قدمگذاشتن یک کمپانی خودروسازی به عرصهای جدید، همیشه توجه زیادی را به خود جلب میکند. بهعنوان نمونه میتوان به لکسس اشاره کرد که NX شاسیبلند کامپکت را به بازار روانه کرده است. NX که قطعات مشترک زیادی با تویوتا RAV4 دارد، هم به صورت یک نسخه سبک و کممصرف NX300h و هم بهصورت NX200t که اولین توربوشارژر لکسس است، در دسترس قرار میگیرد. امّا NX در کجای دسته خودروهای لوکس کامپکت قرار میگیرد؟ کلاس خودرویی که امسال به مرز انفجار رسیده است. خودروهایی مانند آئودی Q3، بامو X1 و حتی مرسدسبنز GLA در این کلاس قرار دارند.
اینکه چگونه این موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دو توربوشارژر بتواند یک کراساور ۱۸۲۴ کیلوگرمی را به حرکت درآورد، موضوعی است که در ابتدای این بررسی مورد بحث بوده است. در این موتور از ۲ انژکتور برای هر سیلندر استفاده شده و همچنین چندراهی اگزوز یکپارچه چهار به دو نشان میدهد که برای تأخیر کمتر تلاش زیادی شده است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک جدید ۶ سرعته نیز همراه شده است. تریم F Sport برای این خودرو تنظیمات سیستم فرمان و تعلیق متناسب با یک خودروی اسپورت را اضافه میکند و هندلینگ NX را به سطح رقبای عملکردی لکسس مانند آئودی Q5 و بامو X3 میرساند. البته اعدادی که در پیست از NX مشاهده شده، ممکن است کسی را با شگفتی مواجه نکند. این خودرو در مدت ۶/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت شتاب میگیرد و مسیر یکچهارم مایل را در مدت ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت طی میکند. زمان شتابگیری مطابق با زمانی است که از Q5 2.0T ثبت شده، ولی ۰/۷ ثانیه از خودروی سبکتر بامو X1 xDrive28i و خودروی سنگینتر X3 با همان موتور عقبتر است. با وجود تلاش لکسس برای کاهش تأخیر توربو، این تأخیر هنوز هم قابللمس است؛ چیزی که در تست استارت در حال حرکت ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت با زمان ۷/۸ ثانیه قابلمشاهده است. این زمان ۰/۸ و ۰/۲ ثانیه به ترتیب با X3 و Q5 فاصله دارد. گیربکس اتوماتیک در هر کدام از دندهها دور موتور متفاوتی برای رفتن به دنده بالاتر اعمال میکند؛ گاهی در ۶۰۰۰، گاهی در ۶۲۰۰ و گاهی در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه این کار را انجام میدهد که در عین عجیببودن، کمک چندانی هم نمیکند. در عین حال، مزیّت موتور ۴ سیلندر سکوت و آرامش آن است؛ صدای داخل کابین NX200t در سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، حتی از مدل هیبریدی نیز کمتر است (۶۶ دسیبل در مقابل ۶۸ دسیبل). در همین حال، اگر حالت «اسپورت»، سیستم «کنترل صدای هوشمند» را فعال کنید، کابین از صدای آهنگ موتور پُر میشود؛ صدایی که ممکن است چندان زیبا نباشد. در پیچهای جاده، NX با استفاده از عناصر سیستم تعلیق F Sport، شرایط مناسبی داشته و حس خوبی در سیستم فرمان منتقل میکند و همچنین پایداری خوبی در سرعتهای بالا دارد. امّا اگر اندکی بیشتر به آن فشار وارد کنید، وارد مرحله بدفرمانی میشود. البته برای یک کراساور بلندی که ۵۹ درصد وزن آن به چرخهای جلو منتقل میشود، شاید بیشتر از این نباید از آن انتظار داشت. حتی اگر از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و تایرهای تابستانی استفاده کنیم، نیروی چسبندگی خودرو در پیچ ۰.79g است که تنها ۰.02g از مدل هیبریدی بیشتر است و البته فاصله زیادی تا ۰.86g در X3 و Q5 دارد. F sport از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۰/۹ متری متوقف میشود که در ۶۱ سانتیمتری X1 است. در کل، سیستم ترمز عملکرد خوبی داشته و پس از ترمزگیریهای مکرر، کارآیی خود را بهخوبی حفظ میکند. لکسس در طراحی به جلوه و شکوه خاصی رسیده است؛ طراحی سبک ساعت شنی یا دوکی شکل با پوشش توری مشکی در جلوپنجره، ترکیب منحصر به فرد المانهای روشنایی (همه به صورت LED)، چراغهای جلو و عقب تیره، آینههای مشکیرنگ و چرخهای ۱۸ اینچی از عناصر قابلتوجه در طراحی NX هستند. در همین حال، باید قبول کرد که ظاهر تریم F Sport زیباتر از مدل استاندارد NX است. همانند طراحی خارجی، طراحی داخل کابین تا حدودی شلوغ، پر معنی و البته جمعوجور است. لکسس میگوید که از «رانندگان سرعت فعال» برای طراحی این خودرو استفاده کرده است؛ از جمله تاکائهکی کاتو، سرپرست مهندسان. تأثیر این افراد را میتوان در مواردی مانند موقعیت عالی رانندگی F Sport، صندلیهای جلوی فوقالعاده F Sport، پدالهای آلومینیومی و طراحی بینظیر و با قطر کوچک فرمان مشاهده کرد. با این ابعاد جمع و جوری که NX دارد، هیچ چیز در داخل کابین از دستان راننده دور نیست. سیستم اطلاعات و سرگرمی یکی از بهترین صفحات لمسی کنترل از راه دور را دارد که در پکیج «راهبری» به ارزش ۲۱۴۰ دلار عرضه میشود. یک راننده و یا سرنشین با هیکل متوسط میتواند در داخل این کابین، احساس راحتی کند، ولی برای اشخاص «بزرگتر و بلندتر» ممکن است سقف پایین و فضاهای کوچک داخل کابین ناراحتکننده باشد. لکسس NX200t در مدل پایه خود، قیمتی برابر ۳۸۹۰۵ دلار دارد و قیمت آن برای مدل تست به ۴۴۳۷۵ دلار رسیده و در آن امکانات آپشن مختلفی به کار گرفته شده است؛ امکاناتی مانند یک پکیج پرمیوم، سیستم دستیار پارکینگ، سقف آفتابگیر و مونیتور نقطه کور در کنار سیستم راهبری که در بالا اشاره شد. آن چیزی که مشخص است، این است که لکسس نسبت به رقبایش از بامو و آئودی (بامو X3 با قیمت ۴۱۴۵۰ دلار و آئودی Q5 با قیمت ۳۹۸۲۵ دلار) قیمت کمتری دارد. در همین حال، تریم F Sport را حتماً باید به نسخه استاندارد ترجیح داد؛ چرا که تنها با ۲۱۰۰ دلار هزینه اضافی، NX200t تبدیل به یک خودروی زیبای اسپرت میشود. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۴۴۳۷۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۹۰۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ، چهار سیلندر در یک ردیف با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۳۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتنمتر در ۱۶۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۵۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۳ متر.
- عرض: ۱/۸۶۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۴۶ متر.
- وزن کلی: ۱۸۲۴ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۹/۵۶ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹۰۲ متر.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
saeid
۲۰ دی ۱۳۹۳بسم حق
سلام بچه یه نظر بی ربط میذارم
صرفا واسه ایننکه پسته اوله همه بخونن
اینجا چت روم نیست که بیست بار تو هر پست نظر میدین
میخواین گپ و گفت بزنین برین تو انجمن
تا دلتون میخواد حرف بزنین
و باور کنین
بیستا نظرم دادین دادین ( تو جواب نظرای بقیه )
یا یه وقتایی که یه چیزی جدید یادتون میاد
فقط یه نیم خط نباشه هر نظر
تازه زد و خورد الکی هم سر برندها نکنین
زشته بابا رفیقیم
یهو یچی میگین اونیکی ناراحت بشه اصلا خوب نیست
این دو نکته رو هم از سر رفاقت گفتم
کسی به خودش نگیره
همتون گلین . رو سر منم جا دارین
نوشتم تا در کنار هم بیشتر استفاده کنیم
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۳یه ماشین به ماشین هایی که هرگز سوار نمی شم اضافه شد
سجاد
۲۰ دی ۱۳۹۳عاشق ساعت وسط داشبوردشم . . .
MAFIA
۲۰ دی ۱۳۹۳نمیشه قبولش نداشت.خوب هست و کم استهلاک ولی اون دسیبلین برندهای آلمانی و بریتانیایی رو نداره
ASTON MARTin
۲۰ دی ۱۳۹۳لکسوسایی که تو پدال میبینی >0o0<
لکسوسایی که تو جاده میبینی : – )
من :|
تو :|
او :|
لکسوس :|
پدال :|
سایپا و ایران خودرو :D
ALIUnited
۲۰ دی ۱۳۹۳فکرش رو بکنین اگه گمرک نبود با 130 میلیون می شد همچین ماشینی سوار شد اونم با فرض دلاری 3000 تومن
سجاد
۲۱ دی ۱۳۹۳گمرک که تا وقتی این مملکت پابرجاست ، انگار باس باشه .. ولی اون قضیه دلار 3500 قابل حل هستش .. به شرطی که اون کله گنده هایی که پول مردم میلیارد میلیارد تو جیبشون می کنند ، برکنار بشن / فقط امیدتون رو از دست ندید .. اندکی صبر ، سحر نزدیک است.
.
.
ولی این ماشین فوق العاده ست !!! طراحی ـش حرف نداره ;-)
اما مصرف سوختش رو با ماکان و X4 مقایسه کردم تقریبا 2برابر اونا بنزین می سوزونه !! :-(
مرسی دادا
مهران72
۲۲ دی ۱۳۹۳سلام.گمرک بله،ولی تعرفه120درصدی رو فقط ما داریم.اونم برای حمایت از شرکتهایی که سی سال پاشون نشستیم تا تو سختی ها و تحریم کمکمون کنه ولی اولین شرکتی بودن که جیباشونو وصله زدن تا بیشتر پرکنن
"Amir"
۲۱ دی ۱۳۹۳درسته که طراحی بی نقصی داره ولی تو نمای بغل مخصوصا تو قسمت جلو اصلا جالب نیس
4MATIC
۲۰ دی ۱۳۹۳ازطراحی داخلیش خیلی خوشم می اد ولی ازطراحی بیرونیش نه
amin ash
۲۰ دی ۱۳۹۳من دقیقا برعکس !! :)
AliZeus
۲۰ دی ۱۳۹۳من علی رغم اینکه معمولا از طراحی بیرونی لکسوس خوشم نمیاد، ولی این خیلی خوبه!
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳چرا
برند به این خوبی
به این با کیفیتی
به این پر طرفداری
به این …
به این تویوتایی
به این ژاپنیایی
کیمیا
۲۰ دی ۱۳۹۳لکسس همیشه الگو بوده و ی متد برای بقیه مثلا بنز ارزوشه ب لکسس برسه حتی طرفداراش ب بنز میگن لکسس المان و ب بی ام و میگن اینفینیتی المان خلاصه دیگه ی خداییه واس خودش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ دی ۱۳۹۳درود .
معیار حرف شما چیست ؟؟؟
قاقالی
۲۰ دی ۱۳۹۳میلادجان معیاری نداره از روعمد این کامنتو گذاشته که لج بقیه رو دربیاره ، قبلا از اینجور کامنتها زیاد داشتیم.
شاهین
۲۰ دی ۱۳۹۳من با دیدن این کامنت سر به بیابون گذاشتم!
قبلا هم یه بار همین کار رو کرده بودم…
شاهین
۲۰ دی ۱۳۹۳افرادی بودند که از روی غرض ورزی یا هر مورد دیگری و به بهانه های واهی و به سادگی هر چه تمام تر کمپانی های طراز اول جهانو زیر سوال می بردند.یکی از همین دلایل،وجود توربوشارژ بود! حالا تحویل بگیرید! NX با موتور توربوشارژ دار! این دفعه صد در صد وجود توربو نعمته واسه خودرو،نه؟!!! :)
شاهین
۲۰ دی ۱۳۹۳دوستانی که :کار اند درایور” رو قبول دارند،با دقت این دو تا لینک رو مطالعه بفرمایند و ببینند که X1 بهتره یا NX.
(البته تو همین نوشته هم میشه تشخیص داد کدوم بهتره! کمی تیزبینی و واقع بینی میخواد!)
http://buyersguide.caranddriver.com/lexus/nx/specs#features
http://buyersguide.caranddriver.com/bmw/x1/specs#features
سعید
۲۰ دی ۱۳۹۳بهتره NX رو با X3 مقایسه کنی که تقریبا هم اندازه هستن
شاهین
۲۰ دی ۱۳۹۳سعید جان،X1 و NX تو کلاس “کراس اوور لوکس کوچیک” قرار میگیرن و هم کلاس هستن.(طبق دسته بندی کار اند درایور)
X3 توی کلاس “کراس اوور لوکس کامپکت (جمع و جور)” قرار میگیره.لکسس RX رقیب X3 هستش.
اگه تونستی حتما رده بندی ای خودروها رو توی کار اند درایور ببین.خیلی مقایسه های جالبی در میاد.
کلا کار اند درایور واقعا معتبر و خوبه.همه ی اطلاعات لازم و ضروری رو ارائه میده.
ارادتمندم
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳معلومه شاهین جان که خیلی خوبه
خخخخ
اون دفعه هم عرض کردم
مهم اصلا توربو و اینا نیست
اصلا مسءله این چیزا نیست
مسءله چیز دیگست
جی تی ار
۲۰ دی ۱۳۹۳دوست عزیز,دقیقا برعکس گفتی.به لکسس می کن بنز ژاپن وبه اینفینیتی میگن بی ام و ژاپن.پیشرفت این دو وجایگاه الآنشان نسبت به سنشان خارق العاده ست,اما باید پذیرفت تا رسیدن به رقبای آلمانی هنوز خیلی کار دارند.البته تو بعضی از موارد شاید بهتر هم باشند,اما درمجموع…ضمنا رقبای آلمانی هم که نشستند به رقیباشون نگاه کنند.به صورت فوق العاده ای دارند به سمت جلو می روند…
Mostafa&S
۲۰ دی ۱۳۹۳داداش 100 سال خودروسازی آلمانو بردی زیر سوال لکسوس و اینفینیتی خیلی مونده به بنز و بی ام و برسن
احمدرضا ب ام و
۲۰ دی ۱۳۹۳چه جالب ما گفتیم لکسس آلمان و اینفینیتیه آلمان
من دیگه حرفی ندارم. من الان به بونم اعتماد ندارم والا
مجتبی(ساروی)
۲۱ دی ۱۳۹۳سلام اقا مطمنم شوخی بود .دقیقا برعکس گفتی برادر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ دی ۱۳۹۳درود .
همین کامنتا باعث جنگ و بحث الکی میشه .
Ehsan
۲۱ دی ۱۳۹۳من هم با دیدن این کامنت علاوه بر اینکه سر به بیابون میگذارم ، باز هم مثل دفعه قبل اگر دره ای چیزی سر راه دیدید بایستید من خودمو با چتر پرت کنم پائین :-D
eedris
۲۰ دی ۱۳۹۳آفرین به لکسس واقعا زیباست من عاشقشم لکسس شاید توی همه چی بهترین نباشه ولی توی طراحی داخلی بهترینه
امیررضا
۲۰ دی ۱۳۹۳دوستای عزیز یه سوال دارم.
چرا زمان استارت در حال حرکت نسبت به صفر تا صد بیشتره؟؟؟؟ مگه ماشین درحال حرکت نیست؟ تو صفر تا صد که ماشین از حالت سکون شروع میکنه!! لطفن یکی توضیح بده.
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۳درود. به خاطر اینکه در ابتدای حرکت، راننده با بالا بردن دور موتور، میزان گشتاور و قدرت مورد نیاز برای حرکت ماشین رو زیاد میکنه. اما در حالت حرکت با سرعت کم، دور موتور پایینه و برای بالا اومدن لازمه که کم کم زور بزنه و ماشینو حرکت بده. همین موضوع باعث تاخیر میشه
love samurai
۲۰ دی ۱۳۹۳طراحی خشن و زیبا با خطوط تیز روی بدنه حرفی واسه رقبا نمیذاره مخصوصا ساعتش:) که حرف نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ دی ۱۳۹۳درود .
طراحیه ظاهری که سلیقه ایی است .
اما داخلش واقعا زیباست . من تا به حال از لکسس ، طراحیه داخلی بد ندیدم .
قیمتش هم خوبه . البته یکی از قیمت های پایینش مربوط میشه به پلتفرم مشترکش با
راوفور . خیلی در کاهش هزینه و قیمت نهایی تأثیر میذاره .
اما برای قضاوت باید منتظر مقایسش با رقبا باشیم .
امیر
۲۰ دی ۱۳۹۳واقعا خلاقیت لکسوز تو طراحی کم نظیره کاش بعضی از کمپانی ها هم یاد بگیرن وبعضی ها هم به اسم اصالت طرفداری نکنن از طراحی ای تکراری وخسته کننده بعضی کمپانیا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ دی ۱۳۹۳درود .
در بیشتر موارد همون اصالت طراحی باعث میشه ، خودرو یک روند معمولی و رو به بالا
را در طراحی طی کند .
مثلا شما محصول 40 سال پیش ب ام و را اگر ارمشو برداری ، باز هم 90 درصد مردم
میتوانند حدس بزنند که این ماشین چه برندیه . یا پورشه .
در بنز و ائودی این مساله کمی کمرنگ تر است . اما این مساله اصالت در طراحی
خودش یک امتیازه .
جی تی ار
۲۰ دی ۱۳۹۳LIKE…..
البته آىودی رو یکم بد اومدی.بنز هم درمدلی مانند Eکلاس جدید اصالت خوبی داره اما…
جی تی ار
۲۱ دی ۱۳۹۳عزیز,من وشما نمیگیم اصالت,خبره های طراحی و کاربلداش میگن…
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۳دوست من درجازدنه گاهی اما به علت تعصب میگیم هویت مثلا ایمپالا ببین چه شاهکاری شد نسل جدیدش یا تاهو یا موستانگ یا ایسکسپ اف 150 مورانو جدید میبینی پیشرفت کردن اما پورشه آئودی بی ام دبلیو واقعا هیچ نوآوریه نداشتن تو طراحی تقریبا این اسمش درجازدنه نه اصالت وهویت
حسین
۲۱ دی ۱۳۹۳درود. همونطور که قبلا هم گفتم، اصالت در طراحی و اصول طراحی یک کمپانی با شباهت بیش از اندازه بین محصولاتش متفاوته. اصول طراحی، خط مشی کلی رو مشخص میکنه. مثلا در ب ام و کاپوت کشیده و طراحی عضلانی و اسپورت و … (بخوام بگم تکرار مکررات میشه) جزء اصول طراحی هستن اما شباهت زیاد محصولات جدیدش یکی به خاطر کم کردن هزینس و یکی به خاطر زود از مد نیفتادن مدلهای قدیمی. این درجا زدن نیست، تغییرات آهسته و پیوسته هستش. الان دوتا نسل آخر سری 3 یا X5 یا … رو با هم مقایسه کنی متوجه تغییرات وسیعی میشی اما شباهت X5 و X6 به خاطر کاهش ریسک و هزینه هستش.
فورد فوکوس و فورد فیوژن هم شبیه یه هم هستن، آیا فورد در جا میزنه؟ کادیلاک CTS و کادیلاک ATS هم شبیه هستن، آیا کادیلاک هم در جا میزنه؟
حسین
۲۱ دی ۱۳۹۳پدال قربونت من یه پاسخ اینجا گذاشته بودما!!! چی شد پس؟؟؟
اینو حذف کن، اونو بیار
behzad
۲۰ دی ۱۳۹۳لکسوس رو فقط کسایی میتونن درکش کنن که یه بار سوارش شده باشن.یادمه خیلی وقت پیشا مهندس کاشانی تو مجله ماشین راجع بهش زیاد مطلب مینوشت.یکی انتقاد کرده بود که شما دارید حتی از بنز هم اینو بالاتر میبرید {یه مقایسه ای بود بین یه مدل بنز که یادم نیست و لکسوس ال اس 300.مهندس کاشانی هم که امریکا بود جواب داده بود که من هر دو تای این ماشین ها رو دارم و به جرات میگم لکسوس بهتره.:دی
اما این ماشین فکر کنم از دو تا رقیبی که اسم برده شده بود یعنی x3 , آئودی اگه بهتر نباشه چیزی هم کم نداره
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۳لکسس……..نهایت کیفت………..
جی تی ار
۲۰ دی ۱۳۹۳این خودرو نباید با x1مقایسه بشه.x1کوچکترین شاسی بلند هست.توکلاسش فقط میشه میتسوبیشی asxرانام برد.شاید glaراهم بتوان…
REZA BANIASADI
۲۰ دی ۱۳۹۳حجم موتور nx و q5 و gla یکی هست /موتور هر سه 2 لیتری هست /
با این وجود قدرت ان ایکس 15 اسب بیشتر از q5 و 27 اسب بیشتر از gla
و این به این معنا هست موتور nx عملکرد بهتری رو نسبت به اون دوتا داره
در بین این سه مصرف سوخت gla نسبت به گربکس 7 سرعته اصلا جالب نیست
q5 هم معلوم هست با گیربکس هشت سرعته باید چنین مصرف خوبی رو داشته باشه ولی nx با گیربکس 6 سرعته بین این دو قرار گرفت و این به این معنا هست عملکرد لکسس اینجا بهتر
از نظر قیمت هم nx بین این دو قرار میگره و این به این معنا هست nx بهترین خرید میتونه باشه
و از نظر من قیافه nx از اون دوتا به خصوص q5 خیلی بهتره
در اخر اینو میتونم بگم با nx هیچ کمبودی احساس نمیشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ دی ۱۳۹۳درود .
منظور شما کدام موتور 2000 سی سی بنز است؟؟؟
مرسدس بنز GLA 250 از یک موتور 2000 سی سی با توربو بهره میبره . اگر همون توربو
تغییر کنه ، قدرتش بیشتر میشه . بنز همین کارو در نسخه A45 AMG انجام داد . اما
لکسس فقط همین یک مدل رو عرضه کرد . وقتی قدرت موتور بیشتر میشه و تنظیمات ECU
تغییر میکنه ، به تناسب ان مصرفشم تغییر میکنه .
REZA BANIASADI
۲۰ دی ۱۳۹۳شما بودین یا یکی دیگه از طرفدارهای بنز که میگفتین توربو تاثیر زیادی روی ماشین نمیزاره/در مورد rc350f اینو میگفتین/
حالا میگین با تغییر توربو قدرت gla بیشتر میشه درصورتی که اون وقت میگفتین rc f با توربو نمی تونه قوی تر بشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ دی ۱۳۹۳درود .
من که همچین حرفی نزدم . اما اینو میدونم که لکسس وابستگیه زیادی به
توربو نداره . بعدشم وقتی توربو میذارن ، سعی میکنند که از موتور
نهایت خروجی را دریافت کنند .
REZA BANIASADI
۲۱ دی ۱۳۹۳اگر gla با توربو میتونست از nx قوی تر بشه پس چرا بنز این کارو نکرد
REZA BANIASADI
۲۱ دی ۱۳۹۳من کاری به نمونه a45 amg ندارم مهم همین مدل هست که با nx رقابت میکنه
REZA BANIASADI
۲۰ دی ۱۳۹۳خیلی ها در مورد قیافه nx صحبت میکنن ونه در مورد پیشرانه
خب ما هم در مورد طراحی این ماشین یه چیری بگیم
به جرات میتونم بگم لکسس بهترین ها رو طراحی میکنه
مطمن هستم هیچ کمپانی رو نمیتونین بگین که مثل لکسس عقب و جلوی ماشیناش با هم همخونی داشته باشه
قیافه لکسس واقعا خشن هست و خیلی ها به خاطر همین از لکسس خوششون میاد
خطوت شکسته و ورودی هوای بزرگ ظاهری خاص به ماشین داده
$@kasra@$
۲۰ دی ۱۳۹۳طرفدارای لکسوس ناراحت نشنا ولی به نظر من این مدل،
از جلو:یه مغول بی در و پیکر که میخواد فقط جنگ کنه
از عقب:مثل ماستی که نشه باهاش دوغ درست کرد.
امیدوارم منظورمو متوجه شده باشید
طراحی داخلیش هم معمولیه
REZA BANIASADI
۲۰ دی ۱۳۹۳ما که بهش میگیم سامورایی
ماسل کار
۲۱ دی ۱۳۹۳چرا من میتونم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitsubishi Motors
خاوری
۲۰ دی ۱۳۹۳خط خطی بی هویت اما قشنگ لکسس
یه پسر
۲۰ دی ۱۳۹۳میانگین قیمت 40 هراز دلار یا 135 میلیون بدون تعرفه و … خیلی عالیه
حیف که با این با پول تو ایران اسپورتیج هم نمی دن :/
سیاوش
۲۰ دی ۱۳۹۳واقعا آدم حس می کنه ماشین یه ساموراییه….
David
۲۰ دی ۱۳۹۳عالی و زیبا و با کیفیت ! آفرین به لکسوس که افتخار آسیاست.
امیر محمد
۲۰ دی ۱۳۹۳معرکه هستش همه جاش تناسب داره به نظرم این نمونه چراغ ها به شاستی بلند ها بیشتر میاد تاماشینایی مثل sx
$@kasra@$
۲۰ دی ۱۳۹۳خخخخخخخخخخخخ
جالب اینه که اقایی که نامشو نمیبرم(طرفدار همین برند لکسوس هم هست)
از شباهت و مشترک بودن بنز های میباخ و بنز معمولی و بنز ای ام جی میگفت.
حالا کجاست ببینه مارک مورد علاقش تو سری پیشرفته راو4 نصف از قطعات راو4 استفاده کرده؟؟؟
راستی جناب خاوری،خیلی مخلصیم،یه اواتار بگذارید تا ما بهتر شمارو بشناسیم.
سپاسگذارم
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳دوست عزیز آخه من چی بگم؟؟؟؟
منظورت فریده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم لکسوس برند لوکس تویوتاست و باید مثل هم باشن
شما هم شدی مثل کسایی که که اومده بودن تو پست LX570 میگفتن چرا از روی لند کروز کپی زدن و …
داشت به اینجا میرسید که بگن چرا تویوتا از لکسوس شکایت نمیکنه
تازه LX570 شباهتش به لندکروز خیلی بیشتر از این به راو4 هست
REZA BANIASADI
۲۱ دی ۱۳۹۳کاملادرس میگی نوید
به ماشینای لوکس و سفارشی تویوتا میگن لکسس
پس مثل اینکه شما به سایون هم گیر میدین
$@kasra@$
۲۱ دی ۱۳۹۳بله منظورم فریده!
خب بنز های سرعتی و بنز های لوکس رو هم میگین ای ام جی و میباخ.
مگه فرق میکنن یا از شرکت دیگه ای هستن؟نه!
شما اول بحثو شروع میکنید،من هم مثل خود شما نظر میدم!
درسته؟
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳خوبه هنوز کامنتاتون موجوده
در ضمن شباهت c و s کلاس رو چی میگید؟
مرتضی
۲۱ دی ۱۳۹۳اون که سوژست واسه خودش
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳مرتضی جان آخه همه میدونن که کسی که بقیرو مسخره میکنه سوژه تره
و کسی که یه کامنت میذاره 3 جاش سانسور میشه
و کسی که احترام سرش نمیشه
نه اون کسی که حقیقتو میگه
حالا میباخ رو که ول کنیم سی کلاس چرا انقدر شبیه اس کلاس هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماسل کار
۲۱ دی ۱۳۹۳نیازی به بودن اقای فرید نیس هنوزم کسایی هستن بتونن از دلایل بی منطق شما اشکال بگیرن
حق با فرید هست چون این ماشین حداقل طراحی بدنش فرق داره ولی مایباخ که کلا بحثش این جا نیس ، تنها فرقش با اس کلاس کشیده شدن بدنش هس و یه سری امکانات دیگه ، همین!!!!!!!!
دیگه چی بگم که دوستان گفتن بقیشو.
Just Muscle Cars
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳ماسل کار جان، میباخ تموم! میباخ پر! الآن دیگه قرار نیست میباخ از مرسدس جدا باشه یا باهاش فرق داشته باشه. الان دیگه میباخ شده یه چیزی شبیه AMG، یعنی یک رده از محصولات مرسدس بنزه. اون میباخی که کلا فرق داشت و ((اگه اشتباه نکنم)) حاصل کار دایملر بود، تموم شد و الان بنز دوباره احیاش کرده.
الان یکی میاد میگه مرسدس زیر مجموعه دایملره!!
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳مرسدس زیر مجموعه ی دایملره
ارمان
۲۰ دی ۱۳۹۳هیچ کموکثری نداره اما حس میکنم یکمی گرون هستش
و من تو ایم کلاس این ماشین رو قشنگترین میبینم و اما توی رویام اگه بینه این کلاس کاشین باشم q3 تو الویته ;)
علیرضا
۲۱ دی ۱۳۹۳نمایندگی لکسوس در ایران قول داده این اتومبیل رو در سال جاری رونمایی کنه و واردات رو انجام بده، فکر میکنید قیمتی که دست مشتری میرسه چنده؟
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳اقا کسری خوب منظورت چیه الان؟؟؟
لکسوس مال تویوتاست ومثل نیسان واینفینیتی از یک پلتفرم 2تا ماشین می سازه مثلا تویوتا لند کروز باX570لکسوس ویا پرادووکسوسGX460شاسی واتاق یکسانی داره وفقط ازلحاظ ظاهری واپشن فرق می کنن
حالا این کجاش اشکال داره؟؟؟؟
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳اقا علیرضا الان NX200HوCT20Hرو دارن پیش فروش می کنن کجای کاری؟؟؟
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳این CT200که خیلی وقته اومده دوستم بیش از یک ساله که داره
alireza
۲۱ دی ۱۳۹۳NX200H رو چند پیش فروش میکن؟ اگه منبع پیش فروش رو معرفی کنی ممنون میشم
مرتضی
۲۱ دی ۱۳۹۳این ماشین کلا سپره!! با کمی بدنه! یعنی سپر ماشینای ژاپنی رو برداری یه ایکبیری به تمام معنا میشن و همینطور کره ای ها اینا علاقه دارن ماشین رو خیلی بزرگتر از اونی که هست نشون بدند (دقیقا بر عکس اکثر ماشین های آلمانی) و البته داشبورد چندش که ادمو یاد ضبط آیوای خدابیامرز میندازه!!!
ماسل کار
۲۱ دی ۱۳۹۳من واقعا نمیدونم چرا بعضی از این طرفدارای آلمان قصد تخریب کمپانی های ژاپنی دارن ، نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه اینجوری بگی نه چیزی از ماشین های ژاپنی کم و نه به المانی ها اضافه میشه.
والسلام
Just Muscle Cars
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳ولی واقعا من نمیدونم چرا بعضی از این طرفدارنما های آلمان قصد تخریب خودشونو دارن ، نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳نه cT200حدود8ماهه برادر
علیرضا
۲۱ دی ۱۳۹۳NX200H رو چند پیش فروش میکنن؟ توی سایتشون که چیزی ندیدم من.
احیاناً با CT200H اشتباه نگرفتی؟
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳نمیدونم ولی دوست من بیش از یک ساله که دارتش
حالا ازش می پرسم
شاید نمایندگی نیورده
خودش وارد کرده
چون خیلی دوست نزدیکی نیست اطلاع ندارم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ دی ۱۳۹۳عالی بهترین کلمه برای توصیف این خودرو است از نظر من.
kasra
۲۱ دی ۱۳۹۳واقعاً یک سامورایی ژاپنی اصیله…
زیبا و منهدسی شده.
iman
۲۱ دی ۱۳۹۳باRX350 2014 زیاد فرق نداره مصرف سوخت RX یه لیتر بیشتره تازه خوشکلتره از اینه
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۳منکه عاشقشم کلاباماشینای زاپنی حال میکنم وروشون حساسم