این لکسس ES مورد جدید و ویژهای ندارد اما یکی از جزئیات آن میتواند نظرات را به خود جلب کند. سدان اجرایی ژاپنیها هماکنون با آینههای دیجیتالی در دسترس میباشد.
در واقع لکسس این سیستم را مانیتورهای دید بغل دیجیتال مینامد. آینههای دیجیتالی ES تنها در تریم فول تاکومی موجود بوده و ۱۶۰۰ پوند قیمت دارند. به این ترتیب قیمت لکسس ES تاکومی به ۴۷,۲۸۰ پوند میرسد.
در همین ابتدا باید صادقانه بگوییم تکنولوژی موردبحث با این قیمت ارزش چندانی نداشته و نسبت به آینههای سنتی مزیت ویژهای ندارند. در واقع آینههای دیجیتالی عملکرد پایینتری را ارائه میکنند.
دلیل آن نیز رزولوشن تصاویری است که در صفحات نمایش نقش میبندد. یکی از این صفحات نمایش در ستون A سمت سرنشین جلو قرار داشته و دیگری نیز نزدیکی ستون سمت راننده است که هر دو هم شفافیت بالایی ندارند.
به این مورد باید فاصله و تأخیر نسبتاً زیاد بین دیدن دوربینهای دیجیتال و انعکاس آنها روی صفحات نمایش را نیز اضافه کنیم؛ بهعبارتدیگر به سختی میتوان گفت خودروهای دیگر دقیقاً در چه نقطهای حرکت میکنند.
مشکلات دیگری هم درباره این تکنولوژی وجود دارند که تنها مختص لکسس نیستند. برای مثال با وجود آینههای سنتی، نقطه کانونی چشمان شما به نوعی پشت شماست و چندین سال است که به چنین چیزی عادت کردهایم.
در خودرویی که از آینههای دیجیتالی استفاده میکند نقطه کانونی صفحهای است که تنها چند سانتیمتری با چشمانتان فاصله دارد. عادت کردن به این پدیده زمانبر بوده و همین وضعیت را میتوان در هوندا e یا آینههای لندروور نیز مشاهده کرد.
مشکل بعدی به زمانی مربوط میشود که زاویه دید خودتان را با جابجا کردن گردن یا برگرداندن سر تغییر میدهید. لکسس میگوید هدف این تکنولوژی کاهش میزان حرکات سر و گردن بوده اما خب ظاهراً اینگونه نیست.
با وجود صفحهنمایش و تصویری که هرگز تغییر نمیکند گاهی اوقات دید بهتری از اطراف خود در زمان تغییر لاین پیدا خواهید کرد اما خب این هم مزیت چندانی ندارد زیرا هنوز هم باید برای دیدن تصویر روی صفحات نمایش تلاش کنید.
برخی خطوط مفید وجود دارد که روی این صفحات نمایش دیده میشوند و هدف از آنها نیز ایجاد فاصله ایمن در زمان تغییر لاین میباشد. این موضوع اگرچه در زمان سبقت گرفتنها خوب است اما هنوز هم برای گرفتن جای آینههای سنتی راه زیادی را پیش رو دارد.
موقعیت صفحات نمایش در ES نیز ایده آل نیست و پانل ۵ اینچی در زوایایی کاملاً متفاوت نصب شدهاند.
به غیر از این موضوع همهچیز ES خوب است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی قدرت ۲۱۵ اسب بخاری داشته و اکثر اوقات صدای چندانی را وارد کابین نمیکند. گیربکس CVT نیز دور پیشرانه را نسبتاً پایین نگه داشته و هر دو منبع قدرت را به خوبی مدیریت میکند.
ES تاکومی به اندازه کافی سریع است. اگرچه صدای تولیدی پیشرانه با فشار بیشتر به آن افزایش مییابد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۸.۹ ثانیه ثبت میشود.
مصرف سوخت ادعایی این سدان لوکس نیز ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. سواری ES راحت بوده و در نسخه تاکومی تجهیزات زیادی دیده میشود. سیستم ایمنی لکسس بهصورت استاندارد وجود داشته و شامل تجهیزاتی میباشد. به این موارد باید ناوبری، چراغهای ماتریکس LED، درب پشتی برقی، هدآپ دیسپلی، صندلیهای چرمی و تهویه دار، دوربین دندهعقب، صفحهنمایش ۸ اینچی و… را اضافه کرد.
لکسس همچون همیشه از تاچ پد ضعیفی استفاده کرده که یافتن و انتخاب گزینهها با آن بسیار سخت بوده و بهتر است از اندروید اتو و اپل کارپلی موجود استفاده شود.
خوشبختانه سواری خودرو و آسایش داخل کابین خوب بوده و میتوان نقاط ضعف سیستم اطلاعات سرگرمی را فراموش کرد. البته انتظار نداریم هندلینگ این خودرو شبیه رقبایی همچون ب ام و سری ۵ یا مرسدس E کلاس باشد.
آینههای دیجیتالی لکسس که به نسخه فول ES تاکومی اضافه شدهاند نقاط ضعف زیادی دارند. به غیر از این مورد ES مشکل چندانی نداشته و از کیفیت بالا، پیشرانهای آرام و سواری خوبی سود میبرد. جای شرمساری است که این برند از یک تکنولوژی غیرضروری استفاده کرده و البته سیستم اطلاعات سرگرمی ES را ارتقا نداده است.
مشخصات لکسس ES تاکومی
- قیمت: 47,۲۸۰ پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی هیبریدی
- قدرت: 215 اسب بخار
- گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
Malt hill
۱۹ شهریور ۱۳۹۹پشتش منو یاد سوناتا وای اف انداخت
در کل ماشین خوبیه
و چنین آپشن های هم فوقش برای جلب توجه به درد بخوره
Abbas.Lambo
۱۹ شهریور ۱۳۹۹به جای این آینه های دیجیتالی باید سیستم اطلاعات سرگرمیش که یه عمره تنها ضعفشه درست میکرد
AMG///
۱۹ شهریور ۱۳۹۹Malt hill
تو میگی واسه جلب توجه
اما خیلیا منتظرن لکسس این آپشنا رو نذاره///.
AMG///
کادیلاک
۱۹ شهریور ۱۳۹۹خوبه
زیزیگولو
۱۹ شهریور ۱۳۹۹امکانات ایمنی تازه و یه سری تجهیزاتو آپشنای متفاوت همچنان این سدان متوسط رو به روز نگه داشته
ممد ژانگولر
۱۹ شهریور ۱۳۹۹مهندسین و هواداران خودروهای ژاپنی لطف کنن در مورد این شاهکار ۲۵ سانتی متری که مثل شاخک از دو طرف ماشینزده بیرونبیشتر توضیح بدن شاید دوگوله های مغزمون قولنجش شکست ?
ارشیاsvj
۱۹ شهریور ۱۳۹۹خیلی زیباست و داره برای اولین بار با اپشن دودیفرانسیل معرفی میشه!!!?????
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹اوف این دیگه چیه
Hadi
۱۹ شهریور ۱۳۹۹همون آینه های معمولی بهتره…
(Saeed(peugeot
۱۹ شهریور ۱۳۹۹این نوع آینه بغل فقط تو کامیون ها و اتوبوس ها جواب میده ….
تو این ماشینفضا این کار وجود نداره ….. ولی ماشین خوبیه
سیامک
۱۹ شهریور ۱۳۹۹یه کامنت بیخود.
ساکن سالزبورگم و از سوپری امو داشتم برمیگشتم خونه. این سوپری برا اقایه و منم میشناسمش. از هموطنای خودمونه. اکثرا مهاجرا از همینجا خرید میکنن چون به ذائقه مون میخوره.خریدا رو کردم از خیابون اونم از محل عابر عبور پیاده میخواستم رد بشم دیدم یه نیسان سفید با گوپس گوپس میاد. تقریبا یک چهارم خیابونو رد کردم یهو نزدیک بود بهم بزنه. حالا اینقدر منو به بوق کشید گوشام تیر کشید. صاحب این نیسانه هموطنه و همین محل زندگی میکنه لعنتی. اینجا کامنتو میزارم شاید بیاد بخونه. میخوام بگم خاک تو سرت اگه مثل ادم نمیتونی رانندگی کنی لطفا برگرد ایران. اخه نامرد قلبم تا الان داره تپ تپ میکنه. نامرد خودت دیدی محل عابر عبور پیادس. پلاکتو برداشتم. اگه یکبار دیگه ببینم اینورا اینطوری میرونی به خدا زنگ میزنم پلیس. خودت خوب میدونی کافیه یه زنگ بزنم به پلیس تا بیان برات جریمه بنویسن.
Malt hill
۱۹ شهریور ۱۳۹۹وای :)
روده بر شدم
از اینجا تا سالزبورگ :))))))))))))))))))))))))))))))))))
NAVID۰۰۹۸
۲۰ شهریور ۱۳۹۹سیامک جان
یعنی آخر آخر آخرشی ?????? .
مدتها بود که چنین کامنت جالبی نخونده بودم ? .
MehdiTurbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۹دو ایرانی در خارج از ایران هنگام عبور از خیابان
همیشه پای نیسان در میان چه ابیش چه سفید
#..ساله عین ادم رانندگی کن
کسی که میخواد سالزبورگ زندگی کنه و فرهنگش نداره جمع کنه وسیله هاشو بره از سالزبورگ
#افتخارم ایران
هر جا صحبتی از عشق و امید است نام کشورم میدرخشد
جانم فدای ایران
سیامک
۲۱ شهریور ۱۳۹۹از اون نیسان ابیا نداشت که. از این نیسان شاسی بلندا داشت نمیدونم اسمشو. دست دوم اینجا ارزونه. همین ماشینی که داشت فکر نمیکنم بیشتر از ۵ هزار یورو قیمتش باشه. اما فکر میکنه سوار بنزه.
اولین بار نیستا. خیلی دیدم اینجوری میکنن. حق با منه اما بوق میزنه. تو اتریش کلا ندیدم بوق بزنن. تو کل این ۵ سال شاید کمتر از ۱۰ بار تو خیابون شاهد بوق زدن بودم. بیشترین بوقی که تو عمرم شنیدم اواخر سال تحصیلیه دانش اموزای دبیرستانی رژه میرن با خودرو و بوق میزنن.
خدا شاهده چنان بوقی زد قلبم گرفت. چون به ارامش اینجا عادت کردم خیلی شدید بود برام. بهتون قول میدم چند ماه خارج زندگی کنین واکنش همتون مثل من میشه. چون عادت میکنین.
یاد ولیعصر و بوق زدناش بخیر.
مهرداد كمال
۱۹ شهریور ۱۳۹۹شبیه بعضی ادما شده که گوش معیوب دارن
M.A.S
۱۹ شهریور ۱۳۹۹خوشم نیومد
آینه خیلی خوشگل تره
این امکانات به نظرم مال ادمای تنبله
samurai
۱۹ شهریور ۱۳۹۹طرف عادت نداشته از این مدل اینه بغل استفاده کنه میگه بده اینه معمولی از دوربین بهتره کرونا گرفتی مغزت *** :))
Arena
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اگه میومد ایران شب اول از بیخ اون دوتا دوربین رو میکندن میبردن !
فرداش از روی اجبار همون آیینه های سنتی رو جایگزین میکردیم و تنها نقطه ضعفش از بین میرفت
?
M3csl
۲۰ شهریور ۱۳۹۹خر گوش
دانیال
۲۰ شهریور ۱۳۹۹شبیه گوش های اسب آبیه