اولین خودروی لکسس در ۳۳ سال پیش متولد شد. زمانی که حتی این خودروساز، نامی هم نداشت. در ماه مه سال ۱۹۸۷، مدیران تویوتا برای ورود به بازار خودروهای لوکس، شکلگیری خودرویی با کد F1 را کلید زدند. در این زمان هنوز نام برند لکسس (Lexus) شکل نگرفته بود.
دو سال بعد این طرح مطالعاتی اولیه برای نخستین بار در نمایشگاه دیترویت با لباس لکسس LS 400 رونمایی شد. خودرویی که تویوتا آن را ساده، تمیز و باهوش مینامید.
تویوتا از خطوط آشنا و طراحی محصولات رقبای معروفی چون مرسدس و BMW در این خودرو سود برده بود. زیرا آنها به دنبال طرحی رادیکال نبودند. طراحان در این خودرو بر روی آئرودینامیک متمرکز شدند و این موضوع به یکی از نقاط قوت این سدان لوکس تبدیل شد.
قدرت لکسس LS 400 از یک موتور V8 کاملاً جدید با کد 1UZ-FE خارج میشد. ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۳ نیوتنمتر گشتاور که توسط یک گیربکس ۴ سرعته خودکار با کنترل الکترونیکی به محور عقب ارسال میشد. شتاب این خودرو ۸.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.
تویوتا طی یک دوره ۱۶ ماهه، ۱۴ نسخه کامل از این خودرو را ساخت. این در حالی بود که برای بیشتر خودروهای جدید این رقم ۶ نسخه بود. این تعداد نمونه برای آزمایش دقیقتر همه چیز از جمله آزمایش در تونل باد با میکروفن برای تشخیص و رفع هرگونه سروصدای مزاحم باد استفاده میشدند.
برای تریم داخلی، ۲۴ نوع مختلفتریم همراه با چوب باکیفیت و چرم مورد آزمون قرار گرفت. در مورد نمایشگر پنل، طراح در برابر نمایشگرهای مدرن دیجیتالی و نمایشگرهای کلاسیک آنالوگ، روشی جالب را انتخاب کرد. در واقع هر کدام از خطوط پشت آمپر یک لوله کوچک فلورسنت مستقل بود که قبل از نشانگر بعدی روشن میشد و بدین یک نورپردازی مینیاتوری جالب خلق میشد.
از طرف دیگر، محققان تویوتا میدانستند که مشتریان آمریکایی به تصویر برند و پرستیژ بیش از عملکرد اهمیت میدهند بنابراین پرفورمنس بهعنوان اولویت چهارم درنظر گرفته شد. هرچند طراحی این مدل با انتقاد روبرو شد، مرسدس کلاس E و S که به صورت آگاهانهای از آنها تقلید شده بود، تا نسلهای بعدی هم همچنان الگوی طراحان لکسس LS بودند.
لکسس LS 400، خودرویی باکیفیت و بیصدا و بسیار راحت بود اما چیزی که آن را در مقابل رقبای نامدارش بیش از پیش مطرح کرد و سکوی پرتاب برند لکسس شد، قیمت آن بود که ۳۵۳۵۰ دلار در سال ۱۹۸۹ بود و هزاران دلار پایینتر از رقبا بود و آلمانیهای یکهتاز را به دردسرهای زیادی انداخت.
امروزه راه و شیوه لکسس مورد تقلید بسیاری قرار گرفته است. اینفینیتی در همان سالها و جنسیس در دوره اخیر کم و بیش به دنبال موفقیتهای تویوتا در خلق و استفاده از برند لکسس میباشند.
حمید
۴ خرداد ۱۳۹۹سلام آخه تو کشوری که ماشین خوب نمیاد چرا مطلب ماشین بخونیم
GERMANY
۴ خرداد ۱۳۹۹احتمالا برای این که با دیدن عکساشون آروم شیم
سیاوش
۴ خرداد ۱۳۹۹خب نخون مجبورت که نکردن
NAVID۰۰۹۸
۴ خرداد ۱۳۹۹اینکه نشد دلیل حمید آقا .
ایران جزو ماشین بازترین کشورهای دنیاست ، تازه با اینکه هر کاری میکنند تا ایرانیها خودرو خوب سوار نشوند ، اما با کوچکترین اجازه واردات ، تمام گمرکات پر میشه از ماشین صفر خارجی از همه مدل ، یعنی دوست دارم بگویند هر چی دوست دارید بدون محدودیت وارد کنید ، بخدا قسم تمام سوپر اسپرتسازان با فوقلوکسازان دنیا در برابر خواسته ثروتمندان ایرانی کم میاورند ، یادتون هست که زمان واردات پورشه و مازراتی برای ایران تمام سفارشات پر شده بود .
برای اینکه بهتر با این لکسوس آشنا بشید ، فقط کافیه تبلیغ ۳۰ سال پیش این شرکتو ببینید تا بفهمید ژاپنی با اصالت و کیفیت یعنی چه .
این ماشین همون تویوتا کریسیداست که پف کردهتر ، لوکستر و دقیقتر ساخته شده با متریالی ۱۰۰ برابر بهتر .
کلاً لکسوس LS به عنوان اولین لکسوس ، محکمترین و بهترین میخ لکسوس برای پایبندی در بازار لوکسسازان جهانی بود که تا امروز ادامه داشته و دارد .
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹قضیه پورشه ها رانتی بود که دلیلش واردات خودرو و استفاده ارز ۴۰۰۰ تومنی بود یعنی اغا زاده ها ماشین لوکس و طبیعتا گران با ارزان ۴۰۰۰ وارد میکردن و با قیمت دلار ۱۲۰۰۰ تومنی میفروختن اونم با ۴۰۰ درصد سود فقط هم پورش و بنز هم نبودن از کره ای ها گرفته تا انواع لندکروز و پرادو خلاصه هر چیزی که بشه داخل ابش کرد جالبه حیلی از این ماشینا ۳۰۰۰۰ تا راه نرفتن نمونش تو باما زیاده ماشین ۲۰۱۶ با کار کرد صفر و هیچ ربطی به ماشین بازی نداره بیشتر سفته بازیه
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۳۹۹خندم از کسایی میگیره که با بیسوادی تمام به شما لایک دادن اما نمیدونن اون زمان که پورشه و مازراتی وارد میشد ، دلار زیر ۱۰۰۰ تومن بود حداقل بین ۱۰ تا ۷ سال پیش بود .
مهدی فکر کنم از سال ۹۶ که دلار جهانگیری ۴۲۰۰ تومنی اومد تو کار ، به دنیای خودرو علاقهمند شده .
مهدی اگر تجربه نداری ، مجبورت نکردن که جلب توجه کنی و هر چیزی را بیمربوط به هم ربط بدی .
ahmad
۵ خرداد ۱۳۹۹چی میگی شما؟؟؟
امان از کره ای پرستان
اونموقع دلار ۴۲۰۰ اصلا به وجود نیومده بود و قیمت دلار خیلی پایینتر از این حرفا بود
امین
۵ خرداد ۱۳۹۹پلتفرم این خودرو با کرسیدا کاملا متفاوت هست میتونید مشخصات شاسی هر دو را مطالعه کنید باقی موارد که بماند
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹نوید شما ظاهرا سنت کمتر از اونی هستش که مافیای سال ۹۰ و ۹۴ و ۹۷ در واردات خودرو یادت باشه بهت حق میدم. البته مافیا و رسوایی سالهای ۸۴ و ۸۵ که مانع ورود فولکس و فیات شد و البته که فیات در شرکت اشتباه نکنم مرتب خودرو هم حضور داشت قطعا نمیدونی اصلا مافیای سالهای ۸۰ و خرید mg به گوشتم نخورده حق داری
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹Ahmad
شما یادت نیست سال ۹۱ که دلار جهش پیدا کرده چند کشتی مزراتی و بنز تو بندر گرفتن که با دلار ۱۰۰۰ تومنی وارد شد این داستان با دور جدید تحریم ترامپ با ۴۲۰۰ تکرار شد چیزی نمیدونی بپرس بهت بگن
ahmad
۵ خرداد ۱۳۹۹همچنان میگم
امان از بی منطقی کره ای پرستان و عشاق سراتو سایپا.
در ضمن سن و تجربه من تو خرید و فروش خودرو قطعا از شما بالاتره.این داستان های سال ۸۴ و نمیدونم ۹۱ و اینا رو هم برو سفره اش رو جای دیگه پهن کن.ارز هزارتومنی هم مال سال ۸۴ هست نه ۹۱.کلا قیمه ها رو ریختی تو ماستا
مرتب خودرو هم محصولات پاژن رو میزد و موسو که یه محصول به اسم هرور هم داشتن که به نتیجه نرسید.اون فیات سنا هم که یه چیزی شنیدی رو یه شرکت دیگه میزد.در مورد فولکس هم یه زمانی با خودروسازان بم قرارداد داشتن و گل تولید میکردن از سال ۸۳ تا ۸۹ که بهدش اوج تحریما شد و رفتن.دوباره بعد از برجام قرار بود با ماموت خودرو تولید رو شروع کنن و تعدادی پاسات و تیگوان هم وارد کردن که باز تحریم شدیم و رفتن.
سامان اذری
۵ خرداد ۱۳۹۹مطالب رو میخونیم چون عشق ماشین هستیم
دوسداریم اطلاعاتمون بره بالا
الان چند درصد مردم دنیا میتونن بوگی شیرون یا کونیگ زگ بخرن ؟؟
پس چرا مطالبش رو میخونن؟؟
net
۴ خرداد ۱۳۹۹شبیه تویوتا کرسیدا هست
meysam
۴ خرداد ۱۳۹۹میگن فوق العاده اتاق ساکتی داره.
اولویت من تو انتخاب ماشین نرمی و بیصدا بودنه
سامان اذری
۵ خرداد ۱۳۹۹الان تو سایت های خارجی نگاه میکردم
اکثرا ۵-۶ هزار دلار قیمت داشت یه مدل ۱۹۹۳ قیمت زده بود ۳.۹۹۹ دلار
به شدت تمیز و تقریبا بکر بود
ای خدا با حقوق یک ماه تو امریکا میتونه اونو نقدی بخره (اقساطی هم میتونه بخره )
حمید
۴ خرداد ۱۳۹۹شاید کیفیتش در حد المانی ها باشه ولی هیچوقت اون لذت و هیجان و نداشته
بهنام
۵ خرداد ۱۳۹۹کیفیتش همون زمان به مراتب از آلمانی ها بهتر بود به گواه کارشناسان و منتقدان
ممد ژانگولر
۴ خرداد ۱۳۹۹این ماشین زمانی که خیلی هاتون بدنیا نیومده بودین یا نی نی بیش نبودین ترکوند و در اصل برای رقابت مستقیم با خودروهای لوکس آلمانی امد و همچنین جا افتادن برند لکسوس که کسی نمیشناختش
دقیقا جنسیس الان که ترکونده
sina
۴ خرداد ۱۳۹۹انصافا طراحیش برا الانم عالیه
دمش گرم
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹سلام. من این مدل لکسوس را از همه مدلهای قدیم و جدید لکسوس بیشتر دوست دارم. هم طراحی بیرونی و هم طراحی داخلی.
Abbas.Lambo
۴ خرداد ۱۳۹۹(تویوتا از خطوط آشنا و طراحی محصولات رقبای معروفی چون مرسدس و BMW در این خودرو سود برده بود/هرچند طراحی این مدل با انتقاد روبرو شد، مرسدس کلاس E و S که به صورت آگاهانهای از آنها تقلید شده بود، تا نسلهای بعدی هم همچنان الگوی طراحان لکسس LS بودند.)
داداش تو که اولین نفر زیر پست جنسیس حاضر میشی و میگی جنسیس کپی آئودی و بنتلیه کجایی؟
کیان
۵ خرداد ۱۳۹۹“جنسیس در دوره اخیر کم و بیش به دنبال موفقیتهای تویوتا در خلق و استفاده از برند لکسس میباشند.”
متن و تا اخر بخونی بهتر هست جوان پرشور عزیز.
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹منظورش استراتژی تویوتا هستش نه اینکه کپی ازش بزنه البته به نظرم من جنسیس استراتژیش مقداری با تویوتا و لکسوس فرق داره یعنی سعی داره تکنولوژیهای گران قیمت و به روز در جنسیس پیاده سازی کنه و کم کم اونو منتقل به محصولات میان رده مثل ازرا سوناتا یا حتی النترا کنه اینطوری هم تکنولوژی های جدید با یک تیم قوی در جنسیس به دست اورده و هم در محصولات دیگه به کار میبره سود خوبی هم نصیبش میشه
Abbas.Lambo
۵ خرداد ۱۳۹۹@کیان
ماشین باز پر شور متنو تا آخر خوندم خیالت راحت
بهنام
۵ خرداد ۱۳۹۹کیفیتش همون زمان به مراتب از آلمانی ها بهتر بود به گواه کارشناسان و منتقدان واقعا جدی جدی شما در طرفداری از جنسیس یا خودروهای کره ای در حال انکار خودروسازی ژاپن هستی؟ آیا شما واقعاً یک علاقه مند به خودرو هستی یا تازگیا به مقوله ی خودرو علاقه مند شدی؟ چطور میتونی یه علاقه مند به خودرو باشی و به خودروهای کره ای تعصب داشته باشی؟؟ ببخشید قصد جسارت ندارم ولی…
محمد
۴ خرداد ۱۳۹۹نمونه های تمیرش تو عمان زیاده و طرفدار زیادی داره تو بازار خودرو شارجه بسیار زیاد خریدو فروش میشه
ارش
۴ خرداد ۱۳۹۹یه موقعی مجله ماشین وسط مجله یه پوستر رنگی از مجلات می گذاشت منم اونا رو میکندم میزدم به دیوار اتاقم عکس اولی رو رو دیوار اتاقم داشتم .
fk
۴ خرداد ۱۳۹۹بله
یه موقعی مجله ماشین قیمتش دوازده تومن بود وقتی سال 69 بعد از سالها دوباره شروع به انتشار کرد
همون موقعها یه وقفه تو نشرش وجود اومد وقتی دوباره منتشر شد قطع وزیری نبود اندازه مجله دانستنیها شده بود البته نوع کاغذ مصرفیشم عوض شده بود کاغذ روزنامه بود جلد گلاسه اگه اشتباه نکنم همزمان با تولد اسطوره لامبو دیابلو بود
این موقع 18 تومن بود
بعد چن وقت دوباره برگشت ب قطع وزیری و132 صحفه
یادش بخیر ی ماه صبر میکردیم برای دیدنش انصافا هم خانواده شبیری خیلی تلاش داشتن برای چاپ و جناب مهندس کاشانی که اکثر تستای مجله رو تو امریکا انجام میداد
در واقع مجله ماشین اولین نشریه تخصصی خوردو تو ایران محسوب میشه تا سالها حتی زمانی که همه تبلیغاتو شروع کردن مجله ماشین اینکارو نکرد
در واقع مجبور شد برای کاهش هزینهاش
امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشن
امین
۵ خرداد ۱۳۹۹خاطرات خوب را زنده کردی
رضا
۵ خرداد ۱۳۹۹منم همین کار رو میکردم
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۹من کل اتاقم شده بود پوستر دیگه جا نداشت?
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹تو طراحی المانهای اون زمان پخته تر و جذاب تر بودن مخصوصا بنز کپل
بهنام
۵ خرداد ۱۳۹۹یاد یکی از بهترین مقاله های مجله ماشین به قلم مهندس فرهاد کاشانی افتادم (( بنز بهتر است یا لکسوس؟)). به قدری این ماشین خوب مهندسی شده بود که عده ی بسیاری را مردد کرد که واقعاً بنز بهتره یا لکسوس؟ خصوصا سکوت و بی صدایی و عدم لرزش موتور که به طرز غیر قابل باوری بهتر از رقبا بود. چند سال بعد از اون مقاله بنا بر سوالات و البته انتقادات زیاد از طرف طرفداران مرسدس مهندس کاشانی دوباره در توضیح اون مقاله و حسب تجربه ی شخصی خود علی الخصوص با مرسدس جمله ی پایانی رو اینگونه قلم زد که بنز مانند یک ساعت رولکس میمونه شیک و لوکس ولی لکسوس مانند ساعت کاسیو یا سیتیزن هست دقیق، بادوام و قابل اعتماد.
Farzad
۶ خرداد ۱۳۹۹عالی