لکسس بین دسامبر سال ۲۰۱۰ تا دسامبر سال ۲۰۱۲ در مجموع ۵۰۰ دستگاه از سوپر اسپورت LFA را ساخت و ۱۰ درصد از میزان تولید نیز به نسخه مجهز به پکیج نوربرگ رینگ اختصاص یافت. علیرغم اینکه LFA محبوبیت فوقالعادهای را کسب کرد اما هنوز هم چندین نمونه صفرکیلومتر از این خودرو در نمایندگیهای آمریکای لکسس منتظر مشتری بوده بنابراین به جرات میتوان گفت این خودرو به موفقیت تجاری عظیمی دست نیافته است. از آنجایی که این خودرو دیگر تولید نمیشود بنابراین شایعات فراوانی درباره احتمال تولید جانشین آن به گوش میرسد.
معاون رئیس لکسس جف براکن این هفته و در خلال نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ نیاز لکسس به خودروی الهامبخش جدیدی را اعلام کرد. همچنین نمایندگیهای این کمپانی خواهان جانشین LFA بوده و لکسس درخواستهای بالا برای تولید این مدل جدید را نادیده نمیگیرد؛ بنابراین تولید دومین نسل از این خودرو یا چیزی شبیه به فلسفه تولید LFA یک درب بسته نخواهد بود.
البته با این وجود اولویتهای دیگری برای لکسس وجود دارند که آنهم چیزی نیست جز شاسی بلندها. نگاهی سریع به برنامه جدید ژاپنی ما را به کانسپت LF-1 میرساند که نشانههایی از تولد یک خودروی لوکس در آینده است. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو به عنوان نسل آینده LX مطرح خواهد بود یا اینکه محصولی کاملاً جدید به شمار خواهد رفت. در واقع لکسس هنوز نگفته که آیا این کانسپت دارای نسخه تولیدی هم خواهد بود یا خیر بنابراین ما باید منتظر بمانیم زیرا LF-1 پتانسیل تبدیل شده به یک کراس اوور لوکس پرچمدار در آینده را دارد.
اگر جانشین LFA چراغ سبز تولید را دریافت کند بازهم نباید انتظار تولید آن پیش از پایان دهه میلادی جاری را داشت. به همین ترتیب تویوتا نیز با رونمایی از کانسپت GR سوپر اسپورت به نحوی تمایل خود به سوپرکارها را نشان داده است. این کانسپت مشتق شده از مسابقات استقامت جهانی قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته و سختافزار آن از مدل مسابقهای و هیبریدی TS050 گرفته شدهاند.
PlymouthBarracuda
۳۰ دی ۱۳۹۶آقای صدا…
حامد
۳۰ دی ۱۳۹۶فک نکنم صدای هیچ خودرویی به اندازه lfa خاص و دلربا باشه ?
به قول جرمی کلارکسون صداش محشر و وحشتناکه مثل یه حیوون وحشی میمونه که از یه چیزی غصه داره (((:
Kamran
۳۰ دی ۱۳۹۶یادش بخیر دوران LFA
Mohamad
۳۰ دی ۱۳۹۶صداش دستپخت یاماها بود
کاوازاکی هم در تولید موتورش دخیل بوده اگه اشتباه نکنم
یه سوپر اسپورت دست ساز خارق العاده که دنیا رو به وجد آورد و رو تک تک قطعاتش هزاران بار فکر شده.
بهتره به این موضوع هم اشاره کنم که برخلاف چیزی که داخل متن گفته شده lfaها روی دست نمایندگی ها باد نکردن! قضیه از این قراره که تعداد معدود و انگشت شماری از این خودرو هنوزم برای فروش وجود داره اما نه به قیمت 375 هزار دلار سابق! بلکه بدلیل وجود بازار سیاه برای چنین خودرویی که ارزش کلکسیونی داره ، lfa به سمت احتکار در نمایندگی ها و قیمت فوق العاده بالاتر و نجومی پیش رفته و نمایندگی ها هم بعیده عجله ای برای فروش داشته باشن!
https://carbuzz.com/news/there-are-still-12-brand-new-unsold-lexus-lfas-left-in-the-us
Mohamad
۳۰ دی ۱۳۹۶راستی اینو فراموش کردم بگم که فروش lfa برای لکسس عملا سودی به همراه نداشت چرا که هزینه تولید گزافی داشته و با قیمت فروشش یکجورایی یر به یر بوده و لکسس صرف به رخ کشیدن توان و تکنولوژیش تولیدشو استارت زد
پس حرف از موفقیت تجاری از بیخ و بن برای lfa که فلسفه ی تولیدش متفاوته اشتباهه
#ali.m#
۳۰ دی ۱۳۹۶?lfa?
ماشین خیلی با ارزشیه .
سوپر اسپرتی که بینهایت فکر و ایده پشتش بوده .
تازه کلکسیونی هم خواهد شد .
مث الماس هر روز به ارزش و قیمت این ماشین اضاف میشه .
Wrx
۳۰ دی ۱۳۹۶یادمه یه جا راجب وزن زیادش خوندم ولی ۱۵۰۰ کیلوگرم برای lfaواقعا زیاده؟؟؟!!!
#ali.m#
۳۰ دی ۱۳۹۶به نظر من واسه اولین تجربه عالیه
شما اولین ماشین های اسپورت کمپانی هایی که الان بهترین اسپورت سازهای جهان هستن رو ببین .
تحربه خیلی مهمه به نظرم.
Wrx
۳۰ دی ۱۳۹۶نه من که نمیگم بده اتفاقا خیلی هم برام جذابه و خیلی حیف شد که تولیدش ادامه دار نبود
ولی این برام جای سوال بود که برای همچین ماشینی ۱۵۰۰ کیلوگرم واقعا وزن زیادی هست؟؟؟اخه اون مجله از معایبش نوشته بود وزن زیاد مگه بقیه وزنشون چقدره?
#ali.m#
۳۰ دی ۱۳۹۶متوجه منظورتون شدم??
Sevlan
۳۰ دی ۱۳۹۶بقول کلارکسون لامصب LFAمثل یه تمشک تر و تازه میمونه ، عاشقشم ، صداش ،با روح و روانم بازی میکنه ، هم موتورش و هم صداش دست پخت یاماهاست! دور موتور تو شش دهم ثانیه از صفر به ردلاین میرسه و از این نظر هم تو ماشینای سوپراسپرت معرکه ست!!