اینجا در ساحل رودآیلند و در فضایی زیبا، سه خودروی تکاملیافته از نوع کوپههای ۲+۲ حاضرند تا در میانه غرور جوانی، بلوغ و حیلهگری از نام و حیثیت خود دفاع کنند. اگر لکسس و کادیلاک مانند جاستین تیمبرلیک و جاستین بیبر در پی کسب افتخار باشند اما آئودی S5 همچون کلینت ایستوود از پس سالها تجربه بازیگری و کارگردانی روالی پیوسته و افتخارآمیز دارد. ریشههای این برجستگی هم برمیگردد به سال ۲۰۰۷، وقتی آئودی هنوز رقیبی چون مدل ۴۳۵ بامو نداشت و همه رقبا را له میکرد.
هدف ما از این مقایسه بررسی چالشی میان این سه خودرو بود که همگی در محدوده قیمت بالاتر از ۵۰,۰۰۰ دلار قرار دارند. کادیلاک و لکسس برخلاف آئودی بهصورت آپشنال از سیستم چهارچرخ متحرک بهره نمیبرند این در حالی است که آئودی از این سیستم بهصورت عادی بهره میبرد و شما برای آن هزینه اضافهای پرداخت نمیکنید. از آنجا که با اضافه شدن این سیستم به کادیلاک و لکسس بر وزن این دو افزوده میشد ما از این کار اجتناب کردیم. در این خصوص اگرچه بهطورکلی آئودی S5 یک A5 قدرتمندتر است و نه چیزی بیشتر اما دیسکهای ترمز قدرتمند کادیلاک و لاستیکهای چهارفصل لکسس حقایق دیگری را نشان میدهد. ناگفته پیداست سیستم تعلیق ATS از تهاجمیترین نمونههای بازار است. لکسس اما بدون سیستم ۴ چرخ متحرک دچار کم فرمانی بهویژه در قسمت عقب است.بر روی لکسس و آئودی موتور استاندارد V6 سوار است که در مقایسه با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری کادیلاک چیزی کم ندارد. برای شناخت بهتر هر یک از این سه خودروی دو درب، با عبور از خیابانهای شهر و گذر از میان کوههای ایالت کالیفرنیا به سمت نقطهای در جنوب غربی، یعنی سن آندریاس حرکت میکنیم تا درنهایت به ساحل زیبای جالما در کناره اقیانوس آرام برسیم. عبور فرمانده
رتبه سوم: لکسس RC 350 F sport
این خودرو را میتوان اینگونه تعریف کرد: یک پرش بلند برای خلق آنچه لکسس “کوپه رادیکال” مینامد با ترکیب داغترین مدلهای v6 خود یعنی GS و IS همراه با یک یک شاسی و سختافزار بلندپروازانه که درسهایش را به خوبی از سوپر کار مشهور خود LFA آموخته است. به کمک طراحان برجسته، جلوپنجره خودرو به شکلی زیبا طراحی شده با این مفهوم که شبکههای دماغه همچون نگارههای یک دوک نخریسی و حاشیه ای کروم کاری شده به شلاقی میمانند که میخواهد رقیب را از پای درآورد. پیکره خودرو با انبوهی از خطوط زیبا و دست و دل بازانه همچون مجسمه ای است تراشخورده در همراهی با دریچههای ورودی هوا در کنار و چراغهای خودرو یک صدای واحد دارد. صدایی که از اعماق روح نجواگر لکسس فریاد میزند.
موتور لکسس برخلاف ظاهر خودرو صدایی آرام و آرامشی غریب دارد.RC با انبوهی از مشخصات سری sport F همراه شده تا این لکسس کوپه استانداردهای جدیدی از رانندگی را عرضه کند.خودروی مورد آزمایش ما در مدل پایه قیمتی در حدود ۴۳۷۱۵ دارد که با افزودن برخی موارد قیمتش به بیش از ۵۴ هزار دلار میرسد. تجهیزاتی که همچون پکیج sport F (که شامل تایرهای ۱۹ اینچی، تریم داخلی، دامپرهای دوبل و صندلیهای اسپرت میشود) به قیمت ۳۹۸۵ دلار، دستگاه ناوبری و سرگرمی به قیمت ۲۶۱۰ دلار و تریم داخلی. درباره RC حرفوحدیث بسیار است. شاسی خودرو میتواند به خوبی ضربات را مهار کند، همین ویژگی باعث میشود تا رانندگی با این خودرو ساده باشد و بتوان این کوپه وحشی را در پیچها تحت کنترل داشت. بااینحال تنها برخی رؤیاهای لکسوس درباره این مدل محقق شدهاند و همچنان برخی عیوب این خودرو چشمگیر است. در استفادههای نرمال و عادی لکسس شبیه مادربزرگی دوست داشتنی است، سنگین و باوقار. غرش موتور توجه شما را جلب میکند، تغییر دندهها با شتاب انجام میشود، واقعیت این است که لکسس فرمان پذیری بالایی دارد و رانندگی با آن مانند خوابیدن روی مخمل است. خودرو کاملاً تحت اختیار شماست و در داخل کابین کمتر صدایی شنیده میشود و همهجا ساکت است. با انتخاب حالت اسپرت اما فعلوانفعالاتی ناخوشایندی در RC صورت میگیرد و لکسس سویه دیگر شخصیت خود را به شما مینمایاند. وقتی لکسس خشمگین میشود دندانهایش را به هم میفشرد و این یعنی سیستم تعلیق سفت میشود، فرمان حساس میشود و دور موتور تا محدوده قرمزرنگ بالا میرود اما متأسفانه عملکرد آنگونه که باید نیست! لکسس ضعیفترین نسبت وزن بهقدرت را در این گروه خشن! داراست و این یعنی شکست. خودرو آشکارا از تقسیم وزن نامناسب رنج میبرد و در چالش اسلالوم این موضوع بهوضوح عیان میشود. اگر میپرسید عمده این مشکل به تایرهای نامناسب RC 350 F sport برمیگردد یا مهندسانی که به خوبی خودرو را تنظیم نکردهاند؟ به نظر ما هردو اینها مقصرند. سبکی فرمان گرچه روح یاغی لکسس را نشان میدهد اما موجب میشود تا خودرو سردرگم و در حرکات مارپیچی عملکردی ضعیف داشته باشد. در این میان پدال ترمز کار را بدتر میکند بهگونهای که موجب میشود اعتمادبهنفس راننده RC 350 F sport کاملاً از دست رود. در داخل کابین اوضاع بدتر از این است. در این گروه از خودروها، لوکس بودن و راحتی فضای داخلی یک فاکتور مهم و اساسی است و لکسس اینجا هم با مشکلات متعددی روبرو است. باوجود اینکه لکسس بیشترین ارتفاع سقف را در این گروه داراست اما فضای سرنشینان در جلو و عقب خودرو کاملاً عادی است و سرنشینان عقب نه تنها جای وول خوردن ندارند که دید بسیار محدودی نیز به بیرون دارند. حتی آینههای جانبی هم دید مناسبی به راننده نمیدهند.
رتبه دوم: کادیلاک ATS Coupe 3.6
خبر خوب درباره کادیلاک این است که تلاشهای جنرال موتورز به ثمر نشسته است. صرفهجویی در وزن، دینامیک رانندگی بالا و فرمان پذیری عالی و تمرکز بر شاسی متوازن و سیستم تعلیق مغناطیسی که به خوبی ضربات را جذب میکند، همگی باعث شده تا کادیلاک ATS Coupe 3.6 نویددهنده روزهای خوبی برای جانب جنرال موتورز باشد. فضای بیرونی خودرو بهوضوح یادآور کوپههای مشهور برند کادیلاک یعنی ELR و CTS است. کادیلاک ATS چیزی میان زرقوبرق لکسس RC و روح کلاسیک S5 آئودی است. کادیلاک با این مدل ثابت کرد به ایده کاهش وزن و توجه ویژه به کیفیت ایمان دارد و میخواهد خاطرات مردم از کوپههای چاق و تنبل خود را پاک کند آنهم با خودرویی چابک، باکیفیت و ارزشمند. خودرویی که پس از نیم قرن تاج گل قدیمی کادیلاک را بر سر ندارد و از مفهومی تازه حرف میزند. ATS Coupe برای حمله به کوپههای اسپرت موجود در بازار که محدوده قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار ساخته شده، آنهم با انبوهی از انتخابها که به شما اجازه میدهد از میان دو موتور قدرتمند، دو نوع گیربکس، سیستم دو یا چهارچرخ متحرک و چهار تریم داخلی دست به انتخاب بزنید. خودروی مورد آزمایش ما در این جدال از تریم پریمیوم با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بهره میبرد که قیمت کادیلاک را تا ۵۲۳۱۵ دلار افزایش میداد. مزیت برجسته ATS Coupe در این جدال، تعادل بسیار بالای خودرو و وزن مناسبی است که دارد. شاسی با کمترین حرکات و کمترین کمفرمانی مزیت دیگری است که در همراهی با لاستیکهای بریجستون پوتنزا RE050A به کادیلاک در این جدال برتری میبخشد و این آفریده زیبای جنرال موتورز را در مسابقه اسلالوم در صدر این گروه سه تیمی قرار میدهد. کادیلاک با اضافه کردن دریچههای گاز به سیستم ترمز این خودرو مانع سرخوردنهای بیجا در سر پیچ شده و به کادیلاک ATS Coupe مزیتی بخشیده که در کمتر خودروی امروزی دیده میشود. این مزیت باعث شده تا در آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۳ تا ۰، کادیلاک ۳ متر خط ترمز کمتری از آئودی و ۶.۴ متر کمتر از لکسس برجای گذاشت. کادیلاک بااینکه نسبت به بزرگترین بدنه و بزرگترین حجم موتور در این گروه اختلاف فاحشی دارد اما بهواسطه کشش کمتر موتور، فاصله میان دندههای بیشتر و قدرت موتور کمتر در برابر آئودی ناتوان از مقاومت است و قافیه را میبازد. حرکت با کادیلاک در جادهها شایسته تحسین است و ATS واقعاً سواری دلپذیری دارد اما هرگز نمیتواند برخی حرکات اتاق در سرعتهای بالا و در مسیرهای مواج را فراموش کرد. البته همهچیز با فرمان کالیبره و عالی کادیلاک تحت اختیار است و جای نگرانی نیست اما تکانههای این خودرو در این سطح از بازار قابلبخشش نیست. پدال ترمز در پاسخ به فشار پا پاسخی مناسب دارد و عملکرد دیسکها بسیار عالی است. کادیلاک ATS در جدال با S5 آئودی رقیبی سرسخت است و پر بیراه نیست اگر بگوییم که یانکی تروفرز، آلمانی مغرور اصیل را حسابی به چالش میکشد.
رتبه نخست: آئودی S5
آشکارا گرانقیمت و لوکس است و گرچه از تاریخمصرف طراحیاش کمی گذشته اما هنوز حرفهای بسیاری برای گفتن دارد و بدون توقف مسابقات و مقایسههای مختلف را با کسب رتبههای برتر پشت سر میگذارد. این افتخارآفرینی ریشه در ذات تندوتیز آئودی دارد. آئودی همه ویژگیهای لازم برای قهرمانی را دارد. فرزند میانی خاندان آئودی قیمتش از حدود ۵۳ هزار دلار چکش میخورد که کمی گران است. خودروی مورد آزمایش ما البته از ۴ مجموعه اضافه بهره میبرد که رویهم حدود ۵ هزار و ۸۰۰ دلار بر قیمتش میافزایند و قیمت این کوپه ۲+۲ را به کمی کمتر از ۶۰ هزار دلار میرسانند. آپشن هایی از قبیل پکیج تکنولوژی شامل سیستم هشداردهنده کناری و هشداردهنده دنده عقب، ناویگیشن و سیستم سرگرمی، پکیج جعبهدنده اتوماتیک، هفت سرعته و دوکلاچه آئودی، پکیج تریم فیبر کربن داخل اتاق و … . حرکت دو سال پیش آئودی که موتور ۸ سیلندر و ۴.۲ لیتری خود را با موتور ۶ سیلندر جدید و سوپرشارژر دار خود عوض نمود بسیار زیرکانه بود چراکه در عین کاهش وزن، چابکی و قدرت فراوانی را نصیب S5 نمود. با وجود کاهش قدرت اما گشتاور خودرو در دامنه گستردهتری در اختیار قرار گرفت و توزیع وزن میان محورهای جلو و عقب بهبود یافت. این تغییر نه تنها باعث برتری S5 در بسیاری از رقابتها شد که در هماهنگی با جعبهدنده ۷ سرعته و دوکلاچه آئودی، به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و افزایش شتاب S5 منجر شد. همین عوامل در این رقابت موجب برتری آئودی بر کادیلاک شدند، دماغه سنگین ATS کار دست کادیلاک داد و آئودی S5 رستگار شد. وقتی با آئودی S5 در حال گاز دادن هستید دو چیز را هرگز نباید فراموش کنید: صدای زیبا و جذاب موتور که تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه بالا میرود و کابین مملو از چرم و چوب آئودی که راحتی و آرامش را نصیب شما میکند. این آئودی گرچه در هندلینگ و سیستم ترمز به گرد پای کادیلاک هم نمیرسد اما مجموعه هماهنگی به خریداران تحویل میدهد که میتوانند همواره از پیروزی بر رقیب دمدمیمزاجی چون لکسس RC و مبارز تازهنفسی همچون کادیلاک آسودهخاطر باشند. تنها مشکلات آئودی اما در ۲ چیز نهفته است: سیستم ترمزی که احساس قدرت را از طریق پدال به راننده منتقل نمیکند و عامل دیگر کم فرمانی حادی است که باعث میشود تا در پیچها و مسابقه اسلالوم قافیه را به کادیلاک ببازد. البته طرفداران آئودی نباید نگران باشند. راننده آئودی در جاده و با تکیه بر موتور و گیربکس فوقالعادهاش نظارهگر کادیلاک و لکسوس در آینه ایست که روبرویش قرار دارد. کابین آئودی در این مدل با تریم ممتاز عرضه میشود که زیبایی چشمنوازی دارد. جز کمربندهای جلو که در تنظیمات با اندکی مشکل مواجهاند بقیه موارد دلپذیر است. صندلیهای آئودی همچون یک مبل زیبا، نرم و راحتاند و در صندلیهای جلو راحتی را میتوان سریعاً احساس کرد. سوای اینها سیستم سرگرمی MMI آئودی است که با ارگونومی عالی میتواند سرنشینان خودرو را سرگرم نماید.
جدول امتیازات و بخشهای مختلف مسابقه | ||||
Audi S5 | Cadillac ATS Coupe 3.6 | Lexus RC350 F sport | امتیاز کل | بخش |
۵۱ | ۵۵ | ۴۱ | ۶۰ | سیستم تعلیق و شاسی |
۵۱ | ۴۳ | ۴۱ | ۵۵ | سیستم انتقال قدرت |
۲۱ | ۲۲ | ۱۴ | ۲۵ | لذت رانندگی |
۸ | ۷ | ۸ | ۱۰ | راحتی رانندگی |
۹ | ۵ | ۵ | ۱۰ | ارگونومی |
۵ | ۴ | ۳ | ۵ | راحتی صندلی های جلو |
۵ | ۵ | ۳ | ۵ | راحتی صندلی های عقب |
۵ | ۴ | ۴ | ۵ | فضای بدن |
۱۰ | ۹ | ۸ | ۱۰ | امکانات و ویژگی ها |
۹ | ۸ | ۸ | ۱۰ | متناسب بودن |
۹ | ۵ | ۶ | ۱۰ | طراحی داخلی |
۹ | ۸ | ۵ | ۱۰ | طراحی خارجی |
۰ | ۰ | ۰ | ۵ | تخفیفات و امکانات ویژه |
۱۷ | ۲۰ | ۱۹ | ۲۰ | ارزش مدل مورد آزمایش |
۲۰۹ | ۱۹۵ | ۱۶۵ | ۲۴۰ | کل امتیازات |
Audi S5 | Cadillac ATS Coupe 3.6 | Lexus RC350 F sport
| |
۵۳۴۲۵ $ | ۴۶۱۴۵ $ | ۴۷۷۰۰ $ | قیمت پایه |
۵۹۳۲۵ $ | ۵۲۳۱۵ $ | ۵۴۴۰۵ $ | قیمت مدل مورد آزمایش |
۴.۶۴ | ۴.۶۶ | ۴.۶۹ | طول (متر) |
۱.۸۵ | ۱.۸۴ | ۱.۸۴ | عرض (متر) |
۱.۳۷ | ۱.۳۹ | ۱.۳۹ | ارتفاع (متر) |
supercharged DOHC 24-valve V-6 (۲۹۹۵ cc) | DOHC 24-valve V-6 (۳۵۶۴ cc) | DOHC 24-valve V-6 (۳۴۵۶ cc) | مشخصات موتور |
۳۳۳ / ۶۵۰۰ | ۳۲۱ / ۶۸۰۰ | ۳۰۶ / ۶۴۰۰ | قدرت موتور/دور موتور |
۴۴۰ / ۲۹۰۰ | ۳۷۳/ ۴۸۰۰ RPM | ۳۷۵ / ۴۸۰۰ RPM | گشتاور (نیوتن متر/دور موتور) |
۷سرعته دو کلاچه اتوماتیک | ۶سرعته اتوماتیک | ۸سرعته اتوماتیک | جعبه دنده |
Pirelli Cinturato P7 245/40R-18 93Y | Bridgestone Potenza RE050A RFT F: 225/40RF-18 88W R: 255/35RF-18 90W | Dunlop SP Sport Maxx 050 F: 235/40R-19 96Y R: 265/35R-19 94Y | نوع و اندازه تایر |
۴.۵ | ۵.۶ | ۶ | شتاب ۰ – 96 |
۲۴۶ کیلومتر در ساعت | ۲۴۰ کیلومتر در ساعت | ۲۳۵ کیلومتر در ساعت | نهایت سرعت |
۰.۹۰ g | ۰.۹۴ g | ۰.۸۵ g | بالاترین میزان تحمل شتاب جانبی |
۱۷۹۳ | ۱۶۱۴ | ۱۷۶۱ | وزن (کیلوگرم) |
۵۶.۱/۴۳.۹ | ۵۱.۴/۴۸.۶ | ۵۳.۱/۴۶.۹ | نسبت تقسیم وزن در دو محور جلو و عقب |
منبع: caranddriver
Archi khan
۱۵ خرداد ۱۳۹۴علیرغم دوم شدن کادیلاک , از بین این سه
انتخاب من کادیلاک
faraz777
۱۵ خرداد ۱۳۹۴آقا اگه کسی “چرم و چوب فراوان” توی آئودی رو دید به ما هم بگه!!!
Lord Cezar
۱۵ خرداد ۱۳۹۴همین واسه منم سواله ؟! چرم شاید باشه ولی چوبی تو داشبورد و متعلقات اون نمیبینم.
"Amir"
۱۵ خرداد ۱۳۹۴جای m5 / m4خالیه ، ولی تو این مقایسه من با کادیلاک حال میکنم
مصطفی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴متن سایت car and driver نگاه کنید آدم لذت می بره نویسنده انگار با حسش نوشته…
تومنی ارزش داره …چقدر با بقیه فرق داره
خیلی لذت بردم.
ممنونم
سامورایی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴کادیلاک نهایت جذبه و غرور
Nima
۱۵ خرداد ۱۳۹۴با تشکر از محمد حسین شاوردى!خیلى عالى بود مقایسه
به نظرم آئودى عالیه و اگر کادیلاک از گیربکس جدید ۸ سرعته که روى کوروت و … استفاده میشه در آینده استفاده کنه و بهینه سازى هایى توى موتور(سوپرشارژ) انجام بده(چون فقط آئودى توى این لیست تنفس طبیعى نیست) میتونه مقام اول رو کسب کنه با قیمت کمتر از رقبا!
رهگذر
۱۵ خرداد ۱۳۹۴یعنی لکسوس […]!! جاستین بیبر رو باید به لکسوس گفت نه کادیلاک! :D
محمدحسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۴دیگه چیزی هست که کار اند درایو نوشته :-)
کافر مقدس
۱۵ خرداد ۱۳۹۴نظر من به کَدیلاک نزدیک است . . . .
حسين
۱۵ خرداد ۱۳۹۴جای M4 خییییلی خالی بود
یه غلط املایی هم توی متن هست: «لکسس “سویه” دیگر شخصیت خود را به شما مینمایاند»
BMW4ever
۱۵ خرداد ۱۳۹۴باید بگی جای 435 خالی بود
شاهین
۱۵ خرداد ۱۳۹۴بسیار بسیار ممنون از محمدحسین عزیز،واقعا عالی بود…
دقیقا همونطوری که حدس میزدم شد،آئودی عالی میکنه،بی ادعا و سربه زیر…
فقط حیف جای M4 خالی بود،اون بود که دیگه مقایسه ی خیلی فشرده و جذابی میشد…
تشبیهات به کار رفته توی متن هم بسیار زیبا و سرزنده بودن،باز هم ممنون از محمدحسین جان گرامی 3>
ارادت
شاهین
۱۵ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم بحث فنی و عملکرد یه خودرو چقدر واستون مهمه،ولی در این مقایسه اگه به امتیازات و جدول نگاه کنین،آئودی خیلی فاصله ی زیادی با رقبا داره،این در حالیه که این نسلش به قول نویسنده تا حدودی قدیمی شده حالا در نظر بگیرین اگه نسل جدیدش بیاد چی میشه (تازه این نسخه ی S بود،نسخه ی RS میومد که دیگه اجازه ی نفس کشیدن نمیداد!)
یکی هم اینکه تو چندتا ریویو که از S5 دیدم،از سیستم کواتروش خیلی تعریف کرده بودن.
ولی بازم میگم جای M4 خیلی خالی بود :))))))
BMW4ever
۱۵ خرداد ۱۳۹۴شاهین جان و همچنین دوستان عزیز در این تست قویترین مدل های خودرو ها تست نشدن پس این جا جای M4 خالی نبود بلکه جای 435i خالی بود
محمدحسین شاوردی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴فدات شاهین جان … لطف داری دوست خوبم
Ahmad..F12
۱۶ خرداد ۱۳۹۴جا داره از دوست و همکار عزیزم آقا محمد حسین شاوردی تشکر کنم و ورودش رو به عرصه نویسندگی تبریک بگم
ممنون عزیزم عالی بود
یک ایتالیایی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴از بین این سه تا چهره ی آیودی آرام تر و قدیمی تره
امیر حسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۴با سلام
از نظر من کادیلاک بهترین بود چراکه امتیاز های سلیقه ای رو به آئودی دادن … تازه اگر کادیلاک با گیربکس ۸ دنده شرکت می کرد نتایج بهتری می گرفت در ضمن موتور آئودی سوپر چارجره و این مقایسه رو تا حدی نا عادلانه می کنه
ahmad
۱۵ خرداد ۱۳۹۴امتیاز دهی سلیقه ای ؟؟؟؟؟؟؟ فک نمیکنی حرفت یه کم بچه گانس ؟؟؟؟؟؟
زیبایی و فضای سرنشینا و اینا سلیقه ای قبول، پرفورمنسش چی ؟؟ آیودی شدیدا تو عملکرد از اون دو تا سرتره
این رو چی میگی ؟؟
وقتی حرفی واسه زدن ندارید بهتره سکوت کنید
البته از دید خیلیا لکسوس برندس چون خوش رنگ تره :)))))))))))
TAGHAVI MOTORS
۱۵ خرداد ۱۳۹۴Only USA only cadillac
کادیلاک ابهت خاصی داره یه ماشین اصیل امریکایی
Lord Cezar
۱۵ خرداد ۱۳۹۴طراحی های کادیلاک رو دوس دارم . به روز تر و جذاب تر از هر دو هست .
کیارش
۱۵ خرداد ۱۳۹۴دوستانی که ادعای بهترین بودن لکسوس را دارن کجان ؟؟
البته مطمینا اونا از کارشناسای کار اند درایور بیشتر میفهمن :)
ahmad
۱۵ خرداد ۱۳۹۴مهندسی 3-4 سال پیش المانی از مهندسی جدید ژاپنی خیلی سرتره
ولی باز هم یه عده سرشون رو کردن زیر برف و میگن چون کرولا خرجش از بوگاتی ویرون کمتره ژاپن آلمان رو شکست داده :)))))))))))))))
lp-910
۱۶ خرداد ۱۳۹۴عجب حرفی زدیااا :D
واقعاً که حق رو گفتی
مهندسی آئودی آلمان کجا لکسس ژاپن کجا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ خرداد ۱۳۹۴درود .
هر سه خودرو عالی .
لکسس : در این کلاس خودرویی باید قبول کنیم که لکسس تجربه زیادی نداره ، فکر کنم تنها محصول لکسس که به نوعی پرچمدار این نوع کلاسش به حساب میاد ، مدل LFA هست . اما خب به نظر من ایراداتی که به این مدل وارده باید مورد بازنگری لکسس قرار بگیره .
مثلا به نظر من بنده ، نباید داخل این مدل خودرو آرام و ساکت باشد .( نسبت به رقبا ) .هم صدای موتور و هم صدای اگزوزها باید راننده را ترغیب کنند تا فشار بیشتری به خودرو وارد کند . در همین حین لذت سواری و هیجان دو چندان میشود .
اما خب مثل اینکه لکسس در این مدل هم خواسته که روی عقیده خودش پافشاری کنه و همانند دیگر مدل های این خودروساز ، کابین ارام . پرهیز از هیجان بیش از حد در رانندگی و …..در این مدل بیشتر نمود پیداکنه و به ظاهر اسپورت و جسور و خشن RC350 بسنده کرده . این رویه و مشخصه و سنت لکسس است .
دیگر موارد لکسس همچون خروجیه کم موتور . ما حتی این مهم را هم در موتورهای لندکروز 8 سیلندر و لکسس LX570 هم شاهد هستیم .
در هر حال شاید در آینده لکسس تغییر رویه بدهد . اما ایراد چندانی نسبت به ذات لکسس که آرامش است وارد نیست . خودمونی بگم که به خریدار داره میگه ظاهر و باطن همینه .
کادیلاک :
کادیلاک نه تنها در این مدل ، بلکه در تمامی مدلها جهشی باورنکردنی داشته و داره با سرعت به روزهای اوجش برمیگرده . نقات مثبتش نسبت به رقبا اللخصوص آئودی واقعا تحسین برانگیزه و یک زنگ خطر برای ژرمن ها .
خط ترمز . تحمل شتاب جانبی . وزن .و …
آئودی :
آئودی هم ، همانطور که در متن آمده ، تجربه زیادی در این کلاس داره و جز این هم ازش انتظار نمیره .
فقط خیلی دوست داشتم که ب ام و M4 میبود و مرسدس بنز C کلاس کوپه هم معرفی میشد تا رقابت هرچه داغتر بشه .
درهرحال هرکس برند مورد علاقشو میخره .
RETOLEX
۱۵ خرداد ۱۳۹۴دقیقا همینطور هست
یه پیشنهاد برای مجموعه تویوتا دارم .
لکسس باید دور ماشین اسپورت خط بکشه و بیشتر روی ماشین های لوکس و سدان های معمولی تر کار کنه
تویوتا عزیز هم باید طراحی هاشو در زمینه سدان تغییر بده و روی suv هاش تمرکز کنه (در کل اس یو وی و وانت های خوبی میسازه و توانایی چیز های بهتر رو هم داره
سایون هم چکار به اسپورت داره !
لکسس = سدان …..لوکس
تویوتل = اس یو وی ……… تراک…….وانت
سایون = ارزون
لکسس دوست داره در همه کلاس ها باشه ولی همونطور که شما گفتین باید خودشو تغییر بده
اگه تویوتا به فروش توجه نمیکرد میتونست کلا روی suv و تراک تمرکز کنه و چیز های عالی میساخت
ALiHidden
۱۵ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم چرا از بین آلمانی ها از کابین آئودی خوشم نمیاد!(الان همه آئودی دوست ها دیس میدن:|)
من بین اینا کادیلاک رو ترجیح میدم!
mds
۱۵ خرداد ۱۳۹۴من بى ام و ام 4 و ائودى آر اس 5 رو به این سه کوپه ترجیح میدم
american and japan
۱۵ خرداد ۱۳۹۴تا اونجایی خوندم که لکسس رو به جاستین بیبر تشبیه کرد
آبروی لکسوس رو برد نویسنده یعنی اینقدر لکسوس…؟؟؟؟
ALI
۱۵ خرداد ۱۳۹۴سلام جناب اقای احمد بوگاتی فرانسویه نه المانی
زیگما
۱۵ خرداد ۱۳۹۴اول از همه من نمیدونم چطور از کنار سواحل رود آیلند پریدن به سمت کوه های کالیفرنیا! :D
در مورد کادیلاک مشکلی که خیلی به چشم میاد در تست ها، عملکرد بد گیربکسه
معکوس ها بد کشیده میشه و در کل امتیاز بالایی نمیگیره این گیربکس
محمدحسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۴طول کشیده زیگماجان :-) برو از نویسنده کار اند درایو بپرس
چطوری ؟ نیستی؟
زیگما
۱۶ خرداد ۱۳۹۴خوبم مرسی عزیزم
در خدمتتون هستیم انشالله
maysam..laferrari
۱۵ خرداد ۱۳۹۴با تمام احترامی که برای طرفداران خودروهای آمریکایی و ژاپنی قایلم ولی من هیچوقت نتونستم با اونها ارتباط برقرار کنم و هیچوقت ظرافت اروپایی هارو با اونها عوض نمیکنم و قطعا من audi رو انتخا میکنم ( just italian super sports)
سجاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۴معمولا لکسس تو این رقابت های شاخ به شاخ حرفی واسه گفتن نداره و اکثرا بازندست ، من ترجیح میدم ماشینی داشته باشم که تو همچین مقایسه ای سر باشه نه تو لیست جی دی پاورکه البته اونم مهمه
RETOLEX
۱۵ خرداد ۱۳۹۴طرز تفکر لکسس با همه فرق داره
hussain
۱۵ خرداد ۱۳۹۴اولا لکسوس قابل اعتماد ترین برند خودرو تو جهانه و محصولات خیلی خوبی رو ارائه میده من به شخصه طرفدار لکسوس هستم به نظرم طراحی داخلی لکسوس از همشون قشنگ تره و همچنین ضاهر خشن و اسپرت تری داره
ahmad
۱۵ خرداد ۱۳۹۴بله بله نظر شما کاملا کارشناسی شده و دقیق هست
متاسفانه گروه کار اند درایور نتونستن تو این تست از وجود کارشناس خبره ای چون شما استفاده کنن
من پیشنهاد میکنم هرچه سریعتر بهشون ایمیل بزنید و از اشتباه درشون بیارید.
بهشون بگید چون لکسوس خوشرنگ تره بنابراین از دو گزینه دیگه سر تره
فریا
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ایراد وارده به گیربکس کادلاک کاملا درسته ، در بسیاری از تست ها راننده ها بهش اشاره می کنن متاسفانه .
ولی هندلینگ ATS & CTS & Corvette C7 در کلاس های خودشون سرآمده و بهترین نتایج سلالوم رو بدست آوردن . در مورد ترمزگیری هم همینطوره .
قیافه آئودی چه شباهتی با قیافه کلینت استوود تو فیلمها داره ؟؟! نمیدونم :D :D
رامکال
۱۵ خرداد ۱۳۹۴آفرین به آئودی.
این روزها همش حرف از آئودی زده میشه چه مدل ها و فناوری های قدیمیش و چه مدل ها و فناوری های جدیدش.
جالب این جاست که آئودی از اون دو تای دیگر سنگین تره ولی شتابش و مصرف سوختش بهتر از اون دوتای دیگست.
در ضمن اگر اشتباه نکرده باشم آئودی قدیمیتر از اونهاست پس اگر مدل جدیدش بیاد چه غوغایی به پا میکنه؟؟؟؟؟
در امتیازات هم که اختلاف خوبی با بقیه بخصوص با لکسوس دارد.
رامکال
۱۵ خرداد ۱۳۹۴بعد جالبه توی یکی از نوشتارهای چند روز پیش یکی گفته بود که خودروهای آلمانی لوکس اصیل نیستند این ها همون جی دی پاور باز ها هستند که وقتی از تجربم از جنس ژاپنی براشون صحبت میکنم و یا تعداد لکسوس ها در اهواز رو بهشون گوشزد میکنم عمل پوزخند زدن رو انجام میدند.
“…….و دور موتور تا محدوده قرمزرنگ بالا میرود اما متأسفانه عملکرد آنگونه که باید نیست! ”
بفرما این یک مورد از ابر مهندسی لکسوس.
ahmad
۱۵ خرداد ۱۳۹۴رامکال جان شما سخت نگیر
بعضی ها واقعا توان درک حقایق رو ندارن و بعضی ها هم نمیخوان حقیقت رو قبول کنن و خودشون رو زدن به خواب
مهندسی قدیمی آلمانی خیلی راحت مهندسی جدید و ظاهرا خفن ژاپنی رو شکست داده
بعد خیلی راحت بعضیا میگن تو جی دی پاور لکسوس اوله :)))))))))))
شما سخت نگیر داداش
samurai
۱۵ خرداد ۱۳۹۴اصلا معلوم نیست طرف مواد چی زده نه از اون متن اولش درباره لکسس که عین شعره نه به اون نمره دادنش شما با کمی توجه به طراحی بیرونی و داخلیه لکسس زیبایی و برتریو کاملا حس میکنی اصلا کنسول میانی ائودی با لکسس با اون ساعتش قابل قیاس نیست
طرف از یه چیزایی از لکسس ایراد گرفته که هر کی ندونه میگه حتما از جایی پول گرفته اینا رو بنویسه
یارو بنظرم عقب مونده بوده به طراحی خارجی لکسس 5 داده ائودی 9 داده
بقیه امتیازام که نگاه میکنی میفهمی واقعا طرف هیچی حالیش نبوده یا خودشو زده به نفهمی
Arash66
۱۵ خرداد ۱۳۹۴نه پول نگرفته، طراحی لکسس زیادی اغراق شده
آخه ماشین کوپه اسپرت ساعت آنالوگ میخواد چیکار !
ahmad
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ببین طرفدارای لکسوس چه قدر بهشون فشار اومده :))))
بابا ناراحت نشید لکسوسم بالاخره بزرگ میشه :D
نوید جهرمی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴طرح لکسس فضایی و با اغراقه و نکته منفی این طرح ها اینه که زود قدیمی میشه
اما کسی نگفته که زشته
طرح های آلمانی ساده و با صلابته بعید میدونم کسی بنز و ب ام و 30 سال پیش رو ببینه و بگه زشته اما در مورد ماشین های شرقی صدق نمیکنه
Mamas
۱۶ خرداد ۱۳۹۴دقیقا حق یا شماست به جز ماشین ها ی دهه ی 90 میتسو اونا هم ماندگارن، منم همیشه گفتم هر چی ساده تر قشنگ تر الان جلو پنجره جاستین بیبر چرا این شکلیه اصن نمیشه باش ارتباط برقرار کرد :D
hussain
۱۵ خرداد ۱۳۹۴احمد جان عزیز من نظر خودم رو گفتم این قسمتی هم که داریم توش مینویسیم قسمتی که هرکس باید نظر خودشو بده اگرم دوست نداری رای مخالف بده
hussain
۱۵ خرداد ۱۳۹۴احمد جان عزیز من نظر خودم رو گفتم
luis
۱۵ خرداد ۱۳۹۴کدوم طرف دار لکسوس به المان توهین کرده اگه کرده خیلی حماقت کرده
ولی نمیدونم چرا دوستان مطالبو قاطی میکنن ؟؟؟
در زمینه خودروهای اسپرت و امتیاز دهی کاملا با این نتیجه گیری موافق هستم چون سابقه و مهندسی خودرو های المانی بسیار قوی و کهن میباشد.
خواهشا با یک تست راجع به کل یک برند نظر ندید و ارزش های خودروی خوب لکسوس و کادیلاک
را پایین نیارید.
در چند روز پیشم کسی بنز و بی ام دبلیو رو لوکس غیر اصیل و… فک نکم بیان کرد بلکه با رولز رویس مقایسته شد که من گوشزد کردم که کلاس رولز رویس و بنز متفاوته و رولز یه خودرو ساز خاص و اشرافی)سلطنتی( سازه.
در گفتارمون باید دموکراسی را رعایت کنید اگه خواهان یک جامعه متمدن هستید.
اگه شما کوپه یا حتی سدان اسپرت میخواید مسلما اشتباهه که در بین محصولات لکسوس به دنبال نیازتون باشید و مسلما اگه دنبال یه اف روود قوی پر کشش با قابلیت بیابان نوردی هستی من به شما شاسی های امریکا یی و ژاپنی رو پیشنهاد میدم تا کراس اوور های لوکس المانی.
حمید رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۴فقط بگم که بهترین آفرود سازا معمولا انگلیسی اند. در مورد شاسی بلند های امریکایی و ژاپنی هم بگم که هم تو بحث آفرود و هم تو بحث آنرود هنوز هم در حد نسل اول پورشه کاین نیستند. شک داری دنبال بررسی اش تو نت بگرد.
فریا
۱۶ خرداد ۱۳۹۴شما نسبتی با مهران مدیری دارین ؟ هیچکدوم از کار های اون نتونسته منو به اندازه ی این یک جمله ی شما بــخندونده ! :D :D
luis
۱۶ خرداد ۱۳۹۴برادرمون طنز پرداز هستن
بزار دو دهه از شاسی زدن پورش بگذره بعد اظهار نظر کن برادر انگلیس شاسی های خوبی داره قبول ولی پورش و ائودی و بی ام دبیلیو تمامی تست های کار اند درایو بر مبنای همین پارامتر هاست که در مقاله میبینی و برای تست افرود دوتا فیلم یوتیوب ببین بعد اسم پورشو کنار سلطان بیابان نوردی)لند کروزر بیار برادر.
mohsen
۱۵ خرداد ۱۳۹۴خوشم میاد همه قبول کردن BMW یه سرو گردن بالاس زحمت نمیدن به خودشون! فقط میخوام ببینم M4 له میکنه ATS-Vرو
حمید رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۴به جز یه سری مجلات آمریکایی که حس وطن پرستی دارن و یه سری ایرانیای عشق آمریکا هیچ جای دنیا کادیلاک رو در حد لوکس های اروپایی نمیدونن. حتی خود مردم آمریکا
Nima
۱۶ خرداد ۱۳۹۴حمید رضا جان یکم! فقط یکم تحقیق کن تا درباره لوکس بودن کادیلاک اطلاعات بدست بیارى!
تو تکنولوژى هایى که کادیلاک به صنعت خودروسازى رونمایى کرده رو فقط بشمارى براى این که بفهمى کادیلاک چیه بسه!
شما اگر به یوتیوب دست رسى دارى ماشیناى دهه 20 تا 90 یا حتى نزدیک ۲۰۰۰ رو با بنز مقایسه کن تا بفهمى که کادیلاک از نظر لوکسى کجاس و چه نوآورى هایى داشته فقط تو زمینه لاکچرى! با فنى کارى ندارم که اون خودش کاملا یه توضیح مفصل داره.
براى اطلاعات بیشتر با فریا تماس حاصل فرمایید! با تشکر.
ههه
حمید رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۴احتیاج به تحقیق ندارم. واسه تخصص گرفتن 6 سال تو امریکا زندگی کردم.
luis
۱۵ خرداد ۱۳۹۴دوستان مزاح نویسنده بسیار جالب بود به دل نگیرن جاستینو خوب اومد:)))))))
ولی فکر کنم یه اعلام هشداری هم با این مزاح کرد چون به هر جهت هر خواننده جوانی روزی جا افتاده و اصیل میشه اون وقت چالش اینجاست که خواننده های قدیمی بتونن خودشونو نگه دارن و طرف دار های خودشونو راضی نگه دارن.
این شوخی به سان چاقوی دولبه میماند.