لکسس GS350 F اسپورت علیرغم در اختیار داشتن یک سطح قدرت بالاتر، نسبت به آخرین GS350 تستشده، یعنی مدل ۲۰۱۳ سریعتر نیست. موضوعی که نمیتواند چندان هم جای نگرانی داشته باشد؛ چرا که همانند سایر محصولاتی که لکسس تولید کرده و از جمله سوپرماشین LFA، همه چیز به اعداد و ارقام ختم نمیشود. در واقع این سدان مناسب برای حمل چهار سرنشین در یک فاصله زیاد با راحتی فوقالعاده است. شاید تنها چیزی که برآورده نمیکند، انتظار علاقهمندان برای یک عملکرد سرآمد در کلاس خودرویی و یا یک دینامیک درگیرکننده است.
در حالی این مدل از GS350، اشتراکات زیادی با نسخهای که در ۲۰۱۱ رونمایی شده دارد، بهینهسازی روتین برند که هر شش ماه یک بار صورت میگیرد، برای این مدل نیز اعمال شده است. برای مدل ۲۰۱۶، خروجی موتور ۳/۵ لیتری V-6 در GS350 به اندازه ۳۱۱ اسببخار و ۳۸۰ نیوتن متر برآورد شده که نسبت به قبل، بهترتیب ۵ اسببخار و ۴ نیوتنمتر افزایش نشان میدهد. مدل دیفرانسیل عقب این خودرو، همانند نسخهای برای این بررسی مورد استفاده قرار گرفته، گشتاور خروجی موتور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال میدهند. این در حالی است که در نسخههای تمامچرخ متحرک، یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مورداستفاده قرار میگیرد. در پیست، GS بدون هیچگونه مشکل خاصی، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدتزمان ۵/۸ ثانیه کامل میکند که نسبت به مدل ۲۰۱۳ که قبلاً تست شده، ۰/۳ ثانیه کُندتر است. همچنین این زمان به اندازه ۱/۲ ثانیه نسبت به مدل ۲۰۱۶ از آئودی A6 بیشتر است؛ خودرویی که هم از قدرت بیشتری بهره میبرد و هم از کشش سیستم دو دیفرانسیل استفاده میکند. مسیر یکچهارم مایل در مدت ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت طی میکند؛ جایی که GS به اندازه یک ثانیه کامل و ۶/۴ کیلومتر بر ساعت در پشتسر آئودی A6 قرار میگیرد. همچنین این عملکرد به میزان دو دهم ثانیه و ۱/۶ کیلومتر بر ساعت عقبتر از GS350 مدل ۲۰۱۳ است. سیستم ترمز یکی از نقاط قوّت GS محسوب میشود. پکیج «F اسپورت» مواردی چون چرخهای ۱۹ اینچی با پوششی از تایرهای تابستانی بریجستون (با عرض بیشتر در عقب نسبت به جلو)، رتورهای دو تکه با قطر ۱۴ اینچ در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه اضافه میکند. در نتیجه، یک حسّ سرشار از اعتماد به نفس در پدال ترمز ایجاد میشود و این سدان میتواند از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصلهای برابر ۴۸/۴۶ متر متوقف گردد. در رانندگیهای روزمره، «راحتی سواری GS» چیزی است که بیش از همه جلبتوجه میکند. البته نباید فوراً یک دینامیک رانندگی خستهکننده را نتیجه گرفت. چهار حالت رانندگی شامل اکو، نرمال، اسپورت و اسپورتپلاس با تنظیم دامپینگ، یک تجربه کنترلشده را در مواقع نیاز، در اختیار قرار میدهند. در وضعیت رانندگی «نرمال»، شرایط قابلقبولی برای هضم ناهمواریهای کوچک جاده در سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت و عدمنگرانی سرنشینان عقب فراهم میشود. در همین حال، اگر سوئیچ حالت رانندگی را به «اسپورت» یا «اسپورتپلاس» تنظیم کنید، با خشونت بیشتری در سواری مواجه میشوید.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۶۱۶۹۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۵۵۷۰۰ دلار).
- نوع موتور: DOHCچرخه اتکینسون V-6 در یک ردیف با ۲۴ سوپاپ، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
- گنجایش: ۳۴۵۶ سیسی.
- قدرت: ۳۱۱ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۷۹/۶ نیوتنمتر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۷۹ متر.
- عرض: ۱/۸۳۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۵۵ متر.
- وزن کلی: ۱۷۵۹ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵۴ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (تخمین): ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۴۶۳ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 85g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
سعید
۱۵ فروردین ۱۳۹۵متاسفانه لکسس تو کشور ما از فروش بالایی برخوردار نبود
در صورتی که قیمت هاش زیاد هم نجومی نیستن الان شما یه سنتنیال حدودا صفر بخوای بخری باید350تومن پول بدی در صورتی که با همین پول و حتی کمتر لکسسes350میدن ولی یکی دیگ از مواردی کم فروش بودن لکسس اینه روش مانور تبلیغاتی ایجاد نشد و ایر تویوتا نتونست نماینده خوبی باشه و برخی حتی نمیدونن لکسس لاکچر تویوتا و یه برند ژاپنی هست در صورتی که کره ای ها تو این چند وقت حسابی مانور تبلیغاتی دادن حتی سانگ یانگ!
احسان(احسان سابق)
۱۵ فروردین ۱۳۹۵دوست من مدل gx لکسوز بیش از 500 میلیون و مدل lx بیش از 900 میلیون تو ایران قیمت گذاری شدن.گرونترین ماشین هیوندای و کیا یعنی جنسیس و کادنزا در حدود 300-350 میلیون قیمت دارن.بقیه ماشین های لکسوز هم کمتر از 250 میلیون قیمت ندارن
سعید
۱۵ فروردین ۱۳۹۵احسان جان سلام
خب به هر حال من نخواستم مقایسه قیمتی کلی بکنم ولی به نظر من تو همون محدوده 200تا300ادم بره لکسس،حتی کارکرده شو هم بگیره به نظر من بیشتر از هیوندای میارزه البته اون چیزی هم که شما گفتی که جی ایکس500تومنه خب برادر من وقتی وراکروز صفر250تومنه خداییش ینی جی ایکس دو برابر وراکروز نیست؟
البته چیزی که من و تو هم داریم روش بحث میکنیم بیهوده اس چون چیزیه که همه میدونن نا عادلانه که هیچ ضالمانه هم هست(قیمت گذاری)!
ارادتمند.
sina
۱۵ فروردین ۱۳۹۵بخوام 500 تومن به gx تنفس طبیعی دست دوم کارکرده پول بدم میرم ولوو xc90 یا بنز e یا 528 یا لکسوس gs سال با کلی رادار و تکنولوژی و ایمنی میخرم میخرم که بی رقیبن مگراینکه مجنون باشم لکسوس لیلی من
اونوقت میرم همون lx میخرم
alireza
۱۵ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز وقتی xc90 هست باید سرش به دیوار خورده باشه بره اونو بخره خودرویی که حتی بازار هم نداره وقتی یه خودرویی که تو این 6 ماه 220 میلیون افزایش قیمت داشته واقعا میره لکسوس دست دوم میخره ؟ من الان بنگاه ماشین نزدیک خونمون بیش از 8 ماهه که یک لندکروز مدل 2011 رو نگه داشته هیچکی اونو نمیخره
solat
۱۵ فروردین ۱۳۹۵دلیل کم فروش بودن لکسس مانور تبلیغاتی کم نبوده بلکه قیمتای بالای این خودروها هس چون لوکس هستن و اصالت نشان تویوتا پشتش هس همینجور که دوست عزیزمون گفتن نمیشه قیمتای ماشینای کره ای رو مقایسه کرد با لکسس ما نگاه به جیبمون میکنیم و خودرویی میخریم همیجور که خیلیا پراید خریدن و با مرگ گلاویز شدن
فرزام
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ماشین بسیار خوبیه ولی نمیدونم چرا با زبان طراحی نسل های جدید لکسس زیاد حال نمیکنم . انگار طراحی خیلی شلوغ و پر از ریزه کاری داره که زیاد به مزاج من خوش نمیاد . در حالی که ماشینای audi با وجود طراحی ساده تر در نهایت ظاهر زیباتری از خودشون جلوه میدن .
شایان
۱۶ فروردین ۱۳۹۵والا هم کارشناسا میگن ایراد آئودی فقط طراحیشه!
احمد باقری
۱۵ فروردین ۱۳۹۵این سبک طراحی در لکسوس، یکی از بهترین طراحی هاست. نمای داخلی ماشین هم که فوق العاده است.
MjM
۱۵ فروردین ۱۳۹۵لکسوس برای چند سال پیاپی جز سه برند اول لیست قابل اعتمادترین خودرو هاست
درود بر سامورایی ها
بهنام طیبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۵خودروی فوق العاده باکلاسی.
قیمتش هم خیلی خوب
ولی حداکثر سرعتش به نظرم کم
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۵من نمی دونم چرا تویوتا ولکسس به لحاظ کیفیت متریال تریم داخل انقدر ضعیف هست مثلا تویوتا کرولا جدید کل داشبردش از متریال فوق سخت کار شده در صورتی که هیوندا النترا داشبردش کاملا نرمه.
یا اگر تشریف ببرید نمایندگی ایرتویا و سوار لکسس es 250 بشید متوجه می شوید کیفیت خارق العاده ای با توجه به تعریف هایی که از این برند شنیدید نداره.
بنده به پرفرمنس موتور کرولا وهیوندایی کاری ندارم ولی کرولای فعلی ویاریس به لحاظ کیفیت متریال های داخل ضعیف تر از رقیب های کره ای شون هستند.
الکی هم دیس لای نزنید اگه یکبار سوار کرولا بشید می بینید داشبردش کاملا از پلاستیک خشک کار شده که در نقایسه با النترا که از متریال نرم کار کرده در جایکاه کیفی پایین تری قرار می گیره.
بهنام طیبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۵اقا محمد کسی حرفی نزد.بالاخره شما هم سلیقه خاص خودتون دارید
احسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۵به نظرم،خودرو هیچ ایرادی از نظر فنی یا طراحی نداره،همه چیز فوق العاده هست،فقط به نظرم سپر جلو خودرو. تو خیابونا،اوتوبان ها،جادها،ی ما گیر میکنه، که، این ایراد از خیابون های ماست نه لکسوس.
امیرحسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۵برای من قابل درک نیست که بعضی دوستان میگن لکسوس گرون هست؟؟؟خب معلومه کیفیت باعث افزایش قیمت میشه
لکسوس is 250 دیفرانسیل عقب و با موتور شش سیلندر و کیت f sport حدود 280 قیمت بالایی هست؟؟؟پس جنسیس کوپه باید بشه 100 میلیون
مشکل اینجاست که تو ایران کسی برای کیفیت,قابلیت فنی پول نمیده
alireza
۱۵ فروردین ۱۳۹۵فضا پا برای سرنشینان عقب بسیار کم. سودی که برای خودرو 28000 دلاری میگرن نسبت به بقیه مدل های لکسوس بسیار بالا. موتور ضعیف به نسبت قیمتی که داری میدی هندلینگ بسیار ضعیف نسبت به برادران بزرگ ترش. امکانات و کیفیت بازم در مقایسه نسبت به برادران بزرگ ترش در حد صفر. از همه بد تر این که تو این رنج قیمت خودرو هایی مثل 528 {40000 دلار} بنز e200 {32000} خوب بگو
erfan
۱۵ فروردین ۱۳۹۵فیمت این برند خیلی بالاست تو ایران و کسایی که قشر پولدار هستند سن بالای ۴۵ سال دارن بیشتر. به خاطر همین اونا لکسوس رو خوب نمیشناسنو میرن بنز میخرن. دلیل فروش کم همینه. چون اسم بنز خوب جا افتاده که واقعاً هم خوبه وایه همین بازار لکسوس رو کامل گرفته. من خودم بنز رو انتخاب میکنم در مقابل این برند
alireza
۱۶ فروردین ۱۳۹۵اینا لکسوسو خوب نمیشناسن بعد تو میشناسی ؟ یکی دلایل اصلی اینه که قیافه های خیلی اسپرت داره که به ذاعقه اونانمیچسبه
erfan
۱۵ فروردین ۱۳۹۵لکسوسnx حدود ۴۰ هزار دلاره فک میکنم که حساب قیمتش به این صورت است…
۴۰*۳۵۰۰=۱۴۰ میلیون
۱۴۰*۴۵٪ تعرفه=۲۰۳ میلیون
صفر ۲۰۱۶ این ماشین ۳۶۵ میلیونه ۱۶۰ تومن این وسط کجا رفت؟ خب پس دلیل فروش ضعیف لکسوس سوده زیاد دلال هاست. هرچی که کیفیت داره تو ایران سودشو ۳ برابر میکنن دلال ها
نوید جهرمی
۱۶ فروردین ۱۳۹۵تعرفش تازه با موتور 2 لیتری 70% ه و هزینه اسقاط خودرو و عوارض شهرداری و پلاک و هزینه پلیس و … هم تقریباً 20 تا 30 درصدی میشه. سود شرکت هم 7 درصد و حق گارانتی هم 4 درصد
با بنزینیش کاری ندارم. اما هایبریدی ها چرا اینقدر گرونن نمیفهمم.
sadegh
۱۷ فروردین ۱۳۹۵اکثر مدل ماشین های لکسوس بر حسب حجم شونه
مث:
Lx570=5700cc
Gx460=4600cc
Rx350=3500cc
Es350=3500cc
Rx450H=4500cc
Gs460=4600cc
Es250=2500cc
و…….