امتیاز کلی: ۵ از ۱۰
آخرین بهروزرسانی لکسسGX مربوط به سال ۲۰۱۴ می شود که در آن سال این خودرو به جلوپنجره دوکی شکل کنونی و برخی تغییرات دیگر مزین شد.
ظاهر این خودرو یادآور شاسیبلندهای بزرگ و سنگین وزن است که به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز بودند. البته اخبار خوب هم در رابطه با این خودرو وجود دارد، از جمله میتوان به دیفرانسیل قفل شدنی مرکزی، زوایای حمله و فرار تهاجمی و سیستم کنترل حرکت در سرپایینی اشاره نمود. اگرچه لکسس GX قابلیت بیشتری در آفرود، به نسبت سایر رقبایش ازخود به نمایش میگذارد اما از سوی دیگر فقدان بسیاری از تکنولوژیهای مدرن در این خودرو در قیاس با رقبا، می تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم آورد.
قیمت: ۶.۵ از ۱۰
قیمت نسخه پایه این اتومبیل برابر۵۱ هزار و ۸۵۵ دلار است که برای یک شاسی بلند لوکس هفتسرنشین، در ابتدای کار کاملاً منطقی به نظر میرسد. البته خودروی مورد بررسی در این مقاله ۲۲۵۵ دلار بیشتر هزینه در بر دارد. در مقام مقایسه، نسخه پایه اینفینیتی QX80 حدود ۱۴ هزار دلار بیشتر قیمت دارد. اما لازم به ذکر است که گرانترین نسخه این خودرو پیش از نصب هرگونه آپشن، در حدود ۶۳ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت خورده است و با نصب آپشنها و تجهیزات سفارشی، حتی بهای نسخه پایه نیز بسیار افزایش خواهد یافت.
طراحی ظاهری: ۵ از ۱۰
در اینجا با یک شاسی بلند بزرگ جعبهای فرم مواجه هستیم که در قسمت جلو بسیاری از مشخصههای برند لکسوس را با خود به همراه داشته و اگرچه ظاهر خودرو چندان زشت نیست اما آنطور که باید و شاید نیز زیبا و مدرن به جلوه نمیکند. در کل نوعی عدم هماهنگی در میان اجزای طراحی خارجی و زمختی در شکل بیرونی خودرو مشاهده میشود که چندان شایسته یک شاسیبلند لوکس نیست.
فضای داخلی کابین: ۷ از ۱۰
در دو ردیف اول صندلیها فضای کافی برای هریک از سرنشینان، فارغ از ابعاد بدنی ایشان به خوبی یافت می شود اما در ردیف سوم از صندلیهای کوچک استفاده شده و فضای آن بسیار محدود شده است. اگر معمولا بیشتر از پنج سرنشین را سوار بر خودروی خود مینمایید، بهتر است لکسوس LX را انتخاب کنید. اگر صندلیهای ردیف سوم را به طور کامل بخوابانید، حجم فضای محفظه بار بسیار گسترده میشود اما در غیر این صورت میزان فضای صندوق بار محدود و ناکافی خواهد بود.
درب محفظه بار نیز اگرچه بزرگ و مناسب به نظر میرسد اما نحوه باز شدن آن به یک سمت، در هنگامی که خودرویی پشت لکسس GX460 پارک شده باشد، میتواند مشکل آفرین باشد. باز شدن شیشه درب محفظه بار به صورت جداگانه، به منظور قرار دادن وسایل کوچک میتواند بسیار کمککننده باشد.
تکنولوژی: ۳ از ۱۰
در هنگام مواجهه با مبحث تکنولوژی، خودروی مورد نظر ما قدمت خود را نشان خواهد داد. نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی از گرافیک بسیار ضعیفی برخوردار بوده و کارکرد آن در سطح متوسط ارزیابی میشود. برقراری ارتباط از طریق بلوتوث، پخش آهنگ، رادیوی ماهوارهای و سامانه مسیریابی از جمله قابلیتهای آن محسوب می شود. تنها دو عدد پورت usb در خودرو پیدا خواهد شد که برای یک خانواده پرجمعیت کافی نبوده و در ضمن اثری از اندرویداُتو و اپل کارپلی در این خودرو مشاهده نمیشود. صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری نیز اطلاعات محدودی را به نمایش گذاشته و گرافیکی بسیار ابتدایی در آن لحاظ شده است.
هندلینگ و پرفورمنس: ۶.۸ از ۱۰
پیشرانه ۴.۸ لیتری V-8 این خودرو قادر است تا نیرویی معادل ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۴۶ نیوتن متر را تولید نماید. متاسفانه گیربکس شش سرعته اتوماتیک در قیاس با انواع هفت تا ده سرعته، بر روی کارایی پیشرانه اثر نامطلوب داشته اما حداقل هنگام شتابگیری، فورا دنده معکوس کشیدن را انجام خواهد داد. کیفیت سواری این خودرو به سمت و سوی آسایش،نرمی و راحتی متمایل بوده و از فرمانپذیری مناسبی نیز برخوردار گشته است.
لکسس GX مورد نظر ما به لطف سیستم چرخش هیدرولیکی از پایداری کافی به هنگام انجام مانورهای گوناگون، بهرهمند گشته است. سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ارتفاع ۸.۱ اینچی از سطح زمین و ترانسفر-کیس برد کوتاه، مواردی هستند که زمینه را برای عبور از مسیرهای آفرود فراهم نمودهاند.
تجهیزات ایمنی: ۲ از ۱۰
متاسفانه خودروی مورد نظر ما در این بخش بسیار ضعیف عمل نموده و به جز یک دوربین دید عقب که آن نیز به زودی برای بسیاری از خودروها اجباری خواهد شد، نسخه پایه این خودرو از هیچگونه تکنولوژی مدرن ایمنی بهره مند نشده و سایر نسخهها نیز بسیاری از این گونه امکانات را به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافه در دسترس قرار دادهاند. مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر در قالب یک آپشن ۸۰۰ دلاری ارائه شده و تنها در تریم لاکچری به صورت استاندارد ارائه شدهاند. حسگرهای پارک نیز ۵۰۰ دلار هزینه دربرخواهد داشت. همچنین بسته ۴,۳۴۰ دلاری در نظر گرفته شده برای نسخه لاکچری در بردارنده موارد ذیل خواهد بود:
هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار اتوماتیک، هشدار پیش از برخورد، دوربین دید جلو و اطراف و کروز کنترل تطبیق پذیر.
مصرف سوخت و هزینه نگهداری: ۲.۷ از ۱۰
میزان مصرف سوخت این خودرو معادل ۱۵.۷ لیتربرصد کیلومتر در سطح شهر بوده و ۱۳.۱ واحد نیز در مسیرهای بزرگراهی سوخت مصرف مینماید. در مقام قیاس میتوان به مصرف سوخت ۱۸.۱ و ۱۲.۴ واحدی اینفینیتی QX80 اشاره نمود. به طور کلی مصرف سوخت لکسس تقریبا همتراز با رقبا بوده اما به هر حال، میزان مصرف سوخت این خودرو بالاست و با توجه به نیاز آن به سوخت گرانقیمت، هزینه نگهداری لکسس GX460 نسبتا زیاد خواهد بود.
maximus
۱۶ فروردین ۱۳۹۷مصرف سوخت بسیار بالا
تجهیزات ایمنی بسیار کم و همه به صورت آپشن
تکنولوژی قدیمی
ایراداتش به نظر من همین 3 مورده در کل ماشین بدی نیست اما اگر 50 هزار دلار داشته باشم GX جزو پنجاه انتخاب اولم هم نیست چون رقبای خیلی بهتری در بازار حضور دارند
maximus
۱۶ فروردین ۱۳۹۷طراحیشو خیلی دوست دارم
طراحیش درسته نسبت به سلیقه ی مشتری قدیمی شده و واسه 10 سال پیشه ، اما خیلی باوقار تر و شکیل از طراحی اسباب بازی مانند ، شلوغ و پر از خطوط و گوشه های تیزی هست که در مدل UX و حتی RX جدید استفاده شده
pool
۱۶ فروردین ۱۳۹۷از پونتیاک ترنس ام و بیوک ویلایت 6 خیر یزارید
Khosrow
۱۶ فروردین ۱۳۹۷یعنی از این در به داغون تر و بی درو پیکرتر و قوزمیت تر نداریم ..
Mohamad
۱۶ فروردین ۱۳۹۷بزرگوار شما چی سوار میشید که لکسس GX در محضرتون تا این حد لایق توهینه؟؟
Mohamad
۱۶ فروردین ۱۳۹۷پیر و خسته بنظر میرسه
دست به عصا شده اما خب بهرحال یه لکسسه
sina
۱۶ فروردین ۱۳۹۷احتمال میدم با ساخت RX سه ردیفه و همچنین عرضه LX دو ردیفه GX پیر و قدیمی هم مث GS دوست داشتنی بازنشسته بشه.
لکسس به حرف G الرژی گرفته !
فرزان
۱۶ فروردین ۱۳۹۷من این ماشین رو تو منطقه ازاد دیدم و سوار شدم خیلی قدیمی شده و از محاسنش فقط بزرگیش هست
یوسف
۱۶ فروردین ۱۳۹۷واقعا حیف پول این چیه خجالت هم خوب چیزیه
پراید از این بهتره
Sina
۱۶ فروردین ۱۳۹۷از اون دسته ماشینهاست که میشد با بها دادن بهش خیلی موفق باشه ولی به خاطر سو مدیریت شکست خورده شده
میتونست یه مینی LX با یک موتور ۶سیلندر چهارلیتری باشه واسه خودش و کلی محبوب باشه
فقط بخاطر ارم لکسوسشه که یکم به چشم میاد وگرنه میشه با پولی کمتر یه پرادو کاکادو خرید
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۷ماشالا پدال کاملا در زمینه شستشو مغزی دادن به مخاطبینش تبحر پیدا کرده
یجا میاد همه رو متقاعد میکنه که کوییک خودرو بسیار با ارزش و مطمئنی هست
یجا هم میاد جوری GX رو نقد میکنه که مخاطب میاد میگه پراید از این بهتره
الحق که کارتون رو خوب انجام میدین
یوسف
۱۷ فروردین ۱۳۹۷خدایی خیلی زشت و بی ریخته
از بغل و پشت که خوده پرادو هست و نمای جلو به عقب نمیخوره و حالت مسخره گرفته
از اون طراحی های عجولانه هستش
داخل خودرو هم که ده سال عقب تره
واقعا زشته در سال 2018 یه همچین ماشبنی تولید بشه.
به نظر من پرادو ی سال 2005 از این برتره خصوصا طراحی بدنه
ارمان
۱۷ فروردین ۱۳۹۷خوب جالبه همه تحت تاثیر موتور وان دارن به این ماشین انتقاد میکنن
اما ..
اما اگه یه( اس یو وی) میخواید که تو شهر و همراه خانواده راحتی رو داشته باشینو تو افروود با یه ظاهر شیک و مجلسی خودی نشون بدید این راه حل ژاپنی هاست. در واقع نمیشه تو هیج منظری این ماشین رو زیر سوال برد به نظرم حتی با این ابعاد و قابلیت کمتر ماشینی رو میشه مثال ضد ( البته پرادوش به صرفه تره ) با این همه باید ببینید از ماشین چی میخوای؟!!!!!!!!!!
achtung
۱۷ فروردین ۱۳۹۷مسئولین تویوتا اینا رو میسازن و با مارک لکسوس گرون میفروشن تا تو اتاق فکرشون به ریش مصرف کننده بخندن
محمدرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۷تو امتیاز دادن خیلی سختگیری کرده ادم احساس میکنه مثلا داره یه خودروی چینی رو بررسی میکنه.این خودرو همون پرادو لوکس هست و واقعا هرچقدرم قدیمی باشه بازم یه خودرویی هست که تو همه شرایط راضیتون میکنه