در حال حاضر ارزانترین راه برای رسیدن به شاسی بلندهای لکسس انتخاب UX با قیمت پایه ۳۲۳۰۰ دلاری است؛ اما احتمالاً این موضوع تغییر کند زیرا برخی رسانهها میگویند این خودروساز ژاپنی در حال برنامهریزی برای تولید مدلی کوچکتر با نام UX میباشد. این خودرو احتمالاً مرزهای خودروی پایه لکسس را جابجا خواهد کرد و البته تأثیر منفی روی محصولات تویوتا با ابعاد مشابه نخواهد داشت.
خب صحبت از تویوتا شد و باید گفت BX طبق شنیدهها بر پایه خودروی جدید یاریس کراس شکل خواهد گرفت. UX بزرگتر با خودروهایی همچون ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA رقابت میکند و این خودروها از ابعاد جمعوجوری برخوردار هستند؛ بنابراین لکسس BX جدید میتواند محصولی با نشان جذاب و البته قیمتی دوستدار جیب خریدار باشد.
رسانهها میگویند محصول جدید این برند میتواند در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. انتظار میرود طراحی این خودرو از برادر بزرگتر یعنی UX الهام بگیرد اما ارتفاع این خودرو به اندازهی یاریس کراس نخواهد بود زیرا دینامیک رانندگی این مدل باید بهتر باشد. BX همچنین از پلتفرم GA-B تویوتا استفاده خواهد کرد. به همین خاطر کراس اوور جدید لکسس میتواند از قوای محرکه هیبریدی یاریس کراس شامل پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و واحد الکتریکی سود برده و قدرت ۱۱۶ اسب بخاری داشته باشد.
اگرچه یاریس کراس ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به قوسهای چرخ متمایز و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است اما احتمالاً باید آن را یک هاچبک قدبلند دانست و خب انتظار نداریم که این خودرو عملکرد رنجروور را در آفرود داشته باشد. از آنجایی که لکسس تمرکز بیشتری روی محصولات لوکس دارد بنابراین BX هم بیش از پیش مرز بین شاسی بلندها و هاچبک ها را کمرنگ خواهد کرد.
آیا این خودرو وارد آمریکا خواهد شد؟ احتمالاً این کار پایین است زیرا خودروهای جمعوجور بیشتر در بازارهای آسیایی و اروپایی محبوب هستند. همچنین مطمئن نیستیم که مشتریان به چنین خودرو کوچکی از لکسس روی خوش نشان دهند؛ اما اگر قرار بر انتخاب بین یاریس کراس و BX باشد قطعاً انتخاب افراد لکسس خواهد بود.
Aran Milan
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ژاپن خداوندگار کیفیت!!!
VIPER
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من uxاصلا تناسب نداره
اوور هنگ عقب کوتاه اوور هنگ جلو بلند
بیشتر وزن رو محور جلو، ستون سی یه جوری طراحی شده که ماشین رو شبیه هاچبک میکنه تا کراس اوور
net
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹تیتر بچه کراس اور جالب بود
ماشینهای کراس اور ایودی و لکسس اکثرا بچه کراس اور هستند و از کراس اور کوچکتر هستند و نسبت به کراس اور ابعاد کوچکتری دارند
meysam
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹با اینکه تویوتا رو واقعا دوست دارم اما وقتی عملکرد تویوتا و باقی شرکتها رو میبینم و با تسلا مقایسه میکنم، یاد شخصیتهای “هم و ها” تو کتاب “چه کسی پنیر منو جابجا کرد” میافتم. عملکرد چند سال اخیر تسلا و برنامه های آیندش کجا و شرکت بزرگی مثل تویوتا که 2023 تازه میخواد همچین چیزی بده بیرون کجا. یه وقتایی علاقه زیاد به یه برند آدمو از حقیقت دور میکنه. احساسی که من قبلا به تویوتا داشتم. الانم خیلی دوسش دارم اما احساس میکنم خیلی سنتی داره میره جلو. نه مثل فولکس که از الان اعلام کرده کلا میخواد برقی بزنه ولی دیگه نه مثل تویوتا. برای شرکتی مثل تویوتا کاری نداره یه برقی شاخص با مشخصات خوب بزنه و حداقل یه بازخورد بگیره ببینه داستان چیه. تا وقتی چیزی به مردم عرضه نکنی از کجا میخوایی بفهمی که مردم دنبالشن یا نه؟ استقبال مردم از تسلا نشون میده که از این چرخه تکراری خودروسازان سنتی خسته شدن و دنبال چیزای جدیدتر و هیجانی هستن. چیزی که مردمو سر ذوق بیاره و خودشون دنبالش باشن نه اینکه میلیاردی صرف تبلیغات کنی تا چند هزارتا بفروشی.
sina
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹امیدوارم ux کوچیکترین محصول لکسس باشه و وارد ابن بازی نشه :(
Genius
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ژاپنی ها که تو WW2 عملا با خاک یکسان شدند تحت زعامت مسئولین و مدیران شایسته و کاربلد و صدالبته مردمی باشعور و هم دل این عروسک خوش آب و رنگ دوست داشتنی رو بعنوان مینی کراس خودشون معرفی میکنند و ما هم که نهایت سختیمون تبادل خمپاره 60 و راکت گراد فقط هم در نوار مرزیمون بوده تو سال 2020 میلادی Quick R رو بهش میگیم کراس وطنی!!!!واقعا چرا؟!؟!؟