نمیکرد میتونست کلا روی suv و تراک تمرکز کنه و چیز های عالی میساخت

  13. ALiHidden

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از بین آلمانی ها از کابین آئودی خوشم نمیاد!(الان همه آئودی دوست ها دیس میدن:|)

    من بین اینا کادیلاک رو ترجیح میدم!

  14. mds

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    من بى ام و ام 4 و ائودى آر اس 5 رو به این سه کوپه ترجیح میدم

  15. american and japan

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    تا اونجایی خوندم که لکسس رو به جاستین بیبر تشبیه کرد

    آبروی لکسوس رو برد نویسنده یعنی اینقدر لکسوس…؟؟؟؟

  16. ALI

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام جناب اقای احمد بوگاتی فرانسویه نه المانی

  17. زیگما

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اول از همه من نمیدونم چطور از کنار سواحل رود آیلند پریدن به سمت کوه های کالیفرنیا! :D
    در مورد کادیلاک مشکلی که خیلی به چشم میاد در تست ها، عملکرد بد گیربکسه
    معکوس ها بد کشیده میشه و در کل امتیاز بالایی نمیگیره این گیربکس

    1. محمدحسین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      طول کشیده زیگماجان :-) برو از نویسنده کار اند درایو بپرس
      چطوری ؟ نیستی؟

      1. زیگما

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        خوبم مرسی عزیزم
        در خدمتتون هستیم انشالله

  18. maysam..laferrari

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای طرفداران خودروهای آمریکایی و ژاپنی قایلم ولی من هیچوقت نتونستم با اونها ارتباط برقرار کنم و هیچوقت ظرافت اروپایی هارو با اونها عوض نمیکنم و قطعا من audi رو انتخا میکنم ( just italian super sports)

  19. سجاد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    معمولا لکسس تو این رقابت های شاخ به شاخ حرفی واسه گفتن نداره و اکثرا بازندست ، من ترجیح میدم ماشینی داشته باشم که تو همچین مقایسه ای سر باشه نه تو لیست جی دی پاورکه البته اونم مهمه

    1. RETOLEX

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      طرز تفکر لکسس با همه فرق داره

  20. hussain

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اولا لکسوس قابل اعتماد ترین برند خودرو تو جهانه و محصولات خیلی خوبی رو ارائه میده من به شخصه طرفدار لکسوس هستم به نظرم طراحی داخلی لکسوس از همشون قشنگ تره و همچنین ضاهر خشن و اسپرت تری داره

  21. ahmad

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بله بله نظر شما کاملا کارشناسی شده و دقیق هست
    متاسفانه گروه کار اند درایور نتونستن تو این تست از وجود کارشناس خبره ای چون شما استفاده کنن
    من پیشنهاد میکنم هرچه سریعتر بهشون ایمیل بزنید و از اشتباه درشون بیارید.
    بهشون بگید چون لکسوس خوشرنگ تره بنابراین از دو گزینه دیگه سر تره

  22. فریا

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    ایراد وارده به گیربکس کادلاک کاملا درسته ، در بسیاری از تست ها راننده ها بهش اشاره می کنن متاسفانه .
    ولی هندلینگ ATS & CTS & Corvette C7 در کلاس های خودشون سرآمده و بهترین نتایج سلالوم رو بدست آوردن . در مورد ترمزگیری هم همینطوره .
    قیافه آئودی چه شباهتی با قیافه کلینت استوود تو فیلمها داره ؟؟! نمیدونم :D :D

  23. رامکال

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    آفرین به آئودی.
    این روزها همش حرف از آئودی زده میشه چه مدل ها و فناوری های قدیمیش و چه مدل ها و فناوری های جدیدش.
    جالب این جاست که آئودی از اون دو تای دیگر سنگین تره ولی شتابش و مصرف سوختش بهتر از اون دوتای دیگست.
    در ضمن اگر اشتباه نکرده باشم آئودی قدیمیتر از اونهاست پس اگر مدل جدیدش بیاد چه غوغایی به پا میکنه؟؟؟؟؟
    در امتیازات هم که اختلاف خوبی با بقیه بخصوص با لکسوس دارد.

  24. رامکال

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بعد جالبه توی یکی از نوشتارهای چند روز پیش یکی گفته بود که خودروهای آلمانی لوکس اصیل نیستند این ها همون جی دی پاور باز ها هستند که وقتی از تجربم از جنس ژاپنی براشون صحبت میکنم و یا تعداد لکسوس ها در اهواز رو بهشون گوشزد میکنم عمل پوزخند زدن رو انجام میدند.
    “…….و دور موتور تا محدوده قرمزرنگ بالا می‌رود اما متأسفانه عملکرد آن‌گونه که باید نیست! ”
    بفرما این یک مورد از ابر مهندسی لکسوس.

    1. ahmad

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      رامکال جان شما سخت نگیر
      بعضی ها واقعا توان درک حقایق رو ندارن و بعضی ها هم نمیخوان حقیقت رو قبول کنن و خودشون رو زدن به خواب
      مهندسی قدیمی آلمانی خیلی راحت مهندسی جدید و ظاهرا خفن ژاپنی رو شکست داده
      بعد خیلی راحت بعضیا میگن تو جی دی پاور لکسوس اوله :)))))))))))
      شما سخت نگیر داداش

  25. samurai

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست طرف مواد چی زده نه از اون متن اولش درباره لکسس که عین شعره نه به اون نمره دادنش شما با کمی توجه به طراحی بیرونی و داخلیه لکسس زیبایی و برتریو کاملا حس میکنی اصلا کنسول میانی ائودی با لکسس با اون ساعتش قابل قیاس نیست
    طرف از یه چیزایی از لکسس ایراد گرفته که هر کی ندونه میگه حتما از جایی پول گرفته اینا رو بنویسه
    یارو بنظرم عقب مونده بوده به طراحی خارجی لکسس 5 داده ائودی 9 داده
    بقیه امتیازام که نگاه میکنی میفهمی واقعا طرف هیچی حالیش نبوده یا خودشو زده به نفهمی

    1. Arash66

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نه پول نگرفته، طراحی لکسس زیادی اغراق شده
      آخه ماشین کوپه اسپرت ساعت آنالوگ میخواد چیکار !

    2. ahmad

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      ببین طرفدارای لکسوس چه قدر بهشون فشار اومده :))))
      بابا ناراحت نشید لکسوسم بالاخره بزرگ میشه :D

    3. نوید جهرمی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      طرح لکسس فضایی و با اغراقه و نکته منفی این طرح ها اینه که زود قدیمی میشه
      اما کسی نگفته که زشته
      طرح های آلمانی ساده و با صلابته بعید میدونم کسی بنز و ب ام و 30 سال پیش رو ببینه و بگه زشته اما در مورد ماشین های شرقی صدق نمیکنه

      1. Mamas

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (113 ديدگاه)

        دقیقا حق یا شماست به جز ماشین ها ی دهه ی 90 میتسو اونا هم ماندگارن، منم همیشه گفتم هر چی ساده تر قشنگ تر الان جلو پنجره جاستین بیبر چرا این شکلیه اصن نمیشه باش ارتباط برقرار کرد :D

  26. hussain

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    احمد جان عزیز من نظر خودم رو گفتم این قسمتی هم که داریم توش مینویسیم قسمتی که هرکس باید نظر خودشو بده اگرم دوست نداری رای مخالف بده

  27. hussain

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    احمد جان عزیز من نظر خودم رو گفتم

  28. luis

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کدوم طرف دار لکسوس به المان توهین کرده اگه کرده خیلی حماقت کرده
    ولی نمیدونم چرا دوستان مطالبو قاطی میکنن ؟؟؟
    در زمینه خودروهای اسپرت و امتیاز دهی کاملا با این نتیجه گیری موافق هستم چون سابقه و مهندسی خودرو های المانی بسیار قوی و کهن میباشد.
    خواهشا با یک تست راجع به کل یک برند نظر ندید و ارزش های خودروی خوب لکسوس و کادیلاک
    را پایین نیارید.
    در چند روز پیشم کسی بنز و بی ام دبلیو رو لوکس غیر اصیل و… فک نکم بیان کرد بلکه با رولز رویس مقایسته شد که من گوشزد کردم که کلاس رولز رویس و بنز متفاوته و رولز یه خودرو ساز خاص و اشرافی)سلطنتی( سازه.
    در گفتارمون باید دموکراسی را رعایت کنید اگه خواهان یک جامعه متمدن هستید.
    اگه شما کوپه یا حتی سدان اسپرت میخواید مسلما اشتباهه که در بین محصولات لکسوس به دنبال نیازتون باشید و مسلما اگه دنبال یه اف روود قوی پر کشش با قابلیت بیابان نوردی هستی من به شما شاسی های امریکا یی و ژاپنی رو پیشنهاد میدم تا کراس اوور های لوکس المانی.

    1. حمید رضا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      فقط بگم که بهترین آفرود سازا معمولا انگلیسی اند. در مورد شاسی بلند های امریکایی و ژاپنی هم بگم که هم تو بحث آفرود و هم تو بحث آنرود هنوز هم در حد نسل اول پورشه کاین نیستند. شک داری دنبال بررسی اش تو نت بگرد.

      1. فریا

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (684 ديدگاه)

        شما نسبتی با مهران مدیری دارین ؟ هیچکدوم از کار های اون نتونسته منو به اندازه ی این یک جمله ی شما بــخندونده ! :D :D

        1. luis

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (26 ديدگاه)

          برادرمون طنز پرداز هستن
          بزار دو دهه از شاسی زدن پورش بگذره بعد اظهار نظر کن برادر انگلیس شاسی های خوبی داره قبول ولی پورش و ائودی و بی ام دبیلیو تمامی تست های کار اند درایو بر مبنای همین پارامتر هاست که در مقاله میبینی و برای تست افرود دوتا فیلم یوتیوب ببین بعد اسم پورشو کنار سلطان بیابان نوردی)لند کروزر بیار برادر.

  29. mohsen

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خوشم میاد همه قبول کردن BMW یه سرو گردن بالاس زحمت نمیدن به خودشون! فقط میخوام ببینم M4 له میکنه ATS-Vرو

    1. حمید رضا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      به جز یه سری مجلات آمریکایی که حس وطن پرستی دارن و یه سری ایرانیای عشق آمریکا هیچ جای دنیا کادیلاک رو در حد لوکس های اروپایی نمیدونن. حتی خود مردم آمریکا

      1. Nima

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        حمید رضا جان یکم! فقط یکم تحقیق کن تا درباره لوکس بودن کادیلاک اطلاعات بدست بیارى!
        تو تکنولوژى هایى که کادیلاک به صنعت خودروسازى رونمایى کرده رو فقط بشمارى براى این که بفهمى کادیلاک چیه بسه!
        شما اگر به یوتیوب دست رسى دارى ماشیناى دهه 20 تا 90 یا حتى نزدیک ۲۰۰۰ رو با بنز مقایسه کن تا بفهمى که کادیلاک از نظر لوکسى کجاس و چه نوآورى هایى داشته فقط تو زمینه لاکچرى! با فنى کارى ندارم که اون خودش کاملا یه توضیح مفصل داره.
        براى اطلاعات بیشتر با فریا تماس حاصل فرمایید! با تشکر.
        ههه

        1. حمید رضا

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (42 ديدگاه)

          احتیاج به تحقیق ندارم. واسه تخصص گرفتن 6 سال تو امریکا زندگی کردم.

  30. luis

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دوستان مزاح نویسنده بسیار جالب بود به دل نگیرن جاستینو خوب اومد:)))))))
    ولی فکر کنم یه اعلام هشداری هم با این مزاح کرد چون به هر جهت هر خواننده جوانی روزی جا افتاده و اصیل میشه اون وقت چالش اینجاست که خواننده های قدیمی بتونن خودشونو نگه دارن و طرف دار های خودشونو راضی نگه دارن.
    این شوخی به سان چاقوی دولبه میماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا