لکسوس

تجربه رانندگی با لکسس RC F تراک ادیشن 2020

لکسس RC F عالی نیست. گیربکس کند، کم فرمانی زیاد و وزن خالصی که رقیب برخی سدان های فول سایز است باعث شده این خودرو نتواند جایگزین خوبی برای خودروهایی همچون ب ام و M4، مرسدس-ای ام جی C63 کوپه و آئودی RS5 باشد؛ اما این را داشته باشید: RC F یکی از تنها گزینه‌های موجود با پیشرانه ۸ سیلندر است، چیزی که اکثر رقبا فاقد آن بوده و به استفاده از نیروگاه‌های ۶ سیلندر توربو روی آورده‌اند. این خودرو همچنین راحت بوده و یکی از بهترین کابین‌ها را دارد؛ و برای سال ۲۰۲۰ و به منظور حل برخی مشکلات لکسس اقدام به تولید نسخه تراک ادیشن کرده است، نسخه‌ای که لکسس منحصراً برای پیست تدارک دیده و یا اینکه می‌خواهد ما این‌گونه فکر کنیم…

لکسس RC F تراک ادیشن همان‌گونه که از نامش پیداست مدلی سبک‌تر و آئرودینامیک از RC F استاندارد می‌باشد. این خودرو ظاهری وحشی‌تر داشته و مهندسان لکسس هم برخی بازنگری‌ها را در آن انجام داده‌اند که شامل مجموعه گاز و گیربکس هم می‌شود؛ اما پس از تست یک‌هفته‌ای این خودرو حس می‌کنیم تراک ادیشن همان RC F قدیمی است و تنها اندکی بهتر شده و ظاهر وحشی‌تری پیدا کرده است.

این خودرو از کاپوت، سقف و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی سود برده و در عقب خود یک بال بزرگ را به نمایش می‌گذارد. بدنه پذیرای رنگ خاکستری مات خاص این مدل شده و تمیز نگه داشتن آن بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ اما ما ظاهر خشمگین آن را دوست داریم، چیزی که در پمپ‌بنزین‌ها به شدت جلب‌توجه خواهد کرد.

تمامی قطعات فیبر کربنی و همچنین رینگ‌های سبک‌تر و ترمزهای سرامیک کربنی باعث می‌شوند این خودرو چند کیلوگرمی سبک‌تر شده و وزن ۱۷۱۵ کیلوگرمی داشته باشد. این وزن با توجه به استانداردهای لکسس کم بوده اما هنوز هم قابل‌توجه است. ب ام و M4 CS وزن ۱۶۴۲ کیلویی داشته و حتی وزن فورد موستانگ شلبی GT350 به ۱۷۰۵ کیلوگرم می‌رسد.

تفاوت‌های بصری بین تراک ادیشن و RC F استاندارد در کابین کم‌رنگ‌تر است. جدای از تریم فیبر کربنی قرمز روی پانل‌ها تغییر چندانی دیده نمی‌شود.

البته از این نظر گلایه‌ای نداریم زیرا RC F احتمالاً یکی از بهترین کابین‌های کلاس خود را دارد. صندلی‌های چرم قرمزرنگ در مدل تراک ادیشن با تریم آلکانترا تکمیل شده و جزو بهترین و راحت‌ترین صندلی‌ها هستند. داشبورد نیز چرمی مشکی را به خود گرفته و همین وضعیت درباره فرمان نیز صدق می‌کند. همه‌ی متریال کیفیت بالایی دارند.

اما نقطه‌ضعف همیشگی لکسس یعنی کنترلر سیستم اطلاعات سرگرمی همچنان وجود داشته و استفاده از آن سخت است. البته تراک ادیشن از صفحه‌نمایش سفارشی ۱۰.۳ اینچی برخوردار بوده و دارای اپل کارپلی است؛ اما همچنان خبری از اندروید اتو نیست.

اگرچه RC F تراک ادیشن سریع‌تر به نظر می‌رسد اما این‌گونه نیست. همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۷۲ اسب بخاری مدل استاندارد وجود داشته ولی خب حداکثر قدرت بجای ۳۶۰۰ دور قبلی در دور ۲۸۰۰ به دست می‌آید. البته این خودرو نسبت به نسخه استاندارد بهبود دو دهم ثانیه‌ای در شتاب را نشان می‌دهد. وقتی لانچ کنترل فعال باشد این خودرو شتاب زیر ۴ ثانیه را ثبت خواهد کرد.

RC F تراک ادیشن پرشتاب‌ترین خودروی کلاس خود نیست اما قطعاً سریع است. گیربکس ۸ سرعته نیز دنده‌ها را سریع‌تر سبک کرده ولی در معکوس‌ها همچنان کند عمل می‌کند. پیشرانه هم‌ صدای پرطنینی داشته اما خب بخش اعظم آن مصنوعی است.

شاسی خودرو کمی سفت تر شده و دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد نیز باعث عملکرد بهتر خودرو می‌شوند. این لکسس سنگین‌وزن با پایداری خوبی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد و کمی از کم فرمانی نسخه استاندارد را پنهان می‌کند. فرمان خودرو بهتر و پاسخگوتر از RC F استاندارد بوده و در کل بهتر شده است.

اما ما بخش اعظم تست خود را در جاده انجام دادیم و بنابراین فرصتی برای قضاوت واقعی در پیست نبود. RC F تراک ادیشن هنوز هم راحت و فوق‌العاده آرام و ساکت بوده و در حالت‌های اکو و نرمال اثری از خشونت ندارد. این خودرو برای رانندگی روزمره عالی است.

لکسس RC F تراک ادیشن چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد. این خودرو اسپورت تر بوده و درعین‌حال آرام و راحت است. طراحی آن نیز آرزوی کودکان است؛ اما هضم قیمت ۹۵۶۵۰ دلاری برای خودرویی که قوی‌تر نشده و تنها کمی سبک‌تر است خیلی سخت به نظر می‌رسد. بدتر اینکه مدل کوپه استاندارد ۶۵ هزار دلار قیمت دارد. شما می‌توانید لکسس LC 500 را با ۵ هزار دلار قیمت کمتر انتخاب کنید.

لکسس می‌گوید تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو را در آمریکا عرضه خواهد کرد اما آئودی RS5 کوپه با قیمت ۷۴۲۰۰ دلار، مرسدس-ای ام جی C63 S با قیمت ۷۸۴۹۵ دلار و ب ام و M4 CS با قیمت ۱۰۳۱۰۰ دلار در دسترس هستند و بنابراین RC F تراک ادیشن از نظر قیمت جزو گزینه‌های گران‌قیمت کلاس خود است؛ اما اگر وابستگی شدیدی به RC F دارید و خودرویی با پرفورمنس قابل‌احترام می‌خواهید، تراک ادیشن گزینه خوبی است.

مشخصات لکسس RC F تراک ادیشن ۲۰۲۰

  • پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری
  • قدرت/گشتاور: 472 اسب بخار/۵۳۵ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 14.۷/۹.۸/۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: 96650 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 97645 دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عاشق اون ظاهر وحشی سر کشش هستم…
    یه سامورایی تمام عیار البته بعد از LFA…

    1. GERMANY

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      برادر کاش همینو بدن به ما ما بسمونه?
      گیربکس کندشم دوست داریم
      وزن زیادشم به دوش میکشیم..
      اما برای کسی که قصدش خریده نه تماشا(!)?
      اونایی که اینو انتخاب میکنن دیس
      اونایی که e63 یا m4 یا rs6 رو ترجیح میدن لایک

  2. ShoMpeT

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (271 ديدگاه)

    “تراک ادیشن” دیگه چی هست؟! مخصوص بازار ایران زدن؟
    چون همه جای دنیا ترک ادیشن ارائه شده!

    1. datsun

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      یعنی نسخه مسابقه ، جناب مهندس خارج نشین.

      1. ShoMpeT

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (271 ديدگاه)

        شما یک بار دیگه کامنت من رو بخون, منظور من از اون کامنت فقط برای تلفظ مسخره و مضحک “تراک ادیشن” بود!

  3. net

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3394 ديدگاه)

    چرا لکسوس وانت میان سایز تولید نمیکنه مثلا تویوتا هایلوکس رو به صورت لوکس تولید کنه

    1. joojoo

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (275 ديدگاه)

      از بنز ایکس کلاس تجربه گرفته

  4. Malt hill

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    چرت و زشت.

  5. MAHDI

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خودروی کوپه باکیفیت و خوبی هستش واسه رانندگی اما در زمینه پرفومنس فاصله خیلی زیادی با رقبا مخصوصا اگه با M4CS مقایسه بشه داره.وزن زیاد این ماشین یکی از نقاط ضعف بزرگش بود زمان معرفی و همینطور سیستم اطلاعات سرگرمی که یکی از ضعف های خودروهای لکسوس بوده.
    به نظر من لکسوس LC500 گزینه جذاب تری میتونه باشه که حس و آرامش خیلی بالاتری داره نسبت به این مدل!!!

    1. میلاد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      لکسوس ال سی واقعا طراحیش هم یه سر و گردن بالاتره
      ال سی واقعا ماشین زیباییه
      ولی این ار سی حداقل جلوش خیلی نامتناسب به نظر میاد

  6. علیرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    خداوکیلی در سال ۲۰۲۰ از یه موتور ۸ سیلندر ۴۶۰ ۷۰ تا اسب بخار بیرون کشیدن خیلی زشته . ظاهرش هیچ ایرادی نداره اما پرفورمنس رو کجای دلم بزارم

  7. samurai

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    گولاخ فیس :()

  8. امیر.عارف

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    یکی از اصول اصلی برسی یک ماشین حفظ اصل بی طرفی هست که بنظر من تو این برسی رعایت نشده بود

  9. رزیتا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    “نظر شخصی” : به نظر من مدلای شاسی بلند لکسوس خوشکلترن

    1. MOHAMAD.n.r

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      تا حد زیادی موافقم.
      البته LC از نظر طراحی واقعا عالیه.

  10. سعید

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من زیاد از پرفونمنس خودرو ها و تکنولوژی شون سردرنمیارم ولی اگه از ظاهر بخوام بگم اینه که طراحی هاش خشن و در عین حال جذاب لکسوس خیلی متعادل و زیباست! اگه بخوام از بین لکسوس و سایر خودرو ها(آمریکایی ها و آلمانی ها و انگلیسی هآ) انتخاب کنم قطعا انتخابم همینه

  11. یاس ی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    یعنی خراب طراحی داخلی لکسوس هستم. لعنتی بدجور به دل من میشینه. هم شلوغه هم مرتب و لوکس. قشنگ میدونن چجوری با دکمه و کلید زیاد یک فضای جذابی بسازن.

  12. حسین دهمرد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    با این قیمت خود لکسس گزینه های بهتری داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا