لکسوس

لوکس مثل لکسس: بررسی LC 500h جدید 2017

کلاس خودروهای GT پرفورمنس سگمنتی نیست که در آن بتوان ترکیبی از پیشرانه‌ی هیبریدی و گیربکس اتوماتیک CVT را به آسانی یافت؛ اما لکسس در طول سال‌ها این کار را در سایر کلاس‌ها با موفقیت انجام داده بنابراین جای تعجبی نیست که ببینیم این ترکیب در خودروی برجسته‌ی LC 500h جدید نیز بکار رفته است؛ اما این کار با پیچیدگی صورت گرفته است.

Lexus LC 500h 2017
اول‌ازهمه باید گفت طراحی خودرو که مطمئناً سرها را به‌سوی خود برمی‌گرداند لزوماً زیبا نیست. زوایای تیز بسیار زیادی وجود داشته و خطوط متقاطع در بدنه‌ی خودرو دیده می‌شود اما مواردی همچون جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل کم ارتفاع، چراغ‌های جلوی LED، سقف شناور و چراغ‌های عقبی سه‌بعدی باعث جلب‌توجه شما خواهند شد.

Lexus LC 500h 2017
لکسس از زمان سوپرکار LFA تابه‌حال مدل‌های اسپورت زیادی را عرضه نکرده اما ترکیبی از تیم پشت‌صحنه‌ی این خودرو وجود دارد که تا پیش از این دیده نشده بود.

Lexus LC 500h 2017
یک نسخه‌ی ۸ سیلندر برای افراد سنتی وجود دارد اما این نسخه‌ی هیبریدی افراد زیادی را سورپرایز و طرفداران تکنولوژی‌ها را خوشحال خواهد کرد. این خودرو واقعاً بسیار هوشمند است.

Lexus LC 500h 2017
خب درباره‌ی گیربکس CVT اوضاع از چه قرار است؟ حتی طرفداران و برنامه‌ریزان لکسس نیز موافق این موضوع هستند که گیربکس یاد شده عالی نبوده است. مهندس سیستم هیبریدی کوجو اوشیما LC به ما گفته که: “برخی جوانب وجود دارند که خود من به عنوان کاربر گیربکس CVT دوست داشتم متفاوت بودند.”

Lexus LC 500h 2017
البته زمانی که در رابطه‌ی راندمان این نسخه و اجازه دادن به کارکرد بهینه‌ی پیشرانه صحبت می‌کنیم این گیربکس ایده آل بوده و فقط نقطه‌ضعف آن به بسیار خوب نبودن صدا یا احساسش مربوط می‌شود.
بنابراین اوشیما و تیمش گیربکس ۴ سرعته ای را برای پشتیبانی نسخه‌ی CVT اضافه کرده‌اند. با سه مرحله‌ی مهندسی شده در گیربکس CVT برای سه دنده‌ی ابتدایی در گیربکس استاندارد به اضافه‌ی چهارمین دنده‌ای که به عنوان اوردرایو بکار می‌رود، شما در واقع گیربکسی ۱۰ سرعته دارید.

لکسس این گیربکس را وسیله‌ی تعویض چندمرحله‌ای می‌نامد اما آیا کار می‌کند؟ به‌صورت شگفت‌انگیزی بله کار می‌کند. زمانی که پدال گاز را تا ته فشار داده و دور پیشرانه بالا می‌رود، گیربکس ۴ سرعته همه‌ی دنده‌ها را کاهش خواهد داد (به این معنی که از دنده‌ی نهم به ششم خواهد رفت) و همانند گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم دنده‌ها را تعویض خواهد کرد. این گیربکس حتی تعویض‌های سریع‌تر و نرم‌تری دارد.

Lexus LC 500h 2017
صدای پیشرانه نیز دوست‌داشتنی بوده و با افزایش فشار پیشرانه صدا نیز به کابین نفوذ پیدا کرده و باعث افزایش لذت خودرو می‌شود خصوصاً اگر بدانید که طرز کار پیشرانه و گیربکس چگونه است.

شتاب این خودرو تنها کسری از ثانیه کمتر از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر است. وزن اضافی سیستم هیبریدی به نظر می‌رسد که باعث سفت‌تر شدن سواری خودرو شده اما این امر راحتی خودرو را چه در حالت اکو و راحت و چه در حالت‌های نرمال، اسپورت و اسپورت پلاس کاهش نداده است.

Lexus LC 500h 2017
برای یک خودروی GT سیستم هیبریدی می‌تواند برگ برنده باشد. چسبندگی خودرو زیاد بوده و فرمان نیز اگرچه سرزنده نبوده و بازخورد چندانی ندارد اما دقت عمل بالایی دارد؛ و البته آن ریتمی که مهندسان لکسس درباره‌ی وجودش صحبت می‌کنند در عبور از پیچ‌های پیاپی و تعویض دنده‌های اکثراً مصنوعی دیده نمی‌شود.

دیگر ساخته‌های لکسس نیز از پلتفرم GA-L این خودرو سود خواهند برد که از آن جمله می‌توان به پرچم‌دار جدید LS و مدل‌های GS و IS اشاره کرد.

Lexus LC 500h 2017
کابین LC نیز ترکیبی از عناصر لذت‌بخش است که از آن جمله می‌توان به پانل درب‌هایی اشاره کرد که خطوط نرم و ملایمی دارند. همچنین دکمه‌های زیادی وجود داشته و کنترل لمسی لکسس نیز برای سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو باقی مانده‌اند.

Lexus LC 500h 2017
کیفیت خودرو استثنایی بوده و صندلی‌ها نیز واقعاً راحت هستند. در تریم اسپورت و اسپورت پلاس این خودرو شاهد صندلی‌هایی هستیم که پشتیبانی بیشتری از بدن را به نمایش می‌گذارند. مدل اسپورت همچنین دارای سقفی شیشه‌ای از فیبر کربن بوده و در مدل اسپورت پلاس نیز دیفرانسیل لغزش محدود به همراه فرمان پذیری چرخ‌های عقب و عناصر آئرودینامیکی فعال بکار رفته‌اند.

Lexus LC 500h 2017
انتظار نمی‌رود این خودرو تا تابستان سال آینده وارد بازار انگلستان شود بنابراین تخمین بهای آن کمی سخت است اما انتظار می‌رود که لکسس بهای آغازین حدود ۸۰ هزار پوند را برای LC در نظر بگیرد.

Lexus LC 500h 2017
گاهی اوقات استفاده از تکنولوژی جدید در یک خودرو می‌تواند لذت سواری خودرو را کاهش دهد اما این مورد در رابطه با لکسس LC 500h جدید صدق نمی‌کند. این خودرو یک GT فوق‌العاده بوده و به عنوان یک خودروی اسپورت خوب عمل می‌کند. شاید پیشرانه‌ی هیبریدی و گیربکس CVT خلاق خودرو روش مرسوم این نوع از خودروها نباشد اما ما تکنولوژی‌های لکسس را دوست داریم؛ و با وجود کیفیت، آسایش و راحتی خاص لکسس این خودرو یک نقطه‌ی عطف جذاب برای آینده‌ی شرکت است.

Lexus LC 500h 2017

مشخصات لکسس LC 500h لوکس

قیمت: 80 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
قدرت: 354 اسب بخار
گیربکس: 10 سرعته ی CVT اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
زمان فروش: تابستان سال ۲۰۱۷

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    مدل اسپورت همچنین دارای سقفی شیشه‌ای از فیبر کربن بوده!!!!!!!!!!
    من که نفهمیدم

    1. فقط انگلستان

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      چگونگی نامگذاری و معنی حروفی که شرکت لکسوس به کار می بره رو برای دوستان گرامی توضیح می دم

      L = فاصله کشیده بین دو محور
      L در انتهای نامگذاری = یک زبان طراحی جدید شناخته می شه که به عنوان ظرافت یا ماهیت متمایز شده در آخر نامگذاری اضافه می شه
      C = کوپه
      AWD = تمام چرخ متحرک
      F = بالاترین عملکرد
      S = می تواند سدان یا اسپورت بودن مدل رو مشخص کنه اگه اولین حرف نامگذاری S باشه یعنی اسپورت و اگه دومین حرف باشه یعنی سدان
      X = شاسی بلند
      H = ترکیبی
      D = موتورهای دیزل
      T = توربوشارژ
      CT = هاچ بک

      توی مدل های شاسی بلند
      NX = شاسی بلند جمع و جور
      GX = شاسی بلند میان سایز
      RX = کراس اوور
      LX = فول سایز

      توی مدل های چهار در
      HS = جمله جمع و جور
      ES و GS = میان سایز
      LS = فول سایز

      بعضی از حروف ها هم مشترکه مثلا L در سواری ها و شاسی بلندها نشان از فول سایز بودن هستش مثل LS و LX
      یا حرف G که نشون از میان سایز بودن اون ماشین سدان یا شاسی بند هستش مثل GS و GX

      عدد بعد از نام گذاری نشان از میزان سی سی هستش برای مثال توی نامگذاری مدل RX350 اون 350 میزان سی سی رو نشون می ده که باید در عدد ده ضربش کنید که می شه 3500 یعنی 3500 سی سی.

      1. کیان

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        طراحی داخل کابینش و واقعا دوس دارم ، مخصوصا تریم قهوای که ترکیب چرم و جیر هست اگه اشتباه نکنم

      2. AK_007

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        IS چطوره پس?

        1. فقط انگلستان

          ۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          لکسوس IS در کلاس جمع و جور هستش.

  2. sina

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    کمپانی مورد علاقه من :)

  3. KING 918

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ای جانم چقدر زیبا و همه چی تمام …. درود برتو لکسوز …
    فقط از کنار بالای گلگیر عقی جای یه هواکش خالیه که رخ ماشینو به کمال برسونه ……………

  4. elemento

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عشقم.
    بی نظیر.

    1. رامتین

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3252 ديدگاه)

      واقعا عالیه. اما یه یادآوری داشته باشیم از آلفا جولیا. با موتور 2900 و 6 سیلندر توان حیرت آور 503 اسب گرفته که در دنیای حاضر فوق العاده هست. موتور کاملا ساخت فراری بوده و تاپ اسپید 310 را داره که با مقایسه تمام خودروهای حال حاضر دنیا رسیدن به سرعت بالای 300 برای چنین خودرویی با این وزن و قدرت، حیرت آوره. نسخه معمولی این خودرو که 2 لیتری هست با توان 280 اسب (و 360اسب) هست که مدل پایه بزودی وارد ایران میشه. اصلا شکی نیست دوام و کیفیت لکسوس برتره اما حس میکنم ساختار موتور و گیربکس و نحوه انتقال قدرت در خودروهای ایتالیایی و آلمانی یک سر و گردن بالاتره. موافقید؟

      1. امپراتور لامبورگینی

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        نه دوست عزیز موافق نیستم.

        یک مقاله راجع به فرهنگ ژاپنی ها میخوندم نوشته بود ژاپنی ها دوست دارن خیالشون همیشه راحت باشه. تا چیزی ناقص و خاطر جمع نباشه ، نمیتونن روی کارشون تمرکز کنن.
        دلیل کیفیت بالای خودروهای ژاپنی همینه.
        دلیل علاقه ی خیلی از مردم ما به تویوتا و میتسوبیشی و نیسان همینه.

        به نظر من، هدف خودروسازی ژاپن اصلا این نیست که مثل آلمان یا ایتالیا باشه.
        ببین ، راهی که اینا انتخاب کردند با هم فرق داره و میبینی که هر مسیری طرفداران خودش رو داره. اونقدر که در آمریکا ژاپنی ها جزو پرطرفداران ترین برند ها هستند.

        هر کسی باید مسیر خودش رو بره و سعی کنه در همون مسیر بهترین باشه.

        مسیر آلمانی ها با ژاپنی ها و ایتالیایی ها و آمریکایی ها ، از هم جداست.

        همه ی ما از دهه ی 90 میلادی ، به عنوان یک دوره ی طلایی خودروسازی ژاپن اسم میبریم ، در این دوره خودروسازان این کشور، به اصطلاح پا کردن تو کفش ایتالیایی ها و آلمانی ها و الحق و الانصاف که خیلی عالی بودن. ماشین هایی مثل
        Mazda RX7
        Toyota Supra
        Nissan Skyline GTR
        Subaru Impreza
        Mitsubishi Lancer EVO
        Acura NSX
        همه محصول این دهه بودن.
        اما جالبه دقت کنی که فروش این ماشین ها اصلا در خارج از خاک ژاپن بالا نبود.

        این که میبین تویوتا اینقدر بزرگ شده و پیشرفت داشته هرگز به خاطر سوپرا نبوده. بلکه به خاطر پریوس و کرولا و GT86 بوده.

        حس میکنم ژاپنی ها در مورد قدرت و شتاب و … به اصل ((همونقدر که نیازه )) !! معتقد هستند.

        ژاپنی که بهترین گیربکس ها ، پربازده ترین موتور ها و با کیفیت ترین قطعات رو میسازه ، یقین داشته باش خودش میتونه ازشون استفاده کنه.

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          به نظر من اولویت هر خودروساز متفاوته.
          یک ماشین میگم عکسش رو در اینترنت سرچ کن تا بشناسیش.
          بنز W111 یا بنز 220SE
          اولویت بنز در این خودرو ، کیفیت و کارایی اعلا بود
          از همسایه های خیلی قدیم ما ، یکی داشت. کیلومتر شمار ماشینش روی 2 میلیون و 100 هزار مونده بود. میگفت 20 سال از مشهد تا کاشمر ، هفته ای 3 روز میرفته، 5 نفر سوار ، با جاده های 40 سال پیش که همش کوبش و اصطحلاک بود برای ماشین.

          فقط هم گازوئیل خرجش میکرد.(به گفته ی خودش)

          اما به نظرت الان ماشین های بنز ، اینطوری هستن؟
          مطمئنا نه. الان ماشین های بنز مراقبت و نگه داری میخوان. چون اولویت های بنز عوض شده. بنز دید ماشینی که مثلا قراره 5 سال زیر پای مالک اول باشه، بهتره راحتی و آسایش بیشتری داشته باشه تا اینکه 50 سال کار کنه.

          خودروسازان شرقی هم فهمیدن بهتره رو کیفیت و دوام کار کنند تا پرفورمنس خیلی بالا.

      2. ارش

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        کاملا موافقم ایتالیا با مدل جدید جولیتا توانایهاش رو اثبات کرده در سایت 77km.comمی تونید هندلینگ بی نقص الفارومئو رو ببینید.

  5. حسین

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    طراحیش جوریه که نمیتونی ازش ی تصویر داشته باشی و مجبوری همش نگاه کنی و لذت ببری?

  6. Mohamad

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم دیدن عکساشم لذت بخشه حالا چه برسه به از نزدیک دین و سوار شدن و روندن و…
    شاهکاره آقا، شاهکار

  7. ارمان

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    بی نقص به تظر میرسه لوکس زیبا و اسپورت
    یکی از بهترین طراحی های که تو چند سال اخیر دیدم
    بعد از بنز اس کوپ که به نظرم زیبای خفته دنیاست این میتونه یه کوپه زیبا باشه

  8. ASA

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بسیار زیباست
    واقعا خوشم اومد ازش

  9. Efk

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اول‌ازهمه باید گفت طراحی خودرو که مطمئناً سرها را به‌سوی خود برمی‌گرداند لزوماً زیبا نیست،دقیقا نظر منم همینه
    زرق برق خیلی زیادی داره ولی خوش استیل نیست
    تو استیل bmw series 6 محشر کار کرده

    1. ارش

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      کاملا درسته نمای جلوش عالیه اما در نمای دید از کنار و پشت بد کار کرده در کل دارای طراحی با شخصیتی نیست.

  10. mohammad

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    لکسوس توی این چندسال اخیر واقعا کولاک کرده…
    ولی من هنوزم به شدت به LFA علاقمندم :)
    جزو 5ماشینه برترمه که هیچ وقت جاش با هیچی عوض نمیشه!

    1. ارش

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      واقعا LFAاز نظر طراحی از این خیلی بهتر کار کرده.ماشین خوش استیلیه اما این نه خیلی.

  11. ONE MAN ARMY

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خودروهای ژاپنی معمولا “الکی پیچیده” نیستند(برخلاف بیشتر اروپاییا)،اما گیربکس این ماشین بنظرم خیلی های تکه
    یکی که قضیه گیربکس اینو فهمید به زبان ساده واسه من توضیح بده!!!!

  12. pony car

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره بیشتر به طراحی انگلیسی ها شبیه تودوزی ماشین از داشبورد گرفته تا صندلی ها و صندوق عالیه

  13. فرید

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    هر چند خیلی انقلابی کار کرده ولی واقعا خیلی قشنگ شده،چه طراحی خارجیش چه طراحیه کابینش…عالیه

  14. فیصل

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    البته این فقط راجبه LC500h هست یه مدل دیگه اش LC500 هست که همون موتور GSF ,و RCF داره 8 سیلندر با قدرت 471 اسب بخار و گشتاور 398 پوند برفوت و شتاب 0تا100 هم 4.5 ثانیه و گیربکس 8 دنده .
    عکساش با تریم قهوه ای شاهکاره. دکمه های کروز هم اورده رو فرمون و من دیگه هیچ درخواستی ندارم از لکسوس
    http://www.caranddriver.com/photo-gallery/2017-lexus-lc500-coupe-dissected-design-powertrain-chassis-and-more#36

  15. Amir amini

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ماشین خوبیه منم خیلی دوسش دارم ولی به نظرتون میتونه جلو نسل جدید ونتیج جگوار مازاتی الفیری پورشه 911 بی ام و سری 6 و بنز s400 کوپه با قیمت برابر رقابت کنه بعید میدونم سیصدو خورده ای اسب بخار برای مدل هیبریدی خیلی کم من انتظار داشتم قیمتش حدود 70 هزار دلار باشه نه 100 هزار دلار

  16. mehdi

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در مقاله اشاره شده که این ماشین زیبا نیست ، من نمیدونم دیگه یک کمپانی باید چکار کنه که به محصولاتش بگم زیبا ، این ماشین امسال جایزه بهترین طراحی داخلی و خارجی رو از آن خود کرد واقعا از طراحی شاهکاره هم داخلش و هم بیرونش، همچنین دیگر محصولات لکسس نیز از لحاظ طراحی ظاهری در حد عالی است (از لحاظ فنی که همگان به لکسس ایمان دارند چه کیفیت و چه دوام محصولاتش) نمیدونم چرا بعضی ها اینطوری در مورد محصولات ژاپنی قضاوت میکنند

  17. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا عالیه، طراحیش هم بسیار عالیه، بسیار پر ابهت و خوفناک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا