لکسس IS F در سال ۲۰۰۷ و به عنوان اولین سدان اسپورت و واقعی این برند که بتواند بامو M3 و نسخههای متنوع AMG از مرسدس C کلاس را به چالش بکشد معرفی شد. در این ویدئو شاهد عملکرد سدان سالخورده لکسس در اتوبانهای آلمان خواهیم بود.
IS F به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با کد 2UR-GSE مجهزی است. این پیشرانه از تکنولوژی سرسیلندر طراحی شده توسط یاماها برای ایجاد حداکثر پرفورمنس سود میبرد. نیروگاه یاد شده خروجی ۴۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۳ نیوتون متری دارد.
تنها گیربکس در دسترس برای خریداران این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بوده است. این گیربکس دارای حالت تعویض دستی در پشت فرمان نیز بوده است.
صدای تولیدی پیشرانه در دورهای پایین عالی و عضلانی بوده و هرچه دور پیشرانه بالاتر میرود صدا تیزتر میشود.
در اولین تست انجام شده به راحتی سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و جیپیاس نشان میدهد این عمل ۵.۰۵ ثانیه زمان میبرد. لکسس ادعا کرده IS F شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیهای دارد.
پس از اشاره به برخی جزئیات همچون صدای اگزوز و چندین بار دور زدن در اتوبان سرانجام نوبت به تست حداکثر سرعت IS F میرسد. این بار شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۵.۱۶ ثانیه ثبت شده و مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۳.۰۶ ثانیه طی میشود. همچنین رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۶.۳۹ ثانیه زمان نیاز دارد. مسافت ۸۰۰ متر نیز در ۲۰.۲۱ ثانیه طی شده است.
در جیپیاس بهطور کوتاه عدد ۲۶۸ کیلومتر در ساعت نقش میبندد هرچند لکسس حداکثر سرعت رسمی IS F را ۲۷۳.۶ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. به نظر میرسد این سدان در صورت وجود فضای بیشتر میتواند به سقف سرعت خود نزدیکتر شود.
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰دور موتورش خیلی کم است روی اعصابه…
صداش هم اصلا جالب نیست …
به نظرم شبیه صدای نیسان z370 است .
کیان
۱۵ تیر ۱۴۰۰منظورتون rpm هست ؟ تا 9000 هست، کمه ؟ خیلی از سوپر اسپرتها 8000 دور هستن، در نظر بگیر سال 2007 هست ماشین بسیار مناسب و خوب.
وجود گیربکس 8 سرعته تو اون سال هم جای تحسین برای لکسوس داره.
ماشین 14 سال پیش ساخته شده 140 هزارتا کار کرده و خیلی راحت شتاب نزدیک به شتاب رسمی و ثبت میکنه، اینجاست ک کیفیت و ماندگاری ژاپنی خودش و نشون میده.
صدای موتور غرش جذابی داره واقعا
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰عزیز من کجاش تا ۹۰۰۰ هست ؟!؟!؟!؟
میشه به من نشون بدی.
تا ۶۵۰۰ بیشتر نیست.
کمی با دقت به همراه عینک ات فیلم را ببین متوجه میشی.
کیان
۱۵ تیر ۱۴۰۰دوستان یه گل ریزونی بکنید برای ایشون عینک مغزی بخریم، از عینک چشم کارشون رد شده !!!
اخه علامه اینکه داره دستی داره دنده میده و رو رد لاین عوض میکنه و تو نمیتونی تشخیص بدی و اومدی اظهار نظر کارشناسانه میکنی هم ؟!
خدایا خودت به دادمون برس
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰منظور ایشون رد لاینه
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰Amirreza
👌🏻👍🏻👌🏻
بهنام
۱۵ تیر ۱۴۰۰بازم نظرات کارشناسانه اقای رستمی 😬
Zakaria
۱۵ تیر ۱۴۰۰این دور برای موتور 8 سیلندر کاملا کافیه. موتورای تنفس طبیعی 4 و 6 سیلندر چون اجزای کمتری دارن راحت تر به دورهای بالا میرسن اما یه موتور 8 سیلندر نمیتونه با حفظ Reliability (قابلیت اطمینان) به این دور برسه. یه مثلث معروف هست به اسم “holy triangle of speed” که سه وجه اون reliability , cost , performance هستن شما نمیتونین هرسه رو کامل باهم داشته باشید. ماشینی مثل لامبورگینی اونتادور با موتور تنفس طبیعی 12 سیلندر میتونه تا 8000RPM دور بگیره اما قید cost رو زده ولی لکسس تا حدی performance رو فدای cost کرده و هردو رو به تعادل رسونده. اگه گراف توان و گشتاور لکسس رو تو نت سرچ کنید، میبینید که تقریبا از دور 5200 شیب نمودار توان صفر میشه و گشتاور هم شروع میکنه به حرکت با شیب منفی، پس عملا نیازی به دور بالاتر نداره.
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰👌🏻
ممد
۱۵ تیر ۱۴۰۰کارشناس بزرگ میدونستی همون داج وایپر ردلاینش چنده؟یا چارجر(کلاسیک)؟یا چلنجر؟
Ali_x76
۱۵ تیر ۱۴۰۰فکر کن ماشین ۴۰۰ اسب بخاری حداکثر سرعتش ۲۷۰ تاست، اون وقت طرف میگه با پرشیا ۲۵۰ تا رفتم.
پراید هایی که ۲۰۰ تا میرن بماند…
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰😂😂😂
امیر
۱۵ تیر ۱۴۰۰من دوستم نمایشگاه ماشین داره نزدیک بندر انزلی رفتم سوار یه is250 شدم. هندلینگ و کیفیت ماشین واقعا خوب بود. الان این رو دیدم یادش افتادم.
این هم شتاب خوبی گرفت. غرش خوبی داره موتورش.
Mad.z.Max
۱۵ تیر ۱۴۰۰خوشبحالت منم خیلی دوست دارم یبار لکسوس آی اس سری اف رو برونم
Mad.z.Max
۱۵ تیر ۱۴۰۰خدایا ماشین ۱۳۸هزارتا کارکردشه، بعد عین هولو ۲۷۰ تا پر میکنه، چقد دوس داشتنیه این ماشین، اگه گیرم بیاد توی کیش میرم اجاره میکنم یکی دو روزم که شده..
تا الان باحالترین ماشینی که روندم، یه چلنجر هشت سیلندر اجاره ای همون توی کیش بوده، و با اینکه ۵-۶ سال میگذره از تجربم، ولی هنوزم وقتی بهش فکر میکنما، لرزه به تنم می افته، بس که هیبت داشت و خشن و در عین حال جذاب بود..
البته یه ضدحال بزرگی که کیش داره، وجود دوربینای کنترل سرعت قدم به قدمشه، که البته من تاحالا دو سه بار نصف شب پلاک ماشینو کمی چسب کاری کردم و با ترس و لرز یذره به ماشین گاز دادم که عقده ای برنگشته باشم :))
سورنا
۱۵ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😍😍
زیزیگولو
۱۵ تیر ۱۴۰۰فقط میتونم بگم رانندگی با هر مدلی از لکسوس همونجوری که انتظار میره نرم و لطیف هستش و کُل سیستم ماشین ساده و روان کار میکنه
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۵ تیر ۱۴۰۰لکسس is مخصوصا تو نسل جدیدش از همه ی رقباش زیبا تره