چند ماهی از رونمایی فیس لیفت تویوتا 4runner نگذشته بود که تویوتا فیس لیفت تویوتا پرادو و برادر بزرگترش، لکسس GX را نیز به نمایش گذاشت. اینک به نظر میرسد SUV های سایز متوسط گروه تویوتا تکامل یافته تر از همیشه شدهاند. در ادامه قصدِ معرفی لکسس GX 2014 به شما داریم.
این خودرو دومین نسل از سری خودروهای GX میباشد که نسل اول آن از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ تولید شد. نسل دوم نیز از سال ۲۰۰۹ تا کنون تولید میشود. طراحی بیش از حد کلاسیک نسل دوم و رقبای قدرتمندی و … همگی دست به دست هم دادند تا نسل دوم این خودرو فروشی ضعیف را تجربه کند. فروشی تا یک سوم نسل پیشین، در سال ۲۰۱۲! ولی مهندسین و طراحان لکسس دست به کار شدند تا این روند را متوقف کنند. با تغییرات زیادی روبرو هستیم. اضافه شدن چراغهای LED مخصوص روز، تغییر جلو پنجره، کاهش ارتفاع سپر، تغییر چراغهای عقب برخی از این تغییرات هستند. به نظر میرسد هدف از این فیس لیفت تغییر GX از خودرویی کلاسیک به خودرویی اسپرت تر است. شاخصهای طراحی لکسس به خوبی در GX قابل مشاهده است. زوایای تند به کار رفته گویای این موضوع است.در فضای داخلی تغییرات زیادی نمیبینیم. همان داشبورد که قسمت پایینی آن چرمی و قسمت بالایی آن از مواد نرم تشکیل شده. ۲ طرح چوب (بسته به انتخاب مشتری) و ۳ رنگ چرم برای سلیقههای مختلف در نظر گرفته شده. برای این خودرو سانروف، صندلی ۱۰ حرکته، ۱۰ ایربگ و … به صورت استاندار در مدل پایه، در نظر گرفته شده و امکاناتی مانند سیستم ضد انحراف، سیستم کمک پارک ویژه، شست و شوگر چراغهای جلو، گرمکن صندلی عقب، پکیج صوتی شامل ۱۷ اسپیکر، چراغهای مه شکن LED، لاستیکهای مخصوص خارج از جاده و … به صورت آپشن یا در مدلهای بالاتر به صورت استاندار وجود دارد.
تمامی مدلها از یک گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک بهره مند هستند.
این خودرو در دو مدل GX460 و GX460 Luxury موجود میباشد.
قیمت این خودرو در بازار ایالات متحده بدون در نظر گرفتن هزینههای جانبی و مالیات از ۴۹,۰۸۵$ تا حداکثر ۷۳,۰۰۰$ میباشد.
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳من LX570 رو به این ترجیح میدن
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳خب اینم مشخصه چرا
چون لندکروز رو بیشتر از پرادو دوست دارم
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳البته این چیزی از ارزش های پرادو کم نمیکنه