پس از افشای یک تصویر از نمای جلویی نسل جدید لکسس ES و همینطور انتشار یک تیزر، حالا اولین تصویر رسمی و کامل از این سدان لوکس ژاپنی منتشر شده است. نسل کنونی ES از لحاظ طراحی ظاهری چندان با دیگر محصولات لکسس همخوانی ندارد چراکه استایل ملایمتر و محافظهکارانهتری نسبت به دیگر برادرانش دارد و شاید حتی به همین دلیل است که فروش خوبی دارد. درهرحال اما نسل جدید این ماشین با خطوط شارپ، جلوپنجرهٔ تهاجمیتر و نسبتهای بهتر، طراحی تیزتری دارد که به نظر میرسد از نسل جدید سدان پرچمدار LS الهام گرفته باشد.
همچنین همانطور که در تیزرهای رسمی مشخص است، چراغهای جلوی ES جدید طراحی تیز و جالبی دارند درحالیکه در بین آنها جلوپنجرهٔ دوکیشکل لکسس با خطوط عمودی قرار گرفته است. این جلوپنجره در مدلهای اسپرت به رنگ مشکی خواهد بود. همچنین احتمال ارائهٔ نسخهٔ F-Sport هم برای این خودرو وجود دارد. از دیگر ویژگیهای برجستهٔ ظاهری نسل جدید ES نیز میتوان به تریم کرومی در اطراف پنجرههای جانبی و خط کمر خودرو که تا ستون C کشیده شده و چراغهای افقی عقب اشاره کرد.
اما معرفی نسل جدید ES احتمالاً آغازگر ایجاد تغییراتی در سبد محصولات لکسس خواهد بود چراکه خریداران در حال حرکت به سمت کراساوورها هستند و فروش سدانها رو به کاهش است. این در حالی است که هماکنون دو سدان متوسط در سبد محصولات لکسس وجود دارد که شامل ES و GS میشود؛ اما متأسفانه مدل دیفرانسیل جلوی ES در فروش از مدل دیفرانسیل عقب و اسپرتتر GS پیشی گرفته است. درنتیجه، شایعاتی نشان دادهاند که لکسس قصد دارد مدل GS را کنار گذاشته و بنابراین ES به تنها سدان متوسط این شرکت تبدیل میشود.
همانطور که قبلاً هم گفته شده، نسل جدید ES روی پلتفرم جدید تویوتا بنام TNGA ساخته شده که در طیف گستردهای از محصولات تویوتا، از C-HR و پریوس گرفته تا کمری آوالون بکار رفته است. استفاده از این پلتفرم در ساخت ES جدید اما به معنای اشتراکات زیادی با نسل جدید تویوتا آوالون و فاصلهٔ محوری یکسان با آن است که این امر موجب افزایش فضای داخلی عقب و بهبود کیفیت سواری و ایمنی خواهد بود. انتظار میرود نسل جدید ES همچنان از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی استفاده کند که البته قدرت آن به حدود ۳۰۰ اسب بخار افزایش خواهد داشت.
برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک نسل قبلی میشود. نیروی پیشرانه در ES جدید همچنان به چرخهای جلو منتقل میشود اما با توجه به حذف مدل دیفرانسیل عقب GS، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهصورت سفارشی برای ES ارائه خواهد شد تا طرفداران خودروهای دیفرانسیل عقب را راضی کند. لکسس همچنین برای طرفداران خودروهای هیبریدی نیز قوای محرکهای هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ بنزینی چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی را هم برای ES جدید ارائه خواهد کرد. نسل جدید لکسس ES رسماً در نمایشگاه پکن که در تاریخ ۲۵ آوریل کار خود را آغاز میکند رونمایی خواهد شد.
Bilbo
۳۰ فروردین ۱۳۹۷برای من نسبت به خیلی دیگه از طراحی های هجومی لکسس، ظاهر گیرا و دلنشین تری داره.
اما تو چه کلاسی هست این ماشین؟ من حقیقتا تو کلاس بندی ماشین های خیلی وارد نیستم، فقط تا حدی آلمانی ها رو بلدم وگرنه تو بحث ژاپن و کره و آمریکا کاملا بی اطلاعم.
محمدرضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۷فکر کنم سدان سایز متوسط لوکس
هم سطح با Bmw series 5 و بنز E class
فرامرز
۳۰ فروردین ۱۳۹۷همونطور که تو متن گفته ای اس و جی اس سدان های متوسط لکسس هستن که جی اس دیگه تولید نمیشه. تا جایی که اطلاع دارم ای اس در ابتدا سدان کامپکت و رقیب سری 3 و سی کلاس بود ولی بعد به کلاس بزرگتر اومد و با سری 5 و ای کلاس رقابت میکنه
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷به نظرم حتی از Ls هم خوشگل تره.
واقعا دمش گرم.
امیرمحمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷دوستان فرق کلاس بندی GS و ESچیه؟؟ هرکدوم برای رقابت با چه خودروهایی هستند؟
محمدرضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۷جی اس رو با سری ۶ بی ام و cls بنز مقایسه میکنن ولی es رو با سری ۵ وe class بنز.es دیفرانسیل جلو هست و gs دیفرانسیل عقب
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷افتخارات و جایزه های تویوتا در سال 2017
1-تویوتا پرفروش ترین خودروهایی هیبرید دنیا
۲-لکسوس رتبه اول مورداعتمادترین برند دنیا از نظر موسسه JDPOWER
۳-تویوتا رتبه دوم مورداعتمادترین برند دنیا از نظر موسسه JDPOWER.
۴-تویوتا برای (سومین) سال پیاپی به عنوان (شگفت انگیزترین شرکت خودرویی جهان) از نظر کمپانی FURTUNE.
۵-لکسوس LC برنده جایزه product design of the year در نمایشگاه ژنو با وجود رقبایی چون (بوگاتی شیرون-لندروور دیسکاوری،ولوو v90 و…).
۶-لکسوس پرفروش ترین خودرو هیبریدی دنیا در میان برند های لوکس در سال 2017.
۷-لکسوس رتبه اول (شاخص رضایت مشتری) در بین تمامی برند های لوکس از نظر موسسه JDPOWER.
۸-تویوتا عنوان (سبزترین خودرو سال) برای (دومین سال پیاپی) به انتخاب WORLD CAR AWARDS.
۹-لکسوس برنده ۲ جایزه BEST OVERAL BRAND وMOST TRUSTED BRAND از موسسه Kelley Blue Book.
۱۰-تویوتا برای (سومین سال پیاپی) به عنوان (برترین برند خودروسازی در ثبت اختراعات و نواوری با ثبت 1/540 اختراع در سال 2017.
۱۱-تویوتا با ارزش ترین برند خودرویی جهان از نظر موسسه MILLWARD BROWN.
۱۲-لکسوس برای (ششمین سال پیاپی) موفق به دریافت بالاترین امتیاز (1932) از موسسه AUTO INDEX از کشور نروژ شد.
۱۳-برند لکسوس عنوان (کم نقص ترین خطوط تولیدی دنیا) از نظر موسسه JDPOWER.
۱۴-لکسوس عنوان (بهترین برند سال انگلستان) از نظر مجله AUTO EXPRESS.
۱۵-لکسوس به عنوان ((با ارزشترین برند لوکس) در بخش (SUV-CROSS OVER) و بخش خودروهای هیبرید از نظر موسسه VINCENTRIC.
۱۶-تویوتا RAV4 به عنوان (مورداعتمادترین خودرو سال انگلستان) از نظر مجله و سایت AUTO EXPRESS.
۱۷-لکسوس تنها برند لوکس با بیشترین نماینده (RX-NX-RC-ES)در کسب بالاترین رتبه ایمنی +TOP PICK SAFETY از موسسه IIHS.
۱۸-تویوتا (پرفروش ترین و محبوب ترین برند خودرویی سال 2017) در 58 کشور جهان.
۱۹-تویوتا برنده جایزه DEALER SATISFACTION INDEX 2017 از موسسه ACSI.
۲۰-لکسوس برنده جایزه BEST CAR DEALERS 2017 با کسب نمره 90.66 از موسسه AUTO EXPRESS.
۲۱-لکسوس (رتبه اول) شاخص (بیشترین رضایت مندی مشتریان) در آمریکا از نظر موسسه ACSI.
۲۲-تویوتا C-HR به عنوان (خودرو سال 2017) از نظر موسسه PARKERS.
۲۳-تویوتا با عنوان (با ارزشترین برند خودرویی جهان) از نظر موسسه INTERBRAND.
۲۴-تویوتا RAV4 به عنوان (مورداعتمادترین خودرو) از نظر مجله و سایت AUTO EXPRESS.
۲۵-تویوتا به عنوان (یکی از ده شرکت برتر جهان) در ضمینه (تغییر جهان…!!!) از نظر موسسه FURTUNE.
حامد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷تویوتا بهترین یا هیچ?
maximus_450SEL 6.9
۳۰ فروردین ۱۳۹۷به شعار بنز رحم کنید دیگه !
از این یکی اسکی نرید !
#صرفا_جهت_فان !
حامد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷منم شوخی کردم? جدی نگیرید رفقا
maximus 518
۳۰ فروردین ۱۳۹۷❤
حله رفیق
شوخی کردم
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷26_لکسوس CT عنوان (مورد اعتمادترین خودرو سال) از نظر مجله و سایت AUTO EXPRESS.
۲۷-سیستم ایمنی تویوتا با نام (TSS) برنده جایزه (SAFETY BEST 2017) به عنوان (بهترین سیستم ایمنی) از نظر داوران AUTO BEST.
۲۸-تویوتا عنوان (مورداعتمادترین برند خودرویی جهان) از نظر موسسه CONSUMER REPORTS.
۲۹-لکسوس به عنوان (مورداعتمادترین برند سال 2017) از نظر سایت WHAT CAR.
۳۰-تویوتا برای (سومین سال پیاپی) عنوان (شرکت برگزیده سال 2017) از نظر موسسه (NMSDC).
۳۱-لکسس LC برنده جایزه (بهترین خودرو لوکس)از نظر مخاطبین سایت AUTOGUID.
۳۲-تویوتا کمری عنوان ۳ کاندید برتر (خودرو سال آمریکا شمالی).
۳۳-تویوتا و لکسس با برای (سومین سال پیاپی) با بیشترین سگمنت خودرویی در کسب بالاترین رتبه ایمنی +TOP PICK SAFETY از موسسه IIHS.
۳۴-لکسوس CT عنوان (موراعتمادترین برند سال 2017) از نظر سایت CAR BUYER.
۳۵-لکسوس LC به عنوان (لوکس ترین خودرو سال 2017) از نظر سات خودرویی AUTO123 با وجود رقبایی چون (پورشه پانامرا و بی ام و سری ۵).
۳۶-تویوتا تنها شرکت خودروساز دنیا در لیست موسسه GLASSDOOR به عنوان (بهترین شرکت خودرویی سال از نظر ایجاد اشتغال در سال 2017).
۳۷-تویوتا عنوان (سبزترین خودروساز جهان) و کسب رتبه 16 از 500 از نظر مجله معتبر NEWSWEEK در میان تمامی برند های سبز دنیا .
۳۸-تویوتا MIRAI برنده جایزه (بهترین تکنولوژی سال 2017) از نظر سایت BUSSINSS GREEN TECHNOLOGY.
۳۹-پیشرانه تویوتا کمری عنوان (یکی از ده پیشرانه برتر سال 2017) از موسسه WARDS AUTO.
۴۰-لکسوس برای (دومین سال پیاپی) عنوان (بهترین خدمات پس از فروش سال 2017) در کشور استرالیا .
۴۱-لکسوس LC برنده جایزه (EMOTIONAL AWARD) در مراسم انتخاب (بهترین خودرو سال ژاپن 2017).
۴۲-لکسوس دومین برند خودرویی در موتور جستجوگر گوگل به عنوان (بیشترین کلمه سرچ شده در دنیای اینترنت).
۴۳-تویوتا PRIUS PLUG-IN HYBRID برنده جایزه (بهترین نوآوری سال 2017) در مراسم انتخابی (بهترین خودرو سال ژاپن در سال 2017).
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷دوستان این لیست شامل 63عنوانه که به علت طولانی بودن ادامش در انتظار تاییده
maximus_450SEL 6.9
۳۰ فروردین ۱۳۹۷به به !!
عجب رنگ و لعابی
و عجب عشوه و نازی !!!
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷تویوتا (دومین برند پیشتاز) با بیشترین هزینه سرمایه گزاری در خصوص (تحقیق و توسعه خودروهای برقی در جهان).
Farid Golshani, [۱۰.۰۳.۱۸ ۱۹:۳۹_۴۵- لکسوس برای (سومین سال پیاپی) عنوان (رتبه اول خدمات مشتری سال 2017) از نظر موسسه JDPOWER.
۴۶-لکسوس LC عنوان (بهترین کوپه سال 2017) از نظر سایت MOTOR.ES با وجود رقبایی چون (پورشه 718 و مرسدس E).
۴۷-تویوتا (رتبه اول) (مورداعتمادترین برند کشور ژاپن) از نظر موسسه JDPOWER.
۴۸-لکسوس LC عنوان (بهترین خودرو کوپه سال 2017 در کشور انگلستان).
۴۹-تویوتا CROLLA عنوان (پرفروش ترین خودرو جهان در سال 2017) با فروش 1/014/096 دستگاه.
50_تویوتا RAV4 عنوان (پرفروش ترین شاسی بلند جهان در سال 2017) با فروش 676/057 دستگاه.
۵۱-تویوتا CAMRY عنوان پرفروش ترین خودرو MIDSIZE آمریکا برای (۱۳ امین سال پیاپی) با فروش 387/081 دستگاه.
۵۲-تویوتا (پرفروش ترین برند خودرویی جهان) با فروش 8/713/030 دستگاه.
۵۳-تویوتا HILUX برای دومین سال پیاپی عنوان (پرفروش ترین خودرو سال کشور استرالیا در سال 2017).
۵۴-لکسوس LC برنده جایزه EYES ON DESIGN AWARDS به عنوان (بهترین طراحی داخلی) در نمایشگاه دیترویت.
۵۵-تویوتا و لکسوس با بیشترین نماینده در جدول (شاخص کیفیت صندلی ها در ۹۰ روز) از نظر موسسه JDPOWER.
۵۶-تویوتا عنوان (کم آلاینده ترین برند) در قاره اروپا بر اساس نتایج موسسه JATO انگلستان.
۵۷-لکسوس عنوان دومین برند مورداعتماد دنیا از نظر موسسه CONSUMER REPORTS.
۵۸-تویوتا PRIUS PRIME عنوان (پرفروش ترین خودرو پلاگین هیبرید دنیا) از نظر سایت JATO.
۵۹-تویوتا PRIUS عنوان (پرفروش ترین خودرو هیبرید دنیا) از نظر سایت JATO.
۶۰-لکسوس برای (۶ امین سال پیاپی) در (بزرگترین نظر سنجی خودرویی) موفق به کسب بالاترین امتیاز 932 از موسسه AUTO INDEX 2017.
۶۱-تویوتا (رتبه دوم) شاخص (بیشترین رضایت مندی مشتریان) در آمریکا از نظر موسسه ACSI
۶۲-لکسوس برنده جایزه DEALER SATISFACTION INDEX 2017 از موسسه ACSI
۶۳-لکسوس (رتبه دوم) (مورداعتمادترین برند کشور ژاپن) از نظر موسسه JDPOWER
Reza
۳۰ فروردین ۱۳۹۷این افتخارات تویوتا رو رو حتی کانال ایرتویا هم گذاشته . ولی پدال متاسفانه نه. :|
رامتین
۳۰ فروردین ۱۳۹۷چرا خبری از نسل جدید IS نمیشه؟ آیا نسخه کروک IS کلا از بین رفت؟؟؟
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷خیر از بین نرفته
.احتمال تولید دوباره نسخه کروک is خیلی زیاده .
مخلص✋
Mohamad
۳۰ فروردین ۱۳۹۷پدال جان این کوه افتخارات تویوتا و لکسس در طی سال گذشته که ali.m زحمتشو کشیده و گذاشته رو لااقل 4 تاشو پوشش میدادید که دلمون خوش باشه به بی طرفی سایت!!!!
شاید مایل باشید که توازن و تعادل بین مخاطبین برقرار کنید اما دیگه تا این حد فیلتر اخبار و افتخارات یک برند یکم بی عدالتی نیست؟!
شما خبر آتش گرفتن فراری در مسابقه را ترجمه میکنید اما قهرمانی تویوتا کرولا در همون مسابقات رو از کنارش رد میشید!!!!!
نمیدونم جوایز تویوتا و لکسس بیش از اندازه زیاده که از حوصله یک سایت تخصصی خارجه یا همون تعادلی که بالا اشاره کردم اینجا حاکمه… نمیدونم
Mohammadreza
۳۰ فروردین ۱۳۹۷حالا فقط کافیه کوچیک ترین خبری راجبه BMW منتشر بشه تا بلافاصله عزیزان پدال زحمت پوشش و ترجمش رو انجام بدن
#ali.m#
۳۰ فروردین ۱۳۹۷مخلصم .
البته شاید سهوا بوده .
به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
عیبی نداره در عوض همشو یکجا کپی کردم که دیگه واسه دوستان نویسنده زحمتی نباشه .
البته خب حقم دارن ،مشالله یکی دوتا هم نیست این افتخارات ک بخوان همشو پوشش بدن .???
maximus 518
۳۰ فروردین ۱۳۹۷به BMW چی کار داری عزیزم؟!
Mohammadreza
۳۰ فروردین ۱۳۹۷پسر گل کسی با بی ام و مشکلی نداره
من نمیگم مطلب راجبه بی ام و نذارن فقط نصف اونقدی که رو بی ام و حساس ان و مطالبش رو پوشش میدن به تویوتا و لکسس و … هم توجه کنن
درست نیست که چون نویسنده اصلی پدال برند مورد علاقش بی ام دبلیو هست کوچیک ترین اخبار مربوط به این برند پوشش داده بشه اما مطالبی به این مهمی در رابطه با بقیه برند ها نادیده گرفته بشن
هرچند به قول علی جان صلاح مملکت خویش خسروان دانند
maximus
۳۰ فروردین ۱۳۹۷اخبار BMW کم هم هست … شما به همین کم هم اعتراض داری!!!
مگه روزی چند خبر از BMW کار میشه!؟
اگر همین امروز رو نگاه کنی فقط 1 خبر از BMW کار شده … در حالی که 2 مقاله در مورد تویوتا و لکسوس گذاشته شده
دیروز یک خبر از تست BMW بود یک خبر هم از سیستم های ارتباطی لکسوس !!!
روز قبل ترش رو هم بگم؟
اگر در این سایت به لکسوس بیشتر از BMW پرداخته نشه ، قطعا کمتر نمیشه.
خواهشا با این اعتراض های الکی و بی مورد این حداقل لذت خوندن اخبار BMW رو از بقیه نگیرید
ممنون
Omid622
۳۰ فروردین ۱۳۹۷دیگه به جای رسیدیم که اکثر سدان ها برای شرکت سازنده توجیه اقتصادی نداره
دیگه فروش سدانها بدجور سراشیبی به خودش گرفته
Mohammadreza
۳۰ فروردین ۱۳۹۷امید وارم لکسوس مدل gs رو به عنوان ES f sport بفروش برسونه
اینطوری GS حذف نمیشه و فقط اسمش عوض میشه
و فک میکنم لکسوس هم همین برنامه رو در سر داره
مهران
۳۰ فروردین ۱۳۹۷Bilbo جان این ماشین داخل کلاس سدان های متوسط لوکس قرار میگیره که از مهم ترین رقباش میشه به بی ام و سری 5 ؛ مرسدس ای کلاس ؛ آکورا rlx ؛ اعودی a6 ؛ کادیلاک cts و ….. اشاره کرد
بهزاد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷دوستان گرامی این خودرو در کلاس سدان لوکس اقتصادی هست و در کلاس مرسدسE کلاس و سری 5 و… قرار نمیگیره و از رقباش میشه از نیسان ماکسیما و کیا کادنزا و… نام برد.
قیمت این خودرو تقریبا در کلاسش از مابقی کمی بیشتره اما سایرین اگر با فول آپشن حضور داشته باشند اختلاف قیمت کمتری خواهند داشت.
امیرحسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۷احسنت… من حوصله نداشتم اون بالا توضیح بدم. ای اس رقیب سری ۵ و ای کلاس نیست… رقیب آکورا و بیوک و لینکلن و ماکسیما و کادنزا و آزرا است…درضمن وضعیت بازار خودرو وارداتی خیلییییی داغونه! افتضاح شده دیگه… هیچ توجیه اقتصادی هم نداره وضعیت فعلی
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۳۹۷ES در همه جای دنیا با سری ۵ بی ام و و بنز E مقایسه میشه
یه سرچ کوچیک در اینترنت داشته باشید ، کاملاً متوجه میشید.
الان وضعِ کلاس سدان جوری شده که باید از همه نظر بهترین باشه که خریدار را از شاسی بلند به سدان سوق بده.
ببینید کمری جدید سنت شکنی کرده و بینظیرتر از قبل شده.
ES لوکس بود ولی حالا لوووکسسسی شده برا خودش.
بی ام و سری ۵ از خوبی حرفی برای گفتن نمیزاره.
بنز E کلاس سرآمد کلاس خودشه.
و
.
.
.
این وسط فقط و فقط خریدار سود میکنه و بهترین خودرو را تصاحب میکنه.
حسرت نبود ES به بقیه حسرتام در ایران اضافه شد.
آرمان
۳۱ فروردین ۱۳۹۷و باز هم لکسوس می تازد من تو فلسفه طراحی این خودرو ها موندم اخه تا چقدر زیبایی دیوونش میشه ادم؛وقتی یه لکسوس تو خیابون میبینم همینجوری چند دقیقه وای میسم نگاش میکنم عالیه عالی
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۷از لحاظ زیبایی و طراحی حرفی برای گفتن باقی نمی ذاره اما امیدوارم حالا که میخواد جای مدل GS رو هم بگیره از لحاظ ابعاد و فضای بار هم بزرگتر بشه.نکته ی مهم تر هم مدل F-Sport این ماشین هست که باید ببینیم به خوبی GS-F خواهد شد یا نه…
مهران
۳۱ فروردین ۱۳۹۷امیر حسین و بهزاد جان خود پدال داخل دوئل هاش این ماشین رو داخل کلاس سدان های متوسط لوکس اوورده که این کلاس ؛ سگمنت D اروپا هست اگه اشتباه نکنم
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۷من که خوشم اومد