لکسوس

بررسی لکسس NX200t مدل ۲۰۱۵

قدم‌گذاشتن یک کمپانی خودروسازی به عرصه‌ای جدید، همیشه توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌توان به لکسس اشاره کرد که NX شاسی‌بلند کامپکت را به بازار روانه کرده است. NX که قطعات مشترک زیادی با تویوتا RAV4 دارد، هم به صورت یک نسخه سبک و کم‌مصرف NX300h و هم به‌صورت NX200t که اولین توربوشارژر لکسس است، در دسترس قرار می‌گیرد. امّا NX در کجای دسته خودروهای لوکس کامپکت قرار می‌گیرد؟ کلاس خودرویی که امسال به مرز انفجار رسیده است. خودروهایی مانند آئودی Q3، ب‌ام‌و X1 و حتی مرسدس‌بنز GLA در این کلاس قرار دارند.

2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
اینکه چگونه این موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دو توربوشارژر بتواند یک کراس‌اور ۱۸۲۴ کیلوگرمی را به حرکت درآورد، موضوعی است که در ابتدای این بررسی مورد بحث بوده است. در این موتور از ۲ انژکتور برای هر سیلندر استفاده شده و همچنین چندراهی اگزوز یکپارچه چهار به دو نشان می‌دهد که برای تأخیر کمتر تلاش زیادی شده است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک جدید ۶ سرعته نیز همراه شده است. تریم F Sport برای این خودرو تنظیمات سیستم فرمان و تعلیق متناسب با یک خودروی اسپورت را اضافه می‌کند و هندلینگ NX را به سطح رقبای عملکردی لکسس مانند آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3 می‌رساند.
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
البته اعدادی که در پیست از NX مشاهده شده، ممکن است کسی را با شگفتی مواجه نکند. این خودرو در مدت ۶/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. زمان شتاب‌گیری مطابق با زمانی است که از Q5 2.0T ثبت شده، ولی ۰/۷ ثانیه از خودروی سبک‌تر ب‌ام‌و X1 xDrive28i و خودروی سنگین‌تر X3 با همان موتور عقب‌تر است. با وجود تلاش لکسس برای کاهش تأخیر توربو، این تأخیر هنوز هم قابل‌لمس است؛‌ چیزی که در تست استارت در حال حرکت ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت با زمان ۷/۸ ثانیه قابل‌مشاهده است. این زمان ۰/۸ و ۰/۲ ثانیه به ترتیب با X3 و Q5 فاصله دارد. گیربکس اتوماتیک در هر کدام از دنده‌ها دور موتور متفاوتی برای رفتن به دنده بالاتر اعمال می‌کند؛ گاهی در ۶۰۰۰، گاهی در ۶۲۰۰ و گاهی در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه این کار را انجام می‌دهد که در عین عجیب‌بودن، کمک چندانی هم نمی‌کند.
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
در عین حال، مزیّت موتور ۴ سیلندر سکوت و آرامش آن است؛‌ صدای داخل کابین NX200t در سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، حتی از مدل هیبریدی نیز کمتر است (۶۶ دسی‌بل در مقابل ۶۸ دسی‌بل). در همین حال، اگر حالت «اسپورت»، سیستم «کنترل صدای هوشمند» را فعال کنید، کابین از صدای آهنگ موتور پُر می‌شود؛ صدایی که ممکن است چندان زیبا نباشد.
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
در پیچ‌های جاده، NX با استفاده از عناصر سیستم تعلیق F Sport، شرایط مناسبی داشته و حس خوبی در سیستم فرمان منتقل می‌کند و همچنین پایداری خوبی در سرعت‌های بالا دارد. امّا اگر اندکی بیشتر به آن فشار وارد کنید، وارد مرحله بدفرمانی می‌شود. البته برای یک کراس‌اور بلندی که ۵۹ درصد وزن آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، شاید بیشتر از این نباید از آن انتظار داشت. حتی اگر از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و تایرهای تابستانی استفاده کنیم، نیروی چسبندگی خودرو در پیچ ۰.79g است که تنها ۰.02g از مدل هیبریدی بیشتر است و البته فاصله زیادی تا ۰.86g در X3 و Q5 دارد. F sport از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۰/۹ متری متوقف می‌شود که در ۶۱ سانتی‌متری X1 است. در کل، سیستم ترمز عملکرد خوبی داشته و پس از ترمزگیری‌های مکرر، کارآیی خود را به‌خوبی حفظ می‌کند.
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
لکسس در طراحی به جلوه و شکوه خاصی رسیده است؛ طراحی سبک ساعت شنی یا دوکی شکل با پوشش توری مشکی در جلوپنجره، ترکیب منحصر به فرد المان‌های روشنایی (همه به صورت LED)، چراغ‌های جلو و عقب تیره، آینه‌های مشکی‌رنگ و چرخ‌های ۱۸ اینچی از عناصر قابل‌توجه در طراحی NX هستند. در همین حال، باید قبول کرد که ظاهر تریم F Sport زیباتر از مدل استاندارد NX است.
2015 Lexus NX200t F Sport Interior
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport Interior
همانند طراحی خارجی، طراحی داخل کابین تا حدودی شلوغ، پر معنی و البته جمع‌وجور است. لکسس می‌گوید که از «رانندگان سرعت فعال» برای طراحی این خودرو استفاده کرده است؛ از جمله تاکائه‌کی کاتو، سرپرست مهندسان. تأثیر این افراد را می‌توان در مواردی مانند موقعیت عالی رانندگی F Sport، صندلی‌های جلوی فوق‌العاده F Sport، پدال‌های آلومینیومی و طراحی بی‌نظیر و با قطر کوچک فرمان مشاهده کرد.
2015 Lexus NX200t F Sport Interior
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport Interior
2015 Lexus NX200t F Sport Interior
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport Interior
2015 Lexus NX200t F Sport Interior
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport Interior
با این ابعاد جمع و جوری که NX دارد، هیچ چیز در داخل کابین از دستان راننده دور نیست. سیستم اطلاعات و سرگرمی یکی از بهترین صفحات لمسی کنترل از راه دور را دارد که در پکیج «راهبری» به ارزش ۲۱۴۰ دلار عرضه می‌شود. یک راننده و یا سرنشین با هیکل متوسط می‌تواند در داخل این کابین، احساس راحتی کند، ولی برای اشخاص «بزرگ‌تر و بلندتر» ممکن است سقف پایین و فضاهای کوچک داخل کابین ناراحت‌کننده باشد.
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
لکسس NX200t در مدل پایه خود، قیمتی برابر ۳۸۹۰۵ دلار دارد و قیمت آن برای مدل تست به ۴۴۳۷۵ دلار رسیده و در آن امکانات آپشن مختلفی به کار گرفته شده است؛ امکاناتی مانند یک پکیج پرمیوم، سیستم دستیار پارکینگ، سقف آفتابگیر و مونیتور نقطه کور در کنار سیستم راهبری که در بالا اشاره شد. آن چیزی که مشخص است، این است که لکسس نسبت به رقبایش از ب‌ام‌و و آئودی (ب‌ام‌و X3 با قیمت ۴۱۴۵۰ دلار و آئودی Q5 با قیمت ۳۹۸۲۵ دلار) قیمت کمتری دارد. در همین حال، تریم F Sport را حتماً باید به نسخه استاندارد ترجیح داد؛ چرا که تنها با ۲۱۰۰ دلار هزینه اضافی، NX200t تبدیل به یک خودروی زیبای اسپرت می‌شود.
2015 Lexus NX200t F Sport AWD
۲۰۱۵ Lexus NX200t F Sport AWD
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۴۴۳۷۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۹۰۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ، چهار سیلندر در یک ردیف با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۳۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در ۱۶۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۶۵۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۳ متر.
  • عرض: ۱/۸۶۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۲۴ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۹/۵۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹۰۲ متر.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. saeid

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    سلام بچه یه نظر بی ربط میذارم
    صرفا واسه ایننکه پسته اوله همه بخونن

    اینجا چت روم نیست که بیست بار تو هر پست نظر میدین
    میخواین گپ و گفت بزنین برین تو انجمن
    تا دلتون میخواد حرف بزنین
    و باور کنین

    بیستا نظرم دادین دادین ( تو جواب نظرای بقیه )
    یا یه وقتایی که یه چیزی جدید یادتون میاد
    فقط یه نیم خط نباشه هر نظر

    تازه زد و خورد الکی هم سر برندها نکنین
    زشته بابا رفیقیم
    یهو یچی میگین اونیکی ناراحت بشه اصلا خوب نیست

    این دو نکته رو هم از سر رفاقت گفتم
    کسی به خودش نگیره
    همتون گلین . رو سر منم جا دارین
    نوشتم تا در کنار هم بیشتر استفاده کنیم

    1. مهدی

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      یه ماشین به ماشین هایی که هرگز سوار نمی شم اضافه شد

    2. سجاد

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      عاشق ساعت وسط داشبوردشم . . .

    3. MAFIA

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نمیشه قبولش نداشت.خوب هست و کم استهلاک ولی اون دسیبلین برندهای آلمانی و بریتانیایی رو نداره

    4. ASTON MARTin

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      لکسوسایی که تو پدال میبینی >0o0<
      لکسوسایی که تو جاده میبینی : – )
      من :|
      تو :|
      او :|
      لکسوس :|
      پدال :|
      سایپا و ایران خودرو :D

  2. ALIUnited

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فکرش رو بکنین اگه گمرک نبود با 130 میلیون می شد همچین ماشینی سوار شد اونم با فرض دلاری 3000 تومن

    1. سجاد

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      گمرک که تا وقتی این مملکت پابرجاست ، انگار باس باشه .. ولی اون قضیه دلار 3500 قابل حل هستش .. به شرطی که اون کله گنده هایی که پول مردم میلیارد میلیارد تو جیبشون می کنند ، برکنار بشن / فقط امیدتون رو از دست ندید .. اندکی صبر ، سحر نزدیک است.
      .

      .
      ولی این ماشین فوق العاده ست !!! طراحی ـش حرف نداره ;-)
      اما مصرف سوختش رو با ماکان و X4 مقایسه کردم تقریبا 2برابر اونا بنزین می سوزونه !! :-(
      مرسی دادا

      1. مهران72

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (232 ديدگاه)

        سلام.گمرک بله،ولی تعرفه120درصدی رو فقط ما داریم.اونم برای حمایت از شرکتهایی که سی سال پاشون نشستیم تا تو سختی ها و تحریم کمکمون کنه ولی اولین شرکتی بودن که جیباشونو وصله زدن تا بیشتر پرکنن

    2. "Amir"

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (724 ديدگاه)

      درسته که طراحی بی نقصی داره ولی تو نمای بغل مخصوصا تو قسمت جلو اصلا جالب نیس

  3. 4MATIC

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    ازطراحی داخلیش خیلی خوشم می اد ولی ازطراحی بیرونیش نه

    1. amin ash

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (117 ديدگاه)

      من دقیقا برعکس !! :)

    2. AliZeus

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من علی رغم اینکه معمولا از طراحی بیرونی لکسوس خوشم نمیاد، ولی این خیلی خوبه!

      1. نوید

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1487 ديدگاه)

        چرا
        برند به این خوبی
        به این با کیفیتی
        به این پر طرفداری
        به این …
        به این تویوتایی
        به این ژاپنیایی

  4. کیمیا

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    لکسس همیشه الگو بوده و ی متد برای بقیه مثلا بنز ارزوشه ب لکسس برسه حتی طرفداراش ب بنز میگن لکسس المان و ب بی ام و میگن اینفینیتی المان خلاصه دیگه ی خداییه واس خودش

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      معیار حرف شما چیست ؟؟؟

      1. قاقالی

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        میلادجان معیاری نداره از روعمد این کامنتو گذاشته که لج بقیه رو دربیاره ، قبلا از اینجور کامنتها زیاد داشتیم.

    2. شاهین

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      من با دیدن این کامنت سر به بیابون گذاشتم!
      قبلا هم یه بار همین کار رو کرده بودم…

      1. شاهین

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        افرادی بودند که از روی غرض ورزی یا هر مورد دیگری و به بهانه های واهی و به سادگی هر چه تمام تر کمپانی های طراز اول جهانو زیر سوال می بردند.یکی از همین دلایل،وجود توربوشارژ بود! حالا تحویل بگیرید! NX با موتور توربوشارژ دار! این دفعه صد در صد وجود توربو نعمته واسه خودرو،نه؟!!! :)

        1. شاهین

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          دوستانی که :کار اند درایور” رو قبول دارند،با دقت این دو تا لینک رو مطالعه بفرمایند و ببینند که X1 بهتره یا NX.
          (البته تو همین نوشته هم میشه تشخیص داد کدوم بهتره! کمی تیزبینی و واقع بینی میخواد!)

          http://buyersguide.caranddriver.com/lexus/nx/specs#features

          http://buyersguide.caranddriver.com/bmw/x1/specs#features

        2. سعید

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1470 ديدگاه)

          بهتره NX رو با X3 مقایسه کنی که تقریبا هم اندازه هستن

        3. شاهین

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          سعید جان،X1 و NX تو کلاس “کراس اوور لوکس کوچیک” قرار میگیرن و هم کلاس هستن.(طبق دسته بندی کار اند درایور)

          X3 توی کلاس “کراس اوور لوکس کامپکت (جمع و جور)” قرار میگیره.لکسس RX رقیب X3 هستش.

          اگه تونستی حتما رده بندی ای خودروها رو توی کار اند درایور ببین.خیلی مقایسه های جالبی در میاد.

          کلا کار اند درایور واقعا معتبر و خوبه.همه ی اطلاعات لازم و ضروری رو ارائه میده.

          ارادتمندم

        4. نوید

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1487 ديدگاه)

          معلومه شاهین جان که خیلی خوبه
          خخخخ
          اون دفعه هم عرض کردم
          مهم اصلا توربو و اینا نیست
          اصلا مسءله این چیزا نیست
          مسءله چیز دیگست

    3. جی تی ار

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (457 ديدگاه)

      دوست عزیز,دقیقا برعکس گفتی.به لکسس می کن بنز ژاپن وبه اینفینیتی میگن بی ام و ژاپن.پیشرفت این دو وجایگاه الآنشان نسبت به سنشان خارق العاده ست,اما باید پذیرفت تا رسیدن به رقبای آلمانی هنوز خیلی کار دارند.البته تو بعضی از موارد شاید بهتر هم باشند,اما درمجموع…ضمنا رقبای آلمانی هم که نشستند به رقیباشون نگاه کنند.به صورت فوق العاده ای دارند به سمت جلو می روند…

    4. Mostafa&S

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (317 ديدگاه)

      داداش 100 سال خودروسازی آلمانو بردی زیر سوال لکسوس و اینفینیتی خیلی مونده به بنز و بی ام و برسن

    5. احمدرضا ب ام و

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (393 ديدگاه)

      چه جالب ما گفتیم لکسس آلمان و اینفینیتیه آلمان

      من دیگه حرفی ندارم. من الان به بونم اعتماد ندارم والا

    6. مجتبی(ساروی)

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (548 ديدگاه)

      سلام اقا مطمنم شوخی بود .دقیقا برعکس گفتی برادر

    7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      همین کامنتا باعث جنگ و بحث الکی میشه .

    8. Ehsan

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1243 ديدگاه)

      من هم با دیدن این کامنت علاوه بر اینکه سر به بیابون میگذارم ، باز هم مثل دفعه قبل اگر دره ای چیزی سر راه دیدید بایستید من خودمو با چتر پرت کنم پائین :-D

  5. eedris

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    آفرین به لکسس واقعا زیباست من عاشقشم لکسس شاید توی همه چی بهترین نباشه ولی توی طراحی داخلی بهترینه

  6. امیررضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    دوستای عزیز یه سوال دارم.
    چرا زمان استارت در حال حرکت نسبت به صفر تا صد بیشتره؟؟؟؟ مگه ماشین درحال حرکت نیست؟ تو صفر تا صد که ماشین از حالت سکون شروع میکنه!! لطفن یکی توضیح بده.

    1. حسین

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. به خاطر اینکه در ابتدای حرکت، راننده با بالا بردن دور موتور، میزان گشتاور و قدرت مورد نیاز برای حرکت ماشین رو زیاد میکنه. اما در حالت حرکت با سرعت کم، دور موتور پایینه و برای بالا اومدن لازمه که کم کم زور بزنه و ماشینو حرکت بده. همین موضوع باعث تاخیر میشه

  7. love samurai

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    طراحی خشن و زیبا با خطوط تیز روی بدنه حرفی واسه رقبا نمیذاره مخصوصا ساعتش:) که حرف نداره

  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    طراحیه ظاهری که سلیقه ایی است .

    اما داخلش واقعا زیباست . من تا به حال از لکسس ، طراحیه داخلی بد ندیدم .

    قیمتش هم خوبه . البته یکی از قیمت های پایینش مربوط میشه به پلتفرم مشترکش با

    راوفور . خیلی در کاهش هزینه و قیمت نهایی تأثیر میذاره .

    اما برای قضاوت باید منتظر مقایسش با رقبا باشیم .

  9. امیر

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    واقعا خلاقیت لکسوز تو طراحی کم نظیره کاش بعضی از کمپانی ها هم یاد بگیرن وبعضی ها هم به اسم اصالت طرفداری نکنن از طراحی ای تکراری وخسته کننده بعضی کمپانیا

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      در بیشتر موارد همون اصالت طراحی باعث میشه ، خودرو یک روند معمولی و رو به بالا

      را در طراحی طی کند .

      مثلا شما محصول 40 سال پیش ب ام و را اگر ارمشو برداری ، باز هم 90 درصد مردم

      میتوانند حدس بزنند که این ماشین چه برندیه . یا پورشه .

      در بنز و ائودی این مساله کمی کمرنگ تر است . اما این مساله اصالت در طراحی

      خودش یک امتیازه .

      1. جی تی ار

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (457 ديدگاه)

        LIKE…..
        البته آىودی رو یکم بد اومدی.بنز هم درمدلی مانند Eکلاس جدید اصالت خوبی داره اما…

        1. جی تی ار

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (457 ديدگاه)

          عزیز,من وشما نمیگیم اصالت,خبره های طراحی و کاربلداش میگن…

      2. امیر

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        دوست من درجازدنه گاهی اما به علت تعصب میگیم هویت مثلا ایمپالا ببین چه شاهکاری شد نسل جدیدش یا تاهو یا موستانگ یا ایسکسپ اف 150 مورانو جدید میبینی پیشرفت کردن اما پورشه آئودی بی ام دبلیو واقعا هیچ نوآوریه نداشتن تو طراحی تقریبا این اسمش درجازدنه نه اصالت وهویت

        1. حسین

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. همونطور که قبلا هم گفتم، اصالت در طراحی و اصول طراحی یک کمپانی با شباهت بیش از اندازه بین محصولاتش متفاوته. اصول طراحی، خط مشی کلی رو مشخص میکنه. مثلا در ب ام و کاپوت کشیده و طراحی عضلانی و اسپورت و … (بخوام بگم تکرار مکررات میشه) جزء اصول طراحی هستن اما شباهت زیاد محصولات جدیدش یکی به خاطر کم کردن هزینس و یکی به خاطر زود از مد نیفتادن مدلهای قدیمی. این درجا زدن نیست، تغییرات آهسته و پیوسته هستش. الان دوتا نسل آخر سری 3 یا X5 یا … رو با هم مقایسه کنی متوجه تغییرات وسیعی میشی اما شباهت X5 و X6 به خاطر کاهش ریسک و هزینه هستش.
          فورد فوکوس و فورد فیوژن هم شبیه یه هم هستن، آیا فورد در جا میزنه؟ کادیلاک CTS و کادیلاک ATS هم شبیه هستن، آیا کادیلاک هم در جا میزنه؟

        2. حسین

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          پدال قربونت من یه پاسخ اینجا گذاشته بودما!!! چی شد پس؟؟؟
          اینو حذف کن، اونو بیار

  10. behzad

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    لکسوس رو فقط کسایی میتونن درکش کنن که یه بار سوارش شده باشن.یادمه خیلی وقت پیشا مهندس کاشانی تو مجله ماشین راجع بهش زیاد مطلب مینوشت.یکی انتقاد کرده بود که شما دارید حتی از بنز هم اینو بالاتر میبرید {یه مقایسه ای بود بین یه مدل بنز که یادم نیست و لکسوس ال اس 300.مهندس کاشانی هم که امریکا بود جواب داده بود که من هر دو تای این ماشین ها رو دارم و به جرات میگم لکسوس بهتره.:دی
    اما این ماشین فکر کنم از دو تا رقیبی که اسم برده شده بود یعنی x3 , آئودی اگه بهتر نباشه چیزی هم کم نداره

  11. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    لکسس……..نهایت کیفت………..

  12. جی تی ار

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    این خودرو نباید با x1مقایسه بشه.x1کوچکترین شاسی بلند هست.توکلاسش فقط میشه میتسوبیشی asxرانام برد.شاید glaراهم بتوان…

  13. REZA BANIASADI

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    حجم موتور nx و q5 و gla یکی هست /موتور هر سه 2 لیتری هست /
    با این وجود قدرت ان ایکس 15 اسب بیشتر از q5 و 27 اسب بیشتر از gla
    و این به این معنا هست موتور nx عملکرد بهتری رو نسبت به اون دوتا داره
    در بین این سه مصرف سوخت gla نسبت به گربکس 7 سرعته اصلا جالب نیست
    q5 هم معلوم هست با گیربکس هشت سرعته باید چنین مصرف خوبی رو داشته باشه ولی nx با گیربکس 6 سرعته بین این دو قرار گرفت و این به این معنا هست عملکرد لکسس اینجا بهتر
    از نظر قیمت هم nx بین این دو قرار میگره و این به این معنا هست nx بهترین خرید میتونه باشه
    و از نظر من قیافه nx از اون دوتا به خصوص q5 خیلی بهتره
    در اخر اینو میتونم بگم با nx هیچ کمبودی احساس نمیشه

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      منظور شما کدام موتور 2000 سی سی بنز است؟؟؟

      مرسدس بنز GLA 250 از یک موتور 2000 سی سی با توربو بهره میبره . اگر همون توربو

      تغییر کنه ، قدرتش بیشتر میشه . بنز همین کارو در نسخه A45 AMG انجام داد . اما

      لکسس فقط همین یک مدل رو عرضه کرد . وقتی قدرت موتور بیشتر میشه و تنظیمات ECU

      تغییر میکنه ، به تناسب ان مصرفشم تغییر میکنه .

      1. REZA BANIASADI

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        شما بودین یا یکی دیگه از طرفدارهای بنز که میگفتین توربو تاثیر زیادی روی ماشین نمیزاره/در مورد rc350f اینو میگفتین/
        حالا میگین با تغییر توربو قدرت gla بیشتر میشه درصورتی که اون وقت میگفتین rc f با توربو نمی تونه قوی تر بشه

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        من که همچین حرفی نزدم . اما اینو میدونم که لکسس وابستگیه زیادی به

        توربو نداره . بعدشم وقتی توربو میذارن ، سعی میکنند که از موتور

        نهایت خروجی را دریافت کنند .

        1. REZA BANIASADI

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          اگر gla با توربو میتونست از nx قوی تر بشه پس چرا بنز این کارو نکرد

      3. REZA BANIASADI

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        من کاری به نمونه a45 amg ندارم مهم همین مدل هست که با nx رقابت میکنه

  14. REZA BANIASADI

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خیلی ها در مورد قیافه nx صحبت میکنن ونه در مورد پیشرانه
    خب ما هم در مورد طراحی این ماشین یه چیری بگیم
    به جرات میتونم بگم لکسس بهترین ها رو طراحی میکنه
    مطمن هستم هیچ کمپانی رو نمیتونین بگین که مثل لکسس عقب و جلوی ماشیناش با هم همخونی داشته باشه
    قیافه لکسس واقعا خشن هست و خیلی ها به خاطر همین از لکسس خوششون میاد
    خطوت شکسته و ورودی هوای بزرگ ظاهری خاص به ماشین داده

    1. $@kasra@$

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      طرفدارای لکسوس ناراحت نشنا ولی به نظر من این مدل،
      از جلو:یه مغول بی در و پیکر که میخواد فقط جنگ کنه
      از عقب:مثل ماستی که نشه باهاش دوغ درست کرد.
      امیدوارم منظورمو متوجه شده باشید
      طراحی داخلیش هم معمولیه

      1. REZA BANIASADI

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        ما که بهش میگیم سامورایی

    2. ماسل کار

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      چرا من میتونم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mitsubishi Motors

  15. خاوری

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    خط خطی بی هویت اما قشنگ لکسس

  16. یه پسر

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    میانگین قیمت 40 هراز دلار یا 135 میلیون بدون تعرفه و … خیلی عالیه

    حیف که با این با پول تو ایران اسپورتیج هم نمی دن :/

  17. سیاوش

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    واقعا آدم حس می کنه ماشین یه ساموراییه….

  18. David

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    عالی و زیبا و با کیفیت ! آفرین به لکسوس که افتخار آسیاست.

  19. امیر محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    معرکه هستش همه جاش تناسب داره به نظرم این نمونه چراغ ها به شاستی بلند ها بیشتر میاد تاماشینایی مثل sx

  20. $@kasra@$

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخخخ
    جالب اینه که اقایی که نامشو نمیبرم(طرفدار همین برند لکسوس هم هست)
    از شباهت و مشترک بودن بنز های میباخ و بنز معمولی و بنز ای ام جی میگفت.
    حالا کجاست ببینه مارک مورد علاقش تو سری پیشرفته راو4 نصف از قطعات راو4 استفاده کرده؟؟؟
    راستی جناب خاوری،خیلی مخلصیم،یه اواتار بگذارید تا ما بهتر شمارو بشناسیم.
    سپاسگذارم

    1. نوید

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1487 ديدگاه)

      دوست عزیز آخه من چی بگم؟؟؟؟
      منظورت فریده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بعدشم لکسوس برند لوکس تویوتاست و باید مثل هم باشن
      شما هم شدی مثل کسایی که که اومده بودن تو پست LX570 میگفتن چرا از روی لند کروز کپی زدن و …
      داشت به اینجا میرسید که بگن چرا تویوتا از لکسوس شکایت نمیکنه
      تازه LX570 شباهتش به لندکروز خیلی بیشتر از این به راو4 هست

      1. REZA BANIASADI

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        کاملادرس میگی نوید
        به ماشینای لوکس و سفارشی تویوتا میگن لکسس
        پس مثل اینکه شما به سایون هم گیر میدین

      2. $@kasra@$

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        بله منظورم فریده!
        خب بنز های سرعتی و بنز های لوکس رو هم میگین ای ام جی و میباخ.
        مگه فرق میکنن یا از شرکت دیگه ای هستن؟نه!
        شما اول بحثو شروع میکنید،من هم مثل خود شما نظر میدم!
        درسته؟

        1. نوید

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1487 ديدگاه)

          خوبه هنوز کامنتاتون موجوده

          در ضمن شباهت c و s کلاس رو چی میگید؟

    2. مرتضی

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (846 ديدگاه)

      اون که سوژست واسه خودش

      1. نوید

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1487 ديدگاه)

        مرتضی جان آخه همه میدونن که کسی که بقیرو مسخره میکنه سوژه تره
        و کسی که یه کامنت میذاره 3 جاش سانسور میشه
        و کسی که احترام سرش نمیشه
        نه اون کسی که حقیقتو میگه

        حالا میباخ رو که ول کنیم سی کلاس چرا انقدر شبیه اس کلاس هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    3. ماسل کار

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      نیازی به بودن اقای فرید نیس هنوزم کسایی هستن بتونن از دلایل بی منطق شما اشکال بگیرن
      حق با فرید هست چون این ماشین حداقل طراحی بدنش فرق داره ولی مایباخ که کلا بحثش این جا نیس ، تنها فرقش با اس کلاس کشیده شدن بدنش هس و یه سری امکانات دیگه ، همین!!!!!!!!
      دیگه چی بگم که دوستان گفتن بقیشو.
      Just Muscle Cars

      1. حسین

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        ماسل کار جان، میباخ تموم! میباخ پر! الآن دیگه قرار نیست میباخ از مرسدس جدا باشه یا باهاش فرق داشته باشه. الان دیگه میباخ شده یه چیزی شبیه AMG، یعنی یک رده از محصولات مرسدس بنزه. اون میباخی که کلا فرق داشت و ((اگه اشتباه نکنم)) حاصل کار دایملر بود، تموم شد و الان بنز دوباره احیاش کرده.

        الان یکی میاد میگه مرسدس زیر مجموعه دایملره!!

        1. نوید

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1487 ديدگاه)

          مرسدس زیر مجموعه ی دایملره

  21. ارمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    هیچ کموکثری نداره اما حس میکنم یکمی گرون هستش
    و من تو ایم کلاس این ماشین رو قشنگترین میبینم و اما توی رویام اگه بینه این کلاس کاشین باشم q3 تو الویته ;)

  22. علیرضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نمایندگی لکسوس در ایران قول داده این اتومبیل رو در سال جاری رونمایی کنه و واردات رو انجام بده، فکر میکنید قیمتی که دست مشتری میرسه چنده؟

  23. 4MATIC

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    اقا کسری خوب منظورت چیه الان؟؟؟
    لکسوس مال تویوتاست ومثل نیسان واینفینیتی از یک پلتفرم 2تا ماشین می سازه مثلا تویوتا لند کروز باX570لکسوس ویا پرادووکسوسGX460شاسی واتاق یکسانی داره وفقط ازلحاظ ظاهری واپشن فرق می کنن
    حالا این کجاش اشکال داره؟؟؟؟

  24. 4MATIC

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    اقا علیرضا الان NX200HوCT20Hرو دارن پیش فروش می کنن کجای کاری؟؟؟

    1. نوید

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1487 ديدگاه)

      این CT200که خیلی وقته اومده دوستم بیش از یک ساله که داره

    2. alireza

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      NX200H رو چند پیش فروش میکن؟ اگه منبع پیش فروش رو معرفی کنی ممنون میشم

  25. مرتضی

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (846 ديدگاه)

    این ماشین کلا سپره!! با کمی بدنه! یعنی سپر ماشینای ژاپنی رو برداری یه ایکبیری به تمام معنا میشن و همینطور کره ای ها اینا علاقه دارن ماشین رو خیلی بزرگتر از اونی که هست نشون بدند (دقیقا بر عکس اکثر ماشین های آلمانی) و البته داشبورد چندش که ادمو یاد ضبط آیوای خدابیامرز میندازه!!!

    1. ماسل کار

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      من واقعا نمیدونم چرا بعضی از این طرفدارای آلمان قصد تخریب کمپانی های ژاپنی دارن ، نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگه اینجوری بگی نه چیزی از ماشین های ژاپنی کم و نه به المانی ها اضافه میشه.
      والسلام
      Just Muscle Cars

      1. نوید

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1487 ديدگاه)

        ولی واقعا من نمیدونم چرا بعضی از این طرفدارنما های آلمان قصد تخریب خودشونو دارن ، نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟

  26. 4MATIC

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    نه cT200حدود8ماهه برادر

    1. علیرضا

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      NX200H رو چند پیش فروش میکنن؟ توی سایتشون که چیزی ندیدم من.
      احیاناً با CT200H اشتباه نگرفتی؟

    2. نوید

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1487 ديدگاه)

      نمیدونم ولی دوست من بیش از یک ساله که دارتش
      حالا ازش می پرسم
      شاید نمایندگی نیورده
      خودش وارد کرده
      چون خیلی دوست نزدیکی نیست اطلاع ندارم

  27. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (808 ديدگاه)

    عالی بهترین کلمه برای توصیف این خودرو است از نظر من.

  28. kasra

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعاً یک سامورایی ژاپنی اصیله…
    زیبا و منهدسی شده.

  29. iman

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باRX350 2014 زیاد فرق نداره مصرف سوخت RX یه لیتر بیشتره تازه خوشکلتره از اینه

  30. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    منکه عاشقشم کلاباماشینای زاپنی حال میکنم وروشون حساسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا