برند لوکس تویوتا یعنی لکسس تولید مدل LC را در خط تولید جدید در موتوماچی ژاپن آغاز کرده است. این تأسیسات تولید قبلاً برای ساخت خودرو اسطورهای LFA استفاده میشده است.
خودروهای ساخت این کارخانه به بازار اروپا راه خواهند یافت و تیمی از متخصصان انتخاب شده و کارآزموده کار تولید این خودرو را به عهده دارند. لکسس میگوید هر متخصص این کارخانه متوسط زمان ۲۰ دقیقهای برای انجام وظایف خود دارد.
هر بخش بدنه زیر چراغهای LED بازبینی وسیعی شده و البته خط تولید جدید شرکت محلی برای بازرسی صدا خفه کن اگزوز دارد. این مکان توسط پانلهای شیشههای ضخیمتری احاطه شده بنابراین کارکنان لکسس میتوانند حتی کمترین ناهنجاری در صدای تولیدی را تشخیص دهند.
و از آنجایی که لکسس LC در خانهی اسبق سوپرکار LFA مونتاژ میشود، علیرغم تفاوتهای فراوان، LC از برخی تکنولوژیهایی که برای سوپرکار مشهور کمپانی توسعه یافته بود سود میبرد. از جملهی این تکنولوژیها میتوان به قالبریزی انتقالی رزین برای تولید مادهی CFRP اشاره کرد. این سیستم نقشی مهم در کاهش وزن خودرو ایفا میکند.
لکسس LC که به دو صورت ۸ سیلندر و هیبریدی در دسترس است از ماه آگوست در نمایندگیهای اروپای این برند حاضر خواهد بود. بهای این خودرو در بریتانیا از ۷۶۵۹۵ پوند (۹۹۷۸۵ دلار) آغاز میشود.
مجید امیر زنوو …… آقای هزار اسم جالبه تو خبر موستانگ میای میگی تو بحثو شروع کردی درست ولی اینو کسی به من بگه که خودش استاد اینکار نباشه باز من هرچی باشم مثل شما از ترسم با هزارتا اسم نمیام جو سایتو بهم بزنم البته جو >>سایتها<< پس اول خودتو درست کن بعد بیا به من چیزی بگو….(البته امیدی ندارم) راستی اینم بگم که منتظر دیسلایک های زیادی هستم از طرف امیر مجید زنوو ……..
. چی بگم راستش دوست عزیز …. شما میای فورد ماستنگ رو با پراید مقایسه میکنی ، در حالی که فورد ماستنگ جزو پرفروش ترین ماشین های اسپورت تاریخه و پراید …. . انتقاد با تحقیر فرق میکنه. تفاوتشون رو خوب بفهم و درک کن میتونستم بگم ( LFA ( فرضا ) دو هزار نمیارزید و بدردنخور ترین ماشین تاریخ بود) یا خدای نکرده بهش توهین کنم و بگم ( با 380000 دلار شتابش در حد پراید بود ) . این اسمش میشد تحقیر که کار تازه وارد ها و بچه مدرسه ای هاست. ما از این کارا بلد نیستیم. خودم هم LFA رو خیلی دوست دارم.
من هیچ وقت جو سایت رو به هم نزدم ، چون هیچ دلیلی برای این کار ندارم ، نه وقت و نه حوصلش در اختیارم نیست . قوانین محکمی برای خودم دارم و یکیش اینه که هیچ وقت شروع کننده ی بحث ها نیستم. هیچ وقت. یکی مثل شما یا کسی که هدفش خراب کردن جو سایته میاد و یک حرف زشت و تحفیر کننده ای به ماشین های امریکایی میزنه ، خودش غیبش میزنه ، Ali Chevy Nova و 10 نفر دیگه میان یک هفته به ماشین های آلمانی توهین میکنن و در موردشون داستان سرایی میکنن که همین ماشینی که اسم و عکس پروفایل شماست ( BMW ) پراستهلاکه و فلان و فلان. اونوقت من و چند نفر دیگه که دلمون به حال فضای علمی این سایت میسوزه باید جوابشون رو بدیم و علاوه بر حروم کردن وقتمون ، دوستامون رو هم از دست بدیم. واسه اینکه یک نفر اومده یه حرف بیجا زده.
.
کسی که دیسلایک میگیره باید برگرده ببینه چی گفته که دیسلایک گرفته. حق من فقط 1 دیسلایکه که این دفعه همون یکی رو هم به شما ندادم. شاید دیسلایک نگیری بیشتر روی حرفام فکر کنی.
قشنگ داری توجیه میکنی دیگه مثل همیشه من چی گفتم شم چی جواب دادی من میگم کسی که خودش خدای بهم ریختن جو سایت نباید به دیگران بگه (باز خوبه من به شخصی توهین نکردم مثل ونوم اف ۵ که تو محاسبه جریمه دیزل گیت گیج شده بود بعد اون کابر هزار اسمه جوابشو داد چه جورم داد?….) اون بحث موستانگم علی خودش میدونه چرا شروع کردم چون چند دفه تو خبرا بی ام و یا آلمانیا حرفای بی ربط میزدبه بی ام و….
. با قیمت LFA در اون سال ها میشد لامبورگینی اونتادور یا فراری 599 GTB خرید ،
ماشینی رو میگن جلوتر از زمان که تا چندین سال حریفی براش نیاد، مثل مکلارن اف وان یا ویرون.
LFA در همون زمان که معرفی شد بیشتر به خاطر قیمت بسیار بالا و صدای زیباش مشهور شد. یکمی هم هندلینگش و این که از لکسوس بعید بود اینقدر پیشرفت داشته باشه. LFA در مقیاس لکسوس ، بله ، جلوتر از زمان بود ، اما در مقایسه با ماشین هایی حتی با نصف قیمت خودش هیچ حرف ” مهمی ” برای گفتن در بحث پرفورمنس نداشت.
قرار نیس همه ماشینا برا رکورد پیست یا درگ ساخته بشن بعضی ماشینا ساخته میشن تا بتونن رونده بشن و از روندنشون لذت برده بشه برعکس خیلی از سوپر اسپرتا چیزی ک LFA رو خاص میکنه پرستیژشه . ک نمیشه روی کاغذ نشون داد فقط میشه گفت حرف نداره
LFA در زمان خودش یک اسطوره بود و شاید خودروهای کمی بودن در آن زمان که خنده بر لب جاری میکردند. شاسی بی نظیر صدای عالی موتور فوق العاده سرحال هندلینک عالی و همه ی اینها ماحصل چندین سال توسعه بود تا خودرویی ناب تولید بشه در حالی که برخی از خودروهای امروز 6 ماه یا چند ماه بیشتر براب توسعه زمان نمیبرن یا اونقدر قدرت دارن که فاکتور ترس بر هیجان و لذت غلبه میکنه. LFA بی نظیر بود
. علت زمان زیادی که لکسوس برای ساخت LFA گذاشت این بود که جزو اولین تجاربش بود و میخواست از الف شروع کنه. این فرق میکنه با شرکتی مثل مکلارن یا پورشه که 50 ساله غیر از ماشین اسپورت چیزی نمیسازن.
LFA تمام مواردش و تک تک اجزا و قطعاتش منحصر به فرد بود. به معنی بهتر هیچ یک قطعات این خودرو در خودروی دیگری استفاده نشده و همین کار باعث میشه کار طراحی زمان بیشتری ببره. این نوع توسعه فقط مختص خودروهای به اصطلاح سوپر اسپرت هست مثل لافراری یا 918 که چندین سال طول میکشه تا به تولید برسه و در کل میشه یک خودروی خاص و ناب. بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی این شرایط را ندارن و اشتراکات زیادی با سایر مدلهای اون کارخانه دارند یا ممکنه حتی از پلت فرم مشترک استفاده کنند که باعث میشه اون خودرو در آینده ارزش کلکسیونی پیدا نکنه. شاسی توسط یک شرکتی در فلان کشور ساخته میشه و موتور از یک جای دیگر میاد و گیربکس آماده از گرازیانو یا zf و تعلیق بیل اشتاین و هالدکس و اگزوز هم از لیتوانی و صندلی ریکارو و در آخر زحمت طراحی بدنه و داشبورد به عهده شرکت میمونه که اونهم گاهی برون سپاری میشه. LFA تجربه ی لکسوس نبود بلکه حاصل ده دوازده سال تلاش برای ساختش بود تا خریدارانش با روندنش این اسطوره را تجربه کنند. البته جرمی در مورد این ماشین گفت بهترین خودروی اسپرت در تمام دوران و شما این جمله را یادت نیومد بگی و اون چیزی را گفتی که به تفسیر خودت نزدیک بود.
شما اگر کامنت منو میخوندی اینقدر بحث نداشتیم ، البتهد من خوشحال میشم بدون مشاجره و بی ادبی از هر طرفی با شما یا هر کس دیگه بحث کنم. واسه همین اومدم پدال.
من گفتم ” از لحاظ پرفورمنس ” . در مورد صدا و خاص بودنش حرف نزدم. کاری که شما میکنی و پرفورمنس رو به ارزش کلکسیونی و انحصاری بودن قطعات ربط میدی اسمش هست ” سفسطه کردن “.
شما اگر درک درستی از مفهوم واژه ی پرفورمنس داشته باشی به خوبی درک میکنی صرف 12 سال برای ساخت یک خودرو یا صندلی که در ماشین دیگه ای استفاده نشده نمیتونه معیاری برای پرفورمنس یک خودرو باشه.
پرفورمنس رو با عدد و رقم میسنجن. نه با اسم کارخونه ی اگزورزساز و یا با طراحی داشبورد.
LFA در آخر سال 2010 معرفی شد حدود 400/000 دلار قیمت داشت. 0 تا 100 در 3.7 ثانیه و 400 متر در 11.6 ثانیه با سرعت 198 کیلومتر بر ساعت این یعنی بخشی از پرفورمنس یک خودرو سال 2015 دوج چلنجر هلکت با 50/000 دلار قیمت ، 0 تا صدش 3.6 ثانیه بود و 400 متر رو 11.2 ثانیه با 202 کیلومتر بر ساعت طی می کرد.
البته همینطور که قبلا گفتم LFA در پیست نسبتا خوب عمل می کرد. اما ابدا ” خیلی جلوتر از زمان خودش” نبود. برای مثال در مقایسه با همین هلکتِ 50/000 دلاری ، رکورد نسخه ی اصلیش در نوربرگ رینگ فقط 12 ثانیه بهتر بود. در حالی که همون زمان 13 ثانیه از رکورد اونتادور معمولی ( LP700 ) کند تر بود.
قضیه شما همان به خواب زدگی و صدای توپ هست و در هر کامنت و هر مقاله هر جور عشقت بکشه تفسیر میکنی و نه تنها بنده بلکه احتمالا بسیاری از دوستان دیگر متوجه نمیشن شما دنبال چی هستی. عزیز دل برادر بنده پروسه طولانی ساخت را مطرح کردم شما اومدی همینطوری گفتی چون تجربه نداشت میخواست فلان و بهمان کنه باز ما گفتیم همه ی قطعات این خودرو منحصر به فرد هست اومدی میگی سفسطه میکنی و میگی پرفورمنس! آی کیو اگه بحث پرفورمنس داشتم که زیر اون کامنت شما دنبال یک دهم ثانیه و نوربرگ رینگ و… بودم. LFA در 2010 پرفورمنسش جزو بهترینها بود و شما داری با 7 سال بعدش میسنجی! LFA مدت هاست فروخته شده رفته و همه ی مجلات از اون به عنوان یکی از بهترین خودروهای تاریخ یاد میکنند اونوقت شما هنوز دنبال قاتل بروسلی میگردی.
#ali.m#
۶ خرداد ۱۳۹۶رنگ سفیدش با روح و روان ادم بازی میکنه .واقعا بهترین طراحی سال رو داره.
sina
۶ خرداد ۱۳۹۶نه که LC خوب نباشه ها ولی خب LFA خعلیی از زمان خودش جلوتر بود!
لامبورگینی
۶ خرداد ۱۳۹۶.
LFA نسبت به زمان خودش جلو نبود ، بلکه نسبت به لکسوس خیلی جلو بود.
هیچ کس از لکسوس انتظار ماشینی مثل LFA رو نداشت
وگرنه LFA در مقایسه با رقیبانش ویژگی خاص و خیره کننده ای نداشت.
جرمی کلارکسون میگفت خود لکسوس نتونسته LFA رو درک کنه و روحش رو اسیر کنه
BMW
۶ خرداد ۱۳۹۶مجید امیر زنوو …… آقای هزار اسم جالبه تو خبر موستانگ میای میگی تو بحثو شروع کردی درست ولی اینو کسی به من بگه که خودش استاد اینکار نباشه باز من هرچی باشم مثل شما از ترسم با هزارتا اسم نمیام جو سایتو بهم بزنم البته جو >>سایتها<< پس اول خودتو درست کن بعد بیا به من چیزی بگو….(البته امیدی ندارم)
راستی اینم بگم که منتظر دیسلایک های زیادی هستم از طرف امیر مجید زنوو ……..
amir
۶ خرداد ۱۳۹۶.
چی بگم راستش دوست عزیز ….
شما میای فورد ماستنگ رو با پراید مقایسه میکنی ، در حالی که فورد ماستنگ جزو پرفروش ترین ماشین های اسپورت تاریخه و پراید …. .
انتقاد با تحقیر فرق میکنه. تفاوتشون رو خوب بفهم و درک کن
میتونستم بگم ( LFA ( فرضا ) دو هزار نمیارزید و بدردنخور ترین ماشین تاریخ بود) یا خدای نکرده بهش توهین کنم و بگم ( با 380000 دلار شتابش در حد پراید بود ) . این اسمش میشد تحقیر که کار تازه وارد ها و بچه مدرسه ای هاست. ما از این کارا بلد نیستیم. خودم هم LFA رو خیلی دوست دارم.
من هیچ وقت جو سایت رو به هم نزدم ، چون هیچ دلیلی برای این کار ندارم ، نه وقت و نه حوصلش در اختیارم نیست . قوانین محکمی برای خودم دارم و یکیش اینه که هیچ وقت شروع کننده ی بحث ها نیستم. هیچ وقت. یکی مثل شما یا کسی که هدفش خراب کردن جو سایته میاد و یک حرف زشت و تحفیر کننده ای به ماشین های امریکایی میزنه ، خودش غیبش میزنه ، Ali Chevy Nova و 10 نفر دیگه میان یک هفته به ماشین های آلمانی توهین میکنن و در موردشون داستان سرایی میکنن که همین ماشینی که اسم و عکس پروفایل شماست ( BMW ) پراستهلاکه و فلان و فلان. اونوقت من و چند نفر دیگه که دلمون به حال فضای علمی این سایت میسوزه باید جوابشون رو بدیم و علاوه بر حروم کردن وقتمون ، دوستامون رو هم از دست بدیم. واسه اینکه یک نفر اومده یه حرف بیجا زده.
.
کسی که دیسلایک میگیره باید برگرده ببینه چی گفته که دیسلایک گرفته. حق من فقط 1 دیسلایکه که این دفعه همون یکی رو هم به شما ندادم. شاید دیسلایک نگیری بیشتر روی حرفام فکر کنی.
BMW
۶ خرداد ۱۳۹۶قشنگ داری توجیه میکنی دیگه مثل همیشه من چی گفتم شم چی جواب دادی من میگم کسی که خودش خدای بهم ریختن جو سایت نباید به دیگران بگه (باز خوبه من به شخصی توهین نکردم مثل ونوم اف ۵ که تو محاسبه جریمه دیزل گیت گیج شده بود بعد اون کابر هزار اسمه جوابشو داد چه جورم داد?….)
اون بحث موستانگم علی خودش میدونه چرا شروع کردم چون چند دفه تو خبرا بی ام و یا آلمانیا حرفای بی ربط میزدبه بی ام و….
amir
۷ خرداد ۱۳۹۶.
خودت داری میگی ” جوابشو داد ” .
هیچ کس در جمع 2 عدد ساده که در متن مقاله ی پدال به سادگی توضیح داده شده گیج نمیشه
به هر حال هر جور راحتی میتونی فکر کنی . ما مسئول قانع کردن دیگران نیستیم.
خط مشی من همیشه مشخص بوده ، هست و خواهد بود. دست خط من خوانا و واضحه. من پیامم رو بار ها نوشتم. دیگه هم تکرارش نمیکنم.
amir
۶ خرداد ۱۳۹۶.
LFA نسبت به زمان خودش جلو نبود ، بلکه نسبت به لکسوس خیلی جلو بود.
هیچ کس از لکسوس انتظار ماشینی مثل LFA رو نداشت
وگرنه LFA در مقایسه با رقیبانش ویژگی خاص و خیره کننده ای نداشت.
amir
۶ خرداد ۱۳۹۶.
با قیمت LFA در اون سال ها میشد لامبورگینی اونتادور یا فراری 599 GTB خرید ،
ماشینی رو میگن جلوتر از زمان که تا چندین سال حریفی براش نیاد، مثل مکلارن اف وان یا ویرون.
LFA در همون زمان که معرفی شد بیشتر به خاطر قیمت بسیار بالا و صدای زیباش مشهور شد. یکمی هم هندلینگش و این که از لکسوس بعید بود اینقدر پیشرفت داشته باشه. LFA در مقیاس لکسوس ، بله ، جلوتر از زمان بود ، اما در مقایسه با ماشین هایی حتی با نصف قیمت خودش هیچ حرف ” مهمی ” برای گفتن در بحث پرفورمنس نداشت.
الف.ی
۶ خرداد ۱۳۹۶قبول دارم که LFA از زمان خودش جلوتر نبود.کاملا درسته.اون در حد رقباش بود.ولی از نظر پرفورمنس هم خیلی خوب بود.
Ahmad
۶ خرداد ۱۳۹۶میشد فراری 599 GTO خرید
علی
۷ خرداد ۱۳۹۶قرار نیس همه ماشینا برا رکورد پیست یا درگ ساخته بشن
بعضی ماشینا ساخته میشن تا بتونن رونده بشن و از روندنشون لذت برده بشه برعکس خیلی از سوپر اسپرتا
چیزی ک LFA رو خاص میکنه پرستیژشه . ک نمیشه روی کاغذ نشون داد
فقط میشه گفت حرف نداره
بهزاد
۶ خرداد ۱۳۹۶LFA در زمان خودش یک اسطوره بود و شاید خودروهای کمی بودن در آن زمان که خنده بر لب جاری میکردند.
شاسی بی نظیر
صدای عالی
موتور فوق العاده سرحال
هندلینک عالی
و همه ی اینها ماحصل چندین سال توسعه بود تا خودرویی ناب تولید بشه در حالی که برخی از خودروهای امروز 6 ماه یا چند ماه بیشتر براب توسعه زمان نمیبرن یا اونقدر قدرت دارن که فاکتور ترس بر هیجان و لذت غلبه میکنه.
LFA بی نظیر بود
Mohamad
۶ خرداد ۱۳۹۶واقعا LFA بینظیر بود و بنظر من هنوزم هست
amir
۶ خرداد ۱۳۹۶.
علت زمان زیادی که لکسوس برای ساخت LFA گذاشت این بود که جزو اولین تجاربش بود و میخواست از الف شروع کنه.
این فرق میکنه با شرکتی مثل مکلارن یا پورشه که 50 ساله غیر از ماشین اسپورت چیزی نمیسازن.
خیلی سادست …..
بهزاد
۶ خرداد ۱۳۹۶LFA تمام مواردش و تک تک اجزا و قطعاتش منحصر به فرد بود.
به معنی بهتر هیچ یک قطعات این خودرو در خودروی دیگری استفاده نشده و همین کار باعث میشه کار طراحی زمان بیشتری ببره.
این نوع توسعه فقط مختص خودروهای به اصطلاح سوپر اسپرت هست مثل لافراری یا 918 که چندین سال طول میکشه تا به تولید برسه و در کل میشه یک خودروی خاص و ناب.
بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی این شرایط را ندارن و اشتراکات زیادی با سایر مدلهای اون کارخانه دارند یا ممکنه حتی از پلت فرم مشترک استفاده کنند که باعث میشه اون خودرو در آینده ارزش کلکسیونی پیدا نکنه.
شاسی توسط یک شرکتی در فلان کشور ساخته میشه و موتور از یک جای دیگر میاد و گیربکس آماده از گرازیانو یا zf و تعلیق بیل اشتاین و هالدکس و اگزوز هم از لیتوانی و صندلی ریکارو و در آخر زحمت طراحی بدنه و داشبورد به عهده شرکت میمونه که اونهم گاهی برون سپاری میشه.
LFA تجربه ی لکسوس نبود بلکه حاصل ده دوازده سال تلاش برای ساختش بود تا خریدارانش با روندنش این اسطوره را تجربه کنند.
البته جرمی در مورد این ماشین گفت بهترین خودروی اسپرت در تمام دوران و شما این جمله را یادت نیومد بگی و اون چیزی را گفتی که به تفسیر خودت نزدیک بود.
amir
۷ خرداد ۱۳۹۶.
شما اگر کامنت منو میخوندی اینقدر بحث نداشتیم ، البتهد من خوشحال میشم بدون مشاجره و بی ادبی از هر طرفی با شما یا هر کس دیگه بحث کنم. واسه همین اومدم پدال.
من گفتم ” از لحاظ پرفورمنس ” . در مورد صدا و خاص بودنش حرف نزدم. کاری که شما میکنی و پرفورمنس رو به ارزش کلکسیونی و انحصاری بودن قطعات ربط میدی اسمش هست ” سفسطه کردن “.
شما اگر درک درستی از مفهوم واژه ی پرفورمنس داشته باشی به خوبی درک میکنی صرف 12 سال برای ساخت یک خودرو یا صندلی که در ماشین دیگه ای استفاده نشده نمیتونه معیاری برای پرفورمنس یک خودرو باشه.
پرفورمنس رو با عدد و رقم میسنجن. نه با اسم کارخونه ی اگزورزساز و یا با طراحی داشبورد.
LFA در آخر سال 2010 معرفی شد حدود 400/000 دلار قیمت داشت. 0 تا 100 در 3.7 ثانیه و 400 متر در 11.6 ثانیه با سرعت 198 کیلومتر بر ساعت
این یعنی بخشی از پرفورمنس یک خودرو
سال 2015 دوج چلنجر هلکت با 50/000 دلار قیمت ، 0 تا صدش 3.6 ثانیه بود و 400 متر رو 11.2 ثانیه با 202 کیلومتر بر ساعت طی می کرد.
البته همینطور که قبلا گفتم LFA در پیست نسبتا خوب عمل می کرد. اما ابدا ” خیلی جلوتر از زمان خودش” نبود. برای مثال در مقایسه با همین هلکتِ 50/000 دلاری ، رکورد نسخه ی اصلیش در نوربرگ رینگ فقط 12 ثانیه بهتر بود. در حالی که همون زمان 13 ثانیه از رکورد اونتادور معمولی ( LP700 ) کند تر بود.
پرفورمنس یعنی این. نه اگزوز و صندلی و داشبورد.
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۶قضیه شما همان به خواب زدگی و صدای توپ هست و در هر کامنت و هر مقاله هر جور عشقت بکشه تفسیر میکنی و نه تنها بنده بلکه احتمالا بسیاری از دوستان دیگر متوجه نمیشن شما دنبال چی هستی.
عزیز دل برادر بنده پروسه طولانی ساخت را مطرح کردم شما اومدی همینطوری گفتی چون تجربه نداشت میخواست فلان و بهمان کنه باز ما گفتیم همه ی قطعات این خودرو منحصر به فرد هست اومدی میگی سفسطه میکنی و میگی پرفورمنس!
آی کیو اگه بحث پرفورمنس داشتم که زیر اون کامنت شما دنبال یک دهم ثانیه و نوربرگ رینگ و… بودم.
LFA در 2010 پرفورمنسش جزو بهترینها بود و شما داری با 7 سال بعدش میسنجی!
LFA مدت هاست فروخته شده رفته و همه ی مجلات از اون به عنوان یکی از بهترین خودروهای تاریخ یاد میکنند اونوقت شما هنوز دنبال قاتل بروسلی میگردی.
amir
۷ خرداد ۱۳۹۶.
والا شما تکلیفت با خودتم مشخص نیست ?????
mohsen
۷ خرداد ۱۳۹۶با این پول 911 میخرم
sevlan
۷ خرداد ۱۳۹۶LFAعالی بوده وهست ، هنوز صداش توگوشمه،صدایی که با تلاش متخصصان یاماهاموتور تنظیم شده بود،لکسوس ممنون که LFA رو به دنیای سوپر اسپورت معرفی کردی???
mojtabaaston
۷ خرداد ۱۳۹۶با اینکه یکی از بهترین طراحی هارو داره اما به پای LFA نمیرسه