در این مقاله تجربیات خود را از رانندگی با لکسس RX350 با شما عزیزان به اشتراک خواهم گذاشت. امیدوارم که لذت ببرید و با نظرات خود با پربار کردن هر چه بیشتر این مطلب من را یاری کنید.
ابتدا از طراحی داخلی خودرو شروع میکنیم. پروسهٔ وارد شدن به لکسس همانند محصولات تویوتاست. خودرو همراه با دو بوق کوتاه به شما خوشامد میگوید و WELCOME LIGHT پایین آینههای جانبی نیز جلبتوجه میکند. زمان وارد شدن به ماشین نیز رکاب نوشته شده به اسم لکسس همراه با نور آبی یخی زیبا جلوه مینماید. زمان نشستن روی صندلی کیفیت بالای قطعات، دکمه و ادوات چشم شما را نوازش میدهد. کابین RX ترکیبی میانهرو ولی حسابشده از چوب، چرم و پلاستیک باکیفیت است. ارگونومی کنسول میانی و همهٔ کلیدها در سطح بالایی قرار دارد و استفاده از آنها راحت و دلپذیر است. طراحی داخلی RX منتقدان و طرفداران زیادی دارد شاید در این مدل از لحاظ نوآوری و تکنولوژی کمی پایینتر از رقیبان آلمانی خود باشد ولی مهمترین نکته در مورد کابین RX همان کیفیت و طراحی معتدل است که بعد از چند سال هنوز هم زیباست. از لحاظ طراحی میتوان گفت که RX با مد پیش نرفته است، همان چیزی که باعث قدیمی شدن چیزی و نو شدن چیز دیگری میشود. سیستم صوتی خودرو از محصولات مارک لوینسون است که با ۱۹ بلندگو، کیفیت صدای بسیار مطلوب و راضیکنندهای دارد و با توجه به عایقبندی خوب اتاق، در هر سرعتی میتوانید از شنیدن موزیک لذت ببرید. باید گفت که صندلیها به خوبی شما را در بر میگیرند، هرچند کمی اسپرت هستند و بعد از مدت ۳ یا ۴ ساعت کمی احساس خستگی میکنید. این موضوع در صندلیهای عقب بیشتر خود را نشان میدهد.
کولر و سیستم تهویهٔ RX یکی از مزایای بزرگ این ماشین است و بعد از چند دقیقه در این هوای گرم، سرمای لذت بخشی را به ارمغان میآوردند.
سیستم ناوبری و صفحه نمایش، امکانات و اطلاعات بسیار کارا و مفیدی ازجمله بلوتوث، رادار و قطبنما، مصرف سوخت لحظهای و کلی و… را در اختیار شما میگذارد که در عکسها بعضی از آنها را مشاهده میکنید. این سیستم از طریق موس و تعدادی کلید مشخص قابل استفاده است. سرنشینان عقب از امکانات خوبی برخوردار هستند. هدفون با کیفیت، صفحه نمایش باکیفیت با امکان پخش DVD، CD و فایلهای صوتی و… هرچند فضای پای صندلیهای عقب برای این کلاس کمی کوچک است. حال به بررسی طراحی خارجی RX میپردازیم. طراحی خارجی نیز همانند طراحی داخلی معتدل ولی حسابشده است و بهطور قطع میتوان گفت که گرد کهنگی دیر به روی آن خواهد نشست. طراحی جلوی خودرو حاصل شکلهای هندسی منظم است که هارمونی مناسب و زیبایی را ایجاد کردهاند. بخصوص زمانی که چراغهای پرنور HID زنون آن روشن شوند. طراحی کنار خودرو ساده ولی زیباست. اندازهٔ رینگها، سطح پنجرهها و آینههای جانبی با بدنهٔ خودرو به خوبی، ظاهری قدرتمند و پخته را رقم زدهاند. در پایین درها نیز یک نوار استیل باعث درخشندگی و جلب توجه بیشتر میشود. خب حال نگاهی به عقب این ژاپنی مدعی میاندازیم، همانند جلوی آن از اشکالی منظم تشکیل شده. چراغهای عقب از نوع LED هستند که روشنایی نسبتاً خوبی را تولید میکنند هرچند میتوانستند بهتر باشند. بالچهٔ بالای پنجره نیز حالتی اسپرت به خودرو داده و برفپاککن نیز در آن بهصورت مخفی تعبیه شده است. در مجموع طراحی خارجی RX زیبا، پخته و به دور از اغواگری است. حال زمان آن شده که پشت فرمان نشسته و این شاسیبلند لوکس را آزمایش کنیم. ابتدا صندلی را بهصورت برقی تنظیم میکنم. دکمهٔ استارت را میفشارم. پیشرانهٔ شش سیلندر ۲۷۵ اسب بخاری خودرو نرم و با غرشی خفیف شروع به کار کردن میکند. در حالتی ایدهآل با دید بسیار بالا مواجه میشوم که با پوشش خوب آینههای جانبی و آینهٔ عقب این امر به کمال خود میرسد! اینجا بود که به حرف صاحب خودرو ایمان آوردم که میگفت:
وقتی با این رانندگی کنی دیگه نمی تونی ماشینِ سواری برونی!!
دستهدنده کوچک را از حالت P خارج میکنم و بهآرامی راه میافتیم. سیستم HEAD UP DISPLAY در حین حرکت سرعت خودرو را به نمایش میگذارد. ابتدا با طمأنینه میرانم تا با ماشین خو بگیرم، فرمان عالی است و با توجه به جثه ماشین فرامین راننده را به خوبی به چرخها منتقل میکند. از طرفی این فرمان خوشدست اطلاعات خوبی را از سطح مسیر ارائه میداد که با بسیاری از فرمانهای برقی جدید تفاوت داشت که تنها مانند فرمان بازیهای پلیاستیشن این طرف و آن طرف میروند!
حال کمی سرعت میگیریم صدای موتور بم، دلنشین و زیباست. شتاب خودرو واقعاً راضیکننده است و در عرض ۸ الی ۸.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید. هرچند این لکسس دارای پدال تعویض دنده نبود ولی گیربکس ۶ سرعته آن بسیار هوشمند و تیز بود و بدون هیچ وقفه و تکانی دندهها را تعویض میکرد. در همان حال و هوا هستیم که تصمیم میگیرم ناگهان پدال ترمز را بفشارم…. اوه! بله!……خودرو ایستاد! حتی صاحب ماشین نیز تعجب کرده بود! ترمز RX یک پدیده است و واقعاً جز بهترینهایی بود که امتحان کرده بودم. بدون هیچ لرزش و تغییر مسیری خودرو را متوقف میکند. در طی انجام آزمایش در شهر مصرف سوخت ۱۱ لیتر بود و در جاده به ۸ میرسید. دوربین دید عقب RX بسیار کارا است و با امکانات مناسب خود کمک شایانی به راننده در جهت پارک کردن خودرو میکند. از دوربینهای جانبی که جداول خیابان را نشان میدهند نیز نباید غافل شد. عایقبندی اتاق خودرو همانطور که گفته شد بسیار خوب است و آرامش را در سرعتهای زیر ۱۶۰ کیلومتر برای شما آماده میکند. اما سیستم تعلیق ماشین در بعضی مواقع کمی تکان زیادی به کابین منتقل میکند و کمی اسپرت است… اما این خصلت خیلی هم بد نیست چون باعث افزایش واکنش خودرو در پیچها و پایداری آن میشد.
در کل رانندگی با RX و کیفیت آن خاص است. از این لحاظ که با رقیبان خود مانند X5 فرق داشت و این تفاوت برمیگردد به فلسفهٔ ساخت خودرو کمپانی لکسس.
در پایان باید اظهار کرد که RX350 خودرویی کارآمد، کم استهلاک، قدرتمند و باکیفیت است و صاحب خودرو بعد از ۳ سال از آن رضایت کامل داشت. بعد از برانداز کردن این ماشین متوجه میشوید که هر چه از یک SUV سایز متوسط لوکس بخواهید را در اختیارتان خواهد گذاشت. هرچند به قول کارلوس لاگو نویسنده باتجربه سایت موتور ترند بهترین ماشین برای هر کس ماشینی است که نیازهای فرد را برآورده کند. در این خودرو نیز سعی شده به نیازهای کسانی که میخواهند اینطور ماشینی بخرند پاسخ داده شود. نه بیشتر نه کمتر… با تشکر از وقتی که گذاشتید، امیدوارم کاستیها را ببخشید و لذت برده باشید.
بله درسته،نمای داخلیش منو یاد اتوبوس میندازه،ولی واقعا ماشین راحتیه،ادم فک میکنه سواری ،سوار شده، ی مشکل داره که اونم سانروفش باز نمیشه!و اینکه سر پیچ من واقعا احساس نا امنی میکنم،نه اینکه هندلینگش بد باشه ،خوبه،ولی سر پیچ حس میکنم ماشین رو هواس!!!
لکسس یعنی ماشینی که میلیمتر به میلیمترش طراحی شده . حتی صدایی که از فشار دکمه ها و بازو بسته شدن در بوجود میاد و یا از موتور به داخل کابین راه پیدا میکنه . البته بیشتر هم مورد پسند مدیران هست تا جوانان . . .
من از اول rx رو دوست داشتم و الان قیمت صفرش خیلی الکی رفته بالاو ارزش صفر خریدنشو نداره! من یه سوال داشتم الان یدونه وراکروز دارم و خیلی از شتابشو و…. راضیم! میخواستم دلایلی عوضش کنم و bmw x4 28i رو انتخاب کردم بنظر شما دوستان شتاب x4 به هیوندای وراکروز میرسه؟ (البته من شاسی بلند بودن و شتاب برام مهمه) این سوال خیلی ذهن منو درگیر کرده خوشحال میشم نظراتون رو بدونم! ممنون از همه
bmw x4 28i = تکنولوژی برتر – کیفیت – لذت سواری – اصالت :-D :-D کیفیتش از لکسوس خیلی پایینتره… تکنولوژی لکسوس باز هم بالاتره… لذت سواری که تو بی ام و خشک و پر سروصداست… تنها یه اصالت مونده که تازگیها دارین گند میزنین تو همین یه موردتون. دوست عزیز شما میتونی آر ایکس مدل پایینتر بگیری…سگش شرف داره به این آلمانی های پر مصرف و پر استهلاک که اشکتو در میاره.
از لحاظ استهلاک و خرج زیاد شدیدا با دوستمون موافقم.و ازین لحاظ لکسوس به مراتب از المانی بهتره من تجربه این ماشینارو داشتم،شاید قبول نکنین،ولی مورانو خلی ماشین بهتری هس،ژاپنی هس،شتاب خوب،مصرف خوب،هندلینگ خوب،امکانات خوب و قیمت خوب،از لحاظ ظاهری خوب،مخصوصا داخل ماشین در حد خلی خوب،حالت لوکس و اسپرتی رو باهم داره
دوست عزیز! این مشخصاتی که دادی فکر کنم مربوط میشه به پیکان 71 ! شما انگار با خودروهای آلمانی آشنا نیسی! آخه bmw پرسروصداس؟! مگه داریییییییییم … مگه میشه……….
سجاد. داداش گلم شما هم که هر روز این سوال میپرسی بابا به جان خودم X4 خیلی خیلی بهتره. هم سواریش و هم راحتیش و هم … که شما بهتر از من میدونی در ضمن اگه شتاب برات خیلی مهمه خب یه توربو یا یه تیونینگ جزئی میزاری روش تمام .میشه جنسیس کوپه
برادر من x4 موتورش ۴سیلندر در مقایسه با rxبا موتور ۶سیلندر کم میاره بخوای نخوای کیفیت ماشین ژاپنی از بی ام و بهتره ولی صد در صد به بنز و پورشه نمیرسه اما از بی ام و سره میمونه یه آپشن که x4 با مدل 2016 قطعا آپشن بیشتری داره اما لذت رانندگی با لکسوس خیلی بیشتره لکسوس رو باید با وراکروز مقایسه کرد که از نظر پیشرانه بهم میخورن
توجه داشته باشین که این محصول لکسس حدود 10ساله که تو بازاره و قدیمی بنظر رسیدن طراحی طبیعیه. کاش بجای این خودرو نسل جدید همین خودرو یا لکسسNX برسی و مقایسه شده بود تا خوانندگان مجله میتونستن در باره باره 1محصول بروز از لکسس اظهار نظر کنن. اگرچه معتقدم همین RX350 قدیمی هنوز هم توان شکست دادن خیلی از کراس اوور های کره ای و آمریکایی رو داره.
با سلام خدمت شما.باید گفت که لکسوس rx2016 هنوز توسط کمپانی تولید نشده و نیز با توجه به قوانین واردات خودرو در ایران فعلا به هیچ وجه امکان تست ان وجود ندارد. اما در مورد nx تعدادی انگشت شمار وارد مشهد شده ولی فعلا امکان پیدا کردن و ازمایش ان ها نیست. ممنون از شما
12 و 42 به ترتیب پلاک مشهد بودن این سری آخر نمی دونم راهنمایی رانندگی 36 رو چی جوری ربطش داد به مشهد خدا می دونه در صورتی که باید 52 یا هر عدد دو رقمی دیگه ای که آخرش 2 داره نمره می شد ( 32 هم مال شهر های اطرافه )
با تشکر از مقاله تون میخواستم ی نکته بگم ک ب درد مقاله های این مدلی میخوره . وقتی یه ماشینی رو آزمایش میکنید ک امتحانش رو تو بازار پس داده و چند سال رونده شده باید جنبه های مصرفیش هم در نظرگرفته بشه و مواردی از قبیل استهلاک و خرج هایی ک براش شده، کم آزار یا پر دردسر بودن خودرو و بعضاً قیمت بعضی قطعات مصرفی هم بررسی بشه . این جور مقاله خیلی ب درد کسی میخوره ک میخواد اون خودرو رو بخره.
رنکینگ این ماشین در گروه خودش هشتم هست و امتیازش سه از پنج یعنی خیلی آش دهن سوزی نیست و گزینه های بهتری هم هست http://www.caranddriver.com/lexus/rx البته دوستان ماشین باز این سایت قطعا نظراتشون معتبر تر از کار اند درایور هست ولی گفتم نظر این سایت رو هم بیان کنم تا شاید دوستان بتونن اونا رو از اشتباه در بیارن
بررسی خوبی بود. به نظرم طراحی خارجی این ماشین از طراحی داخلیش به روز تر، هماهنگ تر و جذاب تره. کسی میدونه قیمت کارکرده این ماشین مثل همین نمونه مورد تست حدودا چقدر درمیاد؟
بستگی به کارکرد و مدل و تمیزی ماشین داره. دیگه اگه خیلی داغون باشه و مدلش هم پایین باشه240 تومن میشه قیمتش. به خاطر قیمتای فضایی ماشینای بالای 2500 طیف قیمتی این ماشین خیلی وسیعه
آخه مگه میشه یه ماشین اینقدر خوب و بی نقص باشه؟؟؟مگه داریم مگه میشه؟؟؟ به این جمله خوووووووب دقت کنید… (وقتی با این رانندگی کنی دیگه نمی تونی ماشینِ سواری برونی)… من بهتر بیان میکنم…کسی که لکسوس سوار شه دیگه ماشین دیگه ای نمیتونه سوار شه. شعار خودروسازهارو باید از زبون دارندگانش بپرسید…شما پاتون رو توی لکسوس بزارین دیگه ماشین دیگه ای نمیتونی سوار شین.. تازه فضای پای عقب این ماشین یه دریا جا داره چطور گفته جاش کمه…بیشترین فضای پایی که تابحال دیدمه… این ماشین رو میشه به خیلی از برند های آلمانی ترجیح داد….همه چی تمومه.
لکسس یه خودروی کاملا کاربردی و روزمره و کم دغدغه تولید میکنه. هر چند بی نقص نیست. اما این حرف ک لکسس سوارشی دیگه نمیتونی ماشین دیگه ای سوارشی رو قبول ندارم. نمونه های فراوانی سراغ دارم ک لکسس داشتن و برند بعدیشون لکسس انتخاب نکردن. به شخصه از بین لکسس ها بیشتر از همش از همین مدل های آرایکس دوست دارم.
تو ایراان 2013 صفرش حدوده600 میلیونه در صورتی که x3 2015 ;که از لکسوس ار ایکس 2015 هم رتبش تویه کار اند درایو و خیلی از مجله های معتبر کلیبهتره صفر فولشو حدوده 430 میشه خرید این است بازار خودرو بی حساب و کتاب ایران و انتخاب های عجیب تره مردومه ایران که به این بازاره الکی دامن میزنه .
یه چی میگیا واسه خودت اخه کار اند درایور معتبره ؟؟؟ بابا این همه ماشین باز خفن تو این سایت با کلی اطلاعات و تست هزار تا ماشین دارن میگن لکسوس بهتره بعد تو میگی کار اند درایور ؟؟؟؟؟؟ قطعا نظر کسی که رشته تحصیلیش هنر تو دانشگاه …… هست و ماشین زیر پاش پرایدو !!! از کارشناسای کار اند درایور بیشتر میفهمه
کوروش یا همون کیارش یا همون فرهاد یا همون حسام یا همون ش ن ! شما خودت چند وقت پیش میگفتی که نباید پراید سوارا رو مسخره کرد حالا خودت خیلی راحت اومدی بهشون توهین میکنی ؟! جالب اینجاست که همه ی آلمانی بازا همینجور […]
هیچوقت از این ماشین خوشم نیومد،از سه تا ماشین که وارد ایران شد خوشم نیومد یکى این ماشین،یکى نیسان مورانو و یکى هم بى ام و X3،اول این قضیه حسى بود ولى بعد ها با توجه به مطالبى که ازشون شنیدم مخصوصا راجع ب مورانو دیدم اشتباه نمیکردم
بله دقیقا از همون کسایی که بی ام و داشتن همیشه تعمیرگاه بوده بعد فروختن لکسوس خریدن :) کنتور که نداره، دلفین ها هم پرواز میکنند مارمولک ها هم ماکارونی دوست دارن :) ادامه بده
,آقای کریمی خیلی ممنون که وقت گذاشتین در مورد ار ایکس می تونم بگم که طراحی خارجی بی نهایت شیکی داره یعنی نه خیلی فضایی که بعد یه مدت عیب های اصلیش دیده بشه و نه اونقدر ساده و تویوتایی هس که خسته کننده بشه در مورد قیمت و ارزش خرید هم می تونم بگم که بشخصه اصلا در مورد بالای 100 میلیون تومن فسفر نمی سوزونم و اطلاع کامل و کافی ندارم که آیا نسبت به رقبا ارزش داره یا نه اما اگه بلفرض قصد خرید داشتم تو همچین بودجه ای دنبال یه سدان آلمانی می رفتم :)
تا قبل از ممنوعیت وارادات خودروی بالای 2500 سی سی که هنوز قیمت معقولی داشت نسبت به قیمتش یکی از بهترین شاسی بلندای ایران بود. از x3 بهتره چون هم جای بیشتری داره هم خرجش کمتره میشه گفت این به درد خانواده میخوره اون به درد جوونا. یکی از بهترین امکانات این ماشین سیستم صوتی عالیش هس که تک تک نت هارو واست اجرا میکنه. شتابش هم نسبت به هیکلش به نظر من جوونای عشق سرعت رو هم راضی نگه میداره
اوه! بله! داداش یک لحظه با الکسیس اشتباه گرفتمت…. در ضمن شما که کارشناس ماشینی باید دقیقتر به نقد و بررسی ماشین میپرداختی تا اینکه حرفای مالکش رو تایید کنی،، اصلا مالک این ماشین قبل از این چی داشته؟ اولا اگه آزرا و وراکروز و سانتافه داشته راست گفته….دوما به مالکش بگو این ماشین چه ربطی به سواری داره که گفته((وقتی با این ماشین رانندگی میکنی دیگه نمیتونی ماشین سواری برونی))…سوما این ماشین تو دبی 100میلیون از x3 ارزونتره یعنی وقتی مردم پول خرید bmw ندارن میرن لکسوز میخرن…. نمیخام بگم لکسوز بده ولی اونقدرم خوب نیس که بخای با x4 یا GLK350 یا X3 مقایسش کنی
اقا rayan شما خودتو ناراحت نکن اینجا پر است ماشین باز نماهایی که فک میکنن از کارشناسا و متخصص های ماشین بیشتر میفهمن حرف شما هم دقیقا درسته تو رنکینگ کار اند درایور x3 و x4 هردو از این ماشین رتبه بهتری دارند مهم نظر اوناس خیلی حرص نخور
عزیز من شما چرا هی این کار اند درایور رو میکشی وسط؟؟؟ اصلا می دونی معیار هر کودوم از سایت های معتبر با هم فرق می کنه؟؟؟! می دونی معیار های کار اند درایور چیه؟؟ معیار تست کردن خودرو در کار اند درایور خیلی متفاوت از موتور ترند و اتو گاید هست.در کار اند درایور شاخصه هایی که یک ماشین رو برتر می کنه متفاوت از بقیه سایت هاست.در این سایت بیشتر بر روی عملکرد خودرو ها و به اصطلاح performance خودرو ها توجه میشه…به نو اوری و تکنولوژی موتور گیر بکس و … چند تا از مقاله های ای سه تا سایت رو بخونی دستت میاد که چه چیزی مد نظر هر کدومشون هست…وبعد از اون میبینی که در بیشتر مواقع نتایج این سه سایت معتبر چقدر متفاوته و این هم به خاطر همون شاخصه های هر کدوم فرق میکنه.مثلا در مورد همین بحث ما برو چک کن که نتایج تست موتور ترند با کار اند درایور فرق میکنه.
یکی از مهم ترین ویژگی های نوشتن این گونه در مورد خودرو اینه که باید سعی کنی کسی که داره مقالتو می خونه احساس کنه که داره خودش ماشین رو می بینه و باهاش رانندگی میکنه. من هم در اون لحظه انقدر شوکه شدم که گفتم خب بهتره که با یه هم چین چیزی قدرت ترمز رو بیان کنم. دوما که شما خیلی مشتاق شناختن مورد مالک خودرو هستی باید بهت بگم که من این جملات رو از خودم سمبل نکردم,چون خیلی از اس یو وی های متفاوت رو در این سگمنت j-seg,ment رو,رونده بودم این حرف رو زدم و فقط به حرف مالک ماشین گوش نکردم.بعدشم خود مالک انقد تو مشهد اشناست که به خواست اون من اسمش رو در مقاله جهت تشکر نیاوردم.از اون ماشینایی که خودت گفتی خیلی بهترش رو داشته و داره پس دلیلی برای پز دادن با ترمز ماشینش نیست عزیز!! سوما در مورد اون جمله ای که از مالک خودرو نوشتم.فقط خواستم نظرش رو براتون بگم و اینکه همون طور که گفتم حس خودم رو بهتون منتقل کنم.بعدش هم واقعا مالک از ماشینش راضی بود و توجه به اینکه خودش ماشین های خیلی خوبی داره.بنابرین شما جوش نزن چون کسی که داره این ماشینو داره لذتشم می بره. چهارما انقد تعصب نداشته باشید یعنی چه که نمیشه مقایسشون کرد,بد نیست به خودت زحمت بدی و اون مقاله ی مقایسه x3 وnx رو در همین سایت بخونی تا بفهمی خیلی هم رقیبن.بعدشم rx با x5 مقایسه میشه نه با X3 و glk. ایشالا اگر وقت شد x4 یکی از دوستانم رو تست میکنم,برای مقاله ی بعدی…
امین جان خواهش میکنم پیش خودت فک نکن که با تست یک یا چنتا ماشین شما تبدیل شدی به متخصص و منتقد حرفه ای ماشین اولا کار اند درایور معتبرترین نشریه اتومبیل هست نه موتورترند که توش آگهی ماشین بیشتره تا نقد و بررسی ماشین و تو کار اند درایور rx با x3 و glk مقایسه شده ثانیا رقیب nx بی ام و x1 هست که طبق نظریه کارشناسا باز هم بی ام و سر هست معیارهاشون فرق میکنه ؟؟ هرجا به ضرر ژاپنی بازا میشه معیارها بد میشه راست میگی معیار کار اند درایور رنگ ماشین ها و مدل لباس سرپرست تیم طراحی ماشین هست برا همین همیشه لکسوس شکست میخوره وگرنه لکسوس بهترین ماشینه ثالثا : آرزو بر جوانان عیب نیست :)
من هیچ موقه نگفتم که متخصص ماشینم…شما از خودت یک چیزی گفتی! من فقط گفتم که شاخصه های هر سایتی متفاوته و تست های موتور ترند و اتو گاید جامعیت بیشتری داره ولی کار اند درایور ماشینارو با توجه به مذاق رانندگان حرفه ای بررسی میکنه ولی نوشته های دو سایت دیگه به درد مردم عادی که میخوان ماشین بخرن بیشتر می خوره .برای همین به بقیه جوانب ماشین هم توجه میکنند. من همیشه سعی کردم که حرفم الکی نباشه و این حرف هم از یکی از دوستانم که از سه سال پیش در داره در بخش طراحی موتور کارخانه ی جنرال موتورز در دیترویت کار میکنه و دکترای مکانیک هم داره(حسین تمدنی )شنیدم .پس هیچ دلیلی نداره که من از چیز خاصی طرفداری کنم چون از این طرفداری بیهوده به ما هیچ چیز نمیرسه… دوما به نظر من مقایسه nx با x3 وx4 معقول تره تا x1.
آقا sajad شتاب x4 تو سایت رسمی بی ام و زده6.4 که قابل مقایسه با شتاب وراکروز که تو سایت رسمی هیوندایی زده 9.6 نیست…تو خوشبینانه ترین حالت وراکروز تو 400 متر 6تا ماشین از x4 عقبه
سلام … طراحی بیرونی تپله و بامزه است !!! … همیشه rx350 جزو علایق من بوده ، هست و خواهد بود ! … همچنین نسل جدیدش … ولی با این حال من این نسلشو بیشتر دوست دارم هنوز که هنوزه جذابه … روز خوش …
مجله ماشین مرداد87 یه مقایسه کرد بین rx اتاق قدیم، x3 اتاق قدیم و مورانو که اون زمان x3 اول شد rx دوم و مورانو سوم… موضوع سر قیمت ماشیناست، x3 قدیم 125 میلیون بود و لکسس rx قدیم 88 میلیون یعنی بیش از 30% اختلاف قیمت که نسبت به قیمت جهانی ماشینا کاملا طبیعی بود!!!! الان که 7 سال ازون موقع گذشته همه چی برعکس شده rx 2013 حدود600 قیمت داره و x3 مدل 2016 تهران داره410 فروش میشه!!آخه چه منطقی پشت این قضیه است؟؟؟ ماشین مدل 3سال پیش باید 200 میلیون از x3 گرونتر باشه؟؟ یه سر به سایت drivearabia.com بزنید به خدا خندتون میگیره X3 2016 زده 270000درهم Rx 2015 فول platinum زده 180000درهم!!!!!!!!!
سلام رهگذر جان اتفاقا یکی از ایراداتی به تویوتا همیشه گرفته میشه کولر ضعیفش هست ولی این حرف شما رو هم قبول دارم که کولرهای تویوتاهای ایران خوب هست و دلیلش هم اینه که تویوتاهایی که به ایران میاد معمولا سفارش کشورهای حوزه خلیج فارس هست و به همین دلیل کولرهای خوبی دارن
همیشه چراغ عقب لکسوس رو میبینم حس کیفیت پایین مثل تلق(طلق) بهم دست میده چروک سقفش هم در انتهای سقف خیلی ضایع هست که بر میگرده به فلسفه مونتاژ لکسوس که کلا در مونتاژ شلخته هستند شما هر مدل تویوتا رو خواستی نگاه کن کابین زشت با مونتاژ شلخته تکمیل شده
ینی این کامنتتو باید فرستاد کانسومر ریپورت و جی دی پاور تا متوجه بشن سال ها در انتخاب لکسوس به عنوان یک ماشین با کیفیت اشتباه میکردن و اینکه سال ها از طلق در ماشیناشون استفاده میکردن و اینا نفهمیدن…. . من خودم طرفدار متعصب لکسوس نیستم ولی تو حتی به خودت زحمت ندادی که به عکسی که از چراغ عقب ماشین گرفتم یه نگاهی بندازی.عکسو دانلود کن و تا هرجا دلت خواست زوم کن تا یک تغییراتی از واژه طلق در ذهنت ایجاد بشه. اون جام که گفتی مونتاژ شلخته من دیگه حرفی ندارم ولی کلن کامنتت تاریخی هست!!!!! نمردیم و فهمیدیم با شلخته مونتاژ کردنم میشه جز با کیفیت ترین ها شد به طوری که بیش از یک دهه هیچ کی بهش پی نبره!!!!!!!!!!!!!!!
طراحی داخلش چنگی به دل نمیزنه . سیستم صوتی خوبی داره جای پا برای سرنشینان جلو بسیار زیاده که واقعا عالیه شتابش قابل قبوله . ترمز هاش خیلی خوبن . مصرفش بالاست درکل رقبای آلمانی رو ترجیح میدم
سیاوش
۱۱ تیر ۱۳۹۴لکسوس یعنی کیفیت ولی نمای داخلی بشدت خسته کنندست و قدیمی اصلا قابل رقابت با آلمانی ها نیست
مصطفی
۱۱ تیر ۱۳۹۴اوه! بله!……خودرو ایستاد!
نه بابا جان من ایستاد؟؟؟؟؟؟؟
sAMG
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوستان ببخشید این سوالو اینجا میپرسم…خواهشا راهنمایی کنید…کیفیت موتور ماشین برام مهمه.کدوم؟(صفر کیلومتر منظورمه)
پژو 206 تیپ5 sd ++++++
برلیانس H230_______
گهرخاني
۱۱ تیر ۱۳۹۴مگه قرار بود ماشینه چند صد میلیون تومانی با ترمز نایسته ؟!!!!
shahryar
۱۱ تیر ۱۳۹۴بله درسته،نمای داخلیش منو یاد اتوبوس میندازه،ولی واقعا ماشین راحتیه،ادم فک میکنه سواری ،سوار شده،
ی مشکل داره که اونم سانروفش باز نمیشه!و اینکه سر پیچ من واقعا احساس نا امنی میکنم،نه اینکه هندلینگش بد باشه ،خوبه،ولی سر پیچ حس میکنم ماشین رو هواس!!!
سجاد
۱۳ تیر ۱۳۹۴لکسس یعنی ماشینی که میلیمتر به میلیمترش طراحی شده .
حتی صدایی که از فشار دکمه ها و بازو بسته شدن در بوجود میاد و یا از موتور به داخل کابین راه پیدا میکنه .
البته بیشتر هم مورد پسند مدیران هست تا جوانان . . .
sajad
۱۱ تیر ۱۳۹۴من از اول rx رو دوست داشتم و الان قیمت صفرش خیلی الکی رفته بالاو ارزش صفر خریدنشو نداره! من یه سوال داشتم الان یدونه وراکروز دارم و خیلی از شتابشو و…. راضیم! میخواستم دلایلی عوضش کنم و bmw x4 28i رو انتخاب کردم بنظر شما دوستان شتاب x4 به هیوندای وراکروز میرسه؟ (البته من شاسی بلند بودن و شتاب برام مهمه) این سوال خیلی ذهن منو درگیر کرده خوشحال میشم نظراتون رو بدونم! ممنون از همه
مصطفی
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام دوست عزیز خیلی خلاصه می گم :
bmw x4 28i = تکنولوژی برتر – کیفیت – لذت سواری – اصالت
هیوندای وراکروز = پر شتاب – جادار- خدمات بیشتر
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۴bmw x4 28i = تکنولوژی برتر – کیفیت – لذت سواری – اصالت :-D :-D
کیفیتش از لکسوس خیلی پایینتره…
تکنولوژی لکسوس باز هم بالاتره…
لذت سواری که تو بی ام و خشک و پر سروصداست…
تنها یه اصالت مونده که تازگیها دارین گند میزنین تو همین یه موردتون.
دوست عزیز شما میتونی آر ایکس مدل پایینتر بگیری…سگش شرف داره به این آلمانی های پر مصرف و پر استهلاک که اشکتو در میاره.
shahryar
۱۱ تیر ۱۳۹۴از لحاظ استهلاک و خرج زیاد شدیدا با دوستمون موافقم.و ازین لحاظ لکسوس به مراتب از المانی بهتره
من تجربه این ماشینارو داشتم،شاید قبول نکنین،ولی مورانو خلی ماشین بهتری هس،ژاپنی هس،شتاب خوب،مصرف خوب،هندلینگ خوب،امکانات خوب و قیمت خوب،از لحاظ ظاهری خوب،مخصوصا داخل ماشین در حد خلی خوب،حالت لوکس و اسپرتی رو باهم داره
حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز! این مشخصاتی که دادی فکر کنم مربوط میشه به پیکان 71 ! شما انگار با خودروهای آلمانی آشنا نیسی! آخه bmw پرسروصداس؟!
مگه داریییییییییم … مگه میشه……….
AHMADREZA
۱۱ تیر ۱۳۹۴آلمانیه پرمصرف؟؟یک بار بنز سوار شو اونوقت می فهمی
The Best Or Nothing
۱۲ تیر ۱۳۹۴سجاد. داداش گلم شما هم که هر روز این سوال میپرسی
بابا به جان خودم X4 خیلی خیلی بهتره. هم سواریش و هم راحتیش و هم … که شما بهتر از من میدونی
در ضمن اگه شتاب برات خیلی مهمه خب یه توربو یا یه تیونینگ جزئی میزاری روش تمام .میشه جنسیس کوپه
مبين
۹ خرداد ۱۳۹۵برادر من x4 موتورش ۴سیلندر در مقایسه با rxبا موتور ۶سیلندر کم میاره
بخوای نخوای کیفیت ماشین ژاپنی از بی ام و بهتره ولی صد در صد به بنز و پورشه نمیرسه اما از بی ام و سره
میمونه یه آپشن که x4 با مدل 2016 قطعا آپشن بیشتری داره
اما لذت رانندگی با لکسوس خیلی بیشتره
لکسوس رو باید با وراکروز مقایسه کرد که از نظر پیشرانه بهم میخورن
Ali
۱۳ تیر ۱۳۹۴اخه x4 ۲ لیتر هم میترکونه اینو بعد به نظر شما شتاب ۶.۴ بیشتره یا ۸.۵؟بعدشم شتاب ix55چیز خاصی ام نیست
فردین بهادری نژاد
۱۱ تیر ۱۳۹۴تو شاسی بلندا خیلی دوسش دارم
حمید
۱۱ تیر ۱۳۹۴توجه داشته باشین که این محصول لکسس حدود 10ساله که تو بازاره و قدیمی بنظر رسیدن طراحی طبیعیه.
کاش بجای این خودرو نسل جدید همین خودرو یا لکسسNX برسی و مقایسه شده بود تا خوانندگان مجله میتونستن در باره باره 1محصول بروز از لکسس اظهار نظر کنن.
اگرچه معتقدم همین RX350 قدیمی هنوز هم توان شکست دادن خیلی از کراس اوور های کره ای و آمریکایی رو داره.
امین کریمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴با سلام خدمت شما.باید گفت که لکسوس rx2016 هنوز توسط کمپانی تولید نشده و نیز با توجه به قوانین واردات خودرو در ایران فعلا به هیچ وجه امکان تست ان وجود ندارد.
اما در مورد nx تعدادی انگشت شمار وارد مشهد شده ولی فعلا امکان پیدا کردن و ازمایش ان ها نیست.
ممنون از شما
سجاد
۱۱ تیر ۱۳۹۴امین جان خسته نیاشی، 36 کردستانه یا مشهد؟
یه پسر
۱۱ تیر ۱۳۹۴12 و 42 به ترتیب پلاک مشهد بودن این سری آخر نمی دونم راهنمایی رانندگی 36 رو چی جوری ربطش داد به مشهد خدا می دونه در صورتی که باید 52 یا هر عدد دو رقمی دیگه ای که آخرش 2 داره نمره می شد
( 32 هم مال شهر های اطرافه )
AHMADREZA
۱۲ تیر ۱۳۹۴پلاک اروند nx در اهواز هست
ارمان
۱۱ تیر ۱۳۹۴تو این کلاس بهترین نیست اما جزو خوباست
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴با تشکر از مقاله تون
میخواستم ی نکته بگم ک ب درد مقاله های این مدلی میخوره .
وقتی یه ماشینی رو آزمایش میکنید ک امتحانش رو تو بازار پس داده و چند سال رونده شده باید جنبه های مصرفیش هم در نظرگرفته بشه و مواردی از قبیل استهلاک و خرج هایی ک براش شده، کم آزار یا پر دردسر بودن خودرو و بعضاً قیمت بعضی قطعات مصرفی هم بررسی بشه . این جور مقاله خیلی ب درد کسی میخوره ک میخواد اون خودرو رو بخره.
این ک نظر و تجربه راننده رو گرفتی خیلی مفید بود.
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴رنکینگ این ماشین در گروه خودش هشتم هست و امتیازش سه از پنج
یعنی خیلی آش دهن سوزی نیست و گزینه های بهتری هم هست
http://www.caranddriver.com/lexus/rx
البته دوستان ماشین باز این سایت قطعا نظراتشون معتبر تر از کار اند درایور هست
ولی گفتم نظر این سایت رو هم بیان کنم تا شاید دوستان بتونن اونا رو از اشتباه در بیارن
David
۱۲ تیر ۱۳۹۴سایت های معتبر تری از کار اند درایور هم هست.نمیدونم دلیل اصرارت روی این سایت چیه !
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴مثلا چه سایتی معتبر تره؟
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴تست خیلی خوبی بود و خیلی هم خوب نوشته شده بود.ممنون
نرمی و بی صدایی رو وقتی از کنارت رد میشه رو کاملا میتونی احساس کنی
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴بررسی خوبی بود. به نظرم طراحی خارجی این ماشین از طراحی داخلیش به روز تر، هماهنگ تر و جذاب تره. کسی میدونه قیمت کارکرده این ماشین مثل همین نمونه مورد تست حدودا چقدر درمیاد؟
armin
۱۱ تیر ۱۳۹۴فکر میکنم بدون رنگش ۲۷۰ به بالاس
hamid reza
۱۱ تیر ۱۳۹۴بستگی به کارکرد و مدل و تمیزی ماشین داره. دیگه اگه خیلی داغون باشه و مدلش هم پایین باشه240 تومن میشه قیمتش. به خاطر قیمتای فضایی ماشینای بالای 2500 طیف قیمتی این ماشین خیلی وسیعه
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۴آخه مگه میشه یه ماشین اینقدر خوب و بی نقص باشه؟؟؟مگه داریم مگه میشه؟؟؟
به این جمله خوووووووب دقت کنید…
(وقتی با این رانندگی کنی دیگه نمی تونی ماشینِ سواری برونی)…
من بهتر بیان میکنم…کسی که لکسوس سوار شه دیگه ماشین دیگه ای نمیتونه سوار شه.
شعار خودروسازهارو باید از زبون دارندگانش بپرسید…شما پاتون رو توی لکسوس بزارین دیگه ماشین دیگه ای نمیتونی سوار شین..
تازه فضای پای عقب این ماشین یه دریا جا داره چطور گفته جاش کمه…بیشترین فضای پایی که تابحال دیدمه…
این ماشین رو میشه به خیلی از برند های آلمانی ترجیح داد….همه چی تمومه.
نوید جهرمی
۱۲ تیر ۱۳۹۴لکسس یه خودروی کاملا کاربردی و روزمره و کم دغدغه تولید میکنه. هر چند بی نقص نیست.
اما این حرف ک لکسس سوارشی دیگه نمیتونی ماشین دیگه ای سوارشی رو قبول ندارم. نمونه های فراوانی سراغ دارم ک لکسس داشتن و برند بعدیشون لکسس انتخاب نکردن.
به شخصه از بین لکسس ها بیشتر از همش از همین مدل های آرایکس دوست دارم.
fluid
۱۱ تیر ۱۳۹۴تو ایراان 2013 صفرش حدوده600 میلیونه در صورتی که x3
2015 ;که از لکسوس ار ایکس 2015 هم رتبش تویه کار اند درایو و
خیلی از مجله های معتبر کلیبهتره صفر فولشو حدوده 430 میشه خرید
این است بازار خودرو بی حساب و کتاب ایران و انتخاب های عجیب تره مردومه
ایران که به این بازاره الکی دامن میزنه .
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴یه چی میگیا واسه خودت
اخه کار اند درایور معتبره ؟؟؟
بابا این همه ماشین باز خفن تو این سایت با کلی اطلاعات و تست هزار تا ماشین دارن میگن لکسوس بهتره بعد تو میگی کار اند درایور ؟؟؟؟؟؟
قطعا نظر کسی که رشته تحصیلیش هنر تو دانشگاه …… هست و ماشین زیر پاش پرایدو !!! از کارشناسای کار اند درایور بیشتر میفهمه
نوید جهرمی
۱۲ تیر ۱۳۹۴خداوکیلی اگه کار اند درایو معتبر نیست پس چی معتبره؟
اصلن تاحالا سر ب سایتش زدی دوتا دونه مقالش رو بخونی ببینی چی میگه؟یا ن
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴نگرفتی قضیه رو…
David
۱۲ تیر ۱۳۹۴کوروش یا همون کیارش یا همون فرهاد یا همون حسام یا همون ش ن ! شما خودت چند وقت پیش میگفتی که نباید پراید سوارا رو مسخره کرد حالا خودت خیلی راحت اومدی بهشون توهین میکنی ؟! جالب اینجاست که همه ی آلمانی بازا همینجور […]
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴در عجبم از اون سه نفری که بهت لایک دادن
شما نمیخواد حدی واسه شعور افراد تنظیم کنی
برو خودتو جمع کن
ali
۱۲ تیر ۱۳۹۴آقا رضا شما چه کاره تویوتا هستید که برای این برند حد و حدود تعیین میکنید ؟ آیا وکیل وصی تویوتا هستید ؟ http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-uuv-%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF/
شلبى
۱۱ تیر ۱۳۹۴هیچوقت از این ماشین خوشم نیومد،از سه تا ماشین که وارد ایران شد خوشم نیومد یکى این ماشین،یکى نیسان مورانو و یکى هم بى ام و X3،اول این قضیه حسى بود ولى بعد ها با توجه به مطالبى که ازشون شنیدم مخصوصا راجع ب مورانو دیدم اشتباه نمیکردم
Fsport
۱۱ تیر ۱۳۹۴هرکی لکسوس داشته دیگه سمت برند دیگه ای نرفته…این رو من از خیلی ها شنیدم.
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴بله دقیقا از همون کسایی که بی ام و داشتن همیشه تعمیرگاه بوده بعد فروختن لکسوس خریدن :)
کنتور که نداره، دلفین ها هم پرواز میکنند مارمولک ها هم ماکارونی دوست دارن :)
ادامه بده
amin
۱۷ تیر ۱۳۹۴داداش به شخصه یک سوال ازت داشتم ماشینت چیه ؟؟!!! :)
Ali
۱۳ تیر ۱۳۹۴کسی همچین حرفی نزده شما لکسوستو بفروش یه بنز یا بی ام و بخر بعد نظر بده
سامان از تبریز
۱۱ تیر ۱۳۹۴عالیه
ولی قیمتش تو ایران افتضاح بالا هستش
تو منطقه ازاد ارس قیمتش رو پرسیدم گفتند از 40 تا شروع میشه که خیلی خوبه
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴سامان جان شما هم خوب حال میکنی تو تبریز ها!!
دوست دارم بیام تبریز ببینم اوضاع چطوره
سامان از تبریز
۱۱ تیر ۱۳۹۴داش هر وقت اومدی قبلش یه خبر بده
هر جمعه صبح پیس دایر میباشد
از کامارو و ماستنگ گرفته تا چلنجر و پوش و اینفینیتی میان اونجا
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴خیلی گلی داداش.خیلی دوست دارم موقعیتش پیش بیاد .تا ببینم چی میشه….
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴40 چی؟ میلیون تومن یا هزار دلار؟
سامان از تبریز
۱۱ تیر ۱۳۹۴40 هزار دلار آمریکا
یه پسر
۱۱ تیر ۱۳۹۴,آقای کریمی خیلی ممنون که وقت گذاشتین
در مورد ار ایکس می تونم بگم که طراحی خارجی بی نهایت شیکی داره یعنی نه خیلی فضایی که بعد یه مدت عیب های اصلیش دیده بشه و نه اونقدر ساده و تویوتایی هس که خسته کننده بشه
در مورد قیمت و ارزش خرید هم می تونم بگم که بشخصه اصلا در مورد بالای 100 میلیون تومن فسفر نمی سوزونم و اطلاع کامل و کافی ندارم که آیا نسبت به رقبا ارزش داره یا نه اما اگه بلفرض قصد خرید داشتم تو همچین بودجه ای دنبال یه سدان آلمانی می رفتم :)
یه پسر
۱۱ تیر ۱۳۹۴در ضمن به پلاک ایران 36 ها ایران 12 ها و 42 ها تبریک می گم ؛ پرچممون رفت بالا
hamid reza
۱۱ تیر ۱۳۹۴تا قبل از ممنوعیت وارادات خودروی بالای 2500 سی سی که هنوز قیمت معقولی داشت نسبت به قیمتش یکی از بهترین شاسی بلندای ایران بود. از x3 بهتره چون هم جای بیشتری داره هم خرجش کمتره
میشه گفت این به درد خانواده میخوره اون به درد جوونا. یکی از بهترین امکانات این ماشین سیستم صوتی عالیش هس که تک تک نت هارو واست اجرا میکنه.
شتابش هم نسبت به هیکلش به نظر من جوونای عشق سرعت رو هم راضی نگه میداره
RAYAN
۱۱ تیر ۱۳۹۴اوه! بله! داداش یک لحظه با الکسیس اشتباه گرفتمت…. در ضمن شما که کارشناس ماشینی باید دقیقتر به نقد و بررسی ماشین میپرداختی تا اینکه حرفای مالکش رو تایید کنی،، اصلا مالک این ماشین قبل از این چی داشته؟ اولا اگه آزرا و وراکروز و سانتافه داشته راست گفته….دوما به مالکش بگو این ماشین چه ربطی به سواری داره که گفته((وقتی با این ماشین رانندگی میکنی دیگه نمیتونی ماشین سواری برونی))…سوما این ماشین تو دبی 100میلیون از x3 ارزونتره یعنی وقتی مردم پول خرید bmw ندارن میرن لکسوز میخرن…. نمیخام بگم لکسوز بده ولی اونقدرم خوب نیس که بخای با x4 یا GLK350 یا X3 مقایسش کنی
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴اقا rayan شما خودتو ناراحت نکن
اینجا پر است ماشین باز نماهایی که فک میکنن از کارشناسا و متخصص های ماشین بیشتر میفهمن
حرف شما هم دقیقا درسته
تو رنکینگ کار اند درایور x3 و x4 هردو از این ماشین رتبه بهتری دارند
مهم نظر اوناس خیلی حرص نخور
امین کریمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴عزیز من شما چرا هی این کار اند درایور رو میکشی وسط؟؟؟
اصلا می دونی معیار هر کودوم از سایت های معتبر با هم فرق می کنه؟؟؟!
می دونی معیار های کار اند درایور چیه؟؟
معیار تست کردن خودرو در کار اند درایور خیلی متفاوت از موتور ترند و اتو گاید هست.در کار اند درایور شاخصه هایی که یک ماشین رو برتر می کنه متفاوت از بقیه سایت هاست.در این سایت بیشتر بر روی عملکرد خودرو ها و به اصطلاح performance خودرو ها توجه میشه…به نو اوری و تکنولوژی موتور گیر بکس و …
چند تا از مقاله های ای سه تا سایت رو بخونی دستت میاد که چه چیزی مد نظر هر کدومشون هست…وبعد از اون میبینی که در بیشتر مواقع نتایج این سه سایت معتبر چقدر متفاوته و این هم به خاطر همون شاخصه های هر کدوم فرق میکنه.مثلا در مورد همین بحث ما برو چک کن که نتایج تست موتور ترند با کار اند درایور فرق میکنه.
رهام
۱۲ تیر ۱۳۹۴شما خودت رو ناراحت نکن کورش جان
زندگی همینه
سخت نگیر
شما کارشناسا خودتون رو با ما کارنشناسا اذیت نکنید
امین کریمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴یکی از مهم ترین ویژگی های نوشتن این گونه در مورد خودرو اینه که باید سعی کنی کسی که داره مقالتو می خونه احساس کنه که داره خودش ماشین رو می بینه و باهاش رانندگی میکنه.
من هم در اون لحظه انقدر شوکه شدم که گفتم خب بهتره که با یه هم چین چیزی قدرت ترمز رو بیان کنم.
دوما که شما خیلی مشتاق شناختن مورد مالک خودرو هستی باید بهت بگم که من این جملات رو از خودم سمبل نکردم,چون خیلی از اس یو وی های متفاوت رو در این سگمنت j-seg,ment رو,رونده بودم این حرف رو زدم و فقط به حرف مالک ماشین گوش نکردم.بعدشم خود مالک انقد تو مشهد اشناست که به خواست اون من اسمش رو در مقاله جهت تشکر نیاوردم.از اون ماشینایی که خودت گفتی خیلی بهترش رو داشته و داره پس دلیلی برای پز دادن با ترمز ماشینش نیست عزیز!!
سوما در مورد اون جمله ای که از مالک خودرو نوشتم.فقط خواستم نظرش رو براتون بگم و اینکه همون طور که گفتم حس خودم رو بهتون منتقل کنم.بعدش هم واقعا مالک از ماشینش راضی بود و توجه به اینکه خودش ماشین های خیلی خوبی داره.بنابرین شما جوش نزن چون کسی که داره این ماشینو داره لذتشم می بره.
چهارما انقد تعصب نداشته باشید یعنی چه که نمیشه مقایسشون کرد,بد نیست به خودت زحمت بدی و اون مقاله ی مقایسه x3 وnx رو در همین سایت بخونی تا بفهمی خیلی هم رقیبن.بعدشم rx با x5 مقایسه میشه نه با X3 و glk.
ایشالا اگر وقت شد x4 یکی از دوستانم رو تست میکنم,برای مقاله ی بعدی…
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴امین جان خواهش میکنم پیش خودت فک نکن که با تست یک یا چنتا ماشین شما تبدیل شدی به متخصص و منتقد حرفه ای ماشین
اولا کار اند درایور معتبرترین نشریه اتومبیل هست نه موتورترند که توش آگهی ماشین بیشتره تا نقد و بررسی ماشین
و تو کار اند درایور rx با x3 و glk مقایسه شده
ثانیا رقیب nx بی ام و x1 هست که طبق نظریه کارشناسا باز هم بی ام و سر هست
معیارهاشون فرق میکنه ؟؟ هرجا به ضرر ژاپنی بازا میشه معیارها بد میشه
راست میگی معیار کار اند درایور رنگ ماشین ها و مدل لباس سرپرست تیم طراحی ماشین هست برا همین همیشه لکسوس شکست میخوره وگرنه لکسوس بهترین ماشینه
ثالثا : آرزو بر جوانان عیب نیست :)
امین کریمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴من هیچ موقه نگفتم که متخصص ماشینم…شما از خودت یک چیزی گفتی!
من فقط گفتم که شاخصه های هر سایتی متفاوته و تست های موتور ترند و اتو گاید جامعیت بیشتری داره ولی کار اند درایور ماشینارو با توجه به مذاق رانندگان حرفه ای بررسی میکنه ولی نوشته های دو سایت دیگه به درد مردم عادی که میخوان ماشین بخرن بیشتر می خوره .برای همین به بقیه جوانب ماشین هم توجه میکنند. من همیشه سعی کردم که حرفم الکی نباشه و این حرف هم از یکی از دوستانم که از سه سال پیش در داره در بخش طراحی موتور کارخانه ی جنرال موتورز در دیترویت کار میکنه و دکترای مکانیک هم داره(حسین تمدنی )شنیدم .پس هیچ دلیلی نداره که من از چیز خاصی طرفداری کنم چون از این طرفداری بیهوده به ما هیچ چیز نمیرسه…
دوما به نظر من مقایسه nx با x3 وx4 معقول تره تا x1.
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴خب اقا امین، پس قبول داری که نقدای موتور ترند خیلی عامیانس و نقدای کار اند درایور حرفه ای تره
همین برام کافی بود
مرسی
امین کریمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴منظورت از جمله سومت چیه؟
ارزو بر جوانان عیب نیست.
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۴همینجوری گفتم خودتو ناراحت نکن امین جان
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۱ تیر ۱۳۹۴تا جایی که من میدونم X5 رو با GX مقایسه می کنند و نزدیکتره
RAYAN
۱۱ تیر ۱۳۹۴آقا sajad شتاب x4 تو سایت رسمی بی ام و زده6.4 که قابل مقایسه با شتاب وراکروز که تو سایت رسمی هیوندایی زده 9.6 نیست…تو خوشبینانه ترین حالت وراکروز تو 400 متر 6تا ماشین از x4 عقبه
متین
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام …
طراحی بیرونی تپله و بامزه است !!! … همیشه rx350 جزو علایق من بوده ، هست و خواهد بود ! … همچنین نسل جدیدش … ولی با این حال من این نسلشو بیشتر دوست دارم هنوز که هنوزه جذابه …
روز خوش …
Archi KHAN
۱۱ تیر ۱۳۹۴واقعا یکی از بهترین هاس…
یکی از ماندگارترین و پرفروش ترین های لکسس
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۱ تیر ۱۳۹۴طراحب بیرونش خوبه
ولی داخلش به دلم نمیشینه
و ایضا با این وضع اسف بار بازار ایران اصلا قیمتش عادلانه نیست :-|
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۴85امین کامنتم مبارررررررررککککککم باشهD:D:D:
hisein
۱۲ تیر ۱۳۹۴ما bmw سوار هستیم ،ما به دنبال نهایت لذت ر انندگی هستیم
RAYA
۱۲ تیر ۱۳۹۴مجله ماشین مرداد87 یه مقایسه کرد بین rx اتاق قدیم، x3 اتاق قدیم و مورانو که اون زمان x3 اول شد rx دوم و مورانو سوم… موضوع سر قیمت ماشیناست، x3 قدیم 125 میلیون بود و لکسس rx قدیم 88 میلیون یعنی بیش از 30% اختلاف قیمت که نسبت به قیمت جهانی ماشینا کاملا طبیعی بود!!!! الان که 7 سال ازون موقع گذشته همه چی برعکس شده rx 2013 حدود600 قیمت داره و x3 مدل 2016 تهران داره410 فروش میشه!!آخه چه منطقی پشت این قضیه است؟؟؟ ماشین مدل 3سال پیش باید 200 میلیون از x3 گرونتر باشه؟؟ یه سر به سایت drivearabia.com بزنید به خدا خندتون میگیره
X3 2016 زده 270000درهم
Rx 2015 فول platinum زده 180000درهم!!!!!!!!!
رهگذر
۱۲ تیر ۱۳۹۴کابینش ژاپنی اصیله زشت و خسته کننده .همیشه با کابین ژاپنی ها مشکل داشتم اما تقریبا هیچ تویوتایی ندیدم که کولرش محشر نباشه این هم مال تویوتاست دیگه.
کورش
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام رهگذر جان
اتفاقا یکی از ایراداتی به تویوتا همیشه گرفته میشه کولر ضعیفش هست
ولی این حرف شما رو هم قبول دارم که کولرهای تویوتاهای ایران خوب هست و دلیلش هم اینه که تویوتاهایی که به ایران میاد معمولا سفارش کشورهای حوزه خلیج فارس هست و به همین دلیل کولرهای خوبی دارن
رهگذر
۱۳ تیر ۱۳۹۴علیک سلام شاید از تویوتا هیچی بعید نیست ولی اینایی که من شخصا دیدم کولر خوبی داشتند واقعا خیلی خوب خنک میکردند
رهگذر
۱۲ تیر ۱۳۹۴همیشه چراغ عقب لکسوس رو میبینم حس کیفیت پایین مثل تلق(طلق) بهم دست میده چروک سقفش هم در انتهای سقف خیلی ضایع هست که بر میگرده به فلسفه مونتاژ لکسوس که کلا در مونتاژ شلخته هستند شما هر مدل تویوتا رو خواستی نگاه کن کابین زشت با مونتاژ شلخته تکمیل شده
امین کریمی
۲۳ تیر ۱۳۹۴ینی این کامنتتو باید فرستاد کانسومر ریپورت و جی دی پاور تا متوجه بشن سال ها در انتخاب لکسوس به عنوان یک ماشین با کیفیت اشتباه میکردن و اینکه سال ها از طلق در ماشیناشون استفاده میکردن و اینا نفهمیدن…. .
من خودم طرفدار متعصب لکسوس نیستم ولی تو حتی به خودت زحمت ندادی که به عکسی که از چراغ عقب ماشین گرفتم یه نگاهی بندازی.عکسو دانلود کن و تا هرجا دلت خواست زوم کن تا یک تغییراتی از واژه طلق در ذهنت ایجاد بشه.
اون جام که گفتی مونتاژ شلخته من دیگه حرفی ندارم ولی کلن کامنتت تاریخی هست!!!!!
نمردیم و فهمیدیم با شلخته مونتاژ کردنم میشه جز با کیفیت ترین ها شد به طوری که بیش از یک دهه هیچ کی بهش پی نبره!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۴فداییییییییییییی
داریییییییییییییی
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۴مگه خودروهای بالای 2500سی سی وارد میشن؟
شهاب
۱۳ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلش چنگی به دل نمیزنه . سیستم صوتی خوبی داره
جای پا برای سرنشینان جلو بسیار زیاده که واقعا عالیه
شتابش قابل قبوله . ترمز هاش خیلی خوبن . مصرفش بالاست درکل
رقبای آلمانی رو ترجیح میدم
ALiHidden
۱۴ تیر ۱۳۹۴هر کاری میکنم بازم از داخلش متنفرم:|
اما بیرونش خوبه