اگر در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت دو درب با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار هستید پاسخی بسیار ساده وجود دارد: پورشه ۹۱۱! این خودروساز آلمانی چندین دهه است که با ۹۱۱ آقایی میکند و بنابراین رقبا کار بسیار سختی در این کلاس رقابتی دارند.
لکسس LC 500 یکی از این رقبای شجاع است که به دنبال پایان این سروری بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۶ عرضه شده و فروش نسبتاً پایینی دارد که واقعاً مایه شرمساری است زیرا شکی وجود ندارد که لکسس محصولی عالی تولید کرده است.
نسخه جدید لیمیتد ادیشن از این خودرو دارای برخی ویژگیهای ظاهری و کابین خاص است. LC به خودی خود محصول جذابی بوده اما این تغییرات ملایم باعث شدهاند لکسس یکی از برجستهترین خودروهای بازار باشد. این خودروی سفارشی با رنگ سبز خاصی که خاکی تران نام دارد عرضه میشود. به این مورد باید رینگهای ۲۱ اینچی را نیز اضافه کرد.
کابین هم به اندازه بدنه چشمنواز و گیراست. صندلیهای چرمی قهوهای بسیار جذاب بوده و پانلهای درب جیر و داشبورد مشکی نیز تضادی ایجاد کردهاند که شاید باب میل همه نباشد اما چیزی که بیشک جلبتوجه میکند کیفیت متریال و میزان توجه به جزئیات است. تمامی دکمهها، اهرمها و… حس بسیار خوبی دارند. LC 500 دارای یکی از بهترین کابینهای بازار است.
لکسس LC 500 با دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی یا ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۵۷ اسب بخاری در دسترس است و ما نیز نسخه ۸ سیلندر را تست کردهایم. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل میکند.
تغییرات رخ داده در این خودرو کاملاً بصری و زیبایی هستند و بنابراین حس پشت فرمان خودرو همانی است که قبلاً دیدهایم. علیرغم وجود پیشرانه ۸ سیلندر گیرا در زیر کاپوت و ظاهری منحصربهفرد، LC بیش از آنکه خودرویی اسپورت باشد محصولی مناسب سفر در بزرگراههاست. یکی از دلایل این موضوع به وزن بالای آن مربوط میشود که حدود ۲ تن است.
علیرغم وزن بالا و رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی، کیفیت سواری LC در اکثر موارد بسیار خوب است. خودرو در سرعتهای بالا نرم و روان بوده و درعینحال در سرعتهای پایین نیز بخشنده عمل میکند. تعویض دندهها نیز به نرمی و راحتی انجام شده و فضای ریلکسی ایجاد میکنند. البته سیستم تعلیق در صورت روبرو شدن با چالههای بزرگ به تقلا میافتد و لرزشهایی در کابین به وجود میآید.
پیشرانه نیز جای کار دارد زیرا برخلاف اکثر رقبا فاقد توربو بوده و پاسخ پدال گاز از حالت سکون کمی با کندی همراه است اما خب در مقابل شما انتقال قدرت نرم و قابل پیشبینیای خواهید داشت که به این مورد باید صدای سنگین پیشرانه را نیز افزود.
وقتی دور پیشرانه بالای ۴ هزار برود قدرت واقعی آن نمایان خواهد شد. در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس نیز گیربکس تعویضهای تیزتری خواهد داشت. احتمالاً شما دندهی مناسب را در زمان مناسب نخواهید داشت اما خب پدال شیفترها میتوانند این کار را انجام دهند. نسبتهای دندههای بالاتر برای بزرگراهها مناسبتر هستند.
لکسس فاقد واکنشهای تیز ۹۱۱ بوده و تکان های بیشتری در بدنه دارد. البته این موضوع با توجه به وزن خودرو سورپرایز کننده نیست. فرمان نیز سریع است اما درعینحال بسیار کرخت بوده و بازخورد چندانی نمیدهد.
در بحث فضای کابین و بار نیز نقاط ضعفی وجود دارد. صندلیهای عقب بهطور باورنکردنیای تنگ بوده و تنها به درد حمل برخی وسایل میخورند. این مورد خوب است زیرا محفظه بار ۱۹۵ لیتری که شکل خوبی هم ندارد چندان جادار نیست. پاشنه آشیل محصولات لکسس سیستم اطلاعات سرگرمی آنهاست چیزی که به خوبی در داشبورد LC ادغام شده است اما خب عملکرد جالبی ندارد.
لکسس LC معمولاً به عنوان یک خودروی اسپورت دو درب در نظر گرفته نمیشود. این خودرو شاید فاقد حس خاص پورشه ۹۱۱ باشد اما پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری آن یکی از بهترینها بوده و ظاهر خودرو نیز بسیار منحصربهفرد است. اگر شما در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت و لوکس باشید LC یک گزینه قابلاعتنا خواهد بود.
مشخصات لکسس LC 500 لیمیتد ادیشن
- قیمت: 90425 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 457 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹اصلاً کاری به قدرت و مشخصات فنیش ندارم ، این ماشین رو باید روص صندلی رانندش بشینید تا بفهمید و درک کنید چقدر دیوانه کنندست ، تازه رنگ داخلشم نسکافهای باشه که دیگه نابتر .
شاید اگر ایران وارد میشد ، برای به دست آوردنش هر کاری میکردم تا بخرمش ، خیلی زیباست و فوقعلاده باکیفیت در اجزا .
خوشنام
۲۱ تیر ۱۳۹۹لکسس جون! انقدر به خودت زحمت نده! هر کار کنی نمیتونی از پورشه جلو بزنی! تازه چند وقت دیگه با ارائه جنسیس کوپه، به قعر جدول فروش سقوط خواهی کرد!
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹شیب بام شما
پورشه لکسوس (( جنسیس کوپه?♂️ ))
دیگه امیدی به این کشور نیست? .
Abbas.Lambo
۲۱ تیر ۱۳۹۹داداش نوید فعلا که g80 از gs فروشش بیشتر شد،متنشم تو خود پدال هس،خدا رو چه دیدی شاید فروش جنسیس کوپه هم از این بیشتر شد?
انگار هنو بعضیا فک میکنن این جنسیس کوپه هم قراره با آرم هیوندای و داشبورد پلاستیکی بیاد(:
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹خود شرکت لکسوس هم گفت و مقالهاش هست که gs در برابر es لِه شد و حتی فروشش در ایران هم تحت شعاع es بوده .
گفتم که شما درست میفرمایید ، البته فقط یه نگاه به جدول فروش محصولات بندازید تا تَه خط را رفتین (( مقالش همین امروز کار شده در پدال )) .
Abbas.Lambo
۲۲ تیر ۱۳۹۹حاج کیان،به جان تو الان ۳ و ۲۰ دقیقه ی کله سحره و هنوز اون مطلبو نخوندم که بخوام بدونم توش چیه،الان که تو گفتی فهمیدم،در ضمن این شما به اصطلاح ژاپنی بازایین(همون عکس بازای خودمون) که تا یه مطلب درست و حسابی از کره ایها میاد غیبتون میزنه،در ضمن اسم ماشین زیر پاتو هم به بقیه نچسبون??
مجتبی
۲۳ تیر ۱۳۹۹فروش پرایدم از هوراکان بیشتره .این شد دلیل کیفیت؟
Malt hill
۲۱ تیر ۱۳۹۹امکان نداره!
من لکسوس رو به جگوار و آستون اینا ترجیح میدم
ولی بین این و پورشه دو به شک ام.
پورشه پرفورمنس بهتری داره.اینم طراحی جالبی داره.
Mf1
۲۱ تیر ۱۳۹۹طراحی وزیبایی و صدایی که استون داره لکسس نداره وقابل مقایسه با استون نیست بهتره با همون کره ایها مقایسش کنی
علی
۲۱ بهمن ۱۳۹۹چراشک همه چیز پورشه ازاین بهتره
حسین وی
۲۱ تیر ۱۳۹۹سلطان لکسس همونیه که با معرفی سری LS غوغا به پا کردا ! شما منتظر این باش که فعلا چینیا هیوندا رو به قهقرا نفرستن نگران لکسس نباش
917
۲۱ تیر ۱۳۹۹مقایسه این ماشین با 911 مثل مقایسه موتور کروز با سوپر بایک میمونه. درسته لکسس قدرت بالایی داره و ماشین سریعی هستش ولی کاربریش کاملا با 911 متفاوته. این یه گرندتورر با یه سواری راحت اما سریع برای مسافت های طولانی ،ولی 911 ماشینیه که تو نوربرگرینگ ساخته شده تا سریع باشه و مطمئنا راحتی جزء ویژگی هاش نیست( تجربه سواری با هیچکدومشون رو ندارم و نظرم رو با توجه به بررسی های نشریات ایرانی و خارجی میگم)
datsun
۲۱ تیر ۱۳۹۹با ۹۱۱ کاررا میتونه رقابت کنه ما تا اسم ۹۱۱ میاد سریع ذهنمون میره سمت gt3 و توربو s
Ali
۲۵ تیر ۱۳۹۹حتی تو راحتی هم ۹۱۱ بهتره کلا از همه نظر بهتره تو متن مقاله هم گفته شد
AminMf
۲۸ مهر ۱۴۰۰برو بابا، لکسس بیکار نشته که جنسیس کوپه بیاد جاشو بگیره….
M
۲۱ تیر ۱۳۹۹این ربطی به ۹۱۱ نداره ، فکر نمیکنم اصن خوده لکسوس هم به فکر رقابت با ۹۱۱ باشه این بیشتر یه گرندتور هست که باید با مثلا سری ۸ یا استون db11 و غیره مقایسه بشه ، ولی خدایی کیفیتش بات حرف میزنه ،کیفیت ینی لکسوس …
محمد
۲۱ تیر ۱۳۹۹مگه مجتمع تجاری؟?
ایمان جباری
۲۱ تیر ۱۳۹۹از لکسوس هرچی بگم کم گفتم
کیفیت لکسوس رو فقط باید با خودش مقایسه کنی
مقایسه LC500 با جنسیس کوپه شوخیِ خنده داری هست
چه تعبیر قشنگی داره نویسنده ?? الماس شرق ??
MAHDI
۲۱ تیر ۱۳۹۹همین مجله AUTO EXPRESS چند وقت پیش رقابت بین همین لکسوس LC500 و ب ام و M850 رو انجام داده
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/8-series/106541/bmw-8-series-vs-lexus-lc
pouyan
۲۱ تیر ۱۳۹۹LC 500 تنها گرندتورر آسیاییه،زیباست
آرش کردستان
۲۱ تیر ۱۳۹۹خواهشا تویوتا و لکسوس و کلا ژاپن رو سند نزنید به اسم خودتون کره بحثش جداست ولی ژاپن مال شما نیست همه ماشیناشو دوس دارن
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۹عالیه
zeg
۲۱ تیر ۱۳۹۹یه دلیل برا من بیارید که بجای کوروت c8 برم سراغ این لکسس؟
ارشیاsvj
۲۲ تیر ۱۳۹۹. اصلا مگه رقیب هم دیگه ان؟؟؟
اینا به گرد پای کونیگ زگم نمیرسن!???
M3csl
۲۲ تیر ۱۳۹۹کیفیت ساخت و مونتاژ
مهدی
۲۱ تیر ۱۳۹۹با این دلار بیست و دو تومنی چاره ای جز عکس بازی نداریم . عکس بازان پراید سوار
Hadi
۲۲ تیر ۱۳۹۹فقط پاراگراف اول ?…
پورشه چندین دهه است که با 911 آقایی می کند……
واقعاً ۹۱۱ حرف نداره و بهترین ماشینی هست که تا به حال ساخته شده ?
این LC رو هم خیلی قبولش دارم درسته رقیب 911 نمیشه ولی گرند توور خیلی قابلیه
و بنظرم بعد LFA بهترین ماشینی هست که تا به حال ساخته شده
ارشیاsvj
۲۲ تیر ۱۳۹۹من به هیچی کاری ندارم.
تو فقط اطلاعات پیشرانه رو ببین.
دیگه هیچ ماشینی از v8 تنفس طبیعی استفاده نمیکنه.
من شده به خاطر موتورش اینو میخرم تا فرق داشته باشم.
نسل جدید اس ال ۸۰۰ اسبیه؟؟پورشه۹۱۱ هیبرید((بسیار قدرتمند)) داره میاد؟؟مهم نیست مهم اینه که این ماشین تو دنیا دردانه است?????
حسن
۲۳ تیر ۱۳۹۹دست مریزات لکسوس ایوالا داره