لکسس چند وقتی است که در حال کار بر روی توسعهٔ نسل جدید سدان میان سایز ES خود است. پیشازاین با توجه به تصاویر جاسوسی میدانستیم که نسل جدید این ماشین طراحی بسیار تیز و زاویهداری دارد حال اما تصویری از نمای جلویی ES جدید افشا شده که نشان میدهد لکسس برخی از ویژگیهای طراحی LS را در پیکرهٔ سدان میان سایز خود تزریق کرده است. قرار است نسل جدید ES بهزودی در نمایشگاه پکن امسال که در تاریخ ۲۵ آوریل برگزار میشود رسماً رونمایی گردد اما تا آن زمان بهتر است با نگاه به این تصویر نهچندان کامل، تا حدودی از طراحی این سدان لوکس ژاپنی باخبر شویم.
درحالیکه چراغهای جلو و جلوپنجرهٔ ES جدید از سدان بزرگتر LS الهام گرفته است اما طراحی ES در این قسمت بهطور کامل با برادر بزرگتر تطابق ندارد زیرا مثلاً دیلایتها در LS تقریباً بیرون از چراغهای اصلی قرار دارند درحالیکه در ES بخش بیشتری از دیلایتها درون چراغها جاسازی شدهاند. همچنین کل چراغهای جلوی ES کمی بزرگتر از LS به نظر میرسند و این امر موجب تمایز بیشتر از دو سدان لوکس از یکدیگر شده است. از سوی دیگر اما طراحی جلوپنجره تقریباً یکسان به نظر میرسد بهجز اینکه در ES لبههای بالایی جلوپنجره به سمت کاپوت کشیده شدهاند. همچنین الگوی داخلی جلوپنجرهٔ ES نیز کمی محافظهکارانهتر است.
نسل جدید لکسس ES روی پلتفرم جدید تویوتا بنام TNGA ساخته شده یعنی همان پلتفرمی که پیشازاین در نسل جدید مدلهای تویوتا کمری و آوالون هم مورداستفاده قرار گرفته است. این موضوع باید موجب شود که ES جدید جادارتر و ایمنتر از نسل کنونی گردد. در بخش پیشرانهها نیز مدل پایه که ES350 نام دارد، میتواند از موتور ۳.۵ لیتری V6 تویوتا کمری استفاده کند که ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است که موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر ES350 کنونی ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد. برای کسانی که بیشتر بر مصرف سوخت تمرکز دارند نیز نسخهٔ جدید مدل هیبریدی ES300h در راه است.
مانند نسل جدید آوالون، لکسس ES جدید هم بهاحتمالزیاد به سیستمهای ایمنی پیشرفته و کمکرانندهٔ تویوتا مثل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری از خروج از خط با قابلیت چرخش فرمان، هشدار ترافیک عقب و… مجهز باشد. نسل جدید لکسس ES احتمالاً از اواخر امسال در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و باید با رقبایی چون مرسدس بنز E کلاس، بامو سری ۵، آئودی A6، ولوو S90، جگوار XF، جنسیس G80، اینفینیتی Q70، کادیلاک CTS و آکورا RLX به رقابت بپردازد.
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷طراحی بسیار خوبی داره قدرت موتور خوبی هم داره
لکسوس باید زودتر این ماشین رو معرفی کنه تا با وجود رقبای تازهواردتری مثل اینفینیتی و جنسیس و اکورا و ولوو سهمش در بازار به خاطر نیفته
ای اس همیشه یکی از دوستداشتنی ترین و خوشساخت ترین سدان های بازار بوده
T.H.M
۲۵ فروردین ۱۳۹۷داداش خیلی ریز و هوشمندانه ضربه میزنی! میای مثلا با تعریفت یه سری ها رو گول بزنی بعد لا به لاش هوشمندانه یه چیزی میپرونی. اگه میخواستی بگی لکسس فقط رقیب اینایی که نام بردی هستش و رقیب آلمانی ها یعنی e class و سری 5 و آئودی A6 نیستش، باید بگم سخت در اشتباهی. چون لکسس ES پرفروش ترین ماشین در کلاس خودش در آمریکا هستش. تنها رقیب نزدیکش از لحاظ فروش مرسدس E class هستش که اونم آمار فروششو مجموعا با مرسدس CLS حساب میکنن و با این حال باز ES از مجموع هردوی اونا بیشتر میفروشه. بی ام و هم بیش از 20 درصد فروش کمتر نسبت به ES و آئودی A6 هم حتی از یک سوم فروش ES هم کمتر فروخته. پس بی زحمت یه کامنت دیگه هم بزار و اسم این سه تا هم داخل اون اسمایی که گفتی بزار. اتفاقا رقیب اصلیش همین سه تا هستن نه اونایی که نام بردی. البته از لحاظ فروش گفتم دیگه. چون خودتم گفتی سهم در بازار. بقیه جنبه ها رو کاری ندارم و اختلاف نظر هست.
منبع آمار: goodcarbadcar
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷گفتم رقبای تازه وارد تر !
نگفتم رقبا …. وگرنه بتز و کادیلاک و جگوار و خیلیای دیگه رو میشد گفت
خیالت راحت باشه که تمام کاربران پدال هم که علیه یک ماشین کامنت بذارن فروشش رو یک دونه نمیتونن کم کنن ، واسه همین دو سال قبل پراید رکورد فروش در دنیا رو شکست !!!
حالا شما بیا از صب تا شب تو پدال در مورد پراید روشنگری کن !
T.H.M
۲۵ فروردین ۱۳۹۷اگه اشتباه نکنم بی ام و سری 5 همین 2017 نسل جدیدش اومد. الان این کهنه وارد میشه؟!! اینفینیتی q70 اگه اشتباه نکنم سال 2014 این نسل آخرش اومد. الان کدوم تازه واردترن؟ مرسدس E class هم جدیدتره.
بعدشم من که گفتم ضربه زدن، برای کمتر شدن فروش نگفتم که. به قول خودت ما چی کاره هستیم که حالا با یه کامنت در ایران بخوایم فروش یه ماشینو تغییر بدیم!!! من منظورم ضربه زدن و تخریب کردن در نگاه خود بچه های پدال و سایر مردم ایرانی هستش که شاید به این سایت سر بزنن. من منظورم حرص طرفداران یه برند رو درآوردن هستش. اگه اینطوره پس هرکی هرچی دلش خواست به یه ماشین بگه بعد بگیم اشکال نداره بگو، حرفت که تاثیری نداره تو فروش!!! اونوقت بذار یکی به ماشین مورد علاقه شما چیزی بگه ببینیم کی اول میاد اعتراض میکنه.
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷شما هم هر چی دوست داری بگو هر ضربه و تکنیک و فنی رو که میخوای رو هر خودروسازی پیاده کن !
تو کل فضای مجازی یه سایت هست که توش 2 کلام میشه حرف زد و نظر داد اینجا هم باید جواب پس بدیم
ته پیازیم یا سر پیاز ؟
ول کنید بابا
مجتبی
۲۵ فروردین ۱۳۹۷دقیقا خیلی ریز اومد تیکشو انداخت.دیروز میگفت به خودروهای اسیایی علاقه ندارم بعد میگه کره از ژاپن بهتره الانم همچین کامنتی میزاره اخه با چه دلیلی جنسیس پلاستیکی رو رقیب با کیفیت ترین برند لوکس جهان میدونی!!
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷آهنی را که موریانه بخورد
نتوان برد ازو به صیقل زنگ
با سیه دل چه سود گفتن وعظ
نرود میخ آهنین در سنگ
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷T. H. M و مجتبى عزىز
نکته جالب اونکه اىن جناب که من خىلى خوب مىشناسمش با اسم و عکس اواتار ىه ماشىن امرىکاى داره نظرات گوهر بار مىده
هدفش هم خراب کردن رابطه ى خوب و دو ستانه بچه هاى امرىکاى باز با ژاپن باز پدال هستش
T.H.M
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ما سیه دل، ما سنگ، شما سفید دل، شما گل. سیه دل و سنگ، اونیه که ذره ای ارزش واسه هموطن خودش قائل نیست و فقط به خاطر یه بحث ماشین، سعی میکنه حرص هموطن خودشو تو وطنی که هممون اعصابمون خورده که به هیچی نمیتونیم برسیم، در میاره. یه کلام ما سه چهار روز پیش گفتیم تکنولوژی ماشینای ژاپنی بالاست و تکنولوژِی مختص ماشینای آلمانی نیس و هرچی گفتیم حقیقت بود، از جمله استهلاک بالاتر بعضی آلمانی ها نسبت به ژاپنی ها و آمریکایی ها که مطلب پدال و خیلی از مردمی که تجربه دارن هم تاییدش میکنن، از جمله تقلب و حقه ی فولکس واگن که همه دیگه میدونن چه کثافت کاری بوده، بعد شما برمیگردی میگی هزار سال دیگه تجربه رانندگی ژاپنی ها مثل لکسس و آکورا به اروپایی ها و آمریکایی ها نمیرسه که هیچ اساس و مدرکی وجود نداره بابت این حرف مزخرفی که نمیدونم چه ربطی به موضوع کم استهلاکا داشت اصن. گفتیم خودت چی سوار شدی، یه دونه از اون ماشینایی که گفتی توشون لکسس و آکوار نبود، اسم کرولا اوردی داشتی کرولا رو با بی ام و سری 5 مقایسه میکردی!!! گفتی فیلم ها و نقد و بررسی ها اینو میگن، گفتیم ما هم نقد و بررسی و فیلم دیدیم و مثال های مختلفی از ماشینایی ژاپنی زدم که چه لذت رانندگی بالایی دارن که تو همین فیلم ها و نقد و بررسی ها بهشون اشاره شده. بعد گفتید چرا از ماشینایی آلمانی بد میگی. بعد خودمو کشتم ببینم کجا حرفی علیه ماشینای آلمانی زدم که غیر واقعیت بوده باشه، هیچی پیدا نکردم. از این ور شما و دوستان شما هرچی دلتون میخواد میگید به ماشینای ژاپنی. معلومه کی سیه دل و سنگ هستش!
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷مجتبى جان
اىن افراد به احتمال زىاد از سرخوردگى اجتماعى رنج مىبرن که با دعوا انداختن بىن گروهاى مختلف تو هر زمىنه اى و تماشا کردن بحث و جدل اونها ارامش بگىرن
تو پدال هم از اىن افراد هست مثل رضا ال پى. ىاشار اسدى و………
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷T. H. M
تو پست جان سخت ترىن ها اىن کاربره گفت سواره خىلى ماشىنها از جمله impala مدل 74 شده
مىخوام ازش بپرسم اگه راست مىگه دنده 1 و دنده سنگىن impala مدل 74 کجا و تو چه حالتى قرار مىگىره؟؟؟؟
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷اسم و آواتارم ماشین امریکائیه چون با عشق کاپریس و کادیلاک سویل بزرگ شدم
خیلی احمقه اون کسی که واسه 4 تا ماشین یک عده انسان رو دوست خودش میکنه یک عده رو دشمنش !!!! واسه ماشین !!!!
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷خودتى
تو هر کسى رو گول بزنى من رو نمىتونى
راستى گفتى پشت فرمون impala 74 نشستى
دنده 1 و دنده سنگىنش تو چه حالى و کجا قرار مىگىره؟؟؟؟؟؟
اگه واقعا طرفدار ماشىن امرىکاى هستى راحت باىد جواب بدى
در ضمن محل قرار گىرى ترمز دستى اىمپالا 74 رو هم بگو کجاست
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷راستى دوستان
بازم اىن کاربره daytona داره به پست هاى مخالف خودش رگبارى دىس لاىک مىده و به پست هاى خودش لاىک و فکر مىکنه همه مثل خودش درگىره اىن چىزها هستن
مىدونىد که کاره کى بود اىن کار؟؟؟
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷راستى
تو که طرفداره ماشىن امرىکاى هستى
بگو ببىنم
شماره کد موتور Chevy impala 74 که سوار شدى تو محفظه موتورش کجاست و چند رقمه
هر امرىکاى بازى اىن رو مىدونه
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷اگه به همه ی این سوالاتت جواب بدم چهار تا سوال هم ازت بکنم بپرسم که نتونی جواب بدی و بهت ثابت کنم از 11 سالگی پشت ماشین آمریکایی نشستم … بعدش چی میشه؟
(Ali (Chevy nova
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ببىن
من رو نمىخواد امتحان کنى
همىن الان هم که مىدونم اىنترنت رو شخم زدى تا جواب سؤالات من رو دربىارى بازم نتونستى پىدا کنى
خودت رو خسته نکن
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷عجب جوکی هستی ها
هنوز جوابتو ندادم میگه از تو اینترنت پیدا کردی !!!
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷تو بگو واسه تعویض لاستیک کادیلاک سویل چند تا پیچ رو باید باز کنی؟
Fk
۲۵ فروردین ۱۳۹۷اقا راجب لکسوس کلا حرف نزنید !!!!!!
مگه نمیدونید این اقا از سهمامدارن بزرگ لکسوس ی طرفدار (متعصب واژه کوچیکی برای تعریف کردن حس ایشون ب لکسوسه )
کلا راجب این ماشین حرف نزنید
چه خوب چ بد ایشون تاب شنیدن نداره !!!!!!!
Hamid...Audi
۲۵ فروردین ۱۳۹۷باشه داداش
شما سهامدار ارشد تویوتا هستی و کل خاندان محترم به ترتیب سهامداران ارشد نیسان، هوندا، مزدا و سوبارو هستن.
تنها بازار دنیا هم بازار آمریکاس و بقیه دنیا خرسوار هستن.
هرکسی هم ماشین آلمانی دوست داره از ماشین بقیه کشور ها حالش بهم میخوره.
***نمیفهمم اینهمه حرص زدن واسه ژاپنی ها چه معنی ای داره. من به عنوان یه دوست دار آئودی عاشق ماشینای هوندا، تویوتا، لکسس، سوبارو،پورشه، ولوو، بنز، لندروور، مینی،فورد و کادیلاک هم هستم ولی شما یه جوری برخورد میکنی انگار یه ژاپن خودرو سازه و بقیه صرفا لگن بزک دوزک شده درست میکنن.
T.H.M
۲۵ فروردین ۱۳۹۷کی گفت بقیه لگن سازن. چرا حرف تو دهن آدم میذاری. تو کل این 500 تا کامنت من اگه تونستی کامنتی پیدا کنی که اثری از تخریب و بدگویی الکی از هر خودروسازی بوده، همین الان سایت رو ترک میکنم و دیگه کامنت نمیذارم. اگه هم پیدا نکردی دیگه ***
همونطور که بقیه از خودروسازای یه کشور بیشتر از بقیه خوششون میاد، منم از ماشینای ژاپنی بیشتر خوشم میاد. این به این معناست که بقیه تو نظرم لگن هستن؟! منطقتون صفره صفر. چه طور آلمانی بازا مثل شما طرفدار ماشینای آلمانی هستین و به به و چه چه میکنید، مشکلی نداره، به من که میرسه مشکل دار میشه؟ اتفاقا آلمانی بازا که از همه بدترن. تا میتونن ماشینای آمریکایی و ژاپنی رو له و تخریب و مسخره کردن. چرا اخلاف و صفات بد خودتون رو به دیگران نسبت میدید؟ من هم ماشین ژاپنی خوشم میاد، هم آلمانی، هم آمریکایی هم … . ولی خوب ماشین ژاپنی رو بیشتر دوست دارم. به شما ربطی داره؟ مشکلی داره؟ گناه کردم؟ هروقت تخریب کردم بقیه رو و حرف بی اساس زدم بیا گیر بده. مثل شماها نیستم که توهین و تخریب کنم بعد یکی جوابمو میده رگ گردنم بزنه بیرون، بگم ***. دوست دارم توهین و تخریب کنم. شما اینطور هستید. اون دفعه شما میگی کسی که تکنولوژی بخواد میره سمت ماشینای آلمانی. منم مثال زدم که ماشینای ژاپنی هم از لحاظ تکنولوژی خیلی سطح بالا هستن و تو زمینه هایی که مثال زدم، برتر از آلمانی ها هستن. گفتم آلمانی ها لگنن؟؟؟؟ گفتم اونا تکنولوژِ ندارن؟ کجای این حرف من اشتباه یا تخریب بوده؟ اینکه میگم فولکس متقلب بوده، دروغه؟ اینکه میگم استهلاک بعضی آلمانی ها بیشتر از ژاپنی هاست، دروغه؟ بابا اینو که دیگه همه آدمای دنیا میدونن. این کجاش تخریبه. بارها از ماشینای اروپایی و آلمانی تو کامنت هام تعریف کردم، نمیبینی؟ ولی امثال شما چی؟ دماغ باد کرده و فلان و شورشو درآورده و اسباب بازی و مزخرف و … رو نسبت ندادید به لکسس و بقیه ژاپنی ها؟ نمیدونم چرا ژاپنی باز بودن مشکله تو این سایت. آخه مرد مومن به خودتون نگاه کنید که تحمل یه طرفداری از ماشین ژاپنی و .. رو ندارید و فقط آلمانی باز بودن بدون مشکله از نظر شما. بازم میگم. همین الان برو تو کل کامنت های من بگرد، اگه اثری از لگن و تخریب و فلان دیدی، بگو. اگه هم ندیدی ***
T.H.M
۲۵ فروردین ۱۳۹۷آلمانی بازا تحویل بگیرن. اینم از ادب و شعور بعضیاتون. پدال آزاد بذاره، بدترین ناسزاها رو هم میگید. واقعا نمیفهمم. من کجا توهین به یه ماشین آلمانی کردم یا بد گفتم که حالا باید فحش بشنوم. خدا به داد دور و بریاتون برسه که تو زندگی چی میکشن از دستتون.
مجید سبزواری
۲۵ فروردین ۱۳۹۷منم از شباهت بنز و برلیانس انتقاد کردم چنان واکنشی بهم نشون دادن که حس تنفر بهشون دارم
فرهاد
۲۵ فروردین ۱۳۹۷T. H. M حرف دوستان این نیست که تو به ماشینای آلمانی بد گفتی یا فلان فقط اینکه حالا یکی از دوستان تو کامنتش به خاطر اینکه مثلا نامی از رقبای آلمانی نیاورده آسمون به زمین نیومده که شما به ایشون تهمت میزنی
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷چنان واکنشی بهم نشون دادن که حس تنفر بهشون دارم…
سوال
مهم
اینجاست
که …
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
…
کی اهمیت میده؟!!!
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷THM جان
شما یک مورد بیار که من کوچکترین بی احترامی به شما کرده باشم
100 باز ماشین های ژاپنی تعریف کردم چون حقشون بوده …
من عادت دارم حرف دلم رو میزنم … برای خوشامد یا خدای نکرده ناراحت کردن کسی هرگز یک کلمه نگفتم
هیچ هدف دیگه ای هم غیر از حضور در این سایت ندارم
اسم من همین دیتونا 1969 هست اگر کامنتام اذیتت میکنه که امیدوارم اینطور نباشه ؛ خب میتونی نخونیشون
اگر هم خیلی اذیت میشی دیسلایک بده و رد شو ..ِ. مثکه خیلی ها هنوز کاربرد لایک و دیسلایک رو بلد نیستن
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷علاقت به ماشین های ژاپنی محترمه و اصلا به من ربطی نداره اما شما و دوست متعصب دیگت واسه یک کلام که من گفتم رقبای ” جدیدتر” لکسوس اینفینتی و اکورا و جنسیس و ولوو هستن اینقدر بحث درست کردید !!!!! و باعث توهین به خودتون و بقیه ی دوستان شدید
دیگه هم لطفا منو قاطی این بازی هاتون نکنید
مجید سبزواری
۲۵ فروردین ۱۳۹۷همین که جواب کانتمو دادی خودش بزرگترین اهمیته دانای سایت
Hamid...Audi
۲۶ فروردین ۱۳۹۷T.H.M:
جوابت رو تو همون پست دادم.
چیزی که من و خیلی تو کامنتا اذیت میکنه تعصب الکیه.و از کامنتی شما به شدت این برداشت میشه.مطمئنا خیلی از بچه های سایت هم اذیت میشن.
فلسفه ذهنی من و اکثر بچه های سایت اینه که ماشینی که خوبه رو باید دوست داشت و اینو ژاپنی بازای گل سایت من جمله sinaی عزیز میتونن تایید کنن ولی تعصب اصولا باعث اعصاب خوردی و کلکل بی مورد میشه.
Reza
۲۵ فروردین ۱۳۹۷لکسس آدمو مست میکنه با این طراحی هاش
محمدرضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۷یکی از کامل ترین خودروهای بازار هستش.من مدل ۲۰۰۸ شو دارم واقعا بی نظیره این ماشین
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۳۹۷از بهترینهاست در کلاس لاکچری خودش
نرم . باکیفیت . کم اصطحلاک
Hamid.Hellcat
۲۵ فروردین ۱۳۹۷طراحیش خیلی خوب شده فقط من از جلو پنجره بزرگش که سپر ماشین و دو قسمت کرده خوشم نمیاد. هم زیبا نیست هم ایمنیش کمه. مثلا ماشین جلویی بخاد از پارک دربیاد و دنده عقب بیاد بزنه به جلوی ماشین. باید جارو خاک انداز ورداری تیکه های جلو پنجره رو از کف خیابون جمع کنی.
sina
۲۵ فروردین ۱۳۹۷امیدوارم نسخه دیفرانسیل عقب و اف رو هم به این ماشین اضافه کنه تا خلا GS رو پر کنه که قرار حذف شه
بابک
۲۵ فروردین ۱۳۹۷عکس العمل یک “جپونی باز” به طراحی های شبیه هم کلاس های مختلف بنز و بی ام و:
اونا دیگه طراحی بلد نیستن، خیلی تکراری شده، نمیشه تشخیص داد، ابهتشون رو از دست دادن
عکس العمل یک “جپونی باز” به طراحی های یکسان لکسوس:
این طراحای های یکسان نشان از پختگی در طراحی هست و نماد اصالت لکسوس :)))))
مانی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷داداش قبول کن لکزز خیلی بهتر از بنزه
سال دیگه هم قراره بهتر از رلزرویس بشه
سال بعدش هم واسه مسابقات قراره بره مریخ
cls
۲۶ فروردین ۱۳۹۷خودرو های ژاپنی از نظر طراحی عقب تر از المانی ها هستن اینو دیگه همه میدونن