نسخه هیبرید لکسوس ES 2019 تا حد زیادی مطابق انتظارات ما از این محصول لکسوس خواهد بود. این خودرو بر مبنای ساختاری جدید(نسخه GA-K از پلتفرم TNGA) شکل گرفته و پلتفرم آن با تویوتا آوالون جدید مشترک است.
این خودرو نسبت به گذشته دارای طول بیشتر، ارتفاع کمتر، عرض بیشتر، قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه تر و سر و صدایی کمتر است. با این تفاسیر نسل هفتم لکسوس es استحقاق لحظهای درنگ و بررسی را خواهد داشت.
این خودرو دارای طراحی بسیار هیجانانگیزی است و به یکی از بزرگترین و زیباترین جلوپنجرههای دوکی شکل لکسوس مجهز شده است که به جای فرم توری-شبکهای از حالت راه راه-نواری بهره برده است.
یک پیشرانه احتراق داخلی که با موتور الکتریکی همراه شده، قادر است تا ماشین را در حالت صرفاً الکتریکی و با سرعت خیلی پایین به پیش ببرد. موتورهای الکتریکی وظیفه شارژ مجدد باتری به عنوان یک ژنراتور را بر عهده دارند.
باتری این سامانه از نوع نیکل متال هیدرید بوده و ظرفیت آن برابر ۱.۶ کیلووات ساعت است. مجموعه باتری در قسمتی از کف عقب خودرو جاسازی شده که در نتیجه فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف عقب مهیا نموده است.
پیشرانه احتراق داخلی به هر دو سامانه پاشش سوخت مستقیم و درگاهی (پورت اینجکشن) تجهیز شده و توان خروجی آن معادل ۱۷۶ اسب بخار عنوان شده که در مقایسه با مدل قبلی در حدود ۲۰ اسب بخار افزایش توان را نشان میدهد. گشتاور پیشرانه احتراقی برابر ۲۲۱ نیوتن متر است. همچنین توان خروجی کل سامانه محرک هیبریدی معادل ۲۱۵ اسب بخار است که ۱۵ واحد بیشتر از قبل شده است.
مهمترین ویژگی خودروهای هیبریدی قابلیت آنها در کاهش مصرف سوخت خودرو است. لکسس ES300H 2019 به صورت رسمی دارای مصرف سوختی معادل ۵.۵(شهر) و ۵.۲ (بزرگراه) و ۵.۳ (ترکیبی) لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که هر کدام نسبت به گذشته با بهبود مواجه شدهاند. در آزمایش صورت گرفته توسط کارشناسان ما میزان مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی معادل ۶.۲ واحد اندازهگیری شده است.
البته حین رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت در بزرگراه، میزان مصرف سوخت این خودرو برابر ۵.۲ واحد، اندازهگیری شد که دقیقا مساوی با آمار رسمی مصرف ES در بزرگراه است. با وجود افزایش توان پیشرانه، لکسس es هیبرید ۲۰۱۹ در قیاس با مدل ۲۰۱۷ اندکی کندتر به نظر میرسد. شتاب صفر تا ۹۶ مدل ۲۰۱۹ معادل ۸.۳ ثانیه است که در حدود نیم ثانیه نسبت به قبل افزایش را نشان میدهد.
همچنین در آزمون یکچهارم مایل مدل ۲۰۱۹ در حدود سه دهم ثانیه کُندتر ظاهر شده است. بکارگیری کمک فنرهای جدید، سیستم فرمان سریع و پدل شیفتر، لکسوس ES300H هیبرید را دارای شخصیتی با روحیه اسپرت کرده است.
سیستم تعلیق اگر چه ناپایداری بدنه را از میان برده، اما چیزی بر پاسخ های مشتاقانه آن افزوده نشده و فرمان سریع ۲.۶ دوری خودرو نیز علی رغم آنکه برای مواجهه با شرایط گوناگون برنامهریزی شده است اما تا حدی کرخت احساس میشود.
سیستم ترمز نیز اگرچه همانند گذشته زیاد تحت تاثیر سامانه باز تولید انرژی قرار ندارد اما فاصله ترمز ۵۷.۶ متری از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت چندان آمار دلگرم کنندهای نیست. میزان چسبندگی خودرو در پیست مخصوص نیز معادل ۰.۸۱ جی اندازهگیری شد.
فضای داخلی از دکوراسیونی بسیار مرغوب و زیبا تشکیل شده است. سیستم صوتی ۱۰ بلندگوی پایونیر، نمایشگر مرکزی TFT هفت اینچی و برای اولین بار در یک خودروی لکسوس، اپل کارپلی و قابلیت الکسای آمازون در این خودرو به خدمت گرفته شدهاند.
این خودرو به کابین چرمی، صندلیهای جلوی گرم و تهویه شونده، نور مخفی کابین، سایهبان برقی، سامانه مسیریابی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، چراغهای LED تطبیق پذیر و غربیلک فرمان گرم شونده مزین به تریم چوبی، مجهز شده که بهای آن را تا ۵۲,۳۳۵ دلار (با احتساب آپشنها) افزایش داده است.
منبع: caranddriver
حمید
۱۸ مرداد ۱۳۹۷توی لوکس ها بنز انتخابی بهتری نسبت به لکسوس هست
مانی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷اینا که دیس دادن فکر میکنن تو لوکسها لکزز انتخاب بهتری هست؟
امیدوارم روزی برسه که تو پدال کاربرها حقیقت رو با طرفداری قاطی نکنن
کیان
۱۹ مرداد ۱۳۹۷شما احتمالا فقط یه چیزی شنیدی، مهم اینه بشینی تو ماشین بعد بیای اظهار نظر کنی.
لینک اول فروش سال 2017 امریکا هستش، تو رنک لکسوس es از هر دوی بنز و بی ام و بیشتر فروخته با عدد و رقم مشخصه.
تازه برای لکسوس gs جدا از es حساب میشه و برای بنز cls و E مجموعا حساب میشه و حتی با مجموعه هم عقبتر هست.
http://www.goodcarbadcar.net/2018/01/small-midsize-luxury-car-sales-america-december-2017/#2
لینک بعدی برای سال 2018 هست، چون سال تمام نشده هست، تفکیک نشده هست جدول، ولی زحمت بکشید ببینید باز میبینید کسوس es از هر دوی بنز و بی ام و تا اینجای سال بیشتر فروخته.
در ضمن اگر فروش cls و از E جدا کنن بنز بعد از بی ام و قرار میگیره.
http://www.goodcarbadcar.net/2018/08/july-2018-the-best-selling-vehicles-in-america-every-vehicle-ranked/
لطفا اون چیزی که به ذهنتون میرسه و بیان نکنید، اون چیزی که اتفاق میفته و براش سند و مدرک هست ببینید.
مانی عزیز !!!!
متاسفانه به قول خودت “امیدوارم روزی برسه که تو پدال کاربرها حقیقت رو با طرفداری قاطی نکنن” ، هنوز به درجه ای از عقلانیت نرسیدیم که اظهار نظرای الکی نکنیم.
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷داداش شما رو نمیدونم ما به اون درجه رسیدیم خیالت راحت
نظرات رو درست نمیخونی بعد جواب میدی خوب عجله نکن
گفته لکزز نسبت به مرسدس انتخاب بهتری هست(تو لوکس ها)
نگفتهای اس ازای کلاس بهتره(جملش فراگیره یعنی کل مدلها نسبت به هم)
بعدش شما میای آمار فروش میذاری؟چه ربطی داره؟
باید امتیازی که از سایتهای تخصصی گرفتن رو بذاری
امتیاز این دوتا مدل رو تو ۴تا سایت معتبر و بی طرف ببین
من ندید میگم مرسدس امتیازاتش بهتره
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷یه مثال مرسدس با اینکه قدیمیتره از car&driver
۴.۵ ستاره گرفته ولی لکزز با قیمته کمتر ۳.۵ ستاره گرفته
مجتبی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷میشه چندتا مورد از برتریهای بنز نسبت به lexus رو بگید؟ و چرا بنز بهتره؟!!!
نکات مثبت lexus نسبت به بنز:
قیمت کم محصولات
هزینه نگهداری کم
کیفیت بالاتر
قابلیت اطمینان بیشتر
تنوع بیشتر خودروهای هیبریدی
طراحی زیباتر
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷حوصله بحثِ بیخودی رو ندارم
این مورد هائی که گفتی رو برو ۴تا سایت خوب اس کلاس رو با ال اس مقایسه کن
یه مثال نقض واسه اثبات غلط بودنِ یچیز کلی کافی دیگه؟؟؟
مجتبی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷من به اون اقا میگم چند دلیل بیار که چرا بنز از lexus بهتره بعد شما میگی برو 4 سایت خوب اس کلاس رو با ال اس مقایسه کن!!!!!!!!!!!
چه ربطی داره؟!! من اون مواردی که نوشتم کلی گفتم فقط مربوط به es نمیشه و تو اون موارد lexus از بنز بهتره تو همه محصولات.
اس کلاس فقط تو دو چیز از ls بهتره یکی امکانات بیشتر یکی هم سواری نرم تر که با اون همه اختلاف قیمت اصلا نمی ارزه.
حوصله بحث داری ولی جواب نداری. تاحالا چندتا بنزو lexus خودت بررسی کردی؟ هیچی فقط بلدید بگید برو این سایت برو اون سایت بررسی ببین.
مانی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷یکی از سایتهای خوب خودرویی نظرش کاملا مخالفته و میگه همه مدلهای مرسدس از همه مدلهای لکزز بهتره
https://www.topgear.com/car-reviews/find/make/mercedes-benz
https://www.topgear.com/car-reviews/find/make/lexus
Arman
۶ شهریور ۱۳۹۷متعصب ترین فرد سایت با اختلاف :)))ا
اینارو به ژاپنی ها هم بگی میخندن :)))
ali a
۱۸ مرداد ۱۳۹۷من که فک نکنم تا آخر عمر بتونم چنین ماشینی داشته باشم..فقط حسرت…همین تیبا 2 غراضه که سال پیش گرفتم هم با این شرایط تا 10 سال دیگه باید داشته باشمش…لعنت خدا بر باعث و بانی وضعیت امروز مردم ایران…جالبیش اینه هیچ کاری هم نمیکنن… یعنی حقمونه این وضعیت ؟! یه اهنگ جدید هم سیاوش ق و گو گو خوندن …
سام
۱۸ مرداد ۱۳۹۷اینقدر ناامید نباش دوست عزیز،امیدوارم شما هم روزی صاحب یک لکسس شیک و صفر کیلومتر بشی…..اما یک نکته : همچنین ماشینی رو حتما باید زمانی در ایران بخری که یا خونه حیاط دار داشته باشی و یا پنت هاوس… وگرنه اگر تو خیابون و یا در یک آپارتمان معمولی پارکش کنی یک لحظه هم آرامش خاطر نداری.در آپارتمان از دست بچه ها و همسایه های حسود و ناراحت و در کوچه هم از ترس دزدهای بی وجدان و راننده های ناشی و عقده ای که ماشینت رو می زنند و در می رن….
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ماشین تر تمیزیه…
ولی شاید موقع خرید……………………………………………
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۳۹۷دوست داشتنی ترین سدانیه که تا حالا دیدم ، نه اینکه بقیه بد باشن یا به چشم نیان نه ، بلکه اون چیزی که از یه خودرو انتظار داری را با هزینه ای معقول (( نه در ایران ویرانه )) به شما ارائه میده ، شیک راحت آرامشبخش ، کم استهلاک ، زیبا ، لوکس ، باکیفیت ، ارزانتر نسبت به رقبا ، فوق العاده قابل اطمینان . پُر آپشن ، سواری فوق نرم نرم نرم مثل دُمبه .
مانی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷جلو برترینهای این سگمنت یعنی مرسدسای و سری۵ BMW کم میاره