شاسی بلندهای هفتنفره این روزها طرفداران زیادی برای خود دست و پا کردهاند. خودروسازان نیز با تولید قدبلندانی سه ردیفه که از نظر ابعاد در بین محصولات میان سایز قرار میگیرند به این تقاضای مشتریان پاسخی مناسب میدهند.
لکسس، بازوی لوکس تویوتا نیز از بازی عقب نمانده و با تولید محصول دوستدار خانواده، کمی کشیده و هفتنفره از شاسیبلند پرچمدار خود یعنی RX450h وارد میدان شده است.
اگر شما خواهان شاسیبلندی با سواری راحت، آرامش استثنایی، تجهیزات زیاد و کیفیتی فوقالعاده هستید قطعاً RX450h خودرویی مناسب شماست. حقیقت این است که نمایندگیهای لکسس از نظر رضایتمندی مشتریان در ردههای بالای قرار میگیرند و البته دلایل کاملا زیادی هم برای این صدرنشینی وجود دارد.
قطعاً شما پشت فرمان لکسس به اندازه ب ام و X5 هیجان رانندگی را تجربه نخواهید کرد اما این شاسی بلندها بیشتر برای حمل خانواده در روزهای آخر هفته و نه حضور در پیست طراحی شدهاند. لکسس همیشه بیشتر روی زندگی راحت و بیدغدغه تمرکز داشته و این کار را نیز به بهترین شکل ممکن انجام داده است.
اما تبدیل RX450h از خودرویی ۵ به ۷ نفره باعث اضافه شدن ۱۱۰ میلیمتر به پشت چرخهای عقب شده و همچنین یک جفت صندلی چرمی نیز در ردیف سوم جا خوش کرده است. برای این تغییرات باید ۲۳۰۵ پوند بیشتر بپردازید.
صندلیهای این خودرو بهصورت برقی تا و در کف صندوق پنهان میشوند؛ اما فضای صندلیهای وسطی مخصوصاً در ردیف سوم صندلیها تنگ بوده و حتی فضای سر و پا نیز بسیار محدود است. بهتر است که افراد بزرگسال نشستن در صندلیهای عقبی را کلاً فراموش کنند.
با اضافه شدن صندلیهای ردیف سوم شاهد افزایش فضای بار از ۴۵۳ به ۴۹۵ لیتر هستیم. همچنین با تا شدن صندلیهای ردیف سوم فضای بار به ۹۶۶ لیتر خواهد رسید که کاملا جواب گوی نیاز خانوادهها میباشد.
اما زمانی که روی صندلی راننده بنشینید جدای از صفحهنمایش سرراستی که روبروی شما قرار دارد احتمالاً تفاوت زیادی را بین این خودرو و نسخه ۵ نفره متوجه نخواهید شد. دید رو به بیرون لکسس همچنان خوب بوده و ویژگیهای هوشمندانه زیادی وجود دارند که باعث میشوند RX خودرویی مناسب باشد.
تمرکز زیادی روی راحتی کابین صورت گرفته است. برای مثال صندلیهای جلو بسیار راحت بوده و با وجود عملکردهای تهویه و گرم شونده مناسب سفرهای طولانی میباشند.
سواری RX450h L نیز در اکثر سطوح نرم و روان بوده اما برخی دست اندازهای بزرگ میتوانند توجه شما را به خود جلب کنند. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید قدرت پیشرانه الکتریکی به کمک شما خواهد آمد.
با فشار پدال گاز شاهد روی دیگر قوای محرکه یعنی افزایش صدای پیشرانه خواهید بود. البته این یک مشکل نبوده و به آسانی میتوان با آن کنار آمد. فرمان نیز داستان مشابهی دارد. این فرمان خیلی تیز یا سریع نبوده اما همان چیزی را که بخواهید انجام میدهد.
سیستم هیبریدی این شاسیبلند لوکس از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی و دو پیشرانه الکتریکی تشکیل شده و مصرف سوخت متوسط آن کمی بهتر از شاسی بلندهای دیزلی با ابعاد مشابه میباشد اما خب در شهر شاهد مصرف بیشتری خواهید بود.
همانند همهی محصولات لکسس، لیست تجهیزات مدل پریمیر کامل پر و پیمان میباشد. شما در این خودرو شاهد صفحهنمایش پهن سیستم اطلاعات سرگرمی خواهید بود اما کنترلر ماوس مانند آن هنوز هم عجیب جلوه میکند. این خودرو همچنین فاقد جدیدترین سیستمهای ارتباطی یعنی اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و ناوبری استاندارد لکسس نیز به خوبی نمونههای نصب شده در رقبا نمیباشد؛ اما نقطه قوت RX450h L سیستم صوتی فوقالعادهی مارک لوینسون با ۱۵ بلندگو است که بسیار بهتر از اکثر رقباست.
کابین این خودرو فوقالعاده خاص احساس شده و اگرچه کیفیت آن به استانداردهای آئودی نمیرسد اما هیچ کاری به اشتباه انجام نشده و متریال بکار رفته در کابین عالی هستند.
- قیمت: ۶۱۹۹۵ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی
- گیربکس: CVT الکتریکی، چهار چرخ محرک
- قدرت/گشتاور: ۳۰۸ اسب بخار/۳۳۵ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
NAVID۰۰۹۸
۲۴ مرداد ۱۳۹۷اگر کسی نسل قبلیش که در ایران تا سال ۲۰۱۳ عرضه میشدِ رو سوار شده میتونه بگه RX واقعاً بینظیره و سخته دنبال عیب بگردی از این ماشین .
نسل جدیدش نمای داخلی نابی داره ولی تجربه سواریشو ندارم ، اما با جرئت میگم نرمه مثل همه لکسوسها ، چرا که اولویت اول لکسس حسِ آسایشه و بعد بقیه موارد .
Arman
۲۴ مرداد ۱۳۹۷متاسفم برای مقاله ای که ولوو رو به لکسوس ترجیح میده ?????
Madjidiano Rolambo
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ولوو چی از لکسوس کم داره؟
خیلی ها مثل من با قاطعیت ولوو رو به لکسوس ترجیح میدن
البته که نظر شخصیه و به معنای بد بودن هیچ کدوم نیست
شاهین
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ولووهای امروزی رو باید از نزدیک دید.
اولین بار که XC90 رو دیدم چند لحظه ای میخکوب شده بودم. عجایبی بود واسه خودش!
Madjidiano Rolambo
۲۵ مرداد ۱۳۹۷دقیقا
شاهین جان به جرات میتونم بگم ولوو جزو خودروسازایی هست که هیچ وقت ماشین بد نساخته
اگه زیبایی یه امر سلیقه ای نبود میگفتم ولوو هیچ وقت ماشین زشت هم نساخته
چند روز پیش یه ولوو سواری قدیمی مال حداقل 30 سال پیش تو خیابون دیدم … به هیچ عنوان انتظار دیدن همچین چیزی رو نداشتم … هم ماشین خیلی کمیاب بود هم صاحبش مثل روز اول نگهش داشته بود ، خدا شاهده باورم نمیشد همچین چیزی رو … اینقدر این ماشین ابهت و کاریزما داشت که آدم میخواست بره کنارش رو زمین بشینه و باهاش درددل کنه.
من تو عمرم ولووی ساخت ۱۹۹۰ و قبل رو حداکثر ۴-۵ بار دیدم و این مورد اخیر بهترین تجربم بود
نوید جهرمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷اگه بد بود این همه جایزه نمیبرد.
Khosrow
۲۴ مرداد ۱۳۹۷نوشته لکسس فوق العاده ست ولی طراحی ش به X5 نمیرسه — کابین ش عالیه ولی ائودی بهتره — اخر هم گفته ولوو بخرید / طراحی بدنه صفر ..
mahdy
۲۴ مرداد ۱۳۹۷خب طبیعیه افراد بزرگسال باد نشستن در ردیف سوم را کلا فراموش کنن
بابا همش 11 سانت به طول ماشین اضافه شده نسبت به دو ردیفه
قطعا ولوو خیلی از این بهترن (با تمام احترامی که برای تویوتای بزرگ قائلم)
net
۲۴ مرداد ۱۳۹۷کراس اور و اس یو وی ۳ ردیف صندلی بدرد نمیخوره وردیف سوم صندلی یه چیز الکی هست.جلوپنجره لکسس تیز و زشته.رینگش هم زشته.خط سفید اطراف شیشه دربها که اخر درب ردیف دوم قطع میشه و ادامه این خط میرسه به پشت ماشین جالب نیست.دوخت صندلیها هم که از رنگ متضاد سفید استفاده کرده جالب نیست و باید از دوخت مشکی برای صندلی استفاده میکرد تا تو ذوق نزنه.فقط عشقم هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸
کاوه
۲۶ مرداد ۱۳۹۷استاد تا نرسیده به جمله آخر فکر می کردم به به چه سلیقه ای. اما ارجاعت به سانتافه همه چی رو بر باد داد
Sina
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ماشین های لکسوس مثل RX و LX رو از این نظر دوست دارم که اگر ماشین رو به دو بخش امکانات کابین و موتور تقسیم کنیم
امکانات کابینش مثل همه لوکس سازا کامله و همه چیز داره ؛ صفحه نمایش چندتایی چرم انواع لوازم رفاهی و ایمنی و…
اما از نظر موتوری ساده و بی دردسره خبری از توربو و دیگر وسایل اضافی اصتحلاک شونده نیست و عمر موتور بالاست با هر بنزینی هم مشکلی نداره
این شیوه ساخت که کابین لوکس ولی موتور ساده فقط مختص لکسوسه و توی لوکس سازای دیگه مثل المانی نیست یعنی اونها همزمان با لوکس بودن ماشین موتورهم کلی تکنولوزی و توربو و غیره داره
خودم به شخصه اگر GLE و X5 مثل نثل های قبلیشون موتور شش سیلندر ۳.۵ تنفس طبیعیشون رو هنوز عرضه میکردن قطعا X5 رو برمیداشتم مخصوصا نسل جدید ولی با این اوصاف RX رو انتخاب میکنم
Saeed
۲۴ مرداد ۱۳۹۷واقعا فوق العادس.جزو کمنقص ترینماشینهاست.طراحی خاص و زیبا.موتور مناسب و منطقی در کنار لوکس بودن و خانوادگی بودن توامبا کیفیتودوام معروف تویوتاو همچنین سابقه فوق العاده تویوتا تو ساخت شاسی بلند.
بهنام
۲۵ مرداد ۱۳۹۷از جمله ی اون ماشین هایی هست که متاسفانه فتوژنیک نیست در حالی که در واقعیت و از نزدیک بسیار جذابه. سواری راحت و دارای مشخصات فنی کم دردسر چیزیه که خیلی از رقبا نمیتونن در دراز مدت ارائه بدن. از خصوصیات بارز لکسوس همینه. ولی میتونست طراحیش بهتر از این باشه.
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷نمای جانبی ماشین خیلی خوبه اما نمیدونم کروم کاری دور شیشه(نوار پایینی)چرا رو در عقب تموم شده و دور همه شیشهها رو پوشش نمیده!!!
فرم کلی نمایه عقب خیلی خوبه اما طراحی چراغ عقب مثله ماشینهای معمولی(هیوندای)هست و به کلاس پرمیوم نمیخوره
نمایه جلو هم طراحی ۵۰/۵۰ داره یا دوسش داران یا بدشون میاد(من بدم میاد چون جلو پنجره عجیب و زشتی داره)
طراحی داخلی ماشین خیلی خیلی خوب شده ساده،شیک و زیبا تو عکسها کیفیت متریال هم بنظر خیلی خوبه
میمونه فنی که اونم با قیمت مناسبی که داره کاملا راضی کننده هست
در کل تو این کلاس لکزز با قیمتی که داره ماشینِ مناسبی تولید کرده که از فروشش معلومه(البته فروشه خیلی زیادش به خاطره قیمت خیلی کمترش هم هست)
تویوتا باید یکمی بخودش بیاد تو کلاس بالاتر یعنی ال اکس ماشینی تولید کنه که متفاوت با لندکروز باشه و وارد رقابت با اکس ۷ و جی ال اس بشه
کاوه
۲۶ مرداد ۱۳۹۷جلوپنجره ناجوری داره
بهراد
۲۵ مرداد ۱۳۹۷فقط اینا دور موتور رو چطور نشون میدن؟
من که اصلا نمی تونم بدون آمپر دور پیشرانه رانندگی کنم، شاید با ماشین خودم و عادت به صداش بتونم ولی تو این ماشینای بیصدا اصلا نمیشه حدس زد .
ماشین خانوادگیه خوبیه ارتفاعشم مثل سدان ها نچسبیده کف زمین،کیفیت و قدرتشم خوبه و حداقل ده سال خیالتون راحته، حیف که قیمتش دوبل میشه
سید
۲۵ مرداد ۱۳۹۷خیلیها طراحی با خطوط ملایم دوس دارن،خب حق هم دارن چون خیلی باابهت تره…ولی طراحی با خطوط شکسته هم میتونه زیبا باشه…مثه لکسس…جلو پنجره و دماغه ش خوشگله
omid622
۲۷ مرداد ۱۳۹۷چرا قدرت اسب بخار لکسوس کمتر از رقباست با اینکه تنفس طبیعیه اما موتور ۶ سیلندر۳۵۰۰ سی سی حجم چرا فقط ۳۰۸ اسب
Ehsan
۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا صنعت خودرو سازی ژاپن با محصولاتی مثل: تویوتا، لکسس، نیسان و هوندا، خیلی دردسر درست کرده برای خودروسازهای اروپایی و آمریکایی. نه اینکه اروپا و آمریکا ماشین هاشون بد باشه. اتفاقا از محصولات ژاپنی سرتر هستند.
ولی چون محصولات ژاپن با کیفیت و لوکس و با دوام هستند، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فوق العاده ای دارن در کنار قیمت مناسب( به نسبت خودروهای اروپایی و آمریکایی) باعث شده همیشه در بازار اروپا و آمریکا پرفروش ترین باشند. بنظرم واقعا کلا محصولات لکسس عالین.