سرانجام سال جدید میلادی از راه رسید و بنابراین خودروسازان نیز کمکم اقدام به انتشار آمار فروش محصولات خود میکنند. بخش لوکس تویوتا که با نام لکسس شناخته میشود سال پیش سیامین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت اما متأسفانه پایان کار در سال ۲۰۱۹ خوب نبود و لکسس با افت فروش روبرو شد. فروش ماه دسامبر این لوکس ساز ژاپنی برابر با ۳۵۳۲۵ دستگاه بود که افت ۰.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ را نشان میداد. لکسس در مجموع تعداد ۲۹۸۱۱۴ دستگاه خودرو به فروش رسانده که آنهم افت ۰.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ را نشان میدهد.
با تحلیل دادهها به راحتی میتوان نقطهضعف لکسس را یافت. این خودروساز باید روی شاسی بلندها و کراس اوورها تمرکز بیشتری داشته باشد. کراس اوور تقریباً جدید UX رشد زیادی داشته اما باقی قدبلندان این کمپانی با افت فروش مواجه شدهاند. در بخش خودروهای سواری نیز همه سدان ها به جز ES کاهش فروش داشتهاند اما مورد تعجببرانگیز افزایش استقبال از RS کوپه بوده است. شاید خودروهای کوپه هنوز بهطور کامل از بازار حذف نشدهاند!
فروش IS برابر با ۱۴۹۲۰ دستگاه (افت ۳۴.۹ درصدی)، فروش GS برابر با ۳۳۷۸۰ دستگاه (افت ۴۸.۸ درصدی)، فروش LS برابر با ۵۵۲۸ دستگاه (افت ۴۰.۶ درصدی) و فروش LC برابر با ۱۲۱۹ دستگاه (افت فروش ۳۸.۴ درصدی) بوده است. ES همچنان پرفروشترین سدان این کمپانی بوده و سال پیش به خانه ۵۱۳۳۶ نفر راه یافته که این امر نشان دهنده افزایش فروش ۵.۹ درصدی است. RS نیز فروش ۴۵۹۱ دستگاهی یا به عبارت دیگر افزایش ۳۶.۷ درصدی داشته است. ما از افزایش فروش RS واقعاً سورپرایز شدهایم اما شاید معرفی نسخه RC F تراک ادیشن تأثیر خاصی روی فروش این خودرو داشته است.
اما برسیم به شاسی بلندهای لکسس که فقط UX ساب کامپکت افزایش فروش را تجربه کرده و فروش ۱۹۳۳ دستگاهی آن حاکی از افزایش ۳.۵ درصدی بوده است. باقی شاسی بلندهای لکسس با افت فروش روبرو بوده به گونهای که NX فروش ۵۸۷۱۵ دستگاهی (افت ۵.۴ درصدی)، RX فروش ۱۱۱۰۳۶ دستگاهی (افت ۰.۵ درصدی)، GX فروش ۲۵۹۴۵ دستگاهی (افت ۰.۷ درصدی) و LX سالخورده فروش ۴۷۱۸ دستگاهی (افت ۰.۷ درصدی) داشتهاند. علیرغم سن بالای LX فروش این خودرو در ماه دسامبر افزایش ۱۶۵.۱ درصدی داشته که نشان میدهد اگرچه این خودرو کاملاً نیازمند نسل جدید است اما مردم هنوز هم شاسیبلند بدنه روی فریم خشن و لوکس را دوست دارند.
دیوید کریست از مدیران لکسس میگوید:
لکسس در سال ۲۰۱۹ فروش خوبی داشته و پشتیبان آن نیز افزایش استثنایی فروش محصولات هیبریدی و عرضه ۵ محصول جدید و بهروز شامل RX، GX، UX، RC F و RC F تراک ادیشن بودهاند. ما برای آغاز سال ۲۰۲۰ خودروی خاص LC 500 کانورتیبل را روانه حراجی برت جکسون خواهیم کرد.
Farzad
۱۶ دی ۱۳۹۸عکس آخرو عشقه …
lexus LF LC ❤
بی نام
۱۶ دی ۱۳۹۸افت 0.1 درصدی که چیزی نیست ولی طوری گفته شده که انگار کاهش 50 درصدی داشته
sina
۱۶ دی ۱۳۹۸افتی محسوب نمیشه این رقم
دوتا خودروی کلیدی داره لکسس که سریعا باس فکری به حالشون کنه : یکی سدان کامپکت is و دیگری شاسی بلند بزرگ gs
این دوتا میتونن فروشش رو افزایش بدن
meysam
۱۶ دی ۱۳۹۸سواریهاش بد جور افت داشتن.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۸نوشته : مردم هنوز به خودروهای suv اتاق جدا از شاسی علاقه دارند .
خُب معلومه علاقه دارند ، سواری این مدل خودروها بسیار خوش رکابتر از شاسی بلندهای مکمل اتاق با شاسی هست .
قدرت مانوری که شما در آفرود دارید و سواری نرم در شهر مدیون همین جدایی اتاق از شاسی هست .
علي-كيوج
۱۶ دی ۱۳۹۸اتفاقا سواریشون رو برعکس گفتید،معمولا کراس اوور ها سواری و هندلینگ بهتری دارن،،شایی بلندهای واقعی یکمی سواری خشن شبیه وانتها دارن،البته تو آفرود حق با شماست
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۸من هندلینگ را نگفتم ، گفتن سواری ، شما سواری یک پرادو یا لندکروزر را از نظر نرمی و راحتی نمیتوانید با وراکروز یا موهاوی مقایسه کنید .
اما از نظر هندلینگ در سر پیچها معلومه مثل کراس اوورها نیست .