لکسوس

تست و بررسی لکسوس RX 350 اف اسپورت

کار را با نمای ظاهری خودرو شروع می‌کنیم. خارج خودرو، اشتباهی درباره‌ی چهره‌ی جدید لکسوس وجود ندارد. جلوپنجره‌ی باابهت و خطوط تندوتیز RX شما را در یک دوراهی قرار می‌دهد که با دیدن آن یا عاشقش می‌شوید و یا نسبت به آن احساس تنفر پیدا می‌کنید.

2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
اما یک‌بار که پایتان را داخل خودرو بگذارید، همه‌ی شبهه‌ها پایان می‌یابد. دوست داشتن صندلی‌های راحت، پکیج‌های مناسب و مواد بکار رفته‌ی نرم چندان سخت نیست. این مواد نرم در مناطقی همچون غربیلک فرمان بکار رفته‌اند و حس خوبی ایجاد می‌کنند. حتماً نگاهی به سطح داخلی سقف بیندازید که جزئیات زیبایی را به نمایش می‌گذارد.
2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
چهره‌ی پرخاشگر RX 350 اف اسپورت این حقیقت را پنهان می‌کند که چهارمین نسل این خودرو در زیر کاپوت ملایم و مهربان‌تر است. این خودرو در بخش پیشرانه تغییر قابل‌ملاحظه‌ای را نسبت به مدل اف اسپورت ۲۰۱۳ نشان نمی‌دهد. پیشرانه هنوز هم ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی است اما قدرت آن با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۲۹۵ اسب بخار رسیده است.
2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
مدل ۲۰۱۶ RX 350 در ۶.۸ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به مدل ۲۰۱۳ یک‌دهم ثانیه بهبود را نشان می‌دهد. مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۵.۱ ثانیه و با سرعت ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود (نسبت به مدل ۲۰۱۳ به ترتیب یک‌دهم ثانیه و یک کیلومتر بر ساعت بهبود مشاهده می‌شود). تست فیگور اِیت نیز در زمان ۲۷.۱ ثانیه و با شتاب جانبی متوسط ۰.۶۳ جی انجام می‌شود که این اعداد در مدل ۲۰۱۳ به ترتیب عبارت‌اند از ۲۷.۹ ثانیه و ۰.۵۷ جی. یکی از همکاران کمی تعلل و تأخیر را در RX و در حین انجام این تست تشخیص داد اما انتقال قدرت و تعویض‌های گیربکس ۸ سرعته ی آن را سریع و نرم ارزیابی کرد. مدل ۲۰۱۶ لکسوس RX 2056 کیلوگرم وزن دارد و در فاصله‌ی ۳۷.۵ متری از ۹۶ کیلومتر در ساعت به سکون می‌رسد درحالی‌که برای مدل ۲۰۱۲ با وزن ۲ تنی این فاصله ۱ متر کمتر است.

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-profile-view
در جاده‌های مختلف از راه‌های پردست‌انداز گرفته تا بزرگراه‌های صاف و یکدست، لکسوس RX قادر و توانا بوده و سواری نرمی را ارائه می‌کند.
لکسوس همیشه با سکوت داخل کابین شناخته می‌شود اما نویزهای جاده در مدل حاضر در تست بیش‌ازحد انتظار است و در اطراف ستون A صدای باد شنیده می‌شود.

2016 Lexus RX 350 F Sport
در راه‌های پیچ‌درپیچ کوهستانی، لکسوس کمی سنگین حرکت می‌کند و مقدار شگفت‌آوری از حرکات بدنه را به نمایش می‌گذارد. گیربکس ۸ سرعته نرم و روان است اگرچه که یکی از همکاران اظهار می‌دارد که گیربکس سعی می‌کند تا دنده‌ها را سبک کند و نسبت به معکوس‌ها بی‌میل است. تا زمانی که پیشرانه تحت‌فشار قرار نگیرد سکوتی زیبا بر کابین حکم‌فرما خواهد بود.

2016 Lexus RX 350 F Sport
بزرگ‌ترین ناامیدی سواری سفت و خشک اف اسپورت است که آن جذابیت خاص سیستم تعلیق اسپورت را نشان نمی‌دهد. فرمان خودرو نیز متناسب اما کمی بی‌حس است.

2016 Lexus RX 350 F Sport
کابین هوشمند و معقول RX، این خودرو را در صدر سگمنت قرار می‌دهد.
در داخل کابین RX 350 واقعاً می‌درخشد. صندلی‌های راحت این خودرو یکی از بهترین‌های بازار است و فضای زیادی برای سر، پاها و شانه وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم به جلو می‌لغزند و خم می‌شوند اما با قیمت ۵۹۹۸۵ دلاری، سیستم گرم شونده ندارند.

2016 Lexus RX 350 F Sport
صندلی‌های عقب با فشردن یک دکمه در عقب تقریباً به‌صورت تخت تا می‌شوند اما از ردیف دوم، نیاز به تلاش و کوشش و یک اهرم است. همچنین بازگرداندن صندلی‌ها به حالت اول از طریق ردیف دوم سخت است و همچنین ما مایلیم تا خروجی ۱۲۰ ولت و پورت‌های USB عقب را ببینیم.
چرم و لایه‌های نرم بکار رفته در درب خودرو به‌صورت فوق‌العاده‌ای نرم هستند و دائماً یادآوری می‌کنند که شما یک خودروی لوکس را خریده‌اید. درب‌های خودرو احساس خوبی دارند اما همیشه با یک فشار ساده بسته نمی‌شوند.

لکسوس فضاسازی‌های زیادی را داخل کابین انجام داده است. فضاهای هوشمندانه‌ی زیادی در کابین وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌ی فنجان با قابلیت تنظیم عمق، مکانی برای قرار دادن نقشه‌ها و یک جای مخفی اما با دسترسی آسان برای نگهداری گوشی‌های کوچک، کارت و… اشاره کرد. متأسفانه آیفون ۶ در این مکان قرار نمی‌گیرد! ما طرفدار سیستم ناوبری نیستیم، سیستمی که با جوی استیک خاص خود ناامیدکننده به نظر می‌رسد.
چندساعتی را داخل کابین RX 2016 بگذرانید و فهمیدن آن سخت نیست که چرا این خودرو پرفروش‌ترین مدل لکسوس بوده و یکی از برترین‌های این سگمنت می‌باشد. اگر شما چهره‌ی جدید لکسوس را دوست ندارید، به یاد داشته باشید که بهترین نما می‌تواند از پشت فرمان باشد.

مشخصات لکسوس RX 350 اف اسپورت ۲۰۱۶

قیمت پایه: ۵۰۰۷۵ دلار
قیمت در هنگام تست: ۵۹۹۸۵ دلار
مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،۵ سرنشینه،۴ درب شاسی‌بلند
پیشرانه: ۳.۵ لیتری/۲۹۵ اسب بخار قدرت/۳۶۲ نیوتن متر گشتاور/۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ
وزن خالص: ۲۰۵۶ کیلوگرم (۵۷/۴۳% تقسیم وزن جلو/عقب)
طول/عرض/ارتفاع: ۴.۸۸/۱.۸۹/۱.۷۱
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۶.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر: ۱۵.۱ ثانیه با سرعت ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۷۹ جی (متوسط)
مصرف سوخت EPA: 12.3/9/10.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    نسل قبلی هنوزم که هنوزه پرفروش ترین شاسی بلند میان سایز در امریکاست
    این یکی دیگه می ترکونه
    کیفیت از سرو روش میباره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (827 ديدگاه)

      ماشین فوقلاده عالیی هستش اما 59 هزار دلار
      میشه با 58هزار تا یه آئودی Q7 پرمیوم پلاس مدل 2017 خرید که دیگه مشخصه خیلی خیلی از این بهتره

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. ZIPPO

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (248 ديدگاه)

    ممنون و سپاس از نویسنده محترم
    قیمت 60 هزار دلار در خارج ایران یعنی تقریبا معادل 204 میلیوت تومان !!!!!!!!!!!!!

    واقعا قیمت گذاری ماشین توی کشور ما برای حمایت بی چون و چرا از دو خودروساز ( بخونید مونتاژ کار خودرو های چینی ) واقعا خون ادمو به جوش میاره

    اونقت اینجا برداشتن هاوال چینی اوردن قیمت گذاشته 200 میلیون یا با این پول میشه خودرو های بسیار معمولی و ارزون قیمت جاهای دیگه دنیا رو سوار شد مثل کمری یا سوناتا یا ……

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. maha

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    دستشون درد نکنه که این علامت نایکو برداشتن. متاسفم که نمیتونیم تو خیابونامون ببینیمش.

  4. بهنام طیبی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    وای خدا خیلی هلو

  5. walid

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نمای ظاهریش زیادی شلوغه. لکسوس جان انقد تند نرو

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. سينا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    من طراحی بدنه لکسوز رو پویا تَر از بنز و بی ام و میدونم

  7. حسین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    .مدل 2016 لکسوس RX 2056 کیلوگرم وزن دارد و …
    این جمله متن ناقص نیست؟
    دقیقا چقدر وزن داره؟
    اون وقت نفرات قبلی که کامنت گذاشتن اصلا متن رو می‌خونند یا ***

    1. Mohammadreza

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      ظاهرا که شما ناقص خوندید مگرنه در آخر تمامی مشخصات نوشته شده از جمله:
      وزن خالص: 2056 کیلوگرم (57/43% تقسیم وزن جلو/عقب)
      اما از قرار معلوم شما متن رو نخوندید و ***

      1. حسین

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        من منظورم اون جمله بود که کسی نفهمیده بود غلطه!
        درضمن اگه به پاسخ های بی‌ربطی که در اکثر صفحات در زیر کامنت اول گذاشته شده دقت کنید، ***

  8. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ماکه فقط باید افسوس بخوریم و حرص!
    کلا ایران جهنم ماشین بازها تو کل دنیاست?

    1. بهنام طیبی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عجب اسم کامنت سختی داری. خودت میتونی تلفظ کنی؟؟؟؟؟؟

      1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (137 ديدگاه)

        سلام
        واسه من مشکلی نداره خوندنش چون به رشتم مربوطه ولی شما همون ( مایکو ) بگید کافیه!

  9. احسان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    درسته nx و rx کلاسشون فرق میکنه،ولی طراحی داخلی، و خارجی rx رو دوست دارم

  10. احمد باقری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا این نمای جلوش پر از ابهته.

  11. Siavash

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ***
    شتاب این ماشین تو. خود سایت ۷.۹اعلام شده اما این دوست عزیز ۶.۸زده

    1. شاهین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4691 ديدگاه)

      شما که به خودت زحمت نمیدی به منبع گفته شده مراجعه کنی و ببینی که شتاب رو زده 6.8 ثانیه.
      اونی که کارخونه اعلام میکنی وحی منزل نیست که همه قبولش داشته باشن.
      شما هم سعی کن روی ادبیاتت کار کنی دوست عزیز.
      ارادت

      1. Siavash

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (185 ديدگاه)

        خوش تیپ با ادب فکر کنم تو. قرن ۲۱همه بلد. باشن برن توی اینترنت
        یعنی من فرق سایت اصلی کارخونه رو با یه سایت دیگه تشخیص نمیدم؟
        شما چند. ساله با خودرو سرکارداری؟؟
        منبع رو ولش کن شما منظورت اینه که سایت خود. لکسس دروغ میگه بعد موتور ترند. راست میگه؟؟؟
        واقعا متاسفم

  12. Mahmood

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این خودرو از هر نظر فوق العادست و واقعا این فروش بالا و این محبوبیت مستحقش هست ولی خب بنده از لکسوس NX بیشتر خوشم میاد.

  13. Danial

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    خوب کاری کرد اون علامت “نایک” “NIKE” رو برد داخل چراغ… به هر حال من لکسوس رو دوست دارم هنوزم تو کف داشتن یدونه IS300C هستم ♥

  14. Hessam lexus

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عاشقشم به خصوص عاشق مدل ٢٠١٢

  15. فقط بریتانیا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    ژاپن می خواد طراحی هاشو به روز کنه ولی اونقدر طراحی رو بهم می ریزه که اصالت خودرو رو کاملا نابود می کنه واقعا بدون تعصب می گم طراحیش افتضاحه

  16. اسماعیل

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پلاک جلوش رو کجا بچسبونیم که رخش خراب نشه ؟؟؟

  17. سجاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. با توجه به اینکه لکسوس و تویوتا کم استهلاک ترین خودرو های حال جهانند بنظر بنده جدی ترین رقیب بی ام دبلیو x4 در ایران خواهد بود و با توجه به وضع جاده های ایران خرج نگهداری x4 سر به فلک می کشه پس میشه گفت بهترین و لوکس ترین انتخاب برای یک ایرانی هست که می خواد یه شاسی بلند 400_500 میلیونی سوار بشه در ضمن من فکر می کنم در کیفیت هم چیزی از x4 کم نداره و حتی در بعضی موارد بهترم هست.

  18. بنز،بی ام و،لکسس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط بریتانیا… پاسخ: تونگران ژاپن نباش که به قول خودت طراحیهاشو به روز کنه ولی نمیتونه ..نگران نباش ژاپن اگه ژاپنه بلده چطور طراحی کنه که خودشو به سطح یک جهان برسونه… فراموش نکن که ژاپنه… تو و من وامثال ما ایرانیا باید نگران ایرانمون باشیم که سال به سال بجای اندکی پیشرفت هی پسرفت میکنه و یه مشت لگن به ملتش میندازه.. طراحیشم فوق العاده زیبا و به روز و مدرنه… تو الان چه لگنی زیرپاته که اینو افتضاح میدونی… ما کجا و جهان وژاپن کجا..***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا