لکسوس

تلاش لکسس برای کسب جذابیت ژرمن‌ها!

لکسس اعتراف کرده که فاقد جذابیت برند لوکس بزرگ آلمانی است و البته به این نکته هم اشاره داشته که تلاش دارد تا این موضوع را حل کند.

lexus-lc500
یکی از مدیران ارشد لکسس با نام Tokuo Fukuichi در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که می‌خواهد تصویر برند لکسس را دوباره خلق کند. او گفت:

وقتی شما در ترافیک می‌ایستید، مردم به راننده‌ی خودروی مرسدس به عنوان فردی که در جامعه زحمت کشیده و آن را به دست آورده نگاه و به شما حسادت خواهند کرد. ما در مقایسه با این برند آلمانی به این درجه از جذابیت نرسیده‌ایم.

Mercedes GLE vs Lexus RX
به منظور تلاش Fukuichi برای بهبود تصویر لکسس، کمپانی در حال بازنگری استراتژی خود بوده و در زمان نمایش LC در ژاپن، قایق اسپورت لکسس اندکی پس از معرفی آن در ماه ژانویه به نمایش درآمد.

Lexus Sport Yacht Concept
علاوه بر این لکسس رندرهایی از به اصطلاح اسکای جت را رونمایی کرد. اسکای جت کشتی‌ای فضایی است که در فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets نقش‌آفرینی کرده است.

lexus-skyjet
طبق گفته‌های Fukuichi، کمپانی نیاز دارد تا از این موضوع که به عنوان بخش لوکس تویوتا شناخته شود دور شود. در گذشته لکسس و تویوتا مدل‌های تقریباً مشابهی را عرضه می‌کردند که با اندکی اغماض می‌توانستیم آن‌ها را مدل‌هایی ریبج شده بنامیم. او می‌خواهد این موضوع را تغییر دهد.

2016-Lexus-GX-460-side-profile
Fukuichi می‌گوید:

بیایید به وضوح لکسس را تعریف کرده و صبر کنیم و تصمیم بگیریم که برخی چیزها تنها می‌توانند لکسس باشند و به تویوتا ارتباطی نداشته باشند. من دوست دارم تا این نوع از تمایز را توضیح دهد.

تا زمانی که شما در حال رانندگی با خودرو نباشید نمی‌توانید نقاط قوت لکسس نظیر کیفیت و سرویس آن را تقدیر کنید. کیفیت بهتر به آن صورت ضروری نیست. قدرت برند بهتر موضوع اصلی است.

2018-lexus-lc-500-01

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    البته بنزم واقعا در این سه چهارسال اخیر طراحیش واقعا خوب شده وگرنه شما ببینید طراحی هاش به نسبت لکسوز اصلا زیباتر نبودن اما یه زبان طراحی عالی ایجاد کردن ورشدای فروش خوبی پشت هم دراین چندسال داشتن درامریکا اروپا اسیا و…. واین میتونه برای لسکوزم باشه زبان طراحی لکسوز یکم زیادی خشنه یکم محافظ کارانه تر باشه واصیلتر بیشتر میپسندن تا فضایی بودن وگرنه در اپشن وموتور وکیفیت لکسوز خیلی عقب نیست

  2. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    من با این حرف اقای Tokuo Fukuichiمخالفم درسته لکسوس ارزش برندش در حد برند بنز نیست اما خداییش چیزی هم کم نداره بنز و بقیه المانی ها دارن پول تجربه شون رو میگیرین و ارزش قدمتشونو شاید الان با سابقه ی کم تر لکسوس ارزش برندش نسبت به بقیه کله گنده های خودرو سازی پایین تر باشه اما به شدت در حال رشده و هنوز که هنوزه از این رشد متوقف نشده و مدام در حال پیشرفته مطمئنم در سال های اینده به یکی از با ارزش ترین برند ها تبدیل میشه چون واقعا پتانسیل لازم رو داره …………..

    1. علي

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من به شخصه احترام زیادی برای لکسوس قائلم و قابل تقدیره ولی (((اعتبار ، کلاس ، اصالت ، دانش فنی )))بنز خیلی خیلی بالاتره و حتی بنز پیشتاز تو معرفی های تکنولوژی در زمینه صنعت خودرو بوده و خیلی از آپشنها و تجهیزات که رو بیشتر خودروهای حاضر میبینیم متعلق به مرسدس بنز بوده و هست . مقایسه این دو باهم کاری بس خنده داریه . مثل قیاس شیر با گربه میمونه درسته هر جفتشون از ی خانواده هستن ((( یعنی بهترینها))) ولی این کجا و اون کجا . به نظر من به احترام شرکت خودروسازی مرسدس بنز که حتی ایران هم سهامدارشه باید ایستاد و دست روی قلب گذاشت .

      با تچکر از هواداران لکسوسک و مرسدس بنز

  3. فرشاد سجادیان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عاشق صداقت و فروتنیش شدم ?❤
    حالا یه عده دوستان متعصب میان میگن ایشون اشتباه میکنه، ما درست میگیم

  4. آریا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یه لوکس ساز باید مستقل باشه و خودرویی مثل s-class و amg gt و ابر ماشین amg که 2.4 میلیون دلار قیمت داره داشته باشه تا اسمش بزرگ شه و مردم حتی به خودروهای ارزونش مثل A-class احترام بزارن
    با پلت فرم مشترک با تویوتا و یه چرم با کیفیت تر نمیشه به اباهت مرسدس بنز رسید
    ولی لکسس هم ماشینای خوبی داره خصوصا از لحاظ قابلیت اطمینان و آرامش

    1. ghost

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      غیر lxو,gxوes هیچ ماشینی از لکسس پلتفروم مشترکی با تویوتا نداره

    2. #ali.m#

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      فقط لکسس پلت فرم و قطعات مشترک با تویوتا داره؟
      ائودی چی اون با فولکس پلت فرم مشترک نداره؟
      تعجب میکنم از کسایی که میان میگن لکسس تویوتاست با چرم بیشتر اخه طراحی و ساخت این دوتا که زمین تا اسمون فرق داره تازه یه ماشینی مث ائودی که دومین لوکس پر فروش دنیاست که طراحی هاش با فولکس مو نمیزنه .اونه که فقط چرم بیشتر استفاده کرده نه لکسس.
      (قسمت دوم کامنتم با شما نبودم کلی گفتم.)

      1. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . دوست عزیز من 3 سال پیش ، در همین پدال مدام میگفتم بعضی مدل های لکسس ، تویوتای بزک شده هستند .
        مثل : لکسس gx که بزک شده پرادو بود .
        لکسس lx که بزک شده لنکروز بود . یا در مدلهای قدیمی تر ، لکسس ls بزک شده کروان بود .
        وقتی قالب چراغ . قالب در و …… در هر دو ماشین یکه ، معلومه که میشه بزک شده . اما استفاده از پلت فرم مشترک اشکالی نداره . دوستان قدیمی و با سابقه یادشونه که گفتم :
        لکسس حاضر نیست برای مدل rx یک سر اگزوز استیل بزاره . بارها گفتم که اون دو شاسی بلند لکسس ، تویوتا بزک شده هستند . گفتم یک برند در دنیا نشون بدهید که محصول لوکسش ، شباهت 90درصدی با محصول معمولیش داشته باشه .
        کودوم مدل آئودی قالب در . قالب چراغ . زه روی در . و….. با فولکس یکیه؟؟؟
        ما حتی این مسائل رو در برندهای ضعیف تر از لکسس شاهد نبودیم مثل :
        آکورا . اینفینیتی . کادیلاک . و……

        1. hamid.hellcat

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          رافور و nx هم پلت فرمشون یکیه

  5. امره Emrah

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    واقعا ژاپنیا یه مشت آدم سخت کوش و زحمت کش و راست گو هستن حرف و عملشون یکیه یه قرآن نمیذارن رو داشبرد زاپاس تاریخ گذشته بهت بندازن الانم که بنز رو رقیب خودشون میدونن به امید موفقیت ژاپن و آسیا

  6. ونوم اف ۵

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    همین الان هم لکسس عالیه ولی ایده ی خوبی هست که کلا حس یه تویوتای لوکس از بین بره و یه برند مستقلتر به نظر بیاد

  7. Mehran nikfar

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (178 ديدگاه)

    لکسوس خودش داره با صداقت اعتراف میکنه که چقدر با سلیقه اروپایی ها فاصله داره و موقعیت فعلی بنز رو تو افقهای دور دست میبینه بعد یه سری از کاربرای پدال…….
    من بارها دیدم که تو این سایت یه جوری از لکسوس تعریف میکنن که خود لکسوس اگه بشنوه فک میکنه دارن از یه فضاپیما تعریف میکنن

    1. #ali.m#

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دوست عزیز با بخش اول حرفت موافق نیستم.
      افق دور دستی در کار نیست در مورد برندهای کوچک تر مثل جنسیس یا بیوک اره این حرف شما صدق میکنه اما لکسس جز 3برند اول قابل اعتماد لوکس ساز هست.یک زبان طراحی و سبک فوق العاده و جوان پسند داره.
      خیلی از مدل هاش توی بازار امریکا که بهترین و بزرگترین بازاره پرفروشترین هستن از جمله rx
      از اولین سال های شروع همیشه جز بهترین رنکینگ ها بوده و بزرگترین رقیب المانی ها حساب میشه .
      و اینجا هم نگفته ما چیزی از بنز کم داریم (بنز واسه من قابل احترام ترین خودرو سازه)گفته دید مردم رو. باید نسبت به برندمون تغییر بدیم و از فاکتور های تویوتا به جز کیفیتش و دوام و استهلاک پایینش فاصله بگیره نه چیز دیگه.

      1. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .
        ببین دوست عزیز ، برای بخش مرفه جامعه ، قیمت پایین مهم نیست . استهلاک بالا مهم نیست . براش برند مهمه . وجهه مهمه . اگر اینطور نبود ، ب ام و سری 3 که در کلاس خودش جزو پراستهلاک ترین و پرخرج ترین خودروهاست ، به مدت 11 سال پرفروش ترین برند خودروساز لوکس دنیا نبود . اصلا نیازی نیست شما اونقدر با کیفیت باشی . لازم نیست به اندازه ولوو ایمن باشی ، شما باید برند قدرتمند باشی . جوری که در نظر سنجی دنیا ، مردم گفتن مرسدس میباخ ، لوکس تر از رولزرویسه و مرسدس اس کلاس رو گفتن لوکس تر از بقیه . مطلبش در همین پدال هست . حدود 7 سال پیش هفته نامه دنیای خودرو یا یک مجله دیگه بود ، درست یادم نیست ، با کوروش منصوری مصاحبه کرده بود و ازش پرسیده بودن که شما چرا در آلمان کارخانه زدید ، درصورتی که شرایط بهتر و مالیات های کمتری در کشورهای همسایه نظیر فرانسه و ایتالیا و … بود
        منصوری جواب داد که مردم دنیا به محصولاتی که جمله made in germany روی آن حک شده باشه اعتماد بیشتری دارن و ارزش بیشتری قائل هستند . بعد از هفت سال در کانال تلگرام خبرهای فوری ، پریروز خوندم که طبق نظر سنجی مردم دنیا ، مردم به محصولات ساخته کشور آلمان بیشترین اعتماد رو دارن .

  8. moein

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ژاپن افتخار آسیاست
    تو چند تا پست قبل ترم گفتم که برند خیلی سهم مهمی داره برای ماشین لوکس و اینجا حرف من تکیید دوباره شد
    قطعا بنز یه ستارس اما روزی خواهد آمد که لکسوز هم خودش رو ب این رقابت نزدیک و نزدیک تر کنه
    در کل من الان طراحی لکسس رو برترین طراحی برای جوان پسند ها میدونم
    واقعا حس جنون سرعت بهت دست میده با این طراحی جلو پنجرش

  9. Madjid

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    لکسوس همینی که هست خیلی خوبه و طرفدارن خودش رو داره که ماشالله زیادم هستن.
    بعضی از دوستان و آشنایان من هستن که تویوتا و لکسوس رو با هیچ چیزی عوض نمیکنن. حتی مرسدس بنز و BMW …
    اتفاقا لکسوس باید همیشه روی این نکته که متعلق به تویوتاست تاکید کنه و از اعتبار تویوتا ، بارزش ترین و یکی از ستایش شده ترین برندهای خودرویی جهان ، استفاده کنه.
    لکسوس باید راه و اصالت خودش رو ادامه بده و سعی نکنه شبیه کس دیگه ای باشه.
    راه و اصالت لکسوس ، کیفیت غیر قابل شک ، دوام بی نظیر ، خدمات عالی و رضایت همیشگی مشتریان هست ، که در این زمینه ها حتی بنز هم در بعضی مدل هاش ( مثل سی ال آ) به خوبی لکسوس عمل نکرده .

    1. #ali.m#

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      درسته باید همیشه باید رو تویوتا تاکید کنه اما باید از فاکتور های تویتا به جز کیفیت و قابلیت اعتمادش فاصله بگیره . که به نظرم چند وقته این راهو شروع کرده .
      با معرفی nx و rx و gs وrc f gt و…چنتا از کانسپت های اخیرش .

    2. سیامک

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اتفاقا این که به همینی که هست قانع نشده خیلی عالیه.
      با حرفت کاملا موافقم که باید اصالت خودشو حفظ کنه.

  10. آرمااااان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (358 ديدگاه)

    دو کشور قهار تو زمینه ساخت خودرو
    لکسس:بنز
    اینفینیتی :بی ام و
    آکورا:آئودی
    .
    همونطور که از خود پدال هم مقاله هایی از کیفیت خودروهای لوکس پخش شده بود لکسس چندین سال بالاتر از برندایی بزرگی مثل بی ام و پورشه و بنز بوده
    بنز بخاطر قدمت زیادی که داره همیشه یه خودرو خیلی خاص بوده تو ذهن همه ،همین الانم اگه تپی خیابون یه سری s و یه سری 7 کنار هم باشم من به شخصه به s کلاس نگاه میکنم
    تا چند سال پیش واقعا طراحی های تویوتا و لکسس شبیه هم بود (لندکروز و ال ایکس 570 )من به شخصه اگه پولش رو داشتم هیچوقت نمیزفتم یه ال ایکس 570 بخرم که کاملا شبیه شبیه لندکروزه ولی خیلی لوکس تر شده
    لکسس باید از لحاظ طراحی و موتور از تویوتا فاصله بگیره ،مردم دوست ندارن یه تویوتای لوکس(لکسس)رو سوار بشن ،
    من خودم به شخص عاشق آئودی و لکسسم دیوونه وار

  11. shirko

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ژاپنم خوبه ولی همیشه گفتم تا رسیدن به المان راه زیادی رو باید طی کنه .

  12. رامتین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    به قول جرمی کلارکسون شما لازم نیست در مهمونی بگید چه مدلی از بنز رادارید فقط کافیه بگین بنز دارید
    ولی برای لکسوس شما باید مدلش و ساختش چه سالی هست را هم بگید !
    این راهی که بنز و ب ام و و پورش رفتن خیلی سخته و غیر قابل چشم پوشی…

  13. #ali.m#

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    صداقت و فروتنی ???
    لکسس الانشم بسیار عالیه و باید اینو در نظر بگیریم
    که زیر 30سال عمر داره و بسیار کم تجربه ببینید این ژاپنی ها چقد ادمای سخت کوشین .
    طرف اعتراف میکنه دید مردم نسبت به بنز سوار بهتره به دلیل طراحی های سنگین تره بنز .همیشه دوست داشتم لکسس علاوه بر اسپورت بودن یکمی هم چاشنی کلاسیک بودن داشته باشه.
    از قرار معلوم قراره در اینده خبر های خوبی از لکسس،بشنویم.

  14. حسين

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود
    بعضی دوستان میگن که لکسس باید فلان کارو بکنه و فلان کارو نکنه. اما خب قطعا خودشون هم میدونن که میدران یه شرکت، اطلاعات و تخصص و دلسوزی بیشتری نسبت به طرفدارای از همه جا بی خبر دارن. انتقادی به نظرات دوستان وارد نیست اما نمیشه درست بودن این نظرات رو تایید کرد.

    اما موضوع دیگه: اینجاس که نکاتِ نکته داری از این حرفا میشه فهمید…

    ایشون گفتن: «کیفیت بهتر به آن صورت ضروری نیست. قدرت برند بهتر موضوع اصلی است.»
    یکی بیاد اینو برای من توضیح بده. یکی بیاد بگه چرااااااا وقتی ما حرفای شبیه این میزدیم، بعضیا بدشون میومد؟

    1. luis

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      استاد بزرگ ایشون از دید خودش که فروشندست میگه اگر ما ارزش برند بالاتری داشتیییییییم فروشمون خیلی بهتر بود تا کیفیت بالاتری که سالهاست داریم.
      منو شما مصرف کننده ایم از دید مصرف کننده هم قضیه متفاوته مسلما اگه مث شما دنبال دیده شدن باشیم نگاه به لکسس نمیکنیم ولی اگه دنبال کابین نرم با کیفیت و دوام بالا و طراحی جذتب باشیم میریم سمت لکسس لذت رانندگی هم که با دو دهم ثانیه کمو زیاد هیچ کی به هیچ جا نرسید جز کسایی که بابای پولدار دارن و صب تا شب دنبال کل کل.

      1. حسين

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        آقا لوئیس، این آقای مدیر ارشد لکسس حرفی از فروش نزده که. حرفی هم از ارزش برند نزده. حرفش سر قدرت برنده. سر اینکه نگاه مردم بهش چجوریه؟ سر اینکه چقدر میتونه پول اسمش رو بگیره. تویوتا قدرت برند بالایی داره اما لکسس نداره. الان حرفش اینه که قدرت برند مهمتر از کیفیته.

        بعدشم داداش الان حرف ما سر ماشینه، نه سر روانکاوی افراد مختلف. شما حق نداشتی بگی « اگه مث شما دنبال دیده شدن باشیم …» در صورتی که منو نمیشناسی.

        سوم اینکه منظور من از کامنتم اصن ربطی به جوابی که شما گذاشتی نداشت. من حرفم اینه که لکسس الان گفته ارزش برند مهمتر از کیفیته و ما میخوایم روی بالا بردن ارزش برندمون تمرکز کنیم. خب من هم قبلا وقتی میگفتم هر برندی تمرکزش روی یه چیزه و سایر برندها اگر بخوان میتونن از تویوتا با کیفیت تر باشن شماها جبهه گیری میکردید. (البته از ترس شما هیچ وقت جرأت نکرده بودم به این وضوح منظورمو بگم) قبلا گفتم، بازم میگم: کیفیت اتفاقی نیست و تویوتا متخصص کیفیته، اما کیفیت انحصاری هم نیست. بقیه هم اگر بخوان میتونن متخصص کیفیت بشن. کافیه یه نگاهی به آمار جی دی در آلمان بندازید. میبینید که میتسوبیشی با اختلاف زیادی از تویوتا بهتره. چرا؟ چون براش میصرفه که با کیفیت باشه توی آلمان. اما توی امریکا برعکس، با اختلاف زیادی بدتره. (و تویوتا توی هر دو بازار وضعیت یکسانی داره تقریبا) الان این حرف مدیر لکسس رو من اینجوری برداشت کردم که لکسس به این نتیجه رسیده که «کیفیت براش نون و آب نمیشه. برای لوکس سازی باید برند و اسم قدرتمندی داشته باشه» همونطور که بنز کیفیت کمتری از لکسس داره اما برند قوی تر و جذاب تریه، کسی هم به کیفیتش توجه نمیکنه. نه اینکه لکسس بخواد بی کیفیت بشه ها.. اما توی ماشینای گرون قیمت و لوکس، اسم و قدرت برند مهمتر از کیفیته.

        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          آخه این چه حرفیه شما میزنی. اگه بقیه بخوان میتونن از تویوتا با کیفیت تر باشن. پس لابد مغز … خوردن که نمیخوان با کیفیت باشن. مگه ارزش برند در تضاد با کیفیته؟ یعنی هردوشون با هم نمیتونن باشن؟ از اون حرفا بودا. بعد میگید میتسوبیشی تو آلمان ماشیناشو با کیفیت میزنه میره تو آمریکا کیفیتشو میاره پایین با اختلاف!!! اینو از خودشون شنیدید؟؟؟!!! حرف جالبی بود واقعاً

        2. حسين

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود.
          بله، اگر بنز بخواد میتونه از ب ام و اسپرت تر باشه، اگر ب ام و بخواد میتونه از لکسس نرمتر باشه، … اگر هر شرکتی توان مالی کافی داشته باشه، هر کاری رو که بخواد میتونه انجام بده. میتونه روی هر چیزی سرمایه گذاری کنه. میتونه سیستم خودرانی پیشرفته تر از مال تسلا بسازه یا ماشین برقی بهتر از تسلا مدل S … اما اولویتها در هر شرکت متفاوته. بنز هیچ وقت نمیاد به خاطر کل کل با ب ام و، کاری رو که توش متخصص شده و طرفداراش رو راضی میکنه، رها کنه و بره ماشین اسپرت با لذت رانندگی بسازه. ب ام و هم هیچ وقت لذت رانندگی رو رها نمیکنه و به راحتی بچسبه. هر شرکتی تمرکزش روی یه سری چیزاس و با اون چیزا شناخته شده. اولویت های شرکتها با هم متفاوته. تویوتا همیشه به کیفیت شناخته شده و کیفیت رو هیچ وقت رها نمیکنه (ممکنه کمش کنه اما اولویتشو تغییر نمیده.) گرچه اخیرا تصمیم گرفته کمتر به کیفیت توجه کنه اما همچنان خودشو بالای جدول نگه میداره.

          برای اینکه مطمئن بشی میتسوبیشی و نیسان و هیوندای و مرسدس و پژو و … میتونن قابلیت اطمینان بیشتری از تویوتا داشته باشن، یه نگاهی به این دوتا لینک بنداز. (ضمناً توی لینک پدال خود من کامنت گذاشتم و از تویوتا تعریف کردم. من دشمنی با تویوتا ندارم و به شدت هم دوستش دارم)
          دوست عزیز، کسی مغز … نخورده. مثل اینه که من بگم «لابد همه مغز … خوردن که نمیخوان از ب ام و اسپرت تر باشن»!! در صورتی که اصن دلیلی نداره لکسس یا دیگران اندازه ب ام و اسپرت باشن. به همین ترتیب هم دیگران دلیلی نمیبینن که زور بزنن به اندازه تویوتا با کیفیت باشن.

          http://www.pedal.ir/magazine/%d9%85%d8%b7%d9%85%d8%a6%d9%86%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/

          http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

      2. حسين

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        ببخشید یه چیزی رو یادم رفت بگم.
        لذت رانندگی ربطی به شتاب صفر تا صد نداره که دو دهم کمتر باشه یا بیشتر. توی خیلی از موارد ب ام و شتاب کمتری از بنز داره اما لذت رانندگی بیشتری داره. یا مثلا مزدا میاتا لذت رانندگی خیلی بیشتر از ب ام و M760 با شتاب زیر 4 ثانیه داره.

        و اینکه من شکی ندارم که لکسس در آینده وجهه برند خودش رو ارتقا میده و به عنوان یه برند لوکس قدرتمند خودش رو به جامعه میشناسونه. هیچ شک و هیچ بحثی هم در این موضوع نیست. نکته بحث برانگیز اینه که الان خود مدیر لکسس میگه: «کیفیت بهتر به آن صورت ضروری نیست». اونوقت بعضی از دوستان جوری در مورد کیفیت لکسس حرف میزدن و آلمانیا رو کوچیک میکردن که انگار یه ماشین برای عالی بودن فقط و فقط به کیفیت نیاز داره و هر ماشینی توی لیست جی دی پاور پایین باشه، ماشین بدیه. در صورتی که الان مدیر شرکت مورد علاقشون میگه کیفیت موضوع مهمی نیست… مهم اسم و قدرت برنده. وقتی من میگفتم کیفیت اونقدرا که شما بزرگش میکنید مهم نیست حرفمو قبول نمیکردید. اما الان خود لکسس داره این حرفو میزنه. امیدوارم قبول کنید.

        نمیگم ماشین نباید کیفیت داشته باشه ها، میگم کیفیت اونقدر مهم نیست که باهاش بشه یه برند لوکس رو به جهان معرفی کرد. کیفیت بالا برای تویوتا خیلی مهمه اما برای لکسس نه. لااقل الان دیگه به اندازه دهه 90 مهم نیست. وگرنه کیه که از ماشین با کیفیت بدش بیاد.
        این پست حرف دل منو زد

    2. #ali.m#

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      قدرت برند یعنی حتی اگه برند مورد علاقت مثل لکسس هر سال صدر جدول بهترین کیفیت و قابلیت اطمینان هم نباشه باز اونو بخری و لذت ببری.
      لکسس تازه 30سالشه با همین کیفیت بیشتر رسیده به اینجا چه برندی رو میشناسی که بعد از 30 سال تو این وضعیت باشه .اما الان به جایی رسیده که میتونه یکمی تمرکزش رو روی چیزای دیگه بیشتر کنه ضمن اینکه کیفیت رو هم حفظ کنه.

      1. حسين

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        علی جان حرفت درسته. خودمم به خاطر سن کم لکسس و رقابت شدیدش با آلمانیا واقعا قابل ستایش میدونمش. بحثی روی اینکه لکسس برای افزایش قدرت برندش به زمان نیاز داره نیست…

        1. #ali.m#

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          اره درسته حرف منم همینه واقعا به زمان نیاز داره .شما نگاه کن لکسس تازه یه زبون طراحی خاص پیدا کرده . که بدون لوگوی لکسس هم بشه شناختش در صورتی که المانی ها چندین ساله دارن این راهو میرن تجربه 100 ساله دارن .
          البته این حرفا ک دردی از ما دوا نمیکنه ما زندگی خودمونو میکنیم .نه سودی میبریم نه ضرری میکنیم ولی یه سریا میان میگن لکسس یه تویوتا با چرم اضافه بیشتر نیست ادم نمیتونه چیزی نگه .اخه

    3. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . حسین جان کسی به دوام لکسس و کیفیتش شک نداره . لکسس به قدری خوب کارکرده بود که شرکتهایی مثل مرسدس بنز اولین نسل و یا دومین نسل از لکسس ls رو میارن کارخونه و کالبد شکافی میکنن . اما بعضی ها به قدری متعصب هستن که حتی حرف خود خودروساز رو قبول ندارن . 3 سال پیش مدیر لکسس در جریان اینکه چرا محصولاتشو در چین نمیسازه گفت : به خاطر اینکه مردم دنیا ، دیدی که نسبت به 3 برند آلمانی دارند رو به لکسس ندارند و زوده که بخواهیم محصولاتمون رو ساخت چین کنیم . لکسس همین الان حاضره مالیات بیشتر در چین بپردازه و از نظر قیمتی به بنز و ب ام و نزدیک تر بشه ، اما ساخت نشه . اما باز یکسری متعصب گفتن ، اون از روی زرنگی یه حرفی زده و ما نمیفهمیم . اما الان دوباره لکسس اعتراف کرده .
      باز هم میگم در لوکس سازی بیشتر و برای قشر مرفح جامعه ، نه کیفیت زیاد اندازه لکسس مهمه و نه ایمنی زیاد اندازه ولوو . تازه اگر بخواهیم این را هم در نظر بگیریم ، ایمنی خیلی مهم تر از کیفیته . چرا ؟؟؟
      چون خسارت های ناشی از آسیب بدنی و عوارضش خیلی بیشتر از کیفیتکمتر5 درجه ای است .
      اما در آخر بگم که لکسس واقعا در طراحی داخلی ls غوغا کرده و برخلاف قبل چند سال پیش گلایه کرده بودم ، داره یک زبان طراحی در همه محصولاتش ایجاد میکنه ، چیزی در نسل های قبلی هر مدلش ساز خودش رو از نظر طراحی میزد .
      از همینجا هم به نوبه خودم از صداقت و روراست بودن مدیر لکسس تقدیر میکنم ، که واقعا در بیشتر زمینه ها عالی کرده .

      باشد که بفهمیم .

  15. سهيل

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

    1. luis

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      کاتولیک تر از پاپ برازنده ی توست.

  16. luis

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    دوستان خواهشا غش و ضعف نکنیم این موضوع رو بارها بنده که از لکسس دوستای قدیمی هستم در پدال و هر جای دیگه گفتم لکسس ارزش برندش کمه چون جوانه ولی ولی ولی ارزش برندش یه زمان کمتر کادیلاک جگوار ولوو آلفا لینکلن مرکوری و…. بود الان همه ی این خوش استایلا پایین ترشن. ارزش برندشم نسبت به بنز و بیمر یک هشتم بود بعد شد یک ششم الان نزدیک یک پنجم این قضیه دید مردمه مثلث مازلوهه و زمان بر. لکسس تمام سگمنتاشم هم مثل ال اف ای بزنه بازم فرقی نمیکنه کار یکی دوسال نیست . خودتونو به تعجب نزنید سال هاس در پدال بحث سر اینه که میگید لکسس توانشو نداره تکنولوژیشو نداره یه بار نگفتید سنشو نداره زمان نیاز داده زیادم جو گیر نشید تو همون ارزش برند هم پدر لکسس تو صدر میدرخشه حیف که لوکس ساز نیست ولی اگه تونسته خودشو به اونجا برسونه با جذب اطمینان مشتری مطمعن باشید لکسس هم میرسونه

    1. سهيل

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      لکسس بالاتر از کادیلاک و ولوو ? این جوک سیزده بود؟??

  17. سیامک

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    شجاعتشون توی هدفی که انتخاب کردن عالیه.
    از دیدن پیشرفتشون و تلاشی که میکنن آدم لذت میبره.
    یه پیشرفت واقعی!

  18. سامان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نمی دونم چرا بعضیا کاسه داغتر از آش هستن. وقتی خود لکسوس اعتراف میکنه که هرگز پرستیژ بنز رو نتونسته بدست بیاره برخی اینجا رگ گردنشون میزنه بیرون که نه داره اشتباه میکنه. لکسوس ماشین های عالی میسازه ولی طراحیش بیشتر شبیه کاتونهای تخیلی ژاپنی هست تا یه خودروی لوکس و با کلاس. همین سری NX به نظر من طراحیش بیشتر شبیه یک کاغذ مچاله شده است. زوایای بسیار تیز و متعدد روی جای جای بدنه و شاید بی مورد و بی هدف، اون جلو پنجره اغراق آمیز و چراغ های دو تکه جدید خیلی فانتزی و تخیلی هستن و در دراز مدت به لحاظ بصری چشم رو آزار میدن.
    به هر حال تا اونجا که یادمه در ژورنال های معتبر دنیا همیشه طراحی لکسوس مورد انتقاد بود و پاشنه آشیل اون محسوب میشده.

    1. #ali.m#

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      یه ادم 30ساله هیچوقت نمیتونه به پختگی یه پیر مرد 100ساله باشه درسته؟اما فرصت زیاد داره تا بهش برسه .
      اینکه شما nx رو دوست نداری سلیقه شماست و قابل احترام سلیقه منم اینه که از x3زیبا تره اینم نظر منه .
      ولی اینکه همیشه طراحی های لکسس مورد انتقاد بوده رو نمیتونم قبول کنم میشه بگی کجا اینجوری بوده؟ تا جایی که من میدونم لکسس همیشه یه برند مورد علاقه ی جوون ها بوده و هست همین طراحیش در کنار کیفیتش باعث شده جزو پرفروش ترین ها باشه مخصوصا توی امریکا .
      همین nx که شما میگی توی همین ایران استقبال خییلی خوبی ازش شد پیشرانه خ قوی که نداره نسبت به رقبا که زور الکی به موتورشون میارن که عمرش هم کمتر میشه ، پس قطعا واسه لکسس بودن و طراحیشه ک خوب میفروشه .

      1. سامان

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (35 ديدگاه)

        شما گویا مطلب رو نگرفتی. من نگفتم همه مدل های بنز یا ب ام و زیباتر هستند. اتفاقا خیلی از مدلهای اونها هم با انتقاد کارشناسان مواجه شده . مثل همین x3 که به قول جیمز می ، مثل یه آدم کودن توی یه خانواده ایه که همه اعضای اون نابغه هستن. اما در ارزیابی کلان هیچگاه لکسوس شخصیت یک خودروی کلاس پریمیوم و لاکچری رو در اندازه رقبای ژرمن نداشته این رو بارها جرمی کلارکسون هم بهش ازعان کرده.
        فقط کافیه همین لکسوس کوپه آخرین عکس مقاله رو با شاهکار بنز S کوپه مقایسه کنید.
        زیبایی یه امر سلیقه ایه و لی پرستیژ چیز دیگه ایه.

  19. سهيل

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    لکسس از چری و لیفان برند بهتریه ولی رقباش تو همون محدودس لکسوس هیچوقت کلکسیونی نمیشه چون برند نیست ولی بنز و کادیلاک میشه چون برندن هیچوقت نمیتونین ساعت سیکو رو با رولکس مقایسه کنید هرچقدر امکانات داشته باشه

    1. Mohamad

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      خودت تنهایی این کامنتو نوشتی یا کسی کمکت کرد برادر؟!
      اصلا میدونی برند چیه و یعنی چی؟! :))) بنز و کادیلاک چون برندن!؟؟؟؟
      اگه منظورت اینه که قدرت برندشون بیشتره باید بگم مشخصه به ارزش برند ها تالا نگاه نکردی یا خودتو زدی اون راه؟! ارزش برند لکسس جز 10 یا 12 برند خودروسازیه با همین سابقه کمتر از 30 سال
      البته نیاز نیس شما توجیه بشی چون لکسس با کامنتای صد من یک غاز کوچکترین خدشه به اعتبارش وارد نمیشه که هیچ روز به روز بالاترم میره
      در مورد ساعت هم چیزی فرمودید
      اصلا میدونی سیکو چیه؟! از ساعتاش استفاده کردی یا فقط پشت ویترین دیدی؟!
      میدونستی اکثر ساعت سازای سوئیسی از موتورهای ژاپنی ساخت سیتیزن و سیکو استفاده میکنن؟!
      نه والا نمیدونستی
      دست بکشید از این کامنتهای این مدلی والا

      1. رضا

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (169 ديدگاه)

        بنده سویس زندگی میکنم .در هیچچچ ساعت سویسی از موتور ژاپنی استفاده نمیشه.ساعت های گرون که موتوری دست ساز دارن .و ساعت های برند های ارزون تر در چین فقط منتاژ میشن .

        1. NSX

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          کادیلاک چی میگه این وسط اسمشو میارین؟؟حالا حالا ها کار داره اون

  20. رضا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (169 ديدگاه)

    اصولا تو اروپا کسی به لوکس بودن ماشین آسیایی اعتقادی نداره.به هیچ عنوان

  21. ali

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    از جرمی کلارکسون پرسیدن کدوم ماشین رو بیشتر از بقیه دوست داری ؟ گفت: لکسوس LFA …ببین لکسوس با اینکه قدمتش یک سوم آلمانی ها و فراری و لامبو هست..چقدر یه سوپر اسپرت رو خوب میسازه که جرمی که همش سوپر اسپرتا رو تست میکنه میگه عاشق لکسوس LFA هست…. خدایی صدای موتور و اگزوز لکسوس lfa تنه میزنه به ماشینای فرمول یک…(موتور lfa با همکاری یاماها ساخته شده..)

    1. Hooman

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      کسی از جرمی اینو نپرسید !
      جرمی تو یکی از برنامه ها وقتی توی یه مسابقه تا سن دیگو بود گفت اگر بهم پیشنهاد بدن از تمام ماشین های که تو تاریخ ساخته شده کدوم انتخاب میکنی میگم یه لکسوس LFA آبی تیره . بعدش گفت این بهترین ماشینی هست که تو تمام زندگی روندم .
      ولی جدا از برند لکسس LFA بی شک شبه یه شاهکار در صنعت خودرو سازیه ! تو جایی که من زندگی میکنم چند ماه پیش یه دست دو نارنجی شو با ۵۶۰۰ مایل کارکرد یکی خرید حدود ۷۰۰ هزار دلار .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا